Ja, ik ben dus die uitzondering die zijn NL paspoort mag houden. Anders zou ik het ook niet doen hoor.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:15 schreef devzero het volgende:
Aan naturalisatie heb ik ook wel eens gedacht, maar dat zie ik wel als/of ik over 10 jaar nog in de VS woon. Tenslotte geef ik dan mijn nederlandse nationaliteit opEerst ook mijn greencard maar even afwachten
Omdat je met een Amerikaan getrouwd bent, toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, ik ben dus die uitzondering die zijn NL paspoort mag houden. Anders zou ik het ook niet doen hoor.
Yup. Ook daar maakt scheiding en/of dood niets uit trouwens, je blijft ten alle tijden dubbel staatsburger.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:51 schreef Plastic_Power het volgende:
Omdat je met een Amerikaan getrouwd bent, toch?
Dus met dubbel staatsburgerschap kun je na een eventuele scheiding als je in de VS blijft wonen toch je Nederlandse paspoort verlengen?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Yup. Ook daar maakt scheiding en/of dood niets uit trouwens, je blijft ten alle tijden dubbel staatsburger.
quote:What if I'm not a United States citizen and do I have to speak english?
Enlistment into the U.S. Coast Guard, or any branch of the U.S. Armed Forces, by citizens of other countries is limited to those foreign nationals who are legally residing in the United States and possess a United States Citizenship and Immigration Services Alien Registration Card (USCIS Form I-151/551 - commonly known as a "Green Card"). Applicants must speak, read, and write English fluently.
The U.S. military branches cannot assist foreign nationals in obtaining admittance into the United States. Questions concerning immigration to the United States should be asked of the U.S. Embassy. Only after immigration procedures are completed and an applicant is legally in the United States may an application for enlistment be accepted.
Een van de voordelen van het hebben van een nationaliteit is dat je mag stemmen. Stel dat ik in de VS blijf wonen, dan ben ik na 15 jaar waarschijnlijk totaal niet meer op de hoogte van de nederlandse politiek en zou ik alleen maar groen links stemmen omdat ik altijd al groen links of sp stemde. Het zou dan logischer zijn om amerikaan te worden. Alleen geef je niet zomaar je eigen nationaliteit op. Misschien toch maar wat beter mijn best doen in de bar en trouwenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:40 schreef wonderer het volgende:
Anders zou ik het ook niet doen hoor.
quote:Op zondag 20 juli 2008 02:28 schreef Isegrim het volgende:
Oh nee, toch niet zo'n stoffen ding? Dat vind ik de smerigste Amerikaanse gewoonte die er bestaat.![]()
Een wat?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:22 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, we zijn gezwicht voor de verleiding van clearance en hebben een toilet seat cover gekochtPast mooi bij de contour rug en de gewone badmat voor in de wc beneden
quote:
Yep. In de burgerlijke stand staat dat je getrouwd bent met een Amerikaanse (als je in de VS bent getrouwd moet je geloof ik de eerste keer dat je je paspoort verlengt hiervan bewijs geven geloof ik).quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:01 schreef NY_Giant het volgende:
Dus met dubbel staatsburgerschap kun je na een eventuele scheiding als je in de VS blijft wonen toch je Nederlandse paspoort verlengen?
Dat geldt voor ze allemaal. Dus Army, Marines, Navy, Coast Guard en Air Force. Ze gaan wel een achtergrond check doen, je moet de ASVAB doen. Dit is een toets om te zien waar jij goed in bent. Als je hoog scoort en je hebt een positieve achtergrond, kun je een goeie baan in dienst krijgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:08 schreef GasTurbine het volgende:
Even een vraag over het hele in-het-leger-gaan-om-een-greencard-te-krijgen-spektakel;
Geldt dat alleen voor Army, of ook voor de Coast Guard en Navy?
Ik vind het eigenlijk best leuk staanquote:Op zondag 20 juli 2008 04:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We vinden het allebei het toppunt van wansmaak, dus het is eigenlijk een geintje (en hij was $1.98). Beter was roze of zo geweest maar ja, ze hadden alleen smaakvolle kleuren
ja en het makkelijkste is dat als je hebt zitten schijten je gewoon de deksel dicht doet en een paar keer met je aars er overheen wrijft... nadeel is wel de harde stukjes na een paar keerquote:Op zondag 20 juli 2008 11:18 schreef carmiie het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best leuk staanhet matcht wel een beetje met de kleur van de rest van de badkamer, vind ik dan
quote:Op zondag 20 juli 2008 04:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We vinden het allebei het toppunt van wansmaak, dus het is eigenlijk een geintje (en hij was $1.98). Beter was roze of zo geweest maar ja, ze hadden alleen smaakvolle kleuren
Gewoon, omdat ik het niet zo goed begrijp: wat is precies de toegevoegde waarde van een kleedje op je plee deksel?quote:Op zondag 20 juli 2008 04:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |