FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Ticketbureau annuleert verkoop na sluiten overeenkomst
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 17:53
Afgelopen zaterdag; Lienelien in paniek, ticketservice heeft geen kaarten meer voor Lowlands. Op www.tickets4u.eu zijn de kaartjes maar zo'n ¤6 duurder dan via ticketservice, dus ik bestel daar, en betaal direct via credit card. Krijg ik vandaag deze mail:
quote:
Geachte mevrouw van Lienelien,

Helaas moeten we u mededelen dat uw bestelling voor het Lowlands evenement is geannuleerd.
Dit omdat er afgelopen zaterdag te veel boekingen waren binnen gekomen.
We hadden maar een beperkt aantal kaarten voor de prijs van ¤ 135,-.
Dit waren de zogeheten “early birth” kaarten.
Alle andere kaarten die we hebben vermelden een prijs die nog hoger is dan de prijs die wij u hebben berekend.
Dan hebben we het nog niet eens over de prijs die wij hebben betaald, want die ligt nog hoger.
Dit alles kon gebeuren omdat wij zelf zaterdag bij een ander groot festival stonden voor de kaartverkoop (Indian Summer) en ons voorraad systeem niet gekoppeld is aan de website.
Je kunt dus oneindig bestellen.
Er wordt aan de website gewerkt om dit in de toekomst tegen te gaan.
We begrijpen dat dit voor nu erg vervelend is voor u.
U kunt nog wel kaarten bestellen via de site alleen hebben we de prijs moeten verhogen.
Als u toch nog interesse heeft in de kaarten willen we u een korting van ¤ 25,- per kaartje aanbieden voor hetzelfde aantal kaarten als dat u eerder bij ons had besteld.
Mocht u hier verder nog vragen over hebben kunt u die naar ons mailen, of u kunt ons bereiken op 075-6122229 / 06-13779694.

Bestelling: ------------------------------------------------------------------------------
vrijdag 15 augustus 2008 | 14:00 - Lowlands - Walibi World, Evenemententerrein, Biddinghuizen
Entree - Categorie 2
1 kaart a ¤ 135,00 per stuk voor ¤ 135,00

Subtotaal: ¤ 135,00
Servicekosten: ¤ 6,00
Verzendkosten: ¤ 1,50
Korting iDEAL / Creditcard (VISA, MasterCard, Maestro): ¤ -1,50
Totaal: ¤ 141,00
------------------------------------------------------------------------------------------

Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes, Saskia
Volgens hun algemene voorwaarden kan dit helemaal niet:
(veel later dan 8 uur, geen schuld van derden, geen onvoorziene omstandigheden, zij missen gewoon de koppeling van hun voorraadsysteem aan de website. Er was naar mijn inzien ook geen sprake van een fout in de prijsberekening -> artikel 2 lid 2)
quote:
ARTIKEL 1: Algemeen
Lid 1. Algemeen

Naam:
Tickets4U B.V.

Handelsregister:
Kamer van Koophandel te Amsterdam (nummer: 34217084).

Doelstelling:
Het bemiddelen in de aan- en verkoop van entreebewijzen van evenementen in de breedste zin van de betekenis.

De algemene voorwaarden van Tickets4U B.V. zijn opgesteld met als doel duidelijkheid te scheppen tussen de kopende partij en verkopende partij, Tickets4U B.V. i.v.m. betalings- en leveringsverplichtingen van beide.

Art. 28B van de wet omzetbelasting staat niet toe BTW te vermelden. Dit geldt zowel voor de in- als verkoop van entreebewijzen.
Lid 2. Toepassing Algemene Voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Tickets4U B.V. en de kopende partij c.q verkopende partij. De algemene voorwaarden zijn van toepassing, ongeacht de vestigingsplaats van de bij die overeenkomst betrokken partijen en ook ongeacht de plaats waar de overeenkomst tot stand is gekomen dan wel ten uitvoer wordt gebracht.
Lid 3. Aanvaarding

Het doen van een bestelling houdt in dat de toepasselijkheid van deze voorwaarden wordt aanvaard. Indien de kopende partij zich niet kan verenigen met de inhoud van de voorwaarden dient de kopende partij schriftelijk en gemotiveerd binnen 72 uur na de overeenkomst te protesteren tegen de inhoud van deze.
ARTIKEL 2: Het tot stand komen en de inhoud van de overeenkomst
Lid 1. Het tot stand komen van de overeenkomst

Een overeenkomst tussen Tickets4U B.V. en de kopende partij, komt tot stand, middels:

- een online bestelling op de site www.tickets4U.nl
- een e-mail naar info@tickets4U.nl
- een telefonische bestelling.

Op de overeenkomst tussen de partijen is altijd van toepassing het Nederlands recht en bij het ontstaan van een juridisch conflict de rechter van de rechtbank Haarlem in eerste instantie bevoegd om van de zaak kennis te nemen.
Lid 2. Herroeping

Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan.

Indien de kopende partij de bestelling niet binnen 7 dagen heeft voldaan, is Tickets4U B.V. gemachtigd de bestelling zonder tegenbericht en zonder opgave van redenen te annuleren.
Lid 3. Verplichtingingen kopende partij

De kopende partij verstrekt Tickets4U B.V. alle gewenste gegevens bij het sluiten van de overeenkomst. Indien de kopende partij hierin te kort schiet of de juistheid van gegevens niet aannemelijk wordt geacht, kunnen de hierdoor ontstane kosten op de wederpartij worden verhaald en kan de overeenkomst worden ontbonden.

Wanneer de bestelde entreebewijzen niet worden afgehaald voor het evenement of wanneer de koper niet schriftelijk cq per email annuleert, is de gedane bestelling nog van kracht en zal het overeengekomen bedrag als nog in rekening worden gebracht bij de koper.

Wanneer de wederpartij met de tijdige betaling in gebreke blijft, wordt er aanspraak gemaakt op een contractuele rente van 0,5% per maand.
ARTIKEL 3: Betaling
Lid 1. Prijzen

De prijzen zijn gebaseerd op kostenfactoren zoals eventuele vervoerskosten, sociale lasten, tussenhandel, belastingen enzovoorts geldend op het moment van de aanbieding c.q. de overeenkomst tussen de kopende partij en Tickets4U B.V.. Onvoorziene veranderingen in bovengenoemde kostenfactoren ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

Een eerder tot stand gekomen overeenkomst, geldt niet automatisch voor nabestellingen.
Lid 2. Betaling

Tickets4U B.V. biedt een aantal betalingsmethoden aan waarvan gebruik gemaakt kan worden. De entreebewijzen worden pas verzonden of overhandigd zodra de betaling op de rekening van de Tickets4U B.V. is bijgeschreven of contant is voldaan.

Tickets4U B.V. is gemachtigd om een aanbetaling te vragen van 20% van het totale bedrag per reservering met een minimum bedrag van ¤ 10,00 per entreebewijs.
ARTIKEL 4: Leveringsmethoden

Na tot stand komen van de overeenkomst kan de kopende partij kiezen uit de volgende leveringsmethoden:
Lid 1. Aangetekend met waarde aangifte verzenden
Kosten hiervan zijn Euro 8,00 voor zendingen binnen Nederland. Na betaling van de bestelling en de verzendkosten wordt de bestelling, binnen 3 werkdagen aangetekend met waarde aangifte van de TNT Post verzonden. De zending is verzekerd tot maximaal ¤ 46,00.

Indien de TNT post medewerker niet in staat is de zending persoonlijk af te geven zal de zending naar het dichtstbijzijnde postkantoor worden verstuurd, alwaar het vanaf de volgende werkdag afgehaald kan worden tot 2 weken blijft liggen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld middels een schriftelijke melding van TNT post.
Lid 2. Verzenden zonder aantekenen

Dit gebeurd kosteloos maar het risico ligt volledig bij de kopende partij. Na betaling van de bestelling wordt de bestelling per gewone post via TNT Post verzonden. Bij vermissing is Tickets4U B.V. niet aansprakelijk.
Lid 3. Afhalen

De kopende partij kan op afspraak de gereserveerde entreebewijzen binnen 1 week, na het afsluiten van de overeenkomst afhalen. Na deze termijn kan zonder tegenbericht de overeenkomst worden ontbonden door Tickets4U B.V..

Indien het evenement binnen 2 werkdagen na de bestelling plaats vindt, dan kunnen de entreebewijzen alleen worden afgehaald. Er wordt dan met de kopende partij een afspraak gemaakt over de afhaling van de bestelde entreebewijzen. Wanneer de kopende partij deze entreebewijzen niet op het afgesproken tijdstip ophaalt, is Tickets4U B.V. gemachtigd de bestelling te laten vervallen en deze entreebewijzen aan derden te verkopen. Wanneer het Tickets4U B.V. niet lukt de entreebewijzen aan derden te verkopen, zullen de volledige kosten als nog verhaald worden op de persoon die de bestelling geplaatst heeft en niet heeft geannuleerd en/of afgehaald. Tenzij anders overeengekomen.

Lid 4. Annulering

Wanneer de entreekaarten nog niet afgehaald of betaald zijn, voor een evenement die over, langer dan 2 weken plaatsvindt, zullen bij annulering geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Indien de zending reeds betaald is en/of afgehaald, kunnen de entreebewijzen niet meer geretourneerd of geannuleerd worden. Wanneer de annulering binnen 2 weken voor het evenement plaatsvindt, wordt er 25% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de annulering 1 week voor het evenement of binnen 1 week voor het evenement plaats vindt, wordt er 50% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de annulering binnen 24 uur voor aanvang van het evenement plaats vindt, wordt er 75% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.

Wanneer de wederpartij met de tijdige betaling in gebreke blijft, wordt er aanspraak gemaakt op een contractuele rente van 0,5% per maand.
ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid

Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten.

Lid 2. Afgelasting evenement

Bij afgelasting van een evenement waarbij er sprake is van restitutie door de organisatoren van het evenement zelf, neemt de kopende partij genoegen met het oorspronkelijk op het entreebewijs vermelde verkoopbedrag(excl. servicekosten/fee) omdat in veel gevallen de entreebewijzen moeilijk zijn te verkrijgen en daaraan diverse kosten (mede in verband met tussenhandel) zijn verbonden.
Tickets4U B.V. kan door de kopende partij niet worden aangesproken voor het verschil tussen de door Tickets4U B.V. aan haar berekende verkoopprijs.
ARTIKEL 6: Wijzigingen/Aanvullingen

De onderneming heeft te allen tijde het recht de algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Deze wijzigingen en/of aanvullingen hebben geen terugwerkende kracht.


Ik heb ze al een mail teruggestuurd en ze gewezen op deze dingen, en dat ik mijn ticket binnen 5 werkdagen in mijn brievenbus verwacht.
Maar nu is mijn vraag: Sta ik in mijn recht? Is mijn interpretatie van de alg. voorwaarden goed?
43dinsdag 24 juni 2008 @ 17:56
Sorry hoor maar je hebt toch wel door dat je nooit en te nimmer kaarten moet bestellen bij zulke louche sites?
ThE_EDdinsdag 24 juni 2008 @ 17:58
Early Birth
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 18:01
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:56 schreef 43 het volgende:
Sorry hoor maar je hebt toch wel door dat je nooit en te nimmer kaarten moet bestellen bij zulke louche sites?
Ja, natuurlijk. Maar ik wil naar Lowlands, dus dan maar zo. Was tenminste nog betaalbaar. Op marktplaats vragen ze er ¤250 voor oid
Naamahdinsdag 24 juni 2008 @ 18:02
En hoeveel kosten die duurdere kaarten dan, die je nu met 25 euro korting mag kopen? Ik vind het raar.. Als de kaarten nou echt óp waren geweest (dan hadden ze nog niet in hun recht gestaan denk ik, maar toch..), maar nu hebben ze nog kaarten je moet er alleen meer voor betalen!! Vaag..
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 18:05
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:02 schreef Naamah het volgende:
En hoeveel kosten die duurdere kaarten dan, die je nu met 25 euro korting mag kopen? Ik vind het raar.. Als de kaarten nou echt óp waren geweest (dan hadden ze nog niet in hun recht gestaan denk ik, maar toch..), maar nu hebben ze nog kaarten je moet er alleen meer voor betalen!! Vaag..
¤225 nu oid. Dat ga ik dus echt niet doen.
En inderdaad, ze hebben nog kaarten, dus kom maar op d'r mee dacht ik zo..
Dirkhdinsdag 24 juni 2008 @ 18:05
De vraag is of ze jouw aanvraag in de eerste instantie hebben aanvaard. Bijvoorbeeld door een bevestigingsemail dat de opdracht in goede orde is ontvangen en verwerkt etc.
Daar konden ze nog wel eens op terugvallen, opdracht is niet aanvaard dus hoeven ze niet te leveren. (althans dat zullen ze zeggen)
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 18:07
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:05 schreef Dirkh het volgende:
De vraag is of ze jouw aanvraag in de eerste instantie hebben aanvaard. Bijvoorbeeld door een bevestigingsemail dat de opdracht in goede orde is ontvangen en verwerkt etc.
Daar konden ze nog wel eens op terugvallen, opdracht is niet aanvaard dus hoeven ze niet te leveren. (althans dat zullen ze zeggen)
Mail met als onderwerp 'orderbevestiging'
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bestelling.

U heeft er voor gekozen de tickets per post te willen ontvangen.

Voor het aangetekend versturen van tickets wordt ¤ 1,50 extra berekend.

Deze ¤ 1,50 wordt u kwijtgescholden aangezien u betaald d.m.v. iDEAL.

Bestelling: ------------------------------------------------------------------------------
vrijdag 15 augustus 2008 | 14:00 - Lowlands - Walibi World, Evenemententerrein, Biddinghuizen
1 kaart a ¤ 135,00 per stuk voor ¤ 135,00

Subtotaal: ¤ 135,00
Servicekosten: ¤ 6,00
Verzendkosten: ¤ 1,50
Korting iDEAL / Creditcard (VISA, MasterCard, Maestro): ¤ -1,50
Totaal: ¤ 141,00
------------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer uw betaling met iDEAL/Creditcard mislukt kunt u deze hervatten in het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website.

In het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website kunt u ook te allen tijde de status van uw bestelling volgen.

Bedankt voor uw interesse en veel plezier met uw bestelling.

Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.

Onderwerp 'belating factuur'
(direct betaald via creditcard dus)
quote:
Geachte mevrouw Lienelien,

Hierbij de bevestiging van uw betaling van factuur 2008027932.
Hartelijk bedankt voor uw keuze voor deze wijze van betalen.

Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.


[ Bericht 0% gewijzigd door lienelien op 24-06-2008 18:18:28 ]
spijkerbroekdinsdag 24 juni 2008 @ 18:11
Volgens mij sta je gewoon in je recht door het kaartje te eisen voor de prijs die je betaald hebt.

[ Bericht 43% gewijzigd door spijkerbroek op 24-06-2008 18:19:16 ]
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 18:11
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij sta je gewoon in je recht door het kaartje te eisen voor de prijs die je betaald hebt.
Volgens mij ook. Maarja, ik denk niet dat ik 'm ga kijgen van ze.
Hephaistos.dinsdag 24 juni 2008 @ 18:14
tvp'tje
123hopsaflopsdinsdag 24 juni 2008 @ 18:15
Je staat in je recht, het staat in de voorwaarde en ze hebben je bestelling bevestigd.

Maar hoe ga je je recht nu halen?
spijkerbroekdinsdag 24 juni 2008 @ 18:18
Alvast contactinformatie van ze:
http://www.tickets4u.eu/contact/
Kaboutertje_Xdinsdag 24 juni 2008 @ 18:22
tvp
Hephaistos.dinsdag 24 juni 2008 @ 18:22
Denk trouwens dat je beter een goede aangetekende brief kunt sturen waarin je juridische stappen aankondigt, dan een simpel mailtje.
Pappie_Culodinsdag 24 juni 2008 @ 18:29
Inderdaad, schrijf een goeie brief en dreig flink. Je staat 100% in je recht en de wederpartij is wettelijk verplicht tot levering over te gaan.

Vrij simpel.
D.ziredinsdag 24 juni 2008 @ 18:34
Ja volgens mij weten ze zelf ook heel goed dat ze ongelijk hebben. Maar waarschijnlijk zal 90% van de mensen er geen werk van maken.
Q.dinsdag 24 juni 2008 @ 18:35
En daarom moet je nooit met zulke oplichters in zee gaan.
Pappie_Culodinsdag 24 juni 2008 @ 18:36
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:35 schreef Q. het volgende:
En daarom moet je nooit met zulke oplichters in zee gaan.
Er zijn genoeg ticketbureaus die betrouwbaar zijn. Maar daar betaal je inderdaad ook het volle pond.
Hephaistos.dinsdag 24 juni 2008 @ 18:37
Je bent niet de enige trouwens
Dirkhdinsdag 24 juni 2008 @ 18:37
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 18:43
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Tjah, als je hier kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299236/0
Ze hebben hem een mail gestuurd waarin staat dat één van de contacten via waar zij kaartjes kopen ineens 60 kaartjes niet aan hen verkocht. Dus zullen ze zich wel gaan beroepen op overmacht, blabla, niet hun schuld, door derden. Maar toch is dat onzin eigenlijk aangezien ze nu nog wel kaartjes verkopen.
quote:
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
ja, dat hóren ze te doen. denk alleen niet dat ze het gaan doen
Morgen maar een aangetekende brief sturen
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 18:44
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Er zijn genoeg ticketbureaus die betrouwbaar zijn. Maar daar betaal je inderdaad ook het volle pond.
Ik ben best bereid om de offici:ele verkoopprijs te betalen, hoor
Ron.Burgundydinsdag 24 juni 2008 @ 18:44
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.
Q.dinsdag 24 juni 2008 @ 18:48
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:43 schreef lienelien het volgende:

[..]

Tjah, als je hier kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299236/0
Ze hebben hem een mail gestuurd waarin staat dat één van de contacten via waar zij kaartjes kopen ineens 60 kaartjes niet aan hen verkocht. Dus zullen ze zich wel gaan beroepen op overmacht, blabla, niet hun schuld, door derden. Maar toch is dat onzin eigenlijk aangezien ze nu nog wel kaartjes verkopen.
Je moet niet aanbieden wat je niet hebt.
Angel_of_Dthdinsdag 24 juni 2008 @ 18:49
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ik vermoed alleen dat ze voorlopig niet zullen toegeven en met een beetje pech zijn ze voordat TS haar gelijk krijgt ook door de kaarten heen. Dan kunnen ze dus niet aan hun verplichting voldoen, zullen ze TS schadeloos moeten stellen en zal ze haar geld terug krijgen.

Kutbedrijven zijn het.
Q.dinsdag 24 juni 2008 @ 18:49
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.
Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn. .
#ANONIEMdinsdag 24 juni 2008 @ 18:50
Ah Lienelien, gewoon last minute goed op marktplaats zoeken
DubzOnedinsdag 24 juni 2008 @ 18:50
tvp
Ron.Burgundydinsdag 24 juni 2008 @ 18:51
Van Tweakers
quote:
Dit is de reactie van tickets4u. Ze noemen het nu overmacht

quote:
De 2e prijsstijging was nodig omdat er ook naar ons toe een order is
geannuleerd.
We hadden namelijk nog 60 kaarten bij één van onze connecties besteld
die allemaal geannuleerd zijn.
Doordat er zaterdag niemand op kantoor aanwezig was en we dus het aantal
orders niet in de gaten konden houden hadden we helaas meerdere
overboekingen.
Dit noemen we dan ook overmacht.
We konden niet voorzien dat er zoveel kaarten op 1 dag besteld ging
worden.
Dan hadden we de prijs wel al eerder verhoogd.
Uw order is daarom dan ook geannuleerd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Groetjes xxxxx
Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
Dit soort bedrijven mogen van mij keihard aangepakt worden.

Ze hebben nog kaarten beschikbaar dus er kan daarbij geen sprake zijn van overmacht
Ron.Burgundydinsdag 24 juni 2008 @ 18:54
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:49 schreef Q. het volgende:

[..]

Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn. .
Ze verdienen inderdaad kapitalen en de prijzen worden ook steeds abnormaler
krieledinsdag 24 juni 2008 @ 19:03
Win eens informatie in bij de rechtswinkel, zou ik zeggen.
Smart_assdinsdag 24 juni 2008 @ 19:09
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:50 schreef Leonos het volgende:
Ah Lienelien, gewoon last minute goed op marktplaats zoeken
En dan alsnog meer dan 200 euro gaan betalen voor een kaartje zeker?
Pinballdinsdag 24 juni 2008 @ 19:12
quote:
Op dinsdag 24 juni 200817:58 schreef ThE_ED het volgende:
Early Birth
Dat is ernstig.

Wat een sukkels.
Roidinsdag 24 juni 2008 @ 19:25
Bijna m'n EK kaarten en hun verkocht !
Ruuddinsdag 24 juni 2008 @ 19:29
tvp, wat een debielen
erikklldinsdag 24 juni 2008 @ 19:30
Ik zou ze voor de rechter slepen, kijken wat die heel laat van hun verhaal.
krieledinsdag 24 juni 2008 @ 19:35
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:30 schreef erikkll het volgende:
Ik zou ze voor de rechter slepen, kijken wat die heel laat van hun verhaal.

Ben wel bang dat tegen die tijd dat de rechtzaak dient het al bijna weer Lowlands 2009 is.
hydraulixdinsdag 24 juni 2008 @ 19:56
wat in Lowlandstopic al genoemd werd: Kassa/Radar eventueel mailen.
t.v.p
frame-sawdinsdag 24 juni 2008 @ 20:02
Waarschijnlijk konden ze die 60 kaarten niet meer halen omdat je er tegen die tijd nog maar 2 per klant kon kopen (dacht ik te hebben gelezen)? En dus niet 3×20.
Stakkers wel, ik hoop nog dat je ze krijgt voor Lowlands.
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 20:05
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
ondeugenddinsdag 24 juni 2008 @ 20:10
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Dat dus, en ik zou me er ontzettend in vastbijten.
Echt netjes maar ontzettend vervelend gaan doen, publiciteit zoeken, mailen, bellen enz.
Volgens mij sta je ontzettend in je recht, dus dreigen met advocaat zou ik gewoon doen.
ondeugenddinsdag 24 juni 2008 @ 20:11
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:35 schreef kriele het volgende:

[..]

Ben wel bang dat tegen die tijd dat de rechtzaak dient het al bijna weer Lowlands 2009 is.
Ja maar dan heb je ze wel. Lijkt het mij zeker waard.
Tourniquetdinsdag 24 juni 2008 @ 20:21
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Inderdaad, breed advies inwinnen lijkt me nuttig. Tip: http://www.kopersbelangen.nl/ Een forum waar ook veel mensen met know-how van dit soort dingen rondlopen.

Wel tof dat je er werk van maakt en het niet gewoon laat zitten (zoals 95% wel zou doen helaas).
Q.dinsdag 24 juni 2008 @ 20:26
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Ombudsman is alleen voor problemen met de overheid.
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 20:28
oh. De website van Kassa raadt dat aan voor juridisch advies..
frame-sawdinsdag 24 juni 2008 @ 20:49
Ik dacht dat het ook voor problemen met bedrijven was? Moet je even op http://www.deombudsman.nl kijken, je hebt ook een nationale ombudsmanen dat is voor problemen met de overheid. Uit die andere site kan ik niet opmaken of dat alleen met de overheid te maken heeft.
lieneliendinsdag 24 juni 2008 @ 20:57
ok thnx!
hydraulixdinsdag 24 juni 2008 @ 23:20
Ja Lienelien, deel mijn mening met Tourniquet; goed dat je er werk van maakt (en ondertussen wel meedoen aan prijsvragen hè )
Gangster-Engeldinsdag 24 juni 2008 @ 23:25
Afgelopen zaterdag; G-E in paniek, ticketservice heeft geen kaarten meer voor Lowlands. Op www.tickets4u.eu zijn de kaartjes maar zo'n ¤6 duurder dan via ticketservice, dus ik bestel daar, en betaal direct via i-deal. En jawel hoor ik krijg vandaag precies dezelfde mail terug.

Ja ik weet dat het eigenlijk dom is om via zo'n malafide bedrijfje een kaartje te kopen maar ik had na een half uur googlen niet echt het idee dat het echt vaak mis ging bij ticket4u


Ergo: Ik ben het er uiteraard ook zeker niet mee eens en heb net de volgende mail de deur uitgedaan;
quote:
Beste Saskia,

Ik ben zeer teleurgesteld in de mail die ik van uw bedrijf vanmiddag heb mogen ontvangen. Ik vind namelijk dat ik volledig in mijn recht sta om het kaartje te kopen voor de, zaterdag 21 juni j.l., overeengekomen prijs van 135 euro. Ik heb advies ingewonnen en na bestudering van de algemene voorwaarden zijn er mijns inziens een tweetal passages waar deze discussie betrekking op heeft;

"Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan"

Aangezien ik ruimschoots aan alle voorwaarden heb voldaan (betaald en een orderbevestiging ontvangen) en ik onderstaande mail minimaal 72 uur na aanvaarding heb gekregen kan Ticket4U zich niet meer herroepen op dit artikel.

"ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid

Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten"

Aangezien uit uw mail blijkt dat u nog voldoende kaarten heeft, lijkt me overmacht en/of onvoorziene omstandigheden waardoor "Ticket4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten" juridisch volstrekt onhoudbaar. Het is immers uw verantwoording als ondernemer om het voorraad systeem te koppelen aan de website. Eventuele financiële schade uwerzijds voor het inkopen van kaarten tegen een hogere prijs (wat ik overigens ten zeerste betwijfel), valt dan ook volledig onder de noemer ondernemersrisico.

Ik begrijp dat het voor uw organisatie veel aantrekkelijker is om hogere prijzen voor dit product te vragen nu Lowlands reeds is uitverkocht. U heeft daar ook alle recht toe, echter U kunt niet met terugwerkende kracht een koopovereenkomst op deze gronden nietig verklaren. Ik hoop dan ook dat we het beide niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk en verwacht dat ik alsnog een kaartje aangetekend krijgt toegezonden op korte termijn, zodat het niet nodig is om me te beraden op verdere juridische stappen.

Hopend op een positieve reactie,

Met vriendelijke groet,

G-E.

Ik heb wel het gevoel dat ik volkomen in mijn recht sta, dus ik ben van plan om het er voor de verandering eens niet erbij te laten zitten.
Q.dinsdag 24 juni 2008 @ 23:28
Mooi, laat die lui het maar lekker weten. Ben benieuwd.
Gangster-Engeldinsdag 24 juni 2008 @ 23:31
Om jullie maar gelijk voor te zijn;

" U heeft daar ook alle recht toe"

weigerde mijn toetsenbord in eerste instantie overigens op het scherm te zetten . Echter het leek me wel gepast om de zaak ook van hun kant te bekijken.
Zelvawoensdag 25 juni 2008 @ 04:37
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Van Tweakers
[..]

Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
Geloof je het zelf? Er is bij Tickets4u geen één kaart voor 135 euro de deur uit gegaan uiteraard. Dit is gewoon een ordinair lokkertje. Er zijn genoeg gekken die dan alsnog voor de hoofdprijs een ticket bestellen.
r_onewoensdag 25 juni 2008 @ 05:12
Kan er geen conservatoir beslag gelegd worden op nog niet verkochte tickets?
Innisdemonwoensdag 25 juni 2008 @ 08:30
Heel goed. Laat ze maar eens merken dat deze vlieger niet opgaat.
Lightwoensdag 25 juni 2008 @ 08:33
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Van Tweakers
[..]

Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
Dit soort bedrijven mogen van mij keihard aangepakt worden.

Ze hebben nog kaarten beschikbaar dus er kan daarbij geen sprake zijn van overmacht
En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.
Ron.Burgundywoensdag 25 juni 2008 @ 09:19
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:33 schreef Light het volgende:

[..]

En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.
Die bedrijven zijn zelf schuld aan een stormloop van kaarten. De bedrijven kopen een hoop kaarten op waardoor de festivals sneller uitverkocht raken en daarom is de toeloop op kaarten groter.
karr-1woensdag 25 juni 2008 @ 09:33
tvp
#ANONIEMwoensdag 25 juni 2008 @ 09:38
tvp, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
krielewoensdag 25 juni 2008 @ 10:43
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja maar dan heb je ze wel. Lijkt het mij zeker waard.

True. Dit is een heel mooi incident om die lui eens aan te pakken.
MadGuywoensdag 25 juni 2008 @ 10:57
Dit wil ik wel even volgen. Ben benieuwd hoe het afloopt. Succes!
Angel_of_Dthwoensdag 25 juni 2008 @ 11:29
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:33 schreef Light het volgende:

[..]

En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.
Het is niet zo dat de verkoop net begon, er was zelfs net de dag ervoor een mail de deur uit gegaan bij de organisatie dat er nog maar 5.000 kaarten beschikbaar waren. Iedereen had kunnen weten dat het vrijdag of zaterdag uitverkocht zou zijn en dat dergelijke acties dus erg populair zouden zijn.
ottoaanmnstokkoswoensdag 25 juni 2008 @ 11:57
ik wil niet veel zeggen
maar als je iets wilt doen, moet je het heel snel doen.
voor je het weet is lowlands voorbij en zit je nog 4 jaar lang aan een rechtzaak vast die maar niet opschiet en wel kosten met zich meebrengt.
WheeleEwoensdag 25 juni 2008 @ 12:31
Die 'Early Birth'-tickets, zoals ze dat noemden, bood LL zelf ook al aan onder de naam Vroege Vogels-actie, voor 132.50. T4U kan hun actie dan wel zo noemen, maar niet voor de prijs van 135,-, dat is bijna de gewone verkoopprijs van een LL-ticket.
Als T4U nog gewoon tickets in voorraad hebben lijkt het me kat in het bakkie voor TS, T4U moet en kan gewoon leveren. Een organisatorische miskleun bij hun is niet het probleem van hun klanten .
Byte_Mewoensdag 25 juni 2008 @ 14:12
TVP, ben wel benieuwd naar de uitkomst
Sack_Blabbathwoensdag 25 juni 2008 @ 14:23
Ha, leuk, ticketmaffia terugpakken
Keffowoensdag 25 juni 2008 @ 14:35
TVP. Zeer benieuwd naar de afloop!
Bulletdodgerwoensdag 25 juni 2008 @ 15:10
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Je bent niet de enige trouwens
Niet zelfde persoon?
r_onewoensdag 25 juni 2008 @ 16:22
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:57 schreef ottoaanmnstokkos het volgende:
ik wil niet veel zeggen
maar als je iets wilt doen, moet je het heel snel doen.
voor je het weet is lowlands voorbij en zit je nog 4 jaar lang aan een rechtzaak vast die maar niet opschiet en wel kosten met zich meebrengt.
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 05:12 schreef r_one het volgende:
Kan er geen conservatoir beslag gelegd worden op nog niet verkochte tickets?
Nou?
Hephaistos.woensdag 25 juni 2008 @ 17:04
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:10 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Niet zelfde persoon?
Op Tweakers zitten geen meisjes
FADwoensdag 25 juni 2008 @ 18:12
zeer zeker niet dezelfde persoon me wel te verstaan
Chooselifewoensdag 25 juni 2008 @ 18:34
tvp

Ik heb bij worldwideticketshop besteld, en die levering duurt me ook te lang inmiddels.
Gangster-Engelwoensdag 25 juni 2008 @ 19:55
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
En al naar de rechtswinkel geweest? Ik wilde morgen ook eens gaan om te kijken of het zin heeft om enige stappen te ondernemen.

Ik kreeg overigens vandaag onderstaande mail terug:
quote:


Het is absoluut niet zo dat het voor ons aantrekkelijker is om ze nu voor een hogere prijs te verkopen.

De prijs op de kaartjes is nog minder dan de prijs die wij op de website hadden staan.

Dat is dus ook nog een fout die we hadden op de site.

We gaan natuurlijk geen kaarten met verlies verkopen.

Helaas is het allemaal zo gelopen daar is nu niets meer aan te veranderen.

De laatste kaarten zullen hoogst waarschijnlijk vandaag verkocht worden.

Dus raad ik u aan snel een beslissing te nemen over wat u wilt.
Zeer professioneel en vooral inhoudelijk goed mailtje natuurlijk

Ik zal dadelijk nog 1 mail terug sturen waarin ik vraag inhoudelijk in te gaan op mijn bezwaren. Ik verwacht overigens niet dat ik nog een kaartje krijg

Maar goed ik heb wel eens zin om echt me gelijk te gaan halen of in iedergeval goed uit te zoeken of ik dat juridisch ook daadwerkelijk heb. Voor mijn gevoel sta ik namelijk zeer sterk. Ik weet alleen bijvoorbeeld niet zeker of een mailwisseling/bevestiging ook echt rechtsgeldig is. Maar goed het gebeurd namelijk te vaak dat je bij zoiets je geld terug krijgt (dat hoop ik tenminste ) een paar keer GVD zegt en weer verder gaat met je leven. Ik heb allleen geen zin om er heel veel geld aan uit te geven. Iemand tips wat nu de beste methode is om verdere stappen te ondernemen?
-Sum-woensdag 25 juni 2008 @ 19:58
De prijs op de kaartjes is nog minder dan de prijs die wij op de website hadden staan.

Dat is dus ook nog een fout die we hadden op de site.

We gaan natuurlijk geen kaarten met verlies verkopen.


Dirkhwoensdag 25 juni 2008 @ 19:59
Wat een dom mailtje zeg, dus ze maken fout op fout. Tja, een kaartje verkopen en er verlies op maken... nee meneertje daar beginnen we niet aan.
Dan had je ze niet aan moeten bieden! De koper kan toch niet ruiken waar het kaartje voor in is gekocht en dan vervolgens denken "Goh, ze bieden het wel erg goedkoop aan, daar maken ze vast verlies op. Laat ik dan maar niet bestellen, stel je voor straks verliezen ze er nog op."

Snel beslissen hoor. Wat dom zeg.
Angel_of_Dthwoensdag 25 juni 2008 @ 20:00
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:55 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ik heb allleen geen zin om er heel veel geld aan uit te geven. Iemand tips wat nu de beste methode is om verdere stappen te ondernemen?
De rechtswinkel dus. De rechtswinkel hier helpt particulieren gratis, het zijn ook studenten (MER) die het doen, begeleid door docenten.
Hephaistos.woensdag 25 juni 2008 @ 20:02
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:55 schreef Gangster-Engel het volgende:


Ik kreeg overigens vandaag onderstaande mail terug:
[..]

Zeer professioneel en vooral inhoudelijk goed mailtje natuurlijk


Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.
whosvegaswoensdag 25 juni 2008 @ 20:14
Hoog tijd dat de politiek in gaat grijpen en gaat bepalen dat kaartjes niet op deze manier verkocht mogen worden (niet voor hogere prijzen als de officiele prijs).
Voor de finale van het EK ben ik kaarten tegen gekomen van meer dan 10.000 euro


Die bedrijven zitten met z'n allen concert kaartjes op te kopen, waardoor het sneller uitverkocht raakt, zodat zij een hogere prijs kunnen vragen. Als ik naar een concert wil, dat uitverkocht is, dan koop ik via particulier en betaal een paar teintjes als normaal. Nu betaal je voor Lowlands meer als 250 euro,

Dus een oproep aan iedereen, koop nooit bij dat soort bedrijven
Gangster-Engelwoensdag 25 juni 2008 @ 20:16
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:02 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.
+1 Werkelijkwaar elke zin in dat mailtje druist in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel.
whosvegaswoensdag 25 juni 2008 @ 20:20
Klacht indienen bij de consumentenbond
Als dat maar genoeg mensen doen, worden ze vanzelf een keer aangepakt
MadGuywoensdag 25 juni 2008 @ 20:31
Ik zeg ook: rechtswinkel.
whosvegaswoensdag 25 juni 2008 @ 20:33
Ik zou mijn geld terug laten storten en het hier proberen:
http://livenationnl.viago(...)ise-Kaartjes/E-86324
http://www.lowlands.nl/news.php?page=306
rubbereendwoensdag 25 juni 2008 @ 21:33
wat een mail van dat bureau die Saskia wordt nergens anders aangenomen gok ik
MadGuywoensdag 25 juni 2008 @ 22:00
Misschien is Saskia wel in haar eentje dat bureau?
Gangster-Engelwoensdag 25 juni 2008 @ 23:07
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:00 schreef MadGuy het volgende:
Misschien is Saskia wel in haar eentje dat bureau?
Ik acht dat zeker niet ondenkbaar. Net weer geantwoord:
quote:
Beste Saskia,

Ik vond de mail die ik vanmiddag van U mocht ontvangen hoogst onplezierig. Het irriteert me mateloos dat U in uw reactie op geen enkele door mij aangedragen argumenten ingaat.

Ons rechtssysteem zit gelukkig niet zo in elkaar dat U zich kunt beroepen op "Helaas is het allemaal zo gelopen daar is nu niets meer aan te veranderen", want in die situatie kan er nooit meer vertrouwd worden op aangegane overeenkomsten. Ik hoop dat U dit wel begrijpt. In dit geval bent U als verkoper namelijk een verplichting tot levering aangegaan, middels een rechtsgeldige zakelijke overeenkomst. Ik heb tot op heden nog geen enkel argument mogen ontvangen waardoor deze overeenkomst ontbonden kan worden. Momenteel zijn er nog steeds kaarten te bestellen voor Lowlands (of is er weer sprake van een oneindige voorraad?) via uw website, dus ik begrijp werkelijk niet waarom U niet kunt leveren. De prijs die U voor deze kaarten hebt betaald en het verlies dat uw organisatie daar eventueel mee maakt is in deze discussie volstrek irrelevant.

Maar goed na het lezen van onderstaande mail, heb ik aangenomen dat we er op deze manier niet uit zullen komen (aan U om het tegendeel te bewijzen), u kunt dan ook zeer binnenkort een aangetekende brief verwachten waarin ik "Ticket4U" officieel in gebreke van levering stel.


Met vriendelijke groet,

G-E


Morgen naar de rechtswinkel om te kijken wat de mogelijkheden zijn!
Dirkhwoensdag 25 juni 2008 @ 23:13
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:07 schreef Gangster-Engel het volgende:

[..]

Ik acht dat zeker niet ondenkbaar. Net weer geantwoord:
[..]

Morgen naar de rechtswinkel om te kijken wat de mogelijkheden zijn!
Het zou wel een keer mooi zijn als iemand het ook een keer zo ver laat komen. Juridische stappen nemen lijkt in de eerste instantie vrij makkelijk, maar dan blijkt dat er best wel wat tijd en in veel gevallen ook geld mee speelt en haakt men af. Dat weet Saskia, dat weten de meeste bedrijven en komen daar dan vaak ook mee weg.
Tourniquetwoensdag 25 juni 2008 @ 23:19
Let wel op dat je de ingebreke stelling juridisch 100% waterdicht maakt. Er zijn wat dingen waar je op moet letten die je bijvoorbeeld zeker moet vermelden en het zou zonde zijn als de "zaak" afketst door een onzorgvuldigheid.

Bijvoorbeeld, stuur een aangetekende brief óók per gewone post en meldt beide verzendmethoden in de brief. Als de aangetekende brief niet wordt opgehaald maar de gewone brief niet terugkomt heb je bewijs dat de brief verzonden is en is dit voor een rechter voldoende onderbouwing aan te nemen dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief.

En zo zijn er nog wat dingetjes (heb er helaas geen checklist van ofzo)

PS "U" is met een kleine letter, tenzij je God of bijv. de koningin bedoeld, maar dat lijkt me hier niet het geval.

[ Bericht 32% gewijzigd door Tourniquet op 25-06-2008 23:34:53 ]
hydraulixwoensdag 25 juni 2008 @ 23:52
Ik vind het erg spannend hoe het allemaal af gaat lopen en hoop ook dat TS (en andere gedupeerden) zich niet laten kennen. Ben zelf wel in het bezit van een kaartje, maar word er zelf opgefokt van om alles te lezen hier!
Mirko_Zitrovicwoensdag 25 juni 2008 @ 23:54
Ik heb het hier in WGR al eens eerder geschreven, maar ik vind het schokkend hoe slecht kleine ondernemers op de hoogte zijn van hun rechten en, met name, plichten. Het kan gewoon niet zo zijn dat je als bedrijf maar wat doet.

In dit geval zullen ze heus wel weten dat wat ze doen niet in de haak is, maar proberen ze je gewoon af te bluffen. Die Saskia moet gewoon eens een echte vent zijn en haar verlies nemen, verder verdient ze toch zakken vol met geld met deze parasitaire business dus geen gezeur.

Waar zijn de capabele mensen gebleven?
lieneliendonderdag 26 juni 2008 @ 00:06
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:33 schreef whosvegas het volgende:
Ik zou mijn geld terug laten storten en het hier proberen:
http://livenationnl.viago(...)ise-Kaartjes/E-86324
http://www.lowlands.nl/news.php?page=306
veel te duur..
lieneliendonderdag 26 juni 2008 @ 00:07
Ik heb overigens nog helemaal geen reactie op mijn mail. Als ik tijd heb, ga ik morgen eens kijken wat de rechtswinkel voor me kan doen. Echt belachelijk..
spijkerbroekdonderdag 26 juni 2008 @ 00:47
Echt super wat jullie doen!
Ik heb dan wel geen overeenkomst met dit bedrijf, maar vind het wel ronduit schandalig wat zij (en soortgelijke bedrijven) doen. For what it's worth: mijn steun hebben jullie!
lieneliendonderdag 26 juni 2008 @ 01:02


Zie net dat de rechtswinkel alleen op donderdagavond een inloopspreekuur heeft, maar ik kan morgen wel de hele dag bellen. Dus dat ga ik sowieso wel doen.

Erg vreemd trouwens dat Gangster-Engel vandaag wél een reactie heeft gekregen en ik niet.. Heb m'n mail net nog een keer naar ze gestuurd. Aangetekende brief gaat ook zsm op de post
hydraulixdonderdag 26 juni 2008 @ 01:14
Verzend het dan ook via de 'normale' weg (tip wat Tourniquet gaf) en blijf ook het topic op tweakers volgen (of misschien doe je dat al). Deel mijn mening ook met Spijkerbroek: mijn steun hebben jullie ook!
rene90donderdag 26 juni 2008 @ 07:47
Wat een grafbedrijf. Je hebt genoeg aan de tips die ik hier lees en top dat je er ook iets mee doet.

We wachten af.
Erasmodonderdag 26 juni 2008 @ 08:04
Die mails die ze schrijven, is die typmiep soms een afgewezen pabo-studente ofzo
Rescodonderdag 26 juni 2008 @ 08:50
Tvp, succes ermee TS
veritadonderdag 26 juni 2008 @ 09:02
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:31 schreef WheeleE het volgende:
Die 'Early Birth'-tickets, zoals ze dat noemden, bood LL zelf ook al aan onder de naam Vroege Vogels-actie, voor 132.50. T4U kan hun actie dan wel zo noemen, maar niet voor de prijs van 135,-, dat is bijna de gewone verkoopprijs van een LL-ticket.
Als T4U nog gewoon tickets in voorraad hebben lijkt het me kat in het bakkie voor TS, T4U moet en kan gewoon leveren. Een organisatorische miskleun bij hun is niet het probleem van hun klanten .

Wie zit er nu te wachten op vroege bevallingskaarten?
Ow wacht, deze briljante organisatie bedoelt vast 'Early Birds'

OT: you go TS, ik zou ook heel vasthoudend zijn en ze inderdaad even goed laten merken dat je het er niet bij laat zitten.
CraZaaydonderdag 26 juni 2008 @ 09:23
tvp!

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Pappie_Culodonderdag 26 juni 2008 @ 09:31
Nogmaals, zij hebben je aankoop bevestigd en zijn dus juridisch verplicht te leveren. Zeker omdat er geen enkel (voor deze situatie relevant) voorbehoud wordt gemaakt in hun eigen voorwaarden.

Meer valt er niet over te twisten.
r_onedonderdag 26 juni 2008 @ 09:35
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:02 schreef verita het volgende:
Wie zit er nu te wachten op vroege bevallingskaarten?
Is in OUD vast wel animo voor
lieneliendonderdag 26 juni 2008 @ 10:20
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 01:14 schreef hydraulix het volgende:
Verzend het dan ook via de 'normale' weg (tip wat Tourniquet gaf) en blijf ook het topic op tweakers volgen (of misschien doe je dat al). Deel mijn mening ook met Spijkerbroek: mijn steun hebben jullie ook!
Idd, ga ik ook doen ja.
En dat volg ik idd ook, ik heb ook al contact met de ts daarvan
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nogmaals, zij hebben je aankoop bevestigd en zijn dus juridisch verplicht te leveren. Zeker omdat er geen enkel (voor deze situatie relevant) voorbehoud wordt gemaakt in hun eigen voorwaarden.

Meer valt er niet over te twisten.
Nee, klopt. Maar als je kijkt naar de houding van dit bedrijf zie ik het niet echt meer gebeuren..
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:04 schreef Erasmo het volgende:
Die mails die ze schrijven, is die typmiep soms een afgewezen pabo-studente ofzo
Dat dacht ik ook al ja
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:02 schreef verita het volgende:

[..]

Wie zit er nu te wachten op vroege bevallingskaarten?
Ow wacht, deze briljante organisatie bedoelt vast 'Early Birds'

OT: you go TS, ik zou ook heel vasthoudend zijn en ze inderdaad even goed laten merken dat je het er niet bij laat zitten.
Ik ga ze inderdaad lekker lang lastigvallen
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:23 schreef CraZaay het volgende:
tvp!

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Nee, helaas niet. Maar ook zonder rbverz. moeten ze me gewoon een kaartje geven
r_onedonderdag 26 juni 2008 @ 10:23
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:23 schreef CraZaay het volgende:
tvp!

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Die nemen een zaak als deze niet in behandeling, daarvoor is de vordering niet groot genoeg.
Tinkepinkdonderdag 26 juni 2008 @ 12:06
Je zou het eens kunnen proberen via de Geschillencommissie.
r_onedonderdag 26 juni 2008 @ 12:08
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
Je zou het eens kunnen proberen via de Geschillencommissie.
Welke GC?
Tinkepinkdonderdag 26 juni 2008 @ 12:13
Ik zou ze gewoon even bellen en vragen of dit een geschil is dat door de geschillencommissie in behandeling genomen kan worden. Misschien valt het onder een andere commissie dan je vooraf zelf denkt:

Alle geschillencommissies zijn te bereiken op:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310
Fax: 070-3658814
r_onedonderdag 26 juni 2008 @ 12:34
Ik denk niet dat tickets4u bij willekeurig welke GC is aangesloten.
MadGuydonderdag 26 juni 2008 @ 13:41
Het is eigenlijk jammer dat we niet een grote zak geld tot onze beschikking hebben zodat we en masse daar kaarten kunnen bestellen, zodat zij weer in gebreke blijven en wij dus en masse actie kunnen ondernemen. Kapot maken, die Saskia.
Tourniquetdonderdag 26 juni 2008 @ 14:25
Twee kamerleden zijn overigens wel bezig met een wetsvoorstel dit soort tussenhandel te verbieden:

Nooit meer veel te dure kaartjes

Hoe eerder hoe beter wat mij betreft.
Gangster-Engeldonderdag 26 juni 2008 @ 22:29
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:54 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Ik heb het hier in WGR al eens eerder geschreven, maar ik vind het schokkend hoe slecht kleine ondernemers op de hoogte zijn van hun rechten en, met name, plichten. Het kan gewoon niet zo zijn dat je als bedrijf maar wat doet.

In dit geval zullen ze heus wel weten dat wat ze doen niet in de haak is, maar proberen ze je gewoon af te bluffen. Die Saskia moet gewoon eens een echte vent zijn en haar verlies nemen, verder verdient ze toch zakken vol met geld met deze parasitaire business dus geen gezeur.

Waar zijn de capabele mensen gebleven?

Compleet mee eens. Dit is eerlijkshalve de eerste keer dat ik met zo'n organisatie te maken krijg, maar letterlijk elke zin van bovenstaande reactie van Ticket4U druist regelrecht tegen mijn rechtsgevoel in. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dan ze denken om zo'n manier te kunnen ondernemen. Ze gooien het er steeds op dat ze geen kaarten met verlies kunnen verkopen, maar het is voor mij als afnemer toch volstrekt irrelevant wat zij voor de kaarten hebben betaald. Ik zie het al gebeuren dat je de AH uitloopt met een winkelwagen vol met krattten bier, omdat deze in de bonus waren en dat er dan iemand achter je aan komt rennen....."sorry bij nader inzien hebben we deze kratten onder kostprijs verkocht, wilt u even het dubbele afrekenen?"

Als ik niet zo'n reactie terug had gehad, was ik er wellicht niet eens mee doorgegaan, maar nu ben ik vanavond gelijk uit mijn werk naar de rechtswinkel gegaan.

Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld . Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!

@Lienelien, ik zou ook zsm naar de rechtswinkel gaan, want van hoe meer kanten er iets aangedaan wordt, hoe groter de kans van slagen. Tip; Neem alle mails/bewijs van betaling/voorwaarden mee.
FJDdonderdag 26 juni 2008 @ 22:39
Overmacht Yeah right, ik zou gewoon je krachten bundelen en ze voor het gerecht slepen en duidelijk maken dat je alle kosten ook op hen zult verhalen

Mocht je om een of andere financiële reden de zaak in een later stadium niet door kunnen voeren dan doe ik iig een donatie. Met genoeg medestanders moet het mogelijk zijn om dergelijke kosten te dragen

[ Bericht 16% gewijzigd door FJD op 26-06-2008 22:45:50 ]
MinderMutsigdonderdag 26 juni 2008 @ 22:46
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:58 schreef ThE_ED het volgende:
Early Birth
Prenatale reservering van Lowlandskaarten.
MadGuydonderdag 26 juni 2008 @ 22:48
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:

Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld . Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!
Oeh! Ben benieuwd hoe het gaat lopen!
ondeugenddonderdag 26 juni 2008 @ 22:53
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:

Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld . Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!


Goed nieuws !
Succes.
lieneliendonderdag 26 juni 2008 @ 22:53
Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken enzo


G-E: ga ik ook zeker doen! Alleen hier in Amsterdam hebben ze maar één keer per week een inloopspreekuur.. Moet morgen werken, maar probeer dan iig wel te bellen, was er helaas vandaag nog niet van gekomen. Ik heb overigens nog geen enkele reactie meer ontvangen van tickets4u!
rene90donderdag 26 juni 2008 @ 23:03
Misschien volgt tickets4u het hier ook wel
Lightdonderdag 26 juni 2008 @ 23:04
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:19 schreef Tourniquet het volgende:
Let wel op dat je de ingebreke stelling juridisch 100% waterdicht maakt. Er zijn wat dingen waar je op moet letten die je bijvoorbeeld zeker moet vermelden en het zou zonde zijn als de "zaak" afketst door een onzorgvuldigheid.

Bijvoorbeeld, stuur een aangetekende brief óók per gewone post en meldt beide verzendmethoden in de brief. Als de aangetekende brief niet wordt opgehaald maar de gewone brief niet terugkomt heb je bewijs dat de brief verzonden is en is dit voor een rechter voldoende onderbouwing aan te nemen dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief.
Aangetekend versturen is voldoende hoor. Als die brief dan geweigerd wordt, kan een rechter er alsnog vanuit gaan dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief. En als de brief niet terugkomt maar ook niet wordt afgeleverd dan heeft de TPG zich niet aan de afspraak gehouden.
quote:
En zo zijn er nog wat dingetjes (heb er helaas geen checklist van ofzo)
Zou daar een checklist van zijn dan? Het belangrijkste lijkt me dat je de tegenpartij een redelijke kans biedt om het probleem op te lossen. Korter dan een week is te kort, zeker als je brieven heen en weer gaat sturen.
quote:
PS "U" is met een kleine letter, tenzij je God of bijv. de koningin bedoeld, maar dat lijkt me hier niet het geval.
Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletter
Tourniquetdonderdag 26 juni 2008 @ 23:52
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:04 schreef Light het volgende:

[..]

Aangetekend versturen is voldoende hoor. Als die brief dan geweigerd wordt, kan een rechter er alsnog vanuit gaan dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief. En als de brief niet terugkomt maar ook niet wordt afgeleverd dan heeft de TPG zich niet aan de afspraak gehouden.
Misschien wel voldoende, maar het is wel aan te raden omdat je dan sterker staat. Zie: http://www.debeir-vanraes.be/advies.htm
Bij weigering van de aangetekende brief kan de tegenpartij immers stellen niet van de ingebrekestelling op de hoogte te zijn geweest. Als je de brief ook met de normale post verstuurt heb je bewijs er alles aan gedaan te hebben om de boodschap over te brengen.
quote:
Zou daar een checklist van zijn dan? Het belangrijkste lijkt me dat je de tegenpartij een redelijke kans biedt om het probleem op te lossen. Korter dan een week is te kort, zeker als je brieven heen en weer gaat sturen.
Er zijn een paar punten die je altijd moet vermelden, inderdaad de redelijke termijn maar bijv. ook dat alle voortvloeiende kosten voor hun rekening komen enz.
quote:
Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletter
Uiteraard.
hydraulixvrijdag 27 juni 2008 @ 01:47
Misschien een idee om ook de media in te lichten. Dit geval past wel bij (klinkt misschien wel suf ) Hart van Nederland
whosvegasvrijdag 27 juni 2008 @ 07:59
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:

[..]

Compleet mee eens. Dit is eerlijkshalve de eerste keer dat ik met zo'n organisatie te maken krijg, maar letterlijk elke zin van bovenstaande reactie van Ticket4U druist regelrecht tegen mijn rechtsgevoel in. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dan ze denken om zo'n manier te kunnen ondernemen. Ze gooien het er steeds op dat ze geen kaarten met verlies kunnen verkopen, maar het is voor mij als afnemer toch volstrekt irrelevant wat zij voor de kaarten hebben betaald. Ik zie het al gebeuren dat je de AH uitloopt met een winkelwagen vol met krattten bier, omdat deze in de bonus waren en dat er dan iemand achter je aan komt rennen....."sorry bij nader inzien hebben we deze kratten onder kostprijs verkocht, wilt u even het dubbele afrekenen?"

Als ik niet zo'n reactie terug had gehad, was ik er wellicht niet eens mee doorgegaan, maar nu ben ik vanavond gelijk uit mijn werk naar de rechtswinkel gegaan.

Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld . Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!

@Lienelien, ik zou ook zsm naar de rechtswinkel gaan, want van hoe meer kanten er iets aangedaan wordt, hoe groter de kans van slagen. Tip; Neem alle mails/bewijs van betaling/voorwaarden mee.
Gaaf, dat je er serieus werk van gaat maken. Aanpakken die lui
Merelvrijdag 27 juni 2008 @ 09:22
Ben benieuwd hoe dit afloopt, goed dat jullie er werk van maken!
Keffovrijdag 27 juni 2008 @ 09:32
Heel goed, pak ze aan die ratten die denken ff snel winst te maken over de ruggen van hard werkende burgers! Mijn steun heb je / hebben jullie!
Levitationvrijdag 27 juni 2008 @ 09:32
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 01:47 schreef hydraulix het volgende:
Misschien een idee om ook de media in te lichten. Dit geval past wel bij (klinkt misschien wel suf ) Hart van Nederland
Of Kassa, of Radar, of misschien zelfs wel Opgelicht.
DancingPhoebevrijdag 27 juni 2008 @ 10:02
Ja, waarom niet de media? Het is komkommertijd. Het is in de afgelopen maanden meerdere keren ter sprake gekomen in het nieuws en de politiek.
MadGuyvrijdag 27 juni 2008 @ 10:11
Nóg een gedupeerde.
l3lastervrijdag 27 juni 2008 @ 10:27
die kut hoer bij ticket4u moeten ze gewoon kielhalen
dronkeykongvrijdag 27 juni 2008 @ 10:31
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:

[..]

Compleet mee eens. Dit is eerlijkshalve de eerste keer dat ik met zo'n organisatie te maken krijg, maar letterlijk elke zin van bovenstaande reactie van Ticket4U druist regelrecht tegen mijn rechtsgevoel in. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dan ze denken om zo'n manier te kunnen ondernemen. Ze gooien het er steeds op dat ze geen kaarten met verlies kunnen verkopen, maar het is voor mij als afnemer toch volstrekt irrelevant wat zij voor de kaarten hebben betaald. Ik zie het al gebeuren dat je de AH uitloopt met een winkelwagen vol met krattten bier, omdat deze in de bonus waren en dat er dan iemand achter je aan komt rennen....."sorry bij nader inzien hebben we deze kratten onder kostprijs verkocht, wilt u even het dubbele afrekenen?"

Als ik niet zo'n reactie terug had gehad, was ik er wellicht niet eens mee doorgegaan, maar nu ben ik vanavond gelijk uit mijn werk naar de rechtswinkel gegaan.

Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld . Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!

@Lienelien, ik zou ook zsm naar de rechtswinkel gaan, want van hoe meer kanten er iets aangedaan wordt, hoe groter de kans van slagen. Tip; Neem alle mails/bewijs van betaling/voorwaarden mee.
Geweldig, mijn steun heb je

En anders kan je altijd nog een bombrief richting Saskia sturen
Angel_of_Dthvrijdag 27 juni 2008 @ 12:50
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:04 schreef Light het volgende:
Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletter
En bij het aanspreken van een vorst. Verder is het volgens mij niet zozeer 'verboden' om een hoofdletter te gebruiken, maar wel ongebruikelijk en ouderwets.

Maar dat terzijde. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen als de rechtswinkel er inderdaad een zaak van wil maken.
JJdJ1984vrijdag 27 juni 2008 @ 13:37
tevepe
Gangster-Engelvrijdag 27 juni 2008 @ 14:26
Zojuist al het "bewijsmateriaal" gedumpt bij de rechtswinkel. Zoals al eerder gezegd lijkt alsof ik sterk sta, maar ze gingen het nog nader onderzoeken. Aangezien het daar op vrijwillige basis is kan het even duren, maar ik krijg in de loop van volgende week bericht!

Ben zeer benieuwd wat ze bij de andere rechtswinkels zeggen!

Ik ben nu weg naar een heel ander type festival waar ik wel kaartjes voor kon krijgen tegen een normale prijs : concert at Sea.
Slurfvrijdag 27 juni 2008 @ 14:46
Ik hoop dat tickets4u uiteindelijk zoveel proces kosten moet gaan betalen dat ze failliet gaan. Kut bedrijven.
UncleSamvrijdag 27 juni 2008 @ 14:46
tvp'tje!
Thomassvrijdag 27 juni 2008 @ 15:10
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ';'
AND persoonsgegevens_items_velden_emailadres.log_geschiedenis_' at line 18


Goed ontwikkelde en beveiligde site
peejdorievrijdag 27 juni 2008 @ 15:13
tvp

en succes!
Nembrionicvrijdag 27 juni 2008 @ 15:19
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 01:47 schreef hydraulix het volgende:
Misschien een idee om ook de media in te lichten. Dit geval past wel bij (klinkt misschien wel suf ) Hart van Nederland
Ehm sorry hoor, maar je moet wel een enorm suffe droeftoeter zijn wil je met je kop bij HvN gaan staan huilen
MadGuyvrijdag 27 juni 2008 @ 15:34
Suffe droeftoeter of niet: er wordt veel naar gekeken, en je zult niet de eerste zijn die door dat programma wat voor elkaar krijgt. Alle slechte publiciteit voor dat bedrijf (lees: Saskia) is mooi meegenomen.
lienelienvrijdag 27 juni 2008 @ 17:49
Vanmiddag een (telefonisch) interview gehad met Campus Radio hierover. Misschien pikken andere media het dan op...
lienelienvrijdag 27 juni 2008 @ 17:49
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, waarom niet de media? Het is komkommertijd. Het is in de afgelopen maanden meerdere keren ter sprake gekomen in het nieuws en de politiek.
Zomerstop.. Een van mijn huisgenootjes gaat stagelopen bij opgelicht, maar zij beginnen pas weer op 11 augustus
whosvegasvrijdag 27 juni 2008 @ 17:52
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:10 schreef Thomass het volgende:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ';'
AND persoonsgegevens_items_velden_emailadres.log_geschiedenis_' at line 18


Goed ontwikkelde en beveiligde site
hacken die zooi
lienelienvrijdag 27 juni 2008 @ 19:01
Klik hier voor mij, Tickets4u zelf en Mojo op de radio. Nouja, radio.. Campusradio. Maar zoals ik al zei: misschien pikken andere media het nu op oid...
Lightvrijdag 27 juni 2008 @ 19:52
Gelukkig geven ze zelf ook aan dat ze prutsers zijn. Als ze aan goed voorraadbeheer doen en dat netjes koppelen aan de webshop dan heb je geen overboekingen. Of, als de koppeling iets minder goed is, misschien een handjevol overboekingen. En dat is nog wel te voorkomen door gewoon in eerste instantie al 10 of 20 kaarten minder beschikbaar te maken.
rene90vrijdag 27 juni 2008 @ 20:09
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:01 schreef lienelien het volgende:
Klik hier voor mij, Tickets4u zelf en Mojo op de radio. Nouja, radio.. Campusradio. Maar zoals ik al zei: misschien pikken andere media het nu op oid...
Wat een prutser aan de telefoon. Hoop dat je er echt mee doorgaat hoor om je kaartje te bemachtigen. Ik zou even rondmailen naar sbs6, rtl at5 of weet ik het, hoe meer mediaaandacht hoe beter denk ik zo.
Angel_of_Dthvrijdag 27 juni 2008 @ 20:18
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:01 schreef lienelien het volgende:
Klik hier voor mij, Tickets4u zelf en Mojo op de radio. Nouja, radio.. Campusradio. Maar zoals ik al zei: misschien pikken andere media het nu op oid...
Wat een laf 'interview' met die Tickets4U gozer. Leg hem eens flink het vuur aan de schenen, wijs hem eens goed op zijn plichten. Hier had natuurlijk heel veel meer in gezeten.
MadGuyvrijdag 27 juni 2008 @ 20:20
Ja, daar had meer uitgesleept kunnen worden. Maar goed, het is natuurlijk campusradio.

Saskia heeft wel een zware stem, trouwens.

"Hoe komen ze erbij dat we een onbetrouwbaar bedrijf zijn, wat je besteld krijg je gewoon geleverd. Alleen dit is een incidentje."
Angel_of_Dthvrijdag 27 juni 2008 @ 20:30
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 20:20 schreef MadGuy het volgende:
Ja, daar had meer uitgesleept kunnen worden. Maar goed, het is natuurlijk campusradio.
Van de school voor journalistiek, dus ik had er meer van verwacht.
rene90vrijdag 27 juni 2008 @ 20:45
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 20:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Van de school voor journalistiek, dus ik had er meer van verwacht.
Gezien dat feit, zou je dat zeker verwachten, had tickets4u duidelijk gewezen op de rechten, nu kwam hij er makkelijk van af. Stuur rtl boulevard erop af zou ik zeggen
MadMastervrijdag 27 juni 2008 @ 22:14
Ik ga dit even volgen, heb in 2001 met kaarten voor U2 op Slane Castle in Ierland ook zoiets aan de hand gehad.
Kreeg toen na flink wat drammen en dreigen uiteindelijk de gemaakte kosten (ruim 1800 gulden voor 3 personen) 2 x terug (van Duits boekingskantoor zelf én hun onderaannemer), dus uiteindelijk ben ik er nog zeer goed van afgekomen...

Op de barricade...
Locustazaterdag 28 juni 2008 @ 01:42
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.
Dit dus
MadGuyzaterdag 28 juni 2008 @ 16:03
Leuk ook die Google Ads in dit topic.
jochem8zondag 29 juni 2008 @ 00:01
Ik blijf het even volgen.
Steven184zondag 29 juni 2008 @ 12:43
quote:
Op zondag 29 juni 2008 00:01 schreef jochem8 het volgende:
Ik blijf het even volgen.
MAY-bemaandag 30 juni 2008 @ 16:24
500 TICKETS
Weer een extra, speciaal en breaking nieuwtje voor iedereen met een LLowlife profiel: er zijn 500 extra Lowlands tickets beschikbaar gekomen!

Doordat een kaartenactie met een sponsor op het laatste moment niet doorgaat, komen deze tickets weer beschikbaar voor de verkoop. Tegen de normale prijs natuurlijk!

Om chaos, vechtpartijen en lange rijen bij het postkantoor te voorkomen, worden de tickets alleen op internet verkocht via LiveNation.nl
Om zwarthandel tegen te gaan kun je maximaal 2 tickets kopen.
blessed19maandag 30 juni 2008 @ 16:41
quote:
Op zondag 29 juni 2008 00:01 schreef jochem8 het volgende:
Ik blijf het even volgen.
Byte_Memaandag 30 juni 2008 @ 16:46
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:24 schreef MAY-be het volgende:
500 TICKETS
Weer een extra, speciaal en breaking nieuwtje voor iedereen met een LLowlife profiel: er zijn 500 extra Lowlands tickets beschikbaar gekomen!

Doordat een kaartenactie met een sponsor op het laatste moment niet doorgaat, komen deze tickets weer beschikbaar voor de verkoop. Tegen de normale prijs natuurlijk!

Om chaos, vechtpartijen en lange rijen bij het postkantoor te voorkomen, worden de tickets alleen op internet verkocht via LiveNation.nl
Om zwarthandel tegen te gaan kun je maximaal 2 tickets kopen.
alweer uitverkocht, of nog niet beschikbaar?
sylvesterrrmaandag 30 juni 2008 @ 19:31
Interessant...

tvp
Technovikingmaandag 30 juni 2008 @ 20:24
quote:
Op zondag 29 juni 2008 00:01 schreef jochem8 het volgende:
Ik blijf het even volgen.
lienelienmaandag 30 juni 2008 @ 21:03
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:46 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

alweer uitverkocht, of nog niet beschikbaar?

alweer uitverkocht denk ik zo..
rubbereendmaandag 30 juni 2008 @ 22:19
ja ze waren er in 15 minuutjes doorheen
lienelienmaandag 30 juni 2008 @ 22:42
hm.
Jammer dat ik niet thuis was..!
rene90dinsdag 1 juli 2008 @ 07:28
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:42 schreef lienelien het volgende:
hm.
Jammer dat ik niet thuis was..!
Al een update lien?
lieneliendinsdag 1 juli 2008 @ 15:19
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 07:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Al een update lien?
heb vandaag al meerdere keren gebeld naar de rechtswinkel maar ze nemen niet op.. (langsgaan kan alleen op donderdagavond en dan moet ik werken..)
Ga zo weer bellen.

Oja, en tickets4u weigert nog altijd te reageren op mijn mails
lieneliendinsdag 1 juli 2008 @ 15:59
De rechtswinkel heeft het voor me nagekeken, en ze zeggen wel zeker te weten dat tickets4u zich gaat verschuilen achter 'onvoorziene omstandigheden' en blabla, ze hebben al vaker zo'n gevalletje gehad.
Ze raden me wel aan om een aangetekende brief te sturen, ze 5 werkdagen te geven voor een oplossing, en dan maar even afwachten. Ze zei ook dat ik maar niet meer op een kaartje moet rekenen, maar dat ik ze dan nog wel even kan lastigvallen met brieven/mails/telefoontjes.
Dus, nog niets verdergekomen..
frame-sawdonderdag 3 juli 2008 @ 11:02
Hmm, ik hoop voor je dat je nog ergens een kaartje kunt fixen, maar dat zal wel niet via tickets4u zijn
MOETIGdonderdag 3 juli 2008 @ 11:08
succes, hak ze in de pan!
r_onedonderdag 3 juli 2008 @ 11:46
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:59 schreef lienelien het volgende:
De rechtswinkel heeft het voor me nagekeken, en ze zeggen wel zeker te weten dat tickets4u zich gaat verschuilen achter 'onvoorziene omstandigheden' en blabla, ze hebben al vaker zo'n gevalletje gehad.
Uiteraard zal tickts4u dat proberen, of ze er mee weg komen is punt 2. Welke omstandigheden waren dan 'onvoorzien' én kunnen tickets4u niet worden toegerekend?
quote:
Dus, nog niets verdergekomen..
Jawel hoor, de rechtswinkel heeft je correct over de eerst te nemen stap geadviseerd en slechts hun (reële) verwachting uitgesproken over de logische reactie van tickets4u. Of hebben ze door laten schemeren dat je kansloos bezig bent, dat de vordering/schadevergoeding rechtens niet opeisbaar is?
rene90donderdag 3 juli 2008 @ 18:19
Krijg je je geld wel teruggestort trouwens, heb dat misschien over het hoofd gezien maar wel een belangrijk punt van dit geheel.
FJDdonderdag 3 juli 2008 @ 18:22
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:19 schreef rene90 het volgende:
Krijg je je geld wel teruggestort trouwens, heb dat misschien over het hoofd gezien maar wel een belangrijk punt van dit geheel.
Ga daar maar vanuit. Ze opereren aan de randen van de wet maar niet ver er overheen. Juist om te voorkomen dat ze in een rechtzaak ook meteen gezeik krijgen over de manier ze hun geld verdienen of dat hun business model daarmee enorm veel publiciteit genereert.
lienelienzaterdag 5 juli 2008 @ 15:27
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Uiteraard zal tickts4u dat proberen, of ze er mee weg komen is punt 2. Welke omstandigheden waren dan 'onvoorzien' én kunnen tickets4u niet worden toegerekend?
hun handelaar die 60 kaarten ineens niet meer aan hen verkocht. (las ik in dat topic op tweakers)
De rechtswinkel zei ook dat ze waarschijnlijk (zoals een ander ticketbureau eerder heeft gedaan) dan zullen zeggen dat hun betalingen door een derde worden geregeld, en dus dat het niet hun schuld was en blabla, en dan blijven ze dus wel binnen hun algemene voorwaarden
quote:
Jawel hoor, de rechtswinkel heeft je correct over de eerst te nemen stap geadviseerd en slechts hun (reële) verwachting uitgesproken over de logische reactie van tickets4u. Of hebben ze door laten schemeren dat je kansloos bezig bent, dat de vordering/schadevergoeding rechtens niet opeisbaar is?
Nee, ze zei zo van je kaartje zal je niet meer krijgen, maar je kan het ze nog wel moeilijk maken en ze een beetje blijven lastigvallen.
Ik ga nog wel een aangetekende brief schijven (ligt al klaar, heb alleen geen printer) en dan eens kijken of ik daar wél een reactie op krijg.
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:19 schreef rene90 het volgende:
Krijg je je geld wel teruggestort trouwens, heb dat misschien over het hoofd gezien maar wel een belangrijk punt van dit geheel.
Ja, ga ik wel vanuit. Heb met creditcard betaald, en die rekening kan ik niet inzien. Neem aan dat ze het gewoon niet afschijven, maar dat kan ik pas een maand ná de eventuele transactie zien, da's wel kut.


Maar, ik heb ook nog goéd nieuws: één van m'n huisgenootjes die al tijden lang een LLkaartje heeft liggen heeft nu toch besloten naar Sziget te gaan, en dus mag ik haar kaartje, uiteraard tegen de normale prijs, overnemen
r_onezaterdag 5 juli 2008 @ 15:41
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 15:27 schreef lienelien het volgende:
hun handelaar die 60 kaarten ineens niet meer aan hen verkocht. (las ik in dat topic op tweakers)
De rechtswinkel zei ook dat ze waarschijnlijk (zoals een ander ticketbureau eerder heeft gedaan) dan zullen zeggen dat hun betalingen door een derde worden geregeld, en dus dat het niet hun schuld was en blabla, en dan blijven ze dus wel binnen hun algemene voorwaarden
Dan nog komen ze er niet mee weg. Als zij er een derde/handelaar tussen zetten, is dat hun risico. Zij bieden wat aan, zij ontbinden de koop niet op tijd, zij hebben nog kaartjes, dus van onvoorziene omstandigheden kan geen sprake zijn. Dan hadden ze in hun AV een voorbehoud moeten maken voor (onvoorziene) prijsstijgingen en dát hebben ze niet gedaan.
quote:
Nee, ze zei zo van je kaartje zal je niet meer krijgen, maar je kan het ze nog wel moeilijk maken en ze een beetje blijven lastigvallen.
Ik ga nog wel een aangetekende brief schijven (ligt al klaar, heb alleen geen printer) en dan eens kijken of ik daar wél een reactie op krijg.
Typisch rechtswinkel, de weg van de minste weerstand.
MAY-bezaterdag 5 juli 2008 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 15:27 schreef lienelien het volgende:
Maar, ik heb ook nog goéd nieuws: één van m'n huisgenootjes die al tijden lang een LLkaartje heeft liggen heeft nu toch besloten naar Sziget te gaan, en dus mag ik haar kaartje, uiteraard tegen de normale prijs, overnemen
Mazzelaar

Gefeliciteerd!
Gangster-Engelmaandag 7 juli 2008 @ 19:59
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 15:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan nog komen ze er niet mee weg. Als zij er een derde/handelaar tussen zetten, is dat hun risico. Zij bieden wat aan, zij ontbinden de koop niet op tijd, zij hebben nog kaartjes, dus van onvoorziene omstandigheden kan geen sprake zijn. Dan hadden ze in hun AV een voorbehoud moeten maken voor (onvoorziene) prijsstijgingen en dát hebben ze niet gedaan.
Juist dat zei men hier bij de rechtswinkel ook.

Update; aangetekende brief naar Ticket4U is verstuurd. Na een uiteenzetting van het probleem zoals eigenlijk in het gehele topic al te lezen is volgt uiteindelijk de eis;
quote:
Hierbij stel ik u in de gelegenheid de overeenkomst binnen 2 weken na te komen. Indien binnen veertien dagen na dagtekening van deze brief mijn cliënt het kaartje niet heeft ontvangen, stel ik u reeds nu voor alsdan in gebreke. Ik zie mij dan genoodzaakt een procedure bij de rechtbank Breda sector kanton op te starten op grond van niet nakoming van de overeenkomst, waarvan de proceskosten geheel ten laste van Ticket4U zullen worden gebracht. Tevens zal dan aanspraak worden gemaakt op de wettelijke rente, alsmede de buitengerechtelijke incassokosten.
Twee weken afwachten nu dus. Ik hoop dat ik het toch nog voor elkaar krijg!
#ANONIEMmaandag 7 juli 2008 @ 20:08
Tof dat je dit doet Gangster
dronkeykongmaandag 7 juli 2008 @ 20:16
Nice GE hopelijk kunnen die oplichters aangepakt worden, wachten in spanning af
Hephaistos.maandag 7 juli 2008 @ 20:56
Mooi GE! Hopen dat ze er niet mee wegkomen...
Sovereigndinsdag 8 juli 2008 @ 00:05
Nog nooit zo'n briefje zien werken als een gewone particulier dat schreef.
r_onedinsdag 8 juli 2008 @ 00:42
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:05 schreef Sovereign het volgende:
Nog nooit zo'n briefje zien werken als een gewone particulier dat schreef.
quote:
Hierbij stel ik u in de gelegenheid de overeenkomst binnen 2 weken na te komen. Indien binnen veertien dagen na dagtekening van deze brief mijn cliënt het kaartje niet heeft ontvangen, stel ik u reeds nu voor alsdan in gebreke. Ik zie mij dan genoodzaakt een procedure bij de rechtbank Breda sector kanton op te starten op grond van niet nakoming van de overeenkomst, waarvan de proceskosten geheel ten laste van Ticket4U zullen worden gebracht. Tevens zal dan aanspraak worden gemaakt op de wettelijke rente, alsmede de buitengerechtelijke incassokosten.


Keurige brief overigens.
MadGuydinsdag 8 juli 2008 @ 12:05
Oeh, ben erg benieuwd. Power to the people!
paladindonderdag 10 juli 2008 @ 17:29
teeveeepee

Is er eigenlijk een minimale termijn die je moet stellen in dit soort vorderingen? 2 weken klinkt wel redelijk netjes, maar de TS is veel meer gediend bij een snelle afhandeling. Mag men ook bijvoorbeeld 5 werkdagen of 1 week opgeven?
spijkerbroekdonderdag 10 juli 2008 @ 18:15
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:29 schreef paladin het volgende:
teeveeepee

Is er eigenlijk een minimale termijn die je moet stellen in dit soort vorderingen? 2 weken klinkt wel redelijk netjes, maar de TS is veel meer gediend bij een snelle afhandeling. Mag men ook bijvoorbeeld 5 werkdagen of 1 week opgeven?
Het gaat volgens mij om "een redelijke termijn". Normaliter gaat die termijn in vanaf dagtekening van de brief, die doet er een dag over, en de brief terug doet er ook een dag over. Als je dan 5 dagen neemt, blijven er maar 3 daadwerkelijk over voor het bedrijf. Dat is krap. Twee weken is een prima termijn, lijkt me.
Uiteraard is TS gediend bij een snelle afhandeling, maar je moet het bedrijf ook de kans geven het op te lossen.
Hilzillahdonderdag 10 juli 2008 @ 21:23
Ook ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen!
Locustavrijdag 11 juli 2008 @ 12:10
Go GE
HVvrijdag 11 juli 2008 @ 13:18
Dit wil ik ook even volgen...idd benieuwd hoe dit gaat aflopen. Succes
marc1982vrijdag 11 juli 2008 @ 15:06
zeker een tvp
heel benieuwd of het lukken gaat
WalterSobchakvrijdag 18 juli 2008 @ 19:34
Is hier al nieuws over?
vanOekelenvrijdag 18 juli 2008 @ 20:15
Lienelien, heb je intussen een printer gevonden? En al reactie?
Cat-astrophezaterdag 19 juli 2008 @ 19:47
*ook benieuwd is*
Raissazaterdag 19 juli 2008 @ 20:32
Tvp, ik vind de mailwisseling van het bedrijf bijzonder amateuristisch en hoop dat ze gewoon lekker op hun bek gaan.
Greyszaterdag 19 juli 2008 @ 23:57
Lienelien, ook al heb jij nu een kaartje (gefeliciteerd ), je hebt hoop ik toch wel inmiddels een printer gevonden en je aangetekende brief verstuurd he? Of laat je het nu gaan verder?
Ganger-Engel kan wel wat hulp gebruiken!
Gangster-Engelzondag 20 juli 2008 @ 11:14
**Update case 12:3 GE vs Ticket4U**

Nouja eigenlijk valt er niet heel veel te updaten. Ik heb inmiddels mijn geld terug gekregen van het bedrijf, maar dat staat eigenlijk los van mijn hele verhaal.

De 2 weken waren afgelopen vrijdag om en (niet geheel onverwachts natuurlijk) heb ik nog geen kaartje op mijn deurmat gevonden. Donderdagmiddag heeft de rechtswinkel mijn voice-mail ingesproken dat ze contact hadden gehad met Ticket4U, maar ik zat de hele middag in vergadering dus kon pas laat terug bellen. Mijn contactpersoon was toen al weg en aangezien ze op vrijwillige basis werkt is het dus afwachten wanneer ze weer terug is. Ik heb gevraagd om mij zsm terug te bellen wanneer ze weer beschikbaar is.....

Dus ik verwacht zeer binnenkort een echte update!
Tourniquetvrijdag 25 juli 2008 @ 18:26
En is er al meer nieuws? Laat je het erbij zitten, Lienelien?
lienelienvrijdag 25 juli 2008 @ 18:53
Sorry, was het even vergeten.
Brief ligt al een tijdje daar, maar uiteraard geen reactie. Nog een mail gestuur of m'n brief was aangekomen; geen reactie. Heb ook nog een keer gebeld, maar 'degene die er over gaat' was er niet, en mevrouw zelf 'wist er allemaal niets vanaf' uhuh.
Dus... Totaal nul reactie, en verwacht er ook niet veel/niets meer van. Alleen nog even afwachten hoe het met de cc-afschrijving gaat, anders ga ik ze weer even stalken.
Sorellavrijdag 25 juli 2008 @ 19:16
ordinaire tvp
Keffodonderdag 31 juli 2008 @ 16:27
Nog nieuws hier?
lieneliendonderdag 31 juli 2008 @ 18:12
helaas niet..
MadGuydonderdag 31 juli 2008 @ 18:14
Houtje-touwtje club daarzo.
FJDdonderdag 31 juli 2008 @ 18:14
Gewoon vol blijven houden. Het kost een sloot energie maar je staat volledig in je recht.
MadGuywoensdag 6 augustus 2008 @ 10:30
In de Metro van vandaag een artikeltje over de praktijken van Ticket Unlimited:

Even een citaatje:
quote:
Zorgen over mogelijke wetgeving maakt hij [Rogiervan der Heijden van Ticket Unlimited, MG] zich dan ook niet.“Ten eerste is de wet onzin, wat wij doen is niets meer of minder dan inspelen op de markt. Wij bestaan bij de gratie van de consument. We hebben nog nooit slechte reacties gehad, hooguit dat we te duur zijn. Ten tweede is zo’n wet niet te handhaven, wij vinden echt wel een oplossing.”
Eerste punt: oké, hij heeft gelijk. Tweede punt: dikke onzin, daar is dit topic wel het bewijs van. En zijn opmerking over het feit dat een dergelijke wet niet te handhaven is: hij geeft dus moedwillig toe de wet te willen ontduiken.

Anyways: Wat zijn jouw ervaringen met online ticketbureaus? Mail ze naar brieven@metronieuws.nl.
Sack_Blabbathwoensdag 6 augustus 2008 @ 10:54
En hij heeft geen gelijk, want hij is in feite al illegaal bezig. Alleen gebruikt hij een maas in de wet waardoor dat niet te bewijzen valt.
Tourniquetwoensdag 6 augustus 2008 @ 11:06
Screenshots van het stukje in de Metro:

http://i37.tinypic.com/s66e1k.png
http://i36.tinypic.com/izxr0x.png
Sack_Blabbathwoensdag 6 augustus 2008 @ 11:34
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:06 schreef Tourniquet het volgende:
Screenshots van het stukje in de Metro:

http://i37.tinypic.com/s66e1k.png
http://i36.tinypic.com/izxr0x.png
Ook echt die zelfverzonnen kaartjes voor U2
Roiwoensdag 6 augustus 2008 @ 11:36
TS als je je verhaal vandaag mailt naar de Metro weet ik voor 99% zeker dat het morgen in de krant staat.
Sack_Blabbathwoensdag 6 augustus 2008 @ 11:41
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:36 schreef Roi het volgende:
TS als je je verhaal vandaag mailt naar de Metro weet ik voor 99% zeker dat het morgen in de krant staat.
Zou wel mooi zijn als er tijdens de komkommertijd een mediahetze tegen die uitvreters komt nu die wet actueel is in de kamer. Grote kans dat je dan meer partijen meekrijgt
MadGuywoensdag 6 augustus 2008 @ 11:58
Ja! Mailen!
MadMasterwoensdag 6 augustus 2008 @ 12:05
Ik ga niks goedpraten, maar ik ken de personen achter Ticket Unlimited persoonlijk.

Ze maken inderdaad 'handig' gebruik van een maas in de wet.
Ze laten redelijk massaal kaarten opkopen door studenten die daarvoor een vergoeding krijgen per kaartje en verkopen de kaarten weer voor hogere bedragen.

De rechterlijke uitspraak die gedaan is inzake de aanpak van voormalig ticketbureau Cupido ten tijde van het EK Voetbal 2000 (waarbij Cupido in het gelijk werd gesteld als zijnde niet in overtreding zijnde bij het doorverkopen van toegangsbewijzen voor hogere prijzen) heeft de poorten geopend voor dit soort ticketbureaus. Na die uitspraak zijn er dan ook tientallen bijgekomen, de vrijbrief daarvoor werd hun in de schoot geworpen...
FJDwoensdag 6 augustus 2008 @ 12:11
Iets wat ook nergens betwist wordt, alleen het handelen met TS is niet legaal, voor zover ik iets van NL recht weet natuurlijk.
TerroRobbiewoensdag 6 augustus 2008 @ 12:16
Mailen die metro inderdaad!
MadMasterwoensdag 6 augustus 2008 @ 12:17
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:11 schreef FJD het volgende:
Iets wat ook nergens betwist wordt, alleen het handelen met TS is niet legaal, voor zover ik iets van NL recht weet natuurlijk.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef, ik ben in 2001 voor het concert van U2 bij Slane Castle, Ierland ook de l*l geweest door niet bestaande kaarten te kopen bij een ticketbureau in Duitsland, dus ik ken dat gevoel dat je je genaaid voelt zelf maar al te goed en steun TS wat dat betreft dan ook...

De heren van Ticket Unlimited ken ik overigens oorspronkelijk vanwege hele andere redenen, Ticket Unlimited bestond toen nog niet eens...
Roiwoensdag 6 augustus 2008 @ 12:17
- never mind -

[ Bericht 80% gewijzigd door Roi op 06-08-2008 12:43:41 ]
lienelienwoensdag 6 augustus 2008 @ 14:28
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:36 schreef Roi het volgende:
TS als je je verhaal vandaag mailt naar de Metro weet ik voor 99% zeker dat het morgen in de krant staat.
Mail is onderweg!
rene90woensdag 6 augustus 2008 @ 14:38
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:28 schreef lienelien het volgende:

[..]

Mail is onderweg!
Hoe is het nu Lienelien? Al geld terug of iets?
lienelienwoensdag 6 augustus 2008 @ 14:47
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:38 schreef rene90 het volgende:

[..]

Hoe is het nu Lienelien? Al geld terug of iets?
Geld is niet van cc afgehaald zover ik weet.. Verder geen reactie op m'n brief gehad. Hopeloos dus.
Erasmowoensdag 6 augustus 2008 @ 14:55
Het zou wel mooi zijn als je nu een brief naar de metro stuurde, ik weet niet of je dat artikel vandaag toevallig ook gelezen hebt
Sack_Blabbathwoensdag 6 augustus 2008 @ 14:58
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:55 schreef Erasmo het volgende:
Het zou wel mooi zijn als je nu een brief naar de metro stuurde, ik weet niet of je dat artikel vandaag toevallig ook gelezen hebt
Goed idee
lienelienwoensdag 6 augustus 2008 @ 15:00
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:28 schreef lienelien het volgende:

[..]

Mail is onderweg!
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:55 schreef Erasmo het volgende:
Het zou wel mooi zijn als je nu een brief naar de metro stuurde, ik weet niet of je dat artikel vandaag toevallig ook gelezen hebt
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Goed idee



psst, stukje omhoog kijken
Ben benieuw of/wat voor een reactie ik krijg van metro...
rene90woensdag 6 augustus 2008 @ 15:13
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:00 schreef lienelien het volgende:

[..]


[..]


[..]

psst, stukje omhoog kijken
Ben benieuw of/wat voor een reactie ik krijg van metro...
Ook even de spits en de dag mailen?
blessed19woensdag 6 augustus 2008 @ 15:59
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:13 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ook even de spits en de dag mailen?
ja! en doe ook de telegraaf... die lui smeken om zulke verhalen.
lienelienwoensdag 6 augustus 2008 @ 16:03
Ik hou het maar bij alleen de metro
Die vroegen naar ervaringen.. De rest van die pulp niet
TerroRobbiewoensdag 6 augustus 2008 @ 16:13
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:17 schreef Roi het volgende:
- never mind -
Zitten ze nu op een ander vak?
lienelienvrijdag 8 augustus 2008 @ 19:44
Geen reactie meer gehad van de Metro..
MadGuyvrijdag 8 augustus 2008 @ 20:09
Misschien komt dat later nog? Dat ze eerst even een redelijke termijn voor die reacties geven?
Sport_Lifezaterdag 9 augustus 2008 @ 03:05
tvp .

Las laatst iets in de metro van iemand die bij Tickets4u 2e rangkaartjes had besteld en 4e rang geleverd kreeg, voor de prijs van 2e rang .

Vaag bedrijf.
MAY-bewoensdag 20 augustus 2008 @ 18:03
is er al weer iets van een update?
erikkllwoensdag 20 augustus 2008 @ 18:24
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:03 schreef MAY-be het volgende:
is er al weer iets van een update?
uhm. lowlands is al voorbij
MadGuywoensdag 20 augustus 2008 @ 18:36
Ja, het festival mag dan wel voorbij zijn, de procedure nog niet natuurlijk.
Sack_Blabbathwoensdag 20 augustus 2008 @ 18:38
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:24 schreef erikkll het volgende:

[..]

uhm. lowlands is al voorbij
Dat is precies waar ze op hopen, lekker rekken zodat ze van het gezeik af zijn.
blessed19zaterdag 20 september 2008 @ 13:01
is er al een update?
vlugmaandag 22 september 2008 @ 17:15
tvp
lienelienmaandag 22 september 2008 @ 17:22
Update?
Grapjas. Nee, kutbedrijf..
Van Metro ook niets meer gehoord, had gehoopt dat ze er misschien nog iets mee konden ofzo.