Donders, die heb ik net gemist.quote:Op zondag 6 juli 2008 17:04 schreef Mani89 het volgende:
Jaja daar was ie dan, na al het onweersgeweld in het oosten krijgt ook zuid-holland zijn eerste portie
[ afbeelding ]
kaboem!
Volgensmij krijg je op dit moment een onweersbui over je heen!quote:Op zondag 6 juli 2008 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik las dat er een shelfcloud was over het ijsselmeer, ik ben toen meteen weg gegaan en de weiland opgezocht, daar aangekomen zag ik de shelfcloud al aankomen, wat een prachtige structuur zat erin zeg!
Ik heel wat foto's gemaakt plus video's van het over komen en de regen en wind. Deze zal ik morgen even uploaden en op mijn website zetten
Dag begon met leuke buien, regendruppels zo groot als hagelstenen, dan een leuke hoosje, en nu een shelfcloud, nu alleen nog voor 24h nog even een onweersbui en dan is het feest compleet!
dat is dat lijntje volgens mijquote:
trekt wel net boven langs, maar onweer hoor ik dus welquote:
Net de aankondiging gehoord op Discovery Channel... ze gaan jacht maken op een F5 tornado.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:56 schreef DemonRage het volgende:
Voor de liefhebbers vanavond om 22:00u een aflevering van Stormchasers op Discovery Channel.
Een keer een Level 3...quote:Strong convection is ongoing within a strongly-sheared and unstable air-mass. Numerous supercells are ongoing over NE Italy and the northern Adriatic Sea. The storms are likely producing large to very large hail along with damaging winds and will probably continue to do so during the evening hours as they move eastward. A number of tornadoes, some strong (F2+), are possible, especially as low-level shear strenghtens during the evening..
The storms will probably cluster gradually and organize into one or more MCSs capable of producing widespread severe (25+ m/s) and localized extreme (32+ m/s) gusts. The activity will gradually translate ENE-ward into Slovenia and Hungary..
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:58 schreef TommyGun het volgende:
Komende week krijgen we dus net zo'n ruk weer als afgelopen dagen?
Nauwelijks had ik deze post geplaatst, of er kómt me hier even een bak water naar benedenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:16 schreef JDude het volgende:
In Breda gebeurt uiteraard weer helemaal niets, qua weers-gekkigheden.
Mooie dubbele regenboogquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Shelfcloud 06-07-08
De datum alleen al is geweldig6-7-8
maar de shelfcloud is natuurlijk nog mooier, foto's vallen me beetje tegen maar goed beter wat dan niks
![]()
De dag begon met buien en een regenboog!
[ afbeelding ]
Regenboog achter huis:
[ afbeelding ]
Maar niet alleen de regenboog trok mijn aandacht, ook de regendruppels in de zon was een pracht gezicht!
[ afbeelding ]
Maar dan, later op de dag werd er een melding gemaakt dat er een shelfcloud over het IJsselmeer kwam, natuurlijk hield ik het hier in de gaten en dan....ik zag maar niks, dondkere lucht meer niet! Het is dan maar de gok en naar de weilanden fietsen en hopen dat het wat wordt! En dat tochtje van 3min werd zeker beloont!
Aankomst shelfcloud:
[ afbeelding ]
Lijntje aan de rechter kant.
[ afbeelding ]
Overige foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier nog een panorama!, toch redelijk gelukt lijkt me, echter moet ik voortaan iets inzoomen om vervorming te voorkomen want dat is nu heel duidelijk te zien, maar ach geeft toch weer een heuvelachtige landschap
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar jullie reacties,
Boven breukelen om exact te zijn 3 maal een spontane ontlading waarvan 2 echt dicht in de buurt ingeslagenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:54 schreef MissHobje het volgende:
Net ff een donderbuitje die nu wel ergens bij Amsterdam hangt
Yep, hoorde er een paar lekker klappers uitkomen.quote:
Ik zie sommige flitsen hier vanuit Leiden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:16 schreef TC_Artemis het volgende:
Alphen a/d Rijn = chaos, heel veel regen een uur terug, echt keihard en nu onweer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |