quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:31 schreef Vivi het volgende:
Dean heeft gisteren het hepatitis A vaccin gekregen, en hoewel daar normaliter geen bijwerkingen bij horen is ie al de hele ochtend aan het braken en hangt ie als een aapje in mijn armen..vanmiddag om half 5 ga ik dus met hem langs de HAP.
De eigenaresse van het KDV deed er nogal luchtig over, en beweerde dat "ze had gestreden bij de GGD om ervoor te zorgen dat de kinderen een enting kregen". (Ze bagataliseerde het dus nogal). Vreemd genoeg beweerde de GGD arts precies het tegenovergestelde toen ik daarnaar vroeg, en bleek de eigenaresse niet te willen dat de de GGD zich er uberhaupt mee bemoeide, gelukkig hebben ze hun poot stijf gehouden.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:01 schreef snoopy het volgende:
Vervelend VievGelukkig zijn ze bij ons best snel met het inschakelen van de GGD. Beter 'safe than sorry' vind ik. Hopelijk is Dean snel van de bijwerkingen af.
Dat is gewoon teleurstelling, Memmel. Ze was eigenlijk bij de flensjes komen spelen....Dat je dat nou toch weer niet in de gaten had....quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:18 schreef Memmel het volgende:
Ik hoop dat Dean zich snel beter voelt.
Hier vanmorgen en hysterische krijsbui omdat mevrouw de bouwvergunning en -tekeningen niet aan stukken mocht scheuren. Rollend over de vloer ging ze. Ik heb haar als krijsend in de auto gezet en we zijn naar opa gereden. Daar was ze natuurlijk ineens alles weer vergeten en was ze opa's lachende kroelieboeliefluffiepuffiepoepie. Ik krijg haar nog wel. Ooit. When she least expects it...
quote:
Wedden van nietquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:18 schreef Memmel het volgende:
Ik hoop dat Dean zich snel beter voelt.
Hier vanmorgen en hysterische krijsbui omdat mevrouw de bouwvergunning en -tekeningen niet aan stukken mocht scheuren. Rollend over de vloer ging ze. Ik heb haar als krijsend in de auto gezet en we zijn naar opa gereden. Daar was ze natuurlijk ineens alles weer vergeten en was ze opa's lachende kroelieboeliefluffiepuffiepoepie. Ik krijg haar nog wel. Ooit. When she least expects it...
En, hier nog even een grappige van het 'dametje'quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:00 schreef Vivi het volgende:
En Lis, wat goed! Hihi Snoop...ze zit er echt bij als een dametje dat zich even gaat optutten met die tube creme
Misschien versta je hem gewoon niet omdat ie achteruit praat?quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:34 schreef Moonah het volgende:
Och, die Lis!![]()
Vief, gelukkig gaat het weer (wat) beter met Dean. Zo sneu, dat braken...
Thies zitt momenteel in zijn achteruit.
Achteruit lopen, achteruit op de (loop)fiets, achteruit in de auto. Erg grappig!
quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Misschien versta je hem gewoon niet omdat ie achteruit praat?
Ik geloof dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien knapt ze in de loop van de ochtend op, snoopy.
Vivi, Dean al weer 100% de oude?
Zie je dus mooi het verschil. Ik weet dat Anna rond Fleur d'r verjaardag ook jarig is. En aangezien die er zo ontzettend mee bezig is, lijkt het voor mij dus ongelofelijk (brr, was het nu met een v) dichtbij. Nog 2 maanden. Heerlijk nog een dreumesquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:00 schreef YPPY het volgende:
NeeHet duurt nog maanden voor ze twee is. Onze bijna-peuter.
Ze was niet zo onder de indruk, toen ze een poes zag lopen ging ze er meteen achteraan.
Beterschap voor Maud, oorontsteking is niet leuk.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:01 schreef Kersjes het volgende:
Moonah, leuk zijn dat soort dingen he?
Het Amstelpark hier vlakbij heeft ook een treintje, binnenkort maar eens kijken wat Devin daarvan gaat vinden...
Jeetje,ik zou gewoon de dokter bellen hoor, beter te vaak dan te weinig denk ik altijd maarquote:Op zondag 29 juni 2008 11:08 schreef snoopy het volgende:
Lis heeft nu zelfs 40,2 graden koortsNet weer een zetpil gegeven. Ze zit op de bank en wil wel drinken en eet druifjes. Zolang ze dat blijft doen bel ik nog geen dokter. Maar ik vind het wel naar
Dreumesmelkquote:Op zondag 29 juni 2008 11:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Goh, misschien toch wel een virusje snoop?voor de kleine dame
Vivi, wat krijgt Dean ipv koemelk?
*pinkt traantje weg*quote:Op zondag 29 juni 2008 10:40 schreef Vivi het volgende:
Nu ben ik nogal een zeikerd qua eten maar ik vind dat je wel erg veel koemelk en suikers geeft.....maar oke, dat ben ik, Dean krijgt sowieso geenkoemelk
.
Lisje beterschap!
Koemelk komt imo recht uit de koe, Als het bewerkt is, met allerlei extra vitamines etc vind ik het geen koemelk. Koemelk komt van een koe/pak en niet van een kv-fabriek snap je. Mijn issue is dat koemelk voor kalfjes is, en niet goed genoeg voor kindjes. Echter opgewerkt tot kv vind ik het wel goed. Zoals ik zei . Dus geef ik dreumesmelk. Ben ik ineens klaar en heeft hij alles wat hij nodig heeft. Plus dat Dean van gewone koemelk enorme slijmvorming kreeg, en van dreumesmelk niet. Ik heb soyamelk overwogen maar daar heb ik vanaf gezien door alle hormonen die daar in zitten.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:11 schreef poemojn het volgende:
da's ook koemelk
ik dacht al dat ik gemist had dat je nog bv geeft ofzo
Juliette lust het trouwens allemaal niet, maar wel yoghurt. Yoki en chocomel misschien ook wel, nooit geprobeerd.
Volgens oa Nutriciais een kind tot z'n 4e verjaardag zuigeling. Dat idee dat melk niet zo goed is geldt dus niet voor dreumesen en peuters.
Er wordt wel gedacht dat in de westerse wereld mensen koemelk wel kunnen verdragen omdat het hielp om aan voldoende vitamine D te komen. Ook zonder calcium-voordeel kan het nuttig zijn.
Dat valt reuze mee, als ik zo de ingredienten eens bekijk op het pak. Gewoon veel toegevoegde vitamines. En zoals ik al zei; geen last van slijmvorming, itt met gewone melk.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Poemojn was me voor
Ik snap alleen niet zo goed dat e afgeeft op het geven van een normaal glas melk, en vanille vla,
die dreumesmelk zit meer bocht in dan in een gewoon glas melk uit het pak
Ja, dat snap ikquote:Op zondag 29 juni 2008 12:26 schreef poemojn het volgende:
Zou goed kunnen dat dreumesmelk meer voorbewerkt is, net als yoghurt en karnemelk, die zijn ook minder slijmvormend dan standaard koemelk-uit-een-pak. Toch zijn yoghurt en karnemelk ook koemelk(producten).
zijn nu wle met onderzoek bezig van kamelen melkquote:Op zondag 29 juni 2008 12:29 schreef poemojn het volgende:
ezelmelk schijnt het beste overeen te komen, maar ezels zijn moeilijk te melken dus is die melk nooit gekozen door de voedingsindustrie als basis voor kv.
Als ik de voedingswaarden zo bekijk dan is het wel degelijk een ijzersterk product.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:25 schreef Vivi het volgende:
Hm. Oke, dat van die palmolie en aardappelzetmeel wist ik niet, dat dat zo slecht is.. (weet je ook waarom? ) Dean heeft nogal een moeilijke periode qua avondeten (hij eet wel braaf twee broodjes pindakaas, eitjes en volkorenpannekoekjes![]()
) en ik vond dit eigenlijk wel fijn, dat ie op deze manier toch een stoot extra vitaminen kreeg. Sowieso is koemelk echt geen optie vanwege de slijmvorming (hij heeft een lichte vorm van bronchitis). Is geitenmelk dan een beter alternatief?
Yoghurt wat lang gefermenteerd heeft ( > 24uur ) is lactosevrij. Sommige bio-yoghurt ook.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:26 schreef poemojn het volgende:
Zou goed kunnen dat dreumesmelk meer voorbewerkt is, net als yoghurt en karnemelk, die zijn ook minder slijmvormend dan standaard koemelk-uit-een-pak. Toch zijn yoghurt en karnemelk ook koemelk(producten).
Vivi, fout alternatief: drinkyoghurt maken van yoghurt met roosvicee-in-de-melk.nieuw soort roosvicee
Als ik het CB binnenkom gaat mijn gezicht op stand "Stepford Wife" en zodra ik het buitenstap is al dat geleuter al geelimineerd uit mijn gedachtenwereldquote:Op zondag 29 juni 2008 12:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Als ik de voedingswaarden zo bekijk dan is het wel degelijk een ijzersterk product.
Maar zoals je weet ben ik voorstander van het elimineren van ALLE onzin in de voeding van kleine kinderen.
Dus ook onzinnige dingen als aardappelzetmeel. Zeker als Nestlé er ook nog bij zet dat het 'zo'n lekker vol gevoel geeft'
Euh..dat is nu net niet de bedoeling, dat je je kind vult met melk.
Een peuter moet leren eten.
Er zit nog wel lactose in en ook dat vind ik zelf niet altijd even jofel; maar als Dean het goed verdraagt dan zou ik me geen zorgen maken.
Geitenmelk en zeker paardenmelk zijn hele gezonde alternatieven. Ze bevatten meer vitaminen en mineralen dan koemelk en zijn ook nog eens beter verteerbaar.
Pas wel op met een TEVEEL aan geitenmelk. Vitamine A ( die veelvuldig in geitenmelk aanwezig is ) wordt giftig bij overmatige consumptie.
Paardenmelk is echt de allerbeste melk; maar lastig te krijgen.
Matig geitenmelk voeren , wellicht icm met de dreumesmelk lijkt me prima. Wees gewoon matig met melk in zijn algemeenheid. Hij zal toch over moeten op grote mensen voedsel en melk zorgt er doorgaans voor dat het kind veel te laat over gaat op 'echte' voeding.
Het CB zal het hier wel over met me oneens zijn; maar dat ben ik ook met enige regelmaat met hun
Misschien moet je het grote gazpacho kookboek halen. Is zonder stukjes en lijkt op potjesquote:Op zondag 29 juni 2008 12:38 schreef Vivi het volgende:
Ik zal even opnoemen wat Dean krijgt zo op een dag.
7.00 pap fles van dreumesmelk dus met Bambix 8 granenpap en twee volkoren of waldkorn broodjes (zonder korst) met appelstroop, pindakaas, of smeerkaas (voor kids) of tahin. Soms, heel soms een broodje met hazelnootpasta, en dan de andere met "gezond".
Tussendoor (over de gehele dag): dixap, plakje gerookte kalkoenborst, knappeltjes of rozijntjes van Zonnatura, een stuk ontbijtkoek met echte boter, of een eierkoek, soms een liga evergreen (ja, veel suiker.)
's middags: 1 broodje met beleg (zie hierboven). En drinken (water of dixap).
Avondeten: warm eten (ik, als vers eten puritein heb al mijn tupperware bakjes kunnen wegsmijten want meneer blieft momenteel alleen potjes,. Zónder stukjes, ik blijf echter wel 1 keer per week vers aanbieden, waarna ie met honger naar bed gaat
)) en daarna volle bio-yoghurt (ja, dat is ook melk, I know), met afgewisseld, of een danoontje minder zoet erdoor, of wat roosvicee extra vit C zonder suiker.
Fruit bied ik aan maar moet ie op dit moment niks van hebben.....terwijl ie vroegah de sinaasappels van de fruitschaal jatte en met schil opat.
Zoiets krijgen ze hier ook! En dat ontbijten 's ochtends is inderdaad super ! Vind eigenlijk alle eetmomentjes wel gezellig !quote:Op zondag 29 juni 2008 08:57 schreef Beaker het volgende:
Goedemorgen!
Het lijkt hier allemaal heel goed te gaan nu Jet 's morgens brood krijgt
Dit is haar eetschema nu:
1 boterham met thee en melk
fruit
1 boterham met gewonemelk
tussendoortje met diksap / roosvice / Wickey tuttiftrutti verdunnen met water ....
warm eten met vanilla vla![]()
Best goed toch? Jet is zelf ook wel tevreden geloof ikGezellig hoor zitten we 's morgens met zijn drieen te ontbijten
![]()
Straks lekker fietsen en vanmiddag wandelen naar de schapen en brood geven
Beterschap voor Ilse!
Geitenmelk is lichter verteerbaar en bevat meer vitamines.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:52 schreef Stiemie het volgende:
Maar waarom is geitenmelk dan bijvoorbeeld gezonder dan koemelk? Ik drink zelf nooit gewone melkmaar we komen nu met Linde op een punt dat we na de nutrilon 3 over moeten gaan op iets anders. En wat gaat dat dan worden?
Je kan het kopen bij de AH. Die hebben overigens ook een soort melk op basis van rijstquote:Op zondag 29 juni 2008 13:10 schreef Stiemie het volgende:
Linde heeft zowel last van astmatische klachten als can eczeem, dus geitenmelk is dan wel een aanrader. Alleen is ze pas bijna 1 jaar, dus we moeten dan nog een jaartje wachten begrijp ik?
Waar koop je trouwens geitenmelk?
Als ze geen lactose problemen heeft, dan zou ik voor Geitenmelk kiezen. Zeker als ze last heeft van eczeem.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:23 schreef Stiemie het volgende:Oke maar nu snap ik het dus geloof ik niet meer
Geitenmelk, dreumesmelk en koemelk schelen allemaal niet veel. Soyamelk bevat veel hormonen. Maar wat moet ik Linde dan vanaf 1 jaar geven?
Ze zijn idd vaak blij me te zien, dat krijg ik ook te horen, dat ze dat fijn vinden, een keer een moeder die niet zo hysterisch reageert op alles. Zoiets als jij nu doet bijvoorbeeld.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:12 schreef marit1978 het volgende:
Beaker, mooi schema !
en..vivi; waarom ga jij godsnaam naar het cb ?
omdat ze daar zo blij zijn je te zien ofzo? Zo te lezen besteed jij je kostbare tijd aan andermans lol ipv aan jezelf?
Soja is sterk allergeen; dat moet je zelfs een gezonde peuter niet geven.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:40 schreef Beaker het volgende:
Als Jet nu nog een allergie zou hebben moesten we haar Sojamelk gaan geven, maar dat is dus ook niet goed![]()
Gelukkig is ze er van af en ben ik zeer tevreden met haar eet en drink schema
Ik volg gewoon de regels van de kinderarts en dieetiste op![]()
Stiemie, wel lastig inderdaadsucces met je keuze! Mijn zus gaf haar zoontje ook geitenmelk ivm eczeem en dat ging erg goed! Het is een kwestie ( net als nu bij Jet ) van proberen!
Precies ! Je mag van alles.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:28 schreef marit1978 het volgende:
het leuke is .. je 'moet' niets
het lastige is .. je 'mag' alles !
(in geval van géén allergie uiteraard ! )
dan is er niets verkeerd aan haar gewoon 300cc aan normale zuivelprod. te geven, zoals halfvolle melk/magere yoghurt/vla en daarbij dagelijks 5microgram vit.D druppeltjes zodat ze de calcium voldoende kan opnemen.
Er zijn van diverse fabrikanten TIG andere produkten die aanbevolen worden hoor!
denk aan de dreumesmelk, pyjamapapjes, danoontjes etc. etc.
It's up to you, maar laat je niet wijsmaken dat halfvolle melk slecht zou zijn.
quote:Op zondag 29 juni 2008 13:55 schreef marit1978 het volgende:
maarja, een olifant als verjaardagskado ?
volgens mij werd alle roosvicee ed door SHE afgekeurd in verband met suiker, vandaar.quote:Op zondag 29 juni 2008 14:14 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien lees ik er overheen maar... roosvicee met yoghurt niet goed?
Je meent hetquote:Op zondag 29 juni 2008 16:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hee Viev, geitenmelk doe je ook maar niet he
dat is voor baby-geitjes
Met Fons alles goed. Ik hang nog steeds iets te veel over de wcpot naar mijn goesting, maar ja...quote:Op zondag 29 juni 2008 15:47 schreef PM-girl het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Fons en zijn mama?
Ronja krijgt af en toe melk, net zoals ze af en toe kant-en-klare-drinkyoghurt krijgt en ze bij mijn moeder de rijstemelk met mij broertje meedrinkt.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:37 schreef Stiemie het volgende:
Al is het dus ook een optie om gewoon helemaal geen melk te geven, maar wel zaken als yoghurt enzo?
Ah Owlet dit lijkt mij ook wel wat om dat zo te gaan doen. Niet zoals ik vroeger elke dag verplicht een beker melk moest drinken (en soms echt uuuuuuuren aan tafel zat tot ik mijn inmiddels vieze warm geworden melk ophad) Al wil ik die geitenmelk ook wel eens bij haar proberen. Ook omdat die minder slijmvormend is en ze daar regelmatig last van heeft na haar flesjes.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:59 schreef owlet het volgende:
[..]
Ronja krijgt af en toe melk, net zoals ze af en toe kant-en-klare-drinkyoghurt krijgt en ze bij mijn moeder de rijstemelk met mij broertje meedrinkt.
"voor het lekkere" dus, zoals wij zelf ook zuivel eten. Niet structureel dus en soms hele periodes niets, maar ook niet panisch geweerd.
Yoghurt, boter en kaas krijgt ze van alle zuivelproducten nog het meeste. Soms als ze het water zat en minder drinkt wat verdunde yoghurt met sap bijvoorbeeld.
Ik vind het wel best zo
Sorry, had hier overheen gelezen...ik zou zelf ipv Wicky of dat soort spul gewoon dixap geven, en geen vanille vla (sowieso geen vla) maar gewoon yoghurt, samen met die roosvicee en ook nog fruit kom je anders aan behoorlijk veel suikersquote:Op zondag 29 juni 2008 13:08 schreef Beaker het volgende:
@ Vivi, waaruit blijkt dat Jet teveel suiker krijgt.....
Ze eet niet heel anders dan Dean hoorals ik zo zijn schema zie
![]()
Tussendoortjes bied ik aan, maar die eet ze niet of nauwelijks....
Ik verdun de wickey met waterquote:Op zondag 29 juni 2008 22:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sorry, had hier overheen gelezen...ik zou zelf ipv Wicky of dat soort spul gewoon dixap geven, en geen vanille vla (sowieso geen vla) maar gewoon yoghurt, samen met die roosvicee en ook nog fruit kom je anders aan behoorlijk veel suikers.
(Maar zoals ik al zei ben ik een behoorlijke zeikerd mbt suikers).
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
(in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)
Wel, hij heeft zo een dertigtal 'woordjes' of beter gezegd klanken, die wij wel begrijpen, maar ik weet niet of dat telt als woordenschat.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:41 schreef PM-girl het volgende:
Fons maakt het goed dus, hoe is het met zijn vocabulaire
Tja, hier spraken ze ook al van in het oog houden en eventueel op dieet, de eerste maanden, toen Fons boven het bovenste lijntje zat.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
Pff, hier een gevalletje starheid bij het CB
Misschien eet hij wel veel te weinig.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
Lis, beterschap!![]()
Pff, hier een gevalletje starheid bij het CB
Had een andere wvk dan normaal..
'Hij is wel erg zwaar he? Kijk maar, hij zit precies op het bovenste lijntje van de curve'
"Z'n lengte gaat ook goed he.. vlak onder het bovenste lijntje.. Lange jongen hoor!"
Om vervolgens door te zagen over z'n voeding.
"misschien moet je eens wat vaker magere kaas op z'n brood doen, of geen koekje geven" ..
"ehm.. hij eet een boterham en de korstjes gooit ie weg.. en hij eet al regelmatig 20+ kaas ipv volvet"
"O"
"en dat koekje.. tja, hij eet 's middags een droge cracotte als koekje.. "
"O"
"Dan eet ie zeker veel aardappelen en vlees?"
"nee, avondeten moet ik er bijna inproppen, want anders eet ie niets"
"en het toetje dan?" (in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)
"magere yoghurt, zonder iets erin"
Dan zal ie vast wel de hele dag voor de tv zitten.. terwijl ik nog geen 2 minuten eerder heb verteld dat ie de rust niet in z'n lichaam heeft om een bladzijde van een boekje te lezen en de hele tijd loopt te rennen en klauteren.
Het is gewoon een beer van een jongen. Hij is lang, hij is zwaar.. Z'n handen zijn net zo groot als die van Saskia.. en bij honden kun je aan de poten zien of het een grote of kleine hond is als ze nog puppy zijn.. Ik heb zo het vage vermoeden dat je zoiets ook wel bij mensen kunt stellen..
Tijn is groot, en hij zal groot blijven denk ik. (en als je de familie aan vaderskant bekijkt, zal dat niets verbazen iig)
WHO CARES!? Start een voedingsblog en neem zelf een kind. Iedereen hier heeft het allerbeste voor met zijn/haar kindje. Lekker boeiend wat een ander er van vindt. Die kleintjes bepalen grotendeels zelf al wat er wel of niet in gaat en aan ons de taak evenwichtige voeding aan te bieden en bidden dat ze het willen eten en drinken. Als dat niet lukt zit je al snel met je handen in het haar en als melk (van de koe, geit, rijst, sojaboon of moeder zelfquote:Op maandag 30 juni 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
Ik bedoelde:
Stel een kind krijgt op een dag een bakje vla, drinkt wicky , en krijgt wat koekjes
Een ander kind krijgt een paar stukken fruit, yoghurt met roosvicee en drinkt diksap.
Per saldo hebben beiden kinderen evenveel suikers binnen gekregen. Er is geen enkel verschil behalve dat het ene kind wel meer voedingsstoffen heeft binnengekregen.
Feit blijft wel dat beiden kinderen teveel suikers hebben binnengekregen.
De truuk is dus niet zozeer het geven van 'gezonde' suikers, want die bestaan niet. De truuk is het beperken van suikers.
Ik weet niet of het echt heel slecht is, maar je kunt er wel fikse buikpijn van krijgen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Iemand trouwens enig idee of onrijp fruit slecht is?
De bessen en druiven in onze tuin redden het niet meer tot ze een kleurtje krijgen...
Ja, spijsverteringsstoornissen las ik ook ergens, maar dat zou ik wel zien vermoed ik...quote:Op maandag 30 juni 2008 15:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet niet of het echt heel slecht is, maar je kunt er wel fikse buikpijn van krijgen.
Ja, vertel eensquote:Op maandag 30 juni 2008 16:02 schreef PM-girl het volgende:
Zal ik overigens nog even vertellen wat Simon op vakantie allemaal gegeten en gedronken heeft?
Zoals op vakantie, vind ik.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:30 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja, vertel eensWat een geweldige foto's trouwens van Simon
![]()
Ons eetbeleid zwalkt hier nogal tussen het een en ander. Aan de ene kant wil ik het liefst alles vers en biologisch maar ik kan vertklappen dat dat niet altijd luktWe doen ons best
![]()
Wicky komt er bij ons bijvoorbeeld niet in. Als ik daar naar kijk springt het glazuur al van m'n tanden. Maar als we ergens zijn waar andere kindjes het wel krijgen verbied ik het ook niet. Soms mogen foute dingen wel
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:46 schreef Moonah het volgende:
En verder wil ik melden dat ik de tips/inzichten van SHE ook met interesse lees.
Ik vind dat ze vaak wel dingen verteld die ik nog niet wist/weet, en het hoeft niet altijd even praktisch uitvoerbaar te zijn toch....dat is met zoveel theoretische dingen zo, die kan je als richtlijn nemen (als het je aanspreekt dan) en verder geef je er gewoon je eigen draai aan...maar dat spreekt voor zichquote:Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.
Ehm, heb jij het bericht van ET eigenlijk wel goed gelezen?quote:Op maandag 30 juni 2008 11:32 schreef Lois het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ze kan toch zien dat hij altijd dit lijntje volgt? Ik snap dat niet hoor, ik begrijp wel dat ze alert zijn op overgewicht maar Tijn is nog zo klein!
Ja, dat heb ik 3x gedaan. Ik geloof dat ik zojuist een minpuntje aan mezelf ontdekt heb. Ik ben niet zo goed in ergens overheen lezen (en Vivi zelf trouwens ook nietquote:Op maandag 30 juni 2008 20:58 schreef Moonah het volgende:
Voor mij was bv het feit dat het lichaam geen onderscheid maakt tussen de diverse suikers wél nieuw.
En ik kan me best voorstellen dat het niet interessant is als je er al veel van weet, maar net wat Vief zei, je kunt er toch ook overheen lezen?
Een splinter in je eigen oog..quote:Op maandag 30 juni 2008 21:03 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik 3x gedaan. Ik geloof dat ik zojuist een minpuntje aan mezelf ontdekt heb. Ik ben niet zo goed in ergens overheen lezen (en Vivi zelf trouwens ook niet)
KP: Ik zou bijna zeggen dat Brent in een sprongetje zit de laatste tijd. Zo graag wil hij in me kruipen en me kusjes geven. Zijn vader is momenteel wat minder gaaf als normaal, lijkt het wel. Hij is gelukkig in verhouding met gister weer bijgetrokken tot 'normaal' gedrag.
hahaha, die anticlimaxquote:Op maandag 30 juni 2008 22:26 schreef Vivi het volgende:
Ik smeer ze altijd in met knof, echte boter, en dan doe ik er van die gele aromat op.
Dat eerste is je reinste flauwekul. Ik heb er niet voor niets voor gestudeerd. Maar als jij de wetenschap al van huis uit hebt meegekregen, dan geloof ik je hoor.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.
maggiquote:Op maandag 30 juni 2008 23:07 schreef Vivi het volgende:
I know
Soms. Heel soms, dan snaai ik wat van dat poeder recht uit het busje. En ik neem ook wel eens een slokje Maggi.
WAAAAT? Moet ik het dreumestopic uit?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:22 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Lucie, lieve Lucie, een heel fijne verjaardag en tot over een paar maandjes in de peutergroep!![]()
(Macka, een foto van het feestvarkentje zou wel heel leuk zijn hier!)
Niet perse een bezwaar tegen een keer toegevoegde vitamines. Maar wel tegen óveral maar extra spul in terwijl bij een volwaardige voeding dat niet nodig zou hoeven zijn en je bij een niet-volwaardige voeding beter kan kijken wat er mist en dat dan vervolgens extra geven.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:28 schreef Vivi het volgende:
Wat is jouw bezwaar tegen toegevoegde vitamines dan?
leuk om te zien he memmel dat deed renske ook totdat ze nu dus haar 2de versnelling heeft gevonden met lopenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:09 schreef Memmel het volgende:
Anna d'r knietjes zijn echt volledig versleten door het kruipen op de tuintegels. Maar daar heeft mevrouw wat op gevonden. Buiten gewoon op handen en voeten kruipen en dan binnen weer als een speer gewoon.
Fijn dat Lis weer aan de beterende hand is!
Gelijk dat arrogante "Kijk mij eens de voedsel wetenschapper" toontje erbij. Dus JIJ hebt wel alle wijsheid mbt eten in pacht maar wij als ouders hebben blijkbaar GEEN kennis van kinderen in jouw optiek.....quote:Op maandag 30 juni 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat eerste is je reinste flauwekul. Ik heb er niet voor niets voor gestudeerd. Maar als jij de wetenschap al van huis uit hebt meegekregen, dan geloof ik je hoor.
Dus klopt haar stelling volledig. Het is in een gemiddelde gezin NIET uitbvoerbaar om 1 moeilijke eter met eindeloos geduld van alles voor te gaan zetten tot er iets gevonden wordt wat die eet. 'Vreet maar wat de pot schaft' is geen gemakzucht, maar naast een opvoedkundige methode(!) vaak praktisch gezien ook de enige mogelijkheid.quote:Dat laatste is nog meer flauwekul. DAT is allemaal te doen.
Dat een gemiddelde moeder geen tijd heeft om haar koter in de wondere wereld van voeding los te laten begrijp ik, maar ik heb dat wel. Dat is mijn passie.
Ja, het is blijkbaar je werk. Ouders hebben NAAST die kinderen ook gewoon werk, en een huishouden... en wellicht nog meer kinderen, die ook aandacht en tijd nodig hebben. In veel gevallen is het onmogelijk om onverdeeld aandacht en eindeloos geduld aan 1 kind te besteden.quote:Alle probleemkinderen die ik krijg, zijn de allerberoerdste eters op deze planeet en als ik klaar met ze ben dan eten ze allemaal. Dat is niet omdat ik 3 baarmoeders heb, of teveel vrije tijd, of bijzonder ben.
Dat heeft alles te maken met een mix van kennis en eindeloos geduld.
Eerst geef je aan dat je begrijpt dat niet elke moeder de tijd ervoor heeft en dat het jouw passie is, en nu roep je weer dat het een keuze is. Daarmee degeradeer je iedere ouder voor wie het praktisch niet uitvoerbaar is, om de redenen die ik hierboven noem, direct tot harteloze secreten die niet het beste met hun kind(eren) voor hebben. Nogmaals, vind je het gek dat er negatief op je gereageerd wordt?quote:Ik duik wél in het eetgedrag van een dreumes. Net zo lang tot ik de oorzaak van het vervelende eetgedrag heb gevonden.
Wat ik kan, kan elk andere moeder. Uitvoerbaarheid is een keuze.
Net als jezelf bedoel je? Jij blijft toch even halstarrig bij JOUW punt? Evengoed als jij vanuit jouw ervaring denkt te weten dat het kan, ziet zij vanuit haar ervaring dat het niet kan. Jullie uitgangspunten en situaties zijn wezenlijk verschillend dus wie zegt dat jullie beide, in JULLIE specifieke situatie niet beide gelijk hebben?quote:Jij mag je er wel lekker tegen afzetten hoor; en heel hard roepen dat het allemaal onhaalbaar is, maar een kind eruit wurmen maakt je nog geen wereldwonder. Dus ook jij zult best nog wel iets te leren hebben.
Het enige verschil is tussen jou en vele anderen is, dat zij zich wel kunnen overgeven aan de kennis en kunde van een ander en jij liever halstarrig blijft volharden dat je zo perfect bent.
Maar je lijkt maar niet te willen leren van de volwassenen hier. Als je een beetje tegengas krijgt op je ansich prima informatieve posts hier, ga je door het lint.quote:In mijn optiek, de grootste denkfout die je in je leven kunt maken. Ik leer nog dagelijks van de kinderen én voilwassen die ik behandel.
Dat is wel zo grappig he?quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:27 schreef Kersjes het volgende:
Fijn dat Ilse weer d'r vrolijke zelfje is!
Devin is ook vrolijk, hij heeft binnenpretjes volgens mij, loopt constant te giechelen en gekke bekken naar me te trekken
Dat gebeurde mij zelfs gister in het kinderbadje van een vriendinquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:28 schreef snoopy het volgende:
Oeh ja, kinderen en water
Mijn vriend dacht laatst in het Vondelpark dat hij de broekjes van Lis en Morris wel op kon rollen zodat ze leuk in het pierebadje konden rondlopen. Binnen 5 minuten lagen ze allebei languit
quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:53 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat gebeurde mij zelfs gister in het kinderbadje van een vriendinIk dacht: overkomt mij niet, ik ga gewoon pootjebaden. Maar even later lag ik toch onderuit...
Ik hoop dat je het geen teleurstellend smsje vond, snoopyMaar ze was net héél boos geweest dat we niet bij de onderburen naar binnen gingen. Toen ze was bijgekomen heeft ze lachend een hele boterham gegeten en nu ligt ze gevloerd in bed. Ze slaapt zelfs door het boren van de buren heen.
ahaaa! Als ze dat nou even had gezegd, dan hadden we aangebeldquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:57 schreef snoopy het volgende:daar krijgt ze koekjes Lemijn
Logisch dat ze teleurgesteld was
![]()
Ik maak me meer zorgen of jij het wel gezellig vindt
Pics!!!quote:
Ik vroeg het me ook al af!quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:29 schreef bixister het volgende:
beetje gekke vraag misschien maar marit, jij bent toch zelf ook (CB) arts? had je zelf niet ook al gekeken met zo'n oor-kijk-ding? of laat je dat dan toch liever helemaal aan de huisarts over. beterschap voor Ilse!
Daarbij lijkt me, ook voor jou, een second opinion altijd fijn wanneer het om je eigen kind gaat?quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:24 schreef marit1978 het volgende:
in dit geval is kijken dus niet persé weten![]()
en weten is nog niet persé aktie..
Dat herken ik. Moeder van een vriendin van Fleur is wijkverpleegkundige. En wij riepen al tijden zou je niet eens naar d'r oren laten kijken. Ze luistert zo slecht en is zo vaak verkouden. Nu (na aandringen van de juf op school) uiteindelijk naar de HA met d'r. En jawel hoor. buisjes waren niet overbodig. En nu luistert ze als een tierelier. Soms nog oost-indisch doof, maar dat is de leeftijd.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:52 schreef marit1978 het volgende:
jazéker!
het stomme is alleen dat het naar de huisarts gaan vaak langer duurt, omdat ik zelf vanalles ga relativeren.
Maargoed, gelukkig is er ook een niet-medisch-insider-papa die ook zorgen uit als het nodig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |