abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:00:09 #101
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59830124
quote:
Protest op Binnenhof tegen belastingverhogingen

In de hal van de Tweede Kamer is geprotesteerd tegen de verschillende belastingverhogingen die vanaf vandaag door het kabinet worden doorgevoerd.

Kabinet voert verschillende belastingverhogingen door per 1 juli

Belastingmaatregelen per 1 juli:
Vliegtaks: tickets duurder
Diesel- en LPG-accijns omhoog
Tabaksaccijns verhoogd met 35 cent
Wijn: 8 cent duurder
Belasting op gokken omhoog naar 29 procent

Rond het middaguur boden vliegtuigmaatschappijen KLM, Martinair en Transavia de vaste Kamercommissie van Financiën een petitie aan tegen de omstreden vliegtaks.

Deze nieuwe belasting, die vluchten binnen Europa 11 euro duurder maakt en alle vluchten daarbuiten 45 euro, wordt net als veel andere belastingverhogingen vandaag ingevoerd.

Milieu-effect?
De vliegmaatschappijen wijzen er nogmaals op dat de vliegtaks zware gevolgen kan hebben voor de Nederlandse concurrentiepositie - andere landen kennen de belasting niet, en veel reizigers wijken daarom uit naar buitenlandse vliegvelden.

Het door het kabinet voorgespiegelde milieu-effect van de vliegtaks zou dan ook niet kloppen.

Dieselaccijns
Automobilistenorganisatie Bovag overhandigde een dvd met 'persoonlijke verhalen' aan de Kamercommissie: de afgelopen weken konden automobilisten en truckers bij tankstations hun mening geven over de verhoging van de dieselaccijns per 1 juli.

De belasting op diesel is vandaag verhoogd met 3 cent per liter, die op gas met 1,5 cent. Deze verhoging leidde tot massale protesten in de transportsector. Die wijst er op dat bijna nergens in Europa de brandstof zo duur is als in Nederland.

Verhoging van de brandstofaccijns komt helemaal ongelegen vanwege de hoge olieprijs en de snel stijgende inflatie. Maar minister Wouter Bos (PvdA, Financiën) toonde zich ongevoelig voor de argumenten van de transportsector en hield vast aan de accijnsverhoging.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:01:20 #102
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_59830163
Ik ben in principe wel voor een stevige versimpeling, al dan niet dmv flattax. Dit niet omdat het zogenaamd zou aanmoedigen om meer te gaan werken. Die relatie zie ik niet zo. Geld is maar een secundaire motivatie bij het werken. Wat ik wel zie is de mogelijkheid voor een slanke overheid, minder irritatie, gesteggel, ondoorzichtig handelen en een sterk verminderde mogelijkheid tot willekeurige behandeling.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:02:41 #103
136 V.
Like tears in rain...
pi_59830201
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
[..]

Bron

Er zijn zelfs PvdA-er die het licht gezien hebben
Goh...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:15:11 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59830551
Flattaxen zijn al eens onderzocht. Onder andere het IMF raadt dat gewoon af.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59830749
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:15 schreef Klopkoek het volgende:
En Leo Stevens is voorstander. En die schat ik hoger in.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:28:16 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59830900
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

En Leo Stevens is voorstander. En die schat ik hoger in.
Wie is dat En waar heb je dat vandaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:30:54 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59830962
Je schat vooral jezelf hoger in schat ik zelf.

[ Bericht 7% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 01-07-2008 23:35:18 (Probeer het eens op een volwassen manier. ) ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59831050
Het IMF. Die huilen altijd mee met de wolven in het bos. En dan ook nog eens een half jaar te laat.
pi_59831095
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef Klopkoek het volgende:

Wie is dat En waar heb je dat vandaan.
Een van de meest gewaardeerde fiscalisten in NL en adviseur van de Staatssecretaris van Financiën.

P.s. de door jou gekozen smilie zegt hier heel veel over jou...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59831356
quote:
het is een stimulans als je je inzet rechtevenredig netto beloond ziet, het stimuleert mensen ipv een beloning voor passiviteit, het beloond overwerk optimaal.
Het maakt belastingheffing eenvoudig en maakt fiscalisten bijna overbodig
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:54:10 #111
182269 sneakypete
On the edge
pi_59831431
Dat overwerk is één van de redenen waarom ik zo'n pleurishekel heb gekregen aan belastingen, daar ik zelf vaak overwerk natuurlijk.
pi_59831537
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:54 schreef sneakypete het volgende:
Dat overwerk is één van de redenen waarom ik zo'n pleurishekel heb gekregen aan belastingen, daar ik zelf vaak overwerk natuurlijk.
belasting zou 25% moeten zijn, maximaal.

Maar de regenten kennende gaan ze dan alles uitgeven aan oorlog, oorlogvliegtuigen en schenkingen aan brussel en vergeten ze de wegen
pi_59837499
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
[..]

Bron

Er zijn zelfs PvdA-er die het licht gezien hebben
nou ja, ze hebben er jarenlang voor moeten studeren (zie hun prof titel) waar elke andere nederlander die geen klap heeft gekregen van de linkse molen het je zo kon vertellen.
pi_59837783

[ Bericht 100% gewijzigd door TubewayDigital op 02-07-2008 11:45:09 ]
pi_59837925
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nu betaal je met een laag inkomen niet zo heel belasting door de diverse aftrekposten, belastingvrije voet en het progressieve stelsel dat we hebben. Als we een vlaktaks krijgen die evenveel op moet leveren als de huidige belastingen zit je op meen ik 40-44% ( bron via wiki: Raad voor Economische Adviseurs ) belasting. Dan gaat iedereen die in de 1e schijf (en ook in de 2e of 3e) zit er stevig op achteruit. En mensen met een modaal inkomen en een koopwoning b.v. zullen ook niet profiteren.
inclusief de uitgaven die bij het huidige stelsel horen wel ja, duh
het gaat er om wat er binnen moet komen als onze roverheid ook een groot deel van de subsidies schrapt. Dan zit je echt niet op 40 a 44 procent
pi_59838299
quote:
en jij neemt klakkeloos over wat het IMF zegt ?
pi_59848763
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:48 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

inclusief de uitgaven die bij het huidige stelsel horen wel ja, duh
het gaat er om wat er binnen moet komen als onze roverheid ook een groot deel van de subsidies schrapt. Dan zit je echt niet op 40 a 44 procent
Dan kan je dus beter daaraan werken dan aan de vlaktaks nietwaar ?

Met de huidige taken van de overheid een vlaktaks invoeren zal zoals uit dat document van M77 blijkt voor de meeste mensen beroerd uitpakken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_59848805
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:10 schreef en_door_slecht het volgende:

... het gaat om het niet willen uitrekenen. Er zijn een aantal mensen in dit topic dat maar blijft jammeren (o.a. aan de hand van dat PDF-je) dat alleen de rijken erop vooruit zouden gaan bij een flattax (met vrije voet). En dat is pertinent onjuist en in mijn ogen gedram van lui links. Dat ook de heffingsgrondslag moet groeien, moge duidelijk zijn (en daar valt o.a. de HRA onder, maar w.m.b. nagenoeg alle kortingen, aftrekposten en subsidies).
Kan je dat even voorrekenen? Want uit alle berekeningen die tot nu toe voorbij zijn gekomen blijkt dat er maar heel weinig mensen op vooruit gaan (en dan alleen nog door een hoge belastingvrije voet wat het systeem al progressief maakt)
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:48:28 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59897357
quote:
Rutte: Belastingverhogingen lokken revolte uit

VVD-leider Mark Rutte vreest voor een 'taksrevolte' als het kabinet niet snel een aantal belastingverhogingen ongedaan maakt.

'Het is voor veel Nederlanders een keer klaar met die belastingverhogingen', aldus Rutte in een gesprek met Het Financieele Dagblad (inlog verplicht).

Door de belastingverhogingen en de snel oplopende inflatie zien Nederlanders hun koopkracht ondermijnd worden. Voor Rutte aanleiding om de btw-verhoging, extra dieselaccijns, verpakkingstaks en vliegtaks niet te laten doorgaan. 'Het maatschappelijk protest neemt niet voor niets toe. Genoeg is genoeg.'

Steeds ernstiger
De VVD-voorman zal minister-president Balkenende en minister Bos tijdens het vanavond te houden debat over de Voorjaarsnota dan ook verwijten 'dat het management van de economie bij hen in foute handen is'. De situatie wordt volgens Rutte bovendien steeds ernstiger. 'Als het kabinet niets doet is Nederland binnenkort koploper met 4 procent inflatie. Ik zeg dat niet alleen. Nout Wellink, de president van De Nederlandsche Bank, zegt het ook.'

In plaats van de door het kabinet ingevoerde belastingverhogingen pleit Rutte voor het snijden in de uitgaven voor de gratis schoolboeken, jeugd- en gezinsbeleid, ontwikkelingssamenwerking en de Vogelaarwijken.
Bron
quote:
Minder economische groei door belastingen

Belastingen hebben een remmende werking op de groei van de economie en de huidige belastingstelsels zijn ouderwets en ingewikkeld.

Hoogleraar en oud-minister Willem Vermeend en voormalig staatssecretaris en hoogleraar Rick van de Ploeg stellen dat in hun boek 'Taxes and the Economy', zo schrijft nu.nl.

Sterkste economie ter wereld
De bestaande stelsels moeten volgens de auteurs vervangen worden door eenvoudige stelsels met weinig aftrekposten en lage tarieven. Bovendien moet de belastingdruk op arbeid afnemen, terwijl de belastingen op consumptie, milieuvervuiling en aantasting van het klimaat juist omhoog moeten. Vooral de Verenigde Staten en Japan zullen eraan moeten geloven, menen Vermeend en Van de Ploeg. Als de huidige belastingstelsels aangepast worden, kan Europa uitgroeien tot een van de sterkste economieën ter wereld, aldus de auteurs.
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59897569
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan kan je dus beter daaraan werken dan aan de vlaktaks nietwaar ?
aan de uitgaven werken bedoel je Ja daar kan je aan werken maar als je daar mee klaar bent kan je aan de inkomsten werken en die kunnen dan omlaag.
pi_59897662
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan je dat even voorrekenen? Want uit alle berekeningen die tot nu toe voorbij zijn gekomen blijkt dat er maar heel weinig mensen op vooruit gaan (en dan alleen nog door een hoge belastingvrije voet wat het systeem al progressief maakt)
ik weet niet precies wat je voorgerekend wilt zien maar iedereen heeft wel iets van een teruggaaf of korting. Juist heel veel mensen gaan er dus op vooruit.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:14:00 #122
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_59899240
De REA was in 2006 voor een vlaktaks en het schrappen van aftrekposten.
http://www.tweedekamer.nl/images/30300-33_tcm118-83963.pdf
pi_59907482
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 21:01 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

ik weet niet precies wat je voorgerekend wilt zien maar iedereen heeft wel iets van een teruggaaf of korting. Juist heel veel mensen gaan er dus op vooruit.
Een vergelijkbare berekening als die in dat artikel van M77 staat. Dus hoe met een vlaktaks bij gelijke totale uitgaven (-aftrekposten evt) de verschillende inkomensgroepen er op voor of achteruit gaan.
Want uit dat artikel bleek dat slechts minvermogenden en zeer vermogenden er op vooruit zouden gaan. Jan Modaal (zeker met een koopwoning) gaat er flink op achteruit.
pi_59907544
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:57 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

aan de uitgaven werken bedoel je Ja daar kan je aan werken maar als je daar mee klaar bent kan je aan de inkomsten werken en die kunnen dan omlaag.
Ja en dat kan makkelijker door een algehele verlaging van de belastingschijven dan door te proberen een vlaktaks door te drukken .
pi_59907619
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja en dat kan makkelijker door een algehele verlaging van de belastingschijven dan door te proberen een vlaktaks door te drukken .
want?
pi_59907633
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De REA was in 2006 voor een vlaktaks en het schrappen van aftrekposten.
http://www.tweedekamer.nl/images/30300-33_tcm118-83963.pdf
En ook daar gaan ze uit van een procent of 40 als vlak tarief. Daar gaat Jan Modaal dus door op achteruit.
pi_59907667
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:34 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

want?
Geen menigtes op het museumplein, geen zielige werknemers die een probleem hebben omdat ze er op achteruitgaan, dat soort dingen.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:53:06 #128
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_59907954
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

En ook daar gaan ze uit van een procent of 40 als vlak tarief. Daar gaat Jan Modaal dus door op achteruit.
Ik beweer niet dat dat niet zo zou zijn hoor. Hoewel op termijn iedereen er op vooruit zou moeten gaan vanwege een hogere economische groei.
pi_59908269
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen menigtes op het museumplein, geen zielige werknemers die een probleem hebben omdat ze er op achteruitgaan, dat soort dingen.
wat ik al zei: met een VT gaat niet de laatste schijf omhoog. Het museumplein zal dus leeg blijven.
pi_59908714
Staat du_ke op de loonlijst van iemand uit het kabinet?
Hij is er zo op gebrand om duidelijk te maken dat wat dit kabinet doet goed is, met een gegronde reden wordt gedaan en vooral geen ordinair graaien is.

Hij heeft er een dagwerk aan zo te zien.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_59916029
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:44 schreef huhggh het volgende:
Staat du_ke op de loonlijst van iemand uit het kabinet?
Hij is er zo op gebrand om duidelijk te maken dat wat dit kabinet doet goed is, met een gegronde reden wordt gedaan en vooral geen ordinair graaien is.

Hij heeft er een dagwerk aan zo te zien.
Neuh, ik vind dit kabinet, hoewel minder erg dan de vorige experimenten Balkenende, weinig soeps.
pi_59916089
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:16 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

wat ik al zei: met een VT gaat niet de laatste schijf omhoog. Het museumplein zal dus leeg blijven.
80% van de mensen gaat er op achteruit, vol museumplein dus .
pi_59916118
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat dat niet zo zou zijn hoor. Hoewel op termijn iedereen er op vooruit zou moeten gaan vanwege een hogere economische groei.
Tja die hogere economische groei is een leuk idee maar erg lastig te voorspellen en beïnvloed door veel meer dan enkel het tarief voor de inkomstenbelasting.
Zeker als je het combineert met het afschaffen van de HRA moet ik nog maar zien of de economie echt een duw in de goede richting krijgt.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juli 2008 @ 22:40:12 #134
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59916279
Vlaktax. ... dan gaan jullie er vanuit dat een Nederlands kabinet belastingen zal verlagen om subsidies te compenseren.

Carpe Libertatem
pi_59917159
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

80% van de mensen gaat er op achteruit, vol museumplein dus .
beetje herhaling van zetten begint dit te worden
pi_59917175
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh, ik vind dit kabinet, hoewel minder erg dan de vorige experimenten Balkenende, weinig soeps.
en toch verdedig je ze met hand en tand. Je staat dus op de loonlijst daar.
pi_59917187
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Vlaktax. ... dan gaan jullie er vanuit dat een Nederlands kabinet belastingen zal verlagen om subsidies te compenseren.

mens moet toch ergens van dromen
pi_59917219
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja die hogere economische groei is een leuk idee maar erg lastig te voorspellen en beïnvloed door veel meer dan enkel het tarief voor de inkomstenbelasting.
Zeker als je het combineert met het afschaffen van de HRA moet ik nog maar zien of de economie echt een duw in de goede richting krijgt.
het is niet zo heel moelijk. Er is meer geld te besteden, er is minder weerstand op transacties, de economie zal dus harder groeien. En als je nou nog moeilijk gaat doen ga ik denken dat je JP himself bent
pi_59917564
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 19:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja en nee. Nee wanneer je een uitgewerkt voorbeeld wilt hebben, ja wanneer je het M77 PDF-je als uitgangspunt neemt.
Daarin staat dat voorbeeld waarbij 70% erop achteruit gaat (een beetje) en 20% erop vooruit gaat. 10% gaat niks, want die doet niks. Dat is bij een tarief van 27,7 procent en een bepaalde vrije voet. Als je nu die vrije voet vergroot en ter compensatie het wel belaste deel optrekt naar, laten we zeggen, 50% dan gaat iedereen met een inkomen waarvoor geldt (vrije voet 2 - vrije voet 1) > (50% - 27,7%) erop vooruit t.o.v. dat rekenvoorbeeld. Nu is dit een extreem voorbeeld, maar voor alle tarief+vrije voet-combo is dit uit te rekenen, waarbij in de meest extreme gevallen alleen de aller rijksten erop vooruit gaan of er juist fors op achteruit gaan. Daar ligt dus ook de 'ideale' PvdA verdeling tussen. Alleen moet je dan wel accepteren dat je niemand meer tot kneus kunt bombarderen en hem daarom meer geld toe kan schuiven, want de vlaktaks is alleen een vlaktaks als de heffingsgrondslag maximaal is.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:48:35 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59917667
quote:
het is niet zo heel moelijk. Er is meer geld te besteden, er is minder weerstand op transacties, de economie zal dus harder groeien. En als je nou nog moeilijk gaat doen ga ik denken dat je JP himself bent
"a rising tide lifts al boats". In theorie, niet in de praktijk.

Owja, goei eens wat meer zeep in je azijnbrouwsel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59917909
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:25 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

en toch verdedig je ze met hand en tand. Je staat dus op de loonlijst daar.
Neehoor .

En sinds wanneer is het niet zoveel op hebben met een vlaktaks het met hand en tand verdedigen van het kabinet .
pi_59917945
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:43 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ja en nee. Nee wanneer je een uitgewerkt voorbeeld wilt hebben, ja wanneer je het M77 PDF-je als uitgangspunt neemt.
Daarin staat dat voorbeeld waarbij 70% erop achteruit gaat (een beetje) en 20% erop vooruit gaat. 10% gaat niks, want die doet niks. Dat is bij een tarief van 27,7 procent en een bepaalde vrije voet. Als je nu die vrije voet vergroot en ter compensatie het wel belaste deel optrekt naar, laten we zeggen, 50% dan gaat iedereen met een inkomen waarvoor geldt (vrije voet 2 - vrije voet 1) > (50% - 27,7%) erop vooruit t.o.v. dat rekenvoorbeeld. Nu is dit een extreem voorbeeld, maar voor alle tarief+vrije voet-combo is dit uit te rekenen, waarbij in de meest extreme gevallen alleen de aller rijksten erop vooruit gaan of er juist fors op achteruit gaan. Daar ligt dus ook de 'ideale' PvdA verdeling tussen. Alleen moet je dan wel accepteren dat je niemand meer tot kneus kunt bombarderen en hem daarom meer geld toe kan schuiven, want de vlaktaks is alleen een vlaktaks als de heffingsgrondslag maximaal is.
Door een zeer grote belastingvrije voet ben je juist ultiem bezig de zwakkeren te ontzien lijkt me . En je laat het vlakke idee dan wel heel erg snel vallen. Dan is het in feite niet meer dan een versimpeling van het huidige stelsel waarbij je de mogelijkheid om fiscaal nog wat bij te sturen overboord zet. Wat is daar de grote toegevoegde waarde dan nog van?
pi_59917996
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:27 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Behalve als er meer onzekerheid door komt op de huizenmarkt dat kan de groei ernstig remmen. Het zegt allemaal niet zo heel gek veel dus.
pi_59918138
quote:
Op zondag 6 juli 2008 00:02 schreef du_ke het volgende:
Door een zeer grote belastingvrije voet ben je juist ultiem bezig de zwakkeren te ontzien lijkt me .
Nee, want die zwakkeren betalen al geen belasting die gaan er dus ook niet op vooruit. Hoe groter de vrije voet, hoe groter de groep die erop vooruit gaat, vanaf de onderkant beschouwd. Dat komt wel met een prijskaartje: rijkeren zullen meer moeten ophoesten. Quod erat demonstrandum.
quote:
En je laat het vlakke idee dan wel heel erg snel vallen.
Nee. Een vlaktaks met een vrije voet van 100 euro is net zo vlak als een vlaktaks met een vrije voet van 100.000 euro. Het is gewoon een andere invulling van de Benthamse progressie.
quote:
Dan is het in feite niet meer dan een versimpeling van het huidige stelsel waarbij je de mogelijkheid om fiscaal nog wat bij te sturen overboord zet. Wat is daar de grote toegevoegde waarde dan nog van?
Dat lijkt me duidelijk: veel en veel minder complex (daarmee veel goedkoper), veel eerlijker en het ontneemt de politiek een middel om nog meer mensen aan het staatsinfuus te hangen.
  zondag 6 juli 2008 @ 01:16:00 #145
174657 TubewayDigital
Who's Bad...
pi_59919104
quote:
Op zondag 6 juli 2008 00:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Behalve als er meer onzekerheid door komt op de huizenmarkt dat kan de groei ernstig remmen. Het zegt allemaal niet zo heel gek veel dus.
als de maatregel eenmaal doorgevoerd is is de zekerheid weer terug.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:36:00 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59922302
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:16 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Maar het doorvoeren van de maatregel zal een behoorlijke impact hebben
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59923273
quote:
Op zondag 6 juli 2008 00:13 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, want die zwakkeren betalen al geen belasting die gaan er dus ook niet op vooruit. Hoe groter de vrije voet, hoe groter de groep die erop vooruit gaat, vanaf de onderkant beschouwd. Dat komt wel met een prijskaartje: rijkeren zullen meer moeten ophoesten. Quod erat demonstrandum.
[..]
Daarmee dus het ontzien van de zwakkeren ten opzichtevan nu. Een grotere groep 'zielig' maken en aan het staatsinfuus hangen dus.
quote:
Nee. Een vlaktaks met een vrije voet van 100 euro is net zo vlak als een vlaktaks met een vrije voet van 100.000 euro. Het is gewoon een andere invulling van de Benthamse progressie.
[..]
Neehoor het is gewoon een progressief stelsel met een grote belastingvrije voet. Hoe meer je verdient hoe meer je relatief en absoluut aan belasting moet hoesten. Niks vlaks aan.
quote:
Dat lijkt me duidelijk: veel en veel minder complex (daarmee veel goedkoper),
Ach hoe duur is die belastingdienst nou helemaal? Dat valt best mee hoor die paar cent die je daarmee uitspaart ben je elders wel weer kwijt gok ik zo .
quote:
veel eerlijker en het ontneemt de politiek een middel om nog meer mensen aan het staatsinfuus te hangen.
Maar wel weer nadelig voor mensen die te maken hebben met bv grote uitgaven voor ziekte of opleidingen. Het heeft dus 2 kanten. Ik vind het namelijk helemaal niet erg om "gewenst gedrag" fiscaal te stimuleren. Het werkt beter als je het isoleren van je spouwmuur of het volgen van een opleiding deels van de belasting af kan trekken dan dat je op jaarbasis 2 tientjes algemene belasting minder mag gaan betalen.
pi_59923286
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:16 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Klopt maar juist dit soort ingrijpende fiscale veranderingen kunnen als ze onhandig worden doorgevoerd voor ernstige economische crisis zorgen.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:43:57 #149
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59923345
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt maar juist dit soort ingrijpende fiscale veranderingen kunnen als ze onhandig worden doorgevoerd voor ernstige economische crisis zorgen.
En onhandig doorvoeren en onze belastingdienst gaan helaas hand in hand
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59923421
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En onhandig doorvoeren en onze belastingdienst gaan helaas hand in hand
We zullen jouw eens een poosje de belastingdienst aan laten sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')