Ik lust in eene weer frikandellen geloof ik!quote:Ingrediënten
Er werd wel eens gesuggereerd dat er van alles en nog wat in een frikandel zou zitten: slachtafval, uiers, koeienogen en vet. Industriële producenten moeten daar echter niets van weten. In de moderne frikandel vind je kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40 %), ook wel separatorvlees genoemd, een kwart is varkensvlees; sommige producenten voegen voor de smaak nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers. Ook bestaan speciale kipfrikandellen die tot wel 80% kippenvlees en geen varkensvlees bevatten.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 02:22 schreef mike4141 het volgende:
geen idee, maaruh een paard is een edel dier -> hou sowieso niet zo van vlees eten....
en dat eet ik dus gewoon liever helemaal niet (principe kwestie) maar ik dacht echt dat er allemaal slachtafval in zat..
bakkes nerdmansquote:Op donderdag 12 juli 2007 02:30 schreef mike4141 het volgende:
[..]
Geboortedatum: 1987
ga's slapen kut kind
Er is niks mis met een staafje seperatorvlees. (van rund/kip)quote:Op donderdag 12 juli 2007 02:34 schreef Boe-man het volgende:
[..]
bakkes nerdmans![]()
Wel een principe kwestie maken van paardenvlees eten, maar een frikandelletje speciaal gaat er wel in
ketchup op een frikandel speciaalquote:Op donderdag 12 juli 2007 03:53 schreef Morwen het volgende:
Beckers frikandellenEn met ketchup natuurlijk, Curry-idioten
Ow, en ECHTE mayo, niet die zoete gefrabriceerde Fritessaus
![]()
Volgens mij is paard niet meer zo duur omdat het toch bijna niet meer wordt gegeten en die paarden er nog wel zijn.quote:Op donderdag 12 juli 2007 02:14 schreef W00fer het volgende:
Paardenvlees is duur, maar volgens mij best lekker. Struisvogel schijnt ook goed te doen te zijn.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 07:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
ketchup op een frikandel speciaalgatver! Barbaar
![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind ze juist zelfgemaakt vaak lekkerder
de truc
opensnijden vķķr je ze frituurt
lekkere mayo erin
HELA curry gewurz erover
en dan pas de uien
perfecte frikandel speciaal
Ik had hetzelfde maar dan om kwart voor 9quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:45 schreef Coolfool het volgende:
Ja lekker, lees ik dit topic om 10.45 uur heb ik gelijk trek in patat met frikandellen!Bedankt zeg!
En ze blijven het stug hebben over frikadellen, terwijl het toch echt frikaNdellen zijn. Frikadellen zijn een soort platte gahaktballen...quote:Op donderdag 12 juli 2007 03:55 schreef dvr het volgende:
Grote frikandellentest van een stel overduidelijke kenners
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |