abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59959970
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu ook op Nova het gejank van de Raboman
Volgens hem krijg je 4% bij rabo als je 20.000 stort welke rekening is dat ?
pi_59960097
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:27 schreef Brembo het volgende:
Aegon klein , 49,1 miljard euro omzet, komt de Rabobank aan met een kleine 10,05 miljard euro.
Het bankonderdeel is erg klein bij Aegon. Deze 49 miljard zal voornamelijk uit verzekeringstak komen.
Life Is What Happens To You While You’re Busy Making Other Plans.........
pi_59960347
humor van de Rabo man (bij NOVA)

"het spaargeld wordt door ons veilig belegd in hypotheken"

pi_59961106
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef avonne het volgende:

Hij bedoelt - hoop ik - NL hypotheken: geen VS subprime, Alt-A en aanverwante bagger...
Goud kan je niet bijdrukken
  maandag 7 juli 2008 @ 23:20:09 #130
61453 Iced_Lips
Anagram!?
pi_59961171
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef avonne het volgende:

Ok... wellicht momenteel wat ironisch n.a.v. de kredietcrisis.

Maar hypothekenproducten in NL zijn over het algemeen zeer stabiel en waardevast. Er worden relatief weinig gedwongen verkopen gedaan.

Ik denk dat je de laatste tijd beter je geld in NL-hypotheken kunt hebben zitten, dan in de onstuimige aandelenmarkt.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  maandag 7 juli 2008 @ 23:20:24 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59961178
Rabobank negeert voor het gemak (en eigenbelang) even het feit dat banken allang aan eisen van DNB moeten voldoen om deel te nemen aan het deposito garantiestelsel!
censuur :O
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:11:55 #132
215387 joko90
Yoko One
pi_59962446
Buiten de hoge rentes die de kleinere banken hanteren, zijn ze ook nog eens snel. Zo schreef ik een bedrag van mijn ATB internet spaarrekening naar mijn postbank rekening. Het stond er binnen een uur op! Andersom van postbank naar ATB doet het er minimaal een dag over! Dat betekent dus dat de Postbank valuteert, naast de zeer magere rente (2,5%) die ze geven. Een slechte service vind ik.
pi_59962958
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:11 schreef joko90 het volgende:
Buiten de hoge rentes die de kleinere banken hanteren, zijn ze ook nog eens snel. Zo schreef ik een bedrag van mijn ATB internet spaarrekening naar mijn postbank rekening. Het stond er binnen een uur op! Andersom van postbank naar ATB doet het er minimaal een dag over! Dat betekent dus dat de Postbank valuteert, naast de zeer magere rente (2,5%) die ze geven. Een slechte service vind ik.
Misschien dat iemand het eens een keer goed kan uitzoeken, maar het verschil is, dat de ATbank gebruik maakt van spoedoverboekingen om het geld terug te storten. Dat is echter niet alleen snel, maar ook prijzig voor de ATbank. Ik vraag mij dan ook af waarom zij het op deze manier doen.

Zou het kunnen zijn dat alle rekeningen van ATbank eigenlijk in Turkije staan, en dat daarom een normale overboeking veel langer duurt dan wij gewend zijn bij een overboeking tussen Nederlandse banken onderling?

Of zie ik nu spoken?
pi_59963301
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
De directievoorzitter van de Rabobank zegt nu ook op RTLz dat ie de buitenlande banken gaat aanpakken via de toezichthouder, en hij suggereert dat die banken snel om zullen vallen omdat er veel minder toezicht op is.

de grote banken zien leegloop... dat noem ik marktwerking...
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 8 juli 2008 @ 01:25:40 #135
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59963534
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:53 schreef dyna18 het volgende:
Ow ow ow... en dan nog iets.
Rabobank biedt in België een internetspaarrekening aan van 4%. Deze is voor Nederlanders niet te openen. Maar in Nederland wordt dat percentage niet geboden. De directeur sparen zit dus echt gewoon te zeuren en het enige wat hij bereikt is VEEL gratis reclame voor Icesave.
www.rabobank.be

En nou werk ik ook nog eens zelf voor de Rabo (niet voor afdeling sparen )
wat ik ook erg vind.... is dat ze in NL met valutadata rekenen. En ze doodleuk op dinsdag mijn geld op mijn internetbankieren laten zien met datum van de woensdag. Zo ook als ik wil pinnen staat het geld wel al de dinsdag er op om te pinnen.
wat ze op de belgische site zeggen:
quote:
Valutadagen? In geldzaken houden wij niet van fictie
Een valutadatum is een fictieve datum, waarvan veel banken bij hun renteberekening uitgaan. Wij gaan uit van de werkelijke verrichtingsdatum. Bliksemsnelle overschrijvingen zijn bij ons dan ook de norm.
Dus het kan wel... ben bij de rabobank geweest om dit na te laten kijken.. mijn werkgever zet het maandags klaar en ik kan het in feite pas woensdag gebruiken... Rabobank zegt dat dat niet anders kan door standaarden van Europa... Belgie hoort dus niet bij Europa?

Trouwens ABN begint nu ook al geld te vragen voor een betaalrekening, boven op het vaste kwartaal bedrag van de pinpas.
Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.

Maar goed dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan sparen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59964440
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:25 schreef Wexy het volgende:

[..]

wat ik ook erg vind.... is dat ze in NL met valutadata rekenen. En ze doodleuk op dinsdag mijn geld op mijn internetbankieren laten zien met datum van de woensdag. Zo ook als ik wil pinnen staat het geld wel al de dinsdag er op om te pinnen.
wat ze op de belgische site zeggen:
[..]

Dus het kan wel... ben bij de rabobank geweest om dit na te laten kijken.. mijn werkgever zet het maandags klaar en ik kan het in feite pas woensdag gebruiken... Rabobank zegt dat dat niet anders kan door standaarden van Europa... Belgie hoort dus niet bij Europa?

Trouwens ABN begint nu ook al geld te vragen voor een betaalrekening, boven op het vaste kwartaal bedrag van de pinpas.
Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.

Maar goed dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan sparen
Ik heb nog steeds een lopende studentenrekening bij de Rabobank, hiervoor betaal ik geen kosten. Leuk om te weten...ik ben al 4 jaar geen student meer
pi_59964471
Die Rabodirecteur zat wel te zeiken over het verlies wat hij maakt op Spaarrekeningen als hij meer rente gaat geven, maar dit is natuurlijk een waardeloos argument. Hij is gewoon bang voor een prijzenslag. Ten tijde van de prijzenslag bij de supermarkten gaat ook 25% van de producten onder de kostprijs de deur uit. Na aftrek van loon, derving etc. is dit zelfs 90%, kortom op de kruidenierswaren in de supermarkt wordt bijna niks meer verdiend. Dit wordt gecompenseerd door de versafdelingen. Ik stel de kruidenierswaren gelijk aan de spaarmarkt en de versafdelingen aan bijvoorbeeld de hypotheekmarkt, valutamarkt etc.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:02:31 #138
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59964587
Rabobank

In nederland geven ze volgens de website maximaal 3.40 % en dan mag je ook geen opnames doen anders val je terug naar de basisrente van 2.80 %. Klagen dat de buitenlandse banken de Nederlandse spaar markt kapot maken maar ondertussen op www.rabobank.be wel 4.00 % bieden zonder voorwaarden.....
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59964895
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:02 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Rabobank

In nederland geven ze volgens de website maximaal 3.40 % en dan mag je ook geen opnames doen anders val je terug naar de basisrente van 2.80 %. Klagen dat de buitenlandse banken de Nederlandse spaar markt kapot maken maar ondertussen op www.rabobank.be wel 4.00 % bieden zonder voorwaarden.....
RaboDirect Term Deposit Account
5.25%* for 6 months - guaranteed!

http://www.rabodirect.ie/term-deposits/default.aspx

nog eens
pi_59965069
Echt, wat een huilie die Rabo-vent. "Jamaar wij bieden een hypotheek aan van 4,5%, dan kunnen we de spaarrente niet hoger maken want dan maken we verlies" Big deal. Wat probeert hij nou helemaal, dat ik uit liefdadigheid bij de Rabo kom sparen? Grote onzin natuurlijk, er stond (in 2007) zo'n 356 miljard uit aan particuliere kredieten, terwijl er maar 101 miljard aan spaartegoeden wordt beheerd. Om precies quitte te draaien kunnen ze dus bijna 16% rente op de spaartegoeden geven

De vraag waarom hij zo'n hoge rente niet kon bieden, en de rest wel bleef hij ook maar omheen draaien. Arrogante zak hooi
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:08:53 #141
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59965224
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:43 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Misschien dat iemand het eens een keer goed kan uitzoeken, maar het verschil is, dat de ATbank gebruik maakt van spoedoverboekingen om het geld terug te storten. Dat is echter niet alleen snel, maar ook prijzig voor de ATbank. Ik vraag mij dan ook af waarom zij het op deze manier doen.
Spoedoverboekingen zijn prijzig voor de consument. Voor de bank zelf zal het niets extra kosten lijkt me.
pi_59965457
ATB has wat gezeik van banken bij 't overmaken van de centen. Om overal vanaf te zijn hebben ze nu van alles maar een spoedopdracht gemaakt.Fijn voor de spaarders, normaal kost dit tussen de 6 en 10 Euro.
pi_59967151
Die Rabobankbobo moet niet zeiken. Hun spaarrentes zijn irreëel laag.
pi_59967743
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:25 schreef Wexy het volgende:
...Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.
dat had ik ook (die aversie vw tussenpersoon) uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of 1 van de advisieurs waar ik al wel wat had lopen toevallig niet geregistreerd stond als een tuseenpersoon voor ARG en dat bleek het geval te zijn... Ging voor de rest allemaal over de post/e-mail...

Heb er nu ene spaar rekening maar ga er ook een (gratis) betaalrekening bij openen...
pi_59968896
Ohra Maand Spaarrekening: sinds gisteren 7,5% (!) op de inleg tijdens de eerste zes maanden, daarna nog altijd 5%.
pi_59969081
Leuk als die ratings van banken, maar het stelt niet zoveel voor. Bear Stearns had een AA rating en was feitelijk gewoon failliet! Door ingrijpen van de FED heeft JP Morgan de boel overgenomen!

Als iets soortgelijks met de ING, Fortis of Rabo gebeurd dan grijpt de ECB in, die grote banken laten ze niet omvallen. Kleine banken laten ze wel vallen (bijv. van der Hoop) maar dan is er het garantie stelsel.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:50:39 #147
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59969530
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:21 schreef RJD het volgende:
Ohra Maand Spaarrekening: sinds gisteren 7,5% (!) op de inleg tijdens de eerste zes maanden, daarna nog altijd 5%.
Net als eerdere acties dus. Die 2,5% extra over gemiddeld maximaal 750 euro gedurende een half jaar geeft slechts 9 euro extra rente.
Als die irritante maandlimiet er af was, zou het leuk zijn!
pi_59970131
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Net als eerdere acties dus. Die 2,5% extra over gemiddeld maximaal 750 euro gedurende een half jaar geeft slechts 9 euro extra rente.
Als die irritante maandlimiet er af was, zou het leuk zijn!
toch 5,0%

Ik durf niet zo met Icesave, dus dit lijkt me wel wat.
Met 250 per maand on-the-side kan ik nog steeds betere opties afwachten.

Yep, ik ga hem wel openen, denk ik
pi_59974631
Beetje oneenigheid tussen Rabobank Nederland en België?
quote:
Prijsstunters België bieden maximale rentetarief
Prijsstunters in België bieden nu ook het maximale rentetarief op spaarrekeningen.

Rente
Banken mogen in België maximaal 4% rente vergoeden op een spaarrekening. Naast buitenlandse banken bieden ook Belgische banken dit rentetarief. Opvallend is dat ook de Rabobank in België aan het stunten is met spaartarieven.

Nederland
De Rabobank in Nederland klaagt juist over de buitenlandse banken. De instellingen zouden misbruik maken van de Nederlandse garantieregeling die spaarders moet beschermen tegen faillissementen.

Concurrentie
De directeur van de Belgische tak van de Rabobank zegt in Het Financieele Dagblad echter dat de grote banken de concurrentie vooral aan zichzelf te wijten hebben. De banken zouden te hoge kosten hebben.

Verliezen
"Klassieke banken met een groot inefficiënt kantorennetwerk zullen het verliezen van internetbanken. Al die Belgische kantoren hebben geen enkele toegevoegde waarde en de klanten realiseren zich dat steeds beter", aldus de Rabobank-directeur.
Bron: http://www.rtl.nl/(/finan(...)belgie_barst_los.xml

De directeur van de Belgische tak van de Rabobank zegt dus precies wat er mis is met de Rabobank in Nederland en waarom zei niet kunnen concureren met de buitenlandse banken.

Best wel gênant als je beide verhalen tegen elkaar afzet
pi_59974923
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')