Tsja, je kunt niet altijd alles voorspellen. En je kunt ook niet iedereen onder contract houden. Het heeft idd niet goed uitgepakt, maar om het nu een blunder(tje) te noemen vind ik weer overdreven. Je weet ook niet hoe Kohl toen presteerde t.o.v. de anderen uit de opleidingsploeg.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
Maar dat ze Kohl hebben laten gaan is toch wel een klein blundertje he?
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:35 schreef Fixers het volgende:
Ik zie net in de avond uitzending die John Lee het ravijn in fietsen, keer op keer op keer op keer. Vraag ik me af als je zo'n doorschieter hebt en je komt redelijk ongeschonden aan op de weg terug op het parcour na de haarspeldbocht die je dus gemist hebt. Mag je dan reglemantair afsnijden of moet je eerst omhoog klauteren en verder fietsen vanwaar je het parcour af bent geschoten?
Kohl vloog zelfs over Schumacher heen en verloor daar een halve minuut..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef DutchSL het volgende:
Kohl presteerde toen niet beter dan pakweg een Eltink... en tot voor deze Tour heeft niemand het ooit een groot gemis gevonden, een keer een leuke Dauphine en Moerenhout-nivo Vuelta en dat was het wel. Dit kan nu eenmaal gebeuren. Buitenlanders als Vastaranta, Kozontchuk, Walker waren veel beter bij de beloften dan Kohl (wel andere types) en maakten het dan weer niet waar.
Dikke kans ook dat als ze Kohl nu zouden halen dat hij nooit meer iets presteert uit deze orde, net als Luttenberger of Ardila. Als Oliver Zaugg niet geblesseerd was geworden was Kohl gewoon knecht geweest. En nu nog moest hij op Schumacher wachten op Superbesse dus bij Gerolsteiner hadden ze het ook niet echt gedacht
Ik meen me nog te herinneren dat de Giro van - ik dacht vorig jaar of tweej aar geleden - een renner (Mori geloof ik) twee keer onderuit ging in één afdaling en één keer ook een stuk van de afdaling 'afsneed'. Hij reed vervolgens gewoon vanaf het onderste punt verder en heeft ook geen tijdstraf gekregen voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:39 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.
Als je zelf nu een stuk lager op het parcours uitkomt zonder duidelijke opzet, dan is dat geen groot probleem lijkt me.
zoals bij Armstrong toen hij Beloki moest ontwijken en toen een stuk afsneed.
Klopt, Manuele Mori viel daar samen met ... Emanuele Sella, die toen 4e in het klassement stond door mee te glippen in ontsnappingen en sterk te klimmen (zo gek was het allemaal niet dit jaar als je vele minuten kado krijgt en bij mindere klimmers zit..) maar geblesseerd uit moest rijden. Het was overigens de rit waar Addy Engels 2e werd achter Joan Horrach.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:42 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik meen me nog te herinneren dat de Giro van - ik dacht vorig jaar of tweej aar geleden - een renner (Mori geloof ik) twee keer onderuit ging in één afdaling en één keer ook een stuk van de afdaling 'afsneed'. Hij reed vervolgens gewoon vanaf het onderste punt verder en heeft ook geen tijdstraf gekregen voor zover ik weet.
Remmen voor de bocht uiteraard!quote:
Dat was een duidelijk geval van afsnijden.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:38 schreef Wombcat het volgende:
Je mag eigenlijk niet afsnijden, maar dit wordt dan wel oogluikend toegestaan (denk aan Armstrong die door het veld reed nadat Beloki was gevallen).
Voor wielrennen heb je wel weer een speciale outfit nodig als het serieuzer aanpakt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:30 schreef sbientje het volgende:
maar het is dus zo dat je fan bent van een wielerploeg, en er dan maar een outfit van koopt en daarin gaat wielrennen?
is stiekem eigenlijk nog kanslozer dan voetballen in een Kaka-shirt
Grootste versnelling = achter het kleinste tandwielquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:50 schreef drWho het volgende:
Met de kleinste versnelling heb je achter het kleinste tandwiel, dus makkelijker om de ketting er om heen te leggen. Dacht ik.
het kleinste kettingwiel achter zit aan de buitenkant van je pignon dus het is makkelijker om naar dat verzet te schakelen zodat je zonder je handen te gebruiken voor die ketting al je wiel kunt wisselen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:35 schreef vollebollegijs het volgende:
Maarten Ducrot had het zojuist over het verwisselen van de wielen van een fiets, heeft iemand enig idee waarom de fiets in het zwaarste verzet moet staan om het wiel zo snel mogelijk te verwisselen? Of is dit een te technische vraag voor dit topic?
quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:29 schreef sbientje het volgende:
ja dat bedoel ik, het zijn niet alleen afgetrainde jonge mannenmaar ook gewoon oude mennekes met bierbuiken die in zo'n raboshirt rondrijden na een uurtje stoppen bij het cafe en daar op het terras een paar biertjes drinken.. Nou ja, het is ook wel weer schattig
Zal wel hetzelfde zijn als in de racerij. Als Armstrong was gaan demareren precies op dat moment en duidelijk voor de groep waar hij in zat weer uitkwam had hij waarschijnlijk moeten wachten, maar nu kwam hij precies in het groepje terug waar hij zat en heeft hij dus nooit voordeel kunnen hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:39 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Officieel moet je het vanaf het punt waar je de bocht uitvloog verder.
Als je zelf nu een stuk lager op het parcours uitkomt zonder duidelijke opzet, dan is dat geen groot probleem lijkt me.
zoals bij Armstrong toen hij Beloki moest ontwijken en toen een stuk afsneed.
Zodat het hele peloton door de vertrekplaats kan paraderen. Op die manier komen d'r nog een hoop mensen naar kijken, en een hoop mensen = goeie reclame inkomsten voor de tour organisatie.quote:
Beide vielen toen twee keer toch?quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:18 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Klopt, Manuele Mori viel daar samen met ... Emanuele Sella, die toen 4e in het klassement stond door mee te glippen in ontsnappingen en sterk te klimmen (zo gek was het allemaal niet dit jaar als je vele minuten kado krijgt en bij mindere klimmers zit..) maar geblesseerd uit moest rijden. Het was overigens de rit waar Addy Engels 2e werd achter Joan Horrach.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |