Hou op, het is eik schanddalig wat we uitgeven en nog schanddaliger wat we weggooien!quote:Op maandag 7 juli 2008 17:05 schreef Greys het volgende:
Zo'n topic confronteert je zo heerlijk met je eigen verkwistingsgedrag.
Jij bent dus ook in je hoofd al helemaal fanatiek aan het bezuinigen geslagen Stali? Ben benieuwd hoe lang we het volhouden![]()
Yvonne, dat zou helemaal handig zijn he? Alhoewel... SHE is zelf een niet al te zuinige boodschappen-doenster heb ik wel eens begrepen, dus of we het haar dan aan kunnen doen om kniertenlijstjes voor ons te maken?
SHE is beter dan Bakker en ik kan het wetenquote:Op maandag 7 juli 2008 16:55 schreef ColdFeet het volgende:
Om haar Sonja-Bakkerstatus op fok! te completeren?
Zoiets zou ik inderdaad ook doen. Of een hele grote pan soep maken. En rijst met ragout. Diepvriesspinazie en linzen zijn ook niet duur.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
koop 4 blikken gepelde tomaten @ Lidl : 4 x 0.19 cent
koop 2 kg uien @ Lidl/Aldi : 0,59
koop 500gr gehakt : 2,50
koop bruine bonen ( pot a 720ml ) @ Lidl 0,29
pasta ( 1 pak )@ Lidl 0,15
10 eieren @ 1,09 Lidl
brood wit (heel ) @ Lidl 0,37
van 2 blikken tomaten en 250gr gehakt en wat uien maak je pastasaus
van 2 blikken tomaten en 250 gr gehakt en uien en de bonen maak je chili
van de eieren maak je 1 keer een uitsmijter en 1 keer een omelet op het brood en 1 keer roerei
= 7 dagen eten @ 5,95
De week erop haal je:
macaroni Lidl @ 0,15
geraspte kaas Llidl @ 0,85
mix voor macaroni Lidl @ 0,15
Achterham in blik (500gr ) Lidl 1,15
Brood Lidl 0,37
Ketchup Lidl/Aldi 0,49
= 3, 16
Je maakt macaroni ( eet je 2 dagen ) bewaar wat geraspte kaas en ham natuurlijk = nl 500 gr!!
Je eet een dag gebakken ham op brood met ketchup
Je eet een dag tosti's gemaakt van de geraspte kaas en evt de restanten ham
Heb je nog 90 cent over en daarvan haal je:
rijst @ lidl 0,39
ragout @ Aldi 0,17
toetje koningszuivel Konmar ( anders Lidl ) 0,20
Heb je denk ik prima gegeten 2 weken
Ik zou het eerder voor mezelf moeten maken.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:53 schreef yvonne het volgende:
Zeg SHE, kun je zo'n lijstje niet voor ons allemaal maken, wekelijks ofzo?
Blijkt het zometeen net zo lastig als bv. stoppen met roken.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:06 schreef Greys het volgende:
Oh en Stali, weet je wat ook zo heerlijk is? Dat je dan niet meer elke dag na je werk nog naar de supermarkt hoeft! Ik denk dat ik weer ontwenningsverschijnselen krijg en toch uit automatisme naar de winkel rij, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet hoeft
Ehm, het zal niet voor iedereen zo zijn maar de markt hier op het dorp wordt op een doordeweekse dag gehouden en heeft precies 6 kraampjes.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:30 schreef Floripas het volgende:
Waarom gaan jullie allemaal naar die sneue Aldi en Lidl? Ga gewoon naar de markt, vooral als-ie tegen het einde loopt geven ze vaak gewoon eten weg of voor praktisch niks aan je. Gister nog een krat appels voor een duppie - had-ie anders weggeflikkerd. Ik heb een hele hoop compote en moes in huis, suiker en meel en boter had ik nog, dus komt wel goed.
Echt? Ik dacht dat er gewoon overal markt was. In ieder geval op fietsafstand wel.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:34 schreef Stali het volgende:
[..]
Ehm, het zal niet voor iedereen zo zijn maar de markt hier op het dorp wordt op een doordeweekse dag gehouden en heeft precies 6 kraampjes..
Ik welquote:
Ik weet niet of het er al is maar misschien is het een idee om in CUL een "best meal, lowbudget" topic te openen? En dan bij de benodigdheden erbij schrijven waar je het goedkoop kunt krijgen, zoiets?quote:Op maandag 7 juli 2008 20:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zou het eerder voor mezelf moeten maken.
Ik geef echt belachelijk veel geld uit aan boodschappen. Tot het krankzinnige toe.
Gek genoeg was voor mij deze uitdaging ook een eye-opener. Ik weet verdomme dat mijn moeder het mij anders geleerd heeft.
Vergeet niet, ik kom uit een immigranten gezin. Voor mijn ouders stinkend rijk werden aten wij ook fantastisch en niet omdat mijn moeder kleptomane was, maar omdat zij echt heer en meesteres was in het budgetteren en koken voor weinag.
Zij kon van een hoop graan nog een feestje maken.
Blijkbaar heb ik stiekem toch iets opgestoken van haar tirades over goed eten voor weinig geld.
Wel treurig dat ik zelf een andere weg ben ingeslagen en onzinnig veel geld uitgeef aan belachelijke dingen.
Ik heb serieus naar mijn eigen lijstje zitten kijken en me op het hoofd gekrabt.
Ik ga hier eens induiken; want mama heeft altijd gelijk
Lidl heeft anders het beste gehakt van Nederland en legio andere producten die de kwaliteit van de doorsnee supermarkt overstijgt.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:30 schreef Floripas het volgende:
Waarom gaan jullie allemaal naar die sneue Aldi en Lidl? Ga gewoon naar de markt, vooral als-ie tegen het einde loopt geven ze vaak gewoon eten weg of voor praktisch niks aan je. Gister nog een krat appels voor een duppie - had-ie anders weggeflikkerd. Ik heb een hele hoop compote en moes in huis, suiker en meel en boter had ik nog, dus komt wel goed.
16 kilometer heen en 16 kilometer terug fietsen is me teveel moeite om in te slaan op de markt.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht dat er gewoon overal markt was. In ieder geval op fietsafstand wel.
Dat ik het interieur sneu vind. Dat ik na een dag hard werken liever buiten ben op de markt. En dat ik niet genoeg weet van de produkten van Aldi en Lidl om te weten wat lekker is - het meeste is gewoon vies.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Lidl heeft anders het beste gehakt van Nederland en legio andere producten die de kwaliteit van de doorsnee supermarkt overstijgt.
Dat jij het sneu noemt zegt iets over je eigen kennis van goede producten.
De markt is niet bepaald een waarborg voor goede waar. Het getuigt van hautain gezeik dit soort ongefundeerde uitspraken te doen.
Dus waar heb jij het eigenlijk over?
Zo extreem zuinig als jouw lijstje is heb ik nog nooit meegemaakt, maar ik kan echt heel zuinig koken gewoonweg omdat ik niet veel te besteden had.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zou het eerder voor mezelf moeten maken.
Ik geef echt belachelijk veel geld uit aan boodschappen. Tot het krankzinnige toe.
Gek genoeg was voor mij deze uitdaging ook een eye-opener. Ik weet verdomme dat mijn moeder het mij anders geleerd heeft.
Vergeet niet, ik kom uit een immigranten gezin. Voor mijn ouders stinkend rijk werden aten wij ook fantastisch en niet omdat mijn moeder kleptomane was, maar omdat zij echt heer en meesteres was in het budgetteren en koken voor weinag.
Zij kon van een hoop graan nog een feestje maken.
Blijkbaar heb ik stiekem toch iets opgestoken van haar tirades over goed eten voor weinig geld.
Wel treurig dat ik zelf een andere weg ben ingeslagen en onzinnig veel geld uitgeef aan belachelijke dingen.
Ik heb serieus naar mijn eigen lijstje zitten kijken en me op het hoofd gekrabt.
Ik ga hier eens induiken; want mama heeft altijd gelijk
Mee eensch is!quote:Op maandag 7 juli 2008 20:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Lidl heeft anders het beste gehakt van Nederland en legio andere producten die de kwaliteit van de doorsnee supermarkt overstijgt.
Dat jij het sneu noemt zegt iets over je eigen kennis van goede producten.
De markt is niet bepaald een waarborg voor goede waar. Het getuigt van hautain gezeik dit soort ongefundeerde uitspraken te doen.
Dus waar heb jij het eigenlijk over?
Goed idee. Kan ik vast wel gebruiken als ik op kamers ga.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik weet niet of het er al is maar misschien is het een idee om in CUL een "best meal, lowbudget" topic te openen? En dan bij de benodigdheden erbij schrijven waar je het goedkoop kunt krijgen, zoiets?
Daarvoor kan ik in ieder geval ook 1 receptje bijdragen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |