Beide zijn zonder voorwaarden, je moet alleen internet hebben.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:19 schreef SnuggLe het volgende:
Ben aan het lezen geslagen en ICESAVE lijkt me interessant.
Maar in hoeverre is ICESAVE voorwaardevrij?
En hoe wordt rente bepaald?
Sorry als ik ergens overheen lees, maar ik probeer te kiezen tussen Credit Europe en ICESAVE. Ik blijf onder de 20.000.
Echt teleurstellend van de Rabobank dat ze zo in de verdediging schiet. Nu de Europese markten open staan voor concurrentie wordt er geklaagd dat dat niet eerlijk is, en dat er maar snel beperkende voorwaarden moeten komen voor deze nieuwe toetreders... :Nquote:Op maandag 7 juli 2008 12:38 schreef RJD het volgende:
Leuk artikel op de website van het Financiële Dagblad.
[..]
Volgens mij wordt de Rabobank bang om klanten te verliezen... :D
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | Icesave Spaarrekening Verhoging rente 5,25 % 5,00 % OHRA Jeugd Spaarrekening Verhoging rente 5,00 % 4,50 % OHRA Internet Spaarrekening Verhoging rente 4,60 % 4,00 % OHRA Plus Spaarrekening Verhoging rente 4,85 % 4,25 % OHRA Maand Spaarrekening Verhoging rente 5,00 % 4,50 % OHRA Extra Spaarrekening Verhoging rente 5,10 % 4,50 % ATB Internet Spaarrekening Verhoging rente 4,75 % 4,50 % SNS Jaarsparen Verhoging rente 5,00 % 4,50 % Xcellent Sparen Verhoging rente 4,00 % 3,80 % REAAL Internetsparen Verlaging rente 2,60 % 3,30 % Fortis E-KwartaalSpaar-rekening Verlaging rente 3,50 % 3,75 % DSB Bank Internetsparen Extra Verhoging rente 4,20 % 4,10 % DSB Bank Internetspaarrekening Verhoging rente 4,00 % 3,90 % OHRA Rente Rekening Verhoging rente 2,90 % 2,40 % OHRA Internet Spaarrekening Verhoging rente 4,00 % 3,50 % OHRA Plus Spaarrekening Verhoging rente 4,25 % 3,75 % OHRA Extra Spaarrekening Verhoging rente 4,50 % 4,00 % OHRA Jeugd Spaarrekening Verhoging rente 4,50 % 4,25 % OHRA Maand Spaarrekening Verhoging rente 4,50 % 4,25 % ASN Jeugdsparen Verhoging rente 4,25 % 4,00 % FBTO Internet Doelspaarrekening Toegevoegd 4,70 % Aegon Bank Eigen Stijl Sparen Toegevoegd 3,80 % Fortis KwartaalGroeiSpaarrekening Toegevoegd 3,75 %< |
Misschien moet meneer Rabo dan maar geen hypotheken meer afsluiten tegen 4,5% (of met 33% korting daar nog eens op aan het eigen personeel). Zou de krediet crises met daarbij behorende hogere rentes hem ontgaan zijn? Hoe zouden die kleine 'onbetrouwbare' banken dat eigenlijk doen?quote:Op maandag 7 juli 2008 17:26 schreef corus het volgende:
'Wij bieden hypotheken aan van iets boven 4%. Bij een spaarrente van meer dan 4,5% lijden wij daar zwaar verlies op', zegt Heemskerk.
op de rabo site : Rabo VoordeelHypotheek met 5,4%* rente
Is dat zo? Moet de Rabo het 'ontbrekende' geld niet bij de Centrale Bank lenen tegen nu 4.25% ?quote:Op maandag 7 juli 2008 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat niet alleen, elke echte euro wordt direct 9 (!!) keer uitgeleend, en via dubbeltellingen (geleend geld wordt weer gestort) komt het in de praktijk op een factor 20.
M.a.w.: zet je 100 euro op de Rabobank, krijg je 4 euro rente per jaar. Rabobank zelf vangt 9 keer 9,8% rente! Vraag je maar eens af hoe het kan dat vrijwel iedereen een schuld aan de bank heeft...
Leuke docu: Money as debt.
En toch ga ik koppig verderquote:Op maandag 7 juli 2008 18:56 schreef dutch_renter het volgende:
Ik wil jullie toch nog één keer waarschuwen (zie mijn posting) op 1ste pagina. ICESAVE ziet er prima uit en is ook vast een goede deal. Het risico is echter veel groter dan de meesten van jullie inschatten:
Icesave is compleet voorwaardevrij. Je kan geld overmaken en opnemen wanneer je maar wilt, zonder enige kosten oid.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:19 schreef SnuggLe het volgende:
Ben aan het lezen geslagen en ICESAVE lijkt me interessant.
Maar in hoeverre is ICESAVE voorwaardevrij?
En hoe wordt rente bepaald?
En wat nou als Fortis falliet gaat? Zou De Nederlandse Bank dat wel op kunnen vangen?quote:Op maandag 7 juli 2008 18:56 schreef dutch_renter het volgende:
Ik wil jullie toch nog één keer waarschuwen (zie mijn posting) op 1ste pagina. ICESAVE ziet er prima uit en is ook vast een goede deal. Het risico is echter veel groter dan de meesten van jullie inschatten:
- De IJslandse munt is 30% gedaald t.o.v. de euro in 2008;
- Het IJslandse garantiefonds heeft slechts 88 Mil. euro in kas en de regering zit in grote financiële problemen;
- De beurskoers van Landsbanki(het moeder bedrijf) in kronen is gehalveerd de afgelopen 52 weken;
- De markt toont zijn twijfels over de kredietwaardigheid van Landsbanki. Dit uit zich in het flink duurder worden van de z.g.n. Credit Default Swaps (CDS) voor Landsbanki.
- De financiële wereld staat op dit moment in brand. Niemand weet wie wel of niet goed is voor zijn geld en het vertrouwen is weg.
Hoe groot is de kans dat je je eerste 20K kwijt raakt bij ICESAVE het komende jaar? Ik heb geen idee maar op grond van het bovenstaande denk ik dat die kans zeker groter is dan 1/200ste. De deal die je bij ICESAVE krijgt is op z'n best 0,5% beter dan een gelijkwaardige deal die je bij een andere bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel kunt krijgen. Om dat te rechtvaardigen mag het risico niet groter zijn dan 1 op de 200 om de hoofdsom kwijt te raken, maar ik denk dus dat die kans aanzienlijk groter is......
Dat is inderdaad het probleem: het deugt van geen kanten, maar een alternatief systeem bestaat niet... Zo is het ook onmogelijk voor iedereen om z'n schulden af te lossen, dat kan simpelweg niet!quote:Op maandag 7 juli 2008 18:46 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Ik ben het overigens wel met je eens dat (denk ik in je post te lezen) fractional reserve banking een soort fraude is - maar dan legale, m.a.w. de wetgeving hieromtrent deugt niet.
Dat heb je nogal verkeerd gelezen idd.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:29 schreef SnuggLe het volgende:
Dacht dat dat failissement alleen lastig was boven de 20.000? Of heb ik verkeerd gelezen, gezien garantiestelling DNB?
Thanks.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat heb je nogal verkeerd gelezen idd.
Het is bóven de 20.887 geen probleem, daar ónder kan het lastig zijn, met nadruk op 'kan'.
Ik snap je punt, maar Fortis is bv niet gehalveerd maar zelfs 2/3 van haar waarde kwijt in een jaar, ING ook vrijwel gehalveerd, dus dat kun je moeilijk als argument hier opvoeren.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:56 schreef dutch_renter het volgende:
- De IJslandse munt is 30% gedaald t.o.v. de euro in 2008;
- Het IJslandse garantiefonds heeft slechts 88 Mil. euro in kas en de regering zit in grote financiële problemen;
- De beurskoers van Landsbanki(het moeder bedrijf) in kronen is gehalveerd de afgelopen 52 weken;
- De markt toont zijn twijfels over de kredietwaardigheid van Landsbanki. Dit uit zich in het flink duurder worden van de z.g.n. Credit Default Swaps (CDS) voor Landsbanki.
- De financiële wereld staat op dit moment in brand. Niemand weet wie wel of niet goed is voor zijn geld en het vertrouwen is weg.
Hoe groot is de kans dat je je eerste 20K kwijt raakt bij ICESAVE het komende jaar? Ik heb geen idee maar op grond van het bovenstaande denk ik dat die kans zeker groter is dan 1/200ste. De deal die je bij ICESAVE krijgt is op z'n best 0,5% beter dan een gelijkwaardige deal die je bij een andere bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel kunt krijgen. Om dat te rechtvaardigen mag het risico niet groter zijn dan 1 op de 200 om de hoofdsom kwijt te raken, maar ik denk dus dat die kans aanzienlijk groter is......
Ziet hij echt niet in dat hij alleen maar gratis reclame zit te maken voor de buitenlandse banken?quote:Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu ook op Nova het gejank van de Raboman
Ik heb het niet gezien, maar de Rabist heeft wel een punt:quote:Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Volgens hem krijg je 4% bij rabo als je 20.000 stortquote:Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het bankonderdeel is erg klein bij Aegon. Deze 49 miljard zal voornamelijk uit verzekeringstak komen.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:27 schreef Brembo het volgende:
Aegon klein, 49,1 miljard euro omzet, komt de Rabobank aan met een kleine 10,05 miljard euro.
Hij bedoelt - hoop ik - NL hypotheken: geen VS subprime, Alt-A en aanverwante bagger...quote:Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef avonne het volgende:
humor van de Rabo man (bij NOVA)
"het spaargeld wordt door ons veilig belegd in hypotheken"
Ok... wellicht momenteel wat ironisch n.a.v. de kredietcrisis.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef avonne het volgende:
humor van de Rabo man (bij NOVA)
"het spaargeld wordt door ons veilig belegd in hypotheken"
Misschien dat iemand het eens een keer goed kan uitzoeken, maar het verschil is, dat de ATbank gebruik maakt van spoedoverboekingen om het geld terug te storten. Dat is echter niet alleen snel, maar ook prijzig voor de ATbank. Ik vraag mij dan ook af waarom zij het op deze manier doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:11 schreef joko90 het volgende:
Buiten de hoge rentes die de kleinere banken hanteren, zijn ze ook nog eens snel. Zo schreef ik een bedrag van mijn ATB internet spaarrekening naar mijn postbank rekening. Het stond er binnen een uur op! Andersom van postbank naar ATB doet het er minimaal een dag over! Dat betekent dus dat de Postbank valuteert, naast de zeer magere rente (2,5%) die ze geven. Een slechte service vind ik.
de grote banken zien leegloop... dat noem ik marktwerking...quote:Op maandag 7 juli 2008 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
De directievoorzitter van de Rabobank zegt nu ook op RTLz dat ie de buitenlande banken gaat aanpakken via de toezichthouder, en hij suggereert dat die banken snel om zullen vallen omdat er veel minder toezicht op is.![]()
wat ik ook erg vind.... is dat ze in NL met valutadata rekenen. En ze doodleuk op dinsdag mijn geld op mijn internetbankieren laten zien met datum van de woensdag. Zo ook als ik wil pinnen staat het geld wel al de dinsdag er op om te pinnen.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:53 schreef dyna18 het volgende:
Ow ow ow... en dan nog iets.
Rabobank biedt in België een internetspaarrekening aan van 4%. Deze is voor Nederlanders niet te openen. Maar in Nederland wordt dat percentage niet geboden. De directeur sparen zit dus echt gewoon te zeuren en het enige wat hij bereikt is VEEL gratis reclame voor Icesave.
www.rabobank.be
En nou werk ik ook nog eens zelf voor de Rabo (niet voor afdeling sparen)
Dus het kan wel... ben bij de rabobank geweest om dit na te laten kijken.. mijn werkgever zet het maandags klaar en ik kan het in feite pas woensdag gebruiken... Rabobank zegt dat dat niet anders kan door standaarden van Europa... Belgie hoort dus niet bij Europa?quote:Valutadagen? In geldzaken houden wij niet van fictie
Een valutadatum is een fictieve datum, waarvan veel banken bij hun renteberekening uitgaan. Wij gaan uit van de werkelijke verrichtingsdatum. Bliksemsnelle overschrijvingen zijn bij ons dan ook de norm.
Ik heb nog steeds een lopende studentenrekening bij de Rabobank, hiervoor betaal ik geen kosten. Leuk om te weten...ik ben al 4 jaar geen student meerquote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:25 schreef Wexy het volgende:
[..]
wat ik ook erg vind.... is dat ze in NL met valutadata rekenen. En ze doodleuk op dinsdag mijn geld op mijn internetbankieren laten zien met datum van de woensdag. Zo ook als ik wil pinnen staat het geld wel al de dinsdag er op om te pinnen.
wat ze op de belgische site zeggen:
[..]
Dus het kan wel... ben bij de rabobank geweest om dit na te laten kijken.. mijn werkgever zet het maandags klaar en ik kan het in feite pas woensdag gebruiken... Rabobank zegt dat dat niet anders kan door standaarden van Europa... Belgie hoort dus niet bij Europa?
Trouwens ABN begint nu ook al geld te vragen voor een betaalrekening, boven op het vaste kwartaal bedrag van de pinpas.
Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.
Maar goed dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan sparen
RaboDirect Term Deposit Accountquote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:02 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Rabobank![]()
In nederland geven ze volgens de website maximaal 3.40 % en dan mag je ook geen opnames doen anders val je terug naar de basisrente van 2.80 %. Klagen dat de buitenlandse banken de Nederlandse spaar markt kapot maken maar ondertussen op www.rabobank.be wel 4.00 % bieden zonder voorwaarden.....
Spoedoverboekingen zijn prijzig voor de consument. Voor de bank zelf zal het niets extra kosten lijkt me.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:43 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Misschien dat iemand het eens een keer goed kan uitzoeken, maar het verschil is, dat de ATbank gebruik maakt van spoedoverboekingen om het geld terug te storten. Dat is echter niet alleen snel, maar ook prijzig voor de ATbank. Ik vraag mij dan ook af waarom zij het op deze manier doen.
dat had ik ook (die aversie vw tussenpersoon) uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of 1 van de advisieurs waar ik al wel wat had lopen toevallig niet geregistreerd stond als een tuseenpersoon voor ARG en dat bleek het geval te zijn... Ging voor de rest allemaal over de post/e-mail...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:25 schreef Wexy het volgende:
...Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.
Net als eerdere acties dus. Die 2,5% extra over gemiddeld maximaal 750 euro gedurende een half jaar geeft slechts 9 euro extra rente.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:21 schreef RJD het volgende:
Ohra Maand Spaarrekening: sinds gisteren 7,5% (!) op de inleg tijdens de eerste zes maanden, daarna nog altijd 5%.
toch 5,0%quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Net als eerdere acties dus. Die 2,5% extra over gemiddeld maximaal 750 euro gedurende een half jaar geeft slechts 9 euro extra rente.
Als die irritante maandlimiet er af was, zou het leuk zijn!
Bron: http://www.rtl.nl/(/finan(...)belgie_barst_los.xmlquote:Prijsstunters België bieden maximale rentetarief
Prijsstunters in België bieden nu ook het maximale rentetarief op spaarrekeningen.
Rente
Banken mogen in België maximaal 4% rente vergoeden op een spaarrekening. Naast buitenlandse banken bieden ook Belgische banken dit rentetarief. Opvallend is dat ook de Rabobank in België aan het stunten is met spaartarieven.
Nederland
De Rabobank in Nederland klaagt juist over de buitenlandse banken. De instellingen zouden misbruik maken van de Nederlandse garantieregeling die spaarders moet beschermen tegen faillissementen.
Concurrentie
De directeur van de Belgische tak van de Rabobank zegt in Het Financieele Dagblad echter dat de grote banken de concurrentie vooral aan zichzelf te wijten hebben. De banken zouden te hoge kosten hebben.
Verliezen
"Klassieke banken met een groot inefficiënt kantorennetwerk zullen het verliezen van internetbanken. Al die Belgische kantoren hebben geen enkele toegevoegde waarde en de klanten realiseren zich dat steeds beter", aldus de Rabobank-directeur.
En voor de luie mensen een linkje: http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279&q=money+as+debt&ei=OzJzSK2uNY-AiwLJ1aT9AQquote:
thank youquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En voor de luie mensen een linkje: http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279&q=money+as+debt&ei=OzJzSK2uNY-AiwLJ1aT9AQ
En, wat zeiden ze?quote:Op maandag 7 juli 2008 17:30 schreef avonne het volgende:
strak plan![]()
Ik ga even mailen![]()
keb heul geen hypotheek nodig, maar het is zo leuk
edit: ik kan geen mailadres vinden. Ik bel morgen wel![]()
In EU-verband is een hoge inflatie in zekere zin gunstig: als je salaris straks 2 keer zo hoog is, en alle producten ook 2 keer zo duur, wordt vakantie naar andere EU-landen toch weer voordeligquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:25 schreef DIGGER het volgende:
Wel leuk voor de Belgen: Een veel hogere inflatie in vergelijk met Nederland, maar maar max. 4% rente, bij wet, op je spaarrekening.
Geen idee wat je hier bedoelt. De Belgische spaarwet is inderdaad anders dan de Nederlandse, maar van een maximum rentepercentages heb ik nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:25 schreef DIGGER het volgende:
Wel leuk voor de Belgen: Een veel hogere inflatie in vergelijk met Nederland, maar maar max. 4% rente, bij wet, op je spaarrekening.
Hoe kan de rabobank belgie 5,25 % geven voor 6 maanden vast, of valt dat onder deposito.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:30 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier bedoelt. De Belgische spaarwet is inderdaad anders dan de Nederlandse, maar van een maximum rentepercentages heb ik nog nooit gehoord.
ik had (en heb) andere dingen aan mijn hoofd.quote:
Ik hoorde vandaag ook van dat maximum rentepercentage van 4% is België, volgensmij was dat op rtlz.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:30 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier bedoelt. De Belgische spaarwet is inderdaad anders dan de Nederlandse, maar van een maximum rentepercentages heb ik nog nooit gehoord.
Bron: nu.nlquote:Medewerker Rabobank besteelt klanten voor tonnen
Uitgegeven: 9 juli 2008 10:23
AMSTERDAM - Een medewerker van de Rabobank heeft rekeningen van twee klanten van de bank voor honderdduizenden euro's geplunderd. Dat laat een woordvoerder van het Openbaar Ministerie woensdag weten.
ANP
De 58-jarige Amsterdammer zou tussen 1999 en 2004 ruim zeshonderdduizend euro op zijn eigen rekening hebben gestort. De verdachte had onder een valse naam een rekening bij de Postbank geopend waar hij het gestolen geld naartoe sluisde. Ook de overschrijvingsformulieren en rekeningafschriften had de man vervalst.
Een deel van het geld schonk de Amsterdammer aan zijn stiefzoon. Het overgrote deel vergokte de man volgens het OM echter op de aandelenbeurs.
Aangehouden
De man, werkzaam bij de Rabobank Amsterdam en Omstreken, is direct na de ontdekking ontslagen en aangehouden. Wanneer dit gebeurde, kan de woordvoerder van het OM niet zeggen. Tot aan zijn zitting dit najaar is hij in vrijheid gesteld. De twee gedupeerden zijn door de Rabobank schadeloos gesteld.
Hoorde net op het nieuws ook dat er vannacht enveloppen in de brand zijn gezet bij pinautomaten van de Rabobank.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier nog iemand die ontevreden was over zijn lage rente bij de Rabobank:
[..]
Bron: nu.nl
Ja, dat vind ik ook een beetje raar. Dat de wet bepaald hoe hoog de spaarrente max mag zijn...nog nooit zo iets raars gehoord....quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:25 schreef DIGGER het volgende:
En gelijk heeft 'ie.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier nog iemand die ontevreden was over zijn lage rente bij de Rabobank:
[..]
Bron: nu.nl
quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:33 schreef dyna18 het volgende:
Damn domme prutser die ik ben.
Ik kreeg dat inlog-kaartje thuis gestuurd met de code die je nodig hebt. En daar moet je dus zo'n zilverlaagje vanaf krassen. Nou hebben ze dus een vrij stevig zilverlaagje gebruikt wat ik er niet goed af kon halen. Dus ik hard krassen met een munt..... heb ik de onderliggende code ook weggekrast....
Krassen... dan win je nog eens wat...
hoe krijg je het voor elkaar???????????????????????????????quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:33 schreef dyna18 het volgende:
Damn domme prutser die ik ben.
Ik kreeg dat inlog-kaartje thuis gestuurd met de code die je nodig hebt. En daar moet je dus zo'n zilverlaagje vanaf krassen. Nou hebben ze dus een vrij stevig zilverlaagje gebruikt wat ik er niet goed af kon halen. Dus ik hard krassen met een munt..... heb ik de onderliggende code ook weggekrast....
Krassen... dan win je nog eens wat...
Iemand interesse in een progje om je ICESAVE code in op te slaan en per commando de 3 letters op kan hoesten?quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:25 schreef Wexy het volgende:
[..]
hoe krijg je het voor elkaar???????????????????????????????
zo hard kon ik echt niet krassen.
Heb trouwens inmiddels de code ook even op een papiertje geschreven en bij de laptop onder op de monitor geplakt... krijg t anders voor elkaar dat dat pasje steeds weer ergens anders ligt ofzo...
Opensource? Zo niet, niet aan beginnen...quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:18 schreef LaCoBo het volgende:
[..]
Iemand interesse in een progje om je ICESAVE code in op te slaan en per commando de 3 letters op kan hoesten?
Ik kan vanavond wel ff in VB klimmen. Maak ik een hip progje.
Kan, maar dan zou ook de versleuteling van wachtwoorden en code op straat liggen. Lastig vraagstuk. Maar al heeft niemand interesse maak ik 't nog voor mezelf, want dat pasje is best onhandig. Heb ooit ook zoiets gemaakt voor de postbank (die gekke pukcodes). Werkte fijn.quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Opensource? Zo niet, niet aan beginnen...
Och och wat een huilie. Als die vage buitenlandse prutsbankjes >5% kunnen betalen en dan kennelijk ook nog winst maken, waarom zou zo'n solide top-rated A+ bank als de Rabobank dat dan niet kunnen?quote:Rabobank-topman Bert Heemskerk heeft flinke kritiek op buitenlandse banken die stunten met hoge spaarrentes.
Waarom zo moeilijk doen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:18 schreef LaCoBo het volgende:
Iemand interesse in een progje om je ICESAVE code in op te slaan en per commando de 3 letters op kan hoesten?
Ik kan vanavond wel ff in VB klimmen. Maak ik een hip progje.
Dat het encryptie-algoritme op straat ligt is juist de bedoeling, dan komen veiligheidslekken eerder aan het licht. De versleuteling is afhankelijk van een wachtwoord. Zonder wachtwoord is de data onmogelijk terug te halen, ook al ken je het algoritme.quote:Kan, maar dan zou ook de versleuteling van wachtwoorden en code op straat liggen.
Rabobank is de enige Nederlandse bank die werkt op het principe van individuele vestigingen, verhuis je dus van gemeente A naar B dan moet je naar je Rabobank toe om ook te verhuizenquote:Op donderdag 10 juli 2008 11:43 schreef Wexy het volgende:
Kreeg net een telefoontje van de rabobank, kon gisteren niets met mijn internetbankieren.
Ik kon het niet laten over de soap te beginnen. Hij vindt het ook raar dat er zo door Heemskerk tekeer wordt gegaan. Netjes gezegd zei hij; het is gewoon marktwerking dat nu ook nieuwe banken op de Nederlandse markt kunnen komen en zo de rentes voor klaten mooi omhoog worden gebracht.
Wel een knullig iets dat de jongeman van de helpdesk rabobank niet eens wist dat er ook een 0499-nummer is om de rabofoon te bereiken. Maar dat weet hij nu ook
Ik ben 4 keer verhuisd, enige wat ik hoefde te doen was een adreswijziging doorgeven. Vrij logisch lijkt me aangezien ik ook graag op het nieuwe adres de afschriften wil. (van mijn spaarrekeningen wel te verstaan)quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Rabobank is de enige Nederlandse bank die werkt op het principe van individuele vestigingen, verhuis je dus van gemeente A naar B dan moet je naar je Rabobank toe om ook te verhuizen. Beetje omslachtige procedure.
Dat plastic pasje van Icesave, dacht dat het eenmalig was. Ik had hem al dubbelgevouwen en wou het weg gooien, tot dat ik de volgende keer achter kwam dat het niet eenmalig is
.
Garantibank 1-jarig deposito 5,5%, die lijkt me dan intressanter. Ik zou zelf dan toch voor Analodudusuauadusdusdula- / CEB / Ice-save bank gaan. Vanwege de vrije voorwaarde.quote:Op donderdag 10 juli 2008 21:07 schreef avonne het volgende:
Was nog niet gemeld, geloof ik.
Garantibank 3-jarig deposito 5,6%
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:31 schreef mark_dabomb het volgende:
Net aangemaakt, ziet er solide uit, zolang je onder de 20.000 euro er op zet krijg je (mochten ze failliet gaan) sowieso je geld terug. Dat is volgens de wetgeving.
dat is inderdaad wel een veilig bedrag om aan te houden.. het is 20.887 inclusief rente... dus als je niet meer dan 20.000 er op zet dan zit je veilig.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:31 schreef mark_dabomb het volgende:
Net aangemaakt, ziet er solide uit, zolang je onder de 20.000 euro er op zet krijg je (mochten ze failliet gaan) sowieso je geld terug. Dat is volgens de wetgeving.
ja heb ik.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:42 schreef Sender_ het volgende:
Zijn er hier fokkers die nu zo'n ICE save rekening hebben.
Zit er zelf nog beetje aan te twijfelen.
Mits je nog een ticket naar IJsland kunt betalen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:06 schreef Wexy het volgende:
dat is inderdaad wel een veilig bedrag om aan te houden.. het is 20.887 inclusief rente... dus als je niet meer dan 20.000 er op zet dan zit je veilig.
Als iedereen die instelling had zouden banken nu nooit boven de 5% zitten, Wex.quote:En ben te lui om alles over te zetten.
ja heuj ik heb nu op CEB 5%... op Ice zou ik 5,25 hebben... De tijd om het over te zetten..... zal dat opwegen tegen de rente?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mits je nog een ticket naar IJsland kunt betalen.
[..]
Als iedereen die instelling had zouden banken nu nooit boven de 5% zitten, Wex.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En voor de luie mensen een linkje: http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279&q=money+as+debt&ei=OzJzSK2uNY-AiwLJ1aT9AQ
Dat kan je uitrekenen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:42 schreef Wexy het volgende:
[..]
ja heuj ik heb nu op CEB 5%... op Ice zou ik 5,25 hebben... De tijd om het over te zetten..... zal dat opwegen tegen de rente?
te veul werkquote:Op zaterdag 12 juli 2008 00:20 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dat kan je uitrekenen.
Aantal dagen/365 dat de totale transactie gaat duren zit je zonder rente.
Dat moet je dus in mindering brengen van het verschil in rente %-tage en de duur van het verschil in rente %-tage
Over het algemeen alleen van je tegenrekening toch? Eerste storting in elk geval wel...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:53 schreef avonne het volgende:
Of weet iemand of je rechtstreeks van CEB naar Icesave kunt overboeken?
Maw: met een beetje pech devalueert je geld waar je bij staat. Beetje jammerquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:25 schreef DIGGER het volgende:
helaas niet naar een spaarrekeningquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Over het algemeen alleen van je tegenrekening toch? Eerste storting in elk geval wel...
maar hoe definiëren ze dat dan eigenlijk ?quote:Tegenrekening moet op naam staan van de Top-Interest Rekeninghouder(s) en mag geen spaarrekening zijn.
Misschien is wat ik nu ga zeggen heel dom hoor, maar spaarrekeningen hebben toch andere rekeningnummers? Althans, mijn betaalrekening heeft 9 cijfers, en als je ergens op een acceptgiro of whereever een rekening moet invullen zijn er ook maar 9 hokjes. Maar: mijn spaarrekening heeft 10 cijfers. Gevolg: die kan ik automatisch al niet invullen. Zou dat niet bij alle spaarrekeningen zo kunnen zijn?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:00 schreef avonne het volgende:
[..]
helaas niet naar een spaarrekening
[..]
maar hoe definiëren ze dat dan eigenlijk ?
Ik noem Icesave wel een spaarrekening, maar misschien dat die koele knakkers up north hun neus ophalen en zeggen "tsk... dat bietje rente... das geen sparen"
naar Ice kan alleen over gemaakt worden vanaf de tegenrekening. En CEB kun je alleen naar een tegenrekening overboeken. Dan zou je deze eerst beiden moeten wijzigen om daarna hopelijk het voor elkaar te krijgen. Of het gaat lukken betwijfel ikquote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:00 schreef avonne het volgende:
[..]
helaas niet naar een spaarrekening
[..]
maar hoe definiëren ze dat dan eigenlijk ?
Ik noem Icesave wel een spaarrekening, maar misschien dat die koele knakkers up north hun neus ophalen en zeggen "tsk... dat bietje rente... das geen sparen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |