kan kloppen. er zijn er die zo over het stuur gebogen hingen dat ze bijna met de neus op het wiel zaten. Er zijn er ook die achter het zadel gingen hangen en zo bijna hun kont schuurde aan het achterwiel.quote:Op maandag 14 juli 2008 09:45 schreef aceHigh het volgende:
Als de renners van een berg afdalen zie je ze helemaal voor op de fiets hangen om extra snelheid te maken. Nu ken ik iemand die beweerd dat er vroeger mensen waren die zover naar voor hingen dat ze enkel nog met het voorwiel de weg aanraakte. Was dit serieus zo of??
De kermiskoersen en andere optredens leveren inderdaad een boel geld op.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:36 schreef Leonos het volgende:
En daar schijn je veel geld voor te krijgen om laatste te zijn.
Wanneer komt de samenvatting van vandaag op tv?
GPS. Er zit een motor met GPS voor elk van de belangrijke groepen en die meten het tijdsverschil. Natuurlijk mede ingegeven door de snelheid op dat moment.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef Trannellius het volgende:
De 27e is de laatste etappe.
Hoe worden tijdsverschillen gemeten? Ik nam altijd aan dat het de afstand tussen twee groepen was, gedeeld door het snelheidsverschil. Maar stel nou dat een renner in de afdaling zit, en erachter een groep nog in de beklimming, dan zou toch het verschil onwijs gaan fluctueren?
Dit is meen ik het eerste jaar dat de Tour GPS gebruikt, niet ? Want voorgaande jaren zag ik altijd nog de gele motards met hun krijtborden, die zijn van de aardbodem verdwenen ?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
GPS. Er zit een motor met GPS voor elk van de belangrijke groepen en die meten het tijdsverschil. Natuurlijk mede ingegeven door de snelheid op dat moment.
Klopt volgens mij niet. Als een kopgroep een versnelling maakt, zie je dat meteen terug in het tijdsverschil, en met jouw methode is dat niet zo.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:06 schreef DutchSL het volgende:
Volgens mij wordt het tijdsverschil gewoon gemeten van Groep A komt op Punt X (bepaald GPS coordinaat), groep B komt Y seconden later op dat punt X, Y is het tijdsverschil.
Dat kan wel, maar dan moet er nog een toevoeging bij. Groep A komt km 100 voorbij met een bepaalde snelheid. Tussen groep A en Groep B zit een bepaalde afstand. Je weet de snelheid van groep B, dus kan je de tijd bepalen tot wanneer groep B voorbij km 100 komt. Als je de computer dit elke keer opnieuw laat uitrekenen krijg je dus elke keer een nieuwe waarde. Versneld groep b nu dan wordt dat gelijk meegenomen en zal de tijd tot km 100 kleiner worden. Versneld groep A dan wordt de afstand tussen A en B groter, maar B heeft nog dezelfde snelheid en zal er daardoor langer over doen om dat punt te behalen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:16 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Klopt volgens mij niet. Als een kopgroep een versnelling maakt, zie je dat meteen terug in het tijdsverschil, en met jouw methode is dat niet zo.
Nee deze heeft wel de naam de Rode Lantaarn, dit is een spotnaam.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
En krijgt de laatste renner in de koers nog een symbool mee?
Ik gebruik ook eigenlijk bijna alles van DutchSl. Alleen als dan Groep A gaat klimmen en Groep B niet dan wordt de afstand hard kleiner, maar het tijdsverschil hoeft niet kleiner te worden. Je moet een verschil kunnen vinden tussen een groep renners die langzamer gaan omdat ze klimmen of omdat ze op het vlakke langzamer rijden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:35 schreef N.i.c.k het volgende:
@one of the few
Eerlijk gezegd komt je verhaal me niet zo plausibel over. Heb je een bepaalde bron ?
Ik geloof niet zo in je omrekeningsfactor. Als die er wel is dan verklaart dat m.i. inderdaad de vaak merkwaardige tijdsverschillen die worden aangegeven.
Maar ik denk eerder dat DutchSl het juist heeft en dat met een of andere berekening van iedere GPS coordinaat de doorkomsttijd van A vergeleken wordt met B.
Em, nee volgens mij zeg je juist iets fundamenteels anders dan DutchSl.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik gebruik ook eigenlijk bijna alles van DutchSl. Alleen als dan Groep A gaat klimmen en Groep B niet dan wordt de afstand hard kleiner, maar het tijdsverschil hoeft niet kleiner te worden. Je moet een verschil kunnen vinden tussen een groep renners die langzamer gaan omdat ze klimmen of omdat ze op het vlakke langzamer rijden.
Ik omschreef het een beetje vaag. maar met pythagoras kan je heel makkelijk een snelheid omhoog omrekenen naar een snelheid verticaal en horizontaal. Ik heb er geen bron voor, eigenlijk lijtk het me gewoon klassieke mechanica. de signalen tussen de zenders en satalieten zijn moeilijker te berekenen, maar voor groep A en B nemen we even aan dat die gelijk zijn.
Je wil het verschil weten wanneer een groepje langzamer gaat rijden doordat ze op een berg fietsen of dat ze langzamer fietsen doordat ze moe worden etc.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:10 schreef sbientje het volgende:
waarom zou je de snelheid langs de weg willen ontbinden in een verticale en een horizontale snelheid? de klim wordt toch ook gemeten langs de weg, en niet uitgedrukt in een hoogte en een 'breedte' ?
Je hebt gelijk betreft de COS regel. mijn basis idee komt niet 100% overeen met DutchSl, maar het idee.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:29 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Em, nee volgens mij zeg je juist iets fundamenteels anders dan DutchSl.
Daarbij denk ik niet dat je Phytagoras bedoelt maar de COS-regel. Maar dan zie ik nog niet in wat je dan uitrekent. dan reken je uit welke afstand ze af hebben gelegd in horizontale zin. Dat lijkt me niet goed mogelijk aangezien een tourmalet bv. hartstikke onregelmatig is, reken daarbij bochten e.d. Dat zou net zo praktisch uitvoerbaar zijn als 200.000 ijkpunten nemen aan de kant van de weg.
goed, ik heb de vraag in 100 tekens gewrongen en naar Mart gestuurd. Misschien weet kees jongkind er iets van te brouwen
Nee hoor, doen ze al een paar jaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:57 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Dit is meen ik het eerste jaar dat de Tour GPS gebruikt, niet ? Want voorgaande jaren zag ik altijd nog de gele motards met hun krijtborden, die zijn van de aardbodem verdwenen ?
Je ziet nu ook continu het tijdverschil linksbovenin waar voorgaande jaren onder in beeld nog zo nu en dan een totaaloverzicht kwam. (dat mis ik overigens wel).
Rabobank denk ik ja sinds 1996. Als ik de voorgangers Novell en Wordperfect niet mee tel.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:06 schreef TLC het volgende:
Welke ploeg die deelneemt aan de Tour is eigenlijk de langst bestaande ploeg ?
Volgens mij is dat Rabobank... maar wie weet het zeker ?
Ja ?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor, doen ze al een paar jaar.
De krijtborden rijden nog rond, die geven de info aan de renners.
Lotto en Lampre rijden al wat langer mee. Lotto volgens mij al sinds 1985 Lampre sinds '93 volgens mij. Dat zijn de sponsors die zijn gebleven.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:06 schreef TLC het volgende:
Welke ploeg die deelneemt aan de Tour is eigenlijk de langst bestaande ploeg ?
Volgens mij is dat Rabobank... maar wie weet het zeker ?
Merci beaucoup, au revoir...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef Trannellius het volgende:
De 27e is de laatste etappe.
Dank dank voor de antwoorden !quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:54 schreef RamonNL het volgende:
[..]
Lotto en Lampre rijden al wat langer mee. Lotto volgens mij al sinds 1985 Lampre sinds '93 volgens mij. Dat zijn de sponsors die zijn gebleven.
En dan heb je nog ploegen als
Telekom -> T-Mobile -> High Road -> Columbia
Mapei -> Quickstep
Banesto -> iBanesto.com -> Caisse d'Epargne
in feite dezelfde ploegen. Banesto alle 3 actief sinds begin jaren 90. Intern uiteraard een hoop veranderd, maar dat geld voor Rabobank ook.
Maar Lotto is dus de oudste 1985
ASO is de franse organisator van de Tour de France.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef TLC het volgende:
# wat is nu precies het verschil tussen de UCI en ASO ? wie doet wat ?
De groene trui is voor de leider in het puntenklassement.quote:# waarom draagt Cavendish (3 zege's) niet het groen maar Freire (geen -!- zeges) wel ?![]()
Onwaarschijnlijk, maar mogelijk. Alle ploegen liggen nu behoorlijk overhoop met de UCI vanwege de Pro Tour, dus wat de toekomst gaat bieden... zeg het maar. Het is echter wel zo dat de (franse) Tourdirectie de voorkeur geeft aan Franse ploegen.quote:# het afstappen van Saunier heeft misschien tot gevolg dat ze volgend jaar niet meer welkom zijn in de Tour, terwijl ook deelnames van Liquigas en Barloworld mij twijfelachtig lijken ; vergroot dit de kansen aanzienlijk dat de Skill ploeg volgend jaar als tweede Nederlandse ploeg deelneemt aan de Tour de France ?
De UCI is de organisatie die de regels bepaalt voor de wielersport in zijn algemeen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef TLC het volgende:
[..]
Dank dank voor de antwoorden !![]()
Oh en nog iets;
# wat is nu precies het verschil tussen de UCI en ASO ? wie doet wat ?
# waarom draagt Cavendish (3 zege's) niet het groen maar Freire (geen -!- zeges) wel ?![]()
# het afstappen van Saunier heeft misschien tot gevolg dat ze volgend jaar niet meer welkom zijn in de Tour, terwijl ook deelnames van Liquigas en Barloworld mij twijfelachtig lijken ; vergroot dit de kansen aanzienlijk dat de Skill ploeg volgend jaar als tweede Nederlandse ploeg deelneemt aan de Tour de France ?
Ik weet niet precies hoe dat bepaald wordt. Ik weet wel dat Lampre de hekkensluiter is. Met een prijzengeld van maar liefst 7.000 euro. Dit moet door alle renners gedeeld worden...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:57 schreef northernlight81 het volgende:
Als ik naar die budgetten van wielerploegen kijk is dat meestal tussen de 7,5 en 15 miljoen euro (10 miljoen voor Rabo), als Wikipedia klopt dan.
Zie ik dan het geldklassement:
1. Saunier Duval 50.970 euro
2. Columbia 50.680 euro
3. Caisse d’Epargne 33.970 euro
4. Cofidis 24.550 euro
5. Gerolsteiner 22.360 euro
9. Rabobank 13.890 euro
Wat verdienen ze eigenlijk per dag met een groene of gele trui en wat krijgen de winnaars? Ik vind dit nou niet echt grandioze bedragen. Die budgetten ook niet trouwens, als je dan ziet dat Toyota F1 een budget van meer dan 400 miljoen euro heeft.
Het prijzengeld word aan het eind van de tour uitgedeeld dus ik denk dat alleen de gewonnen prijzen van Ricco' zullen worden ingetrokken aangezien hij tot nu toe als enige betrapt is. Of het herveldeeld word: geen idee.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 00:21 schreef Ender_W het volgende:
Zomaar een vraagje over het prijzengeld. Riccardo Ricco wordt nu uit de uitslagen gehaald. Wordt dat prijzengeld nu ook van Saunier Duval afgenomen? Lijkt me wel toch? En hoe zit het dan met het prijzengeld van Piepoli. Mogen ze dat wel houden? Of moeten ze dat terug geven zodat het kan worden herverdeelt tussen de andere ploegen?
Stoppen ze onder hun shirt, tegen de wind in de afdaling.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
Dat kan ook. Zo'n krantje prop je soms wat makkelijker onder je shirt dan dat gedoe met een jasje.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:08 schreef Leonos het volgende:
Kunnen ze ook niet gewoon een jasje aandoen zoals die andere van net? (Waarbij het niet echt lukte)
Ze maken de kruiswoordpuzzels.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
Kunnen ze lekker scheuren in de afdaling!quote:Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
De echte klimmers nemen zo min mogelijk gewicht mee naar boven. Zelfs een extra jasje vinden ze dan al teveel. Ze gooien hun bidons weg of nemen er hooguit één mee. en hun fietsen voldoen ook maar nèt aan het geregelementeerde 6,8 kilogram. Ze gaan zelfs zover dat ze zoveelmogelijk vet van hun lichaam aftrainen en voor de grote beklimmingen nog even urineren. Alles om maar gewicht kwijt te raken.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:08 schreef Leonos het volgende:
Kunnen ze ook niet gewoon een jasje aandoen zoals die andere van net? (Waarbij het niet echt lukte)
Misschien voor de mecanieker ? Als iedereen hem in dezelfde versnelling laat staan bij het wisselen, legt de mecanieker de ketting standaard om het goede tandwiel ?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:35 schreef vollebollegijs het volgende:
Maarten Ducrot had het zojuist over het verwisselen van de wielen van een fiets, heeft iemand enig idee waarom de fiets in het zwaarste verzet moet staan om het wiel zo snel mogelijk te verwisselen? Of is dit een te technische vraag voor dit topic?
Hm, Ducrot had het meer over het wiel dat dan beter erin 'geklikt' kon wordenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Misschien voor de mecanieker ? Als iedereen hem in dezelfde versnelling laat staan bij het wisselen, legt de mecanieker de ketting standaard om het goede tandwiel ?
Stel, Pietje heeft hem in zijn 4, Jantje in zijn 2, Klaasje in zijn 3, dan zou de mecanieker bij iedereen moeten vragen, zodat de ketting om het juiste tandwiel te leggen ?
Gastquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:13 schreef spy08 het volgende:
Ik heb er ook 1: Hoeveel etappes is die Tour nou want begin me er aardig aan te irriteren elke avond met dat gelul over een stel fietsers die in gay-pakjes rondrijden. Je kan de tv niet aanzetten en het Sport-journaal begint met: Tour...![]()
![]()
Het is maar een idee mijnerzijds.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:10 schreef vollebollegijs het volgende:
[..]
Hm, Ducrot had het meer over het wiel dat dan beter erin 'geklikt' kon wordenMaar denk toch dat het nu iets te technies wordt
Dat is ook zo, ik doe het ook als ik m'n achterwiel eruit moet halen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:50 schreef drWho het volgende:
Met de kleinste versnelling heb je achter het kleinste tandwiel, dus makkelijker om de ketting er om heen te leggen. Dacht ik.
ik denk ik meld het even.....quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Gitanki het volgende:
Ik heb er eentje van Phonak (omdat ik die kleuren toen wel leuk vond) en daar kreeg ik wel leuke reacties op toen Landis was betrapt
En een Bianchi shirtje, ook vanwege de mooie kleur.
Bij de meesten zal dat wel het geval zijn inderdaad, of ze hebben een shirtje van de club waarbij ze fietsen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:30 schreef sbientje het volgende:
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?
is stiekem eigenlijk nog kanslozer dan voetballen in een Kaka-shirt
Ja sommige zijn echte fans! Ook zijn het shirtjes van de hoogste (vaak ook duurste) kwaliteit.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:30 schreef sbientje het volgende:
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?
is stiekem eigenlijk nog kanslozer dan voetballen in een Kaka-shirt
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:57 schreef northernlight81 het volgende:
Als ik naar die budgetten van wielerploegen kijk is dat meestal tussen de 7,5 en 15 miljoen euro (10 miljoen voor Rabo), als Wikipedia klopt dan.
Zie ik dan het geldklassement:
1. Saunier Duval 50.970 euro
2. Columbia 50.680 euro
3. Caisse d’Epargne 33.970 euro
4. Cofidis 24.550 euro
5. Gerolsteiner 22.360 euro
9. Rabobank 13.890 euro
Wat verdienen ze eigenlijk per dag met een groene of gele trui en wat krijgen de winnaars? Ik vind dit nou niet echt grandioze bedragen. Die budgetten ook niet trouwens, als je dan ziet dat Toyota F1 een budget van meer dan 400 miljoen euro heeft.
quote:"Geld is echter niet alles", reageerde de winnaar van Milaan-Sanremo op het aanbod tegenover Blick. "Wie weet hoe het er in de ploeg aan toegaat. De sponsoren zien louter het bedrijf, de renner wordt een speculatieobject. Een goede omgeving en de mogelijkheden me verder te ontwikkelen zijn veel belangrijker dan het snelle geld."
Rabobank had gewoon contador moeten halen. Hij wou zelf ook naar rabobank. Dan heb je een renner waar je zeker van weet dat hij wel een tour kan winnen en is ook nog erg jong.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:02 schreef northernlight81 het volgende:
Rabo had hem ook al 1,5 miljoen geboden. Populaire renner ( en terecht). Verder zal CSC hem ook wel een aardig tegenbod hebben gedaan. Is trouwens alleen nog Saxo vanaf volgend jaar, CSC stopt ook.
Nu ook al die Oostenrijker Bloemkohl. Kohl gisteren: "Rabo koos ervoor om Ten Dam, Eltingh, Dekker, ..... , over te laten komen. Zes Nederlandse renners maakten de overstap naar de ProTour ploeg van Rabo, en ik zat daar niet bij. Dus ging ik naar telekom"....quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Rabobank had gewoon contador moeten halen. Hij wou zelf ook naar rabobank. Dan heb je een renner waar je zeker van weet dat hij wel een tour kan winnen en is ook nog erg jong.
Zulke dingen zijn inderdaad een zekerheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Rabobank had gewoon contador moeten halen. Hij wou zelf ook naar rabobank. Dan heb je een renner waar je zeker van weet dat hij wel een tour kan winnen en is ook nog erg jong.
En Mentsjov heeft toch prima uitgepakt? De enige rondes ooit gewonnen door Rabo.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:49 schreef DutchSL het volgende:
Contador koos zelf voor Bruyneel, maar dat kwam pas laat op gang, dat met Rabo is volgens mij ook nooit echt concreet geworden.
Overigens wilde Rabobank oorspronkelijk Valverde halen toen die bij Kelme wegging, maar koos die voor Illes Balears waarop ze achter Caucchioli gingen, ook dat lukte niet (maar zoiets heeft niemand het ooit over, alleen de sterke renners die niet kwamen worden onthouden) en daarna werd het Menchov.
Menchov doet het idd niet slecht.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
En Mentsjov heeft toch prima uitgepakt? De enige rondes ooit gewonnen door Rabo.
Tsja, je kunt niet altijd alles voorspellen. En je kunt ook niet iedereen onder contract houden. Het heeft idd niet goed uitgepakt, maar om het nu een blunder(tje) te noemen vind ik weer overdreven. Je weet ook niet hoe Kohl toen presteerde t.o.v. de anderen uit de opleidingsploeg.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
Maar dat ze Kohl hebben laten gaan is toch wel een klein blundertje he?
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:35 schreef Fixers het volgende:
Ik zie net in de avond uitzending die John Lee het ravijn in fietsen, keer op keer op keer op keer. Vraag ik me af als je zo'n doorschieter hebt en je komt redelijk ongeschonden aan op de weg terug op het parcour na de haarspeldbocht die je dus gemist hebt. Mag je dan reglemantair afsnijden of moet je eerst omhoog klauteren en verder fietsen vanwaar je het parcour af bent geschoten?
Kohl vloog zelfs over Schumacher heen en verloor daar een halve minuut..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef DutchSL het volgende:
Kohl presteerde toen niet beter dan pakweg een Eltink... en tot voor deze Tour heeft niemand het ooit een groot gemis gevonden, een keer een leuke Dauphine en Moerenhout-nivo Vuelta en dat was het wel. Dit kan nu eenmaal gebeuren. Buitenlanders als Vastaranta, Kozontchuk, Walker waren veel beter bij de beloften dan Kohl (wel andere types) en maakten het dan weer niet waar.
Dikke kans ook dat als ze Kohl nu zouden halen dat hij nooit meer iets presteert uit deze orde, net als Luttenberger of Ardila. Als Oliver Zaugg niet geblesseerd was geworden was Kohl gewoon knecht geweest. En nu nog moest hij op Schumacher wachten op Superbesse dus bij Gerolsteiner hadden ze het ook niet echt gedacht
Ik meen me nog te herinneren dat de Giro van - ik dacht vorig jaar of tweej aar geleden - een renner (Mori geloof ik) twee keer onderuit ging in één afdaling en één keer ook een stuk van de afdaling 'afsneed'. Hij reed vervolgens gewoon vanaf het onderste punt verder en heeft ook geen tijdstraf gekregen voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:39 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.
Als je zelf nu een stuk lager op het parcours uitkomt zonder duidelijke opzet, dan is dat geen groot probleem lijkt me.
zoals bij Armstrong toen hij Beloki moest ontwijken en toen een stuk afsneed.
Klopt, Manuele Mori viel daar samen met ... Emanuele Sella, die toen 4e in het klassement stond door mee te glippen in ontsnappingen en sterk te klimmen (zo gek was het allemaal niet dit jaar als je vele minuten kado krijgt en bij mindere klimmers zit..) maar geblesseerd uit moest rijden. Het was overigens de rit waar Addy Engels 2e werd achter Joan Horrach.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:42 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik meen me nog te herinneren dat de Giro van - ik dacht vorig jaar of tweej aar geleden - een renner (Mori geloof ik) twee keer onderuit ging in één afdaling en één keer ook een stuk van de afdaling 'afsneed'. Hij reed vervolgens gewoon vanaf het onderste punt verder en heeft ook geen tijdstraf gekregen voor zover ik weet.
Remmen voor de bocht uiteraard!quote:
Dat was een duidelijk geval van afsnijden.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:38 schreef Wombcat het volgende:
Je mag eigenlijk niet afsnijden, maar dit wordt dan wel oogluikend toegestaan (denk aan Armstrong die door het veld reed nadat Beloki was gevallen).
Voor wielrennen heb je wel weer een speciale outfit nodig als het serieuzer aanpakt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:30 schreef sbientje het volgende:
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?
is stiekem eigenlijk nog kanslozer dan voetballen in een Kaka-shirt
Grootste versnelling = achter het kleinste tandwielquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:50 schreef drWho het volgende:
Met de kleinste versnelling heb je achter het kleinste tandwiel, dus makkelijker om de ketting er om heen te leggen. Dacht ik.
het kleinste kettingwiel achter zit aan de buitenkant van je pignon dus het is makkelijker om naar dat verzet te schakelen zodat je zonder je handen te gebruiken voor die ketting al je wiel kunt wisselen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:35 schreef vollebollegijs het volgende:
Maarten Ducrot had het zojuist over het verwisselen van de wielen van een fiets, heeft iemand enig idee waarom de fiets in het zwaarste verzet moet staan om het wiel zo snel mogelijk te verwisselen? Of is dit een te technische vraag voor dit topic?
quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:29 schreef sbientje het volgende:
ja dat bedoel ik, het zijn niet alleen afgetrainde jonge mannenmaar ook gewoon oude mennekes met bierbuiken die in zo'n raboshirt rondrijden na een uurtje stoppen bij het cafe en daar op het terras een paar biertjes drinken.. Nou ja, het is ook wel weer schattig
Zal wel hetzelfde zijn als in de racerij. Als Armstrong was gaan demareren precies op dat moment en duidelijk voor de groep waar hij in zat weer uitkwam had hij waarschijnlijk moeten wachten, maar nu kwam hij precies in het groepje terug waar hij zat en heeft hij dus nooit voordeel kunnen hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:39 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.
Als je zelf nu een stuk lager op het parcours uitkomt zonder duidelijke opzet, dan is dat geen groot probleem lijkt me.
zoals bij Armstrong toen hij Beloki moest ontwijken en toen een stuk afsneed.
Zodat het hele peloton door de vertrekplaats kan paraderen. Op die manier komen d'r nog een hoop mensen naar kijken, en een hoop mensen = goeie reclame inkomsten voor de tour organisatie.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |