abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60163251
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef nickybol het volgende:

[..]

Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
Je kan op een F-1 visa 1 maand voordat hij officieel geldig is (de startdatum die op je I-20 form staat) al het land in, en je mag tot 2 maanden nadat hij verloopt blijven (bij J-1 1 maand). Dus je kan gewoon al op je F1 het land in.
hmmmm....WAT???
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:44:22 #102
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60163454
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 07:43 schreef Epiphone het volgende:
Ik weet dat de meeste hier niets van willen horen. Maar als je echt een burger wilt worden en je spreekt goed engels. Is er ook een andere manier om een burger te worden. In dienst gaan in Amerika, en na vier jaar kun je burger worden. Ik zit zelf ook in dienst (vader is Amerikaans, dus ben altijd Amerikaans geweest) en zie heel veel mensen van andere landen dit doen.
Ik zie dat paspoort niet als een prioriteit, verre van zelfs.

En om in het leger te gaan is al helemaal wat, dan al helemaal niet. Als ik ergens niks mee heb zijn het die kansloze oorlogen die de VS nu voert. Om nog maar te zwijgen over de opvang van veteranen die heel erg te wensen overlaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:15:02 #103
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60170961
Ik ben eigenlijk van plan om na die ene maand na afloop van mijn J1 gewoon even naar Canada te gaan, en dan weer binnen te komen op een Visa Waiver. Mits ik nog voldoende geld en zin heb om zolang te reizen tegen die tijd natuurlijk

Dat is geen probleem toch?

Ik weet dat ik officieel geen studenten of werk visum zal krijgen voor 2 jaar na de J1, maar ik neem aan dat toerist geen probleem is.
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:30:57 #104
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_60171279
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:15 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben eigenlijk van plan om na die ene maand na afloop van mijn J1 gewoon even naar Canada te gaan, en dan weer binnen te komen op een Visa Waiver. Mits ik nog voldoende geld en zin heb om zolang te reizen tegen die tijd natuurlijk

Ik weet dat ik officieel geen studenten of werk visum zal krijgen voor 2 jaar na de J1, maar ik neem aan dat toerist geen probleem is.
Moet je niet een bepaalde tijd het land uit zijn voordat het weer opnieuw begint? Dacht dat het niet zo makkelijk was om ff de grens over te lopen en vervolgens weer het land in te gaan.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:11:55 #105
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_60172211
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:31 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

Je kan op een F-1 visa 1 maand voordat hij officieel geldig is (de startdatum die op je I-20 form staat) al het land in, en je mag tot 2 maanden nadat hij verloopt blijven (bij J-1 1 maand). Dus je kan gewoon al op je F1 het land in.
Die 30 dagen had ik er al bijgerekend, mijn startdatum is dus in september.
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:13:06 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60173508
quote:

Het ligt er aan. Officieel moet je minstens 48 uur uit het land zijn, dus als je (voor de zekerheid) 3 dagen Canada doet, dan mag het inderdaad theoretisch niet zo'n probleem zijn.... ECHTER, de "even naar canada en weer terug" methode is tientallen jaren flink misbruikt, en ze zijn echt bezig om hier een halt toe te roepen.

Het ligt dus eigenlijk helemaal aan hoe de zaken er voor staan op het moment dat je het wil doen, en of de douane wil meewerken. Je krijgt bij toedreding van Canada een stempel in je paspoort, en als die stempel 2 dagen oud is, dan is dat verdacht.

Ik kan je in ieder geval geen 100% garanties geven dat dat (nog) werkt. Times are a changing.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60173895
quote:
Val jij onder de 2-jaar regeling? Er is een mogelijkheid om een waiver aan te vragen om daar onder uit te komen. Alleen een I-94W zal geen probleem zijn, lijkt me, maar ik zou het toch even navragen als ik jou was. Misschien moet je anders wel in canada blijven
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:40:33 #108
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60175199
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:31 schreef devzero het volgende:

[..]

Val jij onder de 2-jaar regeling? Er is een mogelijkheid om een waiver aan te vragen om daar onder uit te komen. Alleen een I-94W zal geen probleem zijn, lijkt me, maar ik zou het toch even navragen als ik jou was. Misschien moet je anders wel in canada blijven
Ik zoek het allemaal nog wel in detail uit, ik moet eerst nog de aanmelding bij de universiteit afronden voor ik echt met de visum procedure kan beginnen. Of ik onder die 2 jaar regel val weet ik nog niet zeker, maar van studiegenoten heb ik begrepen van wel.
pi_60175926
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:40 schreef Wheelgunner het volgende:
Of ik onder die 2 jaar regel val weet ik nog niet zeker, maar van studiegenoten heb ik begrepen van wel.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk wanneer je wel of niet er onder valt. Wanneer je je sticker in je paspoort krijgt, dan weet je het zeker Ik heb 2.5 jaar op een NIH grant gezeten (wat een reden is voor de 2 jaar regel), maar omdat de grant via UC berkeley liep en alles via een 'subcontract' ging, had ik er geen last van en daarom kon ik later gewoon switchen van een J1 naar een H1b.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:23:30 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60176208
Ik ben wel blij dat ik nooit meer iets te maken heb met visums.... althans niet met betrekking tot de VS.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60176493
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:23 schreef maartena het volgende:
Ik ben wel blij dat ik nooit meer iets te maken heb met visums.... althans niet met betrekking tot de VS.
Een vakantievisum, no problem. Maar de stress die een H1B visum met zich meebrengt (want je zit vast aan je werkgever - het is daarmee een soort slavencontract) is minder. En een greencard aanvraag is helemaal stressen, of je moet het via je partner doen wat natuurlijk weer allerlei andere leuke perks met zich meebrengt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:00:18 #112
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60177124
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:11 schreef devzero het volgende:

[..]

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wanneer je wel of niet er onder valt. Wanneer je je sticker in je paspoort krijgt, dan weet je het zeker Ik heb 2.5 jaar op een NIH grant gezeten (wat een reden is voor de 2 jaar regel), maar omdat de grant via UC berkeley liep en alles via een 'subcontract' ging, had ik er geen last van en daarom kon ik later gewoon switchen van een J1 naar een H1b.
Ik ben vanuit mijn studie wel eens op het consulaat geweest, en ik heb daar volgens mij gehoord dat het er ook mee te maken of je geld krijgt van de Nederlandse overheid tijdens je uitwisseling. Ook IB studiefinanciering zou daar dan onder vallen bijvoorbeeld. Het idee is dat Nederland iets moet terug zien van haar 'investering' dus, en daar komen die afspraken als de 2 jaar regel uit voort. Overigens zeiden ze inderdaad dat die regel niet zo streng zou worden aangehouden als je daar echt een baan of partner vindt.

Ik merk het vanzelf wel. Mijn uitwisseling begint ook pas in januari, dus nog tijd genoeg voorlopig.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 03:31:12 #113
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60180685
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een vakantievisum, no problem. Maar de stress die een H1B visum met zich meebrengt (want je zit vast aan je werkgever - het is daarmee een soort slavencontract) is minder. En een greencard aanvraag is helemaal stressen, of je moet het via je partner doen wat natuurlijk weer allerlei andere leuke perks met zich meebrengt.
Via je partner is het nog steeds wel een beetje stressen, hoor
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 03:37:34 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60180702
Mijn greencard is inmiddels al twee maanden verlopen Schiet lekker op daaro.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60180714
Wordt je nu niet gedeporteerd?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 18 juli 2008 @ 03:47:01 #116
71919 wonderer
pi_60180727
Nee, want ik heb een officiele brief waarin staat dat mijn status met een jaar verlengd is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 18 juli 2008 @ 07:05:30 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60181047
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 03:47 schreef wonderer het volgende:
Nee, want ik heb een officiele brief waarin staat dat mijn status met een jaar verlengd is.
Tis alleen zo klote met naar Nederland vliegen, aan die brief heb je dan niets.... moet je weer een re-entry permit aanvragen bij je dichtsbijzijnde USCIS etc, kost natuurlijk weer $$$ etc....
-
pi_60185718
Ik heb m'n visum binnen! Wat is die mooi Alleen dat ze mn DS-2019 formulier aan mn paspoort vastnieten is minder, nou zitten er gaatjes in!
maar ik loog wel tegen de mevrouw die de brief kwam brengen die vroeg of ik al 18 was
pi_60192737
Ik heb de papieren om een waiver voor de J1/twee jaar regel aan te vragen, thuis liggen. Volgens onze International Relations Officer is dat geen groot probleem, zolang je aan kunt geven dat je voor je vervolg onderzoek per se in de VS moet zijn. Bijvoorbeeld vanwege een of ander apparaat wat ze in je home land niet hebben. En zoiets is natuurlijk niet makkelijk na te gaan voor de immigratiedienst, dus die waiver krijg je over het algemeen wel.

Je moet er alleen rekening mee houden dat het aanvragen en processen van de waiver zo maar een maand of acht tot tien kan duren.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 17:00:51 #120
71919 wonderer
pi_60193045
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 07:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Tis alleen zo klote met naar Nederland vliegen, aan die brief heb je dan niets.... moet je weer een re-entry permit aanvragen bij je dichtsbijzijnde USCIS etc, kost natuurlijk weer $$$ etc....
Ja, dat bedacht ik me gister ook. Ik ga maar even bellen, want ik wil wel naar Nederland eind september
  vrijdag 18 juli 2008 @ 17:07:31 #121
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60193168
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 03:37 schreef wonderer het volgende:
Mijn greencard is inmiddels al twee maanden verlopen Schiet lekker op daaro.
Hoe lang duurde het voor jou voordat je je green card had? Ik heb al mijn papierhandel op 3 juli op de bus gedaan.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 17:18:42 #122
71919 wonderer
pi_60193377
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:07 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het voor jou voordat je je green card had? Ik heb al mijn papierhandel op 3 juli op de bus gedaan.
Oh, ik had hem binnen twee weken of zo. Maar dit is voor het verwijderen van de conditions.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 17:41:12 #123
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60193741
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh, ik had hem binnen twee weken of zo. Maar dit is voor het verwijderen van de conditions.
Wat zij die conditions precies?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 17:54:46 #124
71919 wonderer
pi_60193952
Oh, dat je na twee jaar nog steeds getrouwd bent. Maar ze verneukten mijn afspraak voor biometrics een beetje waardoor ik die gemist had. Na wat heen en weer geschrijf kon ik gewoon terecht en daarna heb ik niks meer gehoord.

