abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60131191
Begeert/bemint. Ik wist het al, maar toch maak ik een mental note want ik kan het niet vaak genoeg tegen mezelf zeggen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:56:49 #227
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60131324
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:20 schreef KonnieKipke het volgende:
Misantroop zijn en narcisme gaat meestal samen. Kritisch naar de wereld en samenleving.
Helaas zijn vele misantropen ook kritisch naar zichzelf toe, en zullen ze hun hoge streefniveau nimmer behalen, met als gevolg depressie.
Waar is je kleine ik-je SHE? Durf het eens wat meer te tonen

Ik heb in mijn psychotherapie supervisie het volgende adagium gehoord:
De theatrale man of vrouw neemt genoegen met de begeerte van het andere geslacht, maar neemt daarmee slechts de troostprijs in handen. De hoofdprijs is bemind worden. Beminning door de ander en jezelf.
Kijk, ik blijf leren hier

-edit-
Ik lees je adagium nu nog eens door, maar het is echt een goede

[ Bericht 4% gewijzigd door Stupendous76 op 16-07-2008 09:13:18 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_60139837
Ik lees hier soms een stukje mee, omdat autisme toch altijd een beetje door m'n hoofd blijft spoken.
Ben me meer gaan verdiepen in Asperger sinds een artikel in de weekkrant van de universiteit. Had er al vaker over gehoord, maar ging er om onduidelijke redenen altijd vanuit dat je man en (erg) hoogbegaafd moest zijn. Het artikel was zo herkenbaar, maar dat zegt natuurlijk niet alles, want dat zijn horoscopen bijvoorbeeld ook...

Ik herken me ook in heel veel in dit topoic, maar in sommige dingen juist helemaal niet. Zo heb ik juist altijd overzicht, niets heerlijkers als een huis inrichten, boodschappen doen of een tas inpakken. Maak al sinds jonge leeftijd overal lijstjes en planningen voor.
Aan de andere kant moet dat wel, omdat ik anders niets uitvoer, precies dat hulpeloze gevoel qua motivatie wat Tobz beschrijft.

Ik blijf dus nog wel een tijdje meelezen...
Heb niet het idee dat m'n problemen zo groot zijn dat er echt wat aan gedaan moet worden. Heb je dan eigenlijk wel wat aan een diagnose?

[ Bericht 8% gewijzigd door Innocence op 16-07-2008 11:15:47 ]
Sweet and innocent...
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:28:51 #229
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60141775
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:06 schreef Innocence het volgende:
Ik lees hier soms een stukje mee, omdat autisme toch altijd een beetje door m'n hoofd blijft spoken.
Ben me meer gaan verdiepen in Asperger sinds een artikel in de weekkrant van de universiteit. Had er al vaker over gehoord, maar ging er om onduidelijke redenen altijd vanuit dat je man en (erg) hoogbegaafd moest zijn. Het artikel was zo herkenbaar, maar dat zegt natuurlijk niet alles, want dat zijn horoscopen bijvoorbeeld ook...

Ik herken me ook in heel veel in dit topoic, maar in sommige dingen juist helemaal niet. Zo heb ik juist altijd overzicht, niets heerlijkers als een huis inrichten, boodschappen doen of een tas inpakken. Maak al sinds jonge leeftijd overal lijstjes en planningen voor.
Aan de andere kant moet dat wel, omdat ik anders niets uitvoer, precies dat hulpeloze gevoel qua motivatie wat Tobz beschrijft.

Ik blijf dus nog wel een tijdje meelezen...
Heb niet het idee dat m'n problemen zo groot zijn dat er echt wat aan gedaan moet worden. Heb je dan eigenlijk wel wat aan een diagnose?
Het moet niet, het mag. Als je denkt dat je het nodig hebt of dat het je kan helpen, dan zou ik een diagnose aanvragen, anders niet. Maar als je twijfels blijft houden, dan toch gaan kijken naar een evenutele bevestiging.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_60172887
Hoe ging je intake, MLI?
pi_60172947
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:44 schreef Xennia het volgende:
Hoe ging je intake, MLI?
Misschien hebben ze haar daar wel gehouden
pi_60175450
Nou, na de administratieve gegevens kwam hij tot de essentie en toen liet hij mij aan het woord. Gezegd dat ik mezelf niet in de hand heb qua feesten en seks, dat ik schandalig veel blow, dat ik moeite heb met vriendschappen en dat de familie inclusief ikzelf vermoeden dat er sprake kan zijn van een autisme-achtige aandoening. Zo af en toe stelde hij wat vragen, met name over mijn vrienden/familie. Na afloop concludeerde hij dat ik waarschijnlijk het beste af zou zijn met psycholoogconsultaties maar hij gaat het dinsdag overleggen met de rest van het team en dan krijg ik woensdag feedback.

