abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60266688
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Misschien voor de mecanieker ? Als iedereen hem in dezelfde versnelling laat staan bij het wisselen, legt de mecanieker de ketting standaard om het goede tandwiel ?

Stel, Pietje heeft hem in zijn 4, Jantje in zijn 2, Klaasje in zijn 3, dan zou de mecanieker bij iedereen moeten vragen, zodat de ketting om het juiste tandwiel te leggen ?
Hm, Ducrot had het meer over het wiel dat dan beter erin 'geklikt' kon worden Maar denk toch dat het nu iets te technies wordt
pi_60266788
Ik heb er ook 1: Hoeveel etappes is die Tour nou want begin me er aardig aan te irriteren elke avond met dat gelul over een stel fietsers die in gay-pakjes rondrijden. Je kan de tv niet aanzetten en het Sport-journaal begint met: Tour...
pi_60267064
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:13 schreef spy08 het volgende:
Ik heb er ook 1: Hoeveel etappes is die Tour nou want begin me er aardig aan te irriteren elke avond met dat gelul over een stel fietsers die in gay-pakjes rondrijden. Je kan de tv niet aanzetten en het Sport-journaal begint met: Tour...
Gast
pi_60267661
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60267800
Met de kleinste versnelling heb je achter het kleinste tandwiel, dus makkelijker om de ketting er om heen te leggen. Dacht ik.
pi_60267812
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:10 schreef vollebollegijs het volgende:

[..]

Hm, Ducrot had het meer over het wiel dat dan beter erin 'geklikt' kon worden Maar denk toch dat het nu iets te technies wordt
Het is maar een idee mijnerzijds.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:55:42 #157
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60267925
Wat een fantastisch topic. Ik schaam me dood, maar ik dacht ook altijd dat het peleton was
Nu keek ik nooit naar wielrennen, omdat ik er niets van begreep. Dit topic is heel verhelderend.
pi_60267978
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:50 schreef drWho het volgende:
Met de kleinste versnelling heb je achter het kleinste tandwiel, dus makkelijker om de ketting er om heen te leggen. Dacht ik.
Dat is ook zo, ik doe het ook als ik m'n achterwiel eruit moet halen.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60278629
is het bij wielrennen net als bij voetbal, dat je als fanboy/trimmer een outfitje koopt van je favo ploeg? ik had net bijna eentje van lampre onder mijn ruitenwisser, en ik kan me zo voorstellen dat je daar niet vrijwillig in gaat rijden
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_60278800
Ik zou graag eentje met een Saunier Duval tricot tegenkomen en die dan hard uitlachen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_60278910
Ik heb er eentje van Phonak (omdat ik die kleuren toen wel leuk vond) en daar kreeg ik wel leuke reacties op toen Landis was betrapt

En een Bianchi shirtje, ook vanwege de mooie kleur.
pi_60278976
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?

is stiekem eigenlijk nog kanslozer dan voetballen in een Kaka-shirt
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:31:47 #163
48077 N3M0
Niemand? ... nee niemand nee!
pi_60279022
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Gitanki het volgende:
Ik heb er eentje van Phonak (omdat ik die kleuren toen wel leuk vond) en daar kreeg ik wel leuke reacties op toen Landis was betrapt

En een Bianchi shirtje, ook vanwege de mooie kleur.
ik denk ik meld het even.....

Maar die huis kleur van Bianchi nee dank je
pi_60279048
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:30 schreef sbientje het volgende:
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?

Bij de meesten zal dat wel het geval zijn inderdaad, of ze hebben een shirtje van de club waarbij ze fietsen.
Ik koop shirtjes die ik mooi vind, toevallig zijn ze van een ploeg omdat ik geen mooie neutrale kon vinden op dat moment.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:33:00 #165
48077 N3M0
Niemand? ... nee niemand nee!
pi_60279063
quote:

Ja sommige zijn echte fans! Ook zijn het shirtjes van de hoogste (vaak ook duurste) kwaliteit.
pi_60279347
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:57 schreef northernlight81 het volgende:
Als ik naar die budgetten van wielerploegen kijk is dat meestal tussen de 7,5 en 15 miljoen euro (10 miljoen voor Rabo), als Wikipedia klopt dan.
Zie ik dan het geldklassement:
1. Saunier Duval 50.970 euro
2. Columbia 50.680 euro
3. Caisse d’Epargne 33.970 euro
4. Cofidis 24.550 euro
5. Gerolsteiner 22.360 euro
9. Rabobank 13.890 euro

Wat verdienen ze eigenlijk per dag met een groene of gele trui en wat krijgen de winnaars? Ik vind dit nou niet echt grandioze bedragen. Die budgetten ook niet trouwens, als je dan ziet dat Toyota F1 een budget van meer dan 400 miljoen euro heeft.

Prijzen zijn erg laag in vergelijking met sommige andere sporten, maar ze verdienen natuurlijk wel een leuk salaris, een paar ton tot 1 miljoen per jaar. Bv vandaag werd vermeld door Herbert dat Cancellara 2 miljoen euro per jaar krijgt bij een Russische ploeg, meer dan 2x zoveel dan nu bij CSC, hetgeen hem dus op zo'n 8 a 9 ton zet.

En dit prijzengeld komt van de tour organisatie, wellicht dat de sponsor ook nog wel een bonus geeft voor ritwinsten en truien?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_60279566
Cancellara wilde niet bij die ploeg gaan rijden, ondanks het leuke aanbod:
quote:
"Geld is echter niet alles", reageerde de winnaar van Milaan-Sanremo op het aanbod tegenover Blick. "Wie weet hoe het er in de ploeg aan toegaat. De sponsoren zien louter het bedrijf, de renner wordt een speculatieobject. Een goede omgeving en de mogelijkheden me verder te ontwikkelen zijn veel belangrijker dan het snelle geld."
pi_60280165
Rabo had hem ook al 1,5 miljoen geboden. Populaire renner ( en terecht). Verder zal CSC hem ook wel een aardig tegenbod hebben gedaan. Is trouwens alleen nog Saxo vanaf volgend jaar, CSC stopt ook.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:15:11 #169
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_60280744
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:02 schreef northernlight81 het volgende:
Rabo had hem ook al 1,5 miljoen geboden. Populaire renner ( en terecht). Verder zal CSC hem ook wel een aardig tegenbod hebben gedaan. Is trouwens alleen nog Saxo vanaf volgend jaar, CSC stopt ook.
Rabobank had gewoon contador moeten halen. Hij wou zelf ook naar rabobank. Dan heb je een renner waar je zeker van weet dat hij wel een tour kan winnen en is ook nog erg jong.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:20:17 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60280991
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Rabobank had gewoon contador moeten halen. Hij wou zelf ook naar rabobank. Dan heb je een renner waar je zeker van weet dat hij wel een tour kan winnen en is ook nog erg jong.
Nu ook al die Oostenrijker Bloemkohl. Kohl gisteren: "Rabo koos ervoor om Ten Dam, Eltingh, Dekker, ..... , over te laten komen. Zes Nederlandse renners maakten de overstap naar de ProTour ploeg van Rabo, en ik zat daar niet bij. Dus ging ik naar telekom"....

Bij rabo hebben ze hem gewoon laten gaan. Sufferds.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:42:36 #171
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60282020
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Zulke dingen zijn inderdaad een zekerheid.
pi_60282346
Contador koos zelf voor Bruyneel, maar dat kwam pas laat op gang met Astana, dat met Rabo is volgens mij ook nooit echt concreet geworden.
Overigens wilde Rabobank oorspronkelijk Valverde halen toen die bij Kelme wegging, maar koos die voor Illes Balears waarop ze achter Caucchioli gingen, ook dat lukte niet en daarna werd het Menchov.

Maar zo'n Caucchioli heeft niemand het ooit over, alleen de goed presterende renners die niet kwamen worden onthouden. Ook McGee hebben ze ooit willen hebben
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:52:17 #173
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60282439
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:49 schreef DutchSL het volgende:
Contador koos zelf voor Bruyneel, maar dat kwam pas laat op gang, dat met Rabo is volgens mij ook nooit echt concreet geworden.
Overigens wilde Rabobank oorspronkelijk Valverde halen toen die bij Kelme wegging, maar koos die voor Illes Balears waarop ze achter Caucchioli gingen, ook dat lukte niet (maar zoiets heeft niemand het ooit over, alleen de sterke renners die niet kwamen worden onthouden) en daarna werd het Menchov.
En Mentsjov heeft toch prima uitgepakt? De enige rondes ooit gewonnen door Rabo.
pi_60282683
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:52 schreef pfaf het volgende:

[..]

En Mentsjov heeft toch prima uitgepakt? De enige rondes ooit gewonnen door Rabo.
Menchov doet het idd niet slecht.
Het is ook niet zo dat de renners die een grote ronde kunnen winnen voor het oprapen liggen. Daar rijden er in het peloton maar een stuk of 20 van rond, en maar een paar daarvan winnen ook daadwerkelijk een grote ronde.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:59:19 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60282803
Maar dat ze Kohl hebben laten gaan is toch wel een klein blundertje he?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60282898
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
Maar dat ze Kohl hebben laten gaan is toch wel een klein blundertje he?
Tsja, je kunt niet altijd alles voorspellen. En je kunt ook niet iedereen onder contract houden. Het heeft idd niet goed uitgepakt, maar om het nu een blunder(tje) te noemen vind ik weer overdreven. Je weet ook niet hoe Kohl toen presteerde t.o.v. de anderen uit de opleidingsploeg.
pi_60283624
Kohl presteerde toen niet beter dan pakweg een Eltink... en tot voor deze Tour heeft niemand het ooit een groot gemis gevonden, een keer een leuke Dauphine en Moerenhout-nivo Vuelta en dat was het wel. Dit kan nu eenmaal gebeuren. Buitenlanders als Vastaranta, Kozontchuk, Walker waren veel beter bij de beloften dan Kohl (wel andere types) en maakten het dan weer niet waar.
Dikke kans ook dat als ze Kohl nu zouden halen dat hij nooit meer iets presteert uit deze orde, net als Luttenberger of Ardila. Als Oliver Zaugg niet geblesseerd was geworden was Kohl gewoon knecht geweest. En nu nog moest hij op Schumacher wachten op Superbesse dus bij Gerolsteiner hadden ze het ook niet echt gedacht
pi_60283961
Ik zie net in de avond uitzending die John Lee het ravijn in fietsen, keer op keer op keer op keer. Vraag ik me af als je zo'n doorschieter hebt en je komt redelijk ongeschonden aan op de weg terug op het parcour na de haarspeldbocht die je dus gemist hebt. Mag je dan reglemantair afsnijden of moet je eerst omhoog klauteren en verder fietsen vanwaar je het parcour af bent geschoten?
pi_60284034
Reglementair wordt je uit koers gehaald, maar ze zullen wel begrip opbrengen (officieel had Armstrong na die val van Beloki ook bestraft moeten worden)
pi_60284042
Je mag eigenlijk niet afsnijden, maar dit wordt dan wel oogluikend toegestaan (denk aan Armstrong die door het veld reed nadat Beloki was gevallen).
pi_60284059
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:35 schreef Fixers het volgende:
Ik zie net in de avond uitzending die John Lee het ravijn in fietsen, keer op keer op keer op keer. Vraag ik me af als je zo'n doorschieter hebt en je komt redelijk ongeschonden aan op de weg terug op het parcour na de haarspeldbocht die je dus gemist hebt. Mag je dan reglemantair afsnijden of moet je eerst omhoog klauteren en verder fietsen vanwaar je het parcour af bent geschoten?
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.

Als je zelf nu een stuk lager op het parcours uitkomt zonder duidelijke opzet, dan is dat geen groot probleem lijkt me.
zoals bij Armstrong toen hij Beloki moest ontwijken en toen een stuk afsneed.
pi_60285118
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef DutchSL het volgende:
Kohl presteerde toen niet beter dan pakweg een Eltink... en tot voor deze Tour heeft niemand het ooit een groot gemis gevonden, een keer een leuke Dauphine en Moerenhout-nivo Vuelta en dat was het wel. Dit kan nu eenmaal gebeuren. Buitenlanders als Vastaranta, Kozontchuk, Walker waren veel beter bij de beloften dan Kohl (wel andere types) en maakten het dan weer niet waar.
Dikke kans ook dat als ze Kohl nu zouden halen dat hij nooit meer iets presteert uit deze orde, net als Luttenberger of Ardila. Als Oliver Zaugg niet geblesseerd was geworden was Kohl gewoon knecht geweest. En nu nog moest hij op Schumacher wachten op Superbesse dus bij Gerolsteiner hadden ze het ook niet echt gedacht
Kohl vloog zelfs over Schumacher heen en verloor daar een halve minuut..
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:42:18 #183
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_60285213
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:39 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Als je zelf nu een stuk lager op het parcours uitkomt zonder duidelijke opzet, dan is dat geen groot probleem lijkt me.
Ik meen me nog te herinneren dat de Giro van - ik dacht vorig jaar of tweej aar geleden - een renner (Mori geloof ik) twee keer onderuit ging in één afdaling en één keer ook een stuk van de afdaling 'afsneed'. Hij reed vervolgens gewoon vanaf het onderste punt verder en heeft ook geen tijdstraf gekregen voor zover ik weet.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_60285622
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:42 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik meen me nog te herinneren dat de Giro van - ik dacht vorig jaar of tweej aar geleden - een renner (Mori geloof ik) twee keer onderuit ging in één afdaling en één keer ook een stuk van de afdaling 'afsneed'. Hij reed vervolgens gewoon vanaf het onderste punt verder en heeft ook geen tijdstraf gekregen voor zover ik weet.
Klopt, Manuele Mori viel daar samen met ... Emanuele Sella, die toen 4e in het klassement stond door mee te glippen in ontsnappingen en sterk te klimmen (zo gek was het allemaal niet dit jaar als je vele minuten kado krijgt en bij mindere klimmers zit..) maar geblesseerd uit moest rijden. Het was overigens de rit waar Addy Engels 2e werd achter Joan Horrach.
pi_60285707
Nooit remmen in de bocht.
*****Kraak........
  woensdag 23 juli 2008 @ 01:57:51 #186
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_60286059
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:26 schreef kraakvandaal het volgende:
Nooit remmen in de bocht.
Remmen voor de bocht uiteraard!
Dat gevoel in je maag als je weer snelheid maakt terwijl je in de bocht zit bij een een stijle afdaling met een dikke afgrond naast je
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_60286081
Het verhaal van de Oostenrijker Kohl is dan wel mooi, die gaat niet met de lift naar bovenaan de skipiste maar doet dat als training te voet.
*****Kraak........
pi_60286108
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:38 schreef Wombcat het volgende:
Je mag eigenlijk niet afsnijden, maar dit wordt dan wel oogluikend toegestaan (denk aan Armstrong die door het veld reed nadat Beloki was gevallen).
Dat was een duidelijk geval van afsnijden.
*****Kraak........
pi_60290397
quote:

Voor wielrennen heb je wel weer een speciale outfit nodig als het serieuzer aanpakt.
Omdat ik wel iets van goede kwaliteit wil wat er ook mooi uit moet zien, heb ik maar een outfit van Caisse d'Epargne gekocht, puur alleen omdat het mooi is, van die ploeg ben ik niet uitgesproken fan, maar het is anderzijds ook leuk om die shirts te hebben vind ik. Zo heb ik onder het mom van 'leuk voor later' ook een redelijke collectie voetbalshirts (waar ik vroeger in liep te voetballen )
pi_60290550
Ik vind die Garmin shirts mooi
*verwijderd door Admin*
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:14:31 #191
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60290651
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:50 schreef drWho het volgende:
Grootste versnelling = achter het kleinste tandwiel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60290703
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:35 schreef vollebollegijs het volgende:
Maarten Ducrot had het zojuist over het verwisselen van de wielen van een fiets, heeft iemand enig idee waarom de fiets in het zwaarste verzet moet staan om het wiel zo snel mogelijk te verwisselen? Of is dit een te technische vraag voor dit topic?
het kleinste kettingwiel achter zit aan de buitenkant van je pignon dus het is makkelijker om naar dat verzet te schakelen zodat je zonder je handen te gebruiken voor die ketting al je wiel kunt wisselen.
Audaces fortuna juvat
pi_60290743
Ik zoek meestal een algemeen shirt. Heb wel een blauwe van de Giro (roze vond ik te). Een teamshirt vind ik ook wat overdreven (zo goed ben ik niet, dus rij ik voor l*l als ik door iedereen wordt ingehaald) en meestal niet mooi.
It takes two to lie: One to lie and one to listen (Homer J. Simpson)
pi_60290986
ja dat bedoel ik, het zijn niet alleen afgetrainde jonge mannen maar ook gewoon oude mennekes met bierbuiken die in zo'n raboshirt rondrijden. Nou ja, het is ook wel weer schattig
pi_60293157
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:29 schreef sbientje het volgende:
ja dat bedoel ik, het zijn niet alleen afgetrainde jonge mannen maar ook gewoon oude mennekes met bierbuiken die in zo'n raboshirt rondrijden na een uurtje stoppen bij het cafe en daar op het terras een paar biertjes drinken.. Nou ja, het is ook wel weer schattig
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_60293174
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:39 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Zal wel hetzelfde zijn als in de racerij. Als Armstrong was gaan demareren precies op dat moment en duidelijk voor de groep waar hij in zat weer uitkwam had hij waarschijnlijk moeten wachten, maar nu kwam hij precies in het groepje terug waar hij zat en heeft hij dus nooit voordeel kunnen hebben.
In de formule1 mag je ook een chicane missen, als het je maar geen tijdwinst opleverd (en onopzettelkijk uiteraard).
pi_60293631
Waarom is de start niet aan het begin ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_60293677
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:15 schreef TLC het volgende:
Waarom is de start niet aan het begin ?
Zodat het hele peloton door de vertrekplaats kan paraderen. Op die manier komen d'r nog een hoop mensen naar kijken, en een hoop mensen = goeie reclame inkomsten voor de tour organisatie.
pi_60294726
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:18 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Klopt, Manuele Mori viel daar samen met ... Emanuele Sella, die toen 4e in het klassement stond door mee te glippen in ontsnappingen en sterk te klimmen (zo gek was het allemaal niet dit jaar als je vele minuten kado krijgt en bij mindere klimmers zit..) maar geblesseerd uit moest rijden. Het was overigens de rit waar Addy Engels 2e werd achter Joan Horrach.
Beide vielen toen twee keer toch?
Was vrij bizar inderdaad, in een vrij korte afdaling en eigenlijk zonder veel schade.
Mori viel toen over een vangrail en kon niet meer terug dacht ik, moest dus een stukje lager verder.

Overkwam trouwens ook iemand in de afdaling van de Galibier, een paar jaar terug ook, die moest zelfs nog een stukje naar beneden klimmen/ springen omdat ie ergens op een steile rots terecht was gekomen.
pi_60294816
Op de Galibier was Pereiro , die toen samen met Botero vooruit reed geloof ik.
pi_60313808
Twee vragen (misschien niet precies voor dit topic, maar toch):
-Waar kan ik de tijd vinden die individuele renners nodig hadden om de diverse bergen van gisteren te beklimmen?
-Waarom staan er zes renners in het puntenklassement (ook op de officiele toursite) op -5 punten?
pi_60314250
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:17 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Zodat het hele peloton door de vertrekplaats kan paraderen. Op die manier komen d'r nog een hoop mensen naar kijken, en een hoop mensen = goeie reclame inkomsten voor de tour organisatie.
En een rollende start is veiliger natuurlijk.. dus je moet sowieso een stukje rijden, dan kun je er beter quasi een 'presentatie' voor het publiek van maken. Misschien is het ook wel historisch zo bepaald, dat weet ik niet.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:13:11 #203
109065 sungaMsunitraM
pi_60314571
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:30 schreef eortuw het volgende:
-Waar kan ik de tijd vinden die individuele renners nodig hadden om de diverse bergen van gisteren te beklimmen?
Dat zou ik ook graag willen weten
quote:
-Waarom staan er zes renners in het puntenklassement (ook op de officiele toursite) op -5 punten?
Voor kleine overtredingen (stayeren achter / hangen aan auto's meestal) worden tijd- en puntenstraffen uitgedeeld.
pi_60317665
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Voor kleine overtredingen (stayeren achter / hangen aan auto's meestal) worden tijd- en puntenstraffen uitgedeeld.
Dat weet ik, maar ik vroeg me af voor welk precies vergrijp. Want volgens mij worden er voor stayeren toch meestal tijdstraffen uitgedeeld? Het is sowieso een beetje een zinloze straf in het geval van deze atleten, maar goed.
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:05:13 #205
109065 sungaMsunitraM
pi_60317879
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:53 schreef eortuw het volgende:
Dat weet ik, maar ik vroeg me af voor welk precies vergrijp. Want volgens mij worden er voor stayeren toch meestal tijdstraffen uitgedeeld?
Voor stayeren krijg je zowel tijdstraf als puntenaftrek
(weet niet precies hoeveel)
quote:
Het is sowieso een beetje een zinloze straf in het geval van deze atleten, maar goed.
Inderdaad, renners die niet voor het algemeen- of puntenklassement rijden boeit zo'n straf niks.
pi_60318054
Het verbaasd me wel dat Piepoli nog niet betrapt is. Ik neem aan dat ze na zijn ritwinst dezelfde test als bij Ricco hebben afgenomen. Of zouden ze van uitstappers geen testen meer publiceren. Dat zou wel oneerlijk zijn, omdat dan de rituitslag blijft staan.
It takes two to lie: One to lie and one to listen (Homer J. Simpson)
pi_60349585
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:10 schreef homerjay het volgende:
Het verbaasd me wel dat Piepoli nog niet betrapt is. Ik neem aan dat ze na zijn ritwinst dezelfde test als bij Ricco hebben afgenomen. Of zouden ze van uitstappers geen testen meer publiceren. Dat zou wel oneerlijk zijn, omdat dan de rituitslag blijft staan.
Piepoli was op het moment van de test van Ricco nog niet uit de TDF gestapt. Ook hij is gecontroleerd en waarschijnlijk positief bevonden. Dit is nog niet officieel bekend gemaakt, maar bekend is wel dat hij voor moet komen bij de rechter. Als bewezen is dat Piepoli doping gebruikt heeft, dan wordt hem vast en zeker zijn ritoverwinning op Hautacam afgenomen. En terecht!
pi_60349788
De rituitslag van Ricco staat voorlopig ook nog steeds.
pi_60353417
Vragen over wielen:
Als tijdritfietsen vaak dichte wielen hebben en dat een voordeel oplevert, waarom hebben normale fietsen (zowel racefietsen als opoefietsen) dan open wielen?

En als die fietsen bij open wielen vaak maar vier grote dikke spaken per wiel hebben van carbonmateriaal, waarom hebben wij dan in onze fietsen van die suffe spaken zitten die kunnen breken of eruit vallen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60354190
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 00:06 schreef JohnDDD het volgende:
Vragen over wielen:
Als tijdritfietsen vaak dichte wielen hebben en dat een voordeel oplevert, waarom hebben normale fietsen (zowel racefietsen als opoefietsen) dan open wielen?

En als die fietsen bij open wielen vaak maar vier grote dikke spaken per wiel hebben van carbonmateriaal, waarom hebben wij dan in onze fietsen van die suffe spaken zitten die kunnen breken of eruit vallen?
Tja, dat is net zoiets als vragen waarom niet elke auto een Ferrari of Porsche is. Tijdritfietsen zijn compromisloze hardrijdmachines; ongeschikt in een peloton want moeilijker bestuurbaar en de houding is niet lang vol te houden (zeer diep/aerodynamisch). Opoefietsen zijn er niet op gemaakt om heel hard te gaan en bij de snelheden die daarop worden gehaald is aerodynamica behoorlijk onbelangrijk. Hoge velgen of zelfs dichte wielen zijn aerodynamisch, maar dan moet het niet te hard waaien want dan wordt de fiets onbestuurbaar. Nog een aspect: gewicht. En dichte wielen of vierspaaks carbon wielen zijn (veel) duurder dan gewone wielen. Daarnaast: carbon wielen/spaken kunnen ook gewoon kapot, sommige zijn dan zelfs levensgevaarlijk (bepaalde Spinergy's werken als cirkelzagen bij breuken en zijn verboden in officiële wedstrijden om afgehakte ledematen en vingers te voorkomen).
pi_60358200
Klopt het dat de renners de laatste dag niet meer echt strijden?
pi_60358652
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:45 schreef FastFox91 het volgende:
Ze rijden rustig tot aan Parijs, beetje showen enzo.
De ploeg van de gele trui rijdt als eerste Champs Elysees op en dan gaan ze keihard rondjes rijden, wordt er ongetwijfeld aangevallen, maar eindigt het meestal in een massasprint.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:19:13 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60358665
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:45 schreef FastFox91 het volgende:
Nee klopt niet helemaal. Je mag natuurlijk ook gewoon een aanval doen in de laatste rit op de Champs Elysees. Vino deed het drie jaar terug om via bonificatiesecondes en ritwinst vijfde te worden in plaats van zesde.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_60358703
Ok bedankt.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 20:07:01 #215
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_60366144
Jammer dat ik dit topic pas nu ontdek

Wat ik mij eigenlijk al heel lang afvraag is het volgende :

Die Evans heeft nu iets van 1 minuut achterstand op Sastre, waarom sprint hij morgen dan niet meteen weg op weg naar Parijs?

Iedereen heeft het er altijd over dat de laatste tijdrit beslissend is.
Je kunt die 1 minuut toch makkelijk dicht rijden morgen of mag dat niet op de laatste dag?

Namelijk veel leuker als het morgen beslist gaat worden.

Iemand een uitleg voor mij?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_60366411
Het is een vlakke etappe en daar zal een Evans nooit 1 minuut weg kunnen rijden van Sastre, mede door het ploegwerk.
pi_60366514
Waarvoor wordt het op de laatste dag bijna altijd een massasprint?
pi_60366907
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:25 schreef Dutchsporter het volgende:
Waarvoor wordt het op de laatste dag bijna altijd een massasprint?
Het is vlak en grootste deel is al aan 't feestvieren.
*****Kraak........
pi_60366932
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:20 schreef Modus het volgende:
Het is een vlakke etappe en daar zal een Evans nooit 1 minuut weg kunnen rijden van Sastre, mede door het ploegwerk.
Eerder het omgekeerde.
*****Kraak........
pi_60367140
tis ook wel een beetje een gentlemen's agreement toch, dat er op de laatste dag niet meer echt gestreden wordt?
pi_60367201
Die CRC ploeg maakt nu gewoon de dienst uit, mocht er een ploeg het feestje bederven dan zijn ze in tal van wedstrijden in de aap gelogeerd.
*****Kraak........
pi_60368047
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:54 schreef sbientje het volgende:
tis ook wel een beetje een gentlemen's agreement toch, dat er op de laatste dag niet meer echt gestreden wordt?
Inderdaad, daarom is Philippe Gilbert ook een held De Discovery's waren so pissed off dat er nog eentje op zijn bek ging
  zondag 27 juli 2008 @ 15:52:15 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60379001
Van mij ook even een domme vraag: waarom wonen zoveel Nederlanse wielrenners in België?

Belasting kan niet de enige reden zijn, dan zouden ook vele andere sporters van andere sporten in belgië wonen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 juli 2008 @ 15:53:07 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60379013
quote:
Op zondag 27 juli 2008 15:52 schreef Klopkoek het volgende:
Van mij ook even een domme vraag: waarom wonen zoveel Nederlanse wielrenners in België?

Belasting kan niet de enige reden zijn, dan zouden ook vele andere sporters van andere sporten in belgië wonen.
In België is het land tenminste niet overal vlak. Veel wielrenners wonen ook in Limburg.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 juli 2008 @ 15:53:29 #225
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_60379020
quote:
Op zondag 27 juli 2008 15:52 schreef Klopkoek het volgende:

Je kan veel meer in de heuvels trainen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')