En dan vraag je je nog af waarom mensen zo op je reageren.
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:50 schreef SHE het volgende:[..]
Dat eerste is je reinste flauwekul. Ik heb er niet voor niets voor gestudeerd. Maar als jij de wetenschap al van huis uit hebt meegekregen, dan