Oftewel, ze gaan me waarschijnlijk doorsturen maar de sociaal werker snapte wel heel goed waarom ik hulp zoek. Ik ben alleen niet gek genoeg voor hun instelling.
pi_60175500
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:47 schreef Juup© het volgende:

[..]

Misschien hebben ze haar daar wel gehouden
Vergeleken met de kwijlende psycho die in de wachtkamer zat, leek ik wel heel normaal ineens.
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:54:08 #234
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60175516
waarom heb je jezelf niet in de hand?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60175534
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:51 schreef MLI het volgende:
Nou, na de administratieve gegevens kwam hij tot de essentie en toen liet hij mij aan het woord. Gezegd dat ik mezelf niet in de hand heb qua feesten en seks, dat ik schandalig veel blow, dat ik moeite heb met vriendschappen en dat de familie inclusief ikzelf vermoeden dat er sprake kan zijn van een autisme-achtige aandoening. Zo af en toe stelde hij wat vragen, met name over mijn vrienden/familie. Na afloop concludeerde hij dat ik waarschijnlijk het beste af zou zijn met psycholoogconsultaties maar hij gaat het dinsdag overleggen met de rest van het team en dan krijg ik woensdag feedback.

Oftewel, ze gaan me waarschijnlijk doorsturen maar de sociaal werker snapte wel heel goed waarom ik hulp zoek. Ik ben alleen niet gek genoeg voor hun instelling.
Dus je bent wel ''gek'', maar niet in aanleg en ze denken je met therapie op weg te kunnen helpen?
pi_60175600
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:54 schreef Aoristus het volgende:
waarom heb je jezelf niet in de hand?
Ik ben zeer impulsief. Ik neem me elke week voor om minder te gaan stappen/drinken/blowen/neuken maar op het moment dat ik geen concrete aandacht/geplande feestjes/wiet heb, dan besluit ik vroeg of laat in een impuls om toch naar feestjes/potentiele neukmaatjes/coffeeshop te gaan.
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dus je bent wel ''gek'', maar niet in aanleg en ze denken je met therapie op weg te kunnen helpen?
Ik weet niet wat je met 'in aanleg' bedoelt maar de rest van je conclusie lijkt te kloppen. Ik hoor het woensdag wel.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:00:03 #237
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60175643
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:57 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik ben zeer impulsief. Ik neem me elke week voor om minder te gaan stappen/drinken/blowen/neuken maar op het moment dat ik geen concrete aandacht/geplande feestjes/wiet heb, dan besluit ik vroeg of laat in een impuls om toch te gaan.
[..]

Ik weet niet wat je met 'in aanleg' bedoelt maar de rest van je conclusie lijkt te kloppen. Ik hoor het woensdag wel.
Misschien krijg je wel een verwijzing naar de Jelinekkliniek. Ik vind het wat vreemd dat je op basis bovengenoemde punten een ass diagnose krijgt/aanvraagt.
pi_60175727
De verslavingen op zich zijn een gevolg en geen oorzaak. En als je even de moeite neemt het topic door te lezen, dan zul je zien waarom deze vermoedens er zijn.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:06:11 #239
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60175779
Nou ja, als je dat gelooft..
Ik misgun je niets.
pi_60175954
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:06 schreef Aoristus het volgende:
Nou ja, als je dat gelooft..
Ik misgun je niets.
Ik stap en neuk in feite voor aandacht (wat een indirect gevolg van autisme zou kunnen zijn want ik kreeg vroeger veel negatieve bevestiging) en blowen is een aangenaam roesje waardoor ik de ernst van de situatie nu aangenaam onderschat.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:13:51 #241
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60175982
zoete broodjes worden hier niet gebakken
pi_60176086
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:13 schreef Aoristus het volgende:
zoete broodjes worden hier niet gebakken
En wat wil je daarmee zeggen?
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:22:22 #243
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60176191
Er staat wat er staat. Zoete broodjes bakken = Geveinsd aardig doen.
pi_60176274
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:57 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik ben zeer impulsief. Ik neem me elke week voor om minder te gaan stappen/drinken/blowen/neuken maar op het moment dat ik geen concrete aandacht/geplande feestjes/wiet heb, dan besluit ik vroeg of laat in een impuls om toch naar feestjes/potentiele neukmaatjes/coffeeshop te gaan.
[..]

dat het niet aangeboren lijkt, maar verworven.
Dat stappen en neuken is dat niet gewoon omdat je je bevestiging extern moet halen, wegens een gebrek aan zelfvertrouwen?
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:41:02 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60176640
Doe je dat al lang; dat feesten/neuken/blowen?
En doe je de dingen ook weleens afzonderlijk van elkaar?
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:41:56 #246
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60176661
tuurlijk
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:45:55 #247
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60176753
De vraag was voor die rockende losbol.
pi_60177047
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

dat het niet aangeboren lijkt, maar verworven.
Dat stappen en neuken is dat niet gewoon omdat je je bevestiging extern moet halen, wegens een gebrek aan zelfvertrouwen?
Dat moet haast wel. Ik kan me niets anders voorstellen. Maar dat lage zelfbeeld (al ben ik me daar niet bewust van, ik denk eigenlijk dat ik mijn kwaliteiten en zwakke punten erg goed ken en dat ik daar juist zelfvertrouwen van krijg) moet ergens vandaan komen. Mijn theorie is dat het komt doordat ik vroeger altijd echt raar was, daarmee kreeg ik veel negatieve bevestiging. Het zou mogelijk zijn dat ik raar was omdat er wel degelijk iets met me aan de hand is. Maar misschien theoretiseer ik er beter niet over en laat ik de oorzaak-gevolgrelaties beter over aan de professional. Het verwarrende voor mij is dat het beeld van mij als kind wel veel overeenkomsten vertoont maar het beeld van de volwassen MLI dus niet.
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:41 schreef SHE het volgende:
Doe je dat al lang; dat feesten/neuken/blowen?
En doe je de dingen ook weleens afzonderlijk van elkaar?
Neuken en feesten gaat redelijk hand in hand. Afgelopen jaar denk ik buiten feestjes om niet veel gesekst. Ik doe dat sinds een jaar. Daarvoor zat ik steeds in een relatie of was ik zo desperate dat de mannen gillend wegrenden vanaf mijn twaalfde. Zodra ik begon met zoenen is aandacht op de één of andere manier wel aan de orde geweest.

Blowen is een ander verhaal, daar val ik al langer op terug. Als puber depressief, begon als slaapmiddel. Daarna rookte ik twee jaar lang elke avond. Ik stopte voor mijn ex. 3 jaar later weer begonnen, gewoon elke avond 1 of 2. Sinds januari heb ik eigenlijk tijd en geld teveel en nu blow ik zo'n 6 joints per dag als ik niet werk, als ik wel werk meestal 2 's avonds.

We mogen concluderen dat verveling niet goed is voor mij. Als ik niks te doen heb, verergert het gedrag. Maar ergens is dat misschien juist goed geweest want ik hoefde mezelf nooit echt onder ogen te komen. Ik kon het altijd nog relativeren maar de verveling van de afgelopen tijd was echt een soort vergrootglas.
pi_60177150
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:53 schreef MLI het volgende:

[..]

Vergeleken met de kwijlende psycho die in de wachtkamer zat, leek ik wel heel normaal ineens.
Dat was ik
Er gaat niets boven Groningen
pi_60177356
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:57 schreef MLI het volgende:
We mogen concluderen dat verveling niet goed is voor mij. Als ik niks te doen heb, verergert het gedrag. Maar ergens is dat misschien juist goed geweest want ik hoefde mezelf nooit echt onder ogen te komen.
Precies, dat is wat je wint met je destructieve gedrag: een vlucht van jezelf. En waarom zou je vluchten van jezelf als je blij bent met jezelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')