Volgens hem krijg je 4% bij rabo als je 20.000 stortquote:Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu ook op Nova het gejank van de Raboman
Het bankonderdeel is erg klein bij Aegon. Deze 49 miljard zal voornamelijk uit verzekeringstak komen.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:27 schreef Brembo het volgende:
Aegon klein, 49,1 miljard euro omzet, komt de Rabobank aan met een kleine 10,05 miljard euro.
Hij bedoelt - hoop ik - NL hypotheken: geen VS subprime, Alt-A en aanverwante bagger...quote:Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef avonne het volgende:
humor van de Rabo man (bij NOVA)
"het spaargeld wordt door ons veilig belegd in hypotheken"
Ok... wellicht momenteel wat ironisch n.a.v. de kredietcrisis.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef avonne het volgende:
humor van de Rabo man (bij NOVA)
"het spaargeld wordt door ons veilig belegd in hypotheken"
Misschien dat iemand het eens een keer goed kan uitzoeken, maar het verschil is, dat de ATbank gebruik maakt van spoedoverboekingen om het geld terug te storten. Dat is echter niet alleen snel, maar ook prijzig voor de ATbank. Ik vraag mij dan ook af waarom zij het op deze manier doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:11 schreef joko90 het volgende:
Buiten de hoge rentes die de kleinere banken hanteren, zijn ze ook nog eens snel. Zo schreef ik een bedrag van mijn ATB internet spaarrekening naar mijn postbank rekening. Het stond er binnen een uur op! Andersom van postbank naar ATB doet het er minimaal een dag over! Dat betekent dus dat de Postbank valuteert, naast de zeer magere rente (2,5%) die ze geven. Een slechte service vind ik.
de grote banken zien leegloop... dat noem ik marktwerking...quote:Op maandag 7 juli 2008 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
De directievoorzitter van de Rabobank zegt nu ook op RTLz dat ie de buitenlande banken gaat aanpakken via de toezichthouder, en hij suggereert dat die banken snel om zullen vallen omdat er veel minder toezicht op is.![]()
wat ik ook erg vind.... is dat ze in NL met valutadata rekenen. En ze doodleuk op dinsdag mijn geld op mijn internetbankieren laten zien met datum van de woensdag. Zo ook als ik wil pinnen staat het geld wel al de dinsdag er op om te pinnen.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:53 schreef dyna18 het volgende:
Ow ow ow... en dan nog iets.
Rabobank biedt in België een internetspaarrekening aan van 4%. Deze is voor Nederlanders niet te openen. Maar in Nederland wordt dat percentage niet geboden. De directeur sparen zit dus echt gewoon te zeuren en het enige wat hij bereikt is VEEL gratis reclame voor Icesave.
www.rabobank.be
En nou werk ik ook nog eens zelf voor de Rabo (niet voor afdeling sparen)
Dus het kan wel... ben bij de rabobank geweest om dit na te laten kijken.. mijn werkgever zet het maandags klaar en ik kan het in feite pas woensdag gebruiken... Rabobank zegt dat dat niet anders kan door standaarden van Europa... Belgie hoort dus niet bij Europa?quote:Valutadagen? In geldzaken houden wij niet van fictie
Een valutadatum is een fictieve datum, waarvan veel banken bij hun renteberekening uitgaan. Wij gaan uit van de werkelijke verrichtingsdatum. Bliksemsnelle overschrijvingen zijn bij ons dan ook de norm.
Ik heb nog steeds een lopende studentenrekening bij de Rabobank, hiervoor betaal ik geen kosten. Leuk om te weten...ik ben al 4 jaar geen student meerquote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:25 schreef Wexy het volgende:
[..]
wat ik ook erg vind.... is dat ze in NL met valutadata rekenen. En ze doodleuk op dinsdag mijn geld op mijn internetbankieren laten zien met datum van de woensdag. Zo ook als ik wil pinnen staat het geld wel al de dinsdag er op om te pinnen.
wat ze op de belgische site zeggen:
[..]
Dus het kan wel... ben bij de rabobank geweest om dit na te laten kijken.. mijn werkgever zet het maandags klaar en ik kan het in feite pas woensdag gebruiken... Rabobank zegt dat dat niet anders kan door standaarden van Europa... Belgie hoort dus niet bij Europa?
Trouwens ABN begint nu ook al geld te vragen voor een betaalrekening, boven op het vaste kwartaal bedrag van de pinpas.
Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.
Maar goed dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan sparen
RaboDirect Term Deposit Accountquote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:02 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Rabobank![]()
In nederland geven ze volgens de website maximaal 3.40 % en dan mag je ook geen opnames doen anders val je terug naar de basisrente van 2.80 %. Klagen dat de buitenlandse banken de Nederlandse spaar markt kapot maken maar ondertussen op www.rabobank.be wel 4.00 % bieden zonder voorwaarden.....
Spoedoverboekingen zijn prijzig voor de consument. Voor de bank zelf zal het niets extra kosten lijkt me.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:43 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Misschien dat iemand het eens een keer goed kan uitzoeken, maar het verschil is, dat de ATbank gebruik maakt van spoedoverboekingen om het geld terug te storten. Dat is echter niet alleen snel, maar ook prijzig voor de ATbank. Ik vraag mij dan ook af waarom zij het op deze manier doen.
dat had ik ook (die aversie vw tussenpersoon) uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of 1 van de advisieurs waar ik al wel wat had lopen toevallig niet geregistreerd stond als een tuseenpersoon voor ARG en dat bleek het geval te zijn... Ging voor de rest allemaal over de post/e-mail...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:25 schreef Wexy het volgende:
...Tijd dat er ook banken gaan komen die gratis europassen en alles verstrekken. Naast Argenta, aangezien ik het irritant vind dat ik via een tussenpersoon een rekening moet openen.
Net als eerdere acties dus. Die 2,5% extra over gemiddeld maximaal 750 euro gedurende een half jaar geeft slechts 9 euro extra rente.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:21 schreef RJD het volgende:
Ohra Maand Spaarrekening: sinds gisteren 7,5% (!) op de inleg tijdens de eerste zes maanden, daarna nog altijd 5%.
toch 5,0%quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Net als eerdere acties dus. Die 2,5% extra over gemiddeld maximaal 750 euro gedurende een half jaar geeft slechts 9 euro extra rente.
Als die irritante maandlimiet er af was, zou het leuk zijn!
Bron: http://www.rtl.nl/(/finan(...)belgie_barst_los.xmlquote:Prijsstunters België bieden maximale rentetarief
Prijsstunters in België bieden nu ook het maximale rentetarief op spaarrekeningen.
Rente
Banken mogen in België maximaal 4% rente vergoeden op een spaarrekening. Naast buitenlandse banken bieden ook Belgische banken dit rentetarief. Opvallend is dat ook de Rabobank in België aan het stunten is met spaartarieven.
Nederland
De Rabobank in Nederland klaagt juist over de buitenlandse banken. De instellingen zouden misbruik maken van de Nederlandse garantieregeling die spaarders moet beschermen tegen faillissementen.
Concurrentie
De directeur van de Belgische tak van de Rabobank zegt in Het Financieele Dagblad echter dat de grote banken de concurrentie vooral aan zichzelf te wijten hebben. De banken zouden te hoge kosten hebben.
Verliezen
"Klassieke banken met een groot inefficiënt kantorennetwerk zullen het verliezen van internetbanken. Al die Belgische kantoren hebben geen enkele toegevoegde waarde en de klanten realiseren zich dat steeds beter", aldus de Rabobank-directeur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |