De kermiskoersen en andere optredens leveren inderdaad een boel geld op.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:36 schreef Leonos het volgende:
En daar schijn je veel geld voor te krijgen om laatste te zijn.
Wanneer komt de samenvatting van vandaag op tv?
GPS. Er zit een motor met GPS voor elk van de belangrijke groepen en die meten het tijdsverschil. Natuurlijk mede ingegeven door de snelheid op dat moment.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef Trannellius het volgende:
De 27e is de laatste etappe.
Hoe worden tijdsverschillen gemeten? Ik nam altijd aan dat het de afstand tussen twee groepen was, gedeeld door het snelheidsverschil. Maar stel nou dat een renner in de afdaling zit, en erachter een groep nog in de beklimming, dan zou toch het verschil onwijs gaan fluctueren?
Dit is meen ik het eerste jaar dat de Tour GPS gebruikt, niet ? Want voorgaande jaren zag ik altijd nog de gele motards met hun krijtborden, die zijn van de aardbodem verdwenen ?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
GPS. Er zit een motor met GPS voor elk van de belangrijke groepen en die meten het tijdsverschil. Natuurlijk mede ingegeven door de snelheid op dat moment.
Klopt volgens mij niet. Als een kopgroep een versnelling maakt, zie je dat meteen terug in het tijdsverschil, en met jouw methode is dat niet zo.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:06 schreef DutchSL het volgende:
Volgens mij wordt het tijdsverschil gewoon gemeten van Groep A komt op Punt X (bepaald GPS coordinaat), groep B komt Y seconden later op dat punt X, Y is het tijdsverschil.
Dat kan wel, maar dan moet er nog een toevoeging bij. Groep A komt km 100 voorbij met een bepaalde snelheid. Tussen groep A en Groep B zit een bepaalde afstand. Je weet de snelheid van groep B, dus kan je de tijd bepalen tot wanneer groep B voorbij km 100 komt. Als je de computer dit elke keer opnieuw laat uitrekenen krijg je dus elke keer een nieuwe waarde. Versneld groep b nu dan wordt dat gelijk meegenomen en zal de tijd tot km 100 kleiner worden. Versneld groep A dan wordt de afstand tussen A en B groter, maar B heeft nog dezelfde snelheid en zal er daardoor langer over doen om dat punt te behalen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:16 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Klopt volgens mij niet. Als een kopgroep een versnelling maakt, zie je dat meteen terug in het tijdsverschil, en met jouw methode is dat niet zo.
Nee deze heeft wel de naam de Rode Lantaarn, dit is een spotnaam.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
En krijgt de laatste renner in de koers nog een symbool mee?
Ik gebruik ook eigenlijk bijna alles van DutchSl. Alleen als dan Groep A gaat klimmen en Groep B niet dan wordt de afstand hard kleiner, maar het tijdsverschil hoeft niet kleiner te worden. Je moet een verschil kunnen vinden tussen een groep renners die langzamer gaan omdat ze klimmen of omdat ze op het vlakke langzamer rijden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:35 schreef N.i.c.k het volgende:
@one of the few
Eerlijk gezegd komt je verhaal me niet zo plausibel over. Heb je een bepaalde bron ?
Ik geloof niet zo in je omrekeningsfactor. Als die er wel is dan verklaart dat m.i. inderdaad de vaak merkwaardige tijdsverschillen die worden aangegeven.
Maar ik denk eerder dat DutchSl het juist heeft en dat met een of andere berekening van iedere GPS coordinaat de doorkomsttijd van A vergeleken wordt met B.
Em, nee volgens mij zeg je juist iets fundamenteels anders dan DutchSl.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik gebruik ook eigenlijk bijna alles van DutchSl. Alleen als dan Groep A gaat klimmen en Groep B niet dan wordt de afstand hard kleiner, maar het tijdsverschil hoeft niet kleiner te worden. Je moet een verschil kunnen vinden tussen een groep renners die langzamer gaan omdat ze klimmen of omdat ze op het vlakke langzamer rijden.
Ik omschreef het een beetje vaag. maar met pythagoras kan je heel makkelijk een snelheid omhoog omrekenen naar een snelheid verticaal en horizontaal. Ik heb er geen bron voor, eigenlijk lijtk het me gewoon klassieke mechanica. de signalen tussen de zenders en satalieten zijn moeilijker te berekenen, maar voor groep A en B nemen we even aan dat die gelijk zijn.
Je wil het verschil weten wanneer een groepje langzamer gaat rijden doordat ze op een berg fietsen of dat ze langzamer fietsen doordat ze moe worden etc.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:10 schreef sbientje het volgende:
waarom zou je de snelheid langs de weg willen ontbinden in een verticale en een horizontale snelheid? de klim wordt toch ook gemeten langs de weg, en niet uitgedrukt in een hoogte en een 'breedte' ?
Je hebt gelijk betreft de COS regel. mijn basis idee komt niet 100% overeen met DutchSl, maar het idee.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:29 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Em, nee volgens mij zeg je juist iets fundamenteels anders dan DutchSl.
Daarbij denk ik niet dat je Phytagoras bedoelt maar de COS-regel. Maar dan zie ik nog niet in wat je dan uitrekent. dan reken je uit welke afstand ze af hebben gelegd in horizontale zin. Dat lijkt me niet goed mogelijk aangezien een tourmalet bv. hartstikke onregelmatig is, reken daarbij bochten e.d. Dat zou net zo praktisch uitvoerbaar zijn als 200.000 ijkpunten nemen aan de kant van de weg.
goed, ik heb de vraag in 100 tekens gewrongen en naar Mart gestuurd. Misschien weet kees jongkind er iets van te brouwen
Nee hoor, doen ze al een paar jaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:57 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Dit is meen ik het eerste jaar dat de Tour GPS gebruikt, niet ? Want voorgaande jaren zag ik altijd nog de gele motards met hun krijtborden, die zijn van de aardbodem verdwenen ?
Je ziet nu ook continu het tijdverschil linksbovenin waar voorgaande jaren onder in beeld nog zo nu en dan een totaaloverzicht kwam. (dat mis ik overigens wel).
Rabobank denk ik ja sinds 1996. Als ik de voorgangers Novell en Wordperfect niet mee tel.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:06 schreef TLC het volgende:
Welke ploeg die deelneemt aan de Tour is eigenlijk de langst bestaande ploeg ?
Volgens mij is dat Rabobank... maar wie weet het zeker ?
Ja ?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor, doen ze al een paar jaar.
De krijtborden rijden nog rond, die geven de info aan de renners.
Lotto en Lampre rijden al wat langer mee. Lotto volgens mij al sinds 1985 Lampre sinds '93 volgens mij. Dat zijn de sponsors die zijn gebleven.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:06 schreef TLC het volgende:
Welke ploeg die deelneemt aan de Tour is eigenlijk de langst bestaande ploeg ?
Volgens mij is dat Rabobank... maar wie weet het zeker ?
Merci beaucoup, au revoir...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef Trannellius het volgende:
De 27e is de laatste etappe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |