Doe eens voorbeelden dan?quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:58 schreef disjfa het volgende:
Nou, dan moet je die vooral spelen. Maar er worden nog zat point en click adventures gemaakt ja.
Ga ik zeker uitproberenquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:06 schreef Targhor het volgende:
Worden nog wel gemaakt hoor. Bijvoorbeeld Syberia 1 en 2 alhoewel die alweer een paar jaartjes oud zijn. Meer recent is Runaway2 dream of the turtle.
Ik hoorde dat Still Life 2 in de maak is, deel1 was ook wel te doen vond ik.
Maar ik kan je iig Syberia aanraden heb me met die game erg vermaakt. Het is echter niet met de humor uit die sierra games van vroeger. Voor dat soort humor zou je de nieuwe Sam & Max spellen moeten proberen, die komen in chapters uit iedere paar maanden.
In deze twee was er weinig te pointen en clicken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
leisure suit larry
[ afbeelding ]
space quest
Dat spelquote:Op donderdag 17 juli 2008 08:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Indiana Jones (last crusade en fate of atlantis )
erm ja iddquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:12 schreef Tokus het volgende:
[..]
In deze twee was er weinig te pointen en clicken.
ja, maar die waren een stuk minder leuk.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
erm ja idd
latere larrys waren toch wel point & click ?
Welke van die titels raad je aan? naast syberia denk dat ik die runaway ook ga checken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:17 schreef NutKees het volgende:
Er worden inderdaad nog genoeg nieuwe p&c adventures gemaakt.
Hier een aantal titels die ik de laatste jaren gespeeld heb:
-Syberia 1+2 (echte aanraders)
-Paradise
-Sinking Island
-Still Life
-Barrow Hill
-Scratches
-Runaway 1+2
-Sam and Max nieuwe seizoenen 1+2
-Ankh
-The Longest Journey 1+2
-Keepsake
Ahhhh daar liep mijn computer vroeger altijd op vast altijd weer die spellen waar je insane requirements voor hebtquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:26 schreef Cheiron het volgende:
Grim Fandango is ook een absolute aanrader!
Veranderdquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:31 schreef Ceased2Be het volgende:
Gabriel Knight 1, 2 en 3 zijn briljant maar het screenshot hierboven is niet van Gabriel Knight.
Syberia vond ik erg goed, de Broken Sword serie is erg leuk.
en (zoals hierboven ook al genoemd) de Sam n Max serie en (van dezelfde studio) Bone.
Ik ben nu wel nieuwsgierig van wel spel dat screenshot wat bij Gabriel Knight stond wel was.quote:
Gray Matterquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:46 schreef Thy... het volgende:
[..]
Ik ben nu wel nieuwsgierig van wel spel dat screenshot wat bij Gabriel Knight stond wel was.
Dat is de enige die ik nooit heb uitgespeeld. Was ook echt heel erg moeilijk, maar op een gegeven moment was ik best ver en klapte het spel eruit, en uiteraard had ik niet gesaved . Nooit meer geprobeerd uit frustratie .quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:07 schreef Phoenix78 het volgende:
Wel een oude, maar niemand heeft hem nog genoemd:
The Dig - Lucasarts
[ afbeelding ]
Toch wel 1 van de toppers als je van ScummVM games houdt.
Ik kon me er nou niet echt mee vermaken. Misschien ook omdat de hoofdpersoon niet deed wat ik hem wilde laten doen...quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:26 schreef Cheiron het volgende:
Die ja. Ik moet ook niet aan appelsap denken als ik een berichtje schrijf. Dan krijg je dat je Wicky ipv Wiki neerzet.quote:
Er zijn al 8 7 larry`s Dat ze tegenwoordig kut zijn is een ander feit.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom Leisure Suit Larry is gestopt, ik zou dolgraag een deel 7 zien...die 'University' was totaal niets.
Maar nummer 8 is toch eigenlijk het 7e deel, omdat ze een nummer hadden overgeslagen?quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:17 schreef disjfa het volgende:
[..]
Er zijn al 8 7 larry`s Dat ze tegenwoordig kut zijn is een ander feit.
8 komt dit jaar uit.
Er is geen LSL4 gemaakt. In LSL 5 komen op diverse plekken verwijzingen voor naar het niet bestaande spel Leisure Suit Larry: The Missing Floppies.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar nummer 8 is toch eigenlijk het 7e deel, omdat ze een nummer hadden overgeslagen?
Zonder Al Lowe of iemand met een vergelijkbaar gevooel voor humor viind ik het niets...in naam nog LSL, niet in werkelijkheid.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:17 schreef disjfa het volgende:
[..]
Er zijn al 8 7 larry`s Dat ze tegenwoordig kut zijn is een ander feit.
8 komt dit jaar uit.
Ja die heb ik ook nog liggen, ben alleen de originele muismat kwijt die erbij zat (met een hologram van de cd hoes erin). erg vet spel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:51 schreef Apokalypse het volgende:
I have no mouth and i must scream is ook een aanrader als je van horror point&click spellen houdt.
yep, die was cool iddquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef NutKees het volgende:
Heeft iemand toevallig The Neverhood gespeeld? Die is inmiddels ook ruim 10 jaar oud maar wel een van de meest bijzondere adventures ooit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet niet of er nog wat van waar is maarquote:Upcoming feature film
Doug TenNapel wrote in March 2007 to his official forum that he is in talks with a producer about making a movie based on the Neverhood world.[3] Frederator Studios later remarked that they would be working with Doug TenNapel on the film.[4]
A June 25 Variety article confirmed that The Neverhood would be one of the first projects of the newly formed Frederator Films, a company formed for the purpose of creating animated feature films budgeted under $20 million.[2]
ben nu met die eerste bezig. maar ik zit vastquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:37 schreef L.Denninger het volgende:
Er zijn ook nieuwe SpaceQuests !
[ afbeelding ]
http://www.wiw.org/~jess/replicated.html
[ afbeelding ]
http://frostbytei.com/space/
Thanks!quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:35 schreef lizardtattoo het volgende:
In winkels zie je ze bijna niet meer inderdaad, behalve CSI maar dat zijn niet echt top-spellen helaas. Online winkels als www.dpluss.nl (ziet er amateuristisch uit maar is snel en betrouwbaar), en www.pcmedia.nl hebben nog wel genoeg adventures. Jack Keane en Sinking Island (alleen NL-versie) zijn ook wel bij de Mediamarkt te koop.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:26 schreef Cheiron het volgende:
En als je, zoals ik, veel later dat spel speelde, dan moest je allerlei patches installeren om dat de computer het spel zo snel liet lopen dat je bepaalde puzzels niet kon oplossen. Wat ben ik lang aan het etteren geweest in die lift.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ahhhh daar liep mijn computer vroeger altijd op vast altijd weer die spellen waar je insane requirements voor hebt
Intel Pentium 133 MHz CPU, 32 MB RAM, 30 MB hard disk space, 2 MB PCI graphics card, 4 MB AGP/PCI 3D graphic accelerator
dat had toch niemand
Heb je Post Mortem al gespeeld?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:29 schreef Kw4Kje het volgende:
Ik wacht al tijdje op Still life 2. Heb me goed vermaakt met deel 1, een van de weinige adventure games die ik helemaal heb uitgespeeld zonder hulp .
Still Life wordt vervolgd
Zou trouwens dit jaar moeten uitkomen.
ALT + Xquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Die leeftijdscontrole vragen voor het opstarten Leisure Suit Larry waren behoorlijk kut als je Engels nog allesbehalve perfect was.
http://www.imdb.com/title/tt1058777/quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:40 schreef disjfa het volgende:
Neverhood Voor alle neverhood fans trouwens
[..]
Weet niet of er nog wat van waar is maar
Is dat dat philips spel met zo'n ouderwetse detective met een bombshell als klante. Want dat heb ik namelijk vroeger gespeeld en vond ik erg tof maar ik weet niet meer hoe het heet.quote:Op zondag 20 juli 2008 01:36 schreef Cid het volgende:
Deze kom ik nooit vaak tegen in dit soort topics. Toch een van mijn favoriete:
[[afbeelding]]
[afbeelding]
Met Tex Murphy [afbeelding]
Deze vond ik echt geweldig, eigenlijk heb ik geen geduld voor dit soort games maar deze vond ik op een Crazybytes ( ) en heb hem helemaal zonder walktrough uitgespeeld in die tijd.quote:
geweldig die games met tex murphy!quote:Op zondag 20 juli 2008 01:36 schreef Cid het volgende:
Deze kom ik nooit vaak tegen in dit soort topics. Toch een van mijn favoriete:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met Tex Murphy
Ik ben toch meer van adventures in de bewoonde wereldquote:Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kent iemand MYST nog? Was in eerste instantie voor de Mac geloof ik.
Behoorlijk moeilijk spel.
Myst online danquote:Op maandag 21 juli 2008 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben toch meer van adventures in de bewoonde wereld
Is laatst weer opnieuw uitgebracht voor Nintendo DS en Sony PSP.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kent iemand MYST nog? Was in eerste instantie voor de Mac geloof ik.
Behoorlijk moeilijk spel.
Ik heb de serie hier ook nog liggen. Ook nooit uitgespeeld. Dat eindeloze zoeken zonder (imo) logische aanknopingspunten is niks voor mij.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:59 schreef NutKees het volgende:
Myst, Riven, Uru etc... niet mijn favoriete serie maar wel vermakelijk. Heb volgens mij alleen Real-Myst uitgespeeld, de rest ligt nog ergens stof te vangen.
Hehe, full throttle kende ik nog niet. Volgens mij is dat de eerste adventure die ik in onder 3 uur net heb uitgespeeld. Wel een vermakelijke 3 uur, net een film. Mooie cutscenes.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:50 schreef Bosbeetle het volgende:<knip>
[ afbeelding ]
Full Throttle
(wat natuurlijk het moeilijkst is aan het ontwikkelen van zo'n spel is het maken van een goed verhaal)
He tof. Die gaat zeker in mijn collectie komenquote:
Helaas, voor Grim Fandango staan de hoofdstukken niet chronologisch op de cd's. Je zal regelmatig moeten wisselen. Das ook wel weer nostalgisch, cdtjes wisselen. Je kan trouwens in het spel opslaan/laden scherm wel je voortgang bekijken. Die reëliefafbeelding licht een klein stukje op voor iedere puzzel die je oplost.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:53 schreef Bosbeetle het volgende:
haha ik doe altijd eeuwen over adventures ben nu bezig met grim fandango en zit net op cd2
daar is een patch voor ik zit namelijk nu ook vastquote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
En als je, zoals ik, veel later dat spel speelde, dan moest je allerlei patches installeren om dat de computer het spel zo snel liet lopen dat je bepaalde puzzels niet kon oplossen. Wat ben ik lang aan het etteren geweest in die lift.
Heb ik ook gespeeld.quote:
Omg thanks !!!! Die eend is cool Het ziet er gewoon grappig uit !quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:01 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.mobygames.com/game/windows/ufos/screenshots U.F.O.s (uit 1997 )
Chewy, Esc from F5 was het eerste wat in mij opkwam, maar goed. Ik kan het mis hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:41 schreef Rizzy-Li het volgende:
Discworld Noir klopt , ik heb hem nog niet gespeeld maar wel ergens liggen dacht ik.
Ik vind vooral belangrijk dat er humor in de gesprekken zit bij cartoony adventures af en toe. En dat de gesprekken interesant zijn gedaan.Afwisselende locaties, veel verschillende.
Het leukste vind ik over de hele wereld heen. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Maar het moet je nieuwschierig maken, ontdekkings gevoel hebben. Dat je ergens komt waar het doodnormaal is maar dat er iets verborgen is, of juist andersom, of beide of...:P Lastig om adventures uit te leggen vind ik.
Trouwens er was een adventure, waar ik de demo van had gespeelt er zat een paarse alien in die ergens op een boerderij terechtkwamen ofzo want zijn UFO crashde. Het spel had ook de naam met UFO erin dacht ik. Er was nog een blobber achtige beest er waren 2 aliens.....Maar ik heb dat spel nooit weer kunnen vinden en het zag er hartstikke tof uit. Het was cartoony trouwens en wel oud maar niet zo oud als Day of Tentacle bijvoorbeeld. Denk 5 jaar oud ofzo...mischien minder,mischien meer.
Dat doet me weer aan Stupid Invaders denken, ook een geniaal spel.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:01 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.mobygames.com/game/windows/ufos/screenshots U.F.O.s (uit 1997 )
Het schijnt ook dat de yathzee spellen erg goed zijnquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:22 schreef lizardtattoo het volgende:
Die Ben Jordan-games zijn aanraders.
coolquote:Op maandag 28 juli 2008 00:33 schreef Aether het volgende:
Interessant?
Wallace & Gromit krijgen eigen point and click adventure via Telltale Games.
Die heb ik een stukje gespeeld maar toen raakte ik heel snel vast en wist ik niet meer wat ik moest doen, vlug van m'n computer afgeflikkerd.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Syberia
Zo verschrikkelijk mooi!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:53 schreef DaMart het volgende:
Ook al wat ouder, maar een spel waar ik menig uur mee zoet ben geweest:
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat ik het nooit heb kunnen uitspelen, omdat mijn pc te traag werd en de nieuwe te snel is .
nog niet gedaan, tijdgebrek enzoquote:Op zondag 17 augustus 2008 11:53 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Wat vond je van die Indiana Jones demo?
Try again, moest hem nog activeren.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:
je hebt een PM, je pm box doet het niet
En dan nog is het een vette game! Maar dat is puur een mening..quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:56 schreef lizardtattoo het volgende:
Indigo Prophecy en Heavy Rain vallen niet onder point&click adventures, het zijn action-adventures vanwege de Quick Time events. Je kunt niet op je gemak de hele omgeving bekijken en rustig puzzels oplossen, je moet steeds als een gek op allerlei knoppen rammen die in beeld verschijnen.
discworl 2 is ook een van mijn favorieten, vroeger snapte ik er niet veel van, maar een paar jaar geleden weer gedaan: master gamequote:
Alles na het derde deel is verre van klassieker.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:36 schreef EdmondDantes het volgende:
Larry 7. Stuk voor stuk prima games met onmiskenbaar droge humor
Inderdaad ik kan niet wachten het klinkt er goed tot nu toequote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:13 schreef HeatWave het volgende:
de remakes boeien me niet zo, maar de nieuwe afl. wel .
quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:03 schreef Faxie het volgende:
The Last Express ja. Best een moeilijk spel, en de tijd loopt min of meer realtime, dus op verschillende tijden op verschillende plekken zijn, geeft verschillende resultaten.
Wel een erg goed spel imho
Kan me er toch niet toe zetten om MI1 weer helemaal opnieuw te spelen, ik loop er toch min of meer zo doorheen. heb hem op de iPhone voor onderweg maar dat speelt toch ook niet heel top.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:40 schreef PPL het volgende:
Er is de Special Edition van Monkey Island.
Afgelopen weekend nog gespeel en van genoten.
Wanneer je op F10 drukt wordt er omgeschakeld tussen de oude en nieuwe versie, dan kan je vergelijken
Morgen:
The trial en execution of Guybrush Threepwood (Tales of Monkey Islans).
Die zijn allang uit .quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:07 schreef Halve_Maen het volgende:
ik vind het nog een beetje verwarrend.
Tales of monkey island wordt in bepaalde delen uitgegeven? Gamespot is echt vaag.
Ik ga hem meteen spelen als hij voor de PC uitkomt
Jazeker.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:13 schreef lizardtattoo het volgende:
Bij Sam&Max was het zo dat de spellen naderhand ook gewoon in de winkel kwamen te liggen maar of dat bij Tales of Monkey Island ook zo zal zijn weet ik eigenlijk niet.
Ok bedankt voor de duidelijkheid. Ik koop em als hij in de winkel ligt. Wat is SE? die revisited versie van deel 1?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:07 schreef PPL het volgende:
[..]
Jazeker.
Volgens mij kan je het zelfs al pre-orderen.
Dan krijg je de tales + de SE samen in een package deal.
hoe bevalt het?quote:Op maandag 2 november 2009 08:08 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb de Duitse versie van The Whispered World gekocht, de eerste editie met een poster en drie dobbelstenen
shit man, Ik bekeek net ff the book of unwritten tales. Deze lijkt er sprekend op qua screens.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:45 schreef Inu het volgende:
Hebben jullie Ceville al geprobeerd? Erg leuk, je speelt een evil koning die moet ontsnappen uit zijn koninkrijk nadat hij is afgezet Je doet dit met drie of vier verschillende karakters, dus ook leuk afwisseling en andere verhaallijntjes Mijn laptopje trekt hem alleen niet helemaal, dus ik zat na 4 hoofdstukken vast
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat heb ik dus jammer genoeg ook zovaak. In de USA dacht ik een pareltje bemachtigd te hebben met Dead Reef...quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:18 schreef HeatWave het volgende:
Ceville heb ik ook geprobeerd ja, vond er niet veel aan, zoals zovaak is het idee wel leuk, maar het speelt gewoon niet lekker weg vind ik. Kan het niet helemaal uitleggen, maar het "loopt" niet vloeiend.
Is ook "wel aardig" het steekt aardig in elkaar, maar het is mij persoonlijk een beetje te suf qua setting.quote:Op woensdag 4 november 2009 07:19 schreef lizardtattoo het volgende:
Wie Wallace&Gromit eens wil uitproberen: deze week een aflevering gratis via
http://www.telltalegames.com/wallaceandgromit20th
Sowieso waren de latere larry's geen adventures.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zonder Al Lowe of iemand met een vergelijkbaar gevooel voor humor viind ik het niets...in naam nog LSL, niet in werkelijkheid.
wat is er toch met die Duisters....zijn ze zo pro adventure?quote:Op donderdag 5 november 2009 20:53 schreef lizardtattoo het volgende:
Waar heb je dat gezien dan? Hij staat gepland voor Q1 2010 dus het lijkt me sterk dat die nu al in de winkels ligt... Duitse versie is wel uit als het goed is of toch bijna (eind oktober/begin november).
www.adventuregamers.com is een erg goede en complete sitequote:Op maandag 6 november 2009 00:13 schreef AssyriskaFF het volgende:
Duitsers weten wat goede games zijn. Ik ben gek op adventures krijg er ook geen genoeg van. Runaway 3 ben ik zo benieuwd naar ook de nieuwe Beyond Good and Evil lijkt mij tof.
Iemand een website waar je kunt zien welke er allemaal uit zijn. Heb lang niet meer gespeeld en begin weer zin te krijgen om adventures te spelen.
quote:Author of the Directorium Inquisitorum, the text that turned torture and unlimited power of the Sacred Inquisition into law.
His right-hand man is friar Jacinto Corona from Valladolid. Jacinto Corona is the only person able to resist the overwhelming force of Eymerich’s cruel temper and sharp mind.
Nicolas Eymerich’s knowledge of the sacred, profane and blasphemous texts is abundant and his complete lack of respect for human life is well known. Eymerich has one goal and one goal only: combat Satan. At all costs.
Ja oeps was de duitse versie...quote:Op donderdag 5 november 2009 20:53 schreef lizardtattoo het volgende:
Waar heb je dat gezien dan? Hij staat gepland voor Q1 2010 dus het lijkt me sterk dat die nu al in de winkels ligt... Duitse versie is wel uit als het goed is of toch bijna (eind oktober/begin november).
En full throttle 2quote:Op maandag 13 november 2009 14:07 schreef HeatWave het volgende:
Wat mij betreft mag telltale de hele oude Lucasarts zooi overnemen.
Meer monkey island en Sam&max delen maar ook nieuwe Indiana Jones, Loom, etc .
Ook ja .quote:
Loom was er ook één die erg goed was en vernieuwend, mooi spel vond ik datquote:Op maandag 13 november 2009 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook ja .
Al mogen ze The Dig overslaan, enige die ik nooit heb uitgespeeld, was me te traag en crashte ook steeds bij mij .
Loom was fantastisch! Heel ff wennen aan de interface, maar een heel goed doordacht spel.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Loom was er ook één die erg goed was en vernieuwend, mooi spel vond ik dat
Ah thanks, vaag, ik las ergens 2007quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:04 schreef lizardtattoo het volgende:
Curse of the Skeletons' Island is an Adventure game, developed by IceHill and published by Akella, scheduled to be released in Europe in 2010.
Tenzij je Russisch erg goed is, dan kan je hem bij Akella bestellen
Ja jammer dat ze er daarna actie spellen van zijn gaan maken. Fate of atlantis was magistraal.quote:Op maandag 13 november 2009 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Loom was fantastisch! Heel ff wennen aan de interface, maar een heel goed doordacht spel.
Maar met de Indiana Jones serie moet toch ook nog heel wat te doen zijn? Die adventures waren ook echt heel leuk en goed.
Als je door de graphics heen kan kijken, begin gewoon met de klassieke op ScummVM .quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:25 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ah thanks, vaag, ik las ergens 2007
Ik heb sam en max nog nooit gespeeld, wat opzich een zonde is voor een adventure gamer. Is er een bepaalde volgorde die je het best kan spelen?
Ik wil hem namelijk wel gaan proberen.
Okay, maar ik ben erg verward door die series. Ik begrijp dat het naar Telltale games is geshift.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je door de graphics heen kan kijken, begin gewoon met de klassieke op ScummVM .
[ afbeelding ]
Ok, thanks Zelfde nu dus met Monkey Island 5quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:39 schreef HeatWave het volgende:
ScummVM werkt overal op . Hit the road is de eerste ja .
Je ze hebben gewoon 2 seizoenen gemaakt en elk seizoen bestaat uit 6 delen .
Fate of Atlantis is serieus een meesterwerk. Mijn kijk op de wereld is nooit meer hetzelfde geweestquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja jammer dat ze er daarna actie spellen van zijn gaan maken. Fate of atlantis was magistraal.
tja als adventure gamer kun je er niet om heen lucasarts waren de meesters
Ik ken hem iig niet .quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:40 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ok, thanks Zelfde nu dus met Monkey Island 5
En die 2e, kan je die spelen of is die serieus geterminate
Sam & Max: Freelance Police
stem? ik stam nog uit de tijd voor de voice actingquote:Op maandag 13 november 2009 14:42 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Fate of Atlantis is serieus een meesterwerk. Mijn kijk op de wereld is nooit meer hetzelfde geweest
Die stem van die knakker ook, paste ZO perfect bij Indy.
Eeuwig zonde dat het vervolg daarop gestaakt is
floppygaming FTW! .quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
stem? ik stam nog uit de tijd voor de voice acting
quote:
1,44MB aan data en dan uuuuuuren zoet zijn ermee, wat zeg ik? Dagen!quote:
The times they are a-changingquote:Op maandag 13 november 2009 14:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
1,44MB aan data en dan uuuuuuren zoet zijn ermee, wat zeg ik? Dagen!
net modern warfare 2 geinstalleerd, 11GB, en ik denk niet dat ik er langer dan 2-3 dagen mee bezig ben .
Ik had Fate of atlantis op cd rom. Monkey Island wel zonder voice acting. Ik begon die shit al te spelen toen ik 5-6 jaar oud was. continu mn ouders vragen om vertalingen .quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
stem? ik stam nog uit de tijd voor de voice acting
Ik draai het zelfs op m'n Wii. Monkey Island 1,2,3 en Day of the Tentacle op die manier spelen. Hoe tof.quote:
Ik vind dat de stijl passend moet zijn met het verhaal. Bij tales of monkey island is het 3d prima gedaan (beter als bij MI-IV) En ook bij Grim Fandango vond ik 3d prima. De meeste adventures die ik gespeeld heb zijn 2D cartoony en dat was prima.quote:Op maandag 14 november 2009 02:11 schreef melstyle het volgende:
Maar wat vinden jullie nou leuker?
Cartoon adventures of 3D?
Ik ga toch echt voor cartoon weet niet het heeft toch iets ouderwets...
(trouwens tales of monkey island trekt me laptop echt niet!)
. Alle Lucasarts heb ik wel uitgespeeld, op dus op The Dig na, die was echt te vaag .quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het echt verre weg het leukste genre maar bijna alle adventures zijn te moeilijk voor mij
er is maar 1 Spel dat ik wel uit kon spelen in het pre-internet tijdperk en dat was loomTM
Ik had dat probleem ook en daarom maar de PlayStation-versies gekocht zodat ik die op de PS2 kon spelen geniale games met fantastische humor maar inderdaad verschrikkelijk moeilijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:52 schreef Gehenna het volgende:
gisteren nieuwe summVM geïnstaleerd, maar deze kan ook gewoon discworld 2 draaien
geen idee hoe lang dat al niet kon trouwens, maar ik was er gisteren erg blij mee.
aangezien mijn orginele (jaja) cd's zelfs al tijden niet meer op xp werkten op een of andere manier.
Ik heb de discworld Ii demo wel uitgespeeldquote:Op maandag 17 november 2009 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
. Alle Lucasarts heb ik wel uitgespeeld, op dus op The Dig na, die was echt te vaag .
Maar Discworld is echt pittig, Discworld Noir was ietsjes makkelijker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Noice als ik heel erg mijn best doe heb ik deel 4 uit voor 8 dec. (maar ik reken er niet op ) ben net begonnen aan deel 2quote:Op maandag 18 november 2009 21:34 schreef PPL het volgende:
TOMI 5: Rise of the Pirate God komt 8 december!
Dank U Sinterklaasje...
http://www.telltalegames.com/community/blogs/id-537
Jaaaaaaquote:Op donderdag 19 november 2009 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Herinner me ineens teen agent die was ook wel leuk
[ afbeelding ]
ziet er top uit!quote:Op woensdag 18 november 2009 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat er nog goede adventure games worden gemaakt daarom voor deel 2
[ afbeelding ]
misschien dat we er een leuke OP van kunnen maken.
Niet voor scumm volgens mij ik heb het spel wel op dosbox gespeeltquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef Halve_Maen het volgende:
wtf, ik wil die ook spelen
kan je hem ergens dle voor scumm?
En als je de eerdere twee delen niet gespeeld hebt, er is een British Horror Pack met die twee spellen en Barrow Hill voor twee tientjesquote:Dark Fall: Lost Souls goes Gold
Haarlem, The Netherlands – 25 November 2009 – Leading videogame publisher Iceberg Interactive is proud to announce that Darkling Room’s newest and highly anticipated PC adventure game Dark Fall: Lost Souls has gone Gold!
Darkling Room's creator of the game Jonathan Boakes said: "Gold! Lost Souls, the third Dark Fall game, has finally 'gone gold', which means it is ready for stores. This last stage seems to have taken quite a bit of time, to finalize, but with a new OS (Windows 7), it is always best to test, test and test some more. The extra time has allowed for me to tweak a few elements, as well as augment others (a lot more scary sounds!). It means I have been spending quite a lot of time, inside The Station Hotel, exploring the darkest world I am likely to create. If my previous game, The Lost Crown, boasted "the most 'realistic' ghost-hunting adventure", then Lost Souls will definitely be the creepiest adventure. Don't play it alone, or at night, and NEVER play it in the dark. The Dark Fall is waiting... your hotel room awaits. I can't guarantee rest and relaxation, but I can promise you'll have nightmares."
deaddiners
Iceberg Interactive CEO Erik Schreuder said: “We are extremely pleased that Dark Fall: Lost Souls has now reached gold status. I think it stands a good chance of becoming the most scary game of the year. The boxed version will be available a little later than planned at December 11th 2009 in the UK, various European countries that use English boxed versions and in the Iceberg webshop (free shipping on pre-order now). We will endeavor to assure that the electronic download version will be available by December 4th on various portals to be disclosed.”
Iceberg Interactive also releases 6 new screenshots from the game with this pressrelease, including a short description of them by Jonathan Boakes. They can be downloaded via THIS LINK.
About Lost Souls
The dead are waiting. They have stories to tell. Tales of darkness, loneliness and despair. Be careful you do not join them, as it could be an eternity until the next curious visitor opens that old, rotten door, to find you within. Ashes to ashes, dust to dust. What tale would you tell? Would you know how to explain what happened, that dark night when your curiosity got the better of you? Would you be able to speak its name... the ancient name... or would you simply warn the new arrival to beware... to beware the Dark Fall.
Features
• A brand new (and final) Dark FallÔ horror adventure.
• From the pen of Jonathan Boakes, author of The Lost Crown.
• Explore a derelict train station & hotel, abandoned since
World War 2.
• A new game engine allows full exploration and movement.
• Physically interact with the eerie setting, to really ‘feel’ the
place.
• Use light as your weapon and ally, to fight the darkness.
• Use Detective skills to solve an urban mystery.
• A hauntingly creepy stereo score that will chill and terrify.
• Explore the memories of the dead, in their own ‘nightmares’.
• Discover the true identity, and power behind, the Dark Fall
itself.
Bioforge!!!quote:
Oh, ok. Ik dacht dat die al uit was aangezien ik al wat reviews zag op internet. Blijkbaar betatesters ofzo? Of komt deel 5 in meerdere episodes uit?quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:46 schreef lizardtattoo het volgende:
Als je het vijfde deel van Tales of Monkey Island bedoelt, die komt pas op 8 december uit...
Ik ben ook een paar keer aan The Dig begonnen en bleef toen steeds ergens steken. Maar een jaar ofzo geleden heb ik toch eens doorgezet en er ontvouwde zich een ontzettend goed en spannend verhaal. Echt wel de moeite waardquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Al mogen ze The Dig overslaan, enige die ik nooit heb uitgespeeld, was me te traag en crashte ook steeds bij mij .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: |