Ik heb net gebeld, maar als het niet 60 dagen na de laatste update was, konden ze nog niks doen, of zo. Dus ik bel volgende week nog wel een keer. Ik heb zo'n grafhekel aan dat menu
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:33:05 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60195642
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:54 schreef wonderer het volgende:
Oh, dat je na twee jaar nog steeds getrouwd bent.
Inderdaad, als je middels huwelijk naar de VS verhuisd, dan krijg je als je nog GEEN twee jaar getrouwd bent, eerst een "tijdelijke" green-card voor twee jaar.... Dit om schijnhuwelijken etc tegen te gaan. Na twee jaar moet je dan opnieuw "bewijzen" dat je getrouwd bent, en dan krijg je de permanente green-card (die je eens per 10 jaar moet vervangen).

Ik had daar geen last van, ik was namelijk al twee jaar getrouwd toen ik mijn visum kreeg in 2002

De "condition removal" is voornamelijk een bureaucratische ellende, en een mooi inkomstenbron voor de USCIS.

Overigens goed om te weten, niet dat ik je op vreemde ideeen wil brengen: Zodra je je permanente greencard hebt, mag je in de VS blijven, ook als je een scheiding aanvraagt. Je bent dus met die permantente greencard ook permanent "binnen" zegmaar. (het zou ook niet echt eerlijk zijn als je na 7 jaar huwelijk een compleet leven hebt opgebouwd en dan opeens het land uit zou moeten als je partner je dumpt)
-
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:39:33 #126
71919 wonderer
pi_60195780
Ik ga denk ik volgend jaar sowieso naturalisatie aanvragen. Maar dat zien we dan wel, eerst die nieuwe greencard
pi_60196414
Aan naturalisatie heb ik ook wel eens gedacht, maar dat zie ik wel als/of ik over 10 jaar nog in de VS woon. Tenslotte geef ik dan mijn nederlandse nationaliteit op Eerst ook mijn greencard maar even afwachten
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:40:19 #128
71919 wonderer
pi_60196819
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:15 schreef devzero het volgende:
Aan naturalisatie heb ik ook wel eens gedacht, maar dat zie ik wel als/of ik over 10 jaar nog in de VS woon. Tenslotte geef ik dan mijn nederlandse nationaliteit op Eerst ook mijn greencard maar even afwachten
Ja, ik ben dus die uitzondering die zijn NL paspoort mag houden. Anders zou ik het ook niet doen hoor.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:51:50 #129
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60196965
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, ik ben dus die uitzondering die zijn NL paspoort mag houden. Anders zou ik het ook niet doen hoor.
Omdat je met een Amerikaan getrouwd bent, toch?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:01:47 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60197131
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:51 schreef Plastic_Power het volgende:
Omdat je met een Amerikaan getrouwd bent, toch?
Yup. Ook daar maakt scheiding en/of dood niets uit trouwens, je blijft ten alle tijden dubbel staatsburger.
-
pi_60199139
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Yup. Ook daar maakt scheiding en/of dood niets uit trouwens, je blijft ten alle tijden dubbel staatsburger.
Dus met dubbel staatsburgerschap kun je na een eventuele scheiding als je in de VS blijft wonen toch je Nederlandse paspoort verlengen?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 23:08:20 #132
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60199297
Even een vraag over het hele in-het-leger-gaan-om-een-greencard-te-krijgen-spektakel;
Geldt dat alleen voor Army, of ook voor de Coast Guard en Navy?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  vrijdag 18 juli 2008 @ 23:40:51 #133
158899 GasTurbine
pi_60199892
Gevonden.
quote:
What if I'm not a United States citizen and do I have to speak english?

Enlistment into the U.S. Coast Guard, or any branch of the U.S. Armed Forces, by citizens of other countries is limited to those foreign nationals who are legally residing in the United States and possess a United States Citizenship and Immigration Services Alien Registration Card (USCIS Form I-151/551 - commonly known as a "Green Card"). Applicants must speak, read, and write English fluently.

The U.S. military branches cannot assist foreign nationals in obtaining admittance into the United States. Questions concerning immigration to the United States should be asked of the U.S. Embassy. Only after immigration procedures are completed and an applicant is legally in the United States may an application for enlistment be accepted.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60200188
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:40 schreef wonderer het volgende:
Anders zou ik het ook niet doen hoor.
Een van de voordelen van het hebben van een nationaliteit is dat je mag stemmen. Stel dat ik in de VS blijf wonen, dan ben ik na 15 jaar waarschijnlijk totaal niet meer op de hoogte van de nederlandse politiek en zou ik alleen maar groen links stemmen omdat ik altijd al groen links of sp stemde. Het zou dan logischer zijn om amerikaan te worden. Alleen geef je niet zomaar je eigen nationaliteit op. Misschien toch maar wat beter mijn best doen in de bar en trouwen
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:22:46 #135
71919 wonderer
pi_60213042
Trouwens, we zijn gezwicht voor de verleiding van clearance en hebben een toilet seat cover gekocht Past mooi bij de contour rug en de gewone badmat voor in de wc beneden
pi_60219375
Oh nee, toch niet zo'n stoffen ding? Dat vind ik de smerigste Amerikaanse gewoonte die er bestaat.
pi_60219448
Permanente greencard en een Europees paspoort lijkt me makkelijker dan een Amerikaans paspoort
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 20 juli 2008 @ 02:47:29 #138
71919 wonderer
pi_60219598
quote:
Op zondag 20 juli 2008 02:28 schreef Isegrim het volgende:
Oh nee, toch niet zo'n stoffen ding? Dat vind ik de smerigste Amerikaanse gewoonte die er bestaat.
  zondag 20 juli 2008 @ 04:28:08 #139
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60220193
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:22 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, we zijn gezwicht voor de verleiding van clearance en hebben een toilet seat cover gekocht Past mooi bij de contour rug en de gewone badmat voor in de wc beneden
Een wat?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 20 juli 2008 @ 04:49:24 #140
71919 wonderer
pi_60220268
quote:
Op zondag 20 juli 2008 04:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Een wat?

We vinden het allebei het toppunt van wansmaak, dus het is eigenlijk een geintje (en hij was $1.98). Beter was roze of zo geweest maar ja, ze hadden alleen smaakvolle kleuren
  zondag 20 juli 2008 @ 04:52:39 #141
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60220278
What the hell? Die dingen heb ik in Nederland wel gezien maar hier nog niet.

Wat een enge ondingen. Voor $1.98 moet je die gewoon in de hens zetten.

Die vieze kleedjes heb ik ook nooit gesnapt, da's vragen om problemen.
pi_60220347
Ik ken die matjes ja. Die zijn niet erg goed bestand tegen chloor
  zondag 20 juli 2008 @ 06:10:06 #143
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60220381
Er zijn zelfs mensen met tapijt in de badkamers/wc. Ultiem ranzig..

Maar die heb ik ook in NL gezien

Nog even SNL kijken, ook erg flauw.
pi_60220553
SNL is alles behalve leuk. Mad TV is beter, maar het is geen Engelse comedy.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 20 juli 2008 @ 08:46:17 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60220605
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 23:01 schreef NY_Giant het volgende:
Dus met dubbel staatsburgerschap kun je na een eventuele scheiding als je in de VS blijft wonen toch je Nederlandse paspoort verlengen?
Yep. In de burgerlijke stand staat dat je getrouwd bent met een Amerikaanse (als je in de VS bent getrouwd moet je geloof ik de eerste keer dat je je paspoort verlengt hiervan bewijs geven geloof ik).

Dood of scheiding veranderd niets aan het feit dat je officieel nog steeds Nederlander bent, ook als de wet veranderd gaat worden, als je eenmaal dubbel staatsburgerschap hebt, kan het Nederlandse alleen worden afgenomen in gevallen van hoogverraad, oorlogsmisdaden, en dat soort geneuzel.
-
pi_60220832
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 23:08 schreef GasTurbine het volgende:
Even een vraag over het hele in-het-leger-gaan-om-een-greencard-te-krijgen-spektakel;
Geldt dat alleen voor Army, of ook voor de Coast Guard en Navy?
Dat geldt voor ze allemaal. Dus Army, Marines, Navy, Coast Guard en Air Force. Ze gaan wel een achtergrond check doen, je moet de ASVAB doen. Dit is een toets om te zien waar jij goed in bent. Als je hoog scoort en je hebt een positieve achtergrond, kun je een goeie baan in dienst krijgen.
So here I was right...
pi_60221530
quote:
Op zondag 20 juli 2008 04:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

We vinden het allebei het toppunt van wansmaak, dus het is eigenlijk een geintje (en hij was $1.98). Beter was roze of zo geweest maar ja, ze hadden alleen smaakvolle kleuren
Ik vind het eigenlijk best leuk staan het matcht wel een beetje met de kleur van de rest van de badkamer, vind ik dan
  zondag 20 juli 2008 @ 11:54:02 #148
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_60222055
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:18 schreef carmiie het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best leuk staan het matcht wel een beetje met de kleur van de rest van de badkamer, vind ik dan
ja en het makkelijkste is dat als je hebt zitten schijten je gewoon de deksel dicht doet en een paar keer met je aars er overheen wrijft... nadeel is wel de harde stukjes na een paar keer

Valt me trouwens wel op in de VS dat je overal inderdaad deze kleur bruin of dat vieze roze ziet. Waarom in vredesnaam. Wordt allemaal zo'n eenheidsworst.
Net als het beddengoed in de hotels/motels. Heb in zo'n 20 staten in hotels/motels geslapen en het was bijna overal hetzelfde (of look-a-like).
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_60222238
quote:

[..]

[ afbeelding ]

hoe fout
pi_60225466
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Gewoon, omdat ik het niet zo goed begrijp: wat is precies de toegevoegde waarde van een kleedje op je plee deksel?
  zondag 20 juli 2008 @ 14:59:53 #151
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60225526
Mijn (Nederlanse) tantes hebben dat ook.
  zondag 20 juli 2008 @ 15:03:25 #152
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60225580
Wat een ophef over een pleekleedje
  zondag 20 juli 2008 @ 17:26:32 #153
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_60228112
Wat een ophef over het Nederlandse paspoort trouwens ook.

Als ik daar zou zitten en ik kon Amerikaan worden, zou ik (indien dat zou mogen) het liefst m'n Nederlandse paspoort ritueel in de hens steken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 20 juli 2008 @ 17:40:37 #154
71919 wonderer
pi_60228364
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:56 schreef Shivo het volgende:

[..]

Gewoon, omdat ik het niet zo goed begrijp: wat is precies de toegevoegde waarde van een kleedje op je plee deksel?
Dat is er niet, het is extreem fout. Ongeveer net zoveel waarde als een zigeunerkindje aan de muur hangen.
pi_60228410
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als ik daar zou zitten en ik kon Amerikaan worden, zou ik (indien dat zou mogen) het liefst m'n Nederlandse paspoort ritueel in de hens steken.
Ik niet, zeker niet omdat de VS economisch in elkaar aan het donderen is
  zondag 20 juli 2008 @ 17:43:39 #156
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_60228431
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:40 schreef wonderer het volgende:
een zigeunerkindje aan de muur hangen.
Dat gaat stinken na verloop van tijd, weet je dat? Je kunt beter een foto of een schilderij met de afbeelding van een zigeunerkindje aan de muur hangen
  zondag 20 juli 2008 @ 17:44:52 #157
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_60228477
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik niet, zeker niet omdat de VS economisch in elkaar aan het donderen is
Als je daar dan woont heb je ook geen donder aan je NL paspoort hoor. Het is niet omdat je toevallig een NL'er bent, dat de economische crisis jou zou ontzien...
  zondag 20 juli 2008 @ 17:53:44 #158
71919 wonderer
pi_60228706
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:43 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat gaat stinken na verloop van tijd, weet je dat? Je kunt beter een foto of een schilderij met de afbeelding van een zigeunerkindje aan de muur hangen
Daar hebben ze wasmachines voor uitgevonden
pi_60228897
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:44 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Als je daar dan woont heb je ook geen donder aan je NL paspoort hoor. Het is niet omdat je toevallig een NL'er bent, dat de economische crisis jou zou ontzien...
Nee, maar je kan wel zonder problemen naar de EU en je wordt toch niet uitgezet met een permanente greencard
pi_60229327
quote:
Op zondag 20 juli 2008 08:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep. In de burgerlijke stand staat dat je getrouwd bent met een Amerikaanse (als je in de VS bent getrouwd moet je geloof ik de eerste keer dat je je paspoort verlengt hiervan bewijs geven geloof ik).

Dood of scheiding veranderd niets aan het feit dat je officieel nog steeds Nederlander bent, ook als de wet veranderd gaat worden, als je eenmaal dubbel staatsburgerschap hebt, kan het Nederlandse alleen worden afgenomen in gevallen van hoogverraad, oorlogsmisdaden, en dat soort geneuzel.
Ah, ok. Dat wist ik niet.
  zondag 20 juli 2008 @ 18:36:46 #161
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_60229480
Is het verstandig vooraf een auto te reserveren of kan dit ook nog op het moment zelf? (het gaat hier over een auto huren in new-york en ergens anders weer inleveren)
pi_60229605
Je kan misschien 2 dollar per dag goedkoper huren als je alle websites afgaat. Anders moet je het gewoon op de luchthaven doen als je aankomt
  zondag 20 juli 2008 @ 18:44:58 #163
71919 wonderer
pi_60229620
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:54 schreef Pat-man het volgende:

[..]

ja en het makkelijkste is dat als je hebt zitten schijten je gewoon de deksel dicht doet en een paar keer met je aars er overheen wrijft... nadeel is wel de harde stukjes na een paar keer

Valt me trouwens wel op in de VS dat je overal inderdaad deze kleur bruin of dat vieze roze ziet. Waarom in vredesnaam. Wordt allemaal zo'n eenheidsworst.
Net als het beddengoed in de hotels/motels. Heb in zo'n 20 staten in hotels/motels geslapen en het was bijna overal hetzelfde (of look-a-like).
Het is trouwens grijs. Door het licht lijkt het bruinig, denk ik...

Ja, het is vreselijk, aardetinten overheersen hier enorm. Kost elke keer weer hoofdbrekens om iets in een normale kleur te vinden. Beddengoed, handdoeken, zelfs servies. DE VS is collectief in de 70s blijven steken
pi_60229725
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is trouwens grijs. Door het licht lijkt het bruinig, denk ik...

Ja, het is vreselijk, aardetinten overheersen hier enorm. Kost elke keer weer hoofdbrekens om iets in een normale kleur te vinden. Beddengoed, handdoeken, zelfs servies. DE VS is collectief in de 70s blijven steken
Raar is dat hè? Je ziet er ook nog veel van die loodzware donkerbruine eiken meubels. Hip en licht kom je weinig tegen, al zit IKEA tegenwoordig toch ook in de VS? Da's al een stuk beter.
pi_60230535
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Daar hebben ze wasmachines voor uitgevonden
Wel eerst even ingewanden verwijderen en balsemen, dan
  zondag 20 juli 2008 @ 19:43:56 #166
71919 wonderer
pi_60230586
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Raar is dat hè? Je ziet er ook nog veel van die loodzware donkerbruine eiken meubels. Hip en licht kom je weinig tegen, al zit IKEA tegenwoordig toch ook in de VS? Da's al een stuk beter.
IKEA is drie uur rijden (minstens) vanaf hier

Leuke meubels vinden is ook een ramp. 't Is allemaal van dat cozy engelse gezeik. Bloemetjesbanken of bruine stof, met van die enorme kussens. Strak en "contemporary" is amper te vinden wil je het betaalbaar houden
pi_60230604
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Leuke meubels vinden is ook een ramp. 't Is allemaal van dat cozy engelse gezeik. Bloemetjesbanken of bruine stof, met van die enorme kussens. Strak en "contemporary" is amper te vinden wil je het betaalbaar houden
Ja, die bloemetjes, ook van die gruwelijke bloemetjesgordijnen e.d. Hebben Amerikanen nou gewoon geen smaak? Ik mag aannemen dat het in de grote steden als NYC e.d. anders is?
  zondag 20 juli 2008 @ 19:49:21 #168
71919 wonderer
pi_60230655
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, die bloemetjes, ook van die gruwelijke bloemetjesgordijnen e.d. Hebben Amerikanen nou gewoon geen smaak? Ik mag aannemen dat het in de grote steden als NYC e.d. anders is?
Over het algemeen, ook als ik naar kleren kijk, kun je wel stellen dat de Amerikanen hier in de buurt inderdaad geen smaak hebben en gaan voor wat hun ouders/buren/familie hebben of voor wat goedkoop en makkelijk is.
  zondag 20 juli 2008 @ 20:02:32 #169
222099 Milli
Dag, groeten uit Vermont.
pi_60230878
Hoi,

Ik ben gisteren pas bij dit forum terecht gekomen. Mag ik ook al wat zeggen hier of zal ik maar een poosje m'n mond houden?
PS: Heb je vandaag je hond al geknuffeld??
pi_60230960
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Over het algemeen, ook als ik naar kleren kijk, kun je wel stellen dat de Amerikanen hier in de buurt inderdaad geen smaak hebben en gaan voor wat hun ouders/buren/familie hebben of voor wat goedkoop en makkelijk is.
In Texas hetzelfde verhaal. Alleen de echt jonge mensen lopen er een beetje hip bij (althans voor zover ze niet zo vadsig zijn dat een joggingbroek hun enige optie is ).
  zondag 20 juli 2008 @ 20:11:38 #171
71919 wonderer
pi_60231022
quote:
Op zondag 20 juli 2008 20:02 schreef Milli het volgende:
Hoi,

Ik ben gisteren pas bij dit forum terecht gekomen. Mag ik ook al wat zeggen hier of zal ik maar een poosje m'n mond houden?
Vermont! Waar?
  zondag 20 juli 2008 @ 20:14:10 #172
71919 wonderer
pi_60231081
quote:
Op zondag 20 juli 2008 20:07 schreef Isegrim het volgende:

[..]

In Texas hetzelfde verhaal. Alleen de echt jonge mensen lopen er een beetje hip bij (althans voor zover ze niet zo vadsig zijn dat een joggingbroek hun enige optie is ).
Gister naar de film geweest en een tijdje mensen zitten kijken. Het valt me echt op dat je Amerikanen heel makkelijk in hokjes kan stoppen. Nerd, jock, conservative, democrat, "breezah", etc. Er zijn amper cross-overs. Ik weet niet of dat in Nederland ook zo erg is, maar hier dus wel. Beetje eng.
  zondag 20 juli 2008 @ 20:17:35 #173
222099 Milli
pi_60231151
quote:
Op zondag 20 juli 2008 20:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Vermont! Waar?
Leicester, 6m noord van Brandon, 12m zuid van Middlebury.

[ Bericht 2% gewijzigd door Milli op 20-07-2008 20:23:09 ]
  zondag 20 juli 2008 @ 20:24:56 #174
71919 wonderer
pi_60231338
Da's een eind fietsen vanaf hier Zeker mooi daar, met de bergen enzo, he? Hoe kom je daar terecht?
pi_60231421
quote:
Op zondag 20 juli 2008 20:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gister naar de film geweest en een tijdje mensen zitten kijken. Het valt me echt op dat je Amerikanen heel makkelijk in hokjes kan stoppen. Nerd, jock, conservative, democrat, "breezah", etc. Er zijn amper cross-overs. Ik weet niet of dat in Nederland ook zo erg is, maar hier dus wel. Beetje eng.
In Nederland heb je ook wel bepaalde groepjes en subculturen, maar volgens mij is het hier inderdaad 'losser' dan daar.
pi_60232183
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:36 schreef nickybol het volgende:
Is het verstandig vooraf een auto te reserveren of kan dit ook nog op het moment zelf? (het gaat hier over een auto huren in new-york en ergens anders weer inleveren)
Reserveer een auto - en gebruik Priceline! Dat kan je 60% schelen.

Huren in New York raad ik sterk af, want zij hebben de hoogste prijzen in de VS. Democraten en tax, je weet hoe dat gaat. Ik betaalde bij de Enterprise in LaGuardia meer dan $80/dag voor een Prius (en dat was met bedrijfskorting), terwijl ik voor dezelfde auto $15/dag betaalde in Ft. Lauderdale via Priceline.
  zondag 20 juli 2008 @ 21:52:45 #177
222099 Milli
pi_60233303
quote:
Op zondag 20 juli 2008 20:24 schreef wonderer het volgende:
Da's een eind fietsen vanaf hier Zeker mooi daar, met de bergen enzo, he? Hoe kom je daar terecht?
Fietsen zou ik niet aanbevelen nog afgezien van het feit dat je suicidel moet zijn om hier op de fiets te stappen; ongeveer 3 uur met de auto.

Ja, het is hier mooi, maar in NH is het ook mooi. Was het maar niet zo krankzinnig koud voor 5 maanden, dan was het perfect.

Getrouwd met een (vanuit Maine geimporteerde) Vermonter.

En jij?
pi_60234502
New England FTW! Op Ikea.com kun je trouwens ook bestellen; die Amerikaanse meubelzaken zijn echt een no-go.
  zondag 20 juli 2008 @ 23:03:33 #179
71919 wonderer
pi_60234834
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:52 schreef Milli het volgende:

[..]

Fietsen zou ik niet aanbevelen nog afgezien van het feit dat je suicidel moet zijn om hier op de fiets te stappen; ongeveer 3 uur met de auto.

Ja, het is hier mooi, maar in NH is het ook mooi. Was het maar niet zo krankzinnig koud voor 5 maanden, dan was het perfect.

Getrouwd met een (vanuit Maine geimporteerde) Vermonter.

En jij?
Getrouwd met een local

Op zich is fietsen hier nog wel redelijk te doen. Alleen al die heuvels...

hoe lang woon je er al?
pi_60235512
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:04 schreef Lyrebird het volgende:
Huren in New York raad ik sterk af, want zij hebben de hoogste prijzen in de VS. Democraten en tax, je weet hoe dat gaat. Ik betaalde bij de Enterprise in LaGuardia meer dan $80/dag voor een Prius (en dat was met bedrijfskorting), terwijl ik voor dezelfde auto $15/dag betaalde in Ft. Lauderdale via Priceline.
Ga je nu een groot vliegveld bij een grote stad (=veel vraag) vergelijken met een klein plaatsje waar de meeste touristen komen met een huurauto uit orlando of miami (=weinig vraag)? Dat heeft weinig te maken met die paar procent verschil in tax, maar gewoon vraag-aanbod oftewel markt economie.
  maandag 21 juli 2008 @ 02:43:26 #181
158899 GasTurbine
pi_60237426
quote:
Op zondag 20 juli 2008 09:46 schreef Epiphone het volgende:

[..]

Dat geldt voor ze allemaal. Dus Army, Marines, Navy, Coast Guard en Air Force. Ze gaan wel een achtergrond check doen, je moet de ASVAB doen. Dit is een toets om te zien waar jij goed in bent. Als je hoog scoort en je hebt een positieve achtergrond, kun je een goeie baan in dienst krijgen.
aha. Ik kwam er trouwens ook achter dat de Coast Guard óók in Irak dient Helemaal niet geweten
Niet dat ik de actie uit de weg ga, integendeel.
Gaat het bij een ASVAB meer om het 'denken' of het fysieke?
  maandag 21 juli 2008 @ 07:11:50 #182
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_60238003
quote:
Op zondag 6 juli 2008 15:39 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Phoenix zelf vind ik niet zo boeiend, zeker niet om te wonen. Teveel uitgesmeerd over een groot gebied en vooral op autoverkeer gericht. De omgeving is wel prachtig en Sedona en Tucson zijn goed te berijden.
Ik woon zelf in Mesa, Arizona voor mijn studie. Dit is op Phoenix en Tucson na de grootste stad van Arizona met zo'n 700.000 inwoners. Tevens 1 van de snelstgroeiende steden van Amerika, maar waarom zou ik niet weten.

De omgeving is hier erg mooi, maar het klimaat is vanaf april tot oktober eigenlijk niet te doen. Nu is de monsoon ook nog begonnen dus is het naast erg warm ook nog vochtig. Verder is het inderdaad teveel uitgesmeerd over een groot gebied, is de auto de enige optie (i.t.t. bijvoorbeeld San Diego/Frisco/etc,)

De vrouwen (mensen in het algemeen) vallen ook wat tegen. Scottsdale is dan wel weer prima, ook wat betreft uitgaan, maar weer echt typisch rijkelui-stad.

Tuben op de rivier in het weekend is wel geweldig met een groep mensen
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  maandag 21 juli 2008 @ 08:55:32 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60238539
quote:
Op zondag 20 juli 2008 20:02 schreef Milli het volgende:
Hoi,

Welkom

Groeten uit California
-
  maandag 21 juli 2008 @ 09:09:50 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60238718
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:43 schreef wonderer het volgende:

Hmmm.... liggen ze in New England echt zo achter?

Ik ben wat dat betrefd wel verwend in California.... ik heb sowieso een IKEA op 20 minuten (waar ik overigens nooit kom) en er zijn altijd goede woonwinkels te vinden. Heb hier absoluut geen probleem wat betrefd keus

Sowieso kun je in Orange County (en zoniet hier, dan wel een uur verderop in Los Angeles) alles wat "nieuw" is wel krijgen......En uiteraard alles uit zo'n beetje alle wereldculturen.
-
pi_60239667
quote:
Op maandag 21 juli 2008 02:43 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

aha. Ik kwam er trouwens ook achter dat de Coast Guard óók in Irak dient Helemaal niet geweten
Niet dat ik de actie uit de weg ga, integendeel.
Gaat het bij een ASVAB meer om het 'denken' of het fysieke?
ASVAB is helemaal geen fysieke test. Als je het googelt kun je er veel info over vinden. Het is heel makkelijk en verdeeld in stukken. Zat je soms te denken om in dienst te gaan??
So here I was right...
  maandag 21 juli 2008 @ 13:39:26 #186
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60244057
quote:
Op maandag 21 juli 2008 07:11 schreef Domai het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Mesa, Arizona voor mijn studie. Dit is op Phoenix en Tucson na de grootste stad van Arizona met zo'n 700.000 inwoners. Tevens 1 van de snelstgroeiende steden van Amerika, maar waarom zou ik niet weten.
Arizona State? Ga je weleens naar Four Peaks Brewing Co? Goed spul
  maandag 21 juli 2008 @ 14:35:45 #187
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60245208
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Arizona State? Ga je weleens naar Four Peaks Brewing Co? Goed spul
'Lokaal' bier.

http://www.michiganmenu.com/grbrewing.html Mijn bierplek, ik heb een tegoedbon van $50 gekregen en ga daar dus van de week even een litertje of wat oppikken.

Er is een nieuwe bierwereld voor me opengegaan nu ik wel vaker lokale brouwerijen/barren bezoek.
  maandag 21 juli 2008 @ 14:50:54 #188
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_60245488
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:35 schreef popolon het volgende:

[..]

'Lokaal' bier.

http://www.michiganmenu.com/grbrewing.html Mijn bierplek, ik heb een tegoedbon van $50 gekregen en ga daar dus van de week even een litertje of wat oppikken.

Er is een nieuwe bierwereld voor me opengegaan nu ik wel vaker lokale brouwerijen/barren bezoek.
Ik drink tegenwoordig vaak bier van deze brouwerij uit Cleveland:
http://www.greatlakesbrewing.com/

Af en toe ook van deze uit Michigan (jou wel bekend, vermoed ik ):
http://www.bellsbeer.com/

Soms ook van deze uit Delaware:
http://www.dogfish.com/

In Minneapolis dronk ik vaak hier:
http://www.townhallbrewery.com/

Ik dronk ook vaak:
http://www.summitbrewing.com/

En ook:
http://www.surlybrewing.com/

Amerikaans bier
  maandag 21 juli 2008 @ 14:55:23 #189
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60245561
Ik heb ook nog een paar adresjes. Inderdaad geweldig dat wat exclusievere bier.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:53:55 #190
158899 GasTurbine
pi_60246656
quote:
Op maandag 21 juli 2008 10:12 schreef Epiphone het volgende:

[..]

ASVAB is helemaal geen fysieke test. Als je het googelt kun je er veel info over vinden. Het is heel makkelijk en verdeeld in stukken. Zat je soms te denken om in dienst te gaan??
Jep. En dan trekken de Navy en de Coast Guard me. Army en Chair Force lijken me echt niets.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:10:17 #191
71919 wonderer
pi_60248106
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 07:05 schreef maartena het volgende:

[..]

You bastard Ik kan WEL met die brief het land in en uit.
  maandag 21 juli 2008 @ 23:23:55 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60256585
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:10 schreef wonderer het volgende:
You bastard Ik kan WEL met die brief het land in en uit.
Goed om te weten! Ik dacht toch echt dat je een re-entry permit moest aanvragen.
-
  maandag 21 juli 2008 @ 23:26:04 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60256638
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:50 schreef Plastic_Power het volgende:
Amerikaans bier
Toch blijf ik Duits en Belgisch bier net iets beter vinden..... maar je hebt gelijk wat betrefd de microbreweries. California heeft er ook aardig wat.
-
  maandag 21 juli 2008 @ 23:44:03 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60257154
Da's drie keer betreft met een 'd'.
pi_60258391
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:44 schreef popolon het volgende:
Da's drie keer betreft met een 'd'.
Maartena begint idd te veramerikaniseren.
pi_60258686
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maartena begint idd te veramerikaniseren.
In het Amerikaans schrijf je betreft met een d
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:30:43 #197
71919 wonderer
pi_60258733
Als ik dat soort fouten regelmatig ga maken, mogen ze me opsluiten *huiver*

Aan de andere kant, heeft hij het kofschip ooit beheerst? Er zijn zat Nederlanders die nog slechter schrijven en nog nooit een voet over de grens hebben gezet
pi_60258983
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:24 schreef Shivo het volgende:

[..]

In het Amerikaans schrijf je betreft met een d
Hij zit nog tussen nederland en amerika in, anders schreef hij wel betref-ed
  dinsdag 22 juli 2008 @ 02:01:46 #199
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60258990
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 02:00 schreef devzero het volgende:

[..]

Hij zit nog tussen nederland en amerika in, anders schreef hij wel betref-ed
pi_60259931
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je door had dat een d op het einde van het woord ook als een d moest worden uitgesproken? Ik had dat niet geleerd op school.

My dad is not dead dus, ipv my dat is not deat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')