abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 18:19:15 #101
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59953191
Ben aan het lezen geslagen en ICESAVE lijkt me interessant.
Maar in hoeverre is ICESAVE voorwaardevrij?
En hoe wordt rente bepaald?

Sorry als ik ergens overheen lees, maar ik probeer te kiezen tussen Credit Europe en ICESAVE. Ik blijf onder de 20.000.
pi_59953390
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:19 schreef SnuggLe het volgende:

Sorry als ik ergens overheen lees, maar ik probeer te kiezen tussen Credit Europe en ICESAVE. Ik blijf onder de 20.000.
Beide zijn zonder voorwaarden, je moet alleen internet hebben.

Alleen bij een faillissement moet je bij Icesave naar Reijkjavik wezen.

Je kunt ze natuurlijk ook bij allebei een rekening nemen !
  maandag 7 juli 2008 @ 18:29:35 #103
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59953426
Dacht dat dat failissement alleen lastig was boven de 20.000? Of heb ik verkeerd gelezen, gezien garantiestelling DNB?
pi_59953606
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:38 schreef RJD het volgende:
Leuk artikel op de website van het Financiële Dagblad.
[..]

Volgens mij wordt de Rabobank bang om klanten te verliezen... :D
Echt teleurstellend van de Rabobank dat ze zo in de verdediging schiet. Nu de Europese markten open staan voor concurrentie wordt er geklaagd dat dat niet eerlijk is, en dat er maar snel beperkende voorwaarden moeten komen voor deze nieuwe toetreders... :N

Weet je wat niet eerlijk is, dat de grote banken jarenlang een rentepercentage boden wat nauwelijks boven de inflatie uitkwam. Geen wonder dat duizenden consumenten met hun geld (meer dan een miljard euro ondertussen) bij de grote banken wegrennen.

Veel beter zou het zijn als de Rabobank actief de aanval zoekt. Spaarconsumenten willen twee dingen, namelijk veel rente en zekerheid voor hun geld. Als de Rabobank daar nou eens actief op inspeelt en zich in de mark tzet als de beste en veiligste bank voor sparen dan lopen de consumenten echt niet weg. Maar met een magere 2,8% op een internetrekening doe je echt nier meer mee tegenwoordig.

De concurrentiestrijd is gestart, en de winnaar is de consument. Kijk alleen al eens naar het aantal verhoging van de afgelopen 2 weken:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Spaarrekening   Alert   Nieuwe rente   Vorige rente
Icesave Spaarrekening
Verhoging rente   5,25 %   5,00 %
OHRA Jeugd Spaarrekening
Verhoging rente   5,00 %   4,50 %
OHRA Internet Spaarrekening
Verhoging rente   4,60 %   4,00 %
OHRA Plus Spaarrekening
Verhoging rente   4,85 %   4,25 %
OHRA Maand Spaarrekening
OHRA Extra Spaarrekening
Verhoging rente   5,10 %   4,50 %
ATB Internet Spaarrekening
Verhoging rente   4,75 %   4,50 %
SNS Jaarsparen
Xcellent Sparen
Verhoging rente   4,00 %   3,80 %
REAAL Internetsparen
Verlaging rente   2,60 %   3,30 %
Fortis E-KwartaalSpaar-rekening
Verlaging rente   3,50 %   3,75 %
DSB Bank Internetsparen Extra
Verhoging rente   4,20 %   4,10 %
DSB Bank Internetspaarrekening
Verhoging rente   4,00 %   3,90 %
OHRA Rente Rekening
Verhoging rente   2,90 %   2,40 %
OHRA Internet Spaarrekening
Verhoging rente   4,00 %   3,50 %
OHRA Plus Spaarrekening
Verhoging rente   4,25 %   3,75 %
OHRA Extra Spaarrekening
Verhoging rente   4,50 %   4,00 %
OHRA Jeugd Spaarrekening
Verhoging rente   4,50 %   4,25 %
OHRA Maand Spaarrekening
Verhoging rente   4,50 %   4,25 %
ASN Jeugdsparen
Verhoging rente   4,25 %   4,00 %
FBTO Internet Doelspaarrekening
Toegevoegd   4,70 %    
Aegon Bank Eigen Stijl Sparen
Toegevoegd   3,80 %    
Fortis KwartaalGroeiSpaarrekening
Toegevoegd   3,75 %<
pi_59953645
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:26 schreef corus het volgende:
'Wij bieden hypotheken aan van iets boven 4%. Bij een spaarrente van meer dan 4,5% lijden wij daar zwaar verlies op', zegt Heemskerk.

op de rabo site : Rabo VoordeelHypotheek met 5,4%* rente
Misschien moet meneer Rabo dan maar geen hypotheken meer afsluiten tegen 4,5% (of met 33% korting daar nog eens op aan het eigen personeel). Zou de krediet crises met daarbij behorende hogere rentes hem ontgaan zijn? Hoe zouden die kleine 'onbetrouwbare' banken dat eigenlijk doen?
Goud kan je niet bijdrukken
pi_59953741
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat niet alleen, elke echte euro wordt direct 9 (!!) keer uitgeleend, en via dubbeltellingen (geleend geld wordt weer gestort) komt het in de praktijk op een factor 20.
M.a.w.: zet je 100 euro op de Rabobank, krijg je 4 euro rente per jaar. Rabobank zelf vangt 9 keer 9,8% rente! Vraag je maar eens af hoe het kan dat vrijwel iedereen een schuld aan de bank heeft...
Leuke docu: Money as debt.
Is dat zo? Moet de Rabo het 'ontbrekende' geld niet bij de Centrale Bank lenen tegen nu 4.25% ?

Ik ben het overigens wel met je eens dat (denk ik in je post te lezen) fractional reserve banking een soort fraude is - maar dan legale, m.a.w. de wetgeving hieromtrent deugt niet.
pi_59953881
Ow ow ow... en dan nog iets.
Rabobank biedt in België een internetspaarrekening aan van 4%. Deze is voor Nederlanders niet te openen. Maar in Nederland wordt dat percentage niet geboden. De directeur sparen zit dus echt gewoon te zeuren en het enige wat hij bereikt is VEEL gratis reclame voor Icesave.
www.rabobank.be

En nou werk ik ook nog eens zelf voor de Rabo (niet voor afdeling sparen )
pi_59953934
Gratis reclame voor icesave en alle andere kleine banken met een hoge spaarrente. Dit zet wel een beweging, bedankt rabobank .
pi_59953944
Ik wil jullie toch nog één keer waarschuwen (zie mijn posting) op 1ste pagina. ICESAVE ziet er prima uit en is ook vast een goede deal. Het risico is echter veel groter dan de meesten van jullie inschatten:

- De IJslandse munt is 30% gedaald t.o.v. de euro in 2008;
- Het IJslandse garantiefonds heeft slechts 88 Mil. euro in kas en de regering zit in grote financiële problemen;
- De beurskoers van Landsbanki(het moeder bedrijf) in kronen is gehalveerd de afgelopen 52 weken;
- De markt toont zijn twijfels over de kredietwaardigheid van Landsbanki. Dit uit zich in het flink duurder worden van de z.g.n. Credit Default Swaps (CDS) voor Landsbanki.
- De financiële wereld staat op dit moment in brand. Niemand weet wie wel of niet goed is voor zijn geld en het vertrouwen is weg.

Hoe groot is de kans dat je je eerste 20K kwijt raakt bij ICESAVE het komende jaar? Ik heb geen idee maar op grond van het bovenstaande denk ik dat die kans zeker groter is dan 1/200ste. De deal die je bij ICESAVE krijgt is op z'n best 0,5% beter dan een gelijkwaardige deal die je bij een andere bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel kunt krijgen. Om dat te rechtvaardigen mag het risico niet groter zijn dan 1 op de 200 om de hoofdsom kwijt te raken, maar ik denk dus dat die kans aanzienlijk groter is......
pi_59954068
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:56 schreef dutch_renter het volgende:
Ik wil jullie toch nog één keer waarschuwen (zie mijn posting) op 1ste pagina. ICESAVE ziet er prima uit en is ook vast een goede deal. Het risico is echter veel groter dan de meesten van jullie inschatten:
En toch ga ik koppig verder

Ik lees echt zoveel over de ijslandsebank, kom even met links naar artikelen. Heb namelijk ook gelezen dat de Landsibanki ofzo? Een GEZONDE bank is.
pi_59954361
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:19 schreef SnuggLe het volgende:
Icesave is compleet voorwaardevrij. Je kan geld overmaken en opnemen wanneer je maar wilt, zonder enige kosten oid.

De jaarlijkse rente is 5,25% en wordt per kwartaal uitgekeerd, geen ingewikkeld gereken met basisrente, bonusrente e.d. De rente is tot mei 2011 gegarandeerd 0,25%punt boven de rente van de ECB, dus ze zullen niet ineens dalen naar bijvoorbeeld 3%. Mocht er toch een bank komen met een hoger tarief, dan staat niks je in de weg om daar heen te gaan, er zijn namelijk geen voorwaarden
pi_59954464
quote:

- Het IJslandse garantiefonds heeft slechts 88 Mil. euro in kas en de regering zit in grote financiële problemen;
- De beurskoers van Landsbanki(het moeder bedrijf) in kronen is gehalveerd de afgelopen 52 weken;
- De markt toont zijn twijfels over de kredietwaardigheid van Landsbanki. Dit uit zich in het flink duurder worden van de z.g.n. Credit Default Swaps (CDS) voor Landsbanki.
- De financiële wereld staat op dit moment in brand. Niemand weet wie wel of niet goed is voor zijn geld en het vertrouwen is weg.

Hoe groot is de kans dat je je eerste 20K kwijt raakt bij ICESAVE het komende jaar? Ik heb geen idee maar op grond van het bovenstaande denk ik dat die kans zeker groter is dan 1/200ste. De deal die je bij ICESAVE krijgt is op z'n best 0,5% beter dan een gelijkwaardige deal die je bij een andere bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel kunt krijgen. Om dat te rechtvaardigen mag het risico niet groter zijn dan 1 op de 200 om de hoofdsom kwijt te raken, maar ik denk dus dat die kans aanzienlijk groter is......
En wat nou als Fortis falliet gaat? Zou De Nederlandse Bank dat wel op kunnen vangen?

Ik zie het niet zo slecht in, daarnaast is de A2 status van Landsbanki gewoon prima te noemen.
  maandag 7 juli 2008 @ 19:40:35 #113
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59954869
De Postbank heeft blijkbaar genoeg geld renteloos op girorekeningen binnengehaald, want de Rentecertificaat-rente is van 5,5 naar 5,35% voor 2 jaar gegaan...
censuur :O
  maandag 7 juli 2008 @ 19:46:43 #114
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59955012
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:46 schreef Poekieman het volgende:

[..]
Ik ben het overigens wel met je eens dat (denk ik in je post te lezen) fractional reserve banking een soort fraude is - maar dan legale, m.a.w. de wetgeving hieromtrent deugt niet.
Dat is inderdaad het probleem: het deugt van geen kanten, maar een alternatief systeem bestaat niet... Zo is het ook onmogelijk voor iedereen om z'n schulden af te lossen, dat kan simpelweg niet!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 juli 2008 @ 19:50:35 #115
862 Arcee
Look closer
pi_59955076
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:29 schreef SnuggLe het volgende:
Dacht dat dat failissement alleen lastig was boven de 20.000? Of heb ik verkeerd gelezen, gezien garantiestelling DNB?
Dat heb je nogal verkeerd gelezen idd.

Het is bóven de 20.887 geen probleem, daar ónder kan het lastig zijn, met nadruk op 'kan'.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_59955789
@ portable
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aSnRSg218h_U

Hun Q1 resultaat: http://www.landsbanki.is/english/aboutlandsbanki/pressreleases/?GroupID=720&NewsID=11891&y=0&p=1 (wel heel goed in deze barre tijden)

@MrBadGuy
"En wat nou als Fortis falliet gaat? Zou De Nederlandse Bank dat wel op kunnen vangen?"
Goed punt en dat is inderdaad maar de vraag. Maar wel een zonder wisselkoersproblemen en bovendien is IJsland echt een ministaatje.

Landsbanki ziet er inderdaad best gezond uit en ik ben ook echt wel tempted om te storten. Maar ik denk dat dit zwaar onzekere tijden zijn en er is bijna geen enkele bank in mijn ogen die een kans < 1/200 heeft om ten onder te gaan.
  maandag 7 juli 2008 @ 20:22:40 #117
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59955871
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat heb je nogal verkeerd gelezen idd.

Het is bóven de 20.887 geen probleem, daar ónder kan het lastig zijn, met nadruk op 'kan'.
Thanks.
Credit Europe wordt het dan denk ik toch maar ipv Icesave....
pi_59956040
Aardige colum op IEX.nl over Fortis, ook refererende aan de strijd om het spaargeld: http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=34934
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_59956340
quote:

Ik snap je punt, maar Fortis is bv niet gehalveerd maar zelfs 2/3 van haar waarde kwijt in een jaar, ING ook vrijwel gehalveerd, dus dat kun je moeilijk als argument hier opvoeren.

En je punt eronder is juist de reden dat ze spaargeld willen aantrekken: Dat is hun makkelijkste en goedkoopste bron om financiele middelen aan te boren op dit moment.

Nadeel is alleen wel dat ze daarvoor altijd de meest biedende bank moeten zijn qua rentevergoeding, dus het voordeel is beperkt en niet zonder risico's voor zowel bank (wat als er concurrenten weer omhoog gaan met hun rentevergoeding) als klant (als veel mensen makkelijk met hun geld schuiven en Icesave ineens "uit" is, dan moet ik het nog zien).
  maandag 7 juli 2008 @ 22:19:48 #120
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_59959280
Nu ook op Nova het gejank van de Raboman
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_59959520
Aegon klein , 49,1 miljard euro omzet, komt de Rabobank aan met een kleine 10,05 miljard euro.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:31:40 #122
124676 RobertoCarlos
pi_59959630
Heemskerk stelde in Nova voor om voor kleine banken 10% eigen risico op de inleg te gaan hanteren........
pi_59959656
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ziet hij echt niet in dat hij alleen maar gratis reclame zit te maken voor de buitenlandse banken?
pi_59959738
Rabo moet niet te erg gaan zeuren. Dankzij hun stramme houding ben ik rond gaan kijken. Wilde geld vastzetten bij de Rabo, maar moest verplicht met een adviseur van hun gaan praten. Mocht wel eventjes 2 maanden op de beste man/vrouw wachten. Toen gezegd 't eens bij een ander bank te gaan proberen. Ze spraken me niet tegen. En nu dus twee fiere rekeningen op ATB en ICESave.
pi_59959832
quote:
Ik heb het niet gezien, maar de Rabist heeft wel een punt:
Normaal kan een triple-A bank goedkoper geld aantrekken dan een bank met een lagere rating. Rabo heeft een triple-A rating omdat ze de meest degelijke / voorzichtige bank in NL zijn. Als het deposito garantie stelsel niet bestond zouden de kleine spaarders van Rabo een lagere rente accepteren dan van een Credit Europe oid, omdat de kans dat je je geld kwijt raakt bij Rabo kleiner is.

Rabo betaalt wel evenveel mee aan het DGS als de andere banken (dat gaat naar omzet), maar maakt meer kosten (? wellicht) omdat ze voorzichtiger zijn. Hun degelijkheid wordt nu niet beloond. M.a.w. de vrije markt kan z'n werk niet doen, zoals gebruikelijk doordat de overheid het weer eens beter denkt te weten (via het DGS). Dat heeft inderdaad iets oneerlijks lijkt me...
pi_59959970
quote:
Volgens hem krijg je 4% bij rabo als je 20.000 stort welke rekening is dat ?
pi_59960097
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:27 schreef Brembo het volgende:
Aegon klein , 49,1 miljard euro omzet, komt de Rabobank aan met een kleine 10,05 miljard euro.
Het bankonderdeel is erg klein bij Aegon. Deze 49 miljard zal voornamelijk uit verzekeringstak komen.
Life Is What Happens To You While You’re Busy Making Other Plans.........
pi_59960347
humor van de Rabo man (bij NOVA)

"het spaargeld wordt door ons veilig belegd in hypotheken"

pi_59961106
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef avonne het volgende:

Hij bedoelt - hoop ik - NL hypotheken: geen VS subprime, Alt-A en aanverwante bagger...
  maandag 7 juli 2008 @ 23:20:09 #130
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_59961171
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef avonne het volgende:

Ok... wellicht momenteel wat ironisch n.a.v. de kredietcrisis.

Maar hypothekenproducten in NL zijn over het algemeen zeer stabiel en waardevast. Er worden relatief weinig gedwongen verkopen gedaan.

Ik denk dat je de laatste tijd beter je geld in NL-hypotheken kunt hebben zitten, dan in de onstuimige aandelenmarkt.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  maandag 7 juli 2008 @ 23:20:24 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59961178
Rabobank negeert voor het gemak (en eigenbelang) even het feit dat banken allang aan eisen van DNB moeten voldoen om deel te nemen aan het deposito garantiestelsel!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:11:55 #132
215387 joko90
Yoko One
pi_59962446
Buiten de hoge rentes die de kleinere banken hanteren, zijn ze ook nog eens snel. Zo schreef ik een bedrag van mijn ATB internet spaarrekening naar mijn postbank rekening. Het stond er binnen een uur op! Andersom van postbank naar ATB doet het er minimaal een dag over! Dat betekent dus dat de Postbank valuteert, naast de zeer magere rente (2,5%) die ze geven. Een slechte service vind ik.
pi_59962958
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:11 schreef joko90 het volgende:
Buiten de hoge rentes die de kleinere banken hanteren, zijn ze ook nog eens snel. Zo schreef ik een bedrag van mijn ATB internet spaarrekening naar mijn postbank rekening. Het stond er binnen een uur op! Andersom van postbank naar ATB doet het er minimaal een dag over! Dat betekent dus dat de Postbank valuteert, naast de zeer magere rente (2,5%) die ze geven. Een slechte service vind ik.
Misschien dat iemand het eens een keer goed kan uitzoeken, maar het verschil is, dat de ATbank gebruik maakt van spoedoverboekingen om het geld terug te storten. Dat is echter niet alleen snel, maar ook prijzig voor de ATbank. Ik vraag mij dan ook af waarom zij het op deze manier doen.

Zou het kunnen zijn dat alle rekeningen van ATbank eigenlijk in Turkije staan, en dat daarom een normale overboeking veel langer duurt dan wij gewend zijn bij een overboeking tussen Nederlandse banken onderling?

Of zie ik nu spoken?
pi_59963301
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
De directievoorzitter van de Rabobank zegt nu ook op RTLz dat ie de buitenlande banken gaat aanpakken via de toezichthouder, en hij suggereert dat die banken snel om zullen vallen omdat er veel minder toezicht op is.

de grote banken zien leegloop... dat noem ik marktwerking...
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 8 juli 2008 @ 01:25:40 #135
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59963534
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:53 schreef dyna18 het volgende:
Ow ow ow... en dan nog iets.
Rabobank biedt in België een internetspaarrekening aan van 4%. Deze is voor Nederlanders niet te openen. Maar in Nederland wordt dat percentage niet geboden. De directeur sparen zit dus echt gewoon te zeuren en het enige wat hij bereikt is VEEL gratis reclame voor Icesave.
www.rabobank.be

En nou werk ik ook nog eens zelf voor de Rabo (niet voor afdeling sparen )
wat ik ook erg vind.... is dat ze in NL met valutadata rekenen. En ze doodleuk op dinsdag mijn geld op mijn internetbankieren laten zien met datum van de woensdag. Zo ook als ik wil pinnen staat het geld wel al de dinsdag er op om te pinnen.
wat ze op de belgische site zeggen:
quote:
Valutadagen? In geldzaken houden wij niet van fictie
Een valutadatum is een fictieve datum, waarvan veel banken bij hun renteberekening uitgaan. Wij gaan uit van de werkelijke verrichtingsdatum. Bliksemsnelle overschrijvingen zijn bij ons dan ook de norm.
Dus het kan wel... ben bij de rabobank geweest om dit na te laten kijken.. mijn werkgever zet het maandags klaar en ik kan het in feite pas woensdag gebruiken... Rabobank zegt dat dat niet anders kan door standaarden van Europa... Belgie hoort dus niet bij Europa?

Trouwens ABN begint nu ook al geld te vragen voor een betaalrekening, boven op het vaste kwartaal bedrag van de pinpas.
Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.

Maar goed dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan sparen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59964440
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:25 schreef Wexy het volgende:

[..]

wat ik ook erg vind.... is dat ze in NL met valutadata rekenen. En ze doodleuk op dinsdag mijn geld op mijn internetbankieren laten zien met datum van de woensdag. Zo ook als ik wil pinnen staat het geld wel al de dinsdag er op om te pinnen.
wat ze op de belgische site zeggen:
[..]

Dus het kan wel... ben bij de rabobank geweest om dit na te laten kijken.. mijn werkgever zet het maandags klaar en ik kan het in feite pas woensdag gebruiken... Rabobank zegt dat dat niet anders kan door standaarden van Europa... Belgie hoort dus niet bij Europa?

Trouwens ABN begint nu ook al geld te vragen voor een betaalrekening, boven op het vaste kwartaal bedrag van de pinpas.
Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.

Maar goed dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan sparen
Ik heb nog steeds een lopende studentenrekening bij de Rabobank, hiervoor betaal ik geen kosten. Leuk om te weten...ik ben al 4 jaar geen student meer
pi_59964471
Die Rabodirecteur zat wel te zeiken over het verlies wat hij maakt op Spaarrekeningen als hij meer rente gaat geven, maar dit is natuurlijk een waardeloos argument. Hij is gewoon bang voor een prijzenslag. Ten tijde van de prijzenslag bij de supermarkten gaat ook 25% van de producten onder de kostprijs de deur uit. Na aftrek van loon, derving etc. is dit zelfs 90%, kortom op de kruidenierswaren in de supermarkt wordt bijna niks meer verdiend. Dit wordt gecompenseerd door de versafdelingen. Ik stel de kruidenierswaren gelijk aan de spaarmarkt en de versafdelingen aan bijvoorbeeld de hypotheekmarkt, valutamarkt etc.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:02:31 #138
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59964587
Rabobank

In nederland geven ze volgens de website maximaal 3.40 % en dan mag je ook geen opnames doen anders val je terug naar de basisrente van 2.80 %. Klagen dat de buitenlandse banken de Nederlandse spaar markt kapot maken maar ondertussen op www.rabobank.be wel 4.00 % bieden zonder voorwaarden.....
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59964895
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:02 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Rabobank

In nederland geven ze volgens de website maximaal 3.40 % en dan mag je ook geen opnames doen anders val je terug naar de basisrente van 2.80 %. Klagen dat de buitenlandse banken de Nederlandse spaar markt kapot maken maar ondertussen op www.rabobank.be wel 4.00 % bieden zonder voorwaarden.....
RaboDirect Term Deposit Account
5.25%* for 6 months - guaranteed!

http://www.rabodirect.ie/term-deposits/default.aspx

nog eens
pi_59965069
Echt, wat een huilie die Rabo-vent. "Jamaar wij bieden een hypotheek aan van 4,5%, dan kunnen we de spaarrente niet hoger maken want dan maken we verlies" Big deal. Wat probeert hij nou helemaal, dat ik uit liefdadigheid bij de Rabo kom sparen? Grote onzin natuurlijk, er stond (in 2007) zo'n 356 miljard uit aan particuliere kredieten, terwijl er maar 101 miljard aan spaartegoeden wordt beheerd. Om precies quitte te draaien kunnen ze dus bijna 16% rente op de spaartegoeden geven

De vraag waarom hij zo'n hoge rente niet kon bieden, en de rest wel bleef hij ook maar omheen draaien. Arrogante zak hooi
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:08:53 #141
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59965224
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:43 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Misschien dat iemand het eens een keer goed kan uitzoeken, maar het verschil is, dat de ATbank gebruik maakt van spoedoverboekingen om het geld terug te storten. Dat is echter niet alleen snel, maar ook prijzig voor de ATbank. Ik vraag mij dan ook af waarom zij het op deze manier doen.
Spoedoverboekingen zijn prijzig voor de consument. Voor de bank zelf zal het niets extra kosten lijkt me.
pi_59965457
ATB has wat gezeik van banken bij 't overmaken van de centen. Om overal vanaf te zijn hebben ze nu van alles maar een spoedopdracht gemaakt.Fijn voor de spaarders, normaal kost dit tussen de 6 en 10 Euro.
pi_59967151
Die Rabobankbobo moet niet zeiken. Hun spaarrentes zijn irreëel laag.
pi_59967743
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:25 schreef Wexy het volgende:
...Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.
dat had ik ook (die aversie vw tussenpersoon) uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of 1 van de advisieurs waar ik al wel wat had lopen toevallig niet geregistreerd stond als een tuseenpersoon voor ARG en dat bleek het geval te zijn... Ging voor de rest allemaal over de post/e-mail...

Heb er nu ene spaar rekening maar ga er ook een (gratis) betaalrekening bij openen...
pi_59968896
Ohra Maand Spaarrekening: sinds gisteren 7,5% (!) op de inleg tijdens de eerste zes maanden, daarna nog altijd 5%.
pi_59969081
Leuk als die ratings van banken, maar het stelt niet zoveel voor. Bear Stearns had een AA rating en was feitelijk gewoon failliet! Door ingrijpen van de FED heeft JP Morgan de boel overgenomen!

Als iets soortgelijks met de ING, Fortis of Rabo gebeurd dan grijpt de ECB in, die grote banken laten ze niet omvallen. Kleine banken laten ze wel vallen (bijv. van der Hoop) maar dan is er het garantie stelsel.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:50:39 #147
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59969530
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:21 schreef RJD het volgende:
Ohra Maand Spaarrekening: sinds gisteren 7,5% (!) op de inleg tijdens de eerste zes maanden, daarna nog altijd 5%.
Net als eerdere acties dus. Die 2,5% extra over gemiddeld maximaal 750 euro gedurende een half jaar geeft slechts 9 euro extra rente.
Als die irritante maandlimiet er af was, zou het leuk zijn!
pi_59970131
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Net als eerdere acties dus. Die 2,5% extra over gemiddeld maximaal 750 euro gedurende een half jaar geeft slechts 9 euro extra rente.
Als die irritante maandlimiet er af was, zou het leuk zijn!
toch 5,0%

Ik durf niet zo met Icesave, dus dit lijkt me wel wat.
Met 250 per maand on-the-side kan ik nog steeds betere opties afwachten.

Yep, ik ga hem wel openen, denk ik
pi_59974631
Beetje oneenigheid tussen Rabobank Nederland en België?
quote:
Prijsstunters België bieden maximale rentetarief
Prijsstunters in België bieden nu ook het maximale rentetarief op spaarrekeningen.

Rente
Banken mogen in België maximaal 4% rente vergoeden op een spaarrekening. Naast buitenlandse banken bieden ook Belgische banken dit rentetarief. Opvallend is dat ook de Rabobank in België aan het stunten is met spaartarieven.

Nederland
De Rabobank in Nederland klaagt juist over de buitenlandse banken. De instellingen zouden misbruik maken van de Nederlandse garantieregeling die spaarders moet beschermen tegen faillissementen.

Concurrentie
De directeur van de Belgische tak van de Rabobank zegt in Het Financieele Dagblad echter dat de grote banken de concurrentie vooral aan zichzelf te wijten hebben. De banken zouden te hoge kosten hebben.

Verliezen
"Klassieke banken met een groot inefficiënt kantorennetwerk zullen het verliezen van internetbanken. Al die Belgische kantoren hebben geen enkele toegevoegde waarde en de klanten realiseren zich dat steeds beter", aldus de Rabobank-directeur.
Bron: http://www.rtl.nl/(/finan(...)belgie_barst_los.xml

De directeur van de Belgische tak van de Rabobank zegt dus precies wat er mis is met de Rabobank in Nederland en waarom zei niet kunnen concureren met de buitenlandse banken.

Best wel gênant als je beide verhalen tegen elkaar afzet
pi_59974923
pi_59976112
Wordt vervolgd... ik ben erg benieuwd hoe deze soap verder gaat. Op naar de cliffhanger
pi_59976360
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Leuke docu: Money as debt.
Zet je idd aan het denken
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:15:59 #153
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59976641
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:05 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Zet je idd aan het denken
En voor de luie mensen een linkje: http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279&q=money+as+debt&ei=OzJzSK2uNY-AiwLJ1aT9AQ
pi_59978319
quote:
thank you
pi_59979382
Wel leuk voor de Belgen: Een veel hogere inflatie in vergelijk met Nederland, maar maar max. 4% rente, bij wet, op je spaarrekening.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 juli 2008 @ 20:10:51 #156
862 Arcee
Look closer
pi_59980480
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:30 schreef avonne het volgende:
strak plan

Ik ga even mailen

keb heul geen hypotheek nodig, maar het is zo leuk

edit: ik kan geen mailadres vinden. Ik bel morgen wel
En, wat zeiden ze?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:19:46 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59980666
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:25 schreef DIGGER het volgende:
Wel leuk voor de Belgen: Een veel hogere inflatie in vergelijk met Nederland, maar maar max. 4% rente, bij wet, op je spaarrekening.
In EU-verband is een hoge inflatie in zekere zin gunstig: als je salaris straks 2 keer zo hoog is, en alle producten ook 2 keer zo duur, wordt vakantie naar andere EU-landen toch weer voordelig
pi_59980906
quote:
Geen idee wat je hier bedoelt. De Belgische spaarwet is inderdaad anders dan de Nederlandse, maar van een maximum rentepercentages heb ik nog nooit gehoord.
pi_59981938
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Geen idee wat je hier bedoelt. De Belgische spaarwet is inderdaad anders dan de Nederlandse, maar van een maximum rentepercentages heb ik nog nooit gehoord.
Hoe kan de rabobank belgie 5,25 % geven voor 6 maanden vast, of valt dat onder deposito.
pi_59983635
Fortis nu in Belgie, als 1 van de laatsten, ook naar 4%
pi_59985593
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

En, wat zeiden ze?
ik had (en heb) andere dingen aan mijn hoofd.

Vermoedelijk zullen ze me toch afwimpelen met "dat kunt U het best bespreken met een adviseur die U helpt zoeken naar de hypotheek die het beste bij U past. Wilt U een afspraak maken?"

Laat maar, ik heb er geen zin meer in.
pi_59986436
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik hoorde vandaag ook van dat maximum rentepercentage van 4% is België, volgensmij was dat op rtlz.
pi_59987592
Het maximum rentepercentage van 4% geldt voor de vrijstelling op de roerende voorheffing.
Als de bank een spaarrekening met een rente van meer dan 4% aanbied moet ze 15% roerende voorheffing inhouden op de rente. Bij een maximum van 4% is de eerste schijf van ¤1660 vrijgesteld van deze RV.
Als de bank de rente naar bijvoorbeeld 4.5% verhoogt komt dit neer op een netto rente van 3.825%. Om een netto rente van 4.5% te bieden zou een bank zijn rente op een spaarrekening al moeten verhogen naar 5.29%.
De banken zijn natuurlijk ook niet gek dus zolang deze regeling er is houden ze zich aan maximaal 4%.
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:56:38 #164
124676 RobertoCarlos
pi_59992088
Hier nog iemand die ontevreden was over zijn lage rente bij de Rabobank:
quote:
Medewerker Rabobank besteelt klanten voor tonnen
Uitgegeven: 9 juli 2008 10:23

AMSTERDAM - Een medewerker van de Rabobank heeft rekeningen van twee klanten van de bank voor honderdduizenden euro's geplunderd. Dat laat een woordvoerder van het Openbaar Ministerie woensdag weten.
ANP

De 58-jarige Amsterdammer zou tussen 1999 en 2004 ruim zeshonderdduizend euro op zijn eigen rekening hebben gestort. De verdachte had onder een valse naam een rekening bij de Postbank geopend waar hij het gestolen geld naartoe sluisde. Ook de overschrijvingsformulieren en rekeningafschriften had de man vervalst.

Een deel van het geld schonk de Amsterdammer aan zijn stiefzoon. Het overgrote deel vergokte de man volgens het OM echter op de aandelenbeurs.

Aangehouden

De man, werkzaam bij de Rabobank Amsterdam en Omstreken, is direct na de ontdekking ontslagen en aangehouden. Wanneer dit gebeurde, kan de woordvoerder van het OM niet zeggen. Tot aan zijn zitting dit najaar is hij in vrijheid gesteld. De twee gedupeerden zijn door de Rabobank schadeloos gesteld.
Bron: nu.nl
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 juli 2008 @ 12:33:34 #165
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59992871
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]

Hoorde net op het nieuws ook dat er vannacht enveloppen in de brand zijn gezet bij pinautomaten van de Rabobank.

Veel ontevreden acties?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_60000406
Leuk stukje in Plus magzine online over de Rabobank directeur en z'n protest:

Spaarrente in opspraak
pi_60000994
quote:
Ja, dat vind ik ook een beetje raar. Dat de wet bepaald hoe hoog de spaarrente max mag zijn...nog nooit zo iets raars gehoord....
Geldt dit ook voor de hyp. rente in belgie???

edit: Lees net hoe het zit...

[ Bericht 3% gewijzigd door agter op 09-07-2008 19:08:08 ]
Make my day!
pi_60004274
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]

En gelijk heeft 'ie.

Sinds vandaag ben ik met m'n spaarrekening ook weg bij de Rabo. Heb een rekening geopend bij IceSave, die bank is al vaker in dit topic langsgekomen. Zeker vergeleken met m'n Rabo spaarrekening (2,8% en met een beetje mazzel nog 3,4%) scheelt die 5,25% van IceSave toch aardig wat natuurlijk...

[ Bericht 11% gewijzigd door Omniej op 09-07-2008 20:33:36 (verduidelijkt) ]
pi_60004696
TVP Heb een rekening aangevraagd bij CEB. Heb gisteren een welkomsbrief ontvangen met een klantnummer. Pincode wordt een deze dagen verwacht...ik ben benieuwd
Cashback? Check &lt;a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867"&gt;Spaarcentje&lt;/a&gt; of &lt;a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518"&gt;Shopbuddie&lt;/a&gt;
pi_60009096
Damn domme prutser die ik ben.
Ik kreeg dat inlog-kaartje thuis gestuurd met de code die je nodig hebt. En daar moet je dus zo'n zilverlaagje vanaf krassen. Nou hebben ze dus een vrij stevig zilverlaagje gebruikt wat ik er niet goed af kon halen. Dus ik hard krassen met een munt..... heb ik de onderliggende code ook weggekrast....
Krassen... dan win je nog eens wat...
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:45:54 #171
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_60009372
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:33 schreef dyna18 het volgende:
Ik kreeg dat inlog-kaartje thuis gestuurd met de code die je nodig hebt. En daar moet je dus zo'n zilverlaagje vanaf krassen. Nou hebben ze dus een vrij stevig zilverlaagje gebruikt wat ik er niet goed af kon halen. Dus ik hard krassen met een munt..... heb ik de onderliggende code ook weggekrast....
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 10 juli 2008 @ 00:25:44 #172
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60010100
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:33 schreef dyna18 het volgende:
hoe krijg je het voor elkaar???????????????????????????????
zo hard kon ik echt niet krassen.

Heb trouwens inmiddels de code ook even op een papiertje geschreven en bij de laptop onder op de monitor geplakt... krijg t anders voor elkaar dat dat pasje steeds weer ergens anders ligt ofzo...
pi_60012146
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 00:25 schreef Wexy het volgende:

[..]

hoe krijg je het voor elkaar???????????????????????????????
zo hard kon ik echt niet krassen.

Heb trouwens inmiddels de code ook even op een papiertje geschreven en bij de laptop onder op de monitor geplakt... krijg t anders voor elkaar dat dat pasje steeds weer ergens anders ligt ofzo...
Iemand interesse in een progje om je ICESAVE code in op te slaan en per commando de 3 letters op kan hoesten?
Ik kan vanavond wel ff in VB klimmen. Maak ik een hip progje.
  donderdag 10 juli 2008 @ 08:31:22 #174
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60012248
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:18 schreef LaCoBo het volgende:

[..]

Iemand interesse in een progje om je ICESAVE code in op te slaan en per commando de 3 letters op kan hoesten?
Opensource? Zo niet, niet aan beginnen...
pi_60012381
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Opensource? Zo niet, niet aan beginnen...
Kan, maar dan zou ook de versleuteling van wachtwoorden en code op straat liggen. Lastig vraagstuk. Maar al heeft niemand interesse maak ik 't nog voor mezelf, want dat pasje is best onhandig. Heb ooit ook zoiets gemaakt voor de postbank (die gekke pukcodes). Werkte fijn.
pi_60013512
quote:
Rabobank-topman Bert Heemskerk heeft flinke kritiek op buitenlandse banken die stunten met hoge spaarrentes.
Och och wat een huilie. Als die vage buitenlandse prutsbankjes >5% kunnen betalen en dan kennelijk ook nog winst maken, waarom zou zo'n solide top-rated A+ bank als de Rabobank dat dan niet kunnen?

Die grote banken hebben gewoon jaren geteerd op de onwetendheid van de massa, daar komt nu verandering in.
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:18 schreef LaCoBo het volgende:
Waarom zo moeilijk doen.

Sla die code van dat pasje (net als je normale login) gewoon encrypted op, en smelt vervolgens dat pasje om.

Encrypted opslaan kan bijvoorbeeld in een .pea of .7z archief (da's een soort .zip maar dan goed, PeaZip en 7-Zip zijn beide open source programma's met absoluut veilige encryptie).
quote:
Kan, maar dan zou ook de versleuteling van wachtwoorden en code op straat liggen.
Dat het encryptie-algoritme op straat ligt is juist de bedoeling, dan komen veiligheidslekken eerder aan het licht. De versleuteling is afhankelijk van een wachtwoord. Zonder wachtwoord is de data onmogelijk terug te halen, ook al ken je het algoritme.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 10 juli 2008 @ 11:43:07 #177
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60015624
Kreeg net een telefoontje van de rabobank, kon gisteren niets met mijn internetbankieren.

Ik kon het niet laten over de soap te beginnen. Hij vindt het ook raar dat er zo door Heemskerk tekeer wordt gegaan. Netjes gezegd zei hij; het is gewoon marktwerking dat nu ook nieuwe banken op de Nederlandse markt kunnen komen en zo de rentes voor klaten mooi omhoog worden gebracht.

Wel een knullig iets dat de jongeman van de helpdesk rabobank niet eens wist dat er ook een 0499-nummer is om de rabofoon te bereiken. Maar dat weet hij nu ook
pi_60017830
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:43 schreef Wexy het volgende:
Kreeg net een telefoontje van de rabobank, kon gisteren niets met mijn internetbankieren.

Ik kon het niet laten over de soap te beginnen. Hij vindt het ook raar dat er zo door Heemskerk tekeer wordt gegaan. Netjes gezegd zei hij; het is gewoon marktwerking dat nu ook nieuwe banken op de Nederlandse markt kunnen komen en zo de rentes voor klaten mooi omhoog worden gebracht.

Wel een knullig iets dat de jongeman van de helpdesk rabobank niet eens wist dat er ook een 0499-nummer is om de rabofoon te bereiken. Maar dat weet hij nu ook
Rabobank is de enige Nederlandse bank die werkt op het principe van individuele vestigingen, verhuis je dus van gemeente A naar B dan moet je naar je Rabobank toe om ook te verhuizen . Beetje omslachtige procedure.

Dat plastic pasje van Icesave, dacht dat het eenmalig was . Ik had hem al dubbelgevouwen en wou het weg gooien, tot dat ik de volgende keer achter kwam dat het niet eenmalig is .
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 10 juli 2008 @ 14:18:07 #179
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60019310
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:20 schreef Brembo het volgende:

[..]

Rabobank is de enige Nederlandse bank die werkt op het principe van individuele vestigingen, verhuis je dus van gemeente A naar B dan moet je naar je Rabobank toe om ook te verhuizen . Beetje omslachtige procedure.

Dat plastic pasje van Icesave, dacht dat het eenmalig was . Ik had hem al dubbelgevouwen en wou het weg gooien, tot dat ik de volgende keer achter kwam dat het niet eenmalig is .
Ik ben 4 keer verhuisd, enige wat ik hoefde te doen was een adreswijziging doorgeven. Vrij logisch lijkt me aangezien ik ook graag op het nieuwe adres de afschriften wil. (van mijn spaarrekeningen wel te verstaan)
Lijkt me dat je dat bij ABN etc ook gewoon moet doen.

Wat het wel is is dat ze in je 'thuis-vestiging' al je gegevens er zo bij kunnen pakken. Maar in geval van overmacht kunnen ze dat in een andere stad ook. Ik zat in Nijmegen en werkte in Arnhem. Had een probleempje en ben in Arnhem de Rabo binnen gelopen. Ze hebben mn gegevens er bij gepakt en probleem opgelost.
pi_60021617
Opvallend, had net de RABO aan de telefoon (wilde op 2 passen internetbankieren maar dat mocht niet)
Begonnen ze op het einde nog een verkooppraatje te houden... of ik niet geinteresseerd was in sparen!

Toen zei ik:"als je goed naar mijn transactiehistorie kijkt zie je dat ik 8 maanden geleden 10K van mijn spaarrek heb afgeboekt naar ATB, als je een beter aanbod hebt dan ATB dan bel je nog maar een keer... goedemiddag"
pi_60028117
Was nog niet gemeld, geloof ik.

Garantibank 3-jarig deposito 5,6%
pi_60045599
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:07 schreef avonne het volgende:
Was nog niet gemeld, geloof ik.

Garantibank 3-jarig deposito 5,6%
Garantibank 1-jarig deposito 5,5%, die lijkt me dan intressanter. Ik zou zelf dan toch voor Analodudusuauadusdusdula- / CEB / Ice-save bank gaan. Vanwege de vrije voorwaarde.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:42:16 #183
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_60049969
Zijn er hier fokkers die nu zo'n ICE save rekening hebben.
Zit er zelf nog beetje aan te twijfelen.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_60050984
ja hoor, die zijn er. heb je vragen?
pi_60051034
Net aangemaakt, ziet er solide uit, zolang je onder de 20.000 euro er op zet krijg je (mochten ze failliet gaan) sowieso je geld terug. Dat is volgens de wetgeving.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_60051869
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:31 schreef mark_dabomb het volgende:
Net aangemaakt, ziet er solide uit, zolang je onder de 20.000 euro er op zet krijg je (mochten ze failliet gaan) sowieso je geld terug. Dat is volgens de wetgeving.

klopt, maar wel de IJslandse.......
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 11 juli 2008 @ 23:06:35 #187
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60051873
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:31 schreef mark_dabomb het volgende:
dat is inderdaad wel een veilig bedrag om aan te houden.. het is 20.887 inclusief rente... dus als je niet meer dan 20.000 er op zet dan zit je veilig.
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:42 schreef Sender_ het volgende:
Zijn er hier fokkers die nu zo'n ICE save rekening hebben.
Zit er zelf nog beetje aan te twijfelen.
ja heb ik.
Naast mn CEBrekening. Op CEB staat meer. Aangezien er toen toch al 5% op zat toen IceSave ook op 5% zat. En ben te lui om alles over te zetten.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 juli 2008 @ 23:09:35 #188
862 Arcee
Look closer
pi_60051948
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 23:06 schreef Wexy het volgende:
dat is inderdaad wel een veilig bedrag om aan te houden.. het is 20.887 inclusief rente... dus als je niet meer dan 20.000 er op zet dan zit je veilig.
Mits je nog een ticket naar IJsland kunt betalen.
quote:
En ben te lui om alles over te zetten.
Als iedereen die instelling had zouden banken nu nooit boven de 5% zitten, Wex.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 11 juli 2008 @ 23:42:57 #189
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60052667
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 23:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mits je nog een ticket naar IJsland kunt betalen.
[..]

Als iedereen die instelling had zouden banken nu nooit boven de 5% zitten, Wex.
ja heuj ik heb nu op CEB 5%... op Ice zou ik 5,25 hebben... De tijd om het over te zetten..... zal dat opwegen tegen de rente?
pi_60053292
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 23:42 schreef Wexy het volgende:

[..]

ja heuj ik heb nu op CEB 5%... op Ice zou ik 5,25 hebben... De tijd om het over te zetten..... zal dat opwegen tegen de rente?
Dat kan je uitrekenen.

Aantal dagen/365 dat de totale transactie gaat duren zit je zonder rente.

Dat moet je dus in mindering brengen van het verschil in rente %-tage en de duur van het verschil in rente %-tage

Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 12 juli 2008 @ 01:27:11 #192
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60054172
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 00:20 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Dat kan je uitrekenen.

Aantal dagen/365 dat de totale transactie gaat duren zit je zonder rente.

Dat moet je dus in mindering brengen van het verschil in rente %-tage en de duur van het verschil in rente %-tage

te veul werk
pi_60054402
doen ik het.

Stel dat overschrijven 5 dagen duurt.
5/365 * 5.0% = 0.0685%

meerwaarde 0.25% per jaar
0.0685/0.25 * 365 = 100 dagen

na 100 dagen ga je de schade inhalen en in de plus

Maar...een spoedoverboeking van CEB kost 8 euro.
Dat is 0,04% op 20.000 euro (59 dagen)
en 0,0267% op 30.000 euro (39 dagen)
(etcetera)

Ik heb geen idee hoesnel de gewone overschrijving van de postbank naar Icesave is. Weet iemand dat?

Of weet iemand of je rechtstreeks van CEB naar Icesave kunt overboeken?

[ Bericht 1% gewijzigd door avonne op 12-07-2008 02:07:46 ]
  zaterdag 12 juli 2008 @ 01:56:27 #194
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60054428
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 01:53 schreef avonne het volgende:
Of weet iemand of je rechtstreeks van CEB naar Icesave kunt overboeken?
Over het algemeen alleen van je tegenrekening toch? Eerste storting in elk geval wel...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 01:57:03 #195
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60054438
quote:
Maw: met een beetje pech devalueert je geld waar je bij staat. Beetje jammer .
Zerg schreef:
pi_60054469
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 01:56 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Over het algemeen alleen van je tegenrekening toch? Eerste storting in elk geval wel...
helaas niet naar een spaarrekening
quote:
Tegenrekening moet op naam staan van de Top-Interest Rekeninghouder(s) en mag geen spaarrekening zijn.
maar hoe definiëren ze dat dan eigenlijk ?
Ik noem Icesave wel een spaarrekening, maar misschien dat die koele knakkers up north hun neus ophalen en zeggen "tsk... dat bietje rente... das geen sparen"
  zaterdag 12 juli 2008 @ 02:05:14 #197
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60054510
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 02:00 schreef avonne het volgende:

[..]

[..]

Ik noem Icesave wel een spaarrekening, maar misschien dat die koele knakkers up north hun neus ophalen en zeggen "tsk... dat bietje rente... das geen sparen"
Misschien is wat ik nu ga zeggen heel dom hoor, maar spaarrekeningen hebben toch andere rekeningnummers? Althans, mijn betaalrekening heeft 9 cijfers, en als je ergens op een acceptgiro of whereever een rekening moet invullen zijn er ook maar 9 hokjes. Maar: mijn spaarrekening heeft 10 cijfers. Gevolg: die kan ik automatisch al niet invullen. Zou dat niet bij alle spaarrekeningen zo kunnen zijn?
Zerg schreef:
pi_60054548
zijn allemaal 9 cijfers.
Ik neem aan dat je de 0 vooraan als tiende ziet, maar die laat ik altijd weg
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 12 juli 2008 @ 02:13:41 #199
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60054578
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 02:00 schreef avonne het volgende:

[..]

[..]

naar Ice kan alleen over gemaakt worden vanaf de tegenrekening. En CEB kun je alleen naar een tegenrekening overboeken. Dan zou je deze eerst beiden moeten wijzigen om daarna hopelijk het voor elkaar te krijgen. Of het gaat lukken betwijfel ik
pi_60054590
Ik vind die CEB steeds minder aardig. Ik zie nu dat ik 20 maart een bedrag heb overgeschreven van de postbank en dat het pas 26 maart is bijgeboekt. Het staat ook gewoon bij CEB in het overzicht. Transactiedatum 20/3.

6 hele dagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')