abonnement Unibet Coolblue
pi_59921170
Met dank aan Popolon

De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV\\\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7

    Hier verder!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Epiphone op 06-07-2008 10:00:02 (Images) ]
  • So here I was right...
    pi_59921199
    Maartena je weet wel waar je heen moet in Amerika, is wel goed dat je de tijd neemt om alles te delen. Een van de leukste steden imo is Phoenix. Vooral omdat ik daar familie en vrienden heb, dus er is altijd wat te doen. Ik raad San Francisco ook aan, vooral China Town is wel gaaf. Als je tijd en geld hebt, zal ik zeker zo'n toer tram doen. Kost ong. 20 dollar voor een uur en je gaat er overal naar toe en tuurlijk kom je wat meer te weten over San Francisco. Vlakbij San Fran is Santa Clara, beter bekend als Silicon Valley, je vindt er allerlei bedrijven ie. Google, Yahoo en Cisco heeft een hele grote terrein daar. Het is daar wel duur qua hotels enzo maar wel de moeite waard.
    So here I was right...
    pi_59921241
    Ik heb ook een tijdje in Alabama gewoond. In het hoofdstad namelijk, Montgomery. Er is daar wel veel geschiedenis, Rosa Parks komt daar vandaan. In Alabama is het nog racistisch, niet zoveel in de hoofdstad maar wel in de kleine dorpjes eromheen. Tuurlijk heb je in het zuiden veel stranden. Florida en Georgia delen een grens met Alabama. Wel interessant als je van geschiedenis houdt.

    [ Bericht 92% gewijzigd door Epiphone op 06-07-2008 09:59:00 ]
    So here I was right...
      zondag 6 juli 2008 @ 10:24:58 #4
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59921517
    TVP (vertrek binnenkort voor een studie)
    pi_59921619
    Ik tvp even mee, ik mag voorlopig de VS niet in in verband met het K-1 visum. M'n vriendin komt aan het eind van het jaar hier nog een keer heen. Ook fijn.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zondag 6 juli 2008 @ 11:55:42 #6
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59922625
    Thanks voor de tips van Chicago (verkapte TVP )

    De eerste keer dat ik in Chicago was is de schoonheid me niet opgevallen, maar ik geloof jullie meteen
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_59923914
    USA
    AFC AJAX
    pi_59924166
    TVP. ondanks dat ik niet meer in de VS woon blijf ik toch nog even in dit topic rond hangen
    hmmmm....WAT???
    pi_59925118
    Ik lees weer mee...
    pi_59926406
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 09:25 schreef Epiphone het volgende:
    Maartena je weet wel waar je heen moet in Amerika, is wel goed dat je de tijd neemt om alles te delen. Een van de leukste steden imo is Phoenix. .
    Om te bezoeken of om te wonen?
    Ik ben erg nieuwsgierig naar Phoenix, dus als iemand er nog wat over kan vertellen, graag!
     FR
      zondag 6 juli 2008 @ 15:39:44 #11
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59926878
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 15:17 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Om te bezoeken of om te wonen?
    Ik ben erg nieuwsgierig naar Phoenix, dus als iemand er nog wat over kan vertellen, graag!
    Phoenix zelf vind ik niet zo boeiend, zeker niet om te wonen. Teveel uitgesmeerd over een groot gebied en vooral op autoverkeer gericht. De omgeving is wel prachtig en Sedona en Tucson zijn goed te berijden.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zondag 6 juli 2008 @ 18:00:49 #12
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59929851
    Over dat "welkom heten" enzo, waar Popo het over had... dat is bij ons niet echt gebeurd, en daar ben ik wel blij mee. Ik zou het een beetje eng vinden, een beetje bemoeizuchtig: "Eens even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, hoor".
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_59931982
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 15:17 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Om te bezoeken of om te wonen?
    Ik ben erg nieuwsgierig naar Phoenix, dus als iemand er nog wat over kan vertellen, graag!
    In 2000 ben ik daar bij familie op bezoek geweest. Het was indertijd mijn eerste bezoek aan de VS en ik kon het toen niet bevatten, omdat Phoenix zo enorm uitgestrekt is. Phoenix, Scottsdale, Tempe, Glendale, Mesa, Gilbert en Chandler zijn allemaal aan elkaar gegroeid. Van oost naar west is dat bij elkaar grofweg 100 km! En aan de rand van de stad gingen ze gewoon door met bouwen! Na de telecom bubble is die woningmarkt daar toen al ingestort. In Gilbert bijvoorbeeld stond de helft van de huizen leeg.

    Op een gegeven moment gingen we ergens koffie drinken met z'n allen. D'r was een tent waar je gratis refills kreeg en dat leek ons wel wat. Bleek dat we een half uur moesten rijden voordat we er waren. Ik begreep die cultuur helemaal niet. Waarom zou je eerst een half uur in een auto gaan zitten, voordat je een kop koffie kunt bestellen?

    Ik was er in maart en de winter is de beste tijd om Phoenix te bezoeken. Van de zomer is het er verschrikkelijk heet. Phoenix zelf heeft IMHO niets 0,0 te bieden, maar de natuur in de buurt is adembenemend mooi. Grand Canyon was geweldig, maar ik heb me ook uitstekend vermaakt in de kleinere parken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59937131
    quote:
    Op een gegeven moment gingen we ergens koffie drinken met z'n allen. D'r was een tent waar je gratis refills kreeg en dat leek ons wel wat. Bleek dat we een half uur moesten rijden voordat we er waren. Ik begreep die cultuur helemaal niet. Waarom zou je eerst een half uur in een auto gaan zitten, voordat je een kop koffie kunt bestellen?

    Gratis refills bij koffie, thee of frisdranken zijn zo`n beetje standaard bij elk restaurant of Diner in de VS,
    daar hoefde je echt geen half uur voor te rijden hoor.

    (net terug van 23 dagen vakantie in de VS, o.a Phoenix )
      zondag 6 juli 2008 @ 22:44:03 #15
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59937249
    Ik ben bang dat Lyre dat ook wel weet. Of ze moeten in Indiana geen refills kennen.

    Ik zie in de OP dat ik nog steeds bedankt wordt. Dank jullie allen, it's quite touching.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 7 juli 2008 @ 01:12:43 #16
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_59939907
    misschien deze week ff internet regelen in mijn huurhuisje
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_59940884
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 15:17 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Om te bezoeken of om te wonen?
    Ik ben erg nieuwsgierig naar Phoenix, dus als iemand er nog wat over kan vertellen, graag!
    Ik bedoelde allebei Bora-Bora. Phoenix is heel erg uitgebreid, maar ik vind het wel een mooi stad. Dit jaar is de super bowl er gehouden, ze hebben een mooi stadion gebouwd. Scottsdale is wel mooi, er wonen veel rijke mensen daar. Het is niet vreemd om er daar Ferrari's etc.. te zien rondrijden. Mijn familie en vrienden wonen in Gilbert. Ik vind het een mooi stad, overal palm bomen etc.. te zien. Je moet ook het een en ander weten, van waar je heen gaat, maar als je het weet is er veel te doen. Dat is met veel steden het geval, verspreid over een groot gebied, dat je soms lang moet rijden.
    So here I was right...
      maandag 7 juli 2008 @ 07:18:40 #18
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59940892
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 18:00 schreef wonderer het volgende:
    Over dat "welkom heten" enzo, waar Popo het over had... dat is bij ons niet echt gebeurd, en daar ben ik wel blij mee. Ik zou het een beetje eng vinden, een beetje bemoeizuchtig: "Eens even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, hoor".
    Haha, dat zou niet eens bij me opkomen. Ik ben nogal goed van vertrouwen. Het zou me misschien wel een beetje een Stepford Wives-gevoel geven.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_59945287
    Oeh, over (maximaal) een maand ga ik er ook heen! Ik kan niet wachten
      maandag 7 juli 2008 @ 12:32:55 #20
    23676 Erwin_Br
    Geamuseerd.
    pi_59945421
    Wat mij nog het meest is bijgebleven van Phoenix is dat daar een hele boel leuke vrouwen rondliep. Er zitten behoorlijk veel fashion malls in Scottsdale (aan de Camelback Rd. bijvoorbeeld), en ik keek daar mijn ogen uit! (Tja, er was ook niet veel meer te zien in Phoenix zelf... )

    Ook in ons hotel (3 Palms) zaten leuke vrouwen. Ik dacht altijd dat Californie de staat was voor vrouwelijk schoon, maar Arizona kan er ook wat van zeg!

    Maar goed, Phoenix lag toevallig op onze route, anders waren we er nooit geweest.

    --Erwin
      maandag 7 juli 2008 @ 13:04:07 #21
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_59946074
    Waarschijnlijk ga ik volgend jaar 7 weekjes USA in m'n eentje ( ) op studie daaro.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_59947064
    BFP
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 7 juli 2008 @ 16:59:07 #23
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59951342
    7 weken? Snelle studie!
      maandag 7 juli 2008 @ 17:00:02 #24
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_59951357
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 16:59 schreef nickybol het volgende:
    7 weken? Snelle studie!
    Geen complete studie, natuurlijk.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      maandag 7 juli 2008 @ 18:01:44 #25
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59952828
    Is New Orleans e.o. een beetje tof voor toeristen? Ik bedoel, het is daar vast nog een zootje deels, maar hoe is de omgeving, zijn er natuurparken in de buurt e.d.?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 7 juli 2008 @ 18:08:44 #26
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_59952962
    Misschien een gevalletje LA, misschien leuk voor 4 dagen max. Voor de rest veel bendegezeik en eindeloze straten vol met standaardspul. Dat ik dat gewoon onwijs tof vind is natuurlijk mooi meegenomen
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      maandag 7 juli 2008 @ 18:11:56 #27
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_59953046
    Je vindt eindeloze straten met standaardspul tof?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 7 juli 2008 @ 18:23:43 #28
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_59953294
    In amerika wel
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      maandag 7 juli 2008 @ 18:25:29 #29
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_59953334
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 18:23 schreef GasTurbine het volgende:
    In amerika wel
    LA als copy-paste-stad bij uitstek .

    Zo, na een dag goed administratief baggeren is mijn uitwisseling alweer met een giant leap dichterbij gekomen. 7 augustus naar Amsterdam voor een visum. Eindelijk.
      maandag 7 juli 2008 @ 19:53:03 #30
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59955140
    Ik ben pas geleden geweest voor een visum, even een paar dingen:

    1. zorg dat je goed de website leest en precies doet wat er staat, maar dan ook precies

    2. wees voorbereid op een lange wachttijd, je moet wachten voor de securitycheck, wachten voor het naar binnen gaan en wachten voor je consultatie, de eerste twee wachten doe je staand
      maandag 7 juli 2008 @ 21:10:41 #31
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_59957161
    tieviepie
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_59959633
    We hadden toch eerst een kaartje in de OP waar iedereen zat? Of is dat eruit gevallen toen we van C&H naar KAA verhuisden? Is op zich wel aardig om toe te voegen.

    Edit: Deze kaart dus. En dit is het laatste buitenlanders topic wat ik kon vinden. Ik mis hier inderdaad de gezellige inbreng van enkele Zuid-Amerikanen en Ieren.

    [ Bericht 48% gewijzigd door Shivo op 07-07-2008 22:37:31 ]
    Jesus saves but death prevails.
    pi_59977712
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef nickybol het volgende:
    2. wees voorbereid op een lange wachttijd, je moet wachten voor de securitycheck, wachten voor het naar binnen gaan en wachten voor je consultatie, de eerste twee wachten doe je staand
    Zorg dat je je afspraak zo vroeg als mogelijk hebt. Ik heb al 2x mee gemaakt (van de 3x) dat ik binnen 15 minuten binnen was en bijna direct geholpen kon worden.
    pi_59982840
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 18:05 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Zorg dat je je afspraak zo vroeg als mogelijk hebt. Ik heb al 2x mee gemaakt (van de 3x) dat ik binnen 15 minuten binnen was en bijna direct geholpen kon worden.
    Is 8.25 vroeg genoeg?
    5 uur opstaan
    pi_59983477
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 21:56 schreef carmiie het volgende:

    [..]

    Is 8.25 vroeg genoeg?
    5 uur opstaan
    Ik had een afspraak om 10 uur en een wachttijd van 2 uur.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_59988209
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 22:31 schreef Shivo het volgende:
    We hadden toch eerst een kaartje in de OP waar iedereen zat? Of is dat eruit gevallen toen we van C&H naar KAA verhuisden? Is op zich wel aardig om toe te voegen.

    Edit: Deze kaart dus. En dit is het laatste buitenlanders topic wat ik kon vinden. Ik mis hier inderdaad de gezellige inbreng van enkele Zuid-Amerikanen en Ieren.
    Het kaartje staat nu hier in de OP,
    aangezien het niet uitsluitend over Amerikanen ging, maar over alle buitenlanden.

    De linkjes naar de oude topics kunnen we inderdaad wel in één van de hoofd-KAA-topics meenemen.
    Bedankt voor de hint.
     FR
      woensdag 9 juli 2008 @ 18:31:34 #37
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60001793
    Als je een afspraak hebt om 8.25, zorg dan dat je om 8 uur voor de deur staat.
      zondag 13 juli 2008 @ 16:01:48 #38
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60076791
    Weet iemand of de airport lockers op Boston Logan open zijn?
      zondag 13 juli 2008 @ 16:26:12 #39
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60077269
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:01 schreef nickybol het volgende:
    Weet iemand of de airport lockers op Boston Logan open zijn?
    Wanneer moet je het weten? Anders kijk ik in september even voor je.

    Vluchten zijn wel een stuk duurder geworden... Is het handiger om later te boeken of juist niet?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 13 juli 2008 @ 17:27:00 #40
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60078371
    Ik moet het over een paar weken al weten, helaas.

    Als je laat boek moet je geluk hebben dat er nog iets is, volgens mij is vroeg boeken over het algemeen voordeliger.
      zondag 13 juli 2008 @ 17:27:25 #41
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60078378
    Ligt ook een beetje aan het traject, op bestemmingen als new york vanuit Europa zijn wel vaak aanbiedingen.
      zondag 13 juli 2008 @ 20:07:39 #42
    138914 Slappy
    ambtenaar
    pi_60081730
    Hoe heten die achterbuurten in Los Angles?
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      zondag 13 juli 2008 @ 20:54:59 #43
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_60082793
    Compton is erg bekend
    South Central ook
    Watts
    East side LA
    Inglewood

    en uit eigen ervaring vond ik downtown ook niet echt gezellig na 18:00.

    Luister een gemiddelde rapsong van Dr. Dre of Snoop dogg, luister over welke gebieden ze het hebben, en blijf daar weg
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      zondag 13 juli 2008 @ 21:15:15 #44
    138914 Slappy
    ambtenaar
    pi_60083243
    Ohh effe op google video kijken.En Detroit dan???dat je zo wijk hebt als in Robocop?
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      zondag 13 juli 2008 @ 21:45:59 #45
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_60083894
    Detroit ken ik niet goed
    Ben ik ook nooit geweest...
    Maar ga er maar van uit dat 8 mile, waar Eminem vandaan komt, niet fijn is
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_60084697
    Iedere grote Amerikaanse stad heeft flinke achterbuurten.

    Boston: Dorchester, Matappan, Roxbury

    Chicago: het gebied vanaf Gary tot aan Chicago Heights is wat mij betreft het meest desolate stuk Amerika dat ik ooit heb gezien.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 13 juli 2008 @ 22:40:42 #47
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60085214
    Wij hebben besloten dat wij tijdens onze trip naar Texas in oktober een bezoek gaan brengen aan Big Bend National Park, één van de grootste maar tevens minst bezochten NPs in de VS.

    Ik heb er nu al zin in, het is echt mooi daar! Tegen de Mexicaanse grens aan, in de Chihuahuan Desert.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_60087214
    Ik ga binnenkort ook even studeren in de VS en vroeg me af of jullie misschien tips hebben voor het regelen van je financiën. Wat is de goedkoopste manier om daar te betalen? Geld pinnen vanaf je Nederlandse rekening? Welke rekening? Altijd met een credit card betalen? Of echt een rekening aanmaken bij een Amerikaanse bank?
      maandag 14 juli 2008 @ 01:39:44 #49
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_60088492
    ligt er aan welke bank je hebt, en wat voor pakket.
    Ik heb bij de postbank een rekeing met zo'n pakket dat 30 euro per jaar kost.
    Maar het kost niets extra om hier geld uit de muur te halen.
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 14 juli 2008 @ 03:01:21 #50
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60089006
    Voor het openen van een rekening heb je volgens mij altijd een SSN nodig (sofi nummer) en ik denk niet dat je die krijgt als student...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60089230
    Met een J-1 studenten visum kun je wel een ssn aanvragen (heb er zelf geen ervaring mee, maar had een student uit Oostenrijk met een J1). Daarmee zou hij een US bank rekening kunnen openen.

    Alleen gaat hij slechts "even studeren", dus een nederlandse rekening zal voldoende zijn
      maandag 14 juli 2008 @ 08:27:42 #52
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_60089578
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
    Wij hebben besloten dat wij tijdens onze trip naar Texas in oktober een bezoek gaan brengen aan Big Bend National Park, één van de grootste maar tevens minst bezochten NPs in de VS.

    Ik heb er nu al zin in, het is echt mooi daar! Tegen de Mexicaanse grens aan, in de Chihuahuan Desert.
    Van vrienden heb ik gehoord dat dat inderdaad een zwaar ondergewaardeerd NP is, schijnt echt prachtig te zijn!
    Veel plezier


    Chicago heb ik inderdaad ook door een flinke achterbuurt gereden rond een uur of 11 's avonds...Gewoon doorkarren en niet laten merken dat je er niet bekend ben
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_60094319
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:01 schreef nickybol het volgende:
    Weet iemand of de airport lockers op Boston Logan open zijn?
    Van de Logan website

    Lockers CURRENTLY UNAVAILABLE FOR USE

    Net als volgens mij in de rest van de VS, vanwege safety regulations. Anders kun je je paar kilo explosieven daar laten liggen en van een afstandje de lucht in laten vliegen, denk ik.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60094363
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 00:03 schreef MrMiguel het volgende:
    Ik ga binnenkort ook even studeren in de VS en vroeg me af of jullie misschien tips hebben voor het regelen van je financiën. Wat is de goedkoopste manier om daar te betalen? Geld pinnen vanaf je Nederlandse rekening? Welke rekening? Altijd met een credit card betalen? Of echt een rekening aanmaken bij een Amerikaanse bank?
    Ik heb een rabobank rekening en betaal sinds kort $2 opname kosten (hoewel de rabobank nog steeds beweerd dat opnemen gratis is). Met je creditcard heb je die kosten niet, maar ik raak altijd het overzicht kwijt hoeveel ik uitgeef dus dat valt net zo goed tegen aan het eind van de maand.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60095173
    Vanaf morgen weer 3 maanden in the USA bij m'n pa Gelijk even m'n Mountain Dew verslaving ophalen...
    pi_60106806
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 06:29 schreef devzero het volgende:
    Met een J-1 studenten visum kun je wel een ssn aanvragen (heb er zelf geen ervaring mee, maar had een student uit Oostenrijk met een J1). Daarmee zou hij een US bank rekening kunnen openen.

    Alleen gaat hij slechts "even studeren", dus een nederlandse rekening zal voldoende zijn
    Met een J-1 kan je alleen een SSN aanvragen als je een baan hebt in de VS. Heb zelf toen ik in San Francisco studeerde bij de Bank of America een bankrekening kunnen openen zonder ssn (ik kreeg een bedacht ssn van alleen maar 9's). Ook via City bank hadden veel buitenlandse studenten een rekening en weet er ook een paar met een rekening bij wells fargo (allemaal zonder een ssn te overleggen).
    Ik vond het zelf wel handig om een amerikaanse rekening te hebben en daarnaast mijn nederlandse credit card te gebruiken.
    hmmmm....WAT???
      dinsdag 15 juli 2008 @ 11:08:31 #57
    23676 Erwin_Br
    Geamuseerd.
    pi_60116104
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 13:33 schreef leejow het volgende:
    Vanaf morgen weer 3 maanden in the USA bij m'n pa Gelijk even m'n Mountain Dew verslaving ophalen...
    Ah! Nog een Mountain Dew liefhebber! Waarom brengen ze dat spul niet hier heen?

    Ben trouwens ook fan van de Denny's. Je kunt er best fatsoenlijk eten voor heel weinig geld. Zou volgens mij ook wel in Nederland kunnen aanslaan.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 11:29:04 #58
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_60116493
    Mountain Dew

    In Rotterdam is een winkel die het verkoopt heb ik ooit eens gehoord

    Denny's is leuk, echt een highschool tent, vandaar de lage prijzen
    Maar wel redelijk eten ja
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_60118498
    http://gerda-c-g.hyves.nl/ net 6 week terug uit orlando.zie foto's en reisverslag.helaas te kort geweest om alles te zien.onderdak hadden we in \http://www.marriottworldcenter.com als je 1x naar amerika bent geweest wil je terug.
    Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 13:29:04 #60
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60119115
    Het is een fantastisch vakantieland idd.

    Om er te wonen lijkt de 21e eeuw me niet de beste periode.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60123401
    Oh! Morgen ga ik m'n visum aanvragen, ik hoop maar dat het goed gaat, doen ze daar erg moeilijk eigenlijk?
      dinsdag 15 juli 2008 @ 16:34:47 #62
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_60123744
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 16:19 schreef carmiie het volgende:
    Oh! Morgen ga ik m'n visum aanvragen, ik hoop maar dat het goed gaat, doen ze daar erg moeilijk eigenlijk?
    Welnee, krijg je zo
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      dinsdag 15 juli 2008 @ 17:19:23 #63
    138914 Slappy
    ambtenaar
    pi_60124761
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 16:19 schreef carmiie het volgende:
    Oh! Morgen ga ik m'n visum aanvragen, ik hoop maar dat het goed gaat, doen ze daar erg moeilijk eigenlijk?
    Gewoon net zoals in Eu bij gemeente inschrijven
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_60124866
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 11:08 schreef Erwin_Br het volgende:

    [..]

    Ah! Nog een Mountain Dew liefhebber! Waarom brengen ze dat spul niet hier heen?

    Ben trouwens ook fan van de Denny's. Je kunt er best fatsoenlijk eten voor heel weinig geld. Zou volgens mij ook wel in Nederland kunnen aanslaan.
    Mountain Dew bestel ik wel eens bij
    www.americangoodies.nl

    erg leuke winkel met veel amerikaans eten/drinken
      dinsdag 15 juli 2008 @ 17:42:19 #65
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60125217
    Ik word nu al moe van alles dat ik moet regelen en invullen voor mijn uitwisseling, maarja, na de vakantie maar eens echt mee aan de slag...
      dinsdag 15 juli 2008 @ 22:55:12 #66
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60132994
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 11:29 schreef SilentChaos het volgende:
    Mountain Dew
    Ik snap nou niet echt wat er nou zo lekker is aan die zoete troep eigenlijk.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:03:06 #67
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60133212
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 22:55 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik snap nou niet echt wat er nou zo lekker is aan die zoete troep eigenlijk.....
    Ik wou dat ze hier ook de versie zonder cafeine verkochten
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60134947
    Laatst was ik op een plaatselijke 'braderie' en wat me opviel was hoe veel jonge kinderen er aan de Mountain Dew zitten. Terwijl toch algemeen bekend is dat het spul stijf van de cafeine staat. Soms vraag ik me echt af waar ouders mee bezig zijn. En maar roepen dat die kinderen ADHD hebben...
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 16 juli 2008 @ 00:41:39 #69
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_60135234
    lyrebird +1!!!
    dat is echt waar, ik ken ook een gozer die last heeft van calcium deposits. maar hij drinkt 3 tot 5 liter mountain dew per dag
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 16 juli 2008 @ 04:13:52 #70
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60136614
    Sowieso vraag je je wel eens af of mensen uberhaupt weten wat ze allemaal naar binnen proppen op een dag...:N
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 16 juli 2008 @ 07:35:49 #71
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60136977
    Ik heb een paar jaar geleden twee weken gelogeerd bij iemand die ik van internet kende, in Texas. Was een beetje zo'n "white trash"-gezin. Die vrouw kookte niet. Gewoon niet. Het was geen uitzondering dat die kinderen drie keer in de week een pizza van 60 cent van de Wal-Mart als avondeten naar binnen werkten ("Well, it's got everything, grains, vegetables, dairy" ). Of chips. Amerikanen en voedsel is om te huilen soms. De hoeveelheid fastfood joints vind ik ook echt afschrikwekkend.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_60141689
    lees over visum aanvragen ga ervan uit dat jullie langer blijven dan 3 maanden want wij kregen hem in het vliegtuig en konden hem tijdens de vlucht invullen.( 21 mei jl )iets over pinnen,we konden gewoon pinnen met de wereldpas van de abn-amro kosten ¤ 2,20 per opname.lees hier weinig over praktische tips zoals ;je paspoort mag niet ouder zijn dan 1 jaar,medicijnverklaring mee nemen heb je nl bv ritalin e.d of iets anders met opiaten moet je een verklaring van de arts of ambassade hebben,voor de overige medicatie is een verklaring van de apotheek genoeg.voor andere weetjes zie mijn vorige reactie en verwijzing in dit topic.jaja ben al wat ouder dan jullie hihi zie het aan mijn reactie
    Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
    pi_60141918
    Je paspoort moet nog zes maanden geldig zijn, ik weet niet waar je hebt gelezen dat het maar 1 jaar oud mag zijn.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:41:35 #74
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60142071
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef wallpaper het volgende:
    lees over visum aanvragen ga ervan uit dat jullie langer blijven dan 3 maanden want wij kregen hem in het vliegtuig en konden hem tijdens de vlucht invullen.( 21 mei jl )iets over pinnen,we konden gewoon pinnen met de wereldpas van de abn-amro kosten ¤ 2,20 per opname.lees hier weinig over praktische tips zoals ;je paspoort mag niet ouder zijn dan 1 jaar,medicijnverklaring mee nemen heb je nl bv ritalin e.d of iets anders met opiaten moet je een verklaring van de arts of ambassade hebben,voor de overige medicatie is een verklaring van de apotheek genoeg.voor andere weetjes zie mijn vorige reactie en verwijzing in dit topic.jaja ben al wat ouder dan jullie hihi zie het aan mijn reactie
    Wij hebben het vooral over wonen / werken / studeren, niet over toerisme. Dat wat je in het vliegtuig moest invullen was overigens geen visum, maar een visum waiver (als in kwijtschelder), omdat je als toerist uit een van de verdraglanden dus geen visum nodig hebt.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:48:37 #75
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60142254
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 04:13 schreef wonderer het volgende:
    Sowieso vraag je je wel eens af of mensen uberhaupt weten wat ze allemaal naar binnen proppen op een dag...:N
    Mountain Dew. Bah.

    Een goede hamburger bevat nog minder calorieën .
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:53:26 #76
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60142366
    Ik ben ook niet echt een fan van Mountain Dew, maar net als met veel van die typische Amerikaanse junkfood is het wel weer eens lekker als je in de VS bent omdat je in Nederland andere junkfood gewend bent.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:56:58 #77
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60142450
    Nou het typische junkfood kun je ook in NL krijgen. Als er iets is wat ik ontwijk zijn het de Mac, BK en KFC. Er zijn zoveel betere, lokale, tenten waar je prima kunt eten en drinken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:59:06 #78
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60142494
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:56 schreef popolon het volgende:
    Nou het typische junkfood kun je ook in NL krijgen. Als er iets is wat ik ontwijk zijn het de Mac, BK en KFC. Er zijn zoveel betere, lokale, tenten waar je prima kunt eten en drinken.
    Ja ok, dat soort dingen eet ik sowieso niet. Ik bedoel dus meer Mountain Dew, Reese's Peanut butter cups, pop tarts, kaas uit een spuitbus ( ), enz..
    pi_60143200
    wheelgunner-Wij hebben het vooral over wonen / werken / studeren, niet over toerisme. Dat wat je in het vliegtuig moest invullen was overigens geen visum, maar een visum waiver (als in kwijtschelder), omdat je als toerist uit een van de verdraglanden dus geen visum nodig hebt.

    thanx nooit te oud om te leren ,blijf toch maar ff hangen in dit topic ondanks dat het niet over toerisme gaat.vind het intressant om jullie tips/ervaringen en the things to do te lezen over andere staten,willen volgend jaar weer terug vandaar. kreeg 4x melding je bent niet ingelogd 5 keer scheepsrecht )

    [ Bericht 42% gewijzigd door wallpaper op 16-07-2008 13:46:17 ]
    Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
      woensdag 16 juli 2008 @ 16:05:13 #80
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60146971
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:59 schreef Wheelgunner het volgende:
    kaas uit een spuitbus ( )
    Ga je eens gauw schamen! Als Nederlander kaastroep uit een spuitbus gebruiken? Je eet zeker ook Mac 'n cheese uit een pakje en denkt dat het kaas is.

    Rasp VERSE kaas! dat smelt net zo goed, en is 10 keer lekkerder, en 10 keer beter voor je.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 juli 2008 @ 16:12:37 #81
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60147125
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 13:32 schreef wallpaper - of was het nu wheelgunner? het volgende:
    wheelgunner-Wij hebben het vooral over wonen / werken / studeren, niet over toerisme. Dat wat je in het vliegtuig moest invullen was overigens geen visum, maar een visum waiver (als in kwijtschelder), omdat je als toerist uit een van de verdraglanden dus geen visum nodig hebt.
    Vergis je daar niet in. Het heet een Visa-waiver omdat je niet van te voren een aanvraag hoeft te doen, maar officieel gesproken is het groene I-94W papiertje wel degelijk een officieel visum dat 90 dagen geldig is. Je mag meestal als je al een visum-aanvraag hebt lopen via het consulaat ook niet zomaar naar de VS, omdat je een kans loopt dat ze op het vliegveld controleren (en tegenwoordig is het steeds vaker direct gelinked aan de computers die je paspoortnummer scannen) en als men ziet dat je middels de USCIS een ander visum hebt lopen, dan moet je met een hele hoop bewijzen komen (zoals huurcontract, brief van je baas dat je terugverwacht wordt etc) voordat je het land binnen mag.

    Het wordt ook meestal afgeraden om per visa waiver naar de VS te gaan terwijl je midden in een aanvraag zit voor een ander type visum. Vroegah, toen er nog nauwelijks controle was kon het allemaal.... omdat men op het vliegveld niet wist (en niet kon inzien, daarvoor moest gebeld worden) of je bekend was bij de USCIS, voormalig INS..... tegenwoordig hoor ik steeds meer "deny on entry" van mensen die TOCH op Visa Waiver naar de VS gaan, terwijl hun aanvraag voor visum al bij de USCIS ligt.

    Vragen om problemen, niet doen
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 juli 2008 @ 16:17:26 #82
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60147219
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:34 schreef Shivo het volgende:
    Je paspoort moet nog zes maanden geldig zijn, ik weet niet waar je hebt gelezen dat het maar 1 jaar oud mag zijn.
    Paspoort dient 6 maanden geldig te zijn op de dag dat je het visum krijgt uitgereikt. Kan me voorstellen dat om problemen te voorkomen met de aanvraag dat sommige sites 1 jaar aanhouden.

    Als je paspoort nog maar zo kort geldig is, doe je er goed aan om eerst je paspoort te laten verlengen, voordat je begint. Scheelt een hoop geld met de kosten die in de VS bij het consulaat berekend worden voor het vervangen van een paspoort. - En de tijd die je er in moet steken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60148230
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Vergis je daar niet in. Het heet een Visa-waiver omdat je niet van te voren een aanvraag hoeft te doen, maar officieel gesproken is het groene I-94W papiertje wel degelijk een officieel visum dat 90 dagen geldig is. Je mag meestal als je al een visum-aanvraag hebt lopen via het consulaat ook niet zomaar naar de VS, omdat je een kans loopt dat ze op het vliegveld controleren (en tegenwoordig is het steeds vaker direct gelinked aan de computers die je paspoortnummer scannen) en als men ziet dat je middels de USCIS een ander visum hebt lopen, dan moet je met een hele hoop bewijzen komen (zoals huurcontract, brief van je baas dat je terugverwacht wordt etc) voordat je het land binnen mag.

    Het wordt ook meestal afgeraden om per visa waiver naar de VS te gaan terwijl je midden in een aanvraag zit voor een ander type visum. Vroegah, toen er nog nauwelijks controle was kon het allemaal.... omdat men op het vliegveld niet wist (en niet kon inzien, daarvoor moest gebeld worden) of je bekend was bij de USCIS, voormalig INS..... tegenwoordig hoor ik steeds meer "deny on entry" van mensen die TOCH op Visa Waiver naar de VS gaan, terwijl hun aanvraag voor visum al bij de USCIS ligt.

    Vragen om problemen, niet doen
    wallpaper kon wheelrunner zijn bericht niet quoten vandaar ff gekopieerd.maar thanx voor de uitleg
    Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
    pi_60148702
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 16:17 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Paspoort dient 6 maanden geldig te zijn op de dag dat je het visum krijgt uitgereikt. Kan me voorstellen dat om problemen te voorkomen met de aanvraag dat sommige sites 1 jaar aanhouden.

    Als je paspoort nog maar zo kort geldig is, doe je er goed aan om eerst je paspoort te laten verlengen, voordat je begint. Scheelt een hoop geld met de kosten die in de VS bij het consulaat berekend worden voor het vervangen van een paspoort. - En de tijd die je er in moet steken.
    Ik hoorde dat je paspoort een half jaar geldig moet zijn na terugkeer? Voor J-1 visum dan. Ik heb hem vandaag aangevraagd, wat een ramp, ik was 35 minuten te laat omdat ik vaststond achter een defecte tram Gelukkig maakte dat niet uit. Verder ging alles goed, alleen heb je zelfs om 9 uur al een behoorlijk lange wachttijd, ik was nummer 11 in rij en toen ik binnenkwam was nummer 2 aan de beurt, en ze doen er zo'n 5 minuten over om iemand te helpen, of soms langer
      woensdag 16 juli 2008 @ 17:48:30 #85
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60148901
    Ik heb ook begrepen een half jaar ná terugkeer.
      woensdag 16 juli 2008 @ 18:34:02 #86
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60149680
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Vergis je daar niet in. Het heet een Visa-waiver omdat je niet van te voren een aanvraag hoeft te doen, maar officieel gesproken is het groene I-94W papiertje wel degelijk een officieel visum dat 90 dagen geldig is. Je mag meestal als je al een visum-aanvraag hebt lopen via het consulaat ook niet zomaar naar de VS, omdat je een kans loopt dat ze op het vliegveld controleren (en tegenwoordig is het steeds vaker direct gelinked aan de computers die je paspoortnummer scannen) en als men ziet dat je middels de USCIS een ander visum hebt lopen, dan moet je met een hele hoop bewijzen komen (zoals huurcontract, brief van je baas dat je terugverwacht wordt etc) voordat je het land binnen mag.

    Het wordt ook meestal afgeraden om per visa waiver naar de VS te gaan terwijl je midden in een aanvraag zit voor een ander type visum. Vroegah, toen er nog nauwelijks controle was kon het allemaal.... omdat men op het vliegveld niet wist (en niet kon inzien, daarvoor moest gebeld worden) of je bekend was bij de USCIS, voormalig INS..... tegenwoordig hoor ik steeds meer "deny on entry" van mensen die TOCH op Visa Waiver naar de VS gaan, terwijl hun aanvraag voor visum al bij de USCIS ligt.

    Vragen om problemen, niet doen
    Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
    pi_60149894
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef nickybol het volgende:

    [..]

    Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
    Van wat ik van collega's heb gehoord: don't mess with the INS. Of hoe het nu mag heten.

    Houd er rekening mee dat de immigration officers zich zo dom mogelijk houden, en vaak doen als of ze totaal niet snappen wat jouw plannen zijn. Als je een beetje pech hebt, dan spreken ze nauwelijks Engels. Als het een beetje meezit dan heb je echt helemaal nergens problemen mee, maar de INS staat niet bekend om klantvriendelijkheid en voor je het weet zit je in Guantanamo Bay.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 16 juli 2008 @ 19:58:15 #88
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60151358
    USCIS heet het tegenwoordig.

    Heeft hier iemand verstand van belastingen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60151663
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 19:58 schreef wonderer het volgende:
    Heeft hier iemand verstand van belastingen?
    Genoeg om m'n belastingpapieren in te vullen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:04:16 #90
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60152837
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 20:12 schreef Lyrebird het volgende:
    Genoeg om m'n belastingpapieren in te vullen.
    Ik moest dit jaar bijbetalen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:08:48 #91
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60152913
    We kregen behoorlijk wat terug dit jaar.

    Wat ben je laat wonderer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:11:21 #92
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60152972
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef nickybol het volgende:
    Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
    Dat kan dus problemen geven...... ik zou van te voren goed navraag doen bij het consulaat. Met name de "even naar Canada" route tussen twee visums in is aardig dichtgetimmerd tegenwoordig, en het staat verder ook nogal verdacht als je als Nederlander bij een Canadese grens staat met een F1 visum.

    Hou er ook rekening mee dat US Customs op de grotere Canadese luchthavens (zoals Toronto, Vancouver, etc) in Canada al aanwezig is, dus men in Canada officieel een "Amerikaanse Terminal" betreed (dit kan ook makkelijk omdat van grote luchthavens meer dan 50% van het vliegverkeer van/naar de VS is), en je dan officieel gesproken al "in de VS" bent, dus men kan voor je vlucht nog vertrekt al moeilijk beginnen te toen.

    Omdat je een een GELDIG visa hebt, is het probleem minder groot denk ik dan als je een visum in aanvraag hebt, maar het kan problemen geven..... zeker weten doe ik het niet. Het zou die 15 euro voor het consulaat bellen wel eens waard kunnen zijn om echt 100% zekerheid te hebben.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:12:42 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60153006
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 21:08 schreef popolon het volgende:
    We kregen behoorlijk wat terug dit jaar.
    Ja, ik kreeg een check van $1200 van ome Bush..... maar niet voordat ik eerst $130 moest dokken. Ook natuurlijk peanuts verder natuurlijk, maar had die $130 ook liever gehouden
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:16:12 #94
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60153094
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 17:48 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik heb ook begrepen een half jaar ná terugkeer.
    Volgens mij niet. Wellicht met tijdelijke visums, maar als je een 3-jaar visum krijgt op bijv. een H1B ofzo (of een 2-jaar conditional bij I-130 of K-1) dan moet je paspoort minstens 6 maanden geldig zijn op de dag dat je de VS voor het eerst betreed. Je kunt dan naar een Nederlands consulaat (of honoraire consul) om je Nederlandse paspoort te verlengen.

    Ik heb in 2005 mijn paspoort in Los Angeles verlengd, mijn vrouw heeft het in 2007 gedaan..... en in 2010 ben ik dus weer aan de beurt. Mijn Amerikaanse paspoort is nog tot 2016 geldig, ik wou dat Nederland ook eens paspoorten voor 10 jaar ging uitgeven.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:22:19 #95
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60153247
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 18:47 schreef Lyrebird het volgende:
    Van wat ik van collega's heb gehoord: don't mess with the INS. Of hoe het nu mag heten.

    Houd er rekening mee dat de immigration officers zich zo dom mogelijk houden, en vaak doen als of ze totaal niet snappen wat jouw plannen zijn. Als je een beetje pech hebt, dan spreken ze nauwelijks Engels. Als het een beetje meezit dan heb je echt helemaal nergens problemen mee, maar de INS staat niet bekend om klantvriendelijkheid en voor je het weet zit je in Guantanamo Bay.
    Het belangrijkste wat je moet onthouden is dat US Customs/Immigration personeel op de vliegvelden directe beslissingsmacht hebben over wie wel en niet toegelaten mag worden. Al zijn al je papieren en plannen correct op eerste oogslag, en al schreeuw je nog zo hard om een advocaat, in principe heeft een US Customs/Immigration medewerker het recht om je op het eerste vliegtuig terug te zetten, en het is dan aan jouw om te bewijzen (middels het consulaat) dat je wel toegang hebt tot de VS.

    Het ligt er dus een beetje aan wat het humeur van zo'n iemand is, en dat stinkt dus best wel als je vol goede moed naar de VS vertrekt.....

    Als je papieren in orde zijn, dan is het 99% zeker dat je wordt toegelaten natuurlijk, maar als je gaat knoeien met visa waiver + ander visum en op andere data het land binnenkomt dan op je visum aangegeven..... dan test je het humeur van zo'n iemand behoorlijk, en loop je de kans dat al je plannen in het water vallen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60158935
    Ik weet dat de meeste hier niets van willen horen. Maar als je echt een burger wilt worden en je spreekt goed engels. Is er ook een andere manier om een burger te worden. In dienst gaan in Amerika, en na vier jaar kun je burger worden. Ik zit zelf ook in dienst (vader is Amerikaans, dus ben altijd Amerikaans geweest) en zie heel veel mensen van andere landen dit doen.
    So here I was right...
      donderdag 17 juli 2008 @ 10:04:53 #97
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60160360
    Dat heb ik ook wel eens gelezen. Niets voor mij, maar als iemand daar bewust voor kiest heb ik daar best respect voor hoor.
      donderdag 17 juli 2008 @ 10:08:09 #98
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60160403
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 07:43 schreef Epiphone het volgende:
    Ik weet dat de meeste hier niets van willen horen. Maar als je echt een burger wilt worden en je spreekt goed engels. Is er ook een andere manier om een burger te worden. In dienst gaan in Amerika, en na vier jaar kun je burger worden. Ik zit zelf ook in dienst (vader is Amerikaans, dus ben altijd Amerikaans geweest) en zie heel veel mensen van andere landen dit doen.
    Jaja, lekker kapot geschoten worden voor Uncle Sam.

    Nehhhh... Hou het wel bij vakantie
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:18 #99
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60161517
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 04:13 schreef wonderer het volgende:
    Sowieso vraag je je wel eens af of mensen uberhaupt weten wat ze allemaal naar binnen proppen op een dag...:N
    Denk dat het komt omdat er gewoon te veel keuze is op de Amerikaanse markt. Als je kijkt wat er alleen al aan keuze van cereals is, welke bijna allemaal inspelen op kinderen, dan is het niet zo vreemd dat kinderen overgewicht hebben. Fout ligt natuurlijk bij de ouders, maar als er minder keuze zou zijn, zouden de kinderen er ook minder om zeuren denk ik.

    (toch mis ik al die keuzes wel... Dr. Pepper Berries & Cream )
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_60161644
    Iedereen denkt gelijk dat je meteen naar irak verzonden wordt. Dat is dus helemaal niet zo. Je kan ook bij de Air Force gaan (ook wel genoemd Chair Force) omdat ze dus bijna nooit worden uitgezonden. Of je kan zoals ik kiezen voor een baan in IT. Ik werk heel de dag met computers, servers en switches. Wel leuk werk en het helpt als ik ermee stop. Kan ik een goeie baan vinden. Ik zit zelf niet in het Air Force, maar in het Army.

    Maar je hebt gelijk, niet iedereen wil het dus doen, ik wou alleen ff duidelijk maken dat je niet meteen kapot wordt geschoten.
    So here I was right...
    pi_60163251
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef nickybol het volgende:

    [..]

    Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
    Je kan op een F-1 visa 1 maand voordat hij officieel geldig is (de startdatum die op je I-20 form staat) al het land in, en je mag tot 2 maanden nadat hij verloopt blijven (bij J-1 1 maand). Dus je kan gewoon al op je F1 het land in.
    hmmmm....WAT???
      donderdag 17 juli 2008 @ 12:44:22 #102
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60163454
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 07:43 schreef Epiphone het volgende:
    Ik weet dat de meeste hier niets van willen horen. Maar als je echt een burger wilt worden en je spreekt goed engels. Is er ook een andere manier om een burger te worden. In dienst gaan in Amerika, en na vier jaar kun je burger worden. Ik zit zelf ook in dienst (vader is Amerikaans, dus ben altijd Amerikaans geweest) en zie heel veel mensen van andere landen dit doen.
    Ik zie dat paspoort niet als een prioriteit, verre van zelfs.

    En om in het leger te gaan is al helemaal wat, dan al helemaal niet. Als ik ergens niks mee heb zijn het die kansloze oorlogen die de VS nu voert. Om nog maar te zwijgen over de opvang van veteranen die heel erg te wensen overlaat.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 17 juli 2008 @ 18:15:02 #103
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60170961
    Ik ben eigenlijk van plan om na die ene maand na afloop van mijn J1 gewoon even naar Canada te gaan, en dan weer binnen te komen op een Visa Waiver. Mits ik nog voldoende geld en zin heb om zolang te reizen tegen die tijd natuurlijk

    Dat is geen probleem toch?

    Ik weet dat ik officieel geen studenten of werk visum zal krijgen voor 2 jaar na de J1, maar ik neem aan dat toerist geen probleem is.
      donderdag 17 juli 2008 @ 18:30:57 #104
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60171279
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 18:15 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik ben eigenlijk van plan om na die ene maand na afloop van mijn J1 gewoon even naar Canada te gaan, en dan weer binnen te komen op een Visa Waiver. Mits ik nog voldoende geld en zin heb om zolang te reizen tegen die tijd natuurlijk

    Dat is geen probleem toch?

    Ik weet dat ik officieel geen studenten of werk visum zal krijgen voor 2 jaar na de J1, maar ik neem aan dat toerist geen probleem is.
    Moet je niet een bepaalde tijd het land uit zijn voordat het weer opnieuw begint? Dacht dat het niet zo makkelijk was om ff de grens over te lopen en vervolgens weer het land in te gaan.
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      donderdag 17 juli 2008 @ 19:11:55 #105
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60172211
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 12:31 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    Je kan op een F-1 visa 1 maand voordat hij officieel geldig is (de startdatum die op je I-20 form staat) al het land in, en je mag tot 2 maanden nadat hij verloopt blijven (bij J-1 1 maand). Dus je kan gewoon al op je F1 het land in.
    Die 30 dagen had ik er al bijgerekend, mijn startdatum is dus in september.
      donderdag 17 juli 2008 @ 20:13:06 #106
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60173508
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 18:15 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik ben eigenlijk van plan om na die ene maand na afloop van mijn J1 gewoon even naar Canada te gaan, en dan weer binnen te komen op een Visa Waiver. Mits ik nog voldoende geld en zin heb om zolang te reizen tegen die tijd natuurlijk

    Dat is geen probleem toch?

    Ik weet dat ik officieel geen studenten of werk visum zal krijgen voor 2 jaar na de J1, maar ik neem aan dat toerist geen probleem is.
    Het ligt er aan. Officieel moet je minstens 48 uur uit het land zijn, dus als je (voor de zekerheid) 3 dagen Canada doet, dan mag het inderdaad theoretisch niet zo'n probleem zijn.... ECHTER, de "even naar canada en weer terug" methode is tientallen jaren flink misbruikt, en ze zijn echt bezig om hier een halt toe te roepen.

    Het ligt dus eigenlijk helemaal aan hoe de zaken er voor staan op het moment dat je het wil doen, en of de douane wil meewerken. Je krijgt bij toedreding van Canada een stempel in je paspoort, en als die stempel 2 dagen oud is, dan is dat verdacht.

    Ik kan je in ieder geval geen 100% garanties geven dat dat (nog) werkt. Times are a changing.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60173895
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 18:15 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik weet dat ik officieel geen studenten of werk visum zal krijgen voor 2 jaar na de J1, maar ik neem aan dat toerist geen probleem is.
    Val jij onder de 2-jaar regeling? Er is een mogelijkheid om een waiver aan te vragen om daar onder uit te komen. Alleen een I-94W zal geen probleem zijn, lijkt me, maar ik zou het toch even navragen als ik jou was. Misschien moet je anders wel in canada blijven
      donderdag 17 juli 2008 @ 21:40:33 #108
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60175199
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 20:31 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Val jij onder de 2-jaar regeling? Er is een mogelijkheid om een waiver aan te vragen om daar onder uit te komen. Alleen een I-94W zal geen probleem zijn, lijkt me, maar ik zou het toch even navragen als ik jou was. Misschien moet je anders wel in canada blijven
    Ik zoek het allemaal nog wel in detail uit, ik moet eerst nog de aanmelding bij de universiteit afronden voor ik echt met de visum procedure kan beginnen. Of ik onder die 2 jaar regel val weet ik nog niet zeker, maar van studiegenoten heb ik begrepen van wel.
    pi_60175926
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 21:40 schreef Wheelgunner het volgende:
    Of ik onder die 2 jaar regel val weet ik nog niet zeker, maar van studiegenoten heb ik begrepen van wel.
    Het is mij ook niet helemaal duidelijk wanneer je wel of niet er onder valt. Wanneer je je sticker in je paspoort krijgt, dan weet je het zeker Ik heb 2.5 jaar op een NIH grant gezeten (wat een reden is voor de 2 jaar regel), maar omdat de grant via UC berkeley liep en alles via een 'subcontract' ging, had ik er geen last van en daarom kon ik later gewoon switchen van een J1 naar een H1b.
      donderdag 17 juli 2008 @ 22:23:30 #110
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60176208
    Ik ben wel blij dat ik nooit meer iets te maken heb met visums.... althans niet met betrekking tot de VS.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60176493
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 22:23 schreef maartena het volgende:
    Ik ben wel blij dat ik nooit meer iets te maken heb met visums.... althans niet met betrekking tot de VS.
    Een vakantievisum, no problem. Maar de stress die een H1B visum met zich meebrengt (want je zit vast aan je werkgever - het is daarmee een soort slavencontract) is minder. En een greencard aanvraag is helemaal stressen, of je moet het via je partner doen wat natuurlijk weer allerlei andere leuke perks met zich meebrengt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 17 juli 2008 @ 23:00:18 #112
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60177124
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 22:11 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Het is mij ook niet helemaal duidelijk wanneer je wel of niet er onder valt. Wanneer je je sticker in je paspoort krijgt, dan weet je het zeker Ik heb 2.5 jaar op een NIH grant gezeten (wat een reden is voor de 2 jaar regel), maar omdat de grant via UC berkeley liep en alles via een 'subcontract' ging, had ik er geen last van en daarom kon ik later gewoon switchen van een J1 naar een H1b.
    Ik ben vanuit mijn studie wel eens op het consulaat geweest, en ik heb daar volgens mij gehoord dat het er ook mee te maken of je geld krijgt van de Nederlandse overheid tijdens je uitwisseling. Ook IB studiefinanciering zou daar dan onder vallen bijvoorbeeld. Het idee is dat Nederland iets moet terug zien van haar 'investering' dus, en daar komen die afspraken als de 2 jaar regel uit voort. Overigens zeiden ze inderdaad dat die regel niet zo streng zou worden aangehouden als je daar echt een baan of partner vindt.

    Ik merk het vanzelf wel. Mijn uitwisseling begint ook pas in januari, dus nog tijd genoeg voorlopig.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 03:31:12 #113
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_60180685
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 22:35 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Een vakantievisum, no problem. Maar de stress die een H1B visum met zich meebrengt (want je zit vast aan je werkgever - het is daarmee een soort slavencontract) is minder. En een greencard aanvraag is helemaal stressen, of je moet het via je partner doen wat natuurlijk weer allerlei andere leuke perks met zich meebrengt.
    Via je partner is het nog steeds wel een beetje stressen, hoor
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 03:37:34 #114
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60180702
    Mijn greencard is inmiddels al twee maanden verlopen Schiet lekker op daaro.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60180714
    Wordt je nu niet gedeporteerd?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 18 juli 2008 @ 03:47:01 #116
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60180727
    Nee, want ik heb een officiele brief waarin staat dat mijn status met een jaar verlengd is.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 18 juli 2008 @ 07:05:30 #117
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60181047
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 03:47 schreef wonderer het volgende:
    Nee, want ik heb een officiele brief waarin staat dat mijn status met een jaar verlengd is.
    Tis alleen zo klote met naar Nederland vliegen, aan die brief heb je dan niets.... moet je weer een re-entry permit aanvragen bij je dichtsbijzijnde USCIS etc, kost natuurlijk weer $$$ etc....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60185718
    Ik heb m'n visum binnen! Wat is die mooi Alleen dat ze mn DS-2019 formulier aan mn paspoort vastnieten is minder, nou zitten er gaatjes in!
    maar ik loog wel tegen de mevrouw die de brief kwam brengen die vroeg of ik al 18 was
    pi_60192737
    Ik heb de papieren om een waiver voor de J1/twee jaar regel aan te vragen, thuis liggen. Volgens onze International Relations Officer is dat geen groot probleem, zolang je aan kunt geven dat je voor je vervolg onderzoek per se in de VS moet zijn. Bijvoorbeeld vanwege een of ander apparaat wat ze in je home land niet hebben. En zoiets is natuurlijk niet makkelijk na te gaan voor de immigratiedienst, dus die waiver krijg je over het algemeen wel.

    Je moet er alleen rekening mee houden dat het aanvragen en processen van de waiver zo maar een maand of acht tot tien kan duren.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 17:00:51 #120
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60193045
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 07:05 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tis alleen zo klote met naar Nederland vliegen, aan die brief heb je dan niets.... moet je weer een re-entry permit aanvragen bij je dichtsbijzijnde USCIS etc, kost natuurlijk weer $$$ etc....
    Ja, dat bedacht ik me gister ook. Ik ga maar even bellen, want ik wil wel naar Nederland eind september
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 18 juli 2008 @ 17:07:31 #121
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_60193168
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 03:37 schreef wonderer het volgende:
    Mijn greencard is inmiddels al twee maanden verlopen Schiet lekker op daaro.
    Hoe lang duurde het voor jou voordat je je green card had? Ik heb al mijn papierhandel op 3 juli op de bus gedaan.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 17:18:42 #122
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60193377
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 17:07 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Hoe lang duurde het voor jou voordat je je green card had? Ik heb al mijn papierhandel op 3 juli op de bus gedaan.
    Oh, ik had hem binnen twee weken of zo. Maar dit is voor het verwijderen van de conditions.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 18 juli 2008 @ 17:41:12 #123
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_60193741
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 17:18 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Oh, ik had hem binnen twee weken of zo. Maar dit is voor het verwijderen van de conditions.
    Wat zij die conditions precies?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 17:54:46 #124
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60193952
    Oh, dat je na twee jaar nog steeds getrouwd bent. Maar ze verneukten mijn afspraak voor biometrics een beetje waardoor ik die gemist had. Na wat heen en weer geschrijf kon ik gewoon terecht en daarna heb ik niks meer gehoord.

    Ik heb net gebeld, maar als het niet 60 dagen na de laatste update was, konden ze nog niks doen, of zo. Dus ik bel volgende week nog wel een keer. Ik heb zo'n grafhekel aan dat menu
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 18 juli 2008 @ 19:33:05 #125
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60195642
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 17:54 schreef wonderer het volgende:
    Oh, dat je na twee jaar nog steeds getrouwd bent.
    Inderdaad, als je middels huwelijk naar de VS verhuisd, dan krijg je als je nog GEEN twee jaar getrouwd bent, eerst een "tijdelijke" green-card voor twee jaar.... Dit om schijnhuwelijken etc tegen te gaan. Na twee jaar moet je dan opnieuw "bewijzen" dat je getrouwd bent, en dan krijg je de permanente green-card (die je eens per 10 jaar moet vervangen).

    Ik had daar geen last van, ik was namelijk al twee jaar getrouwd toen ik mijn visum kreeg in 2002

    De "condition removal" is voornamelijk een bureaucratische ellende, en een mooi inkomstenbron voor de USCIS.

    Overigens goed om te weten, niet dat ik je op vreemde ideeen wil brengen: Zodra je je permanente greencard hebt, mag je in de VS blijven, ook als je een scheiding aanvraagt. Je bent dus met die permantente greencard ook permanent "binnen" zegmaar. (het zou ook niet echt eerlijk zijn als je na 7 jaar huwelijk een compleet leven hebt opgebouwd en dan opeens het land uit zou moeten als je partner je dumpt)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 18 juli 2008 @ 19:39:33 #126
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60195780
    Ik ga denk ik volgend jaar sowieso naturalisatie aanvragen. Maar dat zien we dan wel, eerst die nieuwe greencard
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60196414
    Aan naturalisatie heb ik ook wel eens gedacht, maar dat zie ik wel als/of ik over 10 jaar nog in de VS woon. Tenslotte geef ik dan mijn nederlandse nationaliteit op Eerst ook mijn greencard maar even afwachten
      vrijdag 18 juli 2008 @ 20:40:19 #128
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60196819
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 20:15 schreef devzero het volgende:
    Aan naturalisatie heb ik ook wel eens gedacht, maar dat zie ik wel als/of ik over 10 jaar nog in de VS woon. Tenslotte geef ik dan mijn nederlandse nationaliteit op Eerst ook mijn greencard maar even afwachten
    Ja, ik ben dus die uitzondering die zijn NL paspoort mag houden. Anders zou ik het ook niet doen hoor.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 18 juli 2008 @ 20:51:50 #129
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_60196965
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 20:40 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ja, ik ben dus die uitzondering die zijn NL paspoort mag houden. Anders zou ik het ook niet doen hoor.
    Omdat je met een Amerikaan getrouwd bent, toch?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 21:01:47 #130
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60197131
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 20:51 schreef Plastic_Power het volgende:
    Omdat je met een Amerikaan getrouwd bent, toch?
    Yup. Ook daar maakt scheiding en/of dood niets uit trouwens, je blijft ten alle tijden dubbel staatsburger.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60199139
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 21:01 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Yup. Ook daar maakt scheiding en/of dood niets uit trouwens, je blijft ten alle tijden dubbel staatsburger.
    Dus met dubbel staatsburgerschap kun je na een eventuele scheiding als je in de VS blijft wonen toch je Nederlandse paspoort verlengen?
      vrijdag 18 juli 2008 @ 23:08:20 #132
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_60199297
    Even een vraag over het hele in-het-leger-gaan-om-een-greencard-te-krijgen-spektakel;
    Geldt dat alleen voor Army, of ook voor de Coast Guard en Navy?
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      vrijdag 18 juli 2008 @ 23:40:51 #133
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_60199892
    Gevonden.
    quote:
    What if I'm not a United States citizen and do I have to speak english?

    Enlistment into the U.S. Coast Guard, or any branch of the U.S. Armed Forces, by citizens of other countries is limited to those foreign nationals who are legally residing in the United States and possess a United States Citizenship and Immigration Services Alien Registration Card (USCIS Form I-151/551 - commonly known as a "Green Card"). Applicants must speak, read, and write English fluently.

    The U.S. military branches cannot assist foreign nationals in obtaining admittance into the United States. Questions concerning immigration to the United States should be asked of the U.S. Embassy. Only after immigration procedures are completed and an applicant is legally in the United States may an application for enlistment be accepted.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_60200188
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 20:40 schreef wonderer het volgende:
    Anders zou ik het ook niet doen hoor.
    Een van de voordelen van het hebben van een nationaliteit is dat je mag stemmen. Stel dat ik in de VS blijf wonen, dan ben ik na 15 jaar waarschijnlijk totaal niet meer op de hoogte van de nederlandse politiek en zou ik alleen maar groen links stemmen omdat ik altijd al groen links of sp stemde. Het zou dan logischer zijn om amerikaan te worden. Alleen geef je niet zomaar je eigen nationaliteit op. Misschien toch maar wat beter mijn best doen in de bar en trouwen
      zaterdag 19 juli 2008 @ 19:22:46 #135
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60213042
    Trouwens, we zijn gezwicht voor de verleiding van clearance en hebben een toilet seat cover gekocht Past mooi bij de contour rug en de gewone badmat voor in de wc beneden
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 02:28:21 #136
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60219375
    Oh nee, toch niet zo'n stoffen ding? Dat vind ik de smerigste Amerikaanse gewoonte die er bestaat.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_60219448
    Permanente greencard en een Europees paspoort lijkt me makkelijker dan een Amerikaans paspoort
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 20 juli 2008 @ 02:47:29 #138
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60219598
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 02:28 schreef Isegrim het volgende:
    Oh nee, toch niet zo'n stoffen ding? Dat vind ik de smerigste Amerikaanse gewoonte die er bestaat.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 04:28:08 #139
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60220193
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2008 19:22 schreef wonderer het volgende:
    Trouwens, we zijn gezwicht voor de verleiding van clearance en hebben een toilet seat cover gekocht Past mooi bij de contour rug en de gewone badmat voor in de wc beneden
    Een wat?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 20 juli 2008 @ 04:49:24 #140
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60220268
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 04:28 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Een wat?


    We vinden het allebei het toppunt van wansmaak, dus het is eigenlijk een geintje (en hij was $1.98). Beter was roze of zo geweest maar ja, ze hadden alleen smaakvolle kleuren
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 04:52:39 #141
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60220278
    What the hell? Die dingen heb ik in Nederland wel gezien maar hier nog niet.

    Wat een enge ondingen. Voor $1.98 moet je die gewoon in de hens zetten.

    Die vieze kleedjes heb ik ook nooit gesnapt, da's vragen om problemen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60220347
    Ik ken die matjes ja. Die zijn niet erg goed bestand tegen chloor
      zondag 20 juli 2008 @ 06:10:06 #143
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60220381
    Er zijn zelfs mensen met tapijt in de badkamers/wc. Ultiem ranzig..

    Maar die heb ik ook in NL gezien

    Nog even SNL kijken, ook erg flauw.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60220553
    SNL is alles behalve leuk. Mad TV is beter, maar het is geen Engelse comedy.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 20 juli 2008 @ 08:46:17 #145
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60220605
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 23:01 schreef NY_Giant het volgende:
    Dus met dubbel staatsburgerschap kun je na een eventuele scheiding als je in de VS blijft wonen toch je Nederlandse paspoort verlengen?
    Yep. In de burgerlijke stand staat dat je getrouwd bent met een Amerikaanse (als je in de VS bent getrouwd moet je geloof ik de eerste keer dat je je paspoort verlengt hiervan bewijs geven geloof ik).

    Dood of scheiding veranderd niets aan het feit dat je officieel nog steeds Nederlander bent, ook als de wet veranderd gaat worden, als je eenmaal dubbel staatsburgerschap hebt, kan het Nederlandse alleen worden afgenomen in gevallen van hoogverraad, oorlogsmisdaden, en dat soort geneuzel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60220832
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 23:08 schreef GasTurbine het volgende:
    Even een vraag over het hele in-het-leger-gaan-om-een-greencard-te-krijgen-spektakel;
    Geldt dat alleen voor Army, of ook voor de Coast Guard en Navy?
    Dat geldt voor ze allemaal. Dus Army, Marines, Navy, Coast Guard en Air Force. Ze gaan wel een achtergrond check doen, je moet de ASVAB doen. Dit is een toets om te zien waar jij goed in bent. Als je hoog scoort en je hebt een positieve achtergrond, kun je een goeie baan in dienst krijgen.
    So here I was right...
    pi_60221530
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 04:49 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    We vinden het allebei het toppunt van wansmaak, dus het is eigenlijk een geintje (en hij was $1.98). Beter was roze of zo geweest maar ja, ze hadden alleen smaakvolle kleuren
    Ik vind het eigenlijk best leuk staan het matcht wel een beetje met de kleur van de rest van de badkamer, vind ik dan
      zondag 20 juli 2008 @ 11:54:02 #148
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60222055
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 11:18 schreef carmiie het volgende:

    [..]

    Ik vind het eigenlijk best leuk staan het matcht wel een beetje met de kleur van de rest van de badkamer, vind ik dan
    ja en het makkelijkste is dat als je hebt zitten schijten je gewoon de deksel dicht doet en een paar keer met je aars er overheen wrijft... nadeel is wel de harde stukjes na een paar keer

    Valt me trouwens wel op in de VS dat je overal inderdaad deze kleur bruin of dat vieze roze ziet. Waarom in vredesnaam. Wordt allemaal zo'n eenheidsworst.
    Net als het beddengoed in de hotels/motels. Heb in zo'n 20 staten in hotels/motels geslapen en het was bijna overal hetzelfde (of look-a-like).
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_60222238
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 04:49 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    We vinden het allebei het toppunt van wansmaak, dus het is eigenlijk een geintje (en hij was $1.98). Beter was roze of zo geweest maar ja, ze hadden alleen smaakvolle kleuren
    hoe fout
    pi_60225466
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 04:49 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    We vinden het allebei het toppunt van wansmaak, dus het is eigenlijk een geintje (en hij was $1.98). Beter was roze of zo geweest maar ja, ze hadden alleen smaakvolle kleuren
    Gewoon, omdat ik het niet zo goed begrijp: wat is precies de toegevoegde waarde van een kleedje op je plee deksel?
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 20 juli 2008 @ 14:59:53 #151
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60225526
    Mijn (Nederlanse) tantes hebben dat ook.
      zondag 20 juli 2008 @ 15:03:25 #152
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_60225580
    Wat een ophef over een pleekleedje
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zondag 20 juli 2008 @ 17:26:32 #153
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_60228112
    Wat een ophef over het Nederlandse paspoort trouwens ook.

    Als ik daar zou zitten en ik kon Amerikaan worden, zou ik (indien dat zou mogen) het liefst m'n Nederlandse paspoort ritueel in de hens steken.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      zondag 20 juli 2008 @ 17:40:37 #154
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60228364
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 14:56 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Gewoon, omdat ik het niet zo goed begrijp: wat is precies de toegevoegde waarde van een kleedje op je plee deksel?
    Dat is er niet, het is extreem fout. Ongeveer net zoveel waarde als een zigeunerkindje aan de muur hangen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60228410
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 17:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Als ik daar zou zitten en ik kon Amerikaan worden, zou ik (indien dat zou mogen) het liefst m'n Nederlandse paspoort ritueel in de hens steken.
    Ik niet, zeker niet omdat de VS economisch in elkaar aan het donderen is
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 20 juli 2008 @ 17:43:39 #156
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_60228431
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 17:40 schreef wonderer het volgende:
    een zigeunerkindje aan de muur hangen.
    Dat gaat stinken na verloop van tijd, weet je dat? Je kunt beter een foto of een schilderij met de afbeelding van een zigeunerkindje aan de muur hangen
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      zondag 20 juli 2008 @ 17:44:52 #157
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_60228477
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Ik niet, zeker niet omdat de VS economisch in elkaar aan het donderen is
    Als je daar dan woont heb je ook geen donder aan je NL paspoort hoor. Het is niet omdat je toevallig een NL'er bent, dat de economische crisis jou zou ontzien...
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      zondag 20 juli 2008 @ 17:53:44 #158
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60228706
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 17:43 schreef Daffodil31LE het volgende:

    [..]

    Dat gaat stinken na verloop van tijd, weet je dat? Je kunt beter een foto of een schilderij met de afbeelding van een zigeunerkindje aan de muur hangen
    Daar hebben ze wasmachines voor uitgevonden
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60228897
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 17:44 schreef Daffodil31LE het volgende:

    [..]

    Als je daar dan woont heb je ook geen donder aan je NL paspoort hoor. Het is niet omdat je toevallig een NL'er bent, dat de economische crisis jou zou ontzien...
    Nee, maar je kan wel zonder problemen naar de EU en je wordt toch niet uitgezet met een permanente greencard
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_60229327
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 08:46 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Yep. In de burgerlijke stand staat dat je getrouwd bent met een Amerikaanse (als je in de VS bent getrouwd moet je geloof ik de eerste keer dat je je paspoort verlengt hiervan bewijs geven geloof ik).

    Dood of scheiding veranderd niets aan het feit dat je officieel nog steeds Nederlander bent, ook als de wet veranderd gaat worden, als je eenmaal dubbel staatsburgerschap hebt, kan het Nederlandse alleen worden afgenomen in gevallen van hoogverraad, oorlogsmisdaden, en dat soort geneuzel.
    Ah, ok. Dat wist ik niet.
      zondag 20 juli 2008 @ 18:36:46 #161
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60229480
    Is het verstandig vooraf een auto te reserveren of kan dit ook nog op het moment zelf? (het gaat hier over een auto huren in new-york en ergens anders weer inleveren)
    pi_60229605
    Je kan misschien 2 dollar per dag goedkoper huren als je alle websites afgaat. Anders moet je het gewoon op de luchthaven doen als je aankomt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 20 juli 2008 @ 18:44:58 #163
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60229620
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 11:54 schreef Pat-man het volgende:

    [..]

    ja en het makkelijkste is dat als je hebt zitten schijten je gewoon de deksel dicht doet en een paar keer met je aars er overheen wrijft... nadeel is wel de harde stukjes na een paar keer

    Valt me trouwens wel op in de VS dat je overal inderdaad deze kleur bruin of dat vieze roze ziet. Waarom in vredesnaam. Wordt allemaal zo'n eenheidsworst.
    Net als het beddengoed in de hotels/motels. Heb in zo'n 20 staten in hotels/motels geslapen en het was bijna overal hetzelfde (of look-a-like).
    Het is trouwens grijs. Door het licht lijkt het bruinig, denk ik...

    Ja, het is vreselijk, aardetinten overheersen hier enorm. Kost elke keer weer hoofdbrekens om iets in een normale kleur te vinden. Beddengoed, handdoeken, zelfs servies. DE VS is collectief in de 70s blijven steken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 18:51:07 #164
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60229725
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 18:44 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Het is trouwens grijs. Door het licht lijkt het bruinig, denk ik...

    Ja, het is vreselijk, aardetinten overheersen hier enorm. Kost elke keer weer hoofdbrekens om iets in een normale kleur te vinden. Beddengoed, handdoeken, zelfs servies. DE VS is collectief in de 70s blijven steken
    Raar is dat hè? Je ziet er ook nog veel van die loodzware donkerbruine eiken meubels. Hip en licht kom je weinig tegen, al zit IKEA tegenwoordig toch ook in de VS? Da's al een stuk beter.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_60230535
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 17:53 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Daar hebben ze wasmachines voor uitgevonden
    Wel eerst even ingewanden verwijderen en balsemen, dan
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 20 juli 2008 @ 19:43:56 #166
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60230586
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 18:51 schreef Isegrim het volgende:

    [..]

    Raar is dat hè? Je ziet er ook nog veel van die loodzware donkerbruine eiken meubels. Hip en licht kom je weinig tegen, al zit IKEA tegenwoordig toch ook in de VS? Da's al een stuk beter.
    IKEA is drie uur rijden (minstens) vanaf hier

    Leuke meubels vinden is ook een ramp. 't Is allemaal van dat cozy engelse gezeik. Bloemetjesbanken of bruine stof, met van die enorme kussens. Strak en "contemporary" is amper te vinden wil je het betaalbaar houden
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 19:45:15 #167
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60230604
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 19:43 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    IKEA is drie uur rijden (minstens) vanaf hier

    Leuke meubels vinden is ook een ramp. 't Is allemaal van dat cozy engelse gezeik. Bloemetjesbanken of bruine stof, met van die enorme kussens. Strak en "contemporary" is amper te vinden wil je het betaalbaar houden
    Ja, die bloemetjes, ook van die gruwelijke bloemetjesgordijnen e.d. Hebben Amerikanen nou gewoon geen smaak? Ik mag aannemen dat het in de grote steden als NYC e.d. anders is?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 20 juli 2008 @ 19:49:21 #168
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60230655
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 19:45 schreef Isegrim het volgende:

    [..]

    Ja, die bloemetjes, ook van die gruwelijke bloemetjesgordijnen e.d. Hebben Amerikanen nou gewoon geen smaak? Ik mag aannemen dat het in de grote steden als NYC e.d. anders is?
    Over het algemeen, ook als ik naar kleren kijk, kun je wel stellen dat de Amerikanen hier in de buurt inderdaad geen smaak hebben en gaan voor wat hun ouders/buren/familie hebben of voor wat goedkoop en makkelijk is.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 20:02:32 #169
    222099 Milli
    Dag, groeten uit Vermont.
    pi_60230878
    Hoi,

    Ik ben gisteren pas bij dit forum terecht gekomen. Mag ik ook al wat zeggen hier of zal ik maar een poosje m'n mond houden?
    PS: Heb je vandaag je hond al geknuffeld??
      zondag 20 juli 2008 @ 20:07:00 #170
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60230960
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 19:49 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Over het algemeen, ook als ik naar kleren kijk, kun je wel stellen dat de Amerikanen hier in de buurt inderdaad geen smaak hebben en gaan voor wat hun ouders/buren/familie hebben of voor wat goedkoop en makkelijk is.
    In Texas hetzelfde verhaal. Alleen de echt jonge mensen lopen er een beetje hip bij (althans voor zover ze niet zo vadsig zijn dat een joggingbroek hun enige optie is ).
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 20 juli 2008 @ 20:11:38 #171
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60231022
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 20:02 schreef Milli het volgende:
    Hoi,

    Ik ben gisteren pas bij dit forum terecht gekomen. Mag ik ook al wat zeggen hier of zal ik maar een poosje m'n mond houden?
    Vermont! Waar?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 20:14:10 #172
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60231081
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 20:07 schreef Isegrim het volgende:

    [..]

    In Texas hetzelfde verhaal. Alleen de echt jonge mensen lopen er een beetje hip bij (althans voor zover ze niet zo vadsig zijn dat een joggingbroek hun enige optie is ).
    Gister naar de film geweest en een tijdje mensen zitten kijken. Het valt me echt op dat je Amerikanen heel makkelijk in hokjes kan stoppen. Nerd, jock, conservative, democrat, "breezah", etc. Er zijn amper cross-overs. Ik weet niet of dat in Nederland ook zo erg is, maar hier dus wel. Beetje eng.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 20:17:35 #173
    222099 Milli
    Dag, groeten uit Vermont.
    pi_60231151
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 20:11 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Vermont! Waar?
    Leicester, 6m noord van Brandon, 12m zuid van Middlebury.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Milli op 20-07-2008 20:23:09 ]
    PS: Heb je vandaag je hond al geknuffeld??
      zondag 20 juli 2008 @ 20:24:56 #174
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60231338
    Da's een eind fietsen vanaf hier Zeker mooi daar, met de bergen enzo, he? Hoe kom je daar terecht?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 20 juli 2008 @ 20:28:30 #175
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60231421
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 20:14 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Gister naar de film geweest en een tijdje mensen zitten kijken. Het valt me echt op dat je Amerikanen heel makkelijk in hokjes kan stoppen. Nerd, jock, conservative, democrat, "breezah", etc. Er zijn amper cross-overs. Ik weet niet of dat in Nederland ook zo erg is, maar hier dus wel. Beetje eng.
    In Nederland heb je ook wel bepaalde groepjes en subculturen, maar volgens mij is het hier inderdaad 'losser' dan daar.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_60232183
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 18:36 schreef nickybol het volgende:
    Is het verstandig vooraf een auto te reserveren of kan dit ook nog op het moment zelf? (het gaat hier over een auto huren in new-york en ergens anders weer inleveren)
    Reserveer een auto - en gebruik Priceline! Dat kan je 60% schelen.

    Huren in New York raad ik sterk af, want zij hebben de hoogste prijzen in de VS. Democraten en tax, je weet hoe dat gaat. Ik betaalde bij de Enterprise in LaGuardia meer dan $80/dag voor een Prius (en dat was met bedrijfskorting), terwijl ik voor dezelfde auto $15/dag betaalde in Ft. Lauderdale via Priceline.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 20 juli 2008 @ 21:52:45 #177
    222099 Milli
    Dag, groeten uit Vermont.
    pi_60233303
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 20:24 schreef wonderer het volgende:
    Da's een eind fietsen vanaf hier Zeker mooi daar, met de bergen enzo, he? Hoe kom je daar terecht?
    Fietsen zou ik niet aanbevelen nog afgezien van het feit dat je suicidel moet zijn om hier op de fiets te stappen; ongeveer 3 uur met de auto.

    Ja, het is hier mooi, maar in NH is het ook mooi. Was het maar niet zo krankzinnig koud voor 5 maanden, dan was het perfect.

    Getrouwd met een (vanuit Maine geimporteerde) Vermonter.

    En jij?
    PS: Heb je vandaag je hond al geknuffeld??
    pi_60234502
    New England FTW! Op Ikea.com kun je trouwens ook bestellen; die Amerikaanse meubelzaken zijn echt een no-go.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 20 juli 2008 @ 23:03:33 #179
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60234834
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:52 schreef Milli het volgende:

    [..]

    Fietsen zou ik niet aanbevelen nog afgezien van het feit dat je suicidel moet zijn om hier op de fiets te stappen; ongeveer 3 uur met de auto.

    Ja, het is hier mooi, maar in NH is het ook mooi. Was het maar niet zo krankzinnig koud voor 5 maanden, dan was het perfect.

    Getrouwd met een (vanuit Maine geimporteerde) Vermonter.

    En jij?
    Getrouwd met een local

    Op zich is fietsen hier nog wel redelijk te doen. Alleen al die heuvels...

    hoe lang woon je er al?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60235512
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:04 schreef Lyrebird het volgende:
    Huren in New York raad ik sterk af, want zij hebben de hoogste prijzen in de VS. Democraten en tax, je weet hoe dat gaat. Ik betaalde bij de Enterprise in LaGuardia meer dan $80/dag voor een Prius (en dat was met bedrijfskorting), terwijl ik voor dezelfde auto $15/dag betaalde in Ft. Lauderdale via Priceline.
    Ga je nu een groot vliegveld bij een grote stad (=veel vraag) vergelijken met een klein plaatsje waar de meeste touristen komen met een huurauto uit orlando of miami (=weinig vraag)? Dat heeft weinig te maken met die paar procent verschil in tax, maar gewoon vraag-aanbod oftewel markt economie.
      maandag 21 juli 2008 @ 02:43:26 #181
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_60237426
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 09:46 schreef Epiphone het volgende:

    [..]

    Dat geldt voor ze allemaal. Dus Army, Marines, Navy, Coast Guard en Air Force. Ze gaan wel een achtergrond check doen, je moet de ASVAB doen. Dit is een toets om te zien waar jij goed in bent. Als je hoog scoort en je hebt een positieve achtergrond, kun je een goeie baan in dienst krijgen.
    aha. Ik kwam er trouwens ook achter dat de Coast Guard óók in Irak dient Helemaal niet geweten
    Niet dat ik de actie uit de weg ga, integendeel.
    Gaat het bij een ASVAB meer om het 'denken' of het fysieke?
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      maandag 21 juli 2008 @ 07:11:50 #182
    58039 Domai
    heeft slaap nodig
    pi_60238003
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 15:39 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Phoenix zelf vind ik niet zo boeiend, zeker niet om te wonen. Teveel uitgesmeerd over een groot gebied en vooral op autoverkeer gericht. De omgeving is wel prachtig en Sedona en Tucson zijn goed te berijden.
    Ik woon zelf in Mesa, Arizona voor mijn studie. Dit is op Phoenix en Tucson na de grootste stad van Arizona met zo'n 700.000 inwoners. Tevens 1 van de snelstgroeiende steden van Amerika, maar waarom zou ik niet weten.

    De omgeving is hier erg mooi, maar het klimaat is vanaf april tot oktober eigenlijk niet te doen. Nu is de monsoon ook nog begonnen dus is het naast erg warm ook nog vochtig. Verder is het inderdaad teveel uitgesmeerd over een groot gebied, is de auto de enige optie (i.t.t. bijvoorbeeld San Diego/Frisco/etc,)

    De vrouwen (mensen in het algemeen) vallen ook wat tegen. Scottsdale is dan wel weer prima, ook wat betreft uitgaan, maar weer echt typisch rijkelui-stad.

    Tuben op de rivier in het weekend is wel geweldig met een groep mensen
    Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
      maandag 21 juli 2008 @ 08:55:32 #183
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60238539
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 20:02 schreef Milli het volgende:
    Hoi,

    Ik ben gisteren pas bij dit forum terecht gekomen. Mag ik ook al wat zeggen hier of zal ik maar een poosje m'n mond houden?
    Welkom

    Groeten uit California
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 21 juli 2008 @ 09:09:50 #184
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60238718
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 19:43 schreef wonderer het volgende:
    IKEA is drie uur rijden (minstens) vanaf hier

    Leuke meubels vinden is ook een ramp. 't Is allemaal van dat cozy engelse gezeik. Bloemetjesbanken of bruine stof, met van die enorme kussens. Strak en "contemporary" is amper te vinden wil je het betaalbaar houden
    Hmmm.... liggen ze in New England echt zo achter?

    Ik ben wat dat betrefd wel verwend in California.... ik heb sowieso een IKEA op 20 minuten (waar ik overigens nooit kom) en er zijn altijd goede woonwinkels te vinden. Heb hier absoluut geen probleem wat betrefd keus

    Sowieso kun je in Orange County (en zoniet hier, dan wel een uur verderop in Los Angeles) alles wat "nieuw" is wel krijgen......En uiteraard alles uit zo'n beetje alle wereldculturen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60239667
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 02:43 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    aha. Ik kwam er trouwens ook achter dat de Coast Guard óók in Irak dient Helemaal niet geweten
    Niet dat ik de actie uit de weg ga, integendeel.
    Gaat het bij een ASVAB meer om het 'denken' of het fysieke?
    ASVAB is helemaal geen fysieke test. Als je het googelt kun je er veel info over vinden. Het is heel makkelijk en verdeeld in stukken. Zat je soms te denken om in dienst te gaan??
    So here I was right...
      maandag 21 juli 2008 @ 13:39:26 #186
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_60244057
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 07:11 schreef Domai het volgende:

    [..]

    Ik woon zelf in Mesa, Arizona voor mijn studie. Dit is op Phoenix en Tucson na de grootste stad van Arizona met zo'n 700.000 inwoners. Tevens 1 van de snelstgroeiende steden van Amerika, maar waarom zou ik niet weten.
    Arizona State? Ga je weleens naar Four Peaks Brewing Co? Goed spul
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 21 juli 2008 @ 14:35:45 #187
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60245208
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Arizona State? Ga je weleens naar Four Peaks Brewing Co? Goed spul
    'Lokaal' bier.

    http://www.michiganmenu.com/grbrewing.html Mijn bierplek, ik heb een tegoedbon van $50 gekregen en ga daar dus van de week even een litertje of wat oppikken.

    Er is een nieuwe bierwereld voor me opengegaan nu ik wel vaker lokale brouwerijen/barren bezoek.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 21 juli 2008 @ 14:50:54 #188
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_60245488
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 14:35 schreef popolon het volgende:

    [..]

    'Lokaal' bier.

    http://www.michiganmenu.com/grbrewing.html Mijn bierplek, ik heb een tegoedbon van $50 gekregen en ga daar dus van de week even een litertje of wat oppikken.

    Er is een nieuwe bierwereld voor me opengegaan nu ik wel vaker lokale brouwerijen/barren bezoek.
    Ik drink tegenwoordig vaak bier van deze brouwerij uit Cleveland:
    http://www.greatlakesbrewing.com/

    Af en toe ook van deze uit Michigan (jou wel bekend, vermoed ik ):
    http://www.bellsbeer.com/

    Soms ook van deze uit Delaware:
    http://www.dogfish.com/

    In Minneapolis dronk ik vaak hier:
    http://www.townhallbrewery.com/

    Ik dronk ook vaak:
    http://www.summitbrewing.com/

    En ook:
    http://www.surlybrewing.com/

    Amerikaans bier
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 21 juli 2008 @ 14:55:23 #189
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60245561
    Ik heb ook nog een paar adresjes. Inderdaad geweldig dat wat exclusievere bier.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 21 juli 2008 @ 15:53:55 #190
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_60246656
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 10:12 schreef Epiphone het volgende:

    [..]

    ASVAB is helemaal geen fysieke test. Als je het googelt kun je er veel info over vinden. Het is heel makkelijk en verdeeld in stukken. Zat je soms te denken om in dienst te gaan??
    Jep. En dan trekken de Navy en de Coast Guard me. Army en Chair Force lijken me echt niets.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      maandag 21 juli 2008 @ 17:10:17 #191
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60248106
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 07:05 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tis alleen zo klote met naar Nederland vliegen, aan die brief heb je dan niets.... moet je weer een re-entry permit aanvragen bij je dichtsbijzijnde USCIS etc, kost natuurlijk weer $$$ etc....
    You bastard Ik kan WEL met die brief het land in en uit.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 21 juli 2008 @ 23:23:55 #192
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60256585
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 17:10 schreef wonderer het volgende:
    You bastard Ik kan WEL met die brief het land in en uit.
    Goed om te weten! Ik dacht toch echt dat je een re-entry permit moest aanvragen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 21 juli 2008 @ 23:26:04 #193
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60256638
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 14:50 schreef Plastic_Power het volgende:
    Amerikaans bier
    Toch blijf ik Duits en Belgisch bier net iets beter vinden..... maar je hebt gelijk wat betrefd de microbreweries. California heeft er ook aardig wat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 21 juli 2008 @ 23:44:03 #194
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60257154
    Da's drie keer betreft met een 'd'.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60258391
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 23:44 schreef popolon het volgende:
    Da's drie keer betreft met een 'd'.
    Maartena begint idd te veramerikaniseren.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_60258686
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 00:58 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Maartena begint idd te veramerikaniseren.
    In het Amerikaans schrijf je betreft met een d
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 22 juli 2008 @ 01:30:43 #197
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60258733
    Als ik dat soort fouten regelmatig ga maken, mogen ze me opsluiten *huiver*

    Aan de andere kant, heeft hij het kofschip ooit beheerst? Er zijn zat Nederlanders die nog slechter schrijven en nog nooit een voet over de grens hebben gezet
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_60258983
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 01:24 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    In het Amerikaans schrijf je betreft met een d
    Hij zit nog tussen nederland en amerika in, anders schreef hij wel betref-ed
      dinsdag 22 juli 2008 @ 02:01:46 #199
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60258990
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 02:00 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Hij zit nog tussen nederland en amerika in, anders schreef hij wel betref-ed
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60259931
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat je door had dat een d op het einde van het woord ook als een d moest worden uitgesproken? Ik had dat niet geleerd op school.

    My dad is not dead dus, ipv my dat is not deat.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 22 juli 2008 @ 07:34:07 #201
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60260116
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat je door had dat een d op het einde van het woord ook als een d moest worden uitgesproken? Ik had dat niet geleerd op school.

    My dad is not dead dus, ipv my dat is not deat.
    Maar dat hoor je toch ook gewoon op TV enzo?

    Ik kan me aan weinig dingen zo ergeren als aan Lubbers-Engels.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      dinsdag 22 juli 2008 @ 07:53:03 #202
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60260227
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 23:44 schreef popolon het volgende:
    Da's drie keer betreft met een 'd'.
    Ik heb altijd al problemen gehad met de d, dt, t etc..... ik schrijf beter engels
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60265488
    Damn, wil echt graag emigreren naar Amerika, californië. Maar me vriendin is bang voor heimwee en wil dus niet. Helaas zal het dus nooit gebeuren.
    Ben jaloers op iedereen die het wel gedaan heeft!
      dinsdag 22 juli 2008 @ 16:53:56 #204
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60272637
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat je door had dat een d op het einde van het woord ook als een d moest worden uitgesproken? Ik had dat niet geleerd op school.

    My dad is not dead dus, ipv my dat is not deat.
    Dat duurde wel even, ja En ik snapte meteen waarom je Nederlanders er zo uitpikt.

    Brad is nu Nederlands aan het leren en die moet dus juist weer leren dat je een d op het eind uitspreekt als een t. Heel verwarrend.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 22 juli 2008 @ 23:03:02 #205
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_60282943
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 12:26 schreef nelisb het volgende:
    Damn, wil echt graag emigreren naar Amerika, californië. Maar me vriendin is bang voor heimwee en wil dus niet. Helaas zal het dus nooit gebeuren.
    Ben jaloers op iedereen die het wel gedaan heeft!
    'doe wat je moet doen'.
    Ondertitel die best wel van toepassing is.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      dinsdag 22 juli 2008 @ 23:21:43 #206
    222099 Milli
    Dag, groeten uit Vermont.
    pi_60283569
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 23:03 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Getrouwd met een local

    Op zich is fietsen hier nog wel redelijk te doen. Alleen al die heuvels...

    hoe lang woon je er al?
    12 jaar. Ik begin de politieke toestand flink zat te worden en we hebben er herhaaldelijk over gesproken om voorgoed naar Nederland te(rug) te gaan. Verder vind ik het hier wel prettig. We wonen wat je in Nederland 'buiten' zou noemen, Vt. is schitterend maar de hele Oostkust is erg mooi vind ik.

    Als ik over de winter klaag dan weet jij toch wel hoe dat is, in Concord wonend? Tenzij je een ski- en snowboard fanatic bent en mij kan het gestolen worden.
    PS: Heb je vandaag je hond al geknuffeld??
    pi_60283762
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 23:03 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    'doe wat je moet doen'.
    Ondertitel die best wel van toepassing is.
    Je hebt helemaal gelijk. Maar zij is wel de vrouw waarvan ik onwijs veel hou. Dat weegt meer op dan tegen emigreren. Maar wie weet ooit.
      dinsdag 22 juli 2008 @ 23:53:51 #208
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_60284418
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 23:21 schreef Milli het volgende:

    [..]

    12 jaar. Ik begin de politieke toestand flink zat te worden en we hebben er herhaaldelijk over gesproken om voorgoed naar Nederland te(rug) te gaan. Verder vind ik het hier wel prettig. We wonen wat je in Nederland 'buiten' zou noemen, Vt. is schitterend maar de hele Oostkust is erg mooi vind ik.

    Als ik over de winter klaag dan weet jij toch wel hoe dat is, in Concord wonend? Tenzij je een ski- en snowboard fanatic bent en mij kan het gestolen worden.
    Wheheh, ja, die sneeuw afgelopen winter, tering...

    Volgens mij is de politieke situatie in Nederland nog veel erger dus ik weet niet of je er veel mee opschiet. 't Is overal een zootje.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 23 juli 2008 @ 00:27:42 #209
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60285042
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 23:21 schreef Milli het volgende:
    12 jaar. Ik begin de politieke toestand flink zat te worden en we hebben er herhaaldelijk over gesproken om voorgoed naar Nederland te(rug) te gaan.
    Ach, in Nederland is het niet veel beter. Geert Wilders die om de haverklap weer wat te klagen heeft over Marokkanen, en de tolerantie die Nederland ooit had is ook zo goed als verdwenen volgens mij. Dan kun je nog beter naar Canada gaan volgens mij.....
    quote:
    Verder vind ik het hier wel prettig. We wonen wat je in Nederland 'buiten' zou noemen, Vt. is schitterend maar de hele Oostkust is erg mooi vind ik.

    Als ik over de winter klaag dan weet jij toch wel hoe dat is, in Concord wonend? Tenzij je een ski- en snowboard fanatic bent en mij kan het gestolen worden.
    California ftw. 9 maanden zomer, 1 maand herst, 2 maanden lente. De winter hier bestaat uit af en toe wat regen, en 20 graden. De zomer bestaat uit 6 maanden geen regen en dagelijks 30 graden. En als je toch sneeuw wil, en een witte kerst..... dan huur je een hutje in de bergen, en kun je zoveel sneeuwballen smijten als je wil.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 23 juli 2008 @ 12:19:16 #210
    186824 Rizzy-Li
    Dit is een ondertitel!!!!
    pi_60292354
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 11:18 schreef Epiphone het volgende:
    Iedereen denkt gelijk dat je meteen naar irak verzonden wordt. Dat is dus helemaal niet zo. Je kan ook bij de Air Force gaan (ook wel genoemd Chair Force) omdat ze dus bijna nooit worden uitgezonden. Of je kan zoals ik kiezen voor een baan in IT. Ik werk heel de dag met computers, servers en switches. Wel leuk werk en het helpt als ik ermee stop. Kan ik een goeie baan vinden. Ik zit zelf niet in het Air Force, maar in het Army.

    Maar je hebt gelijk, niet iedereen wil het dus doen, ik wou alleen ff duidelijk maken dat je niet meteen kapot wordt geschoten.
    Ahh!! Ik wou je een PM sturen, ik van alles ingetypt...maar je hebt de jouwe niet geactiveerd

    Heeft iemand ervaring met Colorado ? En dan bijvoorbeeld Snow Mass Village ? Volgens mij is het daar erg plat Ik stel me al helemaal van die rednecks voor...maar daar is mischien een stage plek voor mij....

    [ Bericht 8% gewijzigd door Rizzy-Li op 23-07-2008 12:36:53 ]
    pi_60299476
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 12:19 schreef Rizzy-Li het volgende:

    [..]

    Ahh!! Ik wou je een PM sturen, ik van alles ingetypt...maar je hebt de jouwe niet geactiveerd

    Heeft iemand ervaring met Colorado ? En dan bijvoorbeeld Snow Mass Village ? Volgens mij is het daar erg plat Ik stel me al helemaal van die rednecks voor...maar daar is mischien een stage plek voor mij....
    Colorado is geweldig! Ik heb een tijdje in Boulder gezeten en ben twee keer in Colorado gaan skieen. De afgelopen jaren zijn er nogal wat Californiers naar de mountain states verhuisd en dat heeft zo zijn sporen achtergelaten. Wat minder rednecks en wat meer rijke kneusjes, met hun cafe latte's, yoga en hippie stores. Desalnietemin staat Colorado hoog op mijn verlanglijstje van staten waar ik graag zou willen wonen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 23 juli 2008 @ 17:28:27 #212
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_60299546
    Schopt 1 of andere sadist opeens dit topic naar boven
    Frikandel speciaal
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 24 juli 2008 @ 03:20:36 #213
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60312070
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 12:19 schreef Rizzy-Li het volgende:

    [..]

    Ahh!! Ik wou je een PM sturen, ik van alles ingetypt...maar je hebt de jouwe niet geactiveerd

    Heeft iemand ervaring met Colorado ? En dan bijvoorbeeld Snow Mass Village ? Volgens mij is het daar erg plat Ik stel me al helemaal van die rednecks voor...maar daar is mischien een stage plek voor mij....
    Vond Colorado super mooi. Rustige en wel nette staat volgens mij. M'n oom en tante hebben er een aantal jaren gewoond in Colorado Springs. Prachtig uitzicht op de Rockys en op zich nog wel een redelijk klimaat ook. Het kan er veel sneeuwen en koud zijn, maar het is vaak ook zo dat je 's winters opeens nog in je korte broek kan lopen terwijl de sneeuw wegsmelt.
    Wel weer wat duurder volgens mij, maar goedkoper dan Cali.
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      donderdag 24 juli 2008 @ 15:16:59 #214
    152481 Playmaker
    Let's Play Ball !
    pi_60321634
    Nou weet ik dat dit onderwerp niet echt hier thuishoort maar misschien heeft een van jullie wel ervaring met het overmaken van geld van NL naar Amerika.Het zit namelijk zo:

    Ik wil geld overmaken vanuit Nederland naar iemand in Amerika.Die persoon zit bij een kleine plaatselijke bank die weer deel uitmaakt van een grote nationale bank.Nou heb ik haar gevraagd om haar bank te vragen voor de nodige info.Volgens hun moest het geld eerst naar de hoofdbank en dan naar haar plaatselijke bank.Voor de rest gaven ze deze info:

    Bank Of America(hoofdbank)
    345 Montgomery St
    San Fransisco, CA 94104

    Beneficiary: Custom House USA
    Account #: XXXXXXXXXX


    Marshfield Savings Bank (plaatselijke bank)
    207 West Sixth St
    Marshfield, WI 54449

    Routing #: XXXXXXXXX
    Account#: XXXXXXXXXX

    (De BIC code heb ik ook gekregen)

    Ik wil dit overmaken doen via telebankieren bij de Rabobank.Alleen weet ik niet:
    a.welke van de 2 account nummers ik in moet voeren
    b.welke bank gegevens(ik heb namelijk 2 adressen gekregen)
    3.wat ik bij FW(Fedwire) moet invoeren

    Nou ben ik naar de Rabo gegaan en die vertelden me dat ik haar eigen account nummer nodig had(die vd Marshfield Savings Bank).Alleen wisten ze niet zeker welke van de 2 bankgegevens ik moest invoeren en wat de Fedwire is.Ze twijfelden of dat hetzelfde was als de routing nummer die ze me had opgegeven.Ze konden me dus ook niet echt helpen.En haar bank blijft zeggen:dit is de info,geef het maar aan hem.Ik hoop echt dat iemand me hier misschien kan helpen.
    2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
      donderdag 24 juli 2008 @ 15:37:56 #215
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60322107
    De Fedwire zou je op moeten vragen bij de bank in de VS. Lijkt me dat je het naar haar persoonlijke account stuurt.

    Ik gebruik ook Rabo telebankieren. Ik wil vanavond nog wel even kijken als het niet lukt, kan er nu niet bij omdat ik m'n 'reader' thuis heb liggen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60322699
    Ik maak regelmatig geld over van Rabo naar BoA en Fedwire is hetzelfde als de routing code.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 24 juli 2008 @ 16:04:17 #217
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60322770
    Klopt.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 24 juli 2008 @ 16:32:16 #218
    186824 Rizzy-Li
    Dit is een ondertitel!!!!
    pi_60323385
    Thnx @ Lyrebird & Pat-man , dat over die zon is wel mooi hoop dat het uitkomt. Maar ik vind sneeuw niet erg.
      donderdag 24 juli 2008 @ 17:08:53 #219
    152481 Playmaker
    Let's Play Ball !
    pi_60324137
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 15:37 schreef popolon het volgende:
    De Fedwire zou je op moeten vragen bij de bank in de VS. Lijkt me dat je het naar haar persoonlijke account stuurt.

    Ik gebruik ook Rabo telebankieren. Ik wil vanavond nog wel even kijken als het niet lukt, kan er nu niet bij omdat ik m'n 'reader' thuis heb liggen.
    Thnx Popo.
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:01 schreef Shivo het volgende:
    Ik maak regelmatig geld over van Rabo naar BoA en Fedwire is hetzelfde als de routing code.
    OK. Trouwens,als ik de BIC code invoer die me gegeven is dan worden de volgende bankgegevens automatisch ingevoerd:

    BANK OF AMERICA
    100 WEST 33RD ST
    NEW YORK,NY

    Maakt het niks uit dat het BoA New York is of BoA San Francisco(zoals mij is ddorgegeven)?Deze gegevens kunnen niet veranderd worden.
    2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
      donderdag 24 juli 2008 @ 17:29:36 #220
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60324490
    Maakt niet uit. Ik krijg ook het adres van het hoofdkantoor van Chase (mijn bank) te zien. Zolang het rek.nr maar klopt.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 27 juli 2008 @ 23:34:57 #221
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_60386772
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 00:27 schreef maartena het volgende:


    California ftw. 9 maanden zomer, 1 maand herst, 2 maanden lente. De winter hier bestaat uit af en toe wat regen, en 20 graden. De zomer bestaat uit 6 maanden geen regen en dagelijks 30 graden. En als je toch sneeuw wil, en een witte kerst..... dan huur je een hutje in de bergen, en kun je zoveel sneeuwballen smijten als je wil.
    Ja, en woningen zijn er niet te betalen, de echte Amerikanen verlaten de staat bij de bosjes voor NV en andere staten, het bedrijfsleven trekt er ook massaal weg vanwege de belastingen en de achterlijke wetjes, de staat is zo goed als bankroet, je mag er motorisch niets aan je auto veranderen, je mag er vrijwel geen wapens bezitten, Standard & Poors heeft de CA state bonds tot "junk" status gedegradeerd, het CA budget deficit bedraagt 10 tot 20 miljard $ voor 2008, het ene na het andere ziekenhuis sluit z'n deuren omdat de massale kosten voor illegal aliens niet meer te betalen zijn, je kunt er nergens fatsoenlijk parkeren of wonen en met 50+% van de inwoners die op de ene of de andere manier afhankelijk zijn van de overheid, welfare e.d. kun je er donder op zeggen dat er nooit meer een proposition 187 komt. Wat een fantastische staat!
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      zondag 27 juli 2008 @ 23:52:02 #222
    177053 Klopkoek
    Regressief links
    pi_60387132
    http://www.bondsonline.com/News_Releases/news02260802.php

    Californian State Bonds A+

    StefanP just got Pwnd
    Deuger & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      maandag 28 juli 2008 @ 00:09:13 #223
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_60387492
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
    http://www.bondsonline.com/News_Releases/news02260802.php

    Californian State Bonds A+

    StefanP just got Pwnd
    Goh, het is ze dus gelukt om na jarenlang junk status momenteel bonds uit te brengen die geen junk status meer hebben? Nou, gefeliciteerd hoor, maar dat doet nul komma niets af aan het feit dat die staat verloren is.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      maandag 28 juli 2008 @ 03:51:24 #224
    58039 Domai
    heeft slaap nodig
    pi_60389176
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Arizona State? Ga je weleens naar Four Peaks Brewing Co? Goed spul
    Nee, ik doe een pilotenopleiding.
    Ik ben er nog niet geweest zal eens kijken!
    Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
      maandag 28 juli 2008 @ 07:45:52 #225
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60389581
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
    StefanP just got Pwnd
    StefanP moet je gewoon negeren. Als ie niet iets te klagen heeft over Nederland of Europa, dan heeft ie wel wat te klagen over alle staten die niet Texas zijn..... z'n wereldje is nogal klein ben ik bang.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 28 juli 2008 @ 07:57:10 #226
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60389660
    Daar hebben meer Texanen last van.

    Texas is trouwens best groot.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 28 juli 2008 @ 10:38:53 #227
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60391448
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 07:57 schreef Isegrim het volgende:
    Daar hebben meer Texanen last van.

    Texas is trouwens best groot.
    Ja, en de 10 is verrot lang.. en dan gaan ze er nog staan controleren ook als je er net lekker met een groepje auto's 85mph rijdt.
    Gelukkig mochten we met een waarschuwing weer gaan.
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      maandag 28 juli 2008 @ 11:11:31 #228
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60392022
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 07:45 schreef maartena het volgende:

    [..]

    StefanP moet je gewoon negeren. Als ie niet iets te klagen heeft over Nederland of Europa, dan heeft ie wel wat te klagen over alle staten die niet Texas zijn..... z'n wereldje is nogal klein ben ik bang.
    In tegendeel: in zijn wereldje hebben ze toch 52 staten?
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      maandag 28 juli 2008 @ 16:16:09 #229
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60398286
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 11:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
    In tegendeel: in zijn wereldje hebben ze toch 52 staten?
    Oh ja, dat is waar ook....

    Hij telde Texas drie keer denk ik.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60399041
    Is Texas echt zo erg als iedereen altijd zegt?
    pi_60399797
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 16:48 schreef carmiie het volgende:
    Is Texas echt zo erg als iedereen altijd zegt?
    Ik ben er nog nooit geweest, maar uit de verhalen begrijp ik dat iedereen daar super vriendelijk is. En het leven heet, maar aangenaam. Tegelijkertijd is Texas als staat verantwoordelijk voor 90% (oid) van alle executies. Feitelijk is het uber-Amerika.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 28 juli 2008 @ 18:13:41 #232
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60400682
    Texas is onwijs tof en gruwelijk tegelijk (dat laatste met name vanwege het politieke klimaat en die executies ).
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 28 juli 2008 @ 19:17:06 #233
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60401987
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 16:48 schreef carmiie het volgende:
    Is Texas echt zo erg als iedereen altijd zegt?
    Ben er nooit geweest, maar ken een paar Texanen.... en die zijn vol lof over de staat. Texas heeft een bloeiende economie (alhoewel nu ook niet zo meer), en is een prima staat om te wonen, behalve aan de kustlijn eigenlijk waar je elk seizoen te maken hebt met orkanen. Austin, Texas is snel het "Silicon Valley van het Mid-Westen" aan het worden met veel technologie bedrijven.

    Texas worstelt eigenlijk sinds het begin van de VS al met een identiteitscrisis. Het is een aantal jaren onafhankelijk geweest van zowel Mexico als de VS, en er zijn nog steeds bepaalde groeperingen die liever Texas als onafhankelijk land verder zien gaan, maar de realiteit gebied te zeggen dat het zo goed als onmogelijk is om Texas echt los te weken van de VS.

    Ik heb sowieso geen probleem met andere staten in de VS, niet zoals StefanP in ieder geval die volgens mij per definitie afkeer heeft van alle staten die politiek blauw zijn.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 28 juli 2008 @ 19:25:46 #234
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60402155
    De reclames voor toerisme zeggen het al: "Texas, it's like a whole 'nother country!". Ik kom er echt graag, vind het er erg mooi (zóveel ruimte ), maar ik geloof niet dat ik er zou willen wonen. Maar dat heeft dan vooral met het politieke klimaat te maken. Qua omgeving e.d. lijkt het me mooi wonen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 28 juli 2008 @ 19:29:52 #235
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_60402243
    TX rules. In tegenstelling tot die achterlijke democratenstaten. Die kunnen zich beter losweken van de VS en de oceaan oversteken om zich bij dat zinkende schip Eurabie te voegen... onnozele socialisten.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      maandag 28 juli 2008 @ 19:31:27 #236
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60402278
    Ik woon toch liever aan de kust, maar verder zou ik geen problemen hebben met Texas. Voor een gun nut als ik is het sowieso geweldig daar, en het ietwat conservatieve politieke klimaat in combinatie met de Zuidelijke levensstijl betekent denk ik vooral dat de meeste mensen beleefd zijn en elkaar met rust laten. Ik moet wel zeggen dat ik er nooit geweest ben, maar dat is de indruk die ik ervan heb.

    Vrijheid en ruimte, lijkt me geweldig
      maandag 28 juli 2008 @ 19:35:03 #237
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60402342
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 19:31 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik woon toch liever aan de kust, maar verder zou ik geen problemen hebben met Texas. Voor een gun nut als ik is het sowieso geweldig daar, en het ietwat conservatieve politieke klimaat in combinatie met de Zuidelijke levensstijl betekent denk ik vooral dat de meeste mensen beleefd zijn en elkaar met rust laten. Ik moet wel zeggen dat ik er nooit geweest ben, maar dat is de indruk die ik ervan heb.

    Vrijheid en ruimte, lijkt me geweldig
    Hehe, doet me ergens aan denken. Mijn pa en ik waren er een keer aan het wandelen, gewoon in een bosachtig woonwijkje buiten de stad. Je kon daar niet echt zien welk stuk land van wie was, want veel mensen hadden geen hek ofzo. Komt er ineens een kerel met een wapen woedend zijn trailer home uitgerend, of we wel even heel gauw wilden oprotten van zijn property af. We legden hem uit dat we Europeanen zijn en dat het in Europa heel gebruikelijk is om na het eten een wandelingetje te maken en dat het beslist niet onze bedoeling was om te trespassen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 28 juli 2008 @ 19:36:18 #238
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60402366
    StefanP, waar in TX woon jij eigenlijk?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 28 juli 2008 @ 19:39:32 #239
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60402457
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 19:35 schreef Isegrim het volgende:

    [..]

    Hehe, doet me ergens aan denken. Mijn pa en ik waren er een keer aan het wandelen, gewoon in een bosachtig woonwijkje buiten de stad. Je kon daar niet echt zien welk stuk land van wie was, want veel mensen hadden geen hek ofzo. Komt er ineens een kerel met een wapen woedend zijn trailer home uitgerend, of we wel even heel gauw wilden oprotten van zijn property af. We legden hem uit dat we Europeanen zijn en dat het in Europa heel gebruikelijk is om na het eten een wandelingetje te maken en dat het beslist niet onze bedoeling was om te trespassen.
    Tsja, bij de Zuidelijke beleefdheid staan respect voor andermans terrein en eigendommen nou eenmaal heel hoog in het vaandel. Dat kan ik wel begrijpen.

    Hoe reageerde hij overigens op jullie uitleg?
      maandag 28 juli 2008 @ 19:41:25 #240
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60402507
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 19:39 schreef Wheelgunner het volgende:

    [..]

    Tsja, bij de Zuidelijke beleefdheid staan respect voor andermans terrein en eigendommen nou eenmaal heel hoog in het vaandel. Dat kan ik wel begrijpen.

    Hoe reageerde hij overigens op jullie uitleg?
    Meewarig hoofdschuddend.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 28 juli 2008 @ 19:42:32 #241
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60402533
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 19:41 schreef Isegrim het volgende:

    [..]

    Meewarig hoofdschuddend.
    Ach ja, beter dan de hagel uit je reet moeten plukken
    pi_60402587
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 19:29 schreef StefanP het volgende:
    TX rules. In tegenstelling tot die achterlijke democratenstaten. Die kunnen zich beter losweken van de VS en de oceaan oversteken om zich bij dat zinkende schip Eurabie te voegen... onnozele socialisten.
    Anders ga je even ergens anders je politieke nonsens verkopen Daar is dit topic niet voor.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Shivo op 28-07-2008 20:26:05 ]
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60403058
    Hmmm, ik hoorde altijd van iedereen dat Texas echt de primitieve staat van Amerika is, maar dat valt dus mee! Nou gelukkig maar Maar het conservatieve spreekt me wat minder aan, maar ja, daar valt mee te leven. Stel dat ik in Texas zou terecht zou komen. Voor de rest klinkt het wel als een leuke gezellige staat.
    pi_60403547
    Houston heeft trouwens een Democrat als burgemeester.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 28 juli 2008 @ 21:50:32 #245
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60405563
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 19:29 schreef StefanP het volgende:
    TX rules. In tegenstelling tot die achterlijke democratenstaten. Die kunnen zich beter losweken van de VS en de oceaan oversteken om zich bij dat zinkende schip Eurabie te voegen... onnozele socialisten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 28 juli 2008 @ 22:00:26 #246
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60405808
    Hey, eerst waren het 'communisten'. Nu staat er 'socialisten'.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      maandag 28 juli 2008 @ 22:27:42 #247
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60406503
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 19:29 schreef StefanP het volgende:
    TX rules. In tegenstelling tot die achterlijke democratenstaten. Die kunnen zich beter losweken van de VS en de oceaan oversteken om zich bij dat zinkende schip Eurabie te voegen... onnozele socialisten.


    je bent werkelijk hillarisch...
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_60409470
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 22:00 schreef Isegrim het volgende:
    Hey, eerst waren het 'communisten'. Nu staat er 'socialisten'.
     FR
      dinsdag 29 juli 2008 @ 03:15:53 #249
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_60410930
    StefanP entertained mij wel
    de mensen die happen nog meer!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_60411035
    In welke Amerikaanse stad lopen er geen negers in rondjes door de stad vragend naar losgeld?

    [ Bericht 12% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 29-07-2008 03:42:02 ]
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_60411442
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 19:39 schreef Wheelgunner het volgende:
    Tsja, bij de Zuidelijke beleefdheid staan respect voor andermans terrein en eigendommen nou eenmaal heel hoog in het vaandel. Dat kan ik wel begrijpen.
    Volgens mij heb je een iets te rooskleurig beeld van the south aka bible belt aka redneck country. Niet iedereen hier is ala paula deen, hoewel ik wel vaak met 'honey' wordt aangesproken in de supermarkt
      dinsdag 29 juli 2008 @ 11:05:46 #252
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60414927
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 05:09 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Volgens mij heb je een iets te rooskleurig beeld van the south aka bible belt aka redneck country. Niet iedereen hier is ala paula deen, hoewel ik wel vaak met 'honey' wordt aangesproken in de supermarkt
    Ik was ook maar een beetje aan het generaliseren hoor

    Maar heeft dat bible belt aka redneck country echt invloed op hoe mensen met jou persoonlijk omgaan? Ik neem aan dat je net als de meeste fokkers man, hetero en blank bent, dan heb je daar toch niet zoveel last van?

    Niet om discriminatie goed te praten overigens, maar we hadden het over hoe het zou zijn om in Texas te wonen.
    pi_60416110
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 03:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    In welke Amerikaanse stad lopen er geen negers in rondjes door de stad vragend naar losgeld?
    South Park, Colerado

    Alleen wel een kok die graag zingt. Al zie je die nu niet meer nu hij dankzij z'n religie niet meer mee wilt doen.
    pi_60423125
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 11:05 schreef Wheelgunner het volgende:
    Maar heeft dat bible belt aka redneck country echt invloed op hoe mensen met jou persoonlijk omgaan? Ik neem aan dat je net als de meeste fokkers man, hetero en blank bent, dan heb je daar toch niet zoveel last van?
    Op mijn werk (=universiteit) heb ik er amper last van, maar daar buiten heeft het wel degelijk invloed. Ook al zal niemand het hard op noemen, je voelt wel degelijk dat er een scheidslijn is tussen blank en zwart. In de wijk waar ik woon (wat oudere wijk, allemaal 1 gezinshuisjes, dicht bij het centrum) woont in totaal 1 zwart gezin (het grappige is dat zij een van de grootste huizen in de buurt hebben en waarschijnlijk ook het meest verdienen). Overall merk je dat beide groepen amper mengen. Mexicanen/cubanen wonen hier amper, die vindt je vrnl op het platteland in noord florida. Over de conservatieve christelijke blanke groep zal ik het maar niet hebben...daar kan zelfs stefanp nog wat van leren
    quote:
    Niet om discriminatie goed te praten overigens, maar we hadden het over hoe het zou zijn om in Texas te wonen.
    Ik heb goede verhalen gehoord over San Antonio. Maar dat was van iemand die daar geboren was. Persoonlijk zou ik op de I-10 blijven rijden en doorgaan tot arizona of california.
    pi_60427911
    Whoa, Texas is idd 'a whole nother country' Ik kom er zelf niet graag. Ik ken veel texanen, die sporen niet helemaal. Ik ga zelf ook liever naar Arizona of California, het is er daar mooier en ik heb daar familie. Mensen in het zuiden van Amerika zijn idd wat vriendelijker maar hebben ook minder besef dat er een wereld bestaat buiten het zuiden. Maar dat is mijn mening.
    So here I was right...
      dinsdag 29 juli 2008 @ 22:20:39 #256
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_60430185
    San Antonio gaan wij in oktober naar toe, ben ik erg benieuwd naar.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      woensdag 30 juli 2008 @ 01:39:00 #257
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60434236
    Flink geschud hier in California vandaag..... aardbeving van 5.4 op 12km van mijn huis. Ben nog niet thuis geweest, eens kijken wat er allemaal van de muur is gedonderd.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60443841
    Gaan de FEMA trailers nu naar orange county?
    pi_60447151
    Wat zijn FEMA trailers?
    pi_60447733
    Opleggers met ondermeer hulpgoederen die naar rampen worden gestuurd
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_60448095
    Zoals bijvoorbeeld eten? en bouwmateriaal voor huizen? Dat soort dingen?
    pi_60448133
    Ja
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 31 juli 2008 @ 01:03:13 #263
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60457811
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 14:39 schreef devzero het volgende:
    Gaan de FEMA trailers nu naar orange county?
    Het zou me overigens NIETS verbazen, gezien de huidige stand van zaken bij FEMA, en de "verdeling" van goederen, dat er over een paar weken hier ergens een pakhuis vol goederen ligt dat in 2005 al naar New Orleans had gemoeten....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 31 juli 2008 @ 08:57:55 #264
    110767 LOCALMOTION
    Eho'OnipoKaua*
    pi_60460324
    Epiphone...ben je in the USArmy--wat is je MOS en waar zit je!!! Staat mag ook---neem aan dat je volunteer bent.
    Wel stom gevraagd=volunteer. Naar je zin of !!!! gewoon nieuwsgierig.Thanks....
    " Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
    There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
    You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
    pi_60528900
    Yeah! Ik weet waar ik ga wonen! Ik kom in Michigan, in Flint Iemand leuke dingetjes over Michigan/Flint ? Wat een geweldig nieuws, volgens mij is Michigan hartstikke leuk!
    pi_60528965
    Hoe geraak je daar?
    pi_60529051
    Via de organisatie waarmee ik m'n uitwisseling doe, zij plaatsen mij in Amerika, dat kan overal zijn, je moet een 'pakketje' maken met al je gegevens, en dat sturen ze dan op en dat kan overal heen gaan, en dat van mij is in Michigan terecht gekomen.
    pi_60537968
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 16:31 schreef carmiie het volgende:
    Yeah! Ik weet waar ik ga wonen! Ik kom in Michigan, in Flint Iemand leuke dingetjes over Michigan/Flint ? Wat een geweldig nieuws, volgens mij is Michigan hartstikke leuk!
    Leuk! Popolon kan je er vast meer over vertellen... Ga je daar een High School jaar doen? Wel cool dat je die stap neemt op die leeftijd! Zelf ga ik er ook nog een keer een tijdje studeren tijdens mijn studie.
      zondag 3 augustus 2008 @ 23:15:24 #269
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60538039
    Ik wil niet vervelend doen maar Flint staat nogal bekend als een 'dump'. Maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar je precies terecht komt.

    Ik raad je zeker aan de UP eens te bezoeken (het noorden, lekker wildlife) of de kust van West Michigan. Kun je kroketten kopen bij ons.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 3 augustus 2008 @ 23:18:48 #270
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60538139
    Wat zijn de meningen over Portland, ME eigenlijk? Of anders Maine in het algemeen...
    pi_60541841
    Ik zou de documentaire Bowling for Columbine nog even bekijken voor je gaat.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 4 augustus 2008 @ 02:37:59 #272
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_60541991
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 16:38 schreef carmiie het volgende:
    Via de organisatie waarmee ik m'n uitwisseling doe, zij plaatsen mij in Amerika, dat kan overal zijn, je moet een 'pakketje' maken met al je gegevens, en dat sturen ze dan op en dat kan overal heen gaan, en dat van mij is in Michigan terecht gekomen.
    Vertel mij aub eens waar ik meer informatie kan vinden over die organisatie.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_60542451
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 23:18 schreef Wheelgunner het volgende:
    Wat zijn de meningen over Portland, ME eigenlijk? Of anders Maine in het algemeen...
    Ik vind Maine best wel een mooie staat, zeker de meren. Ik ben niet in Portland zelf geweest, maar in (touristen-trap) Bar Harbor en Bangor. Maar goed, wat kun je van een staat zien als je een tochtje van 1.5 week door New Hampsire en Maine crost
    pi_60542461
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 02:18 schreef Shivo het volgende:
    Ik zou de documentaire Bowling for Columbine nog even bekijken voor je gaat.
    Alsof iedereen die Amsterdam wil bezoeken, zich eerst even moeten inlezen over de moord op Theo van Gogh
    pi_60544797
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 23:12 schreef NY_Giant het volgende:

    [..]

    Leuk! Popolon kan je er vast meer over vertellen... Ga je daar een High School jaar doen? Wel cool dat je die stap neemt op die leeftijd! Zelf ga ik er ook nog een keer een tijdje studeren tijdens mijn studie.
    Yup een jaar HIgh School, ik wou het al sinds ik een jaar of 13/14 was en ik mocht me vorig jaar eindelijk opgeven! Maar ik het er ook heel hard voor gespaard.
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 02:37 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    Vertel mij aub eens waar ik meer informatie kan vinden over die organisatie.
    De organisatie heet STS . Ik vind het een hele goede organisatie, omdat die niet heel groot en commercieel is. Nou ja, hij is natuurlijk wel groot met kantoren in het buitenland enzo. Hij wordt gerund door 2 mensen ( die ook nog eens getrouwd zijn ) en als je je opgeeft komt één van die twee langs voor een interview. En wat ik ook goed vind is dat als je een vraag hebt je kan bellen of mailen, en als je belt kom je dus niet bij een helpdesk terecht maar gewoon één van die twee aan de lijn, en als je mailt krijg je ook lekker snel antwoord! Nou weet ik natuurlijk niet hoe het bij andere organisaties is, of dat ook zo is, maar dat is in ieder geval de reden dat ik voor deze organisatie koos.
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 23:15 schreef popolon het volgende:
    Ik wil niet vervelend doen maar Flint staat nogal bekend als een 'dump'. Maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar je precies terecht komt.

    Ik raad je zeker aan de UP eens te bezoeken (het noorden, lekker wildlife) of de kust van West Michigan. Kun je kroketten kopen bij ons.
    Ik dacht echt dat kroketten typisch Nederlands waren Ik ga naar deze school. *klik* . En ik kom er ook bij in de buurt te wonen geloof ik
    pi_60551425
    Oh! En ik weet nu ook al wanneer ik ga! Zondag Dan vlieg eerst naar New York, dan blijf ik daar 7 dagen met andere STS-studenten uit heel Europa, op orientation camp!
    pi_60553398
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 04:47 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Alsof iedereen die Amsterdam wil bezoeken, zich eerst even moeten inlezen over de moord op Theo van Gogh
    Haha, inderdaad een beetje flauw. Maar in BfC wordt ook wel wat achtergrond informatie gegeven over de regio en het stadje.

    carmiie, alvast goede vlucht en heel veel plezier! Je gaat ongetwijfeld een superjaar tegemoet.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 4 augustus 2008 @ 21:06:41 #278
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_60559514
    Zijn er ook uitwisselingsprogramma's voor mensen ouder dan 18 jaar?
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      maandag 4 augustus 2008 @ 21:09:20 #279
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60559588
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 21:06 schreef GasTurbine het volgende:
    Zijn er ook uitwisselingsprogramma's voor mensen ouder dan 18 jaar?
    Ja hoor. Ligt een beetje aan de universiteit waar je aan vast zit, en of die een uitwisselingsprogramma hebben.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 augustus 2008 @ 21:15:28 #280
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60559750
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 02:18 schreef Shivo het volgende:
    Ik zou de documentaire Bowling for Columbine nog even bekijken voor je gaat.
    Zonder het verder al te politiek willen maken, mensen die de werken van Michael Moore klakkeloos accepteren als waarheid, zijn niet veel beter dan de mensen die Fox News klakkeloos accepteren als waarheid. Ook in de films van Michael Moore barst het van de incorrectheden, en verdraaide feiten. Fox News is daar ook redelijk goed in. (en CNN trouwens ook).

    Het is beter om een ietwat meer neutrale blik te hebben op zaken, want de waarheid ligt ergens tussen links en rechts in.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 augustus 2008 @ 21:29:11 #281
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60560153
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 23:15 schreef popolon het volgende:
    Ik wil niet vervelend doen maar Flint staat nogal bekend als een 'dump'.
    Detroit is niet veel beter eigenlijk.

    Ben nog nooit in jouw hoek van MI geweest, dus kan daar niet over oordelen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_60562510
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 21:06 schreef GasTurbine het volgende:
    Zijn er ook uitwisselingsprogramma's voor mensen ouder dan 18 jaar?
    Bij de meeste HBO opleidingen heb je de optie om bij een buitenlandse universiteit te zitten voor 6 maanden iod. je krijgt dan ook een subsidie van de EU (ik kreeg 850 EUR in 4 maanden, plus IB-groep uitwoonend, plus 40 EUR/maand woonsubsidie terwijl ik op een 75 Eur/maand kamer zat ), en zeker de internationale opleidingen (IBMS, IBL, etc) hebben het zelfs als vereiste; je moet een half jaar naar het buitenland.

    ie EU subsidie en woonsubsidie krijg je alleen als je in de EU studeert.
      maandag 4 augustus 2008 @ 22:45:15 #283
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60562515
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 21:06 schreef GasTurbine het volgende:
    Zijn er ook uitwisselingsprogramma's voor mensen ouder dan 18 jaar?
    Ligt eraan of, wat en waar je studeert.
      maandag 4 augustus 2008 @ 22:50:04 #284
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60562663
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:45 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Bij de meeste HBO opleidingen heb je de optie om bij een buitenlandse universiteit te zitten voor 6 maanden iod. je krijgt dan ook een subsidie van de EU (ik kreeg 850 EUR in 4 maanden, plus IB-groep uitwoonend, plus 40 EUR/maand woonsubsidie terwijl ik op een 75 Eur/maand kamer zat ), en zeker de internationale opleidingen (IBMS, IBL, etc) hebben het zelfs als vereiste; je moet een half jaar naar het buitenland.

    ie EU subsidie en woonsubsidie krijg je alleen als je in de EU studeert.
    Volgens mij heb jij het over de Erasmus-beurs, die is alleen voor uitwisselingen binnen de EU.
    pi_60562907
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:50 schreef Wheelgunner het volgende:

    [..]

    Volgens mij heb jij het over de Erasmus-beurs, die is alleen voor uitwisselingen binnen de EU.
    Zie mijn laatste zin die vreemd genoeg met een begon maar een " * Die" had moeten zijn! (herrinerde pas later dat het EU-only was)

    *Voor de USA krijg je geen subsidie behalve van de IB groep, en in San Francisco moet je denken aan 900 USD/m voor een kamer bij een particulier. En op campus is nog meer in San Fran...

    [ Bericht 11% gewijzigd door Xith op 04-08-2008 23:04:53 ]
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:07:13 #286
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60563135
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:58 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Zie mijn laatste zin die vreemd genoeg met een begon maar een ie had moeten zijn!
    Ahzo, ik dacht dat je bedoelde dat alleen je eigen universiteit in de EU moest zitten.

    Zelf krijg ik voor mijn komende uitwisseling overigens wel een beetje een beurs van SNUF (Nijmeegs studenten fonds), en verder vallen de kosten wel mee. Omdat het een uitwisselingsproject van mijn faculteit is hoef ik geen extra collegegeld te betalen. Grootste kosten zijn dus reis, verblijf op de campus en boeken, maar op de reis na is dat niet veel duurder dan kamerhuur hier en andere kosten.

    Voor de duidelijkheid, ik ga dus het 2e semester van dit studiejaar op uitwisseling naar de USM in Portland, ME.
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:18:13 #287
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60563426
    Nou, ik kom pas heel laat toe aan het invullen van al die DS-formulieren voor uitwisseling (bedankt, Saint Louis University!).

    De DS-156 geeft een foutmelding & de DS-157 wil niet printen . Hoezo stress!

    Donderdag dus al visumafspraak...
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:20:53 #288
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60563508
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:18 schreef Inkomen het volgende:
    Nou, ik kom pas heel laat toe aan het invullen van al die DS-formulieren voor uitwisseling (bedankt, Saint Louis University!).

    De DS-156 geeft een foutmelding & de DS-157 wil niet printen . Hoezo stress!

    Donderdag dus al visumafspraak...
    Ik heb gelukkig nog even, maar die aanmeldingsformulieren voor de Universiteit vind ik al poepveel werk, nog even los van de visum aanvraag. Ik ga het meteen proberen af te ronden eind augustus / begin september, en dan hopen dat ze me de juiste papiertjes op tijd terugsturen voor het visum.
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:22:37 #289
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60563551
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:20 schreef Wheelgunner het volgende:

    [..]

    Ik heb gelukkig nog even, maar die aanmeldingsformulieren voor de Universiteit vind ik al poepveel werk, nog even los van de visum aanvraag. Ik ga het meteen proberen af te ronden eind augustus / begin september, en dan hopen dat ze me de juiste papiertjes op tijd terugsturen voor het visum.
    Ik heb heel veel gedonder gehad met mijn universiteit. Nu ja, geen directe aanvaringen, maar ze deden tergend langzaam over het toesturen van mijn formulieren.

    De DS-157 is intussen geprint; nu bezig met de DS-158. Het probleem is dat de DS-156 (https://evisaforms.state.gov/ds156.asp) een serverfout geeft. Stress, stress, stress .
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:24:01 #290
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60563588
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:22 schreef Inkomen het volgende:

    [..]

    Ik heb heel veel gedonder gehad met mijn universiteit. Nu ja, geen directe aanvaringen, maar ze deden tergend langzaam over het toesturen van mijn formulieren.

    De DS-157 is intussen geprint; nu bezig met de DS-158. Het probleem is dat de DS-156 (https://evisaforms.state.gov/ds156.asp) een serverfout geeft. Stress, stress, stress .
    Daar heb ik dus echt geen zin in, maarja, het is de moeite en stress wel waard gaan we maar van uit.
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:26:33 #291
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60563661
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:24 schreef Wheelgunner het volgende:

    [..]

    Daar heb ik dus echt geen zin in, maarja, het is de moeite en stress wel waard gaan we maar van uit.
    Begin zo vroeg als je kan!

    Op dit moment voelt het als totaal onredelijke stress, maar ik hoop dat als ik daar eenmaal ben, ik kan ontspannen. Geef mij maar een American Dream van tien uur per nacht .
    pi_60564562
    vraagje voor de autobezitters: is het mogelijk om na te gaan of de kilometerstand van een auto klopt? In Nederland het je zoiets als de Nationale Autopas waarbij iedere keer dat een auto bij een aangesloten garage binnenkomt, de kilometerstand wordt geregistreerd. Ik wil een auto kopen en ben altijd wantrouwig ten opzichte van geadverteerde kilometerstanden, zeker in de goedkope klasse waarin ik aan het kijken ben.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:03:51 #293
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_60564605
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:18 schreef Inkomen het volgende:
    Nou, ik kom pas heel laat toe aan het invullen van al die DS-formulieren voor uitwisseling (bedankt, Saint Louis University!).

    De DS-156 geeft een foutmelding & de DS-157 wil niet printen . Hoezo stress!

    Donderdag dus al visumafspraak...
    Hoera, na veel gekloot is het dan eindelijk gelukt! De formulieren zijn allemaal uitgeprint . Nu eerst een gebakje & dan hopelijk nog wat slapen.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:07:02 #294
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_60564674
    Shivo, net zoals in Nederland zegt de kilometerstand (of mijlenstand in de USA) geen drol over de staat van de auto. Maar zolang sommige dwazen nog steeds denken dat een auto van tien jaar oud spontaan uit elkaar valt en elke kilometer boven de 100.000 levensgevaarlijk is, zal het vodje papier wat ze NAP noemen als heilig worden aanbeden.

    Ga gewoon een auto bekijken en koop 'm als het ding gewoon goed is.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_60565238
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 00:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Shivo, net zoals in Nederland zegt de kilometerstand (of mijlenstand in de USA) geen drol over de staat van de auto. Maar zolang sommige dwazen nog steeds denken dat een auto van tien jaar oud spontaan uit elkaar valt en elke kilometer boven de 100.000 levensgevaarlijk is, zal het vodje papier wat ze NAP noemen als heilig worden aanbeden.

    Ga gewoon een auto bekijken en koop 'm als het ding gewoon goed is.
    Haha, ik vind kilometerstand juist belangrijker dan leeftijd. Maar dat debat moeten we maar ergens anders voeren
    Jesus saves but death prevails.
    pi_60565491
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 00:02 schreef Shivo het volgende:
    vraagje voor de autobezitters: is het mogelijk om na te gaan of de kilometerstand van een auto klopt? In Nederland het je zoiets als de Nationale Autopas waarbij iedere keer dat een auto bij een aangesloten garage binnenkomt, de kilometerstand wordt geregistreerd. Ik wil een auto kopen en ben altijd wantrouwig ten opzichte van geadverteerde kilometerstanden, zeker in de goedkope klasse waarin ik aan het kijken ben.
    Yep, hier heb je carfax. Ik heb die indertijd ook gebruikt toen ik een auto kocht.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_60565987
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Yep, hier heb je carfax. Ik heb die indertijd ook gebruikt toen ik een auto kocht.
    Was het de centen waard voor jou?
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:35:13 #298
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60566325
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 01:14 schreef Shivo het volgende:
    Was het de centen waard voor jou?
    Ik heb zojuist een nieuwe auto gekocht (2008 Hyundai Santa Fe), maar heb ook gekeken naar tweedehand auto's.... en aangezien je voor $30 10 carfax reports krijgt, leek het me mij wel waard als ik een tweedehands auto koop.

    Persoonlijk zou ik ook alleen van dealers kopen die ook nog enige garantie geven op een gebruikt voertuig, veel dealers die geloven in hun merkproduct, zullen er geen problemen mee hebben op tweedehands auto's van datzelfde merk te voorzien van bijv. een jaar of twee jaar garantie, of bijv. 20.000 mijl boven de huidige tellerstand of zoiets dergelijks.

    Wat betreft mijlenstand: Een goede motor gaat 120.000 tot 150.000 mijl mee voordat deze vervangen moet worden. Wellicht dat de tweedehands toyota corolla van vorige eeuw met 60.000 op de teller er bij 90.000 echt helemaal doorheen is, maar over het algemeen moet een motor wel zo lang meegaan. Mijn Ford Focus had 65.000 op de teller, en reed nog als een zonnetje

    Ik ben het verder wel met je eens trouwens, ik had bij het shoppen van tweedehands auto's ook voornamelijk auto's met minder dan 30.000 mijl op de teller op het vizier. Maar vanwege de slechte economie, en het hebben van wat spaarcentjes kreeg ik een enorm goede deal op een nieuw voertuig dat ik niet af kon slaan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:41:12 #299
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60566410
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 00:02 schreef Shivo het volgende:
    vraagje voor de autobezitters: is het mogelijk om na te gaan of de kilometerstand van een auto klopt? In Nederland het je zoiets als de Nationale Autopas waarbij iedere keer dat een auto bij een aangesloten garage binnenkomt, de kilometerstand wordt geregistreerd. Ik wil een auto kopen en ben altijd wantrouwig ten opzichte van geadverteerde kilometerstanden, zeker in de goedkope klasse waarin ik aan het kijken ben.
    Ben je toevallig AAA lid? De AAA heeft ook een tweedehands verkoop, en daarop aangesloten dealers.... de AAA is toch redelijk betrouwbaar, en alleen betrouwbare dealers mogen aangesloten worden bij het netwerk van tweedehands dealers. Je loopt de kans dat de dealer van jouw favoriete merk niet is aangesloten, maar als je middels de AAA koopt heb je toch betere kans dat het wel goed zit met die auto.

    Bovendien krijg je volgens mij wat korting op auto-aanschaf middels de AAA.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:42:26 #300
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60566429
    Weet je wat, we gaan gewoon hier verder

    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:42:54 #301
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60566436
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')