Wat voed die wolk precies aangezien hij bovenland aan formaat toeneemtquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hele land bedekt. En gave schaduwen die door de wolken worden gecreëerd
[ Plaatje ]
dit is echt een plaat die de TT eer aandoetquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hele land bedekt. En gave schaduwen die door de wolken worden gecreëerd
Warmtequote:Op woensdag 2 juli 2008 20:23 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Wat voed die wolk precies aangezien hij bovenland aan formaat toeneemt
Boefje!quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:34 schreef i2Them2 het volgende:
Ik heb de wiki pagina een beetje naar de klote geholpen. Waarschijnlijk toen ik vanmiddag met mijn duffe kop deel 249 wilde toevoegen. Nu is de intro-tekst zeg maar, weg...Is die nog ergens terug te vinden?
Zul je zien dat we hier in Groningen WEER geen spektakel krijgenquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Meeste onweer gaat ten oosten van Nederland:
[ afbeelding ]
Niet alleen Groningen hoor, hier in Tilburg is het ook al tijden haske rustig qua onweer...quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:38 schreef Cassius het volgende:
[..]
Zul je zien dat we hier in Groningen WEER geen spektakel krijgen
Hier is nog niks, geen regen, geen donkere wolken, hopelijk wordt het nog watquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Meeste onweer gaat ten oosten van Nederland:
[ afbeelding ]
Gelukkig.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:38 schreef Cassius het volgende:
[..]
Zul je zien dat we hier in Groningen WEER geen spektakel krijgen
Vormt nu bijna één geheel met dat boven Nederlandquote:Op woensdag 2 juli 2008 20:40 schreef Againzender het volgende:
Jemig, in Frankrijk hangt er ook nog even een lekker complex achter:
http://www.sat24.com/frame.php?html=view&country=nl
Onweer is tof!quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:31 schreef yvonne het volgende:
Ik vind jullie niet lief meer met je onweer overal
Ja daarom, ik wil ookquote:
assimilatiequote:Op woensdag 2 juli 2008 20:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vormt nu bijna één geheel met dat boven Nederland.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:25 schreef Rikketik het volgende:
Als ik Buienradar zo bekijk valt het met de intensiteit van de buien nog wel mee, het is alleen een groot complex. Het komt in elk geval met volle vaart richting Enschede.
Het is hier in elk geval flink gaan waaien, het is nog benauwder dan eerst en de lucht is gevuld met donderskoppen. Yay!
fukaduk, lijkt wel een leftmoverquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:28 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Er ontstaat ook ineens een bui in duitsland die richting Enschede komt
zal ook wel door de lage zon komen denk ikquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:39 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Het lichtschijnsel wordt in Vianen (ut) helemaal groen/oranje...
De teleurstelling is grootquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:29 schreef DemonRage het volgende:
Viesgele zonsondergang richting het westen... ik wil onweer.
Een van de bomen van mijn ouders zorgt er nu in ieder geval voor dat de garage van de buren niet wegwaait.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:15 schreef Haraldvdl het volgende:
nou oosten van het land het komt jullie kant op....zet je schrap
Nee joh, alleen dat bovenste plukje gaat langs ons heen. Ik hoor al gedonder in de verte, dat spul wat ten zuiden van ons ligt, komt recht over ons heen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:11 schreef Rikketik het volgende:
Volgens Buienradar gaat het langs Twente heen trekken, namelijk via het Zuid-Oosten over Apeldoorn richting Friesland. Hopelijk krijgen we nog wat mee van dat complex dat nu boven Noord-Frankrijk ligt, ik heb toch wel zin aan wat regen...
Nou, volgens Buienradar niet dus. We krijgen alleen dat gedoe uit Duitsland mee, maar erg veel is dat niet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:19 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee joh, alleen dat bovenste plukje gaat langs ons heen. Ik hoor al gedonder in de verte, dat spul wat ten zuiden van ons ligt, komt recht over ons heen.
Nou volgens mij kijk je dan verkeerd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:21 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Nou, volgens Buienradar niet dus. We krijgen alleen dat gedoe uit Duitsland mee, maar erg veel is dat niet.
Begint hier nu wel licht te donderen trouwens. Ik verwacht er niet veel van though.
Goed Schoolfeest gehad?quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:59 schreef ACT-F het volgende:
Ik ga ff proberen een foto te maken. Een hoop buien trekken op dit moment ten westen van Goor. Maar straks komt een hele grote pluk aan
Met wat voor een camera als ik vragen mag?quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:59 schreef ACT-F het volgende:
Ik ga ff proberen een foto te maken.
* is it a badeend, is it a badeend??? *quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:02 schreef DemonRage het volgende:
Vanuit Frankrijk trekt er een monster België binnen.
Volgens mij gaan ze recht over Delftquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:02 schreef DemonRage het volgende:
We kunnen alleen maar raden wat het doet als het de grens België-Nederland passeert. Zal het tegen die tijd verder geactiveerd zijn of juist ingezakt? Zit er dan meer onweer op of is het alleen een flinke plens regen? Vallen wij in de prijzen of gaat het beste deel naar de moffen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:08 schreef Againzender het volgende:
tering, dat is echt een fors complex zeg, zie het nu dus net op de radar, en vooral de waarnemingen uit Frankrijk. Vooral aan de oostkant (wat Nederland niet zal raken) meldingen van veel ontladingen, hagel en zware windstoten.
onweer komt er eigenlijk net in daar, wie weet wat er nog gebeurt...quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:09 schreef Fredo55 het volgende:
Héhé, toch nog onweer hier in Zeeland.![]()
Hoor het continu rommelen richting het zuiden. (Die losse bui bij Zeeland)
Daarachter is het grote werk, zit helaas geen onweer in, wel rode pitten.
Canon Powershot S5 met CHDK firmware. Dus ik kan de sluitertijd instellen op maximaal 64 seconden. Dit doe ik i.c.m een statief. Diafragma zo klein mogelijk instellen, F8.0 dus.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:04 schreef Pakspul het volgende:
Met wat voor een camera als ik vragen mag?
idd, blijft afwachten. Vanmomrgen ook een potentieel mooie bui boven Belgie, maar de organisatie daarin verdween opeens ook vrij rap, en toen was het weg.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
We kunnen alleen maar raden wat het doet als het de grens België-Nederland passeert. Zal het tegen die tijd verder geactiveerd zijn of juist ingezakt? Zit er dan meer onweer op of is het alleen een flinke plens regen?
Er kan in de tussentijd nog veel veranderen aan het complex.
Ziet er mooi uitquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:02 schreef DemonRage het volgende:
What's that coming over the hill ?quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
De tering, wat komt daar voor neerslagmonster België binnengewandeld? :
Een uit de kluiten gewassen badeend.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
What's that coming over the hill ?
De buienradar schatting, dat is 10% waarheid zeg maarquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
De tering, wat komt daar voor neerslagmonster België binnengewandeld?
Lijkt idd wel mee te vallen, al hoor ik hier toch wel wat deze kant op komen...quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:35 schreef Mani89 het volgende:
Zit zo te zien niet veel onweer in dat monster
Qua inslagen per minuut valt het sowieso tegen. Het meeste tref je nog in de buurt van Oldenzaal - Nordhorn aan.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:35 schreef Mani89 het volgende:
edit: zit niet zoveel onweer in het deel (links) wat over mijn regio moet komen zo te zien
iddquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Qua inslagen per minuut valt het sowieso tegen. Het meeste tref je nog in de buurt van Oldenzaal - Nordhorn aan.
Alleen in arnhem of ook in zevenaar. Hier dus ook nietquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:44 schreef Dave7 het volgende:
Als ik buienradar moet geloven zou het lekker moeten plenzen @ Arnhem! Alleen doet dat het niet....
Een MCS is 's nachts vaak helemaal in z'n element, dus zo snel zal zo'n buiensysteem niet afzwakken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:39 schreef Mani89 het volgende:
Volgensmij bloedt dat ding in Belgie dood voordat het hier goed en wel aankomt .. hij is ook al lang onderweg (ontstond vgm ergens in zuid frankrijk)
Ik wil je wel een golden shower geven.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:51 schreef Jojoortje het volgende:
Nog steeds benauwd en vies klam hier in Twente
Ik wil nu een flinke bui!
NU!
Nee dankjequote:Op woensdag 2 juli 2008 23:59 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik wil je wel een golden shower geven.
Die hoorde ik ook, en dat was inderdaad de enige.quote:Op donderdag 3 juli 2008 00:54 schreef DJKoster het volgende:
Net, volgens mij, 1 zware rommel in Enschede.. Verder niets bijzonders deze avond..
http://www.buienradar.nl/quote:Op donderdag 3 juli 2008 00:58 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Die hoorde ik ook, en dat was inderdaad de enige.Bah, het trekt hier weer ouderwets langsheen.
Half uur later, nog steeds niets.quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:02 schreef DJKoster het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/
Ik zie nog een klein actief gebiedje onze kant opkomen... wie weet..
Het zal wel niet![]()
Same here. (Breda)quote:Op donderdag 3 juli 2008 07:21 schreef Klonk het volgende:
valt me op dat het nog steeds tamelijk benauwd is buiten, een fris windje zou erg lekker zijn
klopt maar ik kreeg voor geen meter die hitte uit mijn slaapkamer weg.quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:41 schreef Adelante het volgende:
airco aan? zo warm was het toch niet meer vannacht?
quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:27 schreef Rikketik het volgende:
Vannacht ook niks gehad in Enschede Hengelo. Of ik moet er doorheen geslapen hebben, maar dat lijkt me sterk.
Hier ook flink benauwd trouwens.
Hier wel.quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:41 schreef Adelante het volgende:
airco aan? zo warm was het toch niet meer vannacht?
Merk er anders niks van, hier in het centrum!quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Het begint hard te waaien in Groningen.Eindelijk verkoeling.
Het begint nu te waaien en het wordt bewolkt, dus wellicht wat regen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:27 schreef Rikketik het volgende:
Vannacht ook niks gehad in Enschede. Of ik moet er doorheen geslapen hebben, maar dat lijkt me sterk.
Hier ook flink benauwd trouwens.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het begint nu te waaien en het wordt bewolkt, dus wellicht wat regen.
nieuwe ronde!quote:Op donderdag 3 juli 2008 02:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
mijn stats:
hoogst gemeten temperatuur: 33,3 graden rond kwart voor 2 afgelopen middag
totale hoeveelheid regen over de gehele maand juli: 2 mm!
huidige temperatuur: 19,6 graden
zuid oosten wind, met een gemiddelde van 9,5 meter per seconde
barometer: 1010.3 hPa en stabiel
Ja klopt, van dat onweer heb ik niets meegekregen maar volgens collega's was het noodweer vannacht.quote:Op donderdag 3 juli 2008 00:44 schreef glashalfvol het volgende:
Zeeland ook, heel hard aan het regenen met onweer.
wat denk jezelfquote:Op donderdag 3 juli 2008 17:38 schreef Fredo55 het volgende:
Check die onweersbui in Vlaanderen, dat komt deze kant op.![]()
Hoop dat hij het overleeft!
Inderdaad, regent hier al ruim 2 uurquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:26 schreef Adelante het volgende:
Het lijkt er op dat het Noorden ook eindelijk wat regen meekrijgt
ziet er goed uitquote:Op donderdag 3 juli 2008 17:38 schreef Fredo55 het volgende:
Check die onweersbui in Vlaanderen, dat komt deze kant op.![]()
Hoop dat hij het overleeft!
Ik bedoelde eigenlijk het onweer.quote:
Hier ook weer niets. Gister ook al niets, alleen wat regen en bliksem in de verte, echt los ging het niet.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:03 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk het onweer.![]()
Het moet hier straks losgaan, rood gebied in aantocht.![]()
Onweer is er helaas wat uit.
ik zie gewoon plusjes hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:01 schreef teigan het volgende:
toch geeft dde buienradar geen bliksem aan, wat maf..
Ten zuiden van Groningen trekt ook een donkere lucht langs..
ik nu ook, maar ik moest wel wat aan de instellingen veranderen... Vaag...quote:
checkquote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:18 schreef Rikketik het volgende:
Licht bewolkt in Enschede. Stapelwolken maar ook veel blauwe stukken lucht.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:31 schreef daanski82 het volgende:
Hier in enschede is het uber nat en heet
Ik heb ze dit maar gestuurd.quote:Op nadering van een storing neemt in de middag de bewolking toe maar naarmate de dag vordert ontstaat er meer bewolking en gaat het in de middag van het zuidwesten uit regenen en/of komen (onweers)buien tot ontwikkeling. De middagtemperatuur wordt ongeveer 23 graden.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:12 schreef Fredo55 het volgende:
Ik zou morgen met mijn vriendin naar Rotterdam gaan, shoppen enzo.
Zegt ze net opeens; weet je wat, we gaan morgen zwemmen! Ze geven 28 graden af!
[..]
Ik heb ze dit maar gestuurd.
nicequote:Op zondag 6 juli 2008 14:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier dus ook....
Vanmorgen hoosje gezien
[ afbeelding ]
Eerste hoosje in mijn levenen ook nog eens meteen op de foto gezet door mijn snelle actie
ik zou en moest em hebben
P.S: Links boven die mast!
Ik maak hier meer kans dan in mijn oude woonplaats Dokkum.quote:
Donders, die heb ik net gemist.quote:Op zondag 6 juli 2008 17:04 schreef Mani89 het volgende:
Jaja daar was ie dan, na al het onweersgeweld in het oosten krijgt ook zuid-holland zijn eerste portie
[ afbeelding ]
kaboem!
Volgensmij krijg je op dit moment een onweersbui over je heen!quote:Op zondag 6 juli 2008 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik las dat er een shelfcloud was over het ijsselmeer, ik ben toen meteen weg gegaan en de weiland opgezocht, daar aangekomen zag ik de shelfcloud al aankomen, wat een prachtige structuur zat erin zeg!
Ik heel wat foto's gemaakt plus video's van het over komen en de regen en wind. Deze zal ik morgen even uploaden en op mijn website zetten
Dag begon met leuke buien, regendruppels zo groot als hagelstenen, dan een leuke hoosje, en nu een shelfcloud, nu alleen nog voor 24h nog even een onweersbui en dan is het feest compleet!
dat is dat lijntje volgens mijquote:
trekt wel net boven langs, maar onweer hoor ik dus welquote:
Net de aankondiging gehoord op Discovery Channel... ze gaan jacht maken op een F5 tornado.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:56 schreef DemonRage het volgende:
Voor de liefhebbers vanavond om 22:00u een aflevering van Stormchasers op Discovery Channel.
Een keer een Level 3...quote:Strong convection is ongoing within a strongly-sheared and unstable air-mass. Numerous supercells are ongoing over NE Italy and the northern Adriatic Sea. The storms are likely producing large to very large hail along with damaging winds and will probably continue to do so during the evening hours as they move eastward. A number of tornadoes, some strong (F2+), are possible, especially as low-level shear strenghtens during the evening..
The storms will probably cluster gradually and organize into one or more MCSs capable of producing widespread severe (25+ m/s) and localized extreme (32+ m/s) gusts. The activity will gradually translate ENE-ward into Slovenia and Hungary..
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:58 schreef TommyGun het volgende:
Komende week krijgen we dus net zo'n ruk weer als afgelopen dagen?
Nauwelijks had ik deze post geplaatst, of er kómt me hier even een bak water naar benedenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:16 schreef JDude het volgende:
In Breda gebeurt uiteraard weer helemaal niets, qua weers-gekkigheden.
Mooie dubbele regenboogquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Shelfcloud 06-07-08
De datum alleen al is geweldig6-7-8
maar de shelfcloud is natuurlijk nog mooier, foto's vallen me beetje tegen maar goed beter wat dan niks
![]()
De dag begon met buien en een regenboog!
[ afbeelding ]
Regenboog achter huis:
[ afbeelding ]
Maar niet alleen de regenboog trok mijn aandacht, ook de regendruppels in de zon was een pracht gezicht!
[ afbeelding ]
Maar dan, later op de dag werd er een melding gemaakt dat er een shelfcloud over het IJsselmeer kwam, natuurlijk hield ik het hier in de gaten en dan....ik zag maar niks, dondkere lucht meer niet! Het is dan maar de gok en naar de weilanden fietsen en hopen dat het wat wordt! En dat tochtje van 3min werd zeker beloont!
Aankomst shelfcloud:
[ afbeelding ]
Lijntje aan de rechter kant.
[ afbeelding ]
Overige foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier nog een panorama!, toch redelijk gelukt lijkt me, echter moet ik voortaan iets inzoomen om vervorming te voorkomen want dat is nu heel duidelijk te zien, maar ach geeft toch weer een heuvelachtige landschap
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar jullie reacties,
Boven breukelen om exact te zijn 3 maal een spontane ontlading waarvan 2 echt dicht in de buurt ingeslagenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:54 schreef MissHobje het volgende:
Net ff een donderbuitje die nu wel ergens bij Amsterdam hangt
Yep, hoorde er een paar lekker klappers uitkomen.quote:
Ik zie sommige flitsen hier vanuit Leiden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:16 schreef TC_Artemis het volgende:
Alphen a/d Rijn = chaos, heel veel regen een uur terug, echt keihard en nu onweer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |