Nee, dat is leuk.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Salarisonderhandelingen, wat een gezeik is dat.
Alleen als je krijgt wat je wilt.quote:
Hem pijn zien lijden is altijd een genot. Hoe meer en hoe langer pijn hoe beter.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:18 schreef Monolith het volgende:
Giel Beelen
Als hij gaat aantonen dat vierendelen zeer pijnlijk is, dan kijk ik wel.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:35 schreef Picchia het volgende:
Al voert Giel Beelen de meest spectaculaire actie uit de geschiedenis van de mensheid uit, dan kijk ik nog niet naar zijn vervelende kop..
Chinese watermarteling live webcam. Uren kijkplezier.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:37 schreef Monolith het volgende:
Als hij gaat aantonen dat vierendelen zeer pijnlijk is, dan kijk ik wel.
Daar onderhandel je niet over. Je noemt een prijs. Graag of niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is gewoon zeiken over wat burengerucht dat heb je helaas overalquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:46 schreef sneakypete het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)e-flessen-spelen.ece
Je zou je milieuNSB buren toch afschieten?
Dat weten jij en ik, maar dat weten zij niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar onderhandel je niet over. Je noemt een prijs. Graag of niet.
Dan is het dus niet. Tot ziens.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat weten jij en ik, maar dat weten zij niet.
Ben je al wel wezen rondvragen? Succesvol onderhandelen wil beter als je inderdaad daad bij het woord voegt als ze je niet voldoende tegemoet komen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat weten jij en ik, maar dat weten zij niet.
Jij doet iets verkeerd.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:02 schreef sneakypete het volgende:
Die rijke IT'ers ook, de tering. Bietje betaald computeren, schande.
quote:NED 2
21:15 - 22:00 Documentaire, Informatief
Profiel
Afl.: Derk Sauer. De maoïst die multimiljonair werd, aan de vooravond van de Russische verkiezingen. Op bezoek bij Nederlands opvallendste mediamagnaat.
Zat op je nachtzoen te wachten, goed weekend baby.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 05:33 schreef sigme het volgende:
Hoi Henri. Ik bekijk je linkjes niet hoor, ik kan weer eens geen filmpjes bekijken.
En weltrusten alvast.
quote:
http://www.deondernemer.n(...)neller_na_rookverbodquote:LONDEN/ALEM - Het aantal pubs in Engeland slinkt sneller dan gedacht. De schatting dat in 2012 tweeduizend kroegen over de kop zijn gegaan is door onderzoekers van accountantskantoor PriceWaterhouseCoopers (PWC) bijgesteld naar vijfduizend.
De faillissementen zijn volgens de accountants met name te wijten aan het rookverbod dat op 1 juli - de datum waarop de Nederlandse horeca rookvrij werd - een jaar van kracht was. In 2006 gingen 700 pubs in Engeland failliet, een jaar later 1200 en dit jaar komt dat aantal waarschijnlijk uit op tweeduizend.
De verwachting is dat in de komende vijf jaar nog eens zesduizend pubs de deuren moeten sluiten. "Dat is echt schrikken", reageert Wiel Maessen, voorzitter van de Stichting Red de Kleine Horeca-ondernemer, dat een kort geding tegen de Staat heeft aangespannen met als inzet ontheffing van het rookverbod in Nederland.
De kleine kroegbazen hebben óf geen personeel in dienst, dat volgens het rookverbod beschermd moet worden tegen meeroken, óf ze hebben geen geld of ruimte voor een apart rookhok.
Maessen: "De cijfers in Engeland, die uit een onafhankelijke hoek komen, bevestigen de vrees van de kroegbazen hier die we ook in de rechtszaal naar voren hebben gebracht. In Engeland zijn de pubs zich meer gaan richten op voedsel. Snelle maaltijden. Maar daar was het ook al meer cultuur om iets te eten in de kroeg met die fish and chips."
Die trend ziet Maessen niet gauw overwaaien naar Nederland. "Hier gaat men naar de kroeg voor een drankje en om te roken. En hooguit een bitterballetje. Ik zou niet weten wat het alternatief is dat het omzetverlies door het verbod kan compenseren."
Zure bom.quote:
Dat stuk was interessant, maar ook hoe hij al die Glossy magazines in Rusland van de grond heeft weten te krijgen. Het lijkt een doodgewone kerel.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:26 schreef Klopkoek het volgende:
Derk Sauer leuke man. Schatrijk maar trouw SP-stemmer.
Er moet helemaal niets. Je betaalt maar lekker voor je eigen naar-dwazen-op-een-fiets-kijken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:26 schreef Klopkoek het volgende:
Er moet gewoon meer geld naar de PO, dan kun je tenminste leuk TDF kijken.
Smeets was gisteren te gast op De Belg. Ergerlijk was dat.
Wanneer ben jij eigenlijk uit protest meeloper geworden?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:20 schreef Aoristus het volgende:
Uit protest ben ik vandeweek mee gaan roken met collegae
Meer is beter. Cash boven onzinnige extra`s. Structureel boven incidenteel.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
sinds de uivinding van de kinderpostzegelquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wanneer ben jij eigenlijk uit protest meeloper geworden?
Leuk is dat zeg, ze hebben er zelfs een dierenwiki voor geopendquote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:16 schreef Apropos het volgende:
[ afbeelding ]
Karabassen zij super lieve honden.
Op zo'n kop kun je toch niet boos worden?
Wammes trekt haar "toe nou baas"gezichtje!
quote:wie zegt dat je na een nuke radiatie hebt?
quote:Mijn hoop is dat de aliens komen om Amerika een lesje te leren.
quote:punt is dat ook de vleugels en achtervleugel als boter in de torens fietsten...
Daarom: Neutronenbom!quote:
Als je The Wall Street Journal maar ongelezen laat:quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:52 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als een slechte dag achter de rug hebt is het een goed idee te kijken in BNW. Dan is je dag zo weer goed.
http://www.opinionjournal.com/medialog/?id=110002642quote:At Harvard Law today, skill in hard combative argument is no longer prized, nor even considered quite respectable. Indeed, first-year law students can hardly fail to notice the pall of official disapproval now settled over everything smacking of conflict and argument. That perception can only have been strengthened by a new program for freshmen called "Managing Difficult Conversations."
Doet me denken aan de Hitlerjugend en de jeugd-SSquote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Wolf, als je je dag nog verrotter wil maken: le click voor rampzalige propaganda
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Doe ik de tv aan om de TDF te bekijken. Het eerste wat ik hoor is het verhaal over de vader van Voeckler![]()
.
Wordt weer 3 weken ergeren aan Herbert Dijkstra en Maarten Ducroix.
Neuh lijkt me niks, logistiek een ramp en lang niet de histrorie en statuur van een tour of giroquote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
Het enige jammere aan de Tour de France is dat het in Frankrijk wordt gehouden. Na zoveel keer zou ik wat breder willen zien. Een Tour de L'Europe ofzo. Gesubsidieerd door de EU met Istanbul als startplaats (kun je mooie proloog houden, daar ben ik van overtuigd).
Je merkt niet zoveel van de inwoners, dan is Frankrijk nog best prettig.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
Het enige jammere aan de Tour de France is dat het in Frankrijk wordt gehouden. Na zoveel keer zou ik wat breder willen zien. Een Tour de L'Europe ofzo. Gesubsidieerd door de EU met Istanbul als startplaats (kun je mooie proloog houden, daar ben ik van overtuigd).
Ja als proloog een klimtijdrit in Venezuelaquote:Op zondag 6 juli 2008 00:09 schreef Klopkoek het volgende:
Wat meer variatie in locatie lijkt me echt het toefje slagroom op een fantastisch concept. Maarja, dat is slechts fantasie.
Of in Colombia; wie niet is ontvoerd, heeft gewonnen.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja als proloog een klimtijdrit in Venezuela
Zou er dan ook maar 1 renner de cokedopetest doorkomen?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Of in Colombia; wie niet is ontvoerd, heeft gewonnen.
En dat voor maar minimaal 400 dollar!quote:Most people know that DNA is the 'blueprint of life' and is located in every cell of the body. In addition to each chromosome's 2 strand double helix of DNA, there are an additional 10 etheric strands of DNA available to each human, which have been dormant since the beginning of recorded history. Each additional strand possesses attributes that permit the individual to perform greater human accomplishments. Scientists acknowledge that we currently only use 3% of our current 2 strand DNA. Thus we live in a society where people are sick, unhappy, stressed out, create wars, have difficulty experiencing love, and are totally disconnected with the universe. Most people have to meditate for many years just to have a so-called 'mystical' experience, that's how disconnected we are now. Imagine activating 100% of your 2 strand DNA, PLUS 10 additional strands! You will go from using 10% of your brain to becoming a multi-dimensional being with psychic, telepathic, and manifestation abilities beyond anything you've ever dreamed of. Plus, you will stop the aging process and actually start to rejuvenate to look and feel YOUNGER. This is the Original Divine Blueprint, what man USED to be. It has been written that Jesus had 12 strands of DNA activated. There have been children born throughout the history of humanity to raise the frequency of the planet that have more than 2 strands of DNA active - they are known as Indigo children. These are the incredibly intelligent, loving, and amazing children that are being mistakenly diagnosed as having A.D.D. because they are too smart to pay attention in class. Your DNA is your blueprint of life and is what controls every single function inside each of your cells. If you change your DNA, you really will change your life.
quote:Role of beer as a possible protective factor in preventing Alzheimer's disease.
Aluminium (Al), a neurotoxin, has lately been implicated as one of the possible causal factors contributing to Alzheimer's disease. Because silicon (Si) intake can affect the bioavailability of aluminium, the object of the present study was to assess whether moderate beer consumption might, as a source of dietary Si, affect the toxicokinetics of Al and thereby limit that element's neurotoxicity. The results obtained confirmed that at moderately high levels of beer intake the Si present in the beer was able to reduce Al uptake in the digestive tract and thus was able to slow the accumulation of this metal in the body, brain tissue included. In consequence, moderate beer consumption, due to its content in bioavailability silicon, possibly affording a protective factor for preventing Alzheimer's disease, could perhaps be taken into account as a component of the dietary habits of the population.
De taskforce Zout...quote:Een Taskforce Zout voor gezond eten
Achtergrond Van onze verslaggever Ron Meerhof
Er staan veel goede voornemens in de Voedingsnota van minister Klink, maar critici vinden het te vrijblijvend
. Klink wil gezond eten bevorderen, maar niet afdwingen. . ‘Minister is bang om van betutteling te worden beticht.’
DEN HAAG Het Voedingscentrum is goed bezig geweest, rond het EK voetbal, vindt het centrum zelf. Via het spotje ‘De sterke man’ werden voetballiefhebbers tientallen malen gewezen op de verleidingen die tot een dikke buik leiden.
Sterke man? Dikke buik? Die reclame van die wegdromende bierdrinkers, die herinnert de verslaggever zich nog wèl. Er staat ook nog vaag iets bij over allerhande snacks en chips en worsten die werden aangeprezen.
‘Ons spotje zat natuurlijk niet in de pauze of direct na de wedstrijd’, zegt de woordvoerster van het Voedingscentrum, een tikje teleurgesteld.
‘Dat is niet te betalen.’
Voor de voedselindustrie is dat een fooi, zegt Jaap Seidell, hoogleraar voeding en gezondheid aan de VU. ‘De voedselindustrie en de horeca geven ongeveer tweeduizend keer zoveel geld uit aan het stimuleren van ongezond gedrag dan de overheid aan het stimuleren van gezonde eetpatronen.’
Wereldwijd worden de uitgaven aan voedselmarketing op zo’n 25 miljard jaarlijks geschat, in Nederland op enkele honderden miljoenen.
‘Het Voedingscentrum vecht tegen de bierkaai’, concludeert Seidell.
Het is een voorbeeld van de ongelijke strijd tussen overheid, voedselproducenten en burger om de portemonnee en de buik van die laatste.
De burger is aan de verliezende hand, zo blijkt uit de cijfers. Bijna de helft van de volwassenen kampt met overgewicht, het aantal kinderen met ernstig overgewicht verdubbelde tussen 1997 en 2006, tot één op de acht. Reikhalzend werd uitgekeken naar de Voedingsnota van minister Klink van Gezondheid.
Er komt meer productinformatie en voorlichting en meer preventie, staat daarin te lezen. Verder gaat hij een appèl doen op de verantwoordelijkheid van ondernemers, retail en producenten.
Samenwerking is essentieel, schrijft Klink.
We moeten minder eten, en meer vis, groente en fruit. De zoutinname, die voor driekwart bestaat uit zaken waar de consument weinig controle over heeft, moet met een kwart omlaag. Er komt een Taskforce Zout die moet gaan zorgen dat de hele branche overal minder zout in doet.
Ook komt er een Taskforce Verantwoorde Vetzuursamenstelling die moet zorgen dat producenten, maar ook bijvoorbeeld frietkotten hun verzadigde vetten vervangen door minder schadelijke vloeibare vetten.
‘Als de hele Nederlandse bevolking voldoet aan de voedingsaanbevelingen’, schrijft Klink, ‘dan sterven er in 20 jaar naar schatting 140 duizend mensen minder dan bij gelijk blijven van de huidige situatie.’
‘Dat zijn best ambitieuze doelen’, reageert de woordvoerster van het Voedingscentrum, ‘maar we zien de middelen niet.’
‘Dit is echt een polderbenadering’, zegt Seidell. ‘Klink wil heel veel gezondheidswinst en stelt heel veel goeie doelen. Maar om het te bereiken vertrouwt hij er wel heel erg op dat we het allemaal samen gaan regelen. Tè veel.’
Frans Kok, hoogleraar aan de universiteit van Wageningen, drong al eerder aan op méér regie van de overheid. ‘Als je dit overlaat aan de marktpartijen, levert het niet genoeg op.’
Gevraagd waarom Klink gebruik van verzadigde frituur, na jaren soebatten, niet verbiedt: ‘Daar is eigenlijk geen goede reden voor.’
Kok noemt het voorbeeld van de logo’s, waarmee de industrie aan zelfregulering tracht te doen door met een sticker aan te geven welke producten wél gezond zijn. ‘Die verschijnen nu zelfs op snacks en drop. Zo komen we er niet.’
Seidell kan wel raden naar de reden voor de terughoudendheid van Klink. ‘Zijn angst is om als de grote betuttelaar te worden weggezet.’
quote:Veel kiezers hopen op val kabinet
DEN HAAG - Aan het einde van dit parlementaire jaar zegt 60 procent van de kiezers te hopen dat de regering valt komend jaar. Het zijn ook vooral de oppositiepartijen die het goed doen in de peilingen en nu met een gerust hart vakantie (zomerreces) kunnen vieren.
ANP
Dat blijkt uit de politieke opiniepeiling die Maurice de Hond zondag bekend heeft gemaakt. Zo is de PvdA die nu nog 33 zetels in de Tweede Kamer heeft, gezakt naar een "nieuw all time low" van vijftien zetels.
De PvdA is daarmee in de peilingen even groot als D66. Deze oppositiepartij bezet drie zetels in de Kamer, maar zou als er nu verkiezingen waren vijftien zetels halen.
CDA
De andere regeringspartij CDA blijft steken op 33 zetels in de peiling, daar waar de christendemocraten nu 41 plekken in de Kamer hebben. De ChristenUnie behoudt zes zetels.
Opvallend is ook dat CDA-kiezers weinig enthousiast zijn over de huidige regering. Van de CDA-achterban hoopt 48 procent dat het kabinet valt en 46 procent dat ze blijven zitten.
Oppositie
In de oppositie zou de nieuwe partij van Rita Verdonk, Trots op NL, nu de grootste zijn met achttien zetels. De SP zou zeventien zetels krijgen, terwijl ze er momenteel 25 heeft.
De VVD wordt derde met zestien zetels, tegen 22 nu. De PVV van Geert Wilders zou veertien zetels krijgen en bezet nu negen plekken in de Kamer.
Tegen de tijd dat de diagnose Korsakof dan is gesteld ben je waarschijnlijk alweer vergeten wat Korsakof ook al weer was.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef du_ke het volgende:
Ach je Alzheimer inruilen voor Korsakof is ook niet alles.
Inderdaad. Ik raak niet uitgekeken op de Alpen en de Pyreneeën. Tourmalet, Galibier, Mont Ventoux, Col du Télégraphe, Croix de Ferquote:Op zondag 6 juli 2008 09:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Je merkt niet zoveel van de inwoners, dan is Frankrijk nog best prettig.
In het nest in de geranium zitten nu drie minimusjesquote:
* Boze_Appel eist foto's.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:45 schreef sigme het volgende:
In het nest in de geranium zitten nu drie minimusjes.
Hij schreeuwt: LUL !quote:
bronquote:Het algemene besef van waarden en normen is in 2007 toegenomen met zeven procent.
quote:
quote:Te veel drinken tijdens een bedrijfsfeest, wildplassen en overdrijven bij een sollicitatiegesprek roepen aanzienlijk minder weerstand op.
quote:Op maandag 7 juli 2008 12:01 schreef Monidique het volgende:
Whehe. Ik vond het al apart dat Sepultura zo'n zelfde sirene in een van z'n nummers heeft als wij hier gebruiken...
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,921768-4,00.htmlquote:A man polishing the barrel of a Sten gun told me: 'We will do all we can to help the Afghan people. At our factory, all mujahidin receive a 20% discount.' "
quote:In addition to the divisions that have invaded Afghanistan, the Soviets have 40,000 to 60,000 troops within their own border who could be rushed into combat if necessary. U.S. analysts believe it will take all of them, perhaps 100,000 strong, to subdue the country, hold all the important towns and keep the roads open. With the force now in Afghanistan, U.S. analysts believe, the Soviets can hold Kabul and most provincial capitals, but nothing more. The Soviets also control many units of the Afghan army, but the army's ranks are depleted (down to an estimated 50,000 from as many as 150,000) and its loyalties bitterly divided.
(...)
One tragedy of Afghanistan is simply its geography: it lies along the eastern tier of the "crescent of crisis," which in an oil-short world has become strategically vital to both the West and the Soviet Union. Can the Soviets subjugate the Afghans indefinitely? Pentagon experts doubt that Afghanistan ever could become Moscow's "Viet Nam," pointing out that Soviet supply lines to Afghanistan are short and the local population relatively small: 14 million to 18 million.
But some historians argue that the traditional fierceness of the Afghans is a quality that defies measure. In January 1842, after an adventure in Afghanistan, the British ordered the withdrawal of 4,500 soldiers and 12,000 camp followers from Kabul. A week later, the sole survivor of the march, a field surgeon named Brydon, staggered into Jalalabad on the way to the Khyber Pass. The present generation of rebel tribesmen are hardly equipped to repeat such a feat. But, as a former U.S. Ambassador to Kabul, Robert Neumann, has observed, "Foreign invaders have found it easier to march into Afghanistan than to march out.''
Als dat alleen de POL SC is, dan lees je wel erg traag.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:53 schreef Apropos het volgende:
Alle walging op aard zou niet volstaan
Om uit te drukken wat ik moet doorstaan
Wanneer ik 's avonds bepaal hoe ik mijn dag besteedde
En weer zeggen moet dat ik hoofdzakelijk SC' de
Ik lees zo snel als Danny toelaat.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als dat alleen de POL SC is, dan lees je wel erg traag.
Danny lijkt voor de verandering eens vrij coulant vandaag.quote:
Nooit meer inspecteur Vlijmscherpquote:Auteur Van de Wetering (77) in Maine overleden
AMSTERDAM De Nederlandse schrijver Janwillem Lincoln van de Wetering is op 4 juli in Maine (VS) overleden op 77-jarige leeftijd. Van de Wetering maakte in Nederland furore als auteur van de misdaadromans rond het Amsterdamse recherche- tweetal Grijpstra & De Gier, waarvoor hij zich baseerde op de periode van 1966 tot 1975 dat hij agent van de Amsterdamse Vrijwillige Gemeentepolitie was.
De veelzijdige auteur, die werd geboren in Rotterdam, had filosofie gestudeerd in Londen, werkte in Zuid-Afrika, trok in 1958 naar een zen-klooster in Kyoto , werkte bij een chemicaliënbedrijf in Bogotá (Colombia), daarna in Peru en Australië, en schreef een autobiografische zen-trilogie. Vier jaar geleden was Van de Wetering nog te zien in een uitzending van de Boeddhistische Omroep Nederland.
Hij bracht zijn dagen door met vliegen, varen en het beoefenen van rituelen.
Gewoon tegen klopkoek aan babbelen, dan lijkt iedereen intelligent.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:43 schreef Monidique het volgende:
Ik zoek een post waarop ik kan reageren met 'Tot beider troost', zodat ik ontzettend intelligent lijk.
Betekent dat niet gewoon parkeerwachter?quote:waarvoor hij zich baseerde op de periode van 1966 tot 1975 dat hij agent van de Amsterdamse Vrijwillige Gemeentepolitie was.
Volgens mij is het ook baasjes beboeten die hun viervoeter ergens illegaal hun behoefte laat doen.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Betekent dat niet gewoon parkeerwachter?
http://www.nu.nl/news/164(...)jet-internet%27.htmlquote:AMSTERDAM - Het Europarlement stemt maandag over regelgeving die volgens critici het open karakter van internet bedreigt.
De voorstellen zijn bedoeld om de telecomwetgeving in de verschillende Europese lidstaten beter op elkaar af te stemmen, maar enkele amendementen waarover wordt gestemd kunnen volgens critici vérstrekkende gevolgen hebben.
Downloaden
Daaronder is een voorstel om internetgebruikers die herhaaldelijk 'illegaal downloaden' van het web te gooien. Bij de derde waarschuwing wordt hun internetverbinding afgesloten, constateren tegenstanders. In april wees het Europarlement een vergelijkbaar voorstel nog van de hand.
Sovjet-internet
In een van de amendementen wordt verder voorgesteld dat overheden mogen bepalen welke software op internet gebruikt mag worden. De Europese elektronische burgerrechtenbeweging FFII waarschuwt voor een 'Sovjet-internet' als de plannen worden aangenomen. "Straks kunnen populaire programma's als Skype en Firefox illegaal worden, omdat ze niet zijn goedgekeurd door de autoriteiten", vreest de organisatie.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.htmlquote:Enver Varisli, vertegenwoordiger van het Amsterdamse Meldpunt moslimdiscriminatie (inmiddels is de naam gewijzigd in Meldpunt Discriminatie)
(...)
de antidiscriminatie-elitetroepen van de PvdA
(...)
Er volgt nog een telefoontje. De politie is wel bereid om langs te komen bij Hoeiboei om hun verhaal te horen. Aardige hè, de laatste keer gingen ze met z’n tienen langs bij Nekschot voor een goed gesprek! Alleen weet Hoeiboei niet waarover ze moeten praten. Uit wanhoop stemt Hoeiboei in.
Hoeiboei hoort enkele weken niets meer van de politie. Wel wordt er een keer onverwacht aangebeld, maar aangezien ze niemand verwachten, doet Hoeiboei de deur niet open. Zodoende jaagt de censuur al de nodige vrees aan bij een onschuldige burger.
(...)
Opiniekorps
Hier stoppen alle aantekeningen, rapporten, geheime opnames, agenten in burgerkleding, infiltranten en de activiteiten van het opiniekorps van de PvdA.
administratie volgens mij, niemand wil dat doenquote:Op maandag 7 juli 2008 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
En van WiFi hebben ze ook nog nooit gehoord blijkbaar.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/164(...)jet-internet%27.html
Ze zijn geschift!
http://www.telegraph.co.u(...)ist,-say-report.htmlquote:Toddlers who turn their noses up at spicy food from overseas could be branded racists by a Government-sponsored agency.
The National Children's Bureau, which receives £12 million a year, mainly from Government funded organisations, has issued guidance to play leaders and nursery teachers advising them to be alert for racist incidents among youngsters in their care.
This could include a child of as young as three who says "yuk" in response to being served unfamiliar foreign food.
The guidance by the NCB is designed to draw attention to potentially-racist attitudes in youngsters from a young age.
It alerts playgroup leaders that even babies can not be ignored in the drive to root out prejudice as they can "recognise different people in their lives".
The 366-page guide for staff in charge of pre-school children, called Young Children and Racial Justice, warns: "Racist incidents among children in early years settings tend to be around name-calling, casual thoughtless comments and peer group relationships."
It advises nursery teachers to be on the alert for childish abuse such as: "blackie", "Pakis", "those people" or "they smell".
The guide goes on to warn that children might also "react negatively to a culinary tradition other than their own by saying 'yuk'".
Staff are told: "No racist incident should be ignored. When there is a clear racist incident, it is necessary to be specific in condemning the action."
Warning that failing to pick children up on their racist attitudes could instil prejudice, the NCB adds that if children "reveal negative attitudes, the lack of censure may indicate to the child that there is nothing unacceptable about such attitudes".
Nurseries are encouraged to report as many incidents as possible to their local council. The guide added: "Some people think that if a large number of racist incidents are reported, this will reflect badly on the institution. In fact, the opposite is the case."
Nee eerder nog parkeerhulp bij grote evenementenquote:Op maandag 7 juli 2008 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar zijn ze de weg al een tijdje ernstig kwijt heb ik het idee. Doorgeslagen politiek correct denkenquote:Op maandag 7 juli 2008 22:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ist,-say-report.html
Drie-jaar oude kinderen die "bah" zeggen tegen een zwik hete peper in hun eten zijn racisten.
quote:Op maandag 7 juli 2008 22:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Drie-jaar oude kinderen die "bah" zeggen tegen een zwik hete peper in hun eten zijn racisten.
Ik geloof er niets van.quote:racist incidents among youngsters in their care.
This could include a child of as young as three who says "yuk" in response to being served unfamiliar foreign food.
Oh jawel, alleen zouden de banners afbeeldingen van hamers & sikkels en staatshoofden zijn; De Google ads zouden propaganda leuzen zijn; en de spyware zou gebruikt worden om eventuele andersdenkenden op te sporen...quote:Op maandag 7 juli 2008 20:07 schreef Aoristus het volgende:
was het internet maar een sovjetinternet, dan waren die kutbanners en die fucking spyware er tenminste nooit geweest
Dacht je dat dit soort spotprenten dan uit de lucht komen vallenquote:Op maandag 7 juli 2008 23:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar zijn ze de weg al een tijdje ernstig kwijt heb ik het idee. Doorgeslagen politiek correct denken.
BBCquote:A citizens group in San Francisco wants to pay an ironic tribute to President George W Bush when he leaves office - by naming a sewage plant after him.
The group, calling itself the Presidential Memorial Committee of San Francisco, wants the issue voted on at this November's election.
"It's important to remember our leaders in the right historical context," said petition organiser Brian McConnell.
The Republican Party thinks the plan stinks, and it will fight the measure.
Mr McConnell's group has submitted more than 12,000 signatures on a petition to the San Francisco Department of Elections.
If at least 7,168 of those signatures are found to be valid, the question of whether to rename Oceanside Water Pollution Control Plant after the outgoing president will be added to the ballot papers in November.
"In President Bush's case, we think that we will be cleaning up a substantial mess for the next 10 or 20 years," said Mr McConnell.
"The sewage treatment facility's job is to clean up a mess, so we think it's a fitting tribute."
Ik moest even de link checken, want ik dacht eerst dat het een the Onion stukje was.quote:
Onion bedoel je?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik moest even de link checken, want ik dacht eerst dat het een the Union stukje was.
http://www.latimes.com/ne(...)ul07,0,5401767.storyquote:Asiatu, 21, is a prisoner of the comrades at a command base of the ruling ZANU-PF party, one of 900 such camps set up by the party to terrorize Zimbabweans into voting for Robert Mugabe in the one-man presidential runoff late last month and extending his 28-year rule.
The election is over, but the terror isn't.
"I'm still at the base. I'm being raped by four or five men daily," she whispers, bursting into tears. "Any time they want, night or day.
(...)
The camps were set up after ZANU-PF's defeat in the March 29 parliamentary and presidential elections. They provided a base from which to target the opposition and intimidate voters -- burning houses, displacing people and beating, maiming or killing activists.
uh ja.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:41 schreef Monolith het volgende:
Onion bedoel je?
Nog 2 jaar en dan rijden hier de tanks door de straten..quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Allemaal de vlag uit, het is feest. Eindelijk kan Hassan op 4 hoog in Rotterdam zich 1 voelen met Vladimir in Bulgarije. HOERA!
Dan ga je er voor het gemak vanuit, dat onze minister president, ministers, staatssecretarissen, tweede kamerleden en eerste kamerleden het verdrag daadwerkelijk gelezen hebben ....quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:13 schreef Aoristus het volgende:
Wat een achterlijke zooi mensen zitten er toch in de eerste kamer, ik kan er niet met mijn verstand bij dat belezen mensen 3 weken tijd genoeg vinden om een verdrag van die omvang te ratificeren.
En in detail besproken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan ga je er voor het gemak vanuit, dat onze minister president, ministers, staatssecretarissen, tweede kamerleden en eerste kamerleden het verdrag daadwerkelijk gelezen hebben ....
Dat hoeven ze inderdaad niet eens te doen, het gaat nog steeds om de bereidheid om een vrije markt zonder voorwaarden te openen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan ga je er voor het gemak vanuit, dat onze minister president, ministers, staatssecretarissen, tweede kamerleden en eerste kamerleden het verdrag daadwerkelijk gelezen hebben ....
Ik blijf erbij. Ten eerste moet je sowieso sceptisch kijken naar Britse media die zeggen dat politiekcorrectisme en dhimmitude en islamitisch imperialisme en Westerse zelfhaat "onze" waarden en normen aan het verwijderen zijn. Ten tweede, nou ja, moet je dus sceptisch ernaar kijken. Heeft iemand misschien, behalve The Telegraph, al een stukje kunnen citeren uit dat boek, dat niet gesubsidieerd is maar wordt betaald uit de winst -aldus de organisatie-, waarop gebaseerd is dat het een teken van racisme kan zijn wanneer baby's iets niet lekker vinden? Ik heb het nog niet gezien, hoor.quote:
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:20 schreef Aoristus het volgende:
bereidheid om een vrije markt zonder voorwaarden te openen
Bij mensen die de Engelse 'keuken' prefereren boven de Indische keuken zou ik inderdaad opname in een psychriatische kliniek ernstig overwegen.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Google's cache zag het anders:quote:The Daily Mail is a British newspaper, currently published in a tabloid format.
quote:The Daily Mail is a pile of wank , currently published in a tabloid format.
Dan heb je toch wat je wiltquote:
Je wil toch niet beweren dat de EU voor een vrije markt staat?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:10 schreef Aoristus het volgende:
Dan heb je toch wat je wilt
Het fundamentalisme van die evangelische mafkezen doet niet veel onder voor dat van fundamentalistische moslims.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:13 schreef Boze_Appel het volgende:
"Their purpose is to have Christian officers exercise Biblical leadership to raise up a godly army"
En het haalt het argument dat moslims vechten/moorden uit naam van religie en gristenen dat niet doen ook weereens (voor de zoveelste keer) onderuit.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:29 schreef Monolith het volgende:
Het fundamentalisme van die evangelische mafkezen doet niet veel onder voor dat van fundamentalistische moslims.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7496715.stmquote:Nazi-hunters say they have strong evidence that the most wanted member of Hitler's regime - known as Dr Death - is hiding in southern Chile.
The Simon Wiesenthal Centre believes Aribert Heim is in Patagonia, where his daughter is known to live.
The centre has sent representatives to the region to pursue the search.
Heim is said to have documented the victims he tortured and killed at Mauthausen concentration camp in Austria during World War II.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1041175.ece/quote:‘Vogelaar verplaatst wijkproblemen’
Van onze verslaggever Ron Meerhof
gepubliceerd op 09 juli 2008 00:13, bijgewerkt op 9 juli 2008 11:31
DEN HAAG - De wijken grenzend aan de huidige veertig Vogelaarwijken zijn de achterstandswijken van de nabije toekomst. Minister Vogelaar is vooral bezig voor heel erg veel geld de problemen te verplaatsen. Dat concluderen onderzoekers van de Universiteit Utrecht in het rapport Na de sloop van het Nicis Institute.
De onderzoekers bestudeerden de afgelopen drie jaar de effecten van grootschalige herstructureringsprojecten in Leiden, Utrecht en Den Haag (pdf-bestand). Ze vonden dat veel bewoners vertrekken naar wijken die sterk lijken op de wijk die ze verlaten: veel sociale huurwoningen, niet-westerse allochtonen, een laag gemiddeld inkomen. Meestal is dat de wijk er pal naast.
Die ‘ontvangstwijken’ gaan er vervolgens verder op achteruit. Het ging daar al niet goed, en juist daarom komen er woningen vrij voor de nieuwkomers uit de probleemwijk die aangepakt wordt. Als die nieuwkomers er eenmaal zijn, versterkt dat de indruk van de bewoners van die ontvangstwijken dat het niet goed gaat met hun wijk. Ze verhuizen vervolgens in nog groteren getale, en de nieuwe achterstandwijk is geboren.
‘Doel van herstructurering is vaak het tegengaan van concentraties, bijvoorbeeld van sociale huurwoningen of van huishoudens met een laag inkomen’, staat in het rapport. ‘Maar door het beleid nemen die concentraties juist toe in andere delen van de stad.’
De onderzoekers signaleren verder dat allochtonen het moeilijker hebben een nieuw huis te vinden dan autochtonen. Juist allochtonen belanden nog vaker dan gemiddeld in wijken die lijken op waar ze vandaan kwamen: relatief zwarte wijken. ‘Wanneer gemeenten en corporaties hier niets aan doen, is ruimtelijke uitsortering het gevolg’, schrijven de onderzoekers. De herstructurering versterkt dus de segregatie.
Minister Vogelaar, gemeenten en de woningbouwcorporaties moeten hier zeer alert op zijn, waarschuwt onderzoeksleider en hoogleraar Stadsgeografie Ronald van Kempen. ‘In het meest positieve geval heb je over acht à tien jaar die veertig Krachtwijken iets verbeterd. Maar alles wijst erop dat je dan aangrenzende wijken hebt die er net zo slecht of slechter aan toe zijn dan die herstructureringswijken nu.’
Veel beleidsmakers denken dat het slopen van wijken helpt om concentraties van problemen te verdunnen en om probleemgroepen te mengen met sociaal sterkere groepen. ‘Daar geloven wij dus niet in’, zegt Van Kempen. ‘Voor die theorie bestaat geen enkel bewijs. Het is enorm kostbaar en radicaal om sociale problemen op te lossen met ruimtelijke maatregelen.’
Hihihi.quote:Op maandag 23 juni 2008 20:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing maar slechts de verplaatsing van het probleem. Als je in wijk X huizen gaat verkopen aan particulieren dan trekken de kansarmen na verloop van tijd weg omdat ze het niet kunnen betalen maar die groep vestigt zich dan in wijk Y en over 10 jaar is die wijk verloedert en wordt het ineens een prachtwijk en moet er geld heen. Een vicieuze cirkel en dat levert een heel apparaat van hulpverleners, bestuurders en anderen een hoop werk op maar je lost er dus niets mee op. Die kansarme groep blijft een kansarme groep.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1041175.ece/
[..]
Hihihi.
De huurwoningen worden niet alleen duurder, maar als je huurwoningen verkoopt dan kun je de verdere investeringen daarin door de coorperaties ook wel vergeten. Het achterstallige onderhoud en de verloedering die ze juist willen aanpakken blijft dus bestaan, vooral als dezelfde kansarme huurder het koopt met behulp van sociale contracten.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1041175.ece/
[..]
Hihihi.
quote:Als je maar weet dat het twaalfde zwijn, het sublatrinale insurrectiebeest, van mij is!
quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het fundamentalisme van die evangelische mafkezen doet niet veel onder voor dat van fundamentalistische moslims.
quote:In het kapitalisme gaat het niet meer om de wetten van God, maar om die van de economie. De strijd van de fundamentalisten is een achterhoedegevecht. We kunnen ons beter voorbereiden op de ware aard van het kapitalisme, dat niet eindeloos kan doorgaan overbodige elementen dankzij fiscale herverdeling in leven te houden.
FireFox is God.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:57 schreef Autodidact het volgende:
Firefox is ook weer establishment hè.
Dus moet het kapot.
Nee, Michel Houellebecq. Het heeft inderdaad iets ironisch, maar volgens mij heeft hij dat niet zo bedoeld.quote:
Oh ja, die is net zo van de stupide karikaturen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:03 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Nee, Michel Houellebecq. Het heeft inderdaad iets ironisch, maar volgens mij heeft hij dat niet zo bedoeld.
"Ze kwam zo doodmoe thuis van haar werk dat ze geen kracht meer had om te vrijen, net genoeg om me af te zuigen"quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ja, die is net zo van de stupide karikaturen.
Dat is overduidelijk een fantasieverhaaltje. Een echt geëmancipeerde vrouw had hem gewoon verwezen naar de stofzuiger met als toevoeging dat hij na afloop ook gelijk even het huis kan stofzuigen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Ze kwam zo doodmoe thuis van haar werk dat ze geen kracht meer had om te vrijen, net genoeg om me af te zuigen"
Nja, ik had het er laatst nog met iemand over dat iemand eens een scriptie zou moeten schrijven met als these 'Houellebecq is een nerd'. Hij heult toch met de Raëlianen?quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is overduidelijk een fantasieverhaaltje. Een echt geëmancipeerde vrouw had hem gewoon verwezen naar de stofzuiger met als toevoeging dat hij na afloop ook gelijk even het huis kan stofzuigen.
Daar ging z'n laatste roman over. Wat ik zo snel kan vinden is deze uitspraak in Le Monde:quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nja, ik had het er laatst nog met iemand over dat iemand eens een scriptie zou moeten schrijven met als these 'Houellebecq is een nerd'. Hij heult toch met de Raëlianen?.
Nou schijnen de Raëlianen daar nogal blij mee te zijn, maar ik vraag me af in hoeverre 'als science fiction fan zijnde' een positieve toevoeging is voor een sekte die zichzelf vrij serieus neemt.quote:"well-adapted to modern times, to our leisure-based civilisation. It imposes no code of morality and it promises immortality... For a science fiction fan like me, its ideas are interesting."
quote:Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is.
In de zandbak nieuwe plaatjes schieten?quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Waar is Muttie eigenlijk met z'n zandbakplaatjes?
Wikipedia:quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben de werken van Aleister Crowley een beetje aan het doorwerken. Libertinisme, waar hij in essentie voor staat, is de 100% pure vorm van egoisme. Het is echt de nachtmerrie van elke maar een beetje naar structuur en vrede leunende mensen.
Wel interessant.
Uhuhquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:52 schreef sneakypete het volgende:
Wikipedia:
Crowley first developed a drug addiction after a London doctor prescribed heroin for his asthma and bronchitis
In de betreffende zandbak, dacht ik.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Waar is Muttie eigenlijk met z'n zandbakplaatjes?
Libertinisme, nooit van gehoord. Topicje?quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben de werken van Aleister Crowley een beetje aan het doorwerken. Libertinisme, waar hij in essentie voor staat, is de 100% pure vorm van egoisme. Het is echt de nachtmerrie van elke maar een beetje naar structuur en vrede leunende mensen.
Wel interessant.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Libertinismequote:Op woensdag 9 juli 2008 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Libertinisme, nooit van gehoord. Topicje?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Libertinismequote:Op woensdag 9 juli 2008 20:07 schreef sigme het volgende:
Libertinisme, nooit van gehoord. Topicje?
Rare Belgenquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:06 schreef sigme het volgende:
In de betreffende zandbak, dacht ik.
En typen op een azerty-toetsenbord valt niet ,ee.
Je zou ook The fable of the bees van Mandeville kunnen lezen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:22 schreef sigme het volgende:
Wikipedia, hmm.
Ik zal eens rondkijken, misschien, als ik zin heb. En tijd. Nu slapen.
!
Ah, pardon, ik had het woord 'libertijn' er niet in gezien. Dat ken ik natuurlijk wel.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Libertinisme
Gaat misschien een beetje te veel buiten POL om. Het is totale en absolute vrijheid zonder inachtneming van anderen. Puur anarchisme en puur egoisme dus.
Meer WFL-materiaal.
Hij is bezig met het veroorzaken van de problemen waar jij hem nodig voor hebt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 04:25 schreef sigme het volgende:
Waar is LodewijkNapoleon als je 'm nodig hebt?
Gelukkig, eindeiljk iemand die haar door heeft.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij is bezig met het veroorzaken van de problemen waar jij hem nodig voor hebt.
Furtel!quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:54 schreef Apropos het volgende:
Wat is die Paul Depla een onnoemelijk sneu mannetje, zeg.
Gelukkig heb je geen werk.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:33 schreef Monidique het volgende:
'Onmiddellijk' en 'enigszins' zijn nu net twee van die woorden die ik vaak genoeg verkeerd spel,.
Maar je laat je wel onderhouden. Van andermans centen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:58 schreef Reya het volgende:
Ik heb niets, uit principe.
Je ex is er vandoor gegaan met een neger?quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:37 schreef Nautilus het volgende:
[ afbeelding ]
Hihi. Papa, ik wil je aan iemand voorstellen.
Nou, al had mijn ex m'n huis in brand gestoken, dan nog zou ik haar foto niet op internet zetten. Het gaat hier natuurlijk om de dochter van Dewinter.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je ex is er vandoor gegaan met een neger?
Nu je het zegt ze heeft de neus van haar vader.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:51 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Nou, al had mijn ex m'n huis in brand gestoken, dan nog zou ik haar foto niet op internet zetten. Het gaat hier natuurlijk om de dochter van Dewinter.
Tantoe lekka hockeysmatje.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:37 schreef Nautilus het volgende:
[ afbeelding ]
Hihi. Papa, ik wil je aan iemand voorstellen.
Die foto doet haar geen recht!quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nu je het zegt ze heeft de neus van haar vader.
Meer foto'squote:Op donderdag 10 juli 2008 19:59 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Die foto doet haar geen recht!
[ afbeelding ]
quote:De jackpot van de Staatsloterij is in
de regio Den Haag gevallen.De winnaar
had een heel lot en wint daarmee het
recordbedrag van 25 miljoen euro.Wegens
dat bedrag was er een run op de loten.
quote:Het zestienjarige veulen An-Sophie, de tweede dochter van Dewinter, zal in 2008 op de nationale verkiezingsaffiches van het Vlaams Belang prijken.
http://www.wereldomroep.n(...)Sudanese-leiders-aanquote:Strafhof Den Haag klaagt Sudanese leiders aan
Gepubliceerd: vrijdag 11 juli 2008 07:02 UTC
Laatst gewijzigd: vrijdag 11 juli 2008 09:31 UTC
Den Haag - Het Internationale Strafhof in Den Haag bereidt aanklachten voor tegen hoge Sudanese regeringsfunctionarissen. Volgens de Amerikaanse krant The Washington Post ligt er zelfs al een aanhoudingsbevel klaar voor president Omar Hassan al-Bashir. Hem zal volkerenmoord en schending van de mensenrechten in de Sudanese regio Darfur ten laste worden gelegd.
De Verenigde Naties zeggen bezorgd te zijn over een mogelijke aanklacht tegen president Bashir. De VN vreest voor geweld tegen vredestroepen van de NAVO en de Afrikaanse Unie. Darfur is de afgelopen vijf jaar het strijdtoneel van rebellen en de regering in Khartoem. Daarbij zijn naar schatting 300.000 mensen omgekomen. Ruim een miljoen mensen zijn gevlucht naar het Afrikaanse buurland Tsjaad.
http://www.telegraaf.nl/b(...)elbare_school__.htmlquote:BRUSSEL - Scholieren op middelbare scholen mogen voortaan ook schoolmelk krijgen met Europese subsidie. De Europese Commissie heeft vrijdag besloten de subsidieregeling hiervoor uit te breiden.
De goedkope melk is nu alleen mogelijk voor basis- en kleuterscholen. In Nederland bieden ruim 3000 basisscholen de goedkope melk aan de kinderen aan. Dat gebeurt in alle provincies behalve Friesland, Groningen en Drenthe.
Brussel heeft vrijdag bovendien besloten de subsidie uit te breiden naar zuivelproducten die zijn vermengd met vruchten, zoals aardbeienyoghurt. “Schoolmelk helpt in de strijd tegen overgewicht en geeft kinderen de noodzakelijke stoffen voor hun groei en gezondheid”, zei EU-commissaris Mariann Fischer Boel (Landbouw). “Met aantrekkelijker producten erbij verwachten we dat nog meer scholen meedoen met onze schoolmelkregeling.”
Ze doen niets anders. Net als elke andere overheid.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:14 schreef Picchia het volgende:
Ze breiden hun takenpakket steeds verder uit. En met de komst van het nieuwe verdrag, gaan ze waarschijnlijk ook meer sociale invloed uitoefenen.
Overgewicht mijn reet. Ze moeten van hun melk af.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:07 schreef Boze_Appel het volgende:
De zegeneningen van de EU breiden zich weer verder uit
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)elbare_school__.html
Gratis melk, gratis aarbeienyoghurt.Toch schitterend dat EU.
Gratis gratis gratis.
Nouja, bijna gratis.
Dat is dan ook 25 jaar geleden.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:58 schreef Picchia het volgende:
Destijds toen ik nog op de middelbare school zat hadden ze broodjes kroket en frikandellen. Ik vond het wel top.
Toen was er geen gezondsheidsgekte op scholen.
Moeten we in een ander land leven eer jij 25 jaar geleden op de middelbare school hebt kunnen zitten?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:07 schreef Picchia het volgende:
[..]
Soms vraag ik mij weleens af of wij in hetzelfde land wonen.
Heerlijk. De helft van de opbrengst van mijn krantenwijk ging volgens mij naar die kroketten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:58 schreef Picchia het volgende:
Destijds toen ik nog op de middelbare school zat hadden ze broodjes kroket en frikandellen. Ik vond het wel top.
Toen was er geen gezondsheidsgekte op scholen.
de melkproductie is een Europese zaak omdat er veel melk en zuivelproducten over de grens heen verhandeld worden, als landen op eigen houtje subsidie op melk instellen worden andere landen boos omdat hun marktpositie bedreigd kan wordenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:07 schreef Monidique het volgende:
Maar waarom moet het EP daarover gaan? Wat heeft het ermee te maken? Dat is niet nodig.
Fair enough, maar dit gaat over schoolmelk en niet melkproductie. Uiteindelijk is er toch een verschil. "Gratis" schoolboeken zijn immers ook geen papiersubsidie. Hoe dan ook, het is absoluut niet nodig, lijkt mij, dat een of ander ver gelegen parlement gaat beslissen dat hier op de polderse middelbare school meer fruit dient te komen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de melkproductie is een Europese zaak omdat er veel melk en zuivelproducten over de grens heen verhandeld worden, als landen op eigen houtje subsidie op melk instellen worden andere landen boos omdat hun marktpositie bedreigd kan worden
Dat gaat alleen op als je de melk subsidieert. Als een school subsidie kan krijgen (of kosten worden vergoed) om goedkoop melk aan te schaffen, dan kunnen afzetters daar in gelijke mate op inspelen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de melkproductie is een Europese zaak omdat er veel melk en zuivelproducten over de grens heen verhandeld worden, als landen op eigen houtje subsidie op melk instellen worden andere landen boos omdat hun marktpositie bedreigd kan worden
maar dan zullen de lokale boeren weggedrukt worden door een hogere import uit het buitenland, omdat lokale boeren door hun nabijheid lagere transportkosten en minder koeling nodig hebben kunnen ze nu op prijs concurreren en daarmee de laagste prijs aanbieden voor dezelfde kwaliteit, als scholen een vergoeding krijgen voor hun melkaankoop dan kunnen de scholen besluiten duurdere buitenlandse melk te kopen dat kwalitatief even goed is maar vanwege transportkosten en langere koeling veel duurder is zonder de subsidie, door nu in alle landen van de EU subsidie op schoolmelk te geven kunnen de lokale boeren ook in het buitenland dezelfde mogelijkheden krijgen als de buitenlandse boeren die van de schoolsubsidie hier profiteerdenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op als je de melk subsidieert. Als een school subsidie kan krijgen (of kosten worden vergoed) om goedkoop melk aan te schaffen, dan kunnen afzetters daar in gelijke mate op inspelen.
Erg jammer allemaal.quote:
Ik vond hem nota bene in een van jouw berichten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:45 schreef Apropos het volgende:
[ afbeelding ]
Jij had toch ook de versie met aangename lach?
Als ze de concurrentie niet aankunnen, dan worden ze terecht van de markt uitgeschakeld.Als ze de concurrentie niet aankunnen, al is het vanwege locatievoordelen, dan hoeft die boer natuurlijk niet kunstmatig op onze markt gehouden te worden. Dat is het vervalsen van concurrentie. En dus geen argument om het Europees niveau te regelen. Alleen het precedent dat het Europees niveau geregeld wordt, maakt het een Europese aangelegenheid.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
maar dan zullen de lokale boeren weggedrukt worden door een hogere import uit het buitenland,
Dat gaat ook op als melk gesubsidieerd wordt. De melk wordt vooraf betaald en dat maakt het voor ons mogelijk om te dure melk te kopen. Dus door melk of school te subsidieren kopen wij te dure melk. Dat klinkt erg onwenselijk.quote:omdat lokale boeren door hun nabijheid lagere transportkosten en minder koeling nodig hebben kunnen ze nu op prijs concurreren en daarmee de laagste prijs aanbieden voor dezelfde kwaliteit, als scholen een vergoeding krijgen voor hun melkaankoop dan kunnen de scholen besluiten duurdere buitenlandse melk te kopen dat kwalitatief even goed is maar vanwege transportkosten en langere koeling veel duurder is zonder de subsidie,
Een locale boer zou evenzeer als een buitenlandse boer van locale subsidies kunnen profiteren. En eigenlijk zie ik niet in waarom duurdere melk gekocht zou gaan worden door scholen.quote:door nu in alle landen van de EU subsidie op schoolmelk te geven kunnen de lokale boeren ook in het buitenland dezelfde mogelijkheden krijgen als de buitenlandse boeren die van de schoolsubsidie hier profiteerden
Volgens mij zijn de melkplassen wel aardig verdampt onderhand en verdwijnen zelfs de melkquota.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Overgewicht mijn reet. Ze moeten van hun melk af.
(en daarom is het dus wel Europees...)
wat is truttig op de foto ?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:42 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Willem Alexander als nieuwe boegbeeld van de CU. Jezus wat een truttigheid![]()
.
Veinzen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat is truttig op de foto ?
dat men geluk uitstraalt/showt?
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:42 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Willem Alexander als nieuwe boegbeeld van de CU. Jezus wat een truttigheid![]()
.
Die leegloper heeft dus acht jaar over z'n studie gedaan. Acht jaar!quote:In 1987 Willem-Alexander started studying history at Leiden University, which he finished in 1995.
En dan ben jij ook omgebouwd?quote:
Het zijn natuurlijk maatschappelijke belangen die Europees protectionisme en het vervalsen van concurrentie enigsinds rechtvaardigen. Ookal worden de positieve effecten ten opzichte van vrije handel betwist door Picchia.quote:Als ze de concurrentie niet aankunnen, dan worden ze terecht van de markt uitgeschakeld.
De standaard duur van de studie was destijds zes jaar, dus dat valt best mee. De prins zal als student wel druk genoeg zijn geweest met z'n opleiding tot koning, de Marine en bier zuipen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:22 schreef Nautilus het volgende:
Die leegloper heeft dus acht jaar over z'n studie gedaan. Acht jaar!
Volgens Maarten 't Hart heeft Willem-Alexander zijn scriptie over zijn boeken geschreven. Dat vernam de schrijver van de koningin bij de enige gelegenheid waarbij hij haar heeft ontmoetquote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar zijn scriptie zou niet in te zien zijn
Toch vreemd dat anderen het niet mogen inzienquote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:26 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Volgens Maarten 't Hart heeft Willem-Alexander zijn scriptie over zijn boeken geschreven. Dat vernam de schrijver van de koningin bij de enige gelegenheid waarbij hij haar heeft ontmoet
Ik heb destijds begrepen dat de prins maar een middelmatige student was met een zesje voor de moeite. Gelukkig had die wel verstand van bier drinken. Hoezeeee!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toch vreemd dat anderen het niet mogen inzien
Wat zit erachter? vb niveau?
Kijk, ik heb niets tegen Willem-Alexander. In de media wordt vaak de indruk gewekt dat hij niet veel begrijpt. Van Ronald Reagan beweerden de progressieven ook altijd dat hij niet veel begreep, maar dat stond een succesvol presidentschap niet in de weg, dus waarom zou het dan een succesvol koningschap in de weg staan?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:08 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De standaard duur van de studie was destijds zes jaar, dus dat valt best mee. De prins zal als student wel druk genoeg zijn geweest met z'n opleiding tot koning, de Marine en bier zuipen.
Google probeerde mij wijs te maken dat hij zijn scriptie over De Gaulle schreef, maar goed, niet iedereen heeft zulke nauwe banden met het koningshuis als Maarten 't Hart. Dus ik geloof je.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:26 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Volgens Maarten 't Hart heeft Willem-Alexander zijn scriptie over zijn boeken geschreven. Dat vernam de schrijver van de koningin bij de enige gelegenheid waarbij hij haar heeft ontmoet
De helft van de studenten studeert op die wijze af, zo bijzonder is dat ook weer niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb destijds begrepen dat de prins maar een middelmatige student was met een zesje voor de moeite. Gelukkig had die wel verstand van bier drinken. Hoezeeee!
Die smerige, laffe, lelijke apekop verpestte vorige week de cover van de VARAgids.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hem pijn zien lijden is altijd een genot. Hoe meer en hoe langer pijn hoe beter.
Wel voor iemand die de geschiedenis en werking daarvan goed moet kennen om Koning te worden.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 08:19 schreef Reya het volgende:
[..]
De helft van de studenten studeert op die wijze af, zo bijzonder is dat ook weer niet.
de nationale overheid zal niet snel geneigd zijn de lokale boeren door een kunstmatige manier als subsidies op schoolmelk fors te benadelen, zie de noordelijke provincies waar dit het geval is, waar de landbouw relatief het grootst is in de economie en ik neem daarmee aan ook de melksector, uit het artikel:quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:32 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als ze de concurrentie niet aankunnen, dan worden ze terecht van de markt uitgeschakeld.Als ze de concurrentie niet aankunnen, al is het vanwege locatievoordelen, dan hoeft die boer natuurlijk niet kunstmatig op onze markt gehouden te worden. Dat is het vervalsen van concurrentie. En dus geen argument om het Europees niveau te regelen. Alleen het precedent dat het Europees niveau geregeld wordt, maakt het een Europese aangelegenheid.
nog een reden dat daar geen subsidie op schoolmelk bestaat kan trouwens zijn dat van huis uit in de noordelijke provincies al veel melk wordt gedronken, iets wat in de sterk verstedelijkte gebieden elders in Nederland minder het geval isquote:In Nederland bieden ruim 3000 basisscholen de goedkope melk aan de kinderen aan. Dat gebeurt in alle provincies behalve Friesland, Groningen en Drenthe.
het kan zijn dat als de school daarvoor geen of weinig zuivelproducten inkocht en aangespoord door de subsidies melk gaat inkopen, in die situatie kan het gebeuren dat dure melk uit het buitenland gekocht wordt omdat scholen nog weinig weten over de prijs/kwaliteit-verhouding en omdat de melk toch wordt vergoed door de overheid niet geprikkeld wordt daar verandering aan te brengen en daarmee dus de lokale boer benadeeltquote:[..]
Een locale boer zou evenzeer als een buitenlandse boer van locale subsidies kunnen profiteren. En eigenlijk zie ik niet in waarom duurdere melk gekocht zou gaan worden door scholen.
ja, het lokatievoordeel is zo groot dat het onwaarschijnlijk is dat door nationale subsidie op schoolmelk lokale melkproducenten verdwijnen, niettemin wordt duurdere melk door de subsidie wel aantrekkelijker gemaakt en daarmee dus ook melk uit het buitenland en daardoor is internationale regelgeving hierin noodzakelijk, in dit geval Europese omdat we open grenzen hebben met de andere EU-landen en anderen waarmee we verdragen hebben vanuit de EUquote:Als je vreest dat subsidies door buitenlandse organisaties op een eerlijke wijze benut kunnen worden, dan moet je geen subsidies geven. Het kan zijn dat Nederlandse boeren de concurrentiestrijd verliezen en overbodige marktspelers blijken te zijn. Maar dat is onwaarschijnlijk aangezien locale boeren een locatievoordeel hebben, dat maakt locale spelers tot de één van de meer concurrerende spelers.
De instapvoorwaarden voor buitenlandse bedrijven worden weliswaar kleiner. Maar om op gelijke voet mee te spelen zullen ze toch echt in de locatie moeten investeren. Een locale boer kan dus meer profiteren van scholen als afnemers, maar dat gebeurt enkel omdat ze ook concurrerender zijn dan buitenlandse aanbieders. Een boer hoeft echter sowieso niet te verwachten dat een land tot zijn afzetgebied behoort, als hij niet eens op eigen kracht melk daarheen kan vervoeren en verkopen.
En een gratis bul.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:22 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Die leegloper heeft dus acht jaar over z'n studie gedaan. Acht jaar!
Bea zal toch wel een bedragje hebben overgemaakt naar de LOI?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |