abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60093500
Ik ga even uit de toon vallen qua onderwerp...

Ligt bij jullie op je kamer of in je huis ook alles op zijn eigen plek?
En als iemand anders daar wat aan veranderd is het echt heel irritant?
pi_60093690
quote:
Op zondag 13 juli 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
Wel fantastisch dat een agenda werkt bij jullie.
Ik vergeet agenda's altijd. Ik vergeet sowieso er dingen in te schrijven. Bovendien ga ik er tijdens vervelende gesprekken toch maar in zitten tekenen en voor ik het weet heb ik geen ruimte meer voor afspraken en reminders.
De online versie vind ik vervelend; want die moet ik dan elke dag raadplegen en ik ben niet elke dag online.

Alarm op telefoon is nu het meest dumbass-proof gebleken. Moet ik dus alleen niet vergeten mijn telefoon van de trilstand te halen, wat regelmatig gebeurt, want ik vind beltonen echt ontzettend naar.
Ik zou wel zo'n klein leuk robotje willen hebben die mij met zo'n blikken stem elke dag verteld wat ik moet doen.
Zoiets?

pi_60093776
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:21 schreef BlueCurl het volgende:

Merendeels wel ja. Maar kom niet in de berging bij ons (mijn klushok zeg maar) want daar kan zelfs ik niets terugvinden, maar dat heeft met de regelmatige chaos in mijn hoofd te maken en het gebrek aan energie om het dan op te ruimen.
pi_60095137
Donderdag om 11 uur intake.
pi_60095191
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:21 schreef BlueCurl het volgende:

Mijn afwas wordt op een bepaalde manier gestapeld zodat ik het zonder irritatie een halve week kan laten staan. Als iemand anders er een bende van maakt, blijft het langer staan. En dan irriteer ik me wel.
pi_60109629
Ik ben nogal handig met mijn handen zeg maar. Ik realiseerde mij vanavond dat ik een soort "gave" heb. Komt het onderstaande anderen ook bekend voor?
quote:
Ik heb een grote "gave" noem ik het maar, wat ik zie kan ik maken. Als ik ergens in b.v. IKEA een kast zie die ik wil hebben maar die niet helemaal is zoals ik het zou willen, dan bekijk ik de kast bij IKEA en in mijn hoofd visualiseer ik dan hoe het moet gaan worden. Dan zet ik de maten op papier en bereken ik wat ik er voor nodig heb en ga ik dat halen en maak ik de kast. Ik ben niet altijd per definitie goedkoper uit dan in de winkel, maar het is dan wel precies zoals wij het willen hebben.
  maandag 14 juli 2008 @ 23:22:39 #207
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60109846
Ik heb die gave met koken.
Als ik ergens een gerecht heb gegeten in een restaurant, kan ik deze exact kopieren, zonder een ingredienten verklaring te hebben gehad.
Ik heb geen idee hoe ik het doe, maar het gaat als vanzelf.
pi_60110095
euhm... orde?

Mijn man maakt er een grote chaos van.... enorm!
Er zijn echter een paar plekken in huis waar hij wel orde houdt, en dan is het meteen extreem geordend.

Op mijn verzoek heeft hij geprobeerd ook wat meer orde op de gezamelijke plekken in huis te houden.. bij nader inzien.... laat maar!
Dat werd namelijk de keukenkastjes. Hij heeft in die periode meermaals de keukenkastjes helemaal uitgepakt en herindeeld. Het ziet er dan ontzettend netjes uit, maar het is vreselijk onpraktisch. Daarnaast betekende dat meteen dat ík na het afwassen de spullen niet in de kasten mocht ruimen, want ik doe dat dan niet goed genoeg
Het moet dan ook precies zo blijven als dat hij het neerzet en afwijken = alles weer uitpakken en herindelen in plaats dat hij dat wat volgens hem verkeerd staat gewoon even weghaalt.

Lief, maar nee dank je.. het werkt op mijn zenuwen.

Nou moet ik zeggen dat hij inmiddels na wat schommelen hier wel wat reëler in is.
pi_60110487
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:22 schreef SHE het volgende:
Ik heb die gave met koken.
Als ik ergens een gerecht heb gegeten in een restaurant, kan ik deze exact kopieren, zonder een ingredienten verklaring te hebben gehad.
Ik heb geen idee hoe ik het doe, maar het gaat als vanzelf.
Wanneer kom jij eens koken voor ons?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 01:50:55 #210
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60112635
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:45 schreef Juup© het volgende:

[..]

Wanneer kom jij eens koken voor ons?
Zoeken we natuurlijk wel eerst een leuk restaurant uit om te testen of de copie (autistisch) exact is
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_60113288
Ik kan goed zingen. Er zijn wel meer dingen waarin ik uitblink. Maar net als SHE, ik kan qua zingen heel goed kopiëren (zelfs imitaties van de muizen uit Assepoester zonder digitale effecten) maar ik schrijf maar zelden een goed liedje. En alles wat ik nazing, doe ik dan ook precies zoals het origineel. Inmiddels kan ik op ervaring een heel mooi eigen stuk maken maar na zo'n 15 jaar zingen heb ik nog steeds geen 'eigen' stijl.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:00:00 #212
188877 Stupendous76
pi_60119902
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:15 schreef Juup© het volgende:
Ik ben nogal handig met mijn handen zeg maar. Ik realiseerde mij vanavond dat ik een soort "gave" heb. Komt het onderstaande anderen ook bekend voor?
[..]

Wel meer dan 1
Maar gaves die duidelijk te relateren zijn aan ASS: als ik mij iets kan inbeelden (als ik het kan "zien"), dan kan ik het; dus bijvoorbeeld een 3d-tekening is voor mij geen probleem, wiskunde dan weer wel. Verder ben ik ook erg goed in het copieren van de meeste dingen en die daarna verbeteren.
Maar ook gaves die niet aan ASS te relateren zijn, dus ik twijfel.
Repent, Pray, Forgive
pi_60124074
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 01:50 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zoeken we natuurlijk wel eerst een leuk restaurant uit om te testen of de copie (autistisch) exact is
Met "ons" bedoel ik mijn vrouw en mezelf

dinsdag 15 juli 2008 @ 18:04:25 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_60125656
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:31 schreef Rimpelhond het volgende:
Daarnaast betekende dat meteen dat ík na het afwassen de spullen niet in de kasten mocht ruimen, want ik doe dat dan niet goed genoeg
Als mijn man de vaatwasser uitgepakt heeft dan erger ik me ook behoorlijk omdat ik van alles tegenkom waar het niet hoort
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:05:26 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_60125673
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 04:52 schreef MLI het volgende:
Ik kan goed zingen. Er zijn wel meer dingen waarin ik uitblink. Maar net als SHE, ik kan qua zingen heel goed kopiëren (zelfs imitaties van de muizen uit Assepoester zonder digitale effecten) maar ik schrijf maar zelden een goed liedje. En alles wat ik nazing, doe ik dan ook precies zoals het origineel. Inmiddels kan ik op ervaring een heel mooi eigen stuk maken maar na zo'n 15 jaar zingen heb ik nog steeds geen 'eigen' stijl.
Assepoessie assepoessie, dag en nacht is't Assepoessie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60125761
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor. Steeds meer vrouwelijke Aspergers melden zich; terwijl mij altijd is verteld dat ik uniek ben
Daar gaat mijn gevoel van exclusiviteit!

Als in mijn familie geen Asperger en klassiek Autisme voorkwam was ik ook zeker weten als Borderliner geeindigd.
Het promiscue gedrag komt mij namelijk bekend voor. Niet omdat ik zo'n oerslet ben ( in tegendeel, ik was er laat bij ), maar omdat je mij echt alles kunt wijsmaken en me met de allerslechtse openingszinnen zo in bed kan lullen.
Dat je Asperger hebt, sluit niet uit dat je toch wat trekjes van cluster B zou kunnen hebben mn in de theatrale-narcistische hoek. Wat zijn de meningen van de door jou geconsulteerde professionals? Autisme is nog niet mn specialiteit.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:10:51 #217
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60125793
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:49 schreef Juup© het volgende:

[..]

Met "ons" bedoel ik mijn vrouw en mezelf

Dat lijkt me leuk Juup
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:14:39 #218
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60125881
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:09 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dat je Asperger hebt, sluit niet uit dat je toch wat trekjes van cluster B hebt mn in de theatrale-narcistische hoek.
Daar is mijn psychiater ook absoluut van overtuigd. Hij noemt me ook gewoon een narcist. En een drama-queen en een misantroop.
We kunnen daar gewoon over praten en ik ben me ervan bewust tegenwoordig. Zolang ik mezelf koest houd, ben ik goed te pruimen.
pi_60125989
Misantroop zijn en narcisme gaat meestal samen. Kritisch naar de wereld en samenleving.
Helaas zijn vele misantropen ook kritisch naar zichzelf toe, en zullen ze hun hoge streefniveau nimmer behalen, met als gevolg depressie.
Waar is je kleine ik-je SHE? Durf het eens wat meer te tonen

Ik heb in mijn psychotherapie supervisie het volgende adagium gehoord:
De theatrale man of vrouw neemt genoegen met de begeerte van het andere geslacht, maar neemt daarmee slechts de troostprijs in handen. De hoofdprijs is bemind worden. Beminning door de ander en jezelf.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:22:39 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60126039
Dat is een absolute waarheid Konnie.
Wat bedoel je precies met een klein ik-je? Er is voor zover ik weet maar één ik en one size fits all.
pi_60126061
het ik-je, de SHE die beschermt dient te worden door het narcisme en poeha.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:24:28 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_60126073
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:22 schreef SHE het volgende:
Dat is een absolute waarheid Konnie.
Wat bedoel je precies met een klein ik-je? Er is voor zover ik weet maar één ik en one size fits all.
Ik geloof wel dat er meerdere Troelen zijn. Of ik heb gewoon af en toe last van stemmingswisselingen. Maar soms wil ik juist echt alleen zijn en soms wil ik juist absoluut niet alleen zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:53:02 #223
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60126723
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:24 schreef KonnieKipke het volgende:
het ik-je, de SHE die beschermt dient te worden door het narcisme en poeha.
Ah. de bare essentials.
Ik ben ermee bezig!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:57:58 #224
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60126843
pak er een wit sheetje bij en maak een mooie tekening
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:08:55 #225
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60127101
Tjeempie, dan krijg ik ook vast een sticker!.
pi_60131191
Begeert/bemint. Ik wist het al, maar toch maak ik een mental note want ik kan het niet vaak genoeg tegen mezelf zeggen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:56:49 #227
188877 Stupendous76
pi_60131324
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:20 schreef KonnieKipke het volgende:
Misantroop zijn en narcisme gaat meestal samen. Kritisch naar de wereld en samenleving.
Helaas zijn vele misantropen ook kritisch naar zichzelf toe, en zullen ze hun hoge streefniveau nimmer behalen, met als gevolg depressie.
Waar is je kleine ik-je SHE? Durf het eens wat meer te tonen

Ik heb in mijn psychotherapie supervisie het volgende adagium gehoord:
De theatrale man of vrouw neemt genoegen met de begeerte van het andere geslacht, maar neemt daarmee slechts de troostprijs in handen. De hoofdprijs is bemind worden. Beminning door de ander en jezelf.
Kijk, ik blijf leren hier

-edit-
Ik lees je adagium nu nog eens door, maar het is echt een goede

[ Bericht 4% gewijzigd door Stupendous76 op 16-07-2008 09:13:18 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_60139837
Ik lees hier soms een stukje mee, omdat autisme toch altijd een beetje door m'n hoofd blijft spoken.
Ben me meer gaan verdiepen in Asperger sinds een artikel in de weekkrant van de universiteit. Had er al vaker over gehoord, maar ging er om onduidelijke redenen altijd vanuit dat je man en (erg) hoogbegaafd moest zijn. Het artikel was zo herkenbaar, maar dat zegt natuurlijk niet alles, want dat zijn horoscopen bijvoorbeeld ook...

Ik herken me ook in heel veel in dit topoic, maar in sommige dingen juist helemaal niet. Zo heb ik juist altijd overzicht, niets heerlijkers als een huis inrichten, boodschappen doen of een tas inpakken. Maak al sinds jonge leeftijd overal lijstjes en planningen voor.
Aan de andere kant moet dat wel, omdat ik anders niets uitvoer, precies dat hulpeloze gevoel qua motivatie wat Tobz beschrijft.

Ik blijf dus nog wel een tijdje meelezen...
Heb niet het idee dat m'n problemen zo groot zijn dat er echt wat aan gedaan moet worden. Heb je dan eigenlijk wel wat aan een diagnose?

[ Bericht 8% gewijzigd door Innocence op 16-07-2008 11:15:47 ]
Sweet and innocent...
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:28:51 #229
188877 Stupendous76
pi_60141775
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:06 schreef Innocence het volgende:
Ik lees hier soms een stukje mee, omdat autisme toch altijd een beetje door m'n hoofd blijft spoken.
Ben me meer gaan verdiepen in Asperger sinds een artikel in de weekkrant van de universiteit. Had er al vaker over gehoord, maar ging er om onduidelijke redenen altijd vanuit dat je man en (erg) hoogbegaafd moest zijn. Het artikel was zo herkenbaar, maar dat zegt natuurlijk niet alles, want dat zijn horoscopen bijvoorbeeld ook...

Ik herken me ook in heel veel in dit topoic, maar in sommige dingen juist helemaal niet. Zo heb ik juist altijd overzicht, niets heerlijkers als een huis inrichten, boodschappen doen of een tas inpakken. Maak al sinds jonge leeftijd overal lijstjes en planningen voor.
Aan de andere kant moet dat wel, omdat ik anders niets uitvoer, precies dat hulpeloze gevoel qua motivatie wat Tobz beschrijft.

Ik blijf dus nog wel een tijdje meelezen...
Heb niet het idee dat m'n problemen zo groot zijn dat er echt wat aan gedaan moet worden. Heb je dan eigenlijk wel wat aan een diagnose?
Het moet niet, het mag. Als je denkt dat je het nodig hebt of dat het je kan helpen, dan zou ik een diagnose aanvragen, anders niet. Maar als je twijfels blijft houden, dan toch gaan kijken naar een evenutele bevestiging.
Repent, Pray, Forgive
pi_60172887
Hoe ging je intake, MLI?
pi_60172947
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:44 schreef Xennia het volgende:
Hoe ging je intake, MLI?
Misschien hebben ze haar daar wel gehouden
pi_60175450
Nou, na de administratieve gegevens kwam hij tot de essentie en toen liet hij mij aan het woord. Gezegd dat ik mezelf niet in de hand heb qua feesten en seks, dat ik schandalig veel blow, dat ik moeite heb met vriendschappen en dat de familie inclusief ikzelf vermoeden dat er sprake kan zijn van een autisme-achtige aandoening. Zo af en toe stelde hij wat vragen, met name over mijn vrienden/familie. Na afloop concludeerde hij dat ik waarschijnlijk het beste af zou zijn met psycholoogconsultaties maar hij gaat het dinsdag overleggen met de rest van het team en dan krijg ik woensdag feedback.

Oftewel, ze gaan me waarschijnlijk doorsturen maar de sociaal werker snapte wel heel goed waarom ik hulp zoek. Ik ben alleen niet gek genoeg voor hun instelling.
pi_60175500
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:47 schreef Juup© het volgende:

[..]

Misschien hebben ze haar daar wel gehouden
Vergeleken met de kwijlende psycho die in de wachtkamer zat, leek ik wel heel normaal ineens.
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:54:08 #234
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60175516
waarom heb je jezelf niet in de hand?
pi_60175534
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:51 schreef MLI het volgende:
Nou, na de administratieve gegevens kwam hij tot de essentie en toen liet hij mij aan het woord. Gezegd dat ik mezelf niet in de hand heb qua feesten en seks, dat ik schandalig veel blow, dat ik moeite heb met vriendschappen en dat de familie inclusief ikzelf vermoeden dat er sprake kan zijn van een autisme-achtige aandoening. Zo af en toe stelde hij wat vragen, met name over mijn vrienden/familie. Na afloop concludeerde hij dat ik waarschijnlijk het beste af zou zijn met psycholoogconsultaties maar hij gaat het dinsdag overleggen met de rest van het team en dan krijg ik woensdag feedback.

Oftewel, ze gaan me waarschijnlijk doorsturen maar de sociaal werker snapte wel heel goed waarom ik hulp zoek. Ik ben alleen niet gek genoeg voor hun instelling.
Dus je bent wel ''gek'', maar niet in aanleg en ze denken je met therapie op weg te kunnen helpen?
pi_60175600
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:54 schreef Aoristus het volgende:
waarom heb je jezelf niet in de hand?
Ik ben zeer impulsief. Ik neem me elke week voor om minder te gaan stappen/drinken/blowen/neuken maar op het moment dat ik geen concrete aandacht/geplande feestjes/wiet heb, dan besluit ik vroeg of laat in een impuls om toch naar feestjes/potentiele neukmaatjes/coffeeshop te gaan.
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dus je bent wel ''gek'', maar niet in aanleg en ze denken je met therapie op weg te kunnen helpen?
Ik weet niet wat je met 'in aanleg' bedoelt maar de rest van je conclusie lijkt te kloppen. Ik hoor het woensdag wel.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:00:03 #237
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60175643
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:57 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik ben zeer impulsief. Ik neem me elke week voor om minder te gaan stappen/drinken/blowen/neuken maar op het moment dat ik geen concrete aandacht/geplande feestjes/wiet heb, dan besluit ik vroeg of laat in een impuls om toch te gaan.
[..]

Ik weet niet wat je met 'in aanleg' bedoelt maar de rest van je conclusie lijkt te kloppen. Ik hoor het woensdag wel.
Misschien krijg je wel een verwijzing naar de Jelinekkliniek. Ik vind het wat vreemd dat je op basis bovengenoemde punten een ass diagnose krijgt/aanvraagt.
pi_60175727
De verslavingen op zich zijn een gevolg en geen oorzaak. En als je even de moeite neemt het topic door te lezen, dan zul je zien waarom deze vermoedens er zijn.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:06:11 #239
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60175779
Nou ja, als je dat gelooft..
Ik misgun je niets.
pi_60175954
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:06 schreef Aoristus het volgende:
Nou ja, als je dat gelooft..
Ik misgun je niets.
Ik stap en neuk in feite voor aandacht (wat een indirect gevolg van autisme zou kunnen zijn want ik kreeg vroeger veel negatieve bevestiging) en blowen is een aangenaam roesje waardoor ik de ernst van de situatie nu aangenaam onderschat.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:13:51 #241
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60175982
zoete broodjes worden hier niet gebakken
pi_60176086
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:13 schreef Aoristus het volgende:
zoete broodjes worden hier niet gebakken
En wat wil je daarmee zeggen?
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:22:22 #243
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60176191
Er staat wat er staat. Zoete broodjes bakken = Geveinsd aardig doen.
pi_60176274
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:57 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik ben zeer impulsief. Ik neem me elke week voor om minder te gaan stappen/drinken/blowen/neuken maar op het moment dat ik geen concrete aandacht/geplande feestjes/wiet heb, dan besluit ik vroeg of laat in een impuls om toch naar feestjes/potentiele neukmaatjes/coffeeshop te gaan.
[..]

dat het niet aangeboren lijkt, maar verworven.
Dat stappen en neuken is dat niet gewoon omdat je je bevestiging extern moet halen, wegens een gebrek aan zelfvertrouwen?
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:41:02 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60176640
Doe je dat al lang; dat feesten/neuken/blowen?
En doe je de dingen ook weleens afzonderlijk van elkaar?
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:41:56 #246
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60176661
tuurlijk
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:45:55 #247
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60176753
De vraag was voor die rockende losbol.
pi_60177047
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

dat het niet aangeboren lijkt, maar verworven.
Dat stappen en neuken is dat niet gewoon omdat je je bevestiging extern moet halen, wegens een gebrek aan zelfvertrouwen?
Dat moet haast wel. Ik kan me niets anders voorstellen. Maar dat lage zelfbeeld (al ben ik me daar niet bewust van, ik denk eigenlijk dat ik mijn kwaliteiten en zwakke punten erg goed ken en dat ik daar juist zelfvertrouwen van krijg) moet ergens vandaan komen. Mijn theorie is dat het komt doordat ik vroeger altijd echt raar was, daarmee kreeg ik veel negatieve bevestiging. Het zou mogelijk zijn dat ik raar was omdat er wel degelijk iets met me aan de hand is. Maar misschien theoretiseer ik er beter niet over en laat ik de oorzaak-gevolgrelaties beter over aan de professional. Het verwarrende voor mij is dat het beeld van mij als kind wel veel overeenkomsten vertoont maar het beeld van de volwassen MLI dus niet.
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:41 schreef SHE het volgende:
Doe je dat al lang; dat feesten/neuken/blowen?
En doe je de dingen ook weleens afzonderlijk van elkaar?
Neuken en feesten gaat redelijk hand in hand. Afgelopen jaar denk ik buiten feestjes om niet veel gesekst. Ik doe dat sinds een jaar. Daarvoor zat ik steeds in een relatie of was ik zo desperate dat de mannen gillend wegrenden vanaf mijn twaalfde. Zodra ik begon met zoenen is aandacht op de één of andere manier wel aan de orde geweest.

Blowen is een ander verhaal, daar val ik al langer op terug. Als puber depressief, begon als slaapmiddel. Daarna rookte ik twee jaar lang elke avond. Ik stopte voor mijn ex. 3 jaar later weer begonnen, gewoon elke avond 1 of 2. Sinds januari heb ik eigenlijk tijd en geld teveel en nu blow ik zo'n 6 joints per dag als ik niet werk, als ik wel werk meestal 2 's avonds.

We mogen concluderen dat verveling niet goed is voor mij. Als ik niks te doen heb, verergert het gedrag. Maar ergens is dat misschien juist goed geweest want ik hoefde mezelf nooit echt onder ogen te komen. Ik kon het altijd nog relativeren maar de verveling van de afgelopen tijd was echt een soort vergrootglas.
pi_60177150
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:53 schreef MLI het volgende:

[..]

Vergeleken met de kwijlende psycho die in de wachtkamer zat, leek ik wel heel normaal ineens.
Dat was ik
Er gaat niets boven Groningen
pi_60177356
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:57 schreef MLI het volgende:
We mogen concluderen dat verveling niet goed is voor mij. Als ik niks te doen heb, verergert het gedrag. Maar ergens is dat misschien juist goed geweest want ik hoefde mezelf nooit echt onder ogen te komen.
Precies, dat is wat je wint met je destructieve gedrag: een vlucht van jezelf. En waarom zou je vluchten van jezelf als je blij bent met jezelf?
pi_60177376
Zware kost voor iemand onder invloed, ik geven verderop kijken.
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:12:31 #252
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60177396
Wow, 6 joints per dag? Dan slaap ik 6 dagen denk ik
En verveel je je ook niet als je zo knetterstoned bent?

Ik vind verveling overigens heerlijk. Het liefst zou ik me de hele dag vervelen
En waarom heb je altijd extreme aandacht van mannen nodig gehad? Of heb je dat ook alleen als je je verveelt?
pi_60177645
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:10 schreef Xennia het volgende:

[..]

Precies, dat is wat je wint met je destructieve gedrag: een vlucht van jezelf. En waarom zou je vluchten van jezelf als je blij bent met jezelf?
Goed punt. En nu uitzoeken waarom en hoe ik mezelf wijsmaak dat ik wel blij ben met mezelf.

Voor iemand die voor zichzelf vlucht, ben ik trouwens wel verdomd veel met en over mezelf bezig .
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:12 schreef SHE het volgende:
Wow, 6 joints per dag? Dan slaap ik 6 dagen denk ik
En verveel je je ook niet als je zo knetterstoned bent?

Ik vind verveling overigens heerlijk. Het liefst zou ik me de hele dag vervelen
En waarom heb je altijd extreme aandacht van mannen nodig gehad? Of heb je dat ook alleen als je je verveelt?
Als ik stoned ben verveel ik me nooit. Ja, you tell me waarom ik dat nodig heb. Dat moet ik nu uitzoeken.
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:32:56 #254
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60177801
Je kunt daar toch wel antwoord op geven?
Omdat je sex wilt, of alleen aandacht, of omdat je een leegte wilt opvullen, of omdat je juist onzeker bent.

Het lijkt me dat een professional jou niet zal kunnen vertellen waarom je dat doet als je zelf niet weet waarom.
Je doet het toch bewust? Ik neem aan dat je iets wilt bereiken ermee, een mens doet namelijk nooit iets 'zomaar'

( denk ik )
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:31:20 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_60186559
Ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik zie niet in waarom blowen en neuken wat met autisme te maken hebben. Moet ik dat vergelijken met het veel te veel eten van iemand? Een soort binge eating disorder, maar dan een blow seks disorder?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:57:11 #256
188877 Stupendous76
pi_60187147
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:31 schreef Troel het volgende:
Ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik zie niet in waarom blowen en neuken wat met autisme te maken hebben. Moet ik dat vergelijken met het veel te veel eten van iemand? Een soort binge eating disorder, maar dan een blow seks disorder?
Dat is ook een mogelijkheid
Zoals anderen al opperen is het misschien meer een manier om aandacht te krijgen, tegen het alleen/eenzaam zijn. En dat is iets wat weer wel met autisme te maken heeft.
Verder, als je onder ASS valt, en je hebt er een gewoonte van gemaakt om veel te blowen of om sex te hebben (of beide), dan kom je daar moeilijk vanaf, juist omdat autisten vaak zo sterk hechten aan een eigen methode.
Repent, Pray, Forgive
pi_60194911
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:12 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik stap en neuk in feite voor aandacht (wat een indirect gevolg van autisme zou kunnen zijn want ik kreeg vroeger veel negatieve bevestiging) en blowen is een aangenaam roesje waardoor ik de ernst van de situatie nu aangenaam onderschat.
stappen en neuken doen autisten niet. Ze mijden liever mensen, en al helemaal fysiek contact. Ik denk eerder dat je wat theatraal bent.
pi_60195569
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:52 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

stappen en neuken doen autisten niet. Ze mijden liever mensen, en al helemaal fysiek contact. Ik denk eerder dat je wat theatraal bent.
Niet eens.
Ik ging stappen om te zuipen om zo mijn ellende en stress te verdrinken (hielp alleen niet altijd), de tweede reden was om mijn eenzaamheid te verdrinken omdat door het gebruik van buitensporige hoeveelheden alcohol mijn remmingen verdwenen en ik wel met mensen contact durfde te maken. DIe contacten liepen dan weer op niets uit omdat ik van binnen toch autist was (ben). Maar de hunkering naar begrip en aandacht deden mij er telkens toch weer toe besluiten om te gaan zuipen.

Niet elke autist is hetzelfde, er zijn gradaties wat mij betreft. Het fysieke contact mijd ik idd wel, maar alcohol zorgde ervoor dat het juist omdraaide, ik werd zelf heel fysiek en kwam zo wel eens in de problemen. No alcohol voor mij meer dus.
pi_60196217
Maar goed, zoals gezegd, mijn huidige levensstijl heeft misschien niks met autisme te maken. Maar voornamelijk als kind vertoonde ik wel heel veel trekjes. Ik ben niet gek, ik weet ook wel dat mijn huidige gedrag niets te maken heeft met autisme. Maar wat het wel zou kunnen zijn weet ik dan ook niet. En, op Xennia na, zijn jullie allemaal geen psychologen, ik kan alleen vermoedens uiten en de rest laat ik over aan de professionals.

Zelfs bij de autisten ben ik een buitenbeentje .
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:32 schreef SHE het volgende:
Je kunt daar toch wel antwoord op geven?
Omdat je sex wilt, of alleen aandacht, of omdat je een leegte wilt opvullen, of omdat je juist onzeker bent.

Het lijkt me dat een professional jou niet zal kunnen vertellen waarom je dat doet als je zelf niet weet waarom.
Je doet het toch bewust? Ik neem aan dat je iets wilt bereiken ermee, een mens doet namelijk nooit iets 'zomaar'

( denk ik )
Aandacht. Of misschien een leegte opvullen omdat ik soms behoefte heb aan een vent in mijn leven.
pi_60196226
<3 Alcohol <3
Geweldig spul tegen angsten, spanningen en hoofdpijn. Heerlijk.
Sanity is (not) statistical
pi_60196432
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:03 schreef Maeghan het volgende:
<3 Alcohol <3
Geweldig spul tegen angsten, spanningen en hoofdpijn. Heerlijk.
Alleen als het uitgewerkt is, dan is het
pi_60196823
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:15 schreef Juup© het volgende:

[..]

Alleen als het uitgewerkt is, dan is het
Nooit last van. Bedoel je een kater? Ik ben nog nooit dronken geweest. Ik drink over het algemeen zeer beschaafd. Ik stop altijd op het moment dat ik denk "als ik nu doorga, red ik het niet meer om naar m'n bed te lopen".
pi_60197188
Ik ga dit gewoon maar gelijk posten, zonder eerst de moeite te nemen om de hele serie door te nemen, want dan haak ik af voordat ik mijn post heb geschreven. Ik vind deze reeks best interessant, maar ik heb er meestal geen behoefte aan om te lezen over autisme waardoor deze topicreeks ook voor mij veel te snel gaat

Ik wilde ten eerste zeggen dat ik mezelf erg herken in de verhalen van SHE en Maeghan (voor zo ver ik die gelezen heb dus, ik ben niet helemaal bij remember ). Jullie zijn duidelijk niet normaal, maar jullie weten jezelf toch behoorlijk goed te redden. Zo zie ik mezelf ook.

Ik heb al eerder het een en ander gepost hier om daar later niet meer op terug te komen, dus het zou me niet verbazen als mensen me niet meer herkennen. Ik ben er ook zo eentje die zo bedrieglijk normaal is dat je je haast zou afvragen of ik niet gewoon 'apart' ben. Ik ben daarentegen wel gediagnosticeerd, op mijn 16e (relatief toch aan de late kant). Vroeger was ik veel duidelijker echt afwijkend. Terwijl het vroeger een onbewust proces was, ben ik nu al een tijd vrij bewust bezig om meer te gaan lijken op een normaal mens. Het enige wat nog steeds niet wil lukken is het opbouwen van een vriendenkring. Ik heb inmiddels wel door wat de voornaamste problemen zijn. Ten eerste ben ik me pas sinds kort gaan realiseren dat er mensen rondlopen die het leuk vinden om met mij vriendschappelijk contact te hebben. Ten tweede ben ik nog steeds niet goed in staat om tegenover die mensen het signaal te geven dat ik hen ook tof vind. En ik vrees nog steeds dat ik als te opdringerig word ervaren zodra ik voorstel om eens wat te gaan afspreken, in plaats van die leuke lange gesprekken every once in a while.. Het gevolg is dat ik nog steeds door mensen word omschreven als terughoudend en onbereikbaar, ondanks het feit dat ik meerdere malen heb geprobeerd om te "socializen". Ik heb inmiddels het zelfvertrouwen om te beseffen dat er mensen zijn die mij mogen, maar ook zij haken af.

Goed, ik weet wat het probleem is. Nu dus nog de oplossing zien te vinden Klinkt het voor iemand herkenbaar? (ik moet meer in dit topic gaan kijken, anders is het zo onbeleefd om te vragen om reacties)

Wat betreft het scriptieprobleem van Maeghan, echt zo jammer voor je dat je er na zo lange tijd toch mee moest stoppen Het is voor mij enigszins herkenbaar. Ik had acht maanden later dan de bedoeling was het *lightbulb* effect en daarna heeft het nog een paar maanden geduurd voordat ik echt iets op papier had. Nu is die bijna af, maar nu wordt het i.v.m. de zomervakantie erg lastig om op tijd een officiële verklaring te bemachtigen dat ik mijn bachelor af heb zodat ik in september met mijn master kan beginnen
pi_60197575
Heb pdd-nos maar weet dit pas sinds 4 jaar.
Als ik t eerder geweten had dan denk ik dat ik op een speciale school beter had kunnen meekomen.
Heb me eigenlijk mijn hele schoolperiode anders gevoeld en minder dan de rest en voelde me erg slecht vaak.
Ben zelfs twee keer blijven zitten op de havo, bijna 3 keer en ook nog maar net elke keer overgegaan en geslaagd. Begrijp nu nog steeds niet hoezo niemand ontdekt had dat er sociaal iets mis met mij was waardoor ik ook slecht de lesstof kon bijhouden. Want dom ben ik niet..ik leer alleen anders en denk vaak anders.
pi_60197650
Ah, alcohol. Lekker Mijn vloek: het stijgt direct naar mijn hoofd en ik voel me daar erg onprettig bij. Mijn zegen: daardoor heb ik vrijwel nooit zoveel gedronken dat het me in de problemen bracht.
pi_60197672
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:50 schreef Ruzbeh het volgende:
Hebben jullie dit ook. Stress ervaren in het verkeer. Ik fiets naar bepaalde plekken heen (voor een afspraak, bijvoorbeeld) en ik raak soms zwaar gestressd. Alle mensen en auto's die ik zie zijn allemaal obstakels. Ik word er gewoon zenuwachtig van. Het is niet zo erg dat ik niet meer uit de deur kan maar het is in ieder geval wel lastig. Ik denk dat ik op een gegeven moment maar vaker de bus moet nemen om zo veel van die spanningen te vermijden. Aan de andere kant, in een bus zit het vol met mensen die ik niet ken dus dat brengt ook weer allerlei spanningen mee. Toch zou ik soms liever in de bus zitten dan moeilijk te doen op de fiets.
Dit heb ik ook, ik ben voortdurend bang dat ik een 'obstakel' omver rij of er tegenaan bots of dat hun tegen mij aan botsen.
Vooral op kruispunten en op wegen waar meerdere rijvakken zijn raak ik soms lichtelijk in paniek. Heb ook alleen mijn automaat rijbewijs gehaald omdat ik niet in een schakel mocht rijden van het cbr.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:53:59 #267
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60198965
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:52 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Voor mijn 'episode' had ik daar inderdaad last van. Ik had nooit vriendjes, nooit vriendinnen en ik was eigenlijk alleen maar op de academie of thuis.
Tot ik drugs en alcohol ontdekte en merkte dat ik met genoeg daarvan, wel degelijk net zo frank en vrij kon zijn als iedereen. Ook fysiek contact verliep zonder moeite, al is het knuffelen toen ook nooit helemaal doorgebroken
Jij weet hoe ik toen was; alle remmen los.
Gelukkig is er op tijd ingegrepen en heeft deze waanzin niet lang geduurd ( en herinner ik me er weinig van ) , maar daarmee zijn ook de vervelende trekjes teruggekomen. In mijn relatie is sex en knuffelen nog steeds lastig en contact met mensen verloopt redelijk, maar met goede en slechte perioden. Daarbij moet ik ook nog steeds leren begrijpen dat niet alle mensen dom, achterlijk of vervelend zijn. Ook al is het gros dat wel degelijk.
Ik vind het vrij kort door de bocht te zeggen dat autisten allemaal vlakke killerds zijn, daar geloof ik niets van.
Ik ken zelfs autisten die geen enkel probleem hebben met aanraking.

Voor mij werkt knuffel therapie overigens fantastisch; ik vind het nog steeds vreselijk irritant, maar ik verstijf niet meer. en ik heb ook geen drugs meer nodig om seks met iemand te kunnen hebben

Ooit word ik nog wel zo'n warme Moeke
pi_60199419
Ik heb nooit een probleem met aanraking gehad. Ok, ik heb het nooit gehad op spontane aanrakingen van mensen waar ik eigenlijk helemaal niet close mee ben, maar mensen overschatten mijn reactie daarop (ook mensen die niet weten dat ik autisme heb). Het komt waarschijnlijk doordat de hoeveelheid van mijn initiatieven tot aanraking zoveel duidelijk kleiner is dan die van een 'normaal' mens.

Aanrakingen binnen relaties zijn nooit een probleem geweest

[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Tulip op 18-07-2008 23:28:45 ]
pi_60199836
Autisten hebben toch ook oog voor details en zijn vaak het geheel niet.
Dit was bij mij al sinds ik kind was zo. Had een jurkje van Mickey mouse in het zwart op gedrukt stond.
Ik heb nooit mickey mouse hierin herkent totdat ik het jurkje jaren later terug zag op een foto.
Ik dacht dat het wat bolletjes en lijnen waren...heel raar toch maar ja.
pi_60200408
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind het vrij kort door de bocht te zeggen dat autisten allemaal vlakke killerds zijn, daar geloof ik niets van.
Ik ken zelfs autisten die geen enkel probleem hebben met aanraking.

Voor mij werkt knuffel therapie overigens fantastisch; ik vind het nog steeds vreselijk irritant, maar ik verstijf niet meer. en ik heb ook geen drugs meer nodig om seks met iemand te kunnen hebben

Ooit word ik nog wel zo'n warme Moeke
Vlak wil ik niet zeggen., Jij hebt een levendige stemming zoals ik je kende, en inderdaad gingen de remmen los. Eerder destructief zou ik nu zeggen. Ik herinner je me niet als een kil persoon, wel iemand met een wat voor mij onnavolgbare sprongen. Je bent wel authentiek, iedereen kent SHE wel inmiddels
  zaterdag 19 juli 2008 @ 00:17:13 #271
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60200476
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:12 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Vlak wil ik niet zeggen., Jij hebt een levendige stemming zoals ik je kende, en inderdaad gingen de remmen los. Eerder destructief zou ik nu zeggen. Ik herinner je me niet als een kil persoon, wel iemand met een wat voor mij onnavolgbare sprongen. Je bent wel authentiek, iedereen kent SHE wel inmiddels
Door mij ben je psychiater geworden he?
pi_60200524
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:17 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja, ik wilde jou leren begrijpen.
pi_60200564
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:17 schreef SHE het volgende:

[..]

The plot thickens Viel jij ook altijd op de verkeerde vrouwen?
pi_60201296
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:21 schreef Xennia het volgende:

[..]

The plot thickens Viel jij ook altijd op de verkeerde vrouwen?
pi_60201316
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:40 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nooit last van. Bedoel je een kater? Ik ben nog nooit dronken geweest. Ik drink over het algemeen zeer beschaafd. Ik stop altijd op het moment dat ik denk "als ik nu doorga, red ik het niet meer om naar m'n bed te lopen".
Nee ik bedoel dat als het uitgewerkt was kwam alle ellende en chaos in mijn hoofd terug.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 02:30:23 #276
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_60202401
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:40 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben nog nooit dronken geweest.
Ik ook niet... maar ik drink ook absoluut geen alcohol. Heb wel eensch een biertje geprobeerd maar dat was echt complete bagger. Ik hou het gewoon bij water... frisdrank enzo.
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:35 schreef cati het volgende:

[..]

Dit heb ik ook, ik ben voortdurend bang dat ik een 'obstakel' omver rij of er tegenaan bots of dat hun tegen mij aan botsen.
Vooral op kruispunten en op wegen waar meerdere rijvakken zijn raak ik soms lichtelijk in paniek. Heb ook alleen mijn automaat rijbewijs gehaald omdat ik niet in een schakel mocht rijden van het cbr.
Vooral kruispunten ja... sommige wegen zijn ook zo compleet bagger.. of de stoplichten zijn gewoon stom... dat maakt het dan nog even erger. Paniek zou ik 't niet kunnen noemen maar ik zie er altijd tegenop.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_60204212
Alcohol
Blowen is veel fijner
  zaterdag 19 juli 2008 @ 15:42:50 #278
188877 Stupendous76
pi_60209385
Dus een deel gaat aan de alcohol/drugs/sex, maar doet dat gelijk in het extreem (als in: eigenlijk alleen maar)
En de rest niet, en ook dat in het extreem (als in: nagenoeg niet)
Repent, Pray, Forgive
pi_60210851
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:42 schreef Stupendous76 het volgende:
Dus een deel gaat aan de alcohol/drugs/sex, maar doet dat gelijk in het extreem (als in: eigenlijk alleen maar)
Ik denk zelf dat er genoeg autisten zijn die hun alcohol- en of drugsgebruik en de hoeveelheid sex binnen beperking kunnen houden. Oftewel er zullen mensen zijn die deze dingen totaal niet doen en er zullen mensen zijn die het te veel doen. Dit zijn er maar een paar het overgrootte deel zal gewoon om kunnen met deze dingen net zoals "normale" mensen dat doen.

Ik zelf heb alcohol gedronken en kon goed maten houden alleen soms als ik veel stress had dronk ik te veel. Daarom ben ik anderhalf jaar geleden totaal gestopt met drinken. Misschien als ik mijn problemen heb opgelost ga ik weer drinken. Niet veel 2 a 3 whiskey als ik naar een concert toe ga. Gewoon omdat ik het lekker vind en verder niet.
Drugs heb ik nauwelijks gebruikt. Ik heb alleen wat geblowed maar ik vond dat nu niet echt bijzonder en ben al bijna twee jaar gestopt.
Sex heb ik nog niet gehad. Helaas.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_60215825
quote:
Jij leest iets anders dan ik.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:50:23 #281
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60216128
quote:
Nou nee, in mijn geval had ik drugs nodig om:

- rustig te worden. ( ik word heel kalmpjes en rustig van coke )
- normaal te functioneren/dingen te doen die mensen doen en ook leuk vinden. Zoals sex, eindeloos kletsen en socializen.

Om dan maar eens een voorbeeld te geven ( en hopend dat ik hiermee mezelf niet voor lul zet ):
Sex is voor mij iets heel verwarrends. Ik weet niet of ik me nu op de synergie of het resultaat ( orgasme ) moet concentreren. Sowieso lukt het me niet om me op allebei te focussen. Ik kan maar een ding tegelijk.
Daarnaast mis ik dat gevoel waar anderen het over hebben; de kers op de taart; de utopische symbiose en de spettertjes vuurwerk in de lucht.
Populistisch gesproken zie ik sex als niets meer dan een manier om te ontladen, bezig te zijn, of een orgasme te krijgen.
Ik kan mezelf heus wel verliezen in iemand hoor; maar dan word ik eerder nat van de manier waarop zijn hoofd werkt, dan de grootte van zijn geslacht, zijn aanraking of zijn voorkomen.

Drugs en overmatig drank gebruik zorgt ervoor dat ik al die factoren ondergeschikt maak en eigenlijk gewoon ordinaire, platte sex kan hebben, waarbij ik maar aan één ding denk en het me ook geen flikker kan schelen hoe het gebeurt. Dat maakt mij wel ineens een heel aantrekkelijke partner voor 'nietsvermoedende' mensen. Ze denken dat je een gezonde sexdrive hebt en niet zo moeilijk doet. Terwijl ze echt niet door hebben dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.

En dat is natuurlijk oneerlijk, en ergens ook best walgelijk. Zelf medicatie heb ik dus maar afgezworen en ik geniet van mijn rust met mate.
pi_60216398
Ik vind niet dat je jezelf voor lul zet, ik vind het juist helemaal niet raar klinken. Ik vind seks ook makkelijker als ik een paar glazen achter m'n kiezen heb.

Misschien zit het in het vormen van een geheel? Ik houd zelf niet van dansen. Ik vind dansende mensen ook heel raar. Normaalgesproken zie ik namelijk de beweging los van de muziek. Pas als ik (vrij veel) gedronken heb, kan ik die twee dingen samenvoegen en raakt het me op een bepaalde manier.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:13:57 #283
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60216483
Dansen is voor mij juist het tegenovergestelde. Het was mijn enige manier van zuivere expressie
Ik ben motorisch gestoord ( ik struikel altijd, stoot me vaak ), maar ik heb een feilloos ritmisch gevoel en een loepzuiver gehoor. Het conservatorium was mijn toevluchtsoord. Ik heb me nooit meer zo begrepen gevoeld als daar.

Als het goed is moet jij ook kanalen hebben waarin je je kunt handhaven.
pi_60217210
Ik heb wel gevoel voor ritme en zie wel of iemand op de maat beweegt bijvoorbeeld, maar als ik kijk naar dansende mensen in een disco, dan zie ik alleen maar een hoop spastische mensen heen en weer stuiptrekken. Ik vind het aan een kant lachwekkend, aan de andere kant brengt het mijn misantropische kant naar boven: wat zijn mensen ook een domme kuddedieren die als een stelletje debielen staan te huppelen als vermaak. Ik begrijp het plezier er niet van. Ik begrijp niet wat mensen ertoe zet om te dansen. Klassieke dans, daar kan ik dan nog wel wat mee. Dan zie ik wel de overeenkomst tussen bepaalde bewegingen en de 'beweging' van de muziek. Maar gewoon een hossende meute, dat betekent voor mij helemaal niks. Tenzij ik gezopen heb dus.

Even beter nagedacht: ik kan wel 'beoordelen' of dans mooi is, maar het raakt me niet. Misschien kan ik het zo het beste omschrijven. Dat is ook een van de (vele) redenen dat ik niet ga stappen in het weekend, ik heb niks te zoeken in zo'n club.
  zondag 20 juli 2008 @ 00:13:40 #285
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60217398
Tot 27 juni is het Bolshoi gezelschap in Carré. Als je geraakt wilt worden door dans, dan is dat je hotspot.
Ik huil tranen met tuiten, bij menig voorstelling.
Dat je het dansen in een club onzinnig vind is logisch, het is esthetisch onvolmaakt. Maar voor mij best dichtbij, omdat ik weet hoe het voelt om je in dans te verliezen. Ik kan enorm genieten van een simpele dodo die losgaat op een dansvloer alsof hij alleen op de wereld is.

Het maakt ook niet uit hoe je danst, als je maar voelt hoe elke spier in je lichaam reageert en de flow van de muziek je vervoert.. Dat is leven voor mij, en ook mijn enige aansluiting met de wereld. Dat begrijp ik, dat voel ik en die taal spreek ik.
Volgens mij hebben mensen dat ook met het bespelen van instrumenten of andere vormen van zelf expressie.
Als je namelijk 'doof' bent, dan moet er wel iets anders zijn in de wereld waar je elkaar wel begrijpt.
  zondag 20 juli 2008 @ 00:30:49 #286
65330 Ruzbeh
pi_60217631
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:00 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb wel gevoel voor ritme en zie wel of iemand op de maat beweegt bijvoorbeeld, maar als ik kijk naar dansende mensen in een disco, dan zie ik alleen maar een hoop spastische mensen heen en weer stuiptrekken. Ik vind het aan een kant lachwekkend, aan de andere kant brengt het mijn misantropische kant naar boven: wat zijn mensen ook een domme kuddedieren die als een stelletje debielen staan te huppelen als vermaak. Ik begrijp het plezier er niet van. Ik begrijp niet wat mensen ertoe zet om te dansen. Klassieke dans, daar kan ik dan nog wel wat mee. Dan zie ik wel de overeenkomst tussen bepaalde bewegingen en de 'beweging' van de muziek. Maar gewoon een hossende meute, dat betekent voor mij helemaal niks. Tenzij ik gezopen heb dus.

Even beter nagedacht: ik kan wel 'beoordelen' of dans mooi is, maar het raakt me niet. Misschien kan ik het zo het beste omschrijven. Dat is ook een van de (vele) redenen dat ik niet ga stappen in het weekend, ik heb niks te zoeken in zo'n club.
Eens.
  zondag 20 juli 2008 @ 00:41:48 #287
188877 Stupendous76
pi_60217811
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Jij leest iets anders dan ik.
Ik zet het er bewust wat stevig neer
Zoals ik de verschillende posts lees, ontstaat bij mij de indruk dat sommigen zich overgeven aan de alcohol/drugs/sex. Dit gebeurt omdat ze dan of hun eigen remming kwijtraken of 'omdat anderen dat ook doen' en zij zich er prettig bij voelen. In ieder geval: in beide gevallen zijn zij even los van hun bewustzijn, hun verstand dat alles probeert te begrijpen of te controleren.
Maar ik zou graag horen hoe jij (of anderen) het lezen.
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Nou nee, in mijn geval had ik drugs nodig om:

- rustig te worden. ( ik word heel kalmpjes en rustig van coke )
- normaal te functioneren/dingen te doen die mensen doen en ook leuk vinden. Zoals sex, eindeloos kletsen en socializen.

Om dan maar eens een voorbeeld te geven ( en hopend dat ik hiermee mezelf niet voor lul zet ):
Sex is voor mij iets heel verwarrends. Ik weet niet of ik me nu op de synergie of het resultaat ( orgasme ) moet concentreren. Sowieso lukt het me niet om me op allebei te focussen. Ik kan maar een ding tegelijk.
Daarnaast mis ik dat gevoel waar anderen het over hebben; de kers op de taart; de utopische symbiose en de spettertjes vuurwerk in de lucht.
Populistisch gesproken zie ik sex als niets meer dan een manier om te ontladen, bezig te zijn, of een orgasme te krijgen.
Ik kan mezelf heus wel verliezen in iemand hoor; maar dan word ik eerder nat van de manier waarop zijn hoofd werkt, dan de grootte van zijn geslacht, zijn aanraking of zijn voorkomen.

Drugs en overmatig drank gebruik zorgt ervoor dat ik al die factoren ondergeschikt maak en eigenlijk gewoon ordinaire, platte sex kan hebben, waarbij ik maar aan één ding denk en het me ook geen flikker kan schelen hoe het gebeurt. Dat maakt mij wel ineens een heel aantrekkelijke partner voor 'nietsvermoedende' mensen. Ze denken dat je een gezonde sexdrive hebt en niet zo moeilijk doet. Terwijl ze echt niet door hebben dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.

En dat is natuurlijk oneerlijk, en ergens ook best walgelijk. Zelf medicatie heb ik dus maar afgezworen en ik geniet van mijn rust met mate.
Vooropgesteld, je zet jezelf echt niet voor schut.
En dan nu mijn hartluchting:
Ik drink geen alcohol, gebruik geen drugs en heb geen sex (met anderen). Alledrie ook nooit gehad/gedaan.
Geen alcohol en drugs --> een zelfcontrole door mijn bewustzijn die probeert alles te regelen. Dat heeft voordelen (je komt zelden in gevaarlijke situaties o.i.d.), maar ook nadelen. Simpel gezegd: "trapped in safety is still trapped"
Die zelfcontrole zorgt er volgens mij ook voor dat ik maar heel erg moeilijk dieper contact leg met anderen, laat staan met vrouwen. Mensen die mij langer kennen weten aardig hoe ik functioneer en kunnen dan heel goed met mij opschieten (ik trouwens ook met hen) Maar als ik een leuke meid tegenkom, dan volgt een gesprek van 2 zinnen en ben ik weer alleen. Dus nog nooit een vriendin gehad, laat staan sex. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ik heb sterk het vermoeden dat mijn eeuwig aanwezige bewustzijn de boel zwaar loopt te verkloten.
Datzelfde bewustzijn dat mij beschermt, beschermt ook zichzelf door alcohol en drugs niet toe te staan. Hierdoor zal het bewustzijn dus altijd 'bewust' blijven en dus controle houden -> vicieuze cirkel.

En eigenlijk is dat best raar, ik weet waarom mensen alcohol drinken of drugs gebruiken, ik weet waarom mensen sex hebben, kan mij dat allemaal uiterst goed voorstellen en begrijpen -> ik zie het allemaal gebeuren, ik weet het hoe en waarom, maar ik kan er zelf niet aan meedoen. En dat steekt behoorlijk. En dat is ook mede de reden dat ik mij aangemeld heb voor ASS, omdat die kenmerken ook bij mij voorkomen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stupendous76 op 20-07-2008 00:58:43 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_60218026
Tja, ik vind dans gewoon niet interessant. Zoals iemand die niet van vis houdt, misschien best wel het verschil proeft tussen een verse, wildgevangen zalm en een stuk supermarktkweekzalm dat al dagen ligt, maar het hoe dan ook zelf nooit zal kopen.

Ik heb wel iets met muziek en wilde als kind graag een instrument leren bespelen, maar dat mocht van mijn ouders niet omdat het te veel herrie zou maken. Ik ben daar nog altijd teleurgesteld door, omdat ik voor m'n gevoel nu nooit meer zo goed zal kunnen worden als wanneer ik er toen al mee begonnen was. Ik ben er uiteindelijk nooit mee begonnen; toch kan ik het nooit helemaal van me afzetten. Helaas is het instrument van mijn keuze op dit moment nog even te duur, maar misschien begin ik er ooit nog eens mee. Maar het is wel iets waarbij ik het gevoel heb dat het een essentieel iets van mij is. Als ik mensen vertel dat ik dat altijd graag had gewild, voelt het alsof ik iets heel persoonlijks vertel.

Maar ach, eerlijkgezegd heb ik altijd het gevoel dat ik nooit echt ergens goed in ben. Alsof ik overal wel in mee kan komen, maar nergens in uitblink. Het enige waar ik wel goed in ben en waar ik ook iets van mezelf in kan leggen, is dan weer hetgene waar ik in zekere zin ook weer heel slecht in ben: ik heb een haat-liefdeverhouding met schrijven. Ik vind schrijven aan een kant iets moois, aan de andere kant ook iets wat je volledig in beslag neemt en consumeert en leegzuigt. Ik kan goed schrijven, alleen het ordenen van de informatie gaat heel slecht. Aan de andere kant merk ik aan reacties van anderen op wat ik schrijf (of zeg, tijdens m'n studie bij een discussie van literatuur bijvoorbeeld), dat ik meer en andere verbanden leg en dat ik dingen zeg waar ze zelf niet opgekomen waren. Ik krijg alleen mijn gedachten niet in een voor andere mensen zinnige structuur gegoten. Het voelt dan alsof ik Wikipedia moet samenvatten, een gigantische taak met veel te veel informatie die niet wil zoals ik het wil, waardoor ik genoodzaakt ben om veel relevante en interessante zaken (zijtakken, verwijzingen) weg te laten. Dat ging ook mis bij het schrijven van m'n scriptie, daardoor ben ik uiteindelijk dus gestopt met studeren. Het was gewoon té groot, te veel, te verwarrend. Sindsdien heb ik dus ook niks meer geschreven. Ik zat zo vast in m'n eigen gedachten en m'n faalangst bij schrijven werd nog groter dan ie al was. Ik probeer de blokkade te doorbreken, omdat ik denk dat dat het enige is waarin ik m'n ei echt kwijt kan.

Creatief ben ik ook niet echt. Mijn tekeningen zijn (en waren als kind altijd al) imitaties. Ik teken na wat ik zie, of ik maak een tekening in de stijl van iets wat ik net gezien of geleerd heb. Als kind schreef ik af en toe wat gedichtjes, maar daar was ik altijd slecht in en dat waren ook vaak imitaties, bijv. een vorm die ik afgekeken had - een sonnet, een gedicht waarbij iedere strofe met dezelfde regel begint, dat soort dingen. Verhalen schrijven heb ik nooit gekund. Ik herinner me nog levendig dat we voor geschiedenis in de brugklas een verhaal moesten schrijven over hoe het zou zijn in Egypte, mens wat was mijn verhaal slecht. Met dat soort dingen weet ik dus echt niet wat ik moet doen.

Het enige waar ik op dit moment een beetje voldoening uit haal en waar ik iets in kan leggen, is het kweken van m'n groente op balkon. Maar als ik niet lekker in m'n vel zit interesseert niks me en dan laat ik ze doodgaan, dus dan heb ik daarna niks meer om me mee bezig te houden. En ik vind het ook alleen interessant als ik dagelijks kan zien dat ze groeien of dat er een nieuw tomaatje of bloemetje aan de plant zit. Anders vind ik ze niet leuk meer en geef ik ze geen water meer. Kortom, ik vind ze alleen maar leuk zolang het goed gaat en ik resultaat zie zonder er al te veel voor te hoeven doen.

Alles bij elkaar zit ik mezelf gewoon erg in de weg, ben ik doelloos en weet ik niet wat ik wil, en als ik het eenmaal weet ga ik aan mezelf twijfelen, of ik er wel goed aan doe, en dan ben ik het helemaal kwijt. Mijn hoofd voelt soms alsof het vol zit met watten, m'n gedachten lopen als kluwen garen door elkaar heen, wat ik voel weet ik ondertussen ook niet meer en erover praten lukt maar beperkt. CTRL + ALT + DEL indrukken lijkt me nog steeds de beste oplossing eigenlijk.
  zondag 20 juli 2008 @ 01:02:35 #289
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60218146
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En eigenlijk is dat best raar, ik weet waarom mensen alcohol drinken of drugs gebruiken, ik weet waarom mensen sex hebben, kan mij dat allemaal uiterst goed voorstellen en begrijpen -> ik zie het allemaal gebeuren, ik weet het hoe en waarom, maar ik kan er zelf niet aan meedoen. En dat steekt behoorlijk. En dat is ook mede de reden dat ik mij aangemeld heb voor ASS, omdat die kenmerken ook bij mij voorkomen.
Woeii, daar zeg je iets heel intiems, en ik iets heel herkenbaars. Eng herkenbaar zelfs. Dat 'je precies, levendig' kunnen voorstellen hoe iets is en je er toch van weerhouden, zonder legitieme reden.
Freaky!

Ik heb mezelf wel aan die wetenschap overgegeven overigens, maar wederom , dat lukt mij alleen als ik onder invloed zou zijn. Nuchter is er precies die zelfcontrole.
Ghe...dit is de eerste keer dat ik iets lees hier wat ik echt 1 op 1 helemaal begrijp.
pi_60218165
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik zet het er bewust wat stevig neer
Zoals ik de verschillende posts lees, ontstaat bij mij de indruk dat sommigen zich overgeven aan de alcohol/drugs/sex. Dit gebeurt omdat ze dan of hun eigen remming kwijtraken of 'omdat anderen dat ook doen' en zij zich er prettig bij voelen. In ieder geval: in beide gevallen zijn zij even los van hun bewustzijn, hun verstand dat alles probeert te begrijpen of te controleren.
Maar ik zou graag horen hoe jij (of anderen) het lezen.
Inderdaad. Je post suggereerde dat er maar twee mogelijkheden zijn; alcohol, seks en drugs tot in het extreme, of geen alcohol, seks en drugs. Terwijl Black Tulip en ik onder andere al hadden gezegd gewoon met mate te drinken.
  zondag 20 juli 2008 @ 01:05:01 #291
188877 Stupendous76
pi_60218183
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:53 schreef Maeghan het volgende:
Tja, ik vind dans gewoon niet interessant. Zoals iemand die niet van vis houdt, misschien best wel het verschil proeft tussen een verse, wildgevangen zalm en een stuk supermarktkweekzalm dat al dagen ligt, maar het hoe dan ook zelf nooit zal kopen.

Ik heb wel iets met muziek en wilde als kind graag een instrument leren bespelen, maar dat mocht van mijn ouders niet omdat het te veel herrie zou maken. Ik ben daar nog altijd teleurgesteld door, omdat ik voor m'n gevoel nu nooit meer zo goed zal kunnen worden als wanneer ik er toen al mee begonnen was. Ik ben er uiteindelijk nooit mee begonnen; toch kan ik het nooit helemaal van me afzetten. Helaas is het instrument van mijn keuze op dit moment nog even te duur, maar misschien begin ik er ooit nog eens mee. Maar het is wel iets waarbij ik het gevoel heb dat het een essentieel iets van mij is. Als ik mensen vertel dat ik dat altijd graag had gewild, voelt het alsof ik iets heel persoonlijks vertel.

Maar ach, eerlijkgezegd heb ik altijd het gevoel dat ik nooit echt ergens goed in ben. Alsof ik overal wel in mee kan komen, maar nergens in uitblink. Het enige waar ik wel goed in ben en waar ik ook iets van mezelf in kan leggen, is dan weer hetgene waar ik in zekere zin ook weer heel slecht in ben: ik heb een haat-liefdeverhouding met schrijven. Ik vind schrijven aan een kant iets moois, aan de andere kant ook iets wat je volledig in beslag neemt en consumeert en leegzuigt. Ik kan goed schrijven, alleen het ordenen van de informatie gaat heel slecht. Aan de andere kant merk ik aan reacties van anderen op wat ik schrijf (of zeg, tijdens m'n studie bij een discussie van literatuur bijvoorbeeld), dat ik meer en andere verbanden leg en dat ik dingen zeg waar ze zelf niet opgekomen waren. Ik krijg alleen mijn gedachten niet in een voor andere mensen zinnige structuur gegoten. Het voelt dan alsof ik Wikipedia moet samenvatten, een gigantische taak met veel te veel informatie die niet wil zoals ik het wil, waardoor ik genoodzaakt ben om veel relevante en interessante zaken (zijtakken, verwijzingen) weg te laten. Dat ging ook mis bij het schrijven van m'n scriptie, daardoor ben ik uiteindelijk dus gestopt met studeren. Het was gewoon té groot, te veel, te verwarrend. Sindsdien heb ik dus ook niks meer geschreven. Ik zat zo vast in m'n eigen gedachten en m'n faalangst bij schrijven werd nog groter dan ie al was. Ik probeer de blokkade te doorbreken, omdat ik denk dat dat het enige is waarin ik m'n ei echt kwijt kan.

Creatief ben ik ook niet echt. Mijn tekeningen zijn (en waren als kind altijd al) imitaties. Ik teken na wat ik zie, of ik maak een tekening in de stijl van iets wat ik net gezien of geleerd heb. Als kind schreef ik af en toe wat gedichtjes, maar daar was ik altijd slecht in en dat waren ook vaak imitaties, bijv. een vorm die ik afgekeken had - een sonnet, een gedicht waarbij iedere strofe met dezelfde regel begint, dat soort dingen. Verhalen schrijven heb ik nooit gekund. Ik herinner me nog levendig dat we voor geschiedenis in de brugklas een verhaal moesten schrijven over hoe het zou zijn in Egypte, mens wat was mijn verhaal slecht. Met dat soort dingen weet ik dus echt niet wat ik moet doen.

Het enige waar ik op dit moment een beetje voldoening uit haal en waar ik iets in kan leggen, is het kweken van m'n groente op balkon. Maar als ik niet lekker in m'n vel zit interesseert niks me en dan laat ik ze doodgaan, dus dan heb ik daarna niks meer om me mee bezig te houden. En ik vind het ook alleen interessant als ik dagelijks kan zien dat ze groeien of dat er een nieuw tomaatje of bloemetje aan de plant zit. Anders vind ik ze niet leuk meer en geef ik ze geen water meer. Kortom, ik vind ze alleen maar leuk zolang het goed gaat en ik resultaat zie zonder er al te veel voor te hoeven doen.

Alles bij elkaar zit ik mezelf gewoon erg in de weg, ben ik doelloos en weet ik niet wat ik wil, en als ik het eenmaal weet ga ik aan mezelf twijfelen, of ik er wel goed aan doe, en dan ben ik het helemaal kwijt. Mijn hoofd voelt soms alsof het vol zit met watten, m'n gedachten lopen als kluwen garen door elkaar heen, wat ik voel weet ik ondertussen ook niet meer en erover praten lukt maar beperkt. CTRL + ALT + DEL indrukken lijkt me nog steeds de beste oplossing eigenlijk.
Een boel van deze post klinkt erg herkenbaar, een gevoel van lusteloosheid. Ik mis in mijn bezigheden altijd de interesse die anderen misschien willen tonen, ervaar altijd een bepaalde eenzaamheid; ben een einzelgänger, ben dat ook altijd geweest (terwijl ik ook vroeger best veel met vriendjes speelde)
Ik heb me voorgenomen om te beginnen met schilderen, gewoon, ogen dicht en met de kwast over het doek.
Maar dat voornemen heb ik al weer twee jaar zonder er wat mee te doen...

Jouw laatste opmerking roep ik al jaren: ik weet niet wat ik wil.
Standaard vraag van anderen: dus je hebt geen idee wat je wilt?
Ik: NEE, want als ik het wist zat ik hier niet.
En dan stopt het weer, blijf je weer alleen achter omdat ze het niet begrijpen
Repent, Pray, Forgive
pi_60218345
Wauw, wat een stelletje fucked-up freakos in deze topic! En dan ook nog geloven dat ze onder PDD gebukt gaan!
  zondag 20 juli 2008 @ 10:29:30 #293
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_60221058
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Woeii, daar zeg je iets heel intiems, en ik iets heel herkenbaars. Eng herkenbaar zelfs. Dat 'je precies, levendig' kunnen voorstellen hoe iets is en je er toch van weerhouden, zonder legitieme reden.
Freaky!

Ik heb mezelf wel aan die wetenschap overgegeven overigens, maar wederom , dat lukt mij alleen als ik onder invloed zou zijn. Nuchter is er precies die zelfcontrole.
Ghe...dit is de eerste keer dat ik iets lees hier wat ik echt 1 op 1 helemaal begrijp.
Dat herken ik ook. Ik voelde dit ook allemaal maar ik kon het nooit verwoorden.
Telkens als ik te veel had gedronken dan was ik bang om weer te gaan drinken omdat ik bang was om de controlen te verliezen. Daarom ben ik ook gestopt met drinken.
Toen ik met mij ex aan het zoenen en strelen was snapte ik het ook niet meer er gebeurde te veel te snel. Ik wil graag sex hebben maar het is gewoon te ingewikkeld voor mij.
Ik kan ook nergens echt van genieten omdat ik bang ben de controlen over mijzelf te verliezen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 20 juli 2008 @ 10:37:29 #294
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_60221116
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Een boel van deze post klinkt erg herkenbaar, een gevoel van lusteloosheid. Ik mis in mijn bezigheden altijd de interesse die anderen misschien willen tonen, ervaar altijd een bepaalde eenzaamheid; ben een einzelgänger, ben dat ook altijd geweest (terwijl ik ook vroeger best veel met vriendjes speelde)
Ik heb me voorgenomen om te beginnen met schilderen, gewoon, ogen dicht en met de kwast over het doek.
Maar dat voornemen heb ik al weer twee jaar zonder er wat mee te doen...

Jouw laatste opmerking roep ik al jaren: ik weet niet wat ik wil.
Standaard vraag van anderen: dus je hebt geen idee wat je wilt?
Ik: NEE, want als ik het wist zat ik hier niet.
En dan stopt het weer, blijf je weer alleen achter omdat ze het niet begrijpen
Of je krijgt zo´n vraag waar zie jij jezelf over vijf jaar? Daar kan ik geen antwoord opgeven. Ik weet niet eens waar ik over een jaar ben laat staan vijf jaar.

Ik heb ook geen echte intresses. Maar daar heb ik ook nauwelijks energie voor na een dag werken. Het dagelijks leven (werken, huishouden enz) kost mij al mijn energie zodat ik 's avonds op ben en geen zin meer heb om iets te gaan doen. Ik wou dat, dat anders was.

Ik schrijf al jaren teksten over mij gevoels enz. Ik wil daar iets mee gaan doen. Ik zou in een bandje willen. Alleen ik weet nog niet eens precies wat voor muziek ik wil gaan maken. En ik wil alle touwtjes zelf in handen hebben zodat ik geen concessies hoef te doen.
14 SHADES OF GREY
pi_60222620
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:15 schreef RonaldRegen het volgende:
En dan ook nog geloven dat ze onder PDD gebukt gaan!
Heb jij een betere verklaring?
pi_60223226
Ik vind het echt verbazingwekkend en ook wel verontrustend hoeveel moeite sommigen van jullie hebben met dans en seks. Ik kan me daar nauwelijks in vinden en moet dus wederom constateren dat ik er 'best goed vanaf kom'.

Ik was als kind al motorisch gestoord, dus hoewel mijn ouders toen nog lang niet wisten wat de oorzaak was, hebben ze me als de wiedeweerga op jazzballet gestuurd. Dat is de aanpak geweest van mijn ouders: Bij het gebrek aan kennis over de oorzaak van het 'anders' zijn deden ze aan symptoombestrijding. Zo ben ik ook op scouting gezet, omdat ik moest leren om te gaan met mijn leeftijdsgenoten. Achteraf ben ik er heel blij mee dat ze het zo hebben aangepakt, omdat ik zo vanaf het begin af aan geleerd om me aan te passen. Ik weet niet hoeveel zin het heeft gehad om op jazzballet en scouting te zitten, maar mijn ouders zeggen dat het enorm heeft geholpen en ik ben nu 'normaler' dan vroeger. Waar het precies aan gelegen heeft?

Anyway, ik heb negen jaar op jazzballet gezeten en het was, vooral de laatste jaren, een hel. Ik kon het niet vinden met de anderen in de groep en ik werd constant achteraan geplaatst, omdat ik, hoewel ik leerde dansen, nog steeds erg houterig was. Desondanks denk ik dat het daardoor komt dat ik de connectie tussen muziek en dans nooit raar heb gevonden. Ook de weinige keren dat ik in een discotheek ben geweest of iets dergelijks vond ik het helemaal niet vreemd wat ze daar deden, hoewel ik de meeste muziek die daar gedraaid wordt regelrecht kut vind. Ik kan alleen zelf niet zo goed dansen. Ik kan me los laten gaan op de muziek en ik kan ervaren waarom anderen dat zo prettig vinden. Ik doe het alleen zelf niet van harte, omdat het fijne gevoel van mezelf laten gaan wordt verdrongen door de angst dat het er niet uitziet. Alle pasjes van jazzballet heb ik verleerd en ik ben niet creatief genoeg om ze zelf te verzinnen. Ik dans niet meer en ik mis er niks aan.

Ik kan absoluut niet tekenen. Ik kan me best goed inbeelden hoe dingen eruitzien, maar ik zie de onderliggende structuren niet, dus ik kan het beeld niet van mijn hoofd naar mijn handen vertalen. Iets uit mezelf tekenen (dus niet iets natekenen, maar gewoon iets op papier verzinnen) vind ik al helemaal onmogelijk.

Verhalen verzinnen kan ik best goed, maar dan alleen als het moet voor een schoolopdracht bijvoorbeeld. Uit mezelf begin ik er niet aan. Daarom heb ik ondanks mijn schrijftalent maar geconstateerd dat ik geen kinderboekenschrijfster moest worden Ik haal voor essays bijna altijd goede cijfers, hoewel het voor mij toch wel een probleem is om er een te schrijven. Om te beginnen weet ik vaak weken niet waar ik het over moet schrijven en dat leidt soms tot blinde paniek, omdat de deadline nadert. Vervolgens heb ik soms het euvel dat er in de bibliotheek niets te vinden is over mijn uitgekozen onderwerp. Als ik eindelijk een goed onderwerp heb en beschik over literatuur volgt een schijnbaar eindeloze fase van boeken lezen en me oriënteren op het onderwerp, totdat (en dat gebeurt gelukkig meestal) op het gegeven moment het kwartje valt en ik ineens weet welke stelling ik wil verdedigen en hoe ik dat ga aanpakken. Op dat moment heb ik vaak nog maar een paar dagen over voor het schrijfproces Of dat nog niet eens. Ik ben echt gruwelijk slecht met deadlines. Ook het schrijven zelf wil soms nog moeizaam verlopen, maar op een gegeven moment is het klaar en dan komt er dus meestal wel een goed cijfer uit rollen.

Over seks, ik weet niet of ik die synergie en het 'houden van' tijdens de seks ervaar zoals anderen dat ervaren, maar daar maak ik me niet zo druk om. Ik geniet van het contact en ik geniet ervan om te zien hoe de ander geniet. Verder modderen we maar wat aan, maar ja, als je al zo lang met elkaar hebt, verval je steeds in een herkenbaar patroon.. En die kers op de taart waar SHE het over heeft, die ervaar ik wel. Het gelukzalige gevoel na een lekker potje vrijen als je uitgeteld, maar voldaan tegen elkaar ligt Het is ook niks meer dan een stofje dat door je hersenen wordt aangemaakt als een soort 'beloning'. Als je dat beseft, klinkt dat heel banaal, maar dat stofje merk ik dus wel. Het besef dat je je allebei zo voelt en dat je dat bij elkaar hebt gedaan uit liefde is wat het speciaal maakt.
  zondag 20 juli 2008 @ 17:11:12 #297
65330 Ruzbeh
pi_60227883
Jazzballet... je ouders hebben smaak.
pi_60228095
Weet je wat ik me gisteren besefte? Ik hecht mij niet aan anderen. Mijn familie mis ik nooit, mijn vrienden mis ik nooit. Ik weet ook niet zeker of ik wel in staat ben om te houden van iemand. Ik kan wel heel veel om iemand geven maar andermans verdriet doet me over het algemeen weinig. Ik lig alleen wakker om mijn eigen problemen. Herkennen jullie dat?
  zondag 20 juli 2008 @ 17:31:06 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_60228204
Wat ik het ergste vind:

Ik heb op een gymclubje gezeten voor kinderen met een motorische achterstand. Daar had ik het gevoel dat het allemaal wel meeviel als ik om me heen keek. Tijdens een opvoering voor de ouders zei de fysio die het clubje leidde dat je kon zien hoe goed de kinderen liepen. Goed was als de armen en de benen kruislings "liepen" (dus linkerarm, rechterbeen). Ik was de enige die zo liep en ook de enige die zo bleef lopen en ik weet nog dat ik dacht "jongens, horen jullie dat dan niet, ga toch anders lopen!"

Hetzelfde toen ik naar zo'n cursus ging voor communiceren. Heel fijn dat ik moet vragen waar de macaroni staat, maar daar heb ik geen moeite mee? Ik heb niets aan zo'n cursus. In tegenstelling tot iemand anders van de groep, die echt veel slechter was, maar dus niets heeft geleerd van de hele cursus, omdat de cursus voor twee mensen te simpel was en we dus heel leuke stukjes gingen opvoeren met heel veel extra onzin in plaats van alleen hetgeen we moesten doen

Wanneer komt er nou eens iets waarmee ik ECHT geholpen ben, waar ik ECHT wat aan heb en waar ik me ECHT beter door ga voelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 20 juli 2008 @ 17:32:31 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_60228217
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:25 schreef MLI het volgende:
Weet je wat ik me gisteren besefte? Ik hecht mij niet aan anderen. Mijn familie mis ik nooit, mijn vrienden mis ik nooit. Ik weet ook niet zeker of ik wel in staat ben om te houden van iemand. Ik kan wel heel veel om iemand geven maar andermans verdriet doet me over het algemeen weinig. Ik lig alleen wakker om mijn eigen problemen. Herkennen jullie dat?

Ow, ik dus juist wel. Ken je dat liedje van Boudewijn de Groot "zonder vrienden kan ik niet?"
Ik kan nog steeds spontaan in huilen uitbarsten als ik bedenk dat ik zo ver van mijn vrienden afwoon. Ben in 2005 halsoverkop naar het midden des lands gegaan en heb me daarop nooit kunnen voorbereiden. Dat breekt me nog steeds erg regelmatig op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')