Om te bezoeken of om te wonen?quote:Op zondag 6 juli 2008 09:25 schreef Epiphone het volgende:
Maartena je weet wel waar je heen moet in Amerika, is wel goed dat je de tijd neemt om alles te delen. Een van de leukste steden imo is Phoenix. .
Phoenix zelf vind ik niet zo boeiend, zeker niet om te wonen. Teveel uitgesmeerd over een groot gebied en vooral op autoverkeer gericht. De omgeving is wel prachtig en Sedona en Tucson zijn goed te berijden.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:17 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Om te bezoeken of om te wonen?
Ik ben erg nieuwsgierig naar Phoenix, dus als iemand er nog wat over kan vertellen, graag!
In 2000 ben ik daar bij familie op bezoek geweest. Het was indertijd mijn eerste bezoek aan de VS en ik kon het toen niet bevatten, omdat Phoenix zo enorm uitgestrekt is. Phoenix, Scottsdale, Tempe, Glendale, Mesa, Gilbert en Chandler zijn allemaal aan elkaar gegroeid. Van oost naar west is dat bij elkaar grofweg 100 km! En aan de rand van de stad gingen ze gewoon door met bouwen! Na de telecom bubble is die woningmarkt daar toen al ingestort. In Gilbert bijvoorbeeld stond de helft van de huizen leeg.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:17 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik ben erg nieuwsgierig naar Phoenix, dus als iemand er nog wat over kan vertellen, graag!
quote:Op een gegeven moment gingen we ergens koffie drinken met z'n allen. D'r was een tent waar je gratis refills kreeg en dat leek ons wel wat. Bleek dat we een half uur moesten rijden voordat we er waren. Ik begreep die cultuur helemaal niet. Waarom zou je eerst een half uur in een auto gaan zitten, voordat je een kop koffie kunt bestellen?
Ik bedoelde allebei Bora-Bora. Phoenix is heel erg uitgebreid, maar ik vind het wel een mooi stad. Dit jaar is de super bowl er gehouden, ze hebben een mooi stadion gebouwd. Scottsdale is wel mooi, er wonen veel rijke mensen daar. Het is niet vreemd om er daar Ferrari's etc.. te zien rondrijden. Mijn familie en vrienden wonen in Gilbert. Ik vind het een mooi stad, overal palm bomen etc.. te zien. Je moet ook het een en ander weten, van waar je heen gaat, maar als je het weet is er veel te doen. Dat is met veel steden het geval, verspreid over een groot gebied, dat je soms lang moet rijden.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:17 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Haha, dat zou niet eens bij me opkomen. Ik ben nogal goed van vertrouwen.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:00 schreef wonderer het volgende:
Over dat "welkom heten" enzo, waar Popo het over had... dat is bij ons niet echt gebeurd, en daar ben ik wel blij mee. Ik zou het een beetje eng vinden, een beetje bemoeizuchtig: "Eens even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, hoor".
Geen complete studie, natuurlijk.quote:
LA als copy-paste-stad bij uitstekquote:
Zorg dat je je afspraak zo vroeg als mogelijk hebt. Ik heb al 2x mee gemaakt (van de 3x) dat ik binnen 15 minuten binnen was en bijna direct geholpen kon worden.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef nickybol het volgende:
2. wees voorbereid op een lange wachttijd, je moet wachten voor de securitycheck, wachten voor het naar binnen gaan en wachten voor je consultatie, de eerste twee wachten doe je staand
Is 8.25 vroeg genoeg?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Zorg dat je je afspraak zo vroeg als mogelijk hebt. Ik heb al 2x mee gemaakt (van de 3x) dat ik binnen 15 minuten binnen was en bijna direct geholpen kon worden.
Ik had een afspraak om 10 uur en een wachttijd van 2 uur.quote:
Het kaartje staat nu hier in de OP,quote:Op maandag 7 juli 2008 22:31 schreef Shivo het volgende:
We hadden toch eerst een kaartje in de OP waar iedereen zat? Of is dat eruit gevallen toen we van C&H naar KAA verhuisden? Is op zich wel aardig om toe te voegen.
Edit: Deze kaart dus. En dit is het laatste buitenlanders topic wat ik kon vinden. Ik mis hier inderdaad de gezellige inbreng van enkele Zuid-Amerikanen en Ieren.
Wanneer moet je het weten? Anders kijk ik in september even voor je.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:01 schreef nickybol het volgende:
Weet iemand of de airport lockers op Boston Logan open zijn?
Van vrienden heb ik gehoord dat dat inderdaad een zwaar ondergewaardeerd NP is, schijnt echt prachtig te zijn!quote:Op zondag 13 juli 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben besloten dat wij tijdens onze trip naar Texas in oktober een bezoek gaan brengen aan Big Bend National Park, één van de grootste maar tevens minst bezochten NPs in de VS.
Ik heb er nu al zin in, het is echt mooi daar! Tegen de Mexicaanse grens aan, in de Chihuahuan Desert.
Van de Logan websitequote:Op zondag 13 juli 2008 16:01 schreef nickybol het volgende:
Weet iemand of de airport lockers op Boston Logan open zijn?
Ik heb een rabobank rekening en betaal sinds kort $2 opname kosten (hoewel de rabobank nog steeds beweerd dat opnemen gratis is). Met je creditcard heb je die kosten niet, maar ik raak altijd het overzicht kwijt hoeveel ik uitgeef dus dat valt net zo goed tegen aan het eind van de maand.quote:Op maandag 14 juli 2008 00:03 schreef MrMiguel het volgende:
Ik ga binnenkort ook even studeren in de VS en vroeg me af of jullie misschien tips hebben voor het regelen van je financiën. Wat is de goedkoopste manier om daar te betalen? Geld pinnen vanaf je Nederlandse rekening? Welke rekening? Altijd met een credit card betalen? Of echt een rekening aanmaken bij een Amerikaanse bank?
Met een J-1 kan je alleen een SSN aanvragen als je een baan hebt in de VS. Heb zelf toen ik in San Francisco studeerde bij de Bank of America een bankrekening kunnen openen zonder ssn (ik kreeg een bedacht ssn van alleen maar 9's). Ook via City bank hadden veel buitenlandse studenten een rekening en weet er ook een paar met een rekening bij wells fargo (allemaal zonder een ssn te overleggen).quote:Op maandag 14 juli 2008 06:29 schreef devzero het volgende:
Met een J-1 studenten visum kun je wel een ssn aanvragen (heb er zelf geen ervaring mee, maar had een student uit Oostenrijk met een J1). Daarmee zou hij een US bank rekening kunnen openen.
Alleen gaat hij slechts "even studeren", dus een nederlandse rekening zal voldoende zijn
Ah! Nog een Mountain Dew liefhebber! Waarom brengen ze dat spul niet hier heen?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:33 schreef leejow het volgende:
Vanaf morgen weer 3 maanden in the USA bij m'n paGelijk even m'n Mountain Dew verslaving ophalen...
Welnee, krijg je zoquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:19 schreef carmiie het volgende:
Oh! Morgen ga ik m'n visum aanvragen, ik hoop maar dat het goed gaat, doen ze daar erg moeilijk eigenlijk?
Gewoon net zoals in Eu bij gemeente inschrijvenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:19 schreef carmiie het volgende:
Oh! Morgen ga ik m'n visum aanvragen, ik hoop maar dat het goed gaat, doen ze daar erg moeilijk eigenlijk?
Mountain Dew bestel ik wel eens bijquote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:08 schreef Erwin_Br het volgende:
[..]
Ah! Nog een Mountain Dew liefhebber! Waarom brengen ze dat spul niet hier heen?![]()
Ben trouwens ook fan van de Denny's. Je kunt er best fatsoenlijk eten voor heel weinig geld. Zou volgens mij ook wel in Nederland kunnen aanslaan.
Ik snap nou niet echt wat er nou zo lekker is aan die zoete troep eigenlijk.....quote:
Ik wou dat ze hier ook de versie zonder cafeine verkochtenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik snap nou niet echt wat er nou zo lekker is aan die zoete troep eigenlijk.....
Wij hebben het vooral over wonen / werken / studeren, niet over toerisme. Dat wat je in het vliegtuig moest invullen was overigens geen visum, maar een visum waiver (als in kwijtschelder), omdat je als toerist uit een van de verdraglanden dus geen visum nodig hebt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef wallpaper het volgende:
lees over visum aanvragen ga ervan uit dat jullie langer blijven dan 3 maanden want wij kregen hem in het vliegtuig en konden hem tijdens de vlucht invullen.( 21 mei jl )iets over pinnen,we konden gewoon pinnen met de wereldpas van de abn-amro kosten ¤ 2,20 per opname.lees hier weinig over praktische tips zoals ;je paspoort mag niet ouder zijn dan 1 jaar,medicijnverklaring mee nemen heb je nl bv ritalin e.d of iets anders met opiaten moet je een verklaring van de arts of ambassade hebben,voor de overige medicatie is een verklaring van de apotheek genoeg.voor andere weetjes zie mijn vorige reactie en verwijzing in dit topic.jaja ben al wat ouder dan jullie hihi zie het aan mijn reactie![]()
Mountain Dew. Bah.quote:Op woensdag 16 juli 2008 04:13 schreef wonderer het volgende:
Sowieso vraag je je wel eens af of mensen uberhaupt weten wat ze allemaal naar binnen proppen op een dag...:N
Ja ok, dat soort dingen eet ik sowieso niet. Ik bedoel dus meer Mountain Dew, Reese's Peanut butter cups, pop tarts, kaas uit een spuitbus (quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:56 schreef popolon het volgende:
Nou het typische junkfood kun je ook in NL krijgen. Als er iets is wat ik ontwijk zijn het de Mac, BK en KFC. Er zijn zoveel betere, lokale, tenten waar je prima kunt eten en drinken.
Ga je eens gauw schamen! Als Nederlander kaastroep uit een spuitbus gebruiken? Je eet zeker ook Mac 'n cheese uit een pakje en denkt dat het kaas is.quote:
Vergis je daar niet in. Het heet een Visa-waiver omdat je niet van te voren een aanvraag hoeft te doen, maar officieel gesproken is het groene I-94W papiertje wel degelijk een officieel visum dat 90 dagen geldig is. Je mag meestal als je al een visum-aanvraag hebt lopen via het consulaat ook niet zomaar naar de VS, omdat je een kans loopt dat ze op het vliegveld controleren (en tegenwoordig is het steeds vaker direct gelinked aan de computers die je paspoortnummer scannen) en als men ziet dat je middels de USCIS een ander visum hebt lopen, dan moet je met een hele hoop bewijzen komen (zoals huurcontract, brief van je baas dat je terugverwacht wordt etc) voordat je het land binnen mag.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:32 schreef wallpaper - of was het nu wheelgunner? het volgende:
wheelgunner-Wij hebben het vooral over wonen / werken / studeren, niet over toerisme. Dat wat je in het vliegtuig moest invullen was overigens geen visum, maar een visum waiver (als in kwijtschelder), omdat je als toerist uit een van de verdraglanden dus geen visum nodig hebt.
Paspoort dient 6 maanden geldig te zijn op de dag dat je het visum krijgt uitgereikt. Kan me voorstellen dat om problemen te voorkomen met de aanvraag dat sommige sites 1 jaar aanhouden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:34 schreef Shivo het volgende:
Je paspoort moet nog zes maanden geldig zijn, ik weet niet waar je hebt gelezen dat het maar 1 jaar oud mag zijn.
wallpaperquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in. Het heet een Visa-waiver omdat je niet van te voren een aanvraag hoeft te doen, maar officieel gesproken is het groene I-94W papiertje wel degelijk een officieel visum dat 90 dagen geldig is. Je mag meestal als je al een visum-aanvraag hebt lopen via het consulaat ook niet zomaar naar de VS, omdat je een kans loopt dat ze op het vliegveld controleren (en tegenwoordig is het steeds vaker direct gelinked aan de computers die je paspoortnummer scannen) en als men ziet dat je middels de USCIS een ander visum hebt lopen, dan moet je met een hele hoop bewijzen komen (zoals huurcontract, brief van je baas dat je terugverwacht wordt etc) voordat je het land binnen mag.
Het wordt ook meestal afgeraden om per visa waiver naar de VS te gaan terwijl je midden in een aanvraag zit voor een ander type visum. Vroegah, toen er nog nauwelijks controle was kon het allemaal.... omdat men op het vliegveld niet wist (en niet kon inzien, daarvoor moest gebeld worden) of je bekend was bij de USCIS, voormalig INS..... tegenwoordig hoor ik steeds meer "deny on entry" van mensen die TOCH op Visa Waiver naar de VS gaan, terwijl hun aanvraag voor visum al bij de USCIS ligt.
Vragen om problemen, niet doen
Ik hoorde dat je paspoort een half jaar geldig moet zijn na terugkeer? Voor J-1 visum dan. Ik heb hem vandaag aangevraagd, wat een ramp, ik was 35 minuten te laat omdat ik vaststond achter een defecte tramquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Paspoort dient 6 maanden geldig te zijn op de dag dat je het visum krijgt uitgereikt. Kan me voorstellen dat om problemen te voorkomen met de aanvraag dat sommige sites 1 jaar aanhouden.
Als je paspoort nog maar zo kort geldig is, doe je er goed aan om eerst je paspoort te laten verlengen, voordat je begint. Scheelt een hoop geld met de kosten die in de VS bij het consulaat berekend worden voor het vervangen van een paspoort.- En de tijd die je er in moet steken.
Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in. Het heet een Visa-waiver omdat je niet van te voren een aanvraag hoeft te doen, maar officieel gesproken is het groene I-94W papiertje wel degelijk een officieel visum dat 90 dagen geldig is. Je mag meestal als je al een visum-aanvraag hebt lopen via het consulaat ook niet zomaar naar de VS, omdat je een kans loopt dat ze op het vliegveld controleren (en tegenwoordig is het steeds vaker direct gelinked aan de computers die je paspoortnummer scannen) en als men ziet dat je middels de USCIS een ander visum hebt lopen, dan moet je met een hele hoop bewijzen komen (zoals huurcontract, brief van je baas dat je terugverwacht wordt etc) voordat je het land binnen mag.
Het wordt ook meestal afgeraden om per visa waiver naar de VS te gaan terwijl je midden in een aanvraag zit voor een ander type visum. Vroegah, toen er nog nauwelijks controle was kon het allemaal.... omdat men op het vliegveld niet wist (en niet kon inzien, daarvoor moest gebeld worden) of je bekend was bij de USCIS, voormalig INS..... tegenwoordig hoor ik steeds meer "deny on entry" van mensen die TOCH op Visa Waiver naar de VS gaan, terwijl hun aanvraag voor visum al bij de USCIS ligt.
Vragen om problemen, niet doen
Van wat ik van collega's heb gehoord: don't mess with the INS. Of hoe het nu mag heten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef nickybol het volgende:
[..]
Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
Genoeg om m'n belastingpapieren in te vullen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:58 schreef wonderer het volgende:
Heeft hier iemand verstand van belastingen?
Ik moest dit jaar bijbetalen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:12 schreef Lyrebird het volgende:
Genoeg om m'n belastingpapieren in te vullen.
Dat kan dus problemen geven...... ik zou van te voren goed navraag doen bij het consulaat. Met name de "even naar Canada" route tussen twee visums in is aardig dichtgetimmerd tegenwoordig, en het staat verder ook nogal verdacht als je als Nederlander bij een Canadese grens staat met een F1 visum.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef nickybol het volgende:
Hoe zit het als je een visum al hebt? Ik heb al een F1 visa, maar dat is pas vanaf 8 augustus geldig, en ik wil eigenlijk graag op 31 juli de VS in op een visa waiver, en dan tussendoor even naar Canada en dan weer de VS in op mijn F1 visum.
Ja, ik kreeg een check van $1200 van ome Bush..... maar niet voordat ik eerst $130 moest dokken. Ook natuurlijk peanuts verder natuurlijk, maar had die $130 ook liever gehoudenquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:08 schreef popolon het volgende:
We kregen behoorlijk wat terug dit jaar.
Volgens mij niet. Wellicht met tijdelijke visums, maar als je een 3-jaar visum krijgt op bijv. een H1B ofzo (of een 2-jaar conditional bij I-130 of K-1) dan moet je paspoort minstens 6 maanden geldig zijn op de dag dat je de VS voor het eerst betreed. Je kunt dan naar een Nederlands consulaat (of honoraire consul) om je Nederlandse paspoort te verlengen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb ook begrepen een half jaar ná terugkeer.
Het belangrijkste wat je moet onthouden is dat US Customs/Immigration personeel op de vliegvelden directe beslissingsmacht hebben over wie wel en niet toegelaten mag worden. Al zijn al je papieren en plannen correct op eerste oogslag, en al schreeuw je nog zo hard om een advocaat, in principe heeft een US Customs/Immigration medewerker het recht om je op het eerste vliegtuig terug te zetten, en het is dan aan jouw om te bewijzen (middels het consulaat) dat je wel toegang hebt tot de VS.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:47 schreef Lyrebird het volgende:
Van wat ik van collega's heb gehoord: don't mess with the INS. Of hoe het nu mag heten.
Houd er rekening mee dat de immigration officers zich zo dom mogelijk houden, en vaak doen als of ze totaal niet snappen wat jouw plannen zijn. Als je een beetje pech hebt, dan spreken ze nauwelijks Engels. Als het een beetje meezit dan heb je echt helemaal nergens problemen mee, maar de INS staat niet bekend om klantvriendelijkheid en voor je het weet zit je in Guantanamo Bay.
Jaja, lekker kapot geschoten worden voor Uncle Sam.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:43 schreef Epiphone het volgende:
Ik weet dat de meeste hier niets van willen horen. Maar als je echt een burger wilt worden en je spreekt goed engels. Is er ook een andere manier om een burger te worden. In dienst gaan in Amerika, en na vier jaar kun je burger worden. Ik zit zelf ook in dienst (vader is Amerikaans, dus ben altijd Amerikaans geweest) en zie heel veel mensen van andere landen dit doen.
Denk dat het komt omdat er gewoon te veel keuze is op de Amerikaanse markt. Als je kijkt wat er alleen al aan keuze van cereals is, welke bijna allemaal inspelen op kinderen, dan is het niet zo vreemd dat kinderen overgewicht hebben. Fout ligt natuurlijk bij de ouders, maar als er minder keuze zou zijn, zouden de kinderen er ook minder om zeuren denk ik.quote:Op woensdag 16 juli 2008 04:13 schreef wonderer het volgende:
Sowieso vraag je je wel eens af of mensen uberhaupt weten wat ze allemaal naar binnen proppen op een dag...:N
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |