abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60093500
Ik ga even uit de toon vallen qua onderwerp...

Ligt bij jullie op je kamer of in je huis ook alles op zijn eigen plek?
En als iemand anders daar wat aan veranderd is het echt heel irritant?
pi_60093690
quote:
Op zondag 13 juli 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
Wel fantastisch dat een agenda werkt bij jullie.
Ik vergeet agenda's altijd. Ik vergeet sowieso er dingen in te schrijven. Bovendien ga ik er tijdens vervelende gesprekken toch maar in zitten tekenen en voor ik het weet heb ik geen ruimte meer voor afspraken en reminders.
De online versie vind ik vervelend; want die moet ik dan elke dag raadplegen en ik ben niet elke dag online.

Alarm op telefoon is nu het meest dumbass-proof gebleken. Moet ik dus alleen niet vergeten mijn telefoon van de trilstand te halen, wat regelmatig gebeurt, want ik vind beltonen echt ontzettend naar.
Ik zou wel zo'n klein leuk robotje willen hebben die mij met zo'n blikken stem elke dag verteld wat ik moet doen.
Zoiets?

pi_60093776
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:21 schreef BlueCurl het volgende:

Merendeels wel ja. Maar kom niet in de berging bij ons (mijn klushok zeg maar) want daar kan zelfs ik niets terugvinden, maar dat heeft met de regelmatige chaos in mijn hoofd te maken en het gebrek aan energie om het dan op te ruimen.
pi_60095137
Donderdag om 11 uur intake.
pi_60095191
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:21 schreef BlueCurl het volgende:

Mijn afwas wordt op een bepaalde manier gestapeld zodat ik het zonder irritatie een halve week kan laten staan. Als iemand anders er een bende van maakt, blijft het langer staan. En dan irriteer ik me wel.
pi_60109629
Ik ben nogal handig met mijn handen zeg maar. Ik realiseerde mij vanavond dat ik een soort "gave" heb. Komt het onderstaande anderen ook bekend voor?
quote:
Ik heb een grote "gave" noem ik het maar, wat ik zie kan ik maken. Als ik ergens in b.v. IKEA een kast zie die ik wil hebben maar die niet helemaal is zoals ik het zou willen, dan bekijk ik de kast bij IKEA en in mijn hoofd visualiseer ik dan hoe het moet gaan worden. Dan zet ik de maten op papier en bereken ik wat ik er voor nodig heb en ga ik dat halen en maak ik de kast. Ik ben niet altijd per definitie goedkoper uit dan in de winkel, maar het is dan wel precies zoals wij het willen hebben.
  maandag 14 juli 2008 @ 23:22:39 #207
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60109846
Ik heb die gave met koken.
Als ik ergens een gerecht heb gegeten in een restaurant, kan ik deze exact kopieren, zonder een ingredienten verklaring te hebben gehad.
Ik heb geen idee hoe ik het doe, maar het gaat als vanzelf.
pi_60110095
euhm... orde?

Mijn man maakt er een grote chaos van.... enorm!
Er zijn echter een paar plekken in huis waar hij wel orde houdt, en dan is het meteen extreem geordend.

Op mijn verzoek heeft hij geprobeerd ook wat meer orde op de gezamelijke plekken in huis te houden.. bij nader inzien.... laat maar!
Dat werd namelijk de keukenkastjes. Hij heeft in die periode meermaals de keukenkastjes helemaal uitgepakt en herindeeld. Het ziet er dan ontzettend netjes uit, maar het is vreselijk onpraktisch. Daarnaast betekende dat meteen dat ík na het afwassen de spullen niet in de kasten mocht ruimen, want ik doe dat dan niet goed genoeg
Het moet dan ook precies zo blijven als dat hij het neerzet en afwijken = alles weer uitpakken en herindelen in plaats dat hij dat wat volgens hem verkeerd staat gewoon even weghaalt.

Lief, maar nee dank je.. het werkt op mijn zenuwen.

Nou moet ik zeggen dat hij inmiddels na wat schommelen hier wel wat reëler in is.
pi_60110487
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:22 schreef SHE het volgende:
Ik heb die gave met koken.
Als ik ergens een gerecht heb gegeten in een restaurant, kan ik deze exact kopieren, zonder een ingredienten verklaring te hebben gehad.
Ik heb geen idee hoe ik het doe, maar het gaat als vanzelf.
Wanneer kom jij eens koken voor ons?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 01:50:55 #210
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60112635
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:45 schreef Juup© het volgende:

[..]

Wanneer kom jij eens koken voor ons?
Zoeken we natuurlijk wel eerst een leuk restaurant uit om te testen of de copie (autistisch) exact is
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_60113288
Ik kan goed zingen. Er zijn wel meer dingen waarin ik uitblink. Maar net als SHE, ik kan qua zingen heel goed kopiëren (zelfs imitaties van de muizen uit Assepoester zonder digitale effecten) maar ik schrijf maar zelden een goed liedje. En alles wat ik nazing, doe ik dan ook precies zoals het origineel. Inmiddels kan ik op ervaring een heel mooi eigen stuk maken maar na zo'n 15 jaar zingen heb ik nog steeds geen 'eigen' stijl.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:00:00 #212
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60119902
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:15 schreef Juup© het volgende:
Ik ben nogal handig met mijn handen zeg maar. Ik realiseerde mij vanavond dat ik een soort "gave" heb. Komt het onderstaande anderen ook bekend voor?
[..]

Wel meer dan 1
Maar gaves die duidelijk te relateren zijn aan ASS: als ik mij iets kan inbeelden (als ik het kan "zien"), dan kan ik het; dus bijvoorbeeld een 3d-tekening is voor mij geen probleem, wiskunde dan weer wel. Verder ben ik ook erg goed in het copieren van de meeste dingen en die daarna verbeteren.
Maar ook gaves die niet aan ASS te relateren zijn, dus ik twijfel.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_60124074
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 01:50 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zoeken we natuurlijk wel eerst een leuk restaurant uit om te testen of de copie (autistisch) exact is
Met "ons" bedoel ik mijn vrouw en mezelf

dinsdag 15 juli 2008 @ 18:04:25 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_60125656
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:31 schreef Rimpelhond het volgende:
Daarnaast betekende dat meteen dat ík na het afwassen de spullen niet in de kasten mocht ruimen, want ik doe dat dan niet goed genoeg
Als mijn man de vaatwasser uitgepakt heeft dan erger ik me ook behoorlijk omdat ik van alles tegenkom waar het niet hoort
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:05:26 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_60125673
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 04:52 schreef MLI het volgende:
Ik kan goed zingen. Er zijn wel meer dingen waarin ik uitblink. Maar net als SHE, ik kan qua zingen heel goed kopiëren (zelfs imitaties van de muizen uit Assepoester zonder digitale effecten) maar ik schrijf maar zelden een goed liedje. En alles wat ik nazing, doe ik dan ook precies zoals het origineel. Inmiddels kan ik op ervaring een heel mooi eigen stuk maken maar na zo'n 15 jaar zingen heb ik nog steeds geen 'eigen' stijl.
Assepoessie assepoessie, dag en nacht is't Assepoessie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60125761
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor. Steeds meer vrouwelijke Aspergers melden zich; terwijl mij altijd is verteld dat ik uniek ben
Daar gaat mijn gevoel van exclusiviteit!

Als in mijn familie geen Asperger en klassiek Autisme voorkwam was ik ook zeker weten als Borderliner geeindigd.
Het promiscue gedrag komt mij namelijk bekend voor. Niet omdat ik zo'n oerslet ben ( in tegendeel, ik was er laat bij ), maar omdat je mij echt alles kunt wijsmaken en me met de allerslechtse openingszinnen zo in bed kan lullen.
Dat je Asperger hebt, sluit niet uit dat je toch wat trekjes van cluster B zou kunnen hebben mn in de theatrale-narcistische hoek. Wat zijn de meningen van de door jou geconsulteerde professionals? Autisme is nog niet mn specialiteit.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:10:51 #217
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60125793
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:49 schreef Juup© het volgende:

[..]

Met "ons" bedoel ik mijn vrouw en mezelf

Dat lijkt me leuk Juup
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:14:39 #218
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60125881
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:09 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dat je Asperger hebt, sluit niet uit dat je toch wat trekjes van cluster B hebt mn in de theatrale-narcistische hoek.
Daar is mijn psychiater ook absoluut van overtuigd. Hij noemt me ook gewoon een narcist. En een drama-queen en een misantroop.
We kunnen daar gewoon over praten en ik ben me ervan bewust tegenwoordig. Zolang ik mezelf koest houd, ben ik goed te pruimen.
pi_60125989
Misantroop zijn en narcisme gaat meestal samen. Kritisch naar de wereld en samenleving.
Helaas zijn vele misantropen ook kritisch naar zichzelf toe, en zullen ze hun hoge streefniveau nimmer behalen, met als gevolg depressie.
Waar is je kleine ik-je SHE? Durf het eens wat meer te tonen

Ik heb in mijn psychotherapie supervisie het volgende adagium gehoord:
De theatrale man of vrouw neemt genoegen met de begeerte van het andere geslacht, maar neemt daarmee slechts de troostprijs in handen. De hoofdprijs is bemind worden. Beminning door de ander en jezelf.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:22:39 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60126039
Dat is een absolute waarheid Konnie.
Wat bedoel je precies met een klein ik-je? Er is voor zover ik weet maar één ik en one size fits all.
pi_60126061
het ik-je, de SHE die beschermt dient te worden door het narcisme en poeha.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:24:28 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_60126073
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:22 schreef SHE het volgende:
Dat is een absolute waarheid Konnie.
Wat bedoel je precies met een klein ik-je? Er is voor zover ik weet maar één ik en one size fits all.
Ik geloof wel dat er meerdere Troelen zijn. Of ik heb gewoon af en toe last van stemmingswisselingen. Maar soms wil ik juist echt alleen zijn en soms wil ik juist absoluut niet alleen zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:53:02 #223
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60126723
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:24 schreef KonnieKipke het volgende:
het ik-je, de SHE die beschermt dient te worden door het narcisme en poeha.
Ah. de bare essentials.
Ik ben ermee bezig!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:57:58 #224
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60126843
pak er een wit sheetje bij en maak een mooie tekening
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:08:55 #225
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60127101
Tjeempie, dan krijg ik ook vast een sticker!.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')