Hm, Ducrot had het meer over het wiel dat dan beter erin 'geklikt' kon wordenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Misschien voor de mecanieker ? Als iedereen hem in dezelfde versnelling laat staan bij het wisselen, legt de mecanieker de ketting standaard om het goede tandwiel ?
Stel, Pietje heeft hem in zijn 4, Jantje in zijn 2, Klaasje in zijn 3, dan zou de mecanieker bij iedereen moeten vragen, zodat de ketting om het juiste tandwiel te leggen ?
Gastquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:13 schreef spy08 het volgende:
Ik heb er ook 1: Hoeveel etappes is die Tour nou want begin me er aardig aan te irriteren elke avond met dat gelul over een stel fietsers die in gay-pakjes rondrijden. Je kan de tv niet aanzetten en het Sport-journaal begint met: Tour...![]()
![]()
Het is maar een idee mijnerzijds.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:10 schreef vollebollegijs het volgende:
[..]
Hm, Ducrot had het meer over het wiel dat dan beter erin 'geklikt' kon wordenMaar denk toch dat het nu iets te technies wordt
Dat is ook zo, ik doe het ook als ik m'n achterwiel eruit moet halen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:50 schreef drWho het volgende:
Met de kleinste versnelling heb je achter het kleinste tandwiel, dus makkelijker om de ketting er om heen te leggen. Dacht ik.
ik denk ik meld het even.....quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Gitanki het volgende:
Ik heb er eentje van Phonak (omdat ik die kleuren toen wel leuk vond) en daar kreeg ik wel leuke reacties op toen Landis was betrapt
En een Bianchi shirtje, ook vanwege de mooie kleur.
Bij de meesten zal dat wel het geval zijn inderdaad, of ze hebben een shirtje van de club waarbij ze fietsen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:30 schreef sbientje het volgende:
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?
is stiekem eigenlijk nog kanslozer dan voetballen in een Kaka-shirt
Ja sommige zijn echte fans! Ook zijn het shirtjes van de hoogste (vaak ook duurste) kwaliteit.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:30 schreef sbientje het volgende:
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?
is stiekem eigenlijk nog kanslozer dan voetballen in een Kaka-shirt
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:57 schreef northernlight81 het volgende:
Als ik naar die budgetten van wielerploegen kijk is dat meestal tussen de 7,5 en 15 miljoen euro (10 miljoen voor Rabo), als Wikipedia klopt dan.
Zie ik dan het geldklassement:
1. Saunier Duval 50.970 euro
2. Columbia 50.680 euro
3. Caisse d’Epargne 33.970 euro
4. Cofidis 24.550 euro
5. Gerolsteiner 22.360 euro
9. Rabobank 13.890 euro
Wat verdienen ze eigenlijk per dag met een groene of gele trui en wat krijgen de winnaars? Ik vind dit nou niet echt grandioze bedragen. Die budgetten ook niet trouwens, als je dan ziet dat Toyota F1 een budget van meer dan 400 miljoen euro heeft.
quote:"Geld is echter niet alles", reageerde de winnaar van Milaan-Sanremo op het aanbod tegenover Blick. "Wie weet hoe het er in de ploeg aan toegaat. De sponsoren zien louter het bedrijf, de renner wordt een speculatieobject. Een goede omgeving en de mogelijkheden me verder te ontwikkelen zijn veel belangrijker dan het snelle geld."
Rabobank had gewoon contador moeten halen. Hij wou zelf ook naar rabobank. Dan heb je een renner waar je zeker van weet dat hij wel een tour kan winnen en is ook nog erg jong.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:02 schreef northernlight81 het volgende:
Rabo had hem ook al 1,5 miljoen geboden. Populaire renner ( en terecht). Verder zal CSC hem ook wel een aardig tegenbod hebben gedaan. Is trouwens alleen nog Saxo vanaf volgend jaar, CSC stopt ook.
Nu ook al die Oostenrijker Bloemkohl. Kohl gisteren: "Rabo koos ervoor om Ten Dam, Eltingh, Dekker, ..... , over te laten komen. Zes Nederlandse renners maakten de overstap naar de ProTour ploeg van Rabo, en ik zat daar niet bij. Dus ging ik naar telekom"....quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Rabobank had gewoon contador moeten halen. Hij wou zelf ook naar rabobank. Dan heb je een renner waar je zeker van weet dat hij wel een tour kan winnen en is ook nog erg jong.
Zulke dingen zijn inderdaad een zekerheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Rabobank had gewoon contador moeten halen. Hij wou zelf ook naar rabobank. Dan heb je een renner waar je zeker van weet dat hij wel een tour kan winnen en is ook nog erg jong.
En Mentsjov heeft toch prima uitgepakt? De enige rondes ooit gewonnen door Rabo.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:49 schreef DutchSL het volgende:
Contador koos zelf voor Bruyneel, maar dat kwam pas laat op gang, dat met Rabo is volgens mij ook nooit echt concreet geworden.
Overigens wilde Rabobank oorspronkelijk Valverde halen toen die bij Kelme wegging, maar koos die voor Illes Balears waarop ze achter Caucchioli gingen, ook dat lukte niet (maar zoiets heeft niemand het ooit over, alleen de sterke renners die niet kwamen worden onthouden) en daarna werd het Menchov.
Menchov doet het idd niet slecht.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
En Mentsjov heeft toch prima uitgepakt? De enige rondes ooit gewonnen door Rabo.
Tsja, je kunt niet altijd alles voorspellen. En je kunt ook niet iedereen onder contract houden. Het heeft idd niet goed uitgepakt, maar om het nu een blunder(tje) te noemen vind ik weer overdreven. Je weet ook niet hoe Kohl toen presteerde t.o.v. de anderen uit de opleidingsploeg.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
Maar dat ze Kohl hebben laten gaan is toch wel een klein blundertje he?
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:35 schreef Fixers het volgende:
Ik zie net in de avond uitzending die John Lee het ravijn in fietsen, keer op keer op keer op keer. Vraag ik me af als je zo'n doorschieter hebt en je komt redelijk ongeschonden aan op de weg terug op het parcour na de haarspeldbocht die je dus gemist hebt. Mag je dan reglemantair afsnijden of moet je eerst omhoog klauteren en verder fietsen vanwaar je het parcour af bent geschoten?
Kohl vloog zelfs over Schumacher heen en verloor daar een halve minuut..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef DutchSL het volgende:
Kohl presteerde toen niet beter dan pakweg een Eltink... en tot voor deze Tour heeft niemand het ooit een groot gemis gevonden, een keer een leuke Dauphine en Moerenhout-nivo Vuelta en dat was het wel. Dit kan nu eenmaal gebeuren. Buitenlanders als Vastaranta, Kozontchuk, Walker waren veel beter bij de beloften dan Kohl (wel andere types) en maakten het dan weer niet waar.
Dikke kans ook dat als ze Kohl nu zouden halen dat hij nooit meer iets presteert uit deze orde, net als Luttenberger of Ardila. Als Oliver Zaugg niet geblesseerd was geworden was Kohl gewoon knecht geweest. En nu nog moest hij op Schumacher wachten op Superbesse dus bij Gerolsteiner hadden ze het ook niet echt gedacht
Ik meen me nog te herinneren dat de Giro van - ik dacht vorig jaar of tweej aar geleden - een renner (Mori geloof ik) twee keer onderuit ging in één afdaling en één keer ook een stuk van de afdaling 'afsneed'. Hij reed vervolgens gewoon vanaf het onderste punt verder en heeft ook geen tijdstraf gekregen voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:39 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.
Als je zelf nu een stuk lager op het parcours uitkomt zonder duidelijke opzet, dan is dat geen groot probleem lijkt me.
zoals bij Armstrong toen hij Beloki moest ontwijken en toen een stuk afsneed.
Klopt, Manuele Mori viel daar samen met ... Emanuele Sella, die toen 4e in het klassement stond door mee te glippen in ontsnappingen en sterk te klimmen (zo gek was het allemaal niet dit jaar als je vele minuten kado krijgt en bij mindere klimmers zit..) maar geblesseerd uit moest rijden. Het was overigens de rit waar Addy Engels 2e werd achter Joan Horrach.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:42 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik meen me nog te herinneren dat de Giro van - ik dacht vorig jaar of tweej aar geleden - een renner (Mori geloof ik) twee keer onderuit ging in één afdaling en één keer ook een stuk van de afdaling 'afsneed'. Hij reed vervolgens gewoon vanaf het onderste punt verder en heeft ook geen tijdstraf gekregen voor zover ik weet.
Remmen voor de bocht uiteraard!quote:
Dat was een duidelijk geval van afsnijden.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:38 schreef Wombcat het volgende:
Je mag eigenlijk niet afsnijden, maar dit wordt dan wel oogluikend toegestaan (denk aan Armstrong die door het veld reed nadat Beloki was gevallen).
Voor wielrennen heb je wel weer een speciale outfit nodig als het serieuzer aanpakt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:30 schreef sbientje het volgende:
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?
is stiekem eigenlijk nog kanslozer dan voetballen in een Kaka-shirt
Grootste versnelling = achter het kleinste tandwielquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:50 schreef drWho het volgende:
Met de kleinste versnelling heb je achter het kleinste tandwiel, dus makkelijker om de ketting er om heen te leggen. Dacht ik.
het kleinste kettingwiel achter zit aan de buitenkant van je pignon dus het is makkelijker om naar dat verzet te schakelen zodat je zonder je handen te gebruiken voor die ketting al je wiel kunt wisselen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:35 schreef vollebollegijs het volgende:
Maarten Ducrot had het zojuist over het verwisselen van de wielen van een fiets, heeft iemand enig idee waarom de fiets in het zwaarste verzet moet staan om het wiel zo snel mogelijk te verwisselen? Of is dit een te technische vraag voor dit topic?
quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:29 schreef sbientje het volgende:
ja dat bedoel ik, het zijn niet alleen afgetrainde jonge mannenmaar ook gewoon oude mennekes met bierbuiken die in zo'n raboshirt rondrijden na een uurtje stoppen bij het cafe en daar op het terras een paar biertjes drinken.. Nou ja, het is ook wel weer schattig
Zal wel hetzelfde zijn als in de racerij. Als Armstrong was gaan demareren precies op dat moment en duidelijk voor de groep waar hij in zat weer uitkwam had hij waarschijnlijk moeten wachten, maar nu kwam hij precies in het groepje terug waar hij zat en heeft hij dus nooit voordeel kunnen hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:39 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.
Als je zelf nu een stuk lager op het parcours uitkomt zonder duidelijke opzet, dan is dat geen groot probleem lijkt me.
zoals bij Armstrong toen hij Beloki moest ontwijken en toen een stuk afsneed.
Zodat het hele peloton door de vertrekplaats kan paraderen. Op die manier komen d'r nog een hoop mensen naar kijken, en een hoop mensen = goeie reclame inkomsten voor de tour organisatie.quote:
Beide vielen toen twee keer toch?quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:18 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Klopt, Manuele Mori viel daar samen met ... Emanuele Sella, die toen 4e in het klassement stond door mee te glippen in ontsnappingen en sterk te klimmen (zo gek was het allemaal niet dit jaar als je vele minuten kado krijgt en bij mindere klimmers zit..) maar geblesseerd uit moest rijden. Het was overigens de rit waar Addy Engels 2e werd achter Joan Horrach.
En een rollende start is veiliger natuurlijk.. dus je moet sowieso een stukje rijden, dan kun je er beter quasi een 'presentatie' voor het publiek van maken. Misschien is het ook wel historisch zo bepaald, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:17 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Zodat het hele peloton door de vertrekplaats kan paraderen. Op die manier komen d'r nog een hoop mensen naar kijken, en een hoop mensen = goeie reclame inkomsten voor de tour organisatie.
Dat zou ik ook graag willen wetenquote:Op donderdag 24 juli 2008 09:30 schreef eortuw het volgende:
-Waar kan ik de tijd vinden die individuele renners nodig hadden om de diverse bergen van gisteren te beklimmen?
Voor kleine overtredingen (stayeren achter / hangen aan auto's meestal) worden tijd- en puntenstraffen uitgedeeld.quote:-Waarom staan er zes renners in het puntenklassement (ook op de officiele toursite) op -5 punten?
Dat weet ik, maar ik vroeg me af voor welk precies vergrijp. Want volgens mij worden er voor stayeren toch meestal tijdstraffen uitgedeeld? Het is sowieso een beetje een zinloze straf in het geval van deze atleten, maar goed.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Voor kleine overtredingen (stayeren achter / hangen aan auto's meestal) worden tijd- en puntenstraffen uitgedeeld.
Voor stayeren krijg je zowel tijdstraf als puntenaftrekquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:53 schreef eortuw het volgende:
Dat weet ik, maar ik vroeg me af voor welk precies vergrijp. Want volgens mij worden er voor stayeren toch meestal tijdstraffen uitgedeeld?
Inderdaad, renners die niet voor het algemeen- of puntenklassement rijden boeit zo'n straf niks.quote:Het is sowieso een beetje een zinloze straf in het geval van deze atleten, maar goed.
Piepoli was op het moment van de test van Ricco nog niet uit de TDF gestapt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:10 schreef homerjay het volgende:
Het verbaasd me wel dat Piepoli nog niet betrapt is. Ik neem aan dat ze na zijn ritwinst dezelfde test als bij Ricco hebben afgenomen. Of zouden ze van uitstappers geen testen meer publiceren. Dat zou wel oneerlijk zijn, omdat dan de rituitslag blijft staan.
Tja, dat is net zoiets als vragen waarom niet elke auto een Ferrari of Porsche is. Tijdritfietsen zijn compromisloze hardrijdmachines; ongeschikt in een peloton want moeilijker bestuurbaar en de houding is niet lang vol te houden (zeer diep/aerodynamisch). Opoefietsen zijn er niet op gemaakt om heel hard te gaan en bij de snelheden die daarop worden gehaald is aerodynamica behoorlijk onbelangrijk. Hoge velgen of zelfs dichte wielen zijn aerodynamisch, maar dan moet het niet te hard waaien want dan wordt de fiets onbestuurbaar. Nog een aspect: gewicht. En dichte wielen of vierspaaks carbon wielen zijn (veel) duurder dan gewone wielen. Daarnaast: carbon wielen/spaken kunnen ook gewoon kapot, sommige zijn dan zelfs levensgevaarlijk (bepaalde Spinergy's werken als cirkelzagen bij breuken en zijn verboden in officiële wedstrijden om afgehakte ledematen en vingers te voorkomen).quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:06 schreef JohnDDD het volgende:
Vragen over wielen:
Als tijdritfietsen vaak dichte wielen hebben en dat een voordeel oplevert, waarom hebben normale fietsen (zowel racefietsen als opoefietsen) dan open wielen?
En als die fietsen bij open wielen vaak maar vier grote dikke spaken per wiel hebben van carbonmateriaal, waarom hebben wij dan in onze fietsen van die suffe spaken zitten die kunnen breken of eruit vallen?
Ze rijden rustig tot aan Parijs, beetje showen enzo.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:45 schreef FastFox91 het volgende:
Klopt het dat de renners de laatste dag niet meer echt strijden?
Nee klopt niet helemaal. Je mag natuurlijk ook gewoon een aanval doen in de laatste rit op de Champs Elysees. Vino deed het drie jaar terug om via bonificatiesecondes en ritwinst vijfde te worden in plaats van zesde.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:45 schreef FastFox91 het volgende:
Klopt het dat de renners de laatste dag niet meer echt strijden?
Het is vlak en grootste deel is al aan 't feestvieren.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:25 schreef Dutchsporter het volgende:
Waarvoor wordt het op de laatste dag bijna altijd een massasprint?
Eerder het omgekeerde.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:20 schreef Modus het volgende:
Het is een vlakke etappe en daar zal een Evans nooit 1 minuut weg kunnen rijden van Sastre, mede door het ploegwerk.
Inderdaad, daarom is Philippe Gilbert ook een heldquote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:54 schreef sbientje het volgende:
tis ook wel een beetje een gentlemen's agreement toch, dat er op de laatste dag niet meer echt gestreden wordt?
In België is het land tenminste niet overal vlak. Veel wielrenners wonen ook in Limburg.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:52 schreef Klopkoek het volgende:
Van mij ook even een domme vraag: waarom wonen zoveel Nederlanse wielrenners in België?
Belasting kan niet de enige reden zijn, dan zouden ook vele andere sporters van andere sporten in belgië wonen.
Je kan veel meer in de heuvels trainen.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:52 schreef Klopkoek het volgende:
Van mij ook even een domme vraag: waarom wonen zoveel Nederlanse wielrenners in België?
Belasting kan niet de enige reden zijn, dan zouden ook vele andere sporters van andere sporten in belgië wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |