abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59921170
Met dank aan Popolon

De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State
    Overzicht van alle DMV\\\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7

Hier verder!

[ Bericht 0% gewijzigd door Epiphone op 06-07-2008 10:00:02 (Images) ]
  • So here I was right...
    pi_59921199
    Maartena je weet wel waar je heen moet in Amerika, is wel goed dat je de tijd neemt om alles te delen. Een van de leukste steden imo is Phoenix. Vooral omdat ik daar familie en vrienden heb, dus er is altijd wat te doen. Ik raad San Francisco ook aan, vooral China Town is wel gaaf. Als je tijd en geld hebt, zal ik zeker zo'n toer tram doen. Kost ong. 20 dollar voor een uur en je gaat er overal naar toe en tuurlijk kom je wat meer te weten over San Francisco. Vlakbij San Fran is Santa Clara, beter bekend als Silicon Valley, je vindt er allerlei bedrijven ie. Google, Yahoo en Cisco heeft een hele grote terrein daar. Het is daar wel duur qua hotels enzo maar wel de moeite waard.
    So here I was right...
    pi_59921241
    Ik heb ook een tijdje in Alabama gewoond. In het hoofdstad namelijk, Montgomery. Er is daar wel veel geschiedenis, Rosa Parks komt daar vandaan. In Alabama is het nog racistisch, niet zoveel in de hoofdstad maar wel in de kleine dorpjes eromheen. Tuurlijk heb je in het zuiden veel stranden. Florida en Georgia delen een grens met Alabama. Wel interessant als je van geschiedenis houdt.

[ Bericht 92% gewijzigd door Epiphone op 06-07-2008 09:59:00 ]
    So here I was right...
      zondag 6 juli 2008 @ 10:24:58 #4
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59921517
    TVP (vertrek binnenkort voor een studie)
    pi_59921619
    Ik tvp even mee, ik mag voorlopig de VS niet in in verband met het K-1 visum. M'n vriendin komt aan het eind van het jaar hier nog een keer heen. Ook fijn.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zondag 6 juli 2008 @ 11:55:42 #6
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_59922625
    Thanks voor de tips van Chicago (verkapte TVP )

De eerste keer dat ik in Chicago was is de schoonheid me niet opgevallen, maar ik geloof jullie meteen
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_59923914
    USA
    AFC AJAX
    pi_59924166
    TVP. ondanks dat ik niet meer in de VS woon blijf ik toch nog even in dit topic rond hangen
    hmmmm....WAT???
    pi_59925118
    Ik lees weer mee...
    pi_59926406
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 09:25 schreef Epiphone het volgende:
    Maartena je weet wel waar je heen moet in Amerika, is wel goed dat je de tijd neemt om alles te delen. Een van de leukste steden imo is Phoenix. .
    Om te bezoeken of om te wonen?
    Ik ben erg nieuwsgierig naar Phoenix, dus als iemand er nog wat over kan vertellen, graag!
     FR
      zondag 6 juli 2008 @ 15:39:44 #11
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59926878
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 15:17 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ik ben erg nieuwsgierig naar Phoenix, dus als iemand er nog wat over kan vertellen, graag!
    Phoenix zelf vind ik niet zo boeiend, zeker niet om te wonen. Teveel uitgesmeerd over een groot gebied en vooral op autoverkeer gericht. De omgeving is wel prachtig en Sedona en Tucson zijn goed te berijden.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zondag 6 juli 2008 @ 18:00:49 #12
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_59929851
    Over dat "welkom heten" enzo, waar Popo het over had... dat is bij ons niet echt gebeurd, en daar ben ik wel blij mee. Ik zou het een beetje eng vinden, een beetje bemoeizuchtig: "Eens even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, hoor".
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_59931982
    quote:

[..]

In 2000 ben ik daar bij familie op bezoek geweest. Het was indertijd mijn eerste bezoek aan de VS en ik kon het toen niet bevatten, omdat Phoenix zo enorm uitgestrekt is. Phoenix, Scottsdale, Tempe, Glendale, Mesa, Gilbert en Chandler zijn allemaal aan elkaar gegroeid. Van oost naar west is dat bij elkaar grofweg 100 km! En aan de rand van de stad gingen ze gewoon door met bouwen! Na de telecom bubble is die woningmarkt daar toen al ingestort. In Gilbert bijvoorbeeld stond de helft van de huizen leeg.

Op een gegeven moment gingen we ergens koffie drinken met z'n allen. D'r was een tent waar je gratis refills kreeg en dat leek ons wel wat. Bleek dat we een half uur moesten rijden voordat we er waren. Ik begreep die cultuur helemaal niet. Waarom zou je eerst een half uur in een auto gaan zitten, voordat je een kop koffie kunt bestellen?

Ik was er in maart en de winter is de beste tijd om Phoenix te bezoeken. Van de zomer is het er verschrikkelijk heet. Phoenix zelf heeft IMHO niets 0,0 te bieden, maar de natuur in de buurt is adembenemend mooi. Grand Canyon was geweldig, maar ik heb me ook uitstekend vermaakt in de kleinere parken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_59937131
    quote:
    Op een gegeven moment gingen we ergens koffie drinken met z'n allen. D'r was een tent waar je gratis refills kreeg en dat leek ons wel wat. Bleek dat we een half uur moesten rijden voordat we er waren. Ik begreep die cultuur helemaal niet. Waarom zou je eerst een half uur in een auto gaan zitten, voordat je een kop koffie kunt bestellen?

Gratis refills bij koffie, thee of frisdranken zijn zo`n beetje standaard bij elk restaurant of Diner in de VS,
    daar hoefde je echt geen half uur voor te rijden hoor.

(net terug van 23 dagen vakantie in de VS, o.a Phoenix )
      zondag 6 juli 2008 @ 22:44:03 #15
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59937249
    Ik ben bang dat Lyre dat ook wel weet. Of ze moeten in Indiana geen refills kennen.

Ik zie in de OP dat ik nog steeds bedankt wordt. Dank jullie allen, it's quite touching.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 7 juli 2008 @ 01:12:43 #16
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_59939907
    misschien deze week ff internet regelen in mijn huurhuisje
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_59940884
    quote:

[..]

Ik bedoelde allebei Bora-Bora. Phoenix is heel erg uitgebreid, maar ik vind het wel een mooi stad. Dit jaar is de super bowl er gehouden, ze hebben een mooi stadion gebouwd. Scottsdale is wel mooi, er wonen veel rijke mensen daar. Het is niet vreemd om er daar Ferrari's etc.. te zien rondrijden. Mijn familie en vrienden wonen in Gilbert. Ik vind het een mooi stad, overal palm bomen etc.. te zien. Je moet ook het een en ander weten, van waar je heen gaat, maar als je het weet is er veel te doen. Dat is met veel steden het geval, verspreid over een groot gebied, dat je soms lang moet rijden.
    So here I was right...
    pi_59940892
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 18:00 schreef wonderer het volgende:
    Over dat "welkom heten" enzo, waar Popo het over had... dat is bij ons niet echt gebeurd, en daar ben ik wel blij mee. Ik zou het een beetje eng vinden, een beetje bemoeizuchtig: "Eens even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, hoor".
    Haha, dat zou niet eens bij me opkomen. Ik ben nogal goed van vertrouwen. Het zou me misschien wel een beetje een Stepford Wives-gevoel geven.
    pi_59945287
    Oeh, over (maximaal) een maand ga ik er ook heen! Ik kan niet wachten
      maandag 7 juli 2008 @ 12:32:55 #20
    23676 Erwin_Br
    Geamuseerd.
    pi_59945421
    Wat mij nog het meest is bijgebleven van Phoenix is dat daar een hele boel leuke vrouwen rondliep. Er zitten behoorlijk veel fashion malls in Scottsdale (aan de Camelback Rd. bijvoorbeeld), en ik keek daar mijn ogen uit! (Tja, er was ook niet veel meer te zien in Phoenix zelf... )

Ook in ons hotel (3 Palms) zaten leuke vrouwen. Ik dacht altijd dat Californie de staat was voor vrouwelijk schoon, maar Arizona kan er ook wat van zeg!

Maar goed, Phoenix lag toevallig op onze route, anders waren we er nooit geweest.

--Erwin
      maandag 7 juli 2008 @ 13:04:07 #21
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_59946074
    Waarschijnlijk ga ik volgend jaar 7 weekjes USA in m'n eentje ( ) op studie daaro.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_59947064
    BFP
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 7 juli 2008 @ 16:59:07 #23
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59951342
    7 weken? Snelle studie!
      maandag 7 juli 2008 @ 17:00:02 #24
    158899 GasTurbine
    pi_59951357
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 16:59 schreef nickybol het volgende:
    7 weken? Snelle studie!
    Geen complete studie, natuurlijk.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_59952828
    Is New Orleans e.o. een beetje tof voor toeristen? Ik bedoel, het is daar vast nog een zootje deels, maar hoe is de omgeving, zijn er natuurparken in de buurt e.d.?
      maandag 7 juli 2008 @ 18:08:44 #26
    158899 GasTurbine
    pi_59952962
    Misschien een gevalletje LA, misschien leuk voor 4 dagen max. Voor de rest veel bendegezeik en eindeloze straten vol met standaardspul. Dat ik dat gewoon onwijs tof vind is natuurlijk mooi meegenomen
    pi_59953046
    Je vindt eindeloze straten met standaardspul tof?
      maandag 7 juli 2008 @ 18:23:43 #28
    158899 GasTurbine
    pi_59953294
    In amerika wel
      maandag 7 juli 2008 @ 18:25:29 #29
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_59953334
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 18:23 schreef GasTurbine het volgende:
    In amerika wel
    LA als copy-paste-stad bij uitstek .

Zo, na een dag goed administratief baggeren is mijn uitwisseling alweer met een giant leap dichterbij gekomen. 7 augustus naar Amsterdam voor een visum. Eindelijk.
      maandag 7 juli 2008 @ 19:53:03 #30
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_59955140
    Ik ben pas geleden geweest voor een visum, even een paar dingen:

1. zorg dat je goed de website leest en precies doet wat er staat, maar dan ook precies

2. wees voorbereid op een lange wachttijd, je moet wachten voor de securitycheck, wachten voor het naar binnen gaan en wachten voor je consultatie, de eerste twee wachten doe je staand
      maandag 7 juli 2008 @ 21:10:41 #31
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_59957161
    tieviepie
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_59959633
    We hadden toch eerst een kaartje in de OP waar iedereen zat? Of is dat eruit gevallen toen we van C&H naar KAA verhuisden? Is op zich wel aardig om toe te voegen.

Edit: Deze kaart dus. En dit is het laatste buitenlanders topic wat ik kon vinden. Ik mis hier inderdaad de gezellige inbreng van enkele Zuid-Amerikanen en Ieren.

[ Bericht 48% gewijzigd door Shivo op 07-07-2008 22:37:31 ]
    pi_59977712
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef nickybol het volgende:
    2. wees voorbereid op een lange wachttijd, je moet wachten voor de securitycheck, wachten voor het naar binnen gaan en wachten voor je consultatie, de eerste twee wachten doe je staand
    Zorg dat je je afspraak zo vroeg als mogelijk hebt. Ik heb al 2x mee gemaakt (van de 3x) dat ik binnen 15 minuten binnen was en bijna direct geholpen kon worden.
    pi_59982840
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 18:05 schreef devzero het volgende:

[..]

Zorg dat je je afspraak zo vroeg als mogelijk hebt. Ik heb al 2x mee gemaakt (van de 3x) dat ik binnen 15 minuten binnen was en bijna direct geholpen kon worden.
    Is 8.25 vroeg genoeg?
    5 uur opstaan
    pi_59983477
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 21:56 schreef carmiie het volgende:

[..]

Is 8.25 vroeg genoeg?
    5 uur opstaan
    Ik had een afspraak om 10 uur en een wachttijd van 2 uur.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_59988209
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 22:31 schreef Shivo het volgende:
    We hadden toch eerst een kaartje in de OP waar iedereen zat? Of is dat eruit gevallen toen we van C&H naar KAA verhuisden? Is op zich wel aardig om toe te voegen.

Edit: Deze kaart dus. En dit is het laatste buitenlanders topic wat ik kon vinden. Ik mis hier inderdaad de gezellige inbreng van enkele Zuid-Amerikanen en Ieren.
    Het kaartje staat nu hier in de OP,
    aangezien het niet uitsluitend over Amerikanen ging, maar over alle buitenlanden.

De linkjes naar de oude topics kunnen we inderdaad wel in één van de hoofd-KAA-topics meenemen.
    Bedankt voor de hint.
     FR
      woensdag 9 juli 2008 @ 18:31:34 #37
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60001793
    Als je een afspraak hebt om 8.25, zorg dan dat je om 8 uur voor de deur staat.
      zondag 13 juli 2008 @ 16:01:48 #38
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60076791
    Weet iemand of de airport lockers op Boston Logan open zijn?
      zondag 13 juli 2008 @ 16:26:12 #39
    71919 wonderer
    pi_60077269
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:01 schreef nickybol het volgende:
    Wanneer moet je het weten? Anders kijk ik in september even voor je.

Vluchten zijn wel een stuk duurder geworden... Is het handiger om later te boeken of juist niet?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
      zondag 13 juli 2008 @ 17:27:00 #40
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60078371
    Ik moet het over een paar weken al weten, helaas.

Als je laat boek moet je geluk hebben dat er nog iets is, volgens mij is vroeg boeken over het algemeen voordeliger.
      zondag 13 juli 2008 @ 17:27:25 #41
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60078378
    Ligt ook een beetje aan het traject, op bestemmingen als new york vanuit Europa zijn wel vaak aanbiedingen.
      zondag 13 juli 2008 @ 20:07:39 #42
    138914 Slappy
    ambtenaar
    pi_60081730
    Hoe heten die achterbuurten in Los Angles?
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      zondag 13 juli 2008 @ 20:54:59 #43
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_60082793
    Compton is erg bekend
    South Central ook
    Watts
    East side LA
    Inglewood

en uit eigen ervaring vond ik downtown ook niet echt gezellig na 18:00.

Luister een gemiddelde rapsong van Dr. Dre of Snoop dogg, luister over welke gebieden ze het hebben, en blijf daar weg
      zondag 13 juli 2008 @ 21:15:15 #44
    138914 Slappy
    ambtenaar
    pi_60083243
    Ohh effe op google video kijken.En Detroit dan???dat je zo wijk hebt als in Robocop?
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      zondag 13 juli 2008 @ 21:45:59 #45
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_60083894
    Detroit ken ik niet goed
    Ben ik ook nooit geweest...
    Maar ga er maar van uit dat 8 mile, waar Eminem vandaan komt, niet fijn is
    pi_60084697
    Iedere grote Amerikaanse stad heeft flinke achterbuurten.

Boston: Dorchester, Matappan, Roxbury

Chicago: het gebied vanaf Gary tot aan Chicago Heights is wat mij betreft het meest desolate stuk Amerika dat ik ooit heb gezien.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_60085214
    Wij hebben besloten dat wij tijdens onze trip naar Texas in oktober een bezoek gaan brengen aan Big Bend National Park, één van de grootste maar tevens minst bezochten NPs in de VS.

Ik heb er nu al zin in, het is echt mooi daar! Tegen de Mexicaanse grens aan, in de Chihuahuan Desert.
    pi_60087214
    Ik ga binnenkort ook even studeren in de VS en vroeg me af of jullie misschien tips hebben voor het regelen van je financiën. Wat is de goedkoopste manier om daar te betalen? Geld pinnen vanaf je Nederlandse rekening? Welke rekening? Altijd met een credit card betalen? Of echt een rekening aanmaken bij een Amerikaanse bank?
      maandag 14 juli 2008 @ 01:39:44 #49
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_60088492
    ligt er aan welke bank je hebt, en wat voor pakket.
    Ik heb bij de postbank een rekeing met zo'n pakket dat 30 euro per jaar kost.
    Maar het kost niets extra om hier geld uit de muur te halen.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 14 juli 2008 @ 03:01:21 #50
    71919 wonderer
    pi_60089006
    Voor het openen van een rekening heb je volgens mij altijd een SSN nodig (sofi nummer) en ik denk niet dat je die krijgt als student...
    pi_60089230
    Met een J-1 studenten visum kun je wel een ssn aanvragen (heb er zelf geen ervaring mee, maar had een student uit Oostenrijk met een J1). Daarmee zou hij een US bank rekening kunnen openen.

Alleen gaat hij slechts "even studeren", dus een nederlandse rekening zal voldoende zijn
      maandag 14 juli 2008 @ 08:27:42 #52
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_60089578
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
    Wij hebben besloten dat wij tijdens onze trip naar Texas in oktober een bezoek gaan brengen aan Big Bend National Park, één van de grootste maar tevens minst bezochten NPs in de VS.

Ik heb er nu al zin in, het is echt mooi daar! Tegen de Mexicaanse grens aan, in de Chihuahuan Desert.
    Van vrienden heb ik gehoord dat dat inderdaad een zwaar ondergewaardeerd NP is, schijnt echt prachtig te zijn!
    Veel plezier

Chicago heb ik inderdaad ook door een flinke achterbuurt gereden rond een uur of 11 's avonds...Gewoon doorkarren en niet laten merken dat je er niet bekend ben
    pi_60094319
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:01 schreef nickybol het volgende:
    Van de Logan website

Lockers CURRENTLY UNAVAILABLE FOR USE

Net als volgens mij in de rest van de VS, vanwege safety regulations. Anders kun je je paar kilo explosieven daar laten liggen en van een afstandje de lucht in laten vliegen, denk ik.
    pi_60094363
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 00:03 schreef MrMiguel het volgende:
    Ik ga binnenkort ook even studeren in de VS en vroeg me af of jullie misschien tips hebben voor het regelen van je financiën. Wat is de goedkoopste manier om daar te betalen? Geld pinnen vanaf je Nederlandse rekening? Welke rekening? Altijd met een credit card betalen? Of echt een rekening aanmaken bij een Amerikaanse bank?
    Ik heb een rabobank rekening en betaal sinds kort $2 opname kosten (hoewel de rabobank nog steeds beweerd dat opnemen gratis is). Met je creditcard heb je die kosten niet, maar ik raak altijd het overzicht kwijt hoeveel ik uitgeef dus dat valt net zo goed tegen aan het eind van de maand.
    pi_60095173
    Vanaf morgen weer 3 maanden in the USA bij m'n pa Gelijk even m'n Mountain Dew verslaving ophalen...
    pi_60106806
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 06:29 schreef devzero het volgende:
    Met een J-1 studenten visum kun je wel een ssn aanvragen (heb er zelf geen ervaring mee, maar had een student uit Oostenrijk met een J1). Daarmee zou hij een US bank rekening kunnen openen.

Alleen gaat hij slechts "even studeren", dus een nederlandse rekening zal voldoende zijn
    Met een J-1 kan je alleen een SSN aanvragen als je een baan hebt in de VS. Heb zelf toen ik in San Francisco studeerde bij de Bank of America een bankrekening kunnen openen zonder ssn (ik kreeg een bedacht ssn van alleen maar 9's). Ook via City bank hadden veel buitenlandse studenten een rekening en weet er ook een paar met een rekening bij wells fargo (allemaal zonder een ssn te overleggen).
    Ik vond het zelf wel handig om een amerikaanse rekening te hebben en daarnaast mijn nederlandse credit card te gebruiken.
    hmmmm....WAT???
      dinsdag 15 juli 2008 @ 11:08:31 #57
    23676 Erwin_Br
    Geamuseerd.
    pi_60116104
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 13:33 schreef leejow het volgende:
    Vanaf morgen weer 3 maanden in the USA bij m'n pa Gelijk even m'n Mountain Dew verslaving ophalen...
    Ah! Nog een Mountain Dew liefhebber! Waarom brengen ze dat spul niet hier heen?

Ben trouwens ook fan van de Denny's. Je kunt er best fatsoenlijk eten voor heel weinig geld. Zou volgens mij ook wel in Nederland kunnen aanslaan.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 11:29:04 #58
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_60116493
    Mountain Dew

In Rotterdam is een winkel die het verkoopt heb ik ooit eens gehoord

Denny's is leuk, echt een highschool tent, vandaar de lage prijzen
    Maar wel redelijk eten ja
    pi_60118498
    http://gerda-c-g.hyves.nl/ net 6 week terug uit orlando.zie foto's en reisverslag.helaas te kort geweest om alles te zien.onderdak hadden we in \http://www.marriottworldcenter.com als je 1x naar amerika bent geweest wil je terug.
    Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 13:29:04 #60
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60119115
    Het is een fantastisch vakantieland idd.

Om er te wonen lijkt de 21e eeuw me niet de beste periode.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60123401
    Oh! Morgen ga ik m'n visum aanvragen, ik hoop maar dat het goed gaat, doen ze daar erg moeilijk eigenlijk?
      dinsdag 15 juli 2008 @ 16:34:47 #62
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_60123744
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 16:19 schreef carmiie het volgende:
    Oh! Morgen ga ik m'n visum aanvragen, ik hoop maar dat het goed gaat, doen ze daar erg moeilijk eigenlijk?
    Welnee, krijg je zo
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      dinsdag 15 juli 2008 @ 17:19:23 #63
    138914 Slappy
    ambtenaar
    pi_60124761
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 16:19 schreef carmiie het volgende:
    Gewoon net zoals in Eu bij gemeente inschrijven
    pi_60124866
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 11:08 schreef Erwin_Br het volgende:

[..]

Ah! Nog een Mountain Dew liefhebber! Waarom brengen ze dat spul niet hier heen?

Ben trouwens ook fan van de Denny's. Je kunt er best fatsoenlijk eten voor heel weinig geld. Zou volgens mij ook wel in Nederland kunnen aanslaan.
    Mountain Dew bestel ik wel eens bij
    www.americangoodies.nl

erg leuke winkel met veel amerikaans eten/drinken
      dinsdag 15 juli 2008 @ 17:42:19 #65
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60125217
    Ik word nu al moe van alles dat ik moet regelen en invullen voor mijn uitwisseling, maarja, na de vakantie maar eens echt mee aan de slag...
      dinsdag 15 juli 2008 @ 22:55:12 #66
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60132994
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 11:29 schreef SilentChaos het volgende:
    Mountain Dew
    Ik snap nou niet echt wat er nou zo lekker is aan die zoete troep eigenlijk.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:03:06 #67
    71919 wonderer
    pi_60133212
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 22:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik snap nou niet echt wat er nou zo lekker is aan die zoete troep eigenlijk.....
    Ik wou dat ze hier ook de versie zonder cafeine verkochten
    pi_60134947
    Laatst was ik op een plaatselijke 'braderie' en wat me opviel was hoe veel jonge kinderen er aan de Mountain Dew zitten. Terwijl toch algemeen bekend is dat het spul stijf van de cafeine staat. Soms vraag ik me echt af waar ouders mee bezig zijn. En maar roepen dat die kinderen ADHD hebben...
      woensdag 16 juli 2008 @ 00:41:39 #69
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_60135234
    lyrebird +1!!!
    dat is echt waar, ik ken ook een gozer die last heeft van calcium deposits. maar hij drinkt 3 tot 5 liter mountain dew per dag
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 16 juli 2008 @ 04:13:52 #70
    71919 wonderer
    pi_60136614
    Sowieso vraag je je wel eens af of mensen uberhaupt weten wat ze allemaal naar binnen proppen op een dag...:N
    pi_60136977
    Ik heb een paar jaar geleden twee weken gelogeerd bij iemand die ik van internet kende, in Texas. Was een beetje zo'n "white trash"-gezin. Die vrouw kookte niet. Gewoon niet. Het was geen uitzondering dat die kinderen drie keer in de week een pizza van 60 cent van de Wal-Mart als avondeten naar binnen werkten ("Well, it's got everything, grains, vegetables, dairy" ). Of chips. Amerikanen en voedsel is om te huilen soms. De hoeveelheid fastfood joints vind ik ook echt afschrikwekkend.
    pi_60141689
    lees over visum aanvragen ga ervan uit dat jullie langer blijven dan 3 maanden want wij kregen hem in het vliegtuig en konden hem tijdens de vlucht invullen.( 21 mei jl )iets over pinnen,we konden gewoon pinnen met de wereldpas van de abn-amro kosten ¤ 2,20 per opname.lees hier weinig over praktische tips zoals ;je paspoort mag niet ouder zijn dan 1 jaar,medicijnverklaring mee nemen heb je nl bv ritalin e.d of iets anders met opiaten moet je een verklaring van de arts of ambassade hebben,voor de overige medicatie is een verklaring van de apotheek genoeg.voor andere weetjes zie mijn vorige reactie en verwijzing in dit topic.jaja ben al wat ouder dan jullie hihi zie het aan mijn reactie
    pi_60141918
    Je paspoort moet nog zes maanden geldig zijn, ik weet niet waar je hebt gelezen dat het maar 1 jaar oud mag zijn.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:41:35 #74
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60142071
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef wallpaper het volgende:
    lees over visum aanvragen ga ervan uit dat jullie langer blijven dan 3 maanden want wij kregen hem in het vliegtuig en konden hem tijdens de vlucht invullen.( 21 mei jl )iets over pinnen,we konden gewoon pinnen met de wereldpas van de abn-amro kosten ¤ 2,20 per opname.lees hier weinig over praktische tips zoals ;je paspoort mag niet ouder zijn dan 1 jaar,medicijnverklaring mee nemen heb je nl bv ritalin e.d of iets anders met opiaten moet je een verklaring van de arts of ambassade hebben,voor de overige medicatie is een verklaring van de apotheek genoeg.voor andere weetjes zie mijn vorige reactie en verwijzing in dit topic.jaja ben al wat ouder dan jullie hihi zie het aan mijn reactie
    Wij hebben het vooral over wonen / werken / studeren, niet over toerisme. Dat wat je in het vliegtuig moest invullen was overigens geen visum, maar een visum waiver (als in kwijtschelder), omdat je als toerist uit een van de verdraglanden dus geen visum nodig hebt.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:48:37 #75
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60142254
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 04:13 schreef wonderer het volgende:
    Sowieso vraag je je wel eens af of mensen uberhaupt weten wat ze allemaal naar binnen proppen op een dag...:N
    Mountain Dew. Bah.

Een goede hamburger bevat nog minder calorieën .
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:53:26 #76
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60142366
    Ik ben ook niet echt een fan van Mountain Dew, maar net als met veel van die typische Amerikaanse junkfood is het wel weer eens lekker als je in de VS bent omdat je in Nederland andere junkfood gewend bent.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:56:58 #77
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60142450
    Nou het typische junkfood kun je ook in NL krijgen. Als er iets is wat ik ontwijk zijn het de Mac, BK en KFC. Er zijn zoveel betere, lokale, tenten waar je prima kunt eten en drinken.
      woensdag 16 juli 2008 @ 12:59:06 #78
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60142494
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:56 schreef popolon het volgende:
    Nou het typische junkfood kun je ook in NL krijgen. Als er iets is wat ik ontwijk zijn het de Mac, BK en KFC. Er zijn zoveel betere, lokale, tenten waar je prima kunt eten en drinken.
    Ja ok, dat soort dingen eet ik sowieso niet. Ik bedoel dus meer Mountain Dew, Reese's Peanut butter cups, pop tarts, kaas uit een spuitbus ( ), enz..
    pi_60143200
    wheelgunner-Wij hebben het vooral over wonen / werken / studeren, niet over toerisme. Dat wat je in het vliegtuig moest invullen was overigens geen visum, maar een visum waiver (als in kwijtschelder), omdat je als toerist uit een van de verdraglanden dus geen visum nodig hebt.

thanx nooit te oud om te leren ,blijf toch maar ff hangen in dit topic ondanks dat het niet over toerisme gaat.vind het intressant om jullie tips/ervaringen en the things to do te lezen over andere staten,willen volgend jaar weer terug vandaar. kreeg 4x melding je bent niet ingelogd 5 keer scheepsrecht )

[ Bericht 42% gewijzigd door wallpaper op 16-07-2008 13:46:17 ]
      woensdag 16 juli 2008 @ 16:05:13 #80
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60146971
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:59 schreef Wheelgunner het volgende:
    kaas uit een spuitbus ( )
    Ga je eens gauw schamen! Als Nederlander kaastroep uit een spuitbus gebruiken? Je eet zeker ook Mac 'n cheese uit een pakje en denkt dat het kaas is.

Rasp VERSE kaas! dat smelt net zo goed, en is 10 keer lekkerder, en 10 keer beter voor je.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 juli 2008 @ 16:12:37 #81
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60147125
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 13:32 schreef wallpaper - of was het nu wheelgunner? het volgende:
    wheelgunner-Wij hebben het vooral over wonen / werken / studeren, niet over toerisme. Dat wat je in het vliegtuig moest invullen was overigens geen visum, maar een visum waiver (als in kwijtschelder), omdat je als toerist uit een van de verdraglanden dus geen visum nodig hebt.
    Vergis je daar niet in. Het heet een Visa-waiver omdat je niet van te voren een aanvraag hoeft te doen, maar officieel gesproken is het groene I-94W papiertje wel degelijk een officieel visum dat 90 dagen geldig is. Je mag meestal als je al een visum-aanvraag hebt lopen via het consulaat ook niet zomaar naar de VS, omdat je een kans loopt dat ze op het vliegveld controleren (en tegenwoordig is het steeds vaker direct gelinked aan de computers die je paspoortnummer scannen) en als men ziet dat je middels de USCIS een ander visum hebt lopen, dan moet je met een hele hoop bewijzen komen (zoals huurcontract, brief van je baas dat je terugverwacht wordt etc) voordat je het land binnen mag.

Het wordt ook meestal afgeraden om per visa waiver naar de VS te gaan terwijl je midden in een aanvraag zit voor een ander type visum. Vroegah, toen er nog nauwelijks controle was kon het allemaal.... omdat men op het vliegveld niet wist (en niet kon inzien, daarvoor moest gebeld worden) of je bekend was bij de USCIS, voormalig INS..... tegenwoordig hoor ik steeds meer "deny on entry" van mensen die TOCH op Visa Waiver naar de VS gaan, terwijl hun aanvraag voor visum al bij de USCIS ligt.

Vragen om problemen, niet doen
    -
      woensdag 16 juli 2008 @ 16:17:26 #82
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60147219
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 12:34 schreef Shivo het volgende:
    Je paspoort moet nog zes maanden geldig zijn, ik weet niet waar je hebt gelezen dat het maar 1 jaar oud mag zijn.
    Paspoort dient 6 maanden geldig te zijn op de dag dat je het visum krijgt uitgereikt. Kan me voorstellen dat om problemen te voorkomen met de aanvraag dat sommige sites 1 jaar aanhouden.

Als je paspoort nog maar zo kort geldig is, doe je er goed aan om eerst je paspoort te laten verlengen, voordat je begint. Scheelt een hoop geld met de kosten die in de VS bij het consulaat berekend worden voor het vervangen van een paspoort. - En de tijd die je er in moet steken.
    -
    pi_60148230
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in. Het heet een Visa-waiver omdat je niet van te voren een aanvraag hoeft te doen, maar officieel gesproken is het groene I-94W papiertje wel degelijk een officieel visum dat 90 dagen geldig is. Je mag meestal als je al een visum-aanvraag hebt lopen via het consulaat ook niet zomaar naar de VS, omdat je een kans loopt dat ze op het vliegveld controleren (en tegenwoordig is het steeds vaker direct gelinked aan de computers die je paspoortnummer scannen) en als men ziet dat je middels de USCIS een ander visum hebt lopen, dan moet je met een hele hoop bewijzen komen (zoals huurcontract, brief van je baas dat je terugverwacht wordt etc) voordat je het land binnen mag.

Het wordt ook meestal afgeraden om per visa waiver naar de VS te gaan terwijl je midden in een aanvraag zit voor een ander type visum. Vroegah, toen er nog nauwelijks controle was kon het allemaal.... omdat men op het vliegveld niet wist (en niet kon inzien, daarvoor moest gebeld worden) of je bekend was bij de USCIS, voormalig INS..... tegenwoordig hoor ik steeds meer "deny on entry" van mensen die TOCH op Visa Waiver naar de VS gaan, terwijl hun aanvraag voor visum al bij de USCIS ligt.

wallpaper kon wheelrunner zijn bericht niet quoten vandaar ff gekopieerd.maar thanx voor de uitleg
    pi_60148702
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 16:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Paspoort dient 6 maanden geldig te zijn op de dag dat je het visum krijgt uitgereikt. Kan me voorstellen dat om problemen te voorkomen met de aanvraag dat sommige sites 1 jaar aanhouden.

Als je paspoort nog maar zo kort geldig is, doe je er goed aan om eerst je paspoort te laten verlengen, voordat je begint. Scheelt een hoop geld met de kosten die in de VS bij het consulaat berekend worden voor het vervangen van een paspoort. - En de tijd die je er in moet steken.
    Ik hoorde dat je paspoort een half jaar geldig moet zijn na terugkeer? Voor J-1 visum dan. Ik heb hem vandaag aangevraagd, wat een ramp, ik was 35 minuten te laat omdat ik vaststond achter een defecte tram Gelukkig maakte dat niet uit. Verder ging alles goed, alleen heb je zelfs om 9 uur al een behoorlijk lange wachttijd, ik was nummer 11 in rij en toen ik binnenkwam was nummer 2 aan de beurt, en ze doen er zo'n 5 minuten over om iemand te helpen, of soms langer
      woensdag 16 juli 2008 @ 17:48:30 #85
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60148901
    Ik heb ook begrepen een half jaar ná terugkeer.
      woensdag 16 juli 2008 @ 18:34:02 #86
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60149680
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
    pi_60149894
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef nickybol het volgende:

[..]

Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
    Van wat ik van collega's heb gehoord: don't mess with the INS. Of hoe het nu mag heten.

Houd er rekening mee dat de immigration officers zich zo dom mogelijk houden, en vaak doen als of ze totaal niet snappen wat jouw plannen zijn. Als je een beetje pech hebt, dan spreken ze nauwelijks Engels. Als het een beetje meezit dan heb je echt helemaal nergens problemen mee, maar de INS staat niet bekend om klantvriendelijkheid en voor je het weet zit je in Guantanamo Bay.
      woensdag 16 juli 2008 @ 19:58:15 #88
    71919 wonderer
    pi_60151358
    USCIS heet het tegenwoordig.

Heeft hier iemand verstand van belastingen?
    pi_60151663
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 19:58 schreef wonderer het volgende:
    Heeft hier iemand verstand van belastingen?
    Genoeg om m'n belastingpapieren in te vullen.
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:04:16 #90
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60152837
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 20:12 schreef Lyrebird het volgende:
    Genoeg om m'n belastingpapieren in te vullen.
    Ik moest dit jaar bijbetalen.
    -
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:08:48 #91
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60152913
    We kregen behoorlijk wat terug dit jaar.

Wat ben je laat wonderer.
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:11:21 #92
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60152972
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef nickybol het volgende:
    Dat kan dus problemen geven...... ik zou van te voren goed navraag doen bij het consulaat. Met name de "even naar Canada" route tussen twee visums in is aardig dichtgetimmerd tegenwoordig, en het staat verder ook nogal verdacht als je als Nederlander bij een Canadese grens staat met een F1 visum.

Hou er ook rekening mee dat US Customs op de grotere Canadese luchthavens (zoals Toronto, Vancouver, etc) in Canada al aanwezig is, dus men in Canada officieel een "Amerikaanse Terminal" betreed (dit kan ook makkelijk omdat van grote luchthavens meer dan 50% van het vliegverkeer van/naar de VS is), en je dan officieel gesproken al "in de VS" bent, dus men kan voor je vlucht nog vertrekt al moeilijk beginnen te toen.

Omdat je een een GELDIG visa hebt, is het probleem minder groot denk ik dan als je een visum in aanvraag hebt, maar het kan problemen geven..... zeker weten doe ik het niet. Het zou die 15 euro voor het consulaat bellen wel eens waard kunnen zijn om echt 100% zekerheid te hebben.
    -
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:12:42 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60153006
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 21:08 schreef popolon het volgende:
    We kregen behoorlijk wat terug dit jaar.
    Ja, ik kreeg een check van $1200 van ome Bush..... maar niet voordat ik eerst $130 moest dokken. Ook natuurlijk peanuts verder natuurlijk, maar had die $130 ook liever gehouden
    -
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:16:12 #94
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60153094
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 17:48 schreef Wheelgunner het volgende:
    Ik heb ook begrepen een half jaar ná terugkeer.
    Volgens mij niet. Wellicht met tijdelijke visums, maar als je een 3-jaar visum krijgt op bijv. een H1B ofzo (of een 2-jaar conditional bij I-130 of K-1) dan moet je paspoort minstens 6 maanden geldig zijn op de dag dat je de VS voor het eerst betreed. Je kunt dan naar een Nederlands consulaat (of honoraire consul) om je Nederlandse paspoort te verlengen.

Ik heb in 2005 mijn paspoort in Los Angeles verlengd, mijn vrouw heeft het in 2007 gedaan..... en in 2010 ben ik dus weer aan de beurt. Mijn Amerikaanse paspoort is nog tot 2016 geldig, ik wou dat Nederland ook eens paspoorten voor 10 jaar ging uitgeven.
    -
      woensdag 16 juli 2008 @ 21:22:19 #95
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_60153247
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 18:47 schreef Lyrebird het volgende:
    Van wat ik van collega's heb gehoord: don't mess with the INS. Of hoe het nu mag heten.

Houd er rekening mee dat de immigration officers zich zo dom mogelijk houden, en vaak doen als of ze totaal niet snappen wat jouw plannen zijn. Als je een beetje pech hebt, dan spreken ze nauwelijks Engels. Als het een beetje meezit dan heb je echt helemaal nergens problemen mee, maar de INS staat niet bekend om klantvriendelijkheid en voor je het weet zit je in Guantanamo Bay.
    Het belangrijkste wat je moet onthouden is dat US Customs/Immigration personeel op de vliegvelden directe beslissingsmacht hebben over wie wel en niet toegelaten mag worden. Al zijn al je papieren en plannen correct op eerste oogslag, en al schreeuw je nog zo hard om een advocaat, in principe heeft een US Customs/Immigration medewerker het recht om je op het eerste vliegtuig terug te zetten, en het is dan aan jouw om te bewijzen (middels het consulaat) dat je wel toegang hebt tot de VS.

Het ligt er dus een beetje aan wat het humeur van zo'n iemand is, en dat stinkt dus best wel als je vol goede moed naar de VS vertrekt.....

Als je papieren in orde zijn, dan is het 99% zeker dat je wordt toegelaten natuurlijk, maar als je gaat knoeien met visa waiver + ander visum en op andere data het land binnenkomt dan op je visum aangegeven..... dan test je het humeur van zo'n iemand behoorlijk, en loop je de kans dat al je plannen in het water vallen.
    -
    pi_60158935
    Ik weet dat de meeste hier niets van willen horen. Maar als je echt een burger wilt worden en je spreekt goed engels. Is er ook een andere manier om een burger te worden. In dienst gaan in Amerika, en na vier jaar kun je burger worden. Ik zit zelf ook in dienst (vader is Amerikaans, dus ben altijd Amerikaans geweest) en zie heel veel mensen van andere landen dit doen.
    So here I was right...
      donderdag 17 juli 2008 @ 10:04:53 #97
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_60160360
    Dat heb ik ook wel eens gelezen. Niets voor mij, maar als iemand daar bewust voor kiest heb ik daar best respect voor hoor.
      donderdag 17 juli 2008 @ 10:08:09 #98
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60160403
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 07:43 schreef Epiphone het volgende:
    Ik weet dat de meeste hier niets van willen horen. Maar als je echt een burger wilt worden en je spreekt goed engels. Is er ook een andere manier om een burger te worden. In dienst gaan in Amerika, en na vier jaar kun je burger worden. Ik zit zelf ook in dienst (vader is Amerikaans, dus ben altijd Amerikaans geweest) en zie heel veel mensen van andere landen dit doen.
    Jaja, lekker kapot geschoten worden voor Uncle Sam.

Nehhhh... Hou het wel bij vakantie
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:18 #99
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_60161517
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 04:13 schreef wonderer het volgende:
    Denk dat het komt omdat er gewoon te veel keuze is op de Amerikaanse markt. Als je kijkt wat er alleen al aan keuze van cereals is, welke bijna allemaal inspelen op kinderen, dan is het niet zo vreemd dat kinderen overgewicht hebben. Fout ligt natuurlijk bij de ouders, maar als er minder keuze zou zijn, zouden de kinderen er ook minder om zeuren denk ik.

(toch mis ik al die keuzes wel... Dr. Pepper Berries & Cream )
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
    pi_60161644
    Iedereen denkt gelijk dat je meteen naar irak verzonden wordt. Dat is dus helemaal niet zo. Je kan ook bij de Air Force gaan (ook wel genoemd Chair Force) omdat ze dus bijna nooit worden uitgezonden. Of je kan zoals ik kiezen voor een baan in IT. Ik werk heel de dag met computers, servers en switches. Wel leuk werk en het helpt als ik ermee stop. Kan ik een goeie baan vinden. Ik zit zelf niet in het Air Force, maar in het Army.

Maar je hebt gelijk, niet iedereen wil het dus doen, ik wou alleen ff duidelijk maken dat je niet meteen kapot wordt geschoten.
    So here I was right...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')