Dan ben je anderhalve euro verder, zo houdt-ie het wel uitquote:Op zondag 6 juli 2008 20:26 schreef Kanjer het volgende:
5 pakken macaroni en 1 fles ketchup?
Kan die mooi een pakje shag kopenquote:Op zondag 6 juli 2008 20:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan ben je anderhalve euro verder, zo houdt-ie het wel uit
quote:Op zondag 6 juli 2008 20:39 schreef Pritt het volgende:
Fles Wodka -> coma zuipen -> gratis eten in het ziekenhuis.
Waar heb jij leren tellen? Voor minder dan 1 cent koop je echt geen pak macaroni, en een pak pannenkoekenmeel kost ook meer dan 1 centquote:Op zondag 6 juli 2008 20:56 schreef Kanjer het volgende:
1 pak macaroni : 0.90 cent
1 pak spaghetti : 0.90 cent
1 heel brood bij AH voor 0.50 cent
1 pak pannenkoekenmeel : 0.90 cent
Spaghetti en macaronikruiden : 2 x 0.90 cent
aaah, wat liefquote:Op zondag 6 juli 2008 22:10 schreef Stali het volgende:
Jeezus, je kunt verdorie met 10 euro toch geen 9 dagen overbruggen, hoe komt dit toch?
Ik wil wel 20 euro aan je overmaken. Pm me dan even je rekeningnummer. Hoop dat je bij de Rabo zit maar anders maak ik gewoon een spoedovermaking.
quote:Op zondag 6 juli 2008 22:10 schreef Stali het volgende:
Jeezus, je kunt verdorie met 10 euro toch geen 9 dagen overbruggen, hoe komt dit toch?
Ik wil wel 20 euro aan je overmaken. Pm me dan even je rekeningnummer. Hoop dat je bij de Rabo zit maar anders maak ik gewoon een spoedovermaking.
Zeker wel lief. Zat Fokkers die zullen zeggen 'Eigen schuld dikke bult', of nog liever een tientje door een shredder halen dan aan liefdadigheid te doen.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:22 schreef Stali het volgende:
Ho, ik ben helemaal niet lief he.
Ik vind het wel cool eigenlijk dat hij het eerst zelf wil proberen op te lossen en niet gelijk zijn hand ophouden bij zijn vrienden.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:22 schreef IQM het volgende:
Alsof het in de hedendaagse tijd onmogelijk is om even van iemand wat geld te lenen.
Ik vind even een tientje lenen nou niet echt hand ophouden te noemen.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:27 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zeker wel lief. Zat Fokkers die zullen zeggen 'Eigen schuld dikke bult', of nog liever een tientje door een shredder halen dan aan liefdadigheid te doen.
[..]
Ik vind het wel cool eigenlijk dat hij het eerst zelf wil proberen op te lossen en niet gelijk zijn hand ophouden bij zijn vrienden.
*Bup*
jij maakt pannenkoeken door het meel te koken ofzo?quote:Op zondag 6 juli 2008 20:56 schreef Kanjer het volgende:
1 pak macaroni : 0.90 cent
1 pak spaghetti : 0.90 cent
2 blikken soep a 0.90 cent is 1.80
1 heel brood bij AH voor 0.50 cent
1 pak pannenkoekenmeel : 0.90 cent
Stukje kaas : 3.00 euro
Spaghetti en macaronikruiden : 2 x 0.90 cent is 1.80
macaroni 2 dagen met kruiden en een beetje geraspte kaas
Spaghetti 2 dagen met kruiden en een beetje geraspte kaas
2 dagen soep.
1 of 2 dagen tosti's kaas
1 of 2 dagen pannenkoeken al dan niet met kaas.
Jij laat zomaar totale wildvreemden toe tot je huis?quote:Op zondag 6 juli 2008 22:40 schreef Sjeen het volgende:
Als je in Maastricht woont, mag je wel een avond hier komen eten hoor...
Ja hoor... UIO_AMS is ook al eens komen eten hier... Ik ga geen geld storten, maar voor iemand extra is er altijd wel eten in huisquote:Op zondag 6 juli 2008 22:41 schreef IQM het volgende:
[..]
Jij laat zomaar totale wildvreemden toe tot je huis?
Wanneer kan ik langskomen?
Maastricht he... da's haast geen Nederland meer te noemenquote:Op zondag 6 juli 2008 22:45 schreef popolon het volgende:
Wat on-Nederlands Sjeen !
Lidl dat eten smaakt beterquote:Op zondag 6 juli 2008 22:55 schreef Roi het volgende:
Iig naar de Aldi gaan.
quote:Op zondag 22 juni 2008 19:37 schreef borbit het volgende:
[..]
Maar ik heb een geluidskaart, want er komt geluid uit me laptop. Kan ik het dan aansluiten? Dan wil ik het wel kopen.
quote:Op zondag 6 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
koop 4 blikken gepelde tomaten @ Lidl : 4 x 0.19 cent
ik zie het nu pas.:@quote:Op zondag 6 juli 2008 23:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
![]()
En nog een... Mensen leer toch eens wat een CENT is!
Oeh, SHE's lekkere tomatensaus (zie fok kookboek bij dieetrecepten).quote:
Bedankt!!quote:Op zondag 6 juli 2008 22:10 schreef Stali het volgende:
Lees je PM en verdere details hoeven niet in dit topic.quote:
Je bent een trut hoor.quote:Op zondag 6 juli 2008 23:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Lees je PM en verdere details hoeven niet in dit topic.
Dude, het laatste wat ik wil is aardig gevonden worden he..
Klinkt als ervaringsdeskundige,quote:Op zondag 6 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
koop 2 kg uien @ Lidl/Aldi : 0,59
koop 500gr gehakt : 2,50
koop bruine bonen ( pot a 720ml ) @ Lidl 0,29
pasta ( 1 pak )@ Lidl 0,15
10 eieren @ 1,09 Lidl
brood wit (heel ) @ Lidl 0,37
van 2 blikken tomaten en 250gr gehakt en wat uien maak je pastasaus
van 2 blikken tomaten en 250 gr gehakt en uien en de bonen maak je chili
van de eieren maak je 1 keer een uitsmijter en 1 keer een omelet op het brood en 1 keer roerei
= 7 dagen eten @ 5,95
De week erop haal je:
macaroni Lidl @ 0,15
geraspte kaas Llidl @ 0,85
mix voor macaroni Lidl @ 0,15
Achterham in blik (500gr ) Lidl 1,15
Brood Lidl 0,37
Ketchup Lidl/Aldi 0,49
= 3, 16
Je maakt macaroni ( eet je 2 dagen ) bewaar wat geraspte kaas en ham natuurlijk = nl 500 gr!!
Je eet een dag gebakken ham op brood met ketchup
Je eet een dag tosti's gemaakt van de geraspte kaas en evt de restanten ham
Heb je nog 90 cent over en daarvan haal je:
rijst @ lidl 0,39
ragout @ Aldi 0,17
toetje koningszuivel Konmar ( anders Lidl ) 0,20
Heb je denk ik prima gegeten 2 weken
Ik heb eigenlijk niks wat een paar tientjes waard zou kunnen zijn. Mijn bezit bestaat voornamelijk uit wat bij elkaar geraapte meubels, wat boeken. Enige van waarde zou mijn laptop zijn, maar zonder laptop geen internet, en zonder internet geen monsterboard...quote:Op zondag 6 juli 2008 20:29 schreef Kanjer het volgende:
Iets via Marktplaats verkopen voor een paar tientjes?
Vraag me af of dat lukt voor 10 euroquote:Op zondag 6 juli 2008 20:39 schreef Pritt het volgende:
Fles Wodka -> coma zuipen -> gratis eten in het ziekenhuis.
Dat vind ik wel erg vies, daarnaast denk ik dat er niet zo veel weg gegooid word.quote:Op zondag 6 juli 2008 20:43 schreef rene90 het volgende:
Hier een goede tip:
Op de fiets naar de chinees, daar wachten tot iemand met een maandmenu naar buiten loopt, die mensen volgen tot hun huis. En aangezien chinees toch altijd zo fucking veel is gooien ze het wel weg waarschijnlijk (of ze vriezen het in) en dan vis je het uit de vuilnisbak
Creatief idee, kan nog best lekker zijn ook.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:19 schreef deedeetee het volgende:
Je kunt ook macaroni in de soep gooien. Dat vult geweldig. Heb je toch een stevige maaltijd.
Ik hou mijn armoe liever even voor mequote:Op zondag 6 juli 2008 22:22 schreef IQM het volgende:
Alsof het in de hedendaagse tijd onmogelijk is om even van iemand wat geld te lenen. Al was het maar een tientje. Heb je toch mooi je budget verdubbeld. TS heeft geen vrienden, familie, kennissen of buren waarbij hij eventjes een tientje kan lenen?
Was even bezig wat dingen te regelen om de meer structurele aard van dit probleem op te lossen.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:33 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik vind even een tientje lenen nou niet echt hand ophouden te noemen.Maar goed, ik ben gewoon benieuwd naar het hoe en wat. TS was online tot 22:21 maar heeft zich na de OP niet meer laten zien in dit topic dat boordevol goede tips staat.
Wyc.
Blijven denken dat problemen wel verdwijnen als je ze negeert. Werkt nietquote:Op maandag 7 juli 2008 11:17 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat je nog maar 10 euro over hebt? Rook je ofzo?
Ai oke.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:24 schreef borbit het volgende:
[..]
Blijven denken dat problemen wel verdwijnen als je ze negeert. Werkt niet![]()
Vanavond pannenkoeken. Troostvoerquote:Op zondag 6 juli 2008 22:13 schreef wyccie het volgende:
Panenkoek is inderdaad ook een goede. Heb je het gevoel toch iets speciaals te eten (vond ik als kind altijd een traktatie) en niet alleen bulkvoer. Lekker met bruine basterdsuiker.
2 weken geleden zag alles er een stuk positiever uitquote:Op zondag 6 juli 2008 22:57 schreef Werewolf het volgende:
Koop krasloten.
Mocht je niets winnen kan je ze altijd nog opeten![]()
Aardig dat mensen willen helpen, maar kijk eerst eens iemand zijn postgeschiedenis.
Is het volgende topic van de TS niet veelzeggend?
snel (betrekkelijk) veel geld verdienen?
En daarna nog kan hij twee weken terug ook nog geld uitgeven aan luxe goederen:
Uit: [TK] Computerspul
[..]
Ik vind dit trouwens wel ongelovelijk knap.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
10 eieren @ 1,09 Lidl
van de eieren maak je 1 keer een uitsmijter en 1 keer een omelet op het brood en 1 keer roerei
= 7 dagen eten @ 5,95
De week erop haal je:
macaroni Lidl @ 0,15
Brood Lidl 0,37
Ketchup Lidl/Aldi 0,49
= 3, 16
Je maakt macaroni ( eet je 2 dagen ) bewaar wat geraspte kaas en ham natuurlijk = nl 500 gr!!
rijst @ lidl 0,39
ragout @ Aldi 0,17
Een potje pesto kopen als je echt geen geld hebt?quote:Op maandag 7 juli 2008 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
kuipje boter, brood van de aldi en hagelslag![]()
blikken soep (tomaat, kip, erwten)
kaas
pasta
potje pesto
gewoon ook even geen vlees willen, want da's duur..
genoeg manieren om het redelijk te redden dacht ik zo.. heb je een vriezer?
Hé, dat was niet mijn BHquote:Op maandag 7 juli 2008 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
stop jij die verse pesto eens even lekker in je BH ofzo CF![]()
![]()
![]()
hij was wel lekker![]()
En met rijst en uien best te pruimen.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Iemand al witte bonen in tomatensaus genoemd? Goedkoop, voedzaam, en lekker![]()
Dit is inderdaad wel heel erg chill, lekkere dingen ook allemaalquote:Op zondag 6 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
10 eieren @ 1,09 Lidl
= 7 dagen eten @ 5,95
De week erop haal je:
macaroni Lidl @ 0,15
Brood Lidl 0,37
Ketchup Lidl/Aldi 0,49
= 3, 16
rijst @ lidl 0,39
ragout @ Aldi 0,17
Hier idemdito.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:43 schreef Greys het volgende:
Dit topic inspireert, want ik vind dat ik afgelopen weekend belachelijk decadent heb lopen doen en deze week moet ik van mezelf 'budget-shoppen'. Ook al is het niet echt nodig, het is belachelijk hoeveel geld er soms doorheen gaat aan eten (en hoeveel er dan weggegooid wordt).
Dus ik ben zowaar braaf een boodschappenlijst aan het maken en aan het kijken wat ik een beetje handig kan combineren enzo. Het wordt niet zó budget als bovenstaande lijst, maar het zal best veel schelen met wat er normaal doorheen gaat
Het She-weekmenuquote:Op maandag 7 juli 2008 16:53 schreef yvonne het volgende:
Zeg SHE, kun je zo'n lijstje niet voor ons allemaal maken, wekelijks ofzo?
Hou op, het is eik schanddalig wat we uitgeven en nog schanddaliger wat we weggooien!quote:Op maandag 7 juli 2008 17:05 schreef Greys het volgende:
Zo'n topic confronteert je zo heerlijk met je eigen verkwistingsgedrag.
Jij bent dus ook in je hoofd al helemaal fanatiek aan het bezuinigen geslagen Stali? Ben benieuwd hoe lang we het volhouden![]()
Yvonne, dat zou helemaal handig zijn he? Alhoewel... SHE is zelf een niet al te zuinige boodschappen-doenster heb ik wel eens begrepen, dus of we het haar dan aan kunnen doen om kniertenlijstjes voor ons te maken?
SHE is beter dan Bakker en ik kan het wetenquote:Op maandag 7 juli 2008 16:55 schreef ColdFeet het volgende:
Om haar Sonja-Bakkerstatus op fok! te completeren?
Zoiets zou ik inderdaad ook doen. Of een hele grote pan soep maken. En rijst met ragout. Diepvriesspinazie en linzen zijn ook niet duur.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
10 eieren @ 1,09 Lidl
= 7 dagen eten @ 5,95
De week erop haal je:
macaroni Lidl @ 0,15
Brood Lidl 0,37
Ketchup Lidl/Aldi 0,49
= 3, 16
rijst @ lidl 0,39
ragout @ Aldi 0,17
Ik zou het eerder voor mezelf moeten maken.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:53 schreef yvonne het volgende:
Zeg SHE, kun je zo'n lijstje niet voor ons allemaal maken, wekelijks ofzo?
Blijkt het zometeen net zo lastig als bv. stoppen met roken.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:06 schreef Greys het volgende:
Oh en Stali, weet je wat ook zo heerlijk is? Dat je dan niet meer elke dag na je werk nog naar de supermarkt hoeft! Ik denk dat ik weer ontwenningsverschijnselen krijg en toch uit automatisme naar de winkel rij, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet hoeft
Ehm, het zal niet voor iedereen zo zijn maar de markt hier op het dorp wordt op een doordeweekse dag gehouden en heeft precies 6 kraampjes.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:30 schreef Floripas het volgende:
Waarom gaan jullie allemaal naar die sneue Aldi en Lidl? Ga gewoon naar de markt, vooral als-ie tegen het einde loopt geven ze vaak gewoon eten weg of voor praktisch niks aan je. Gister nog een krat appels voor een duppie - had-ie anders weggeflikkerd. Ik heb een hele hoop compote en moes in huis, suiker en meel en boter had ik nog, dus komt wel goed.
Echt? Ik dacht dat er gewoon overal markt was. In ieder geval op fietsafstand wel.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:34 schreef Stali het volgende:
[..]
Ehm, het zal niet voor iedereen zo zijn maar de markt hier op het dorp wordt op een doordeweekse dag gehouden en heeft precies 6 kraampjes..
Ik welquote:
Ik weet niet of het er al is maar misschien is het een idee om in CUL een "best meal, lowbudget" topic te openen? En dan bij de benodigdheden erbij schrijven waar je het goedkoop kunt krijgen, zoiets?quote:Op maandag 7 juli 2008 20:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zou het eerder voor mezelf moeten maken.
Ik geef echt belachelijk veel geld uit aan boodschappen. Tot het krankzinnige toe.
Gek genoeg was voor mij deze uitdaging ook een eye-opener. Ik weet verdomme dat mijn moeder het mij anders geleerd heeft.
Vergeet niet, ik kom uit een immigranten gezin. Voor mijn ouders stinkend rijk werden aten wij ook fantastisch en niet omdat mijn moeder kleptomane was, maar omdat zij echt heer en meesteres was in het budgetteren en koken voor weinag.
Zij kon van een hoop graan nog een feestje maken.
Blijkbaar heb ik stiekem toch iets opgestoken van haar tirades over goed eten voor weinig geld.
Wel treurig dat ik zelf een andere weg ben ingeslagen en onzinnig veel geld uitgeef aan belachelijke dingen.
Ik heb serieus naar mijn eigen lijstje zitten kijken en me op het hoofd gekrabt.
Ik ga hier eens induiken; want mama heeft altijd gelijk
Lidl heeft anders het beste gehakt van Nederland en legio andere producten die de kwaliteit van de doorsnee supermarkt overstijgt.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:30 schreef Floripas het volgende:
Waarom gaan jullie allemaal naar die sneue Aldi en Lidl? Ga gewoon naar de markt, vooral als-ie tegen het einde loopt geven ze vaak gewoon eten weg of voor praktisch niks aan je. Gister nog een krat appels voor een duppie - had-ie anders weggeflikkerd. Ik heb een hele hoop compote en moes in huis, suiker en meel en boter had ik nog, dus komt wel goed.
16 kilometer heen en 16 kilometer terug fietsen is me teveel moeite om in te slaan op de markt.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht dat er gewoon overal markt was. In ieder geval op fietsafstand wel.
Dat ik het interieur sneu vind. Dat ik na een dag hard werken liever buiten ben op de markt. En dat ik niet genoeg weet van de produkten van Aldi en Lidl om te weten wat lekker is - het meeste is gewoon vies.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Lidl heeft anders het beste gehakt van Nederland en legio andere producten die de kwaliteit van de doorsnee supermarkt overstijgt.
Dat jij het sneu noemt zegt iets over je eigen kennis van goede producten.
De markt is niet bepaald een waarborg voor goede waar. Het getuigt van hautain gezeik dit soort ongefundeerde uitspraken te doen.
Dus waar heb jij het eigenlijk over?
Zo extreem zuinig als jouw lijstje is heb ik nog nooit meegemaakt, maar ik kan echt heel zuinig koken gewoonweg omdat ik niet veel te besteden had.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zou het eerder voor mezelf moeten maken.
Ik geef echt belachelijk veel geld uit aan boodschappen. Tot het krankzinnige toe.
Gek genoeg was voor mij deze uitdaging ook een eye-opener. Ik weet verdomme dat mijn moeder het mij anders geleerd heeft.
Vergeet niet, ik kom uit een immigranten gezin. Voor mijn ouders stinkend rijk werden aten wij ook fantastisch en niet omdat mijn moeder kleptomane was, maar omdat zij echt heer en meesteres was in het budgetteren en koken voor weinag.
Zij kon van een hoop graan nog een feestje maken.
Blijkbaar heb ik stiekem toch iets opgestoken van haar tirades over goed eten voor weinig geld.
Wel treurig dat ik zelf een andere weg ben ingeslagen en onzinnig veel geld uitgeef aan belachelijke dingen.
Ik heb serieus naar mijn eigen lijstje zitten kijken en me op het hoofd gekrabt.
Ik ga hier eens induiken; want mama heeft altijd gelijk
Mee eensch is!quote:Op maandag 7 juli 2008 20:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Lidl heeft anders het beste gehakt van Nederland en legio andere producten die de kwaliteit van de doorsnee supermarkt overstijgt.
Dat jij het sneu noemt zegt iets over je eigen kennis van goede producten.
De markt is niet bepaald een waarborg voor goede waar. Het getuigt van hautain gezeik dit soort ongefundeerde uitspraken te doen.
Dus waar heb jij het eigenlijk over?
Goed idee. Kan ik vast wel gebruiken als ik op kamers ga.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik weet niet of het er al is maar misschien is het een idee om in CUL een "best meal, lowbudget" topic te openen? En dan bij de benodigdheden erbij schrijven waar je het goedkoop kunt krijgen, zoiets?
Daarvoor kan ik in ieder geval ook 1 receptje bijdragen..
Ik vind het eerder pijnlijk dat jouw oppervlakkig karakter zo'n groot onderdeel is van je consumentengedrag.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ik het interieur sneu vind. Dat ik na een dag hard werken liever buiten ben op de markt. En dat ik niet genoeg weet van de produkten van Aldi en Lidl om te weten wat lekker is - het meeste is gewoon vies.
Het interieur van de Aldi is idd sneu en dat van de Lidl ook. Bovendien hebben ze vaak een beetje sneue mensen achter de kassa zitten en het volk dat er binnen loopt, nouja...quote:Op maandag 7 juli 2008 20:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ik het interieur sneu vind. Dat ik na een dag hard werken liever buiten ben op de markt. En dat ik niet genoeg weet van de produkten van Aldi en Lidl om te weten wat lekker is - het meeste is gewoon vies.
Zeker, maar de kruidenkast was ook het eerste wat ik aanvulde toen ik onder mijn moeder vleugels vandaan kwam.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:13 schreef yvonne het volgende:
Wat wel een goede voorwaarde moet zijn voor zo'n Low Budget gebeuren is een goed gevulde kruidenkast.
Vind ik
Want SHE, ik had ook zo'n Mam, kon van niks, echt niks, iets geweldigs maken.
Maaaaaaaaaaaar, had wel altijd een goed gevulde kruidenkast,
ik ook
Hoe kom je hier ingodesnaam bij.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het interieur van de Aldi is idd sneu en dat van de Lidl ook. Bovendien hebben ze vaak een beetje sneue mensen achter de kassa zitten en het volk dat er binnen loopt, nouja...![]()
De meeste spullen zijn ook een beetje vies want het zijn c-merken die er verkocht worden. Die zijn nooit op de TV en dus vies.Toch hebben ze er wel lekkere dingen voor goede prijsjes. Ik kom er nooit want ik word ook altijd een beetje ongelukkig van al die marginalen met hun karretjes vol drank & sigaretten.
quote:Op zondag 6 juli 2008 22:10 schreef Stali het volgende:
Ik ga hier morgen even op in, voor nu ben ik moe en ga ik lekker naar bed met vriendliefquote:Op maandag 7 juli 2008 21:54 schreef yvonne het volgende:
We dwalen af, LIDL
En check @ SHE met de basiskruidenkast.
Oh, vakantiegangers! Doe eens gek!
Koop eens dáár ( waar het ook moge zijn) kruiden op de marktachtige "daar" neemt minder plek in dan 3 paar schoenen, oh, als je toch die 3/4/5 paar koopt, in iedere schoen kun je mooi een hele zak kruiden kwijt
Niet voorverpakt, maar echt van zo'n ventje/vrouwtje die daar met tig balen kruiden staat.
En nog even een tip voor SoL, Dordrecht
Begin op Wielwijk de ALDI, op de hoek zit een Turkse super waar ze nog meer heerlijks hebben ( fruit, brood, kip, vlees, spotgoedkoop, nog goedkoper dan de dordtse markt) zak af naar Crabbenhof voor de LIDL en je hebt de boodschappen die je hebben wilt.
En het zijn geen oostblok-uiterlijk-hebbende ALDI/LIDL's.
SHEquote:Op maandag 7 juli 2008 21:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Hoe kom je hier ingodesnaam bij.
Heb je uberhaupt wel iets van voeding geleerd?
Lidl heeft de beste T-bones, de allerbeste gehakt ( die zonder liters water ), fantastische kipfilets, prachtige brie en camembert, cranberries, varkenshaasjes, mayo zonder suiker, ketchup zonder suiker, fantastische worsten, heerlijke mosterd, eerlijke kazen en ontzettend goede vleeswaren.
Sterker nog, ze zijn niet voor niets met veel producten het best getest.
Met alle respect, maar als je niet in staat bent om bij Lidl goede producten uit te zoeken dan mankeert er iets aan je algehele perceptie van eten.
Aldi en AH heb ik weinig mee; dat zijn kant en klaar giganten. Mocht je idd verzot zijn op met kleur-geur en smaakstoffen bewerkte levensmiddelen, dan is dat je high.
Jammer dat je mijn ironie niet begrepen hebt, want ik heb niks tegen c-merken (of Lidl produkten) ofzo.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Hoe kom je hier ingodesnaam bij.
Heb je uberhaupt wel iets van voeding geleerd?
Lidl heeft de beste T-bones, de allerbeste gehakt ( die zonder liters water ), fantastische kipfilets, prachtige brie en camembert, cranberries, varkenshaasjes, mayo zonder suiker, ketchup zonder suiker, fantastische worsten, heerlijke mosterd, eerlijke kazen en ontzettend goede vleeswaren.
Sterker nog, ze zijn niet voor niets met veel producten het best getest.
Met alle respect, maar als je niet in staat bent om bij Lidl goede producten uit te zoeken dan mankeert er iets aan je algehele perceptie van eten.
Aldi en AH heb ik weinig mee; dat zijn kant en klaar giganten. Mocht je idd verzot zijn op met kleur-geur en smaakstoffen bewerkte levensmiddelen, dan is dat je high.
Godver, ik was weer eens autistisch. Scuzi?quote:Op maandag 7 juli 2008 22:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn ironie niet begrepen hebt, want ik heb niks tegen c-merken (of Lidl produkten) ofzo.![]()
Denk je nou echt dat ik dingen vies vind omdat ze niet op TV zijn?![]()
Gehakt koop ik het liefste bij een islamitische slager hier in de stad; op de Nieuwe Binnenweg tegenover café de Vagebond. Ze draaien het waar je bij staat, van de mooiste tartaar.![]()
Enne, ik heb heus wel wat over voeding geleerd, maar ik ben ook niet beroerd om iets bij te leren, maak me gek
Open 'm en ik vul 'mquote:Op maandag 7 juli 2008 20:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik weet niet of het er al is maar misschien is het een idee om in CUL een "best meal, lowbudget" topic te openen? En dan bij de benodigdheden erbij schrijven waar je het goedkoop kunt krijgen, zoiets?
Daarvoor kan ik in ieder geval ook 1 receptje bijdragen..
Maar lang niet altijd in de buurt.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:26 schreef krakkemieke het volgende:
Greys, er zijn ook markten op zaterdag.
Het gaat niet om snelste en simpelste gerecht maar om zo goedkoop mogelijk de lekkerste gerechten tevoorschijn te toveren.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:51 schreef Muck het volgende:
[..]
kijk eens
Je snelste en simpelste gerecht (maar wel lekker)
Dat was ook eigenlijk de insteek van het topic, maar na wat merges is het wat algemener gewordenquote:Op maandag 7 juli 2008 23:08 schreef Stali het volgende:
[..]
Het gaat niet om snelste en simpelste gerecht maar om zo goedkoop mogelijk de lekkerste gerechten tevoorschijn te toveren..
Eik vind ik dat SHE de potentiele reeks beter kan openen want zij is er echt handig mee.
Ik bedoel, wanneer je iemand met alle prijzen kunt adviseren hoe iemand 14 dagen met slechts 10 euro door kan komen...
Ik weet maar 1 gerecht en dat doe ik altijd op gevoel. Dus dat moet ik van de week koken en dan opschrijven wat ik er precies indoe en de kassabon bewaren.
Jij bent een goeie mod voor CUL, Muck.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:13 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat was ook eigenlijk de insteek van het topic, maar na wat merges is het wat algemener geworden
gebruik de search anders even om te zoeken naar topics over goedkoop koken, er zijn er een aantal geweest de afgelopen jaren
klopt, maar tijden veranderen en wat ik vaak mis, is gezond eten met weinig geld. Met een hele week pannenkoeken eten en brood met pindakaas kun je het lang uithouden, maar de kunst is voornamelijk om toch nog een gezonde maaltijd te fabriceren met weinig.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:13 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat was ook eigenlijk de insteek van het topic, maar na wat merges is het wat algemener geworden
gebruik de search anders even om te zoeken naar topics over goedkoop koken, er zijn er een aantal geweest de afgelopen jaren
De meeste prijzen weet ik uit mijn hoofd, niet omdat ik een koopjesjager ben ( I wish ), maar omdat ik beroepshalve veel in supermarkten rondhang ( met kleding aan )quote:Op maandag 7 juli 2008 23:12 schreef wyccie het volgende:
Wat ik me afvraag: She, weet je al die prijzen uit je hoofd of heb je er een bonnetje bij gepakt?
Is ook mijn idee. Als het topic goed uitgewerkt wordt heeft het wel potentie, denk ik.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:34 schreef edcetera het volgende:
[..]
klopt, maar tijden veranderen en wat ik vaak mis, is gezond eten met weinig geld. Met een hele week pannenkoeken eten en brood met pindakaas kun je het lang uithouden, maar de kunst is voornamelijk om toch nog een gezonde maaltijd te fabriceren met weinig.
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:37 schreef Greys het volgende:
Ik pleit ook voor een Knierten-en-Krenten-Culi-Topic!
Oeh, tvp. Even aanvullen morgen.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:23 schreef SHE het volgende:
[..]
Zeker, maar de kruidenkast was ook het eerste wat ik aanvulde toen ik onder mijn moeder vleugels vandaan kwam.
Koriander, kurkuma, tijm, marjolein, oregano, pepers, zwarte peper, diverse zouten, vegeta, chili, paprika, gerookte paprika, masala, komijn, salie, kardemom, kaneel, safraan, karwij, vanille, foelie, kruidnagel en laurier, venkel en dragon moet iedereen standaard in de kast hebben.
Klopt enigszins wel, maar dat geldt voor zoveel topics hier: het staat wel ergens en sommige topics overlappen mekaar een beetje, maar om het goed te combineren en te vinden kost veel zoekwerk. Helaas heeft FOK nog steeds geen goede (up-to-date) zoekfunctie.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Is ook mijn idee. Als het topic goed uitgewerkt wordt heeft het wel potentie, denk ik.
Proberen kan altijd want als je alle onderwerpen die je bedenkt eerst in de search moet zoeken, tja, dan kom je er wrs. achter dat alles wel een keertje is langsgeweest.
Nu echt slapen..
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Jij bent echt goed in het verzinnen van namen voor dit soort dingen.
quote:Op maandag 7 juli 2008 19:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hou op, het is eik schanddalig wat we uitgeven en nog schanddaliger wat we weggooien!
Het Grote SHE-Knierten en Krententopic
Waarom vermeld je dat erbij?quote:Op maandag 7 juli 2008 23:36 schreef SHE het volgende:
De meeste prijzen weet ik uit mijn hoofd, niet omdat ik een koopjesjager ben ( I wish ), maar omdat ik beroepshalve veel in supermarkten rondhang ( met kleding aan )
bloot shoppen is de nieuwste trendquote:Op dinsdag 8 juli 2008 07:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waarom vermeld je dat erbij?Ik ken maar weinig mensen die zonder kleren aan in supermarkten rondhangen.
Zoals al terecht heel subtiel (quote:Op maandag 7 juli 2008 23:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Jij bent echt goed in het verzinnen van namen voor dit soort dingen.
Nee hoor, jij kwam mer Knieren en ik vulde aanquote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals al terecht heel subtiel () werd opgemerkt was dat Yvonne d'r titel.
Ik heb er alleen 'Culi' tussen gezet en dat staat toch nèt dat beetje beter![]()
![]()
Anders krijgen we er tips als 'Vang het eerste douchewater dat nog koud is op en geef dat aan je planten' en daar zitten we niet echt op te wachten in CUL'![]()
Ben ik helemaal met je eens hoor! Ik wil ook helemaal niet zeggen dat jullie geen topic mogen openen hoorquote:Op maandag 7 juli 2008 23:34 schreef edcetera het volgende:
[..]
klopt, maar tijden veranderen en wat ik vaak mis, is gezond eten met weinig geld. Met een hele week pannenkoeken eten en brood met pindakaas kun je het lang uithouden, maar de kunst is voornamelijk om toch nog een gezonde maaltijd te fabriceren met weinig.
Ik vind het eerder iets zeggen over jou dat je tegen een onbekende internetmevrouw uitvaart omdat ze na een dag hard werken liever buiten is dan in een grauwe loods en ècht, oprecht boos lijkt te zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind het eerder pijnlijk dat jouw oppervlakkig karakter zo'n groot onderdeel is van je consumentengedrag.
Get over yourself.
Alsof de markt er fraai uitziet. Je hebt van decadentie weinig begrepen.
Nahhh toch maar zelf even reagerenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind het eerder iets zeggen over jou dat je tegen een onbekende internetmevrouw uitvaart omdat ze na een dag hard werken liever buiten is dan in een grauwe loods en ècht, oprecht boos lijkt te zijn.
Aan de Aldi en de LIDL mankeert overigens wel meer, maar dat is eerder voer voor POL: arbeidsrechten zijn er dramatisch.
Nee, dat snap ik. Toen ik doodarm was kocht ik mijn koffie ook heus niet slaafvrij.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:50 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Nahhh toch maar zelf even reageren![]()
Als je het echt niet ruim hebt dan denk je echt niet na over de arbeidsrechten die de mensen hebben die voor de Aldi/Lidl werken.
Dan is een Aldi of Lidl een welkome uitkomst
Ik hou er geen rekening mee, maar toen ik 'doodarm' was ging ik eik zelden naar de Lidl/Aldi, gewoonweg omdat die niet in de buurt zitten.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Toen ik doodarm was kocht ik mijn koffie ook heus niet slaafvrij.
Maar nu heb ik iets meer te besteden, dus ik kan er ook een klein beetje rekening mee houden.
Ik vind het aanbod van de verse groenten/fruitafdeling van de Aldi sowieso ontzettend slecht, bij de Lidl hebben ze veel meerquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:17 schreef Greys het volgende:
De enige redenen waarom ik een paar jaar geleden niet graag naar de Aldi/Lidl ging was dat ik er a) heel slecht kon parkeren en me dan een breuk sjouwde en b) omdat er bepaalde dingen destijds echt miste in het assortiment. Dan moest ik bv alleen voor champignons (ik noem maar wat) weer naar een andere winkel.
Nu is het assortiment zó uitgebreid dat je er eigenlijk alles wel kunt halen!
Behalve shampoo dan, dat vertik ik echt om die te gebruiken![]()
Waar moet ik boos over zijn?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind het eerder iets zeggen over jou dat je tegen een onbekende internetmevrouw uitvaart omdat ze na een dag hard werken liever buiten is dan in een grauwe loods en ècht, oprecht boos lijkt te zijn.
Aan de Aldi en de LIDL mankeert overigens wel meer, maar dat is eerder voer voor POL: arbeidsrechten zijn er dramatisch.
Amen!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Waar moet ik boos over zijn?
Ik vind je eindeloos gezever over Lidl en Aldi gewoon aanmatigend en het is duidelijk dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Nu begin je weer over arbeidsomstandigheden. Alsof de marktkoopman achter een ergonomisch verantwoorde kraam staat. Die staat ook gewoon in weer en wind zijn crap te verkopen en de kwaliteit is niet altijd even fraai.
Dat jij de markt kiest als hotspot om je eten te halen, is je goed recht. Who cares.
Kijk nog eens naar de OP; het gaat niet over sneue inrichting of arbeidsomstandigheden.
Overigens heeft het ook weinig met vermogen te maken. Lidl is krankzinnig aan het uitbreiden en in het nieuwe pand in Houten stonden gisteravond een scala aan auto's die niet bepaald rijmen met low budget winkelen.
De parkeerplaats van de AH was daar praktisch leeg.
Nu moet ik ook bekennen dat het assortiment van die Lidl verschilt van die van de stads-Lidl's ( veel tapas, veel griekse mezze, veel stokbroden met blauwaderkaasvulling, t-bones en meer van die onzin )
In Aldi krijg ik zelf ook de creeps; maar ze hebben zowaar producten die kwalitatief beter zijn als hun a-merk broertjes bij AH. Lidl daarentegen is wat mij betreft een tussenhanger; tegenwoordig veel verse producten; een krankzinnig diepvries assortiment en veel goede kazen en vleeswaren.
Absoluut de moeite van het bezoeken eens waard.
De nieuwe Lidl's zijn overigens ook net zo ingericht als de Appie's ; wel iets minder POS, maar wie zit daar nu eigenlijk op te wachten.
Die hamsters jagen me ook de stuipen op het lijf in het gangpad.
Eens. Ik doe mn meeste boodschappen bij de dekamarkt, maar als ik zie hoeveel dingen daarvan gewoon bij de lidl vandaan zouden kunnenquote:Op maandag 7 juli 2008 19:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hou op, het is eik schanddalig wat we uitgeven en nog schanddaliger wat we weggooien!
Het Grote SHE-Knierten en Krententopic
vlees is hier op de markt niet te koop. Zo'n grote markt hebben we namelijk niet. Ja, kip dat is te koop. Dus ik haal het vlees bij de lidl. Smaakt goed hoor. Druivensap haal ik bij de lidl, en sinaasappels.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:30 schreef Floripas het volgende:
AH huismerk is echt vies. En dan is euroshoper nog is goedkoper ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eens. Ik doe mn meeste boodschappen bij de dekamarkt, maar als ik zie hoeveel dingen daarvan gewoon bij de lidl vandaan zouden kunnenen wat betreft het weggooien, pfoef. We zijn maar met zn 2, en MM is niet zo'n grote eter. Gisteren een bloemkool gegeten waarvan dik de helft aan de hond is gegaan
En dan gaan zulke dingen zelden naar de hond, maar ze gaan naar de vogels
Zo zonde. Ik weiger ook trouwens als ik bijvoorbeeld wel eens naar de AH moet om AH huismerk oid te halen. Ik haal wel euroshopper (crackers, pistash ect).
Wij nu voor 2 dagen (ik was vandaag op de fiets) en inderdaad ook wat dingetjes voor op het werk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:13 schreef Greys het volgende:
Ik vond het al heel stoer dat ik gisteren boodschappen voor 4 dagen (2 personen avondeten, brood en beleg en Yoki enzo voor op het werk, drinken, chipje, iets lekkers) 39 euro kwijt was.
Dat kan nog véél minder natuurlijk, maar het is een begin.
Zou handig zijn als er een vergelijking site zou zijn idd.. ken het helaas niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:17 schreef borbit het volgende:
weet iemand een site waar je de prijzen van supers kan zien?
Zou handig zijn om dit lijstjes maken/ weten hoe duur het ongeveer wordt voor dat je naar de supermarkt gaat even vol te blijven houden.
Nou vraag ik me toch af hoe je aan die 1,20 kwam, ik dacht dat je maar een tientje hadquote:
Borbit, SHE had het m.b.t. prijsvergelijkingen over internots.quote:De rest heb ik opgezocht @ internots.
Club international is ook lekker bier (ik vind het een stuk lekkerder dan euroshopper) En het is belachelijk goedkoop. Voor een krat ben je meer kwijt aan statiegeld dan aan bierquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:36 schreef Verluste het volgende:
Euroshopper bier is erg lekker. Smaakt beter dan Amstel en is zo'n 16 cent per flesje!
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:13 schreef Greys het volgende:
Ik vond het al heel stoer dat ik gisteren boodschappen voor 4 dagen (2 personen avondeten, brood en beleg en Yoki enzo voor op het werk, drinken, chipje, iets lekkers) 39 euro kwijt was.
Dat kan nog véél minder natuurlijk, maar het is een begin.
Jij mag ons dan graag helpen het boodschappen doen weer in te perken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:57 schreef Qwea het volgende:
[..]dat vind ik wel aso veel
Ik ben voor een week, met groente, aardappels, vlees, bier, bullit, chips, koeken, evergreen, drinken, margarine, brood, fruit, lunch voor zaterdag middag (ham kaas broodjes ofzo), lunch voor zondag middag (ook hamkaas broodjes oid),jus, vla, ect ect. Rond de 40 a 45 euro kwijt.
Voor een hele week dus. Van zaterdag tot zaterdag. En dan hoef ik drinken e.d niet eens elke week te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |