quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:15 schreef conleche het volgende:
Gekookt eitje
3 x![]()
Als lunch neem ik mee: stuk gerookte makreel, mosterd-mayo en paprika rauwkost![]()
Voor vanavond heb ik een kalkoengebraad in gedachten. Moet nog even bedenken wat erbij voor saus en groenten...
Die zijn lekker, heb er ook al 2 op. en wat broodjes shoarmarolladequote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:26 schreef Patries86 het volgende:
Liga bosvruchten (x2)
zelf gemaakt of uit de winkel?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:00 schreef Xennia het volgende:
Turkse pizza
lekker lui uit de winkelquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
zelf gemaakt of uit de winkel?lekker men, turkse pizza.
quote:
Boter bij het kookwaterquote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:57 schreef MinderMutsig het volgende:
@Patries: wat moet ik me voorstellen bij in roomboter gekookte krieltjes?Doe je dan heeeeel veel boter, boter in het kookwater of bedoel je stiekem toch gebakken?
Heb je wel goed vette slagroom ? ( 40% )quote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:05 schreef Patries86 het volgende:
Slagroom lukt alleen niet
Staat op het bekertje goed kloppen voor een tijdje en dan als het stijf wordt suiker erbij.. maar is nog steeds slap..
Bekers komen rechtstreeks uit de koelkast, dus opzich goed koel...
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:14 schreef Isegrim het volgende:
Dat hebben ze in de super niet eens, slagroom met 40%. Bij de Turk wel!
Gedaan en uiteindelijk geluktquote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Heb je wel goed vette slagroom ? ( 40% )
Meeste Nederlandse slagrooms zijn niet vet genoeg, en dan krijg je slappe meuk.
Bakje ff in de vriezer proppen wil ook nog weleens helpen.
Doet mij er aan herinneren dat ik daar ook nog een zak van heb in de vriezer.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:17 schreef Ewelina het volgende:
Net een smoothie op van bevroren zomerfruit (AH, o.a. blauwe bessen, rode bessen, aardbei en framboos) met yoghurt en ik ga zo een sandwich bouwen van gegrilde kipfilet, peper, zout, mayo en een beetje tomaat of sla denk ik
Vanavond zelfgemaakte hamburgers met gegrilde groenten
Lekker.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:56 schreef Dyob het volgende:
Vanavond even mn best gedaan
Kipfilet ingesmeerd met kruidenbieslook creme, en dit vervolgens omwikkeld met vers gesneden parmaham. Even snel gebakken en geserveerd met verse opperdoezen en boontjes. Lekker wijntje erbij en klaar
Wat lief van je.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:16 schreef LastRequest het volgende:
Mams is erg ziek dus ik wilde wat lichts voor haar maken.. haricot verts kort gekookt, daarna even kort opgebakken met kastanjechampignons en een heeel klein beetje oestersaus. Daarbij een paar stukjes tomaat die ik in de oven had gezet met kruiden en olijfolie, en een stuk honing-notenbrood
Gets, zo klinkt het juist heel zwaar op de maag
Eenmaal bezig vond ik het er zo lekker uitzien, dat ik voor mezelf en zusje er nog wat gesneden biefstuk doorheen gegooid heb.. en wij dus hetzelfde aten. Het was erg lekker
Van de Philadelpia reclamequote:Op zondag 20 juli 2008 19:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Lekker.![]()
Ik maak ook regelmatig zoiets maar ik mep de kipfilet dan helemaal plat, smeer hem in met kruidenkaas, plakje parmaham erop en dan oprollen.
Volgende keer ook nog een geroosterde paprika erin rollen en serveren met pijnboonpittenquote:Op zondag 20 juli 2008 19:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Lekker.![]()
Ik maak ook regelmatig zoiets maar ik mep de kipfilet dan helemaal plat, smeer hem in met kruidenkaas, plakje parmaham erop en dan oprollen.
Oh? Is dat een nieuwe reclame dan want ik kan me niet herinneren dat ik die ooit gezien heb.quote:
Recept!quote:Op maandag 21 juli 2008 11:51 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben net terug uit Italië, owh wat een fantastisch culinair land is dat toch! Heerlijk heerlijk heerlijk! Hebben de laatste dag een voorgerechtenbuffet onveilig gemaakt en ik heb daar mn nieuwe favo hapje ontdekt; cipolline agrodolce; soort kleine gekaramelliseerde uitjes; als het vandaag niet op het menu staat; dan morgen!
tadaah;quote:
Zeg dan ook waar/wat je hebt gegeten.quote:Op zondag 20 juli 2008 16:08 schreef theKiD het volgende:
Ik word verrast door me meisje.. heb dus geen enkel idee wat ik vanavond eet![]()
![]()
*burp*quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Gisteren hadden we geen zin meer om te koken omdat we vrij laat weer thuis waren dus toen hebben we een broodje gegeten met gerookte kip, sla en tomaat.
En vanavond krijgen we bietjesrisotto met uitgebakken pancetta en een salade.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:20 schreef MinderMutsig het volgende:
En vanavond krijgen we bietjesrisotto met uitgebakken pancetta en een salade.
Dat kan je helaas alleen in Duitsland kopen.Witbier met grapefruit, zeer lekker vooral op een warme zomerdag.quote:Op donderdag 24 juli 2008 06:49 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Waar haal je dat?
daar hou ik nou vanquote:Op donderdag 24 juli 2008 10:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ga zo wat pruimen van mijn boom plukken, wassen en in een schaaltje doen en dan een grote schaal met broodjes maken. Zuurdesembrood met sla, tomaat, gerookte kip en geitenkaas en zuurdesembrood met sla, tomaat, ham en boerenkaas.
Een grote kan verse boerenkarnemelk erbij en een pot thee en dan ga ik zo lekker lunchen met mijn ouders die komen logeren.
Waar in duitsland? Ik woon zelf vlakbij de duitse grens, en aangezien ik Donderdag een dagje terug benquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:05 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Dat kan je helaas alleen in Duitsland kopen.Witbier met grapefruit, zeer lekker vooral op een warme zomerdag.
Ik ben in Emmerich bij de Kaufland supermarkt geweest.Maar ik denk dat je het in elke grotere supermarkt kan vinden.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waar in duitsland? Ik woon zelf vlakbij de duitse grens, en aangezien ik Donderdag een dagje terug ben
Kaufland zit een half u rijden bij me vandaan, ik zal eerst eens kijken of the big box (drank handel in DL) het heeft. Anders kauflandquote:Op donderdag 24 juli 2008 13:08 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik ben in Emmerich bij de Kaufland supermarkt geweest.Maar ik denk dat je het in elke grotere supermarkt kan vinden.
Dat heet hazelnoot krokant (50% gehakte hazelnoot, 50% suiker). Ik trek zo maar eens een zak chips open, lekker tv kijken; morgen vrij!!quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:36 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb net een schaaltje walnotenijs met slagroom op, met als topping van die nougatnootjes (die je eigenlijk aan de zijkant van een taart doet... bijvb slagroomtaart)
Vanavond eten we gewoon aardappels, doperwtjes met worteltjes en een worstje.
De Nederlandse Lidl had groene blikken staan met bier met grapefruit. Ik heb het niet goed genoeg bekeken om te zeggen of het witbier was maar voor de liefhebber misschien wel de moeite waard om er even naar te gaan kijken.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:05 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Dat kan je helaas alleen in Duitsland kopen.Witbier met grapefruit, zeer lekker vooral op een warme zomerdag.
Oeh die rauwe ham rolletjes zijn errug lekkerquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:15 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond borrelen we eerst met gerookte forelpaté die ik zo ga maken... en Italiaanse rauwe ham rolletjes, gevuld met buffelmozzarella en basilicum, beetje kerstomaat en een druppeltje olijfolie erover..
Daarna eten we een koude avocadosoep met rivierkreeftenvlees oa.
Dat klinkt heel erg lekker! Heb je ook recepten?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
Vanavond tabouleh, kip in honingmarinade, tzatziki, auberginesalade en lekker brood. Crème brulée als toetje.
niet te vreten.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:52 schreef FutureFairytale het volgende:
boehoe, kant-en-klare macaroni!! Heeft iemand dat al eens geprobeerd? Valt het mee? (ik hoop heel hard)
zoals ik al bang was.. tis zo'n kilobak in de aanbiedingquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
niet te vreten.
Het is net alsof je op stukjes rubber kauwt
Ik zou het niet aandurven, dapper hoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:52 schreef FutureFairytale het volgende:
boehoe, kant-en-klare macaroni!! Heeft iemand dat al eens geprobeerd? Valt het mee? (ik hoop heel hard)
Je kan nog beter niets eten dan die troepquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zoals ik al bang was.. tis zo'n kilobak in de aanbieding
Ha! Die ga ik vanaaf nemen. Heb eindelijk eens groene ijsthee gehaaldquote:
Heb je zoete sojasaus? Drumsticks marineren in zoete sojasaus en dan lekker grillen.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:48 schreef gebruikersnaam het volgende:
help!!!! vergeten boodschappen te doen.
wat heb ik in huis?
Kidrumsticks
tagiatella
pastasaus
prei
champignons
uien.
weet iemand hier een lekker recept voor?
t
ik heb de drumsticks eerst gekookt in bouillon met prei.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:48 schreef gebruikersnaam het volgende:
help!!!! vergeten boodschappen te doen.
wat heb ik in huis?
Kidrumsticks
tagiatella
pastasaus
prei
champignons
uien.
weet iemand hier een lekker recept voor?
t
Alles was onwijs goed gelukt.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:46 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag komt er iemand eten en ik maak:
- oosterse rundvleessoep me padestoelen en tofu
- geroerbakte broccoli met rode peper en biefstukblokjes
- gebakken rijst met lente-ui, paprika en ei
- loempiaatjes
- aardbeien met vanilleslagroom
en t was lekker!!!!quote:Op zondag 27 juli 2008 16:07 schreef DarkElf het volgende:
vanavond maakt manlief een salade met frambozen/geitenkaas/cherrytomaatjes/basilicumsorbetijs..
Spannende combi maar het lijkt ons wel wat![]()
Mee eens, daarom ga ik voor een tonijnpizza en wat komkommerquote:Op maandag 28 juli 2008 18:19 schreef Muck het volgende:
Een kipkrokantschnitzeltje met ovenfrietjes en sla
Heel simpel, maar het is veel te warm om ingewikkelde dingen te maken
In mijn pasta salade van vanavond gaan: pasta, rucola, gewokte kipreepjes, zongedroogde tomaat, olijven van de turk, pijnboompitten, en balsamicodressing.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:34 schreef Axia het volgende:
Ik heb zin in een pasta-salade, dus mensen met ideeën, komt u maar.
Zelf dacht ik aan: pasta (joh), gerookte kip, ananas, cashewnoten, sla (weet alleen nog welke) en een dressing van mayo/mosterd/azijn. I Ik wil alleen nog iets van een groente erin. Dus help!
Kort gekookte broccoli?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:05 schreef DarkElf het volgende:
vanavond kort gekookte broccoli, gebakken champignons en een kip cordonbleu..
lekker
gewoon pureren met een staafmixerquote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:15 schreef DarkElf het volgende:
ja normaal kook ik het tot pap, das zo lekker makkelijk eten
gatver das dan helemaal niet gaarquote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik kookbroccoli überhaupt niet. Ik roerbak het meestal.
Is dat dan kort gekookt of lang gekookt?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:36 schreef DarkElf het volgende:
lekker hoor, nou wij flikkeren zometeen de broccoli een minuut of 4 in kokend water... en vissen hem er dan uit: beetgaar en prachtig van kleur
in mijn huis kort en in de jouwe?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:49 schreef lighted het volgende:
[..]
Is dat dan kort gekookt of lang gekookt?
Mijn oma kookte dat altijd ruim 20 minuten. *gruwelquote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:36 schreef DarkElf het volgende:
lekker hoor, nou wij flikkeren zometeen de broccoli een minuut of 4 in kokend water... en vissen hem er dan uit: beetgaar en prachtig van kleur
oeh getver, das erg zegquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mijn oma kookte dat altijd ruim 20 minuten. *gruwel*
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:15 schreef DarkElf het volgende:
ja normaal kook ik het tot pap, das zo lekker makkelijk eten
Ik vind het vieze zoete meuk met een parfumbijsmaakje maar ik ken vrij veel liefhebbers dus blijkbaar vind de meerderheid het prima te drinken.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:35 schreef Qwea het volgende:
zijn die lekker kiwi? ze zijn hier in de aanbieding, maar ik heb ze nog nooit gehad. Sowieso nog nooit rosé. Is het zoet?
Van welk merk had je? Die van hier zijn van wieckse.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind het vieze zoete meuk met een parfumbijsmaakje maar ik ken vrij veel liefhebbers dus blijkbaar vind de meerderheid het prima te drinken.
Het is friet gewordenquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:01 schreef KiwiTjuHh het volgende:
We gaan vandaag iets halen.. friet of chinees ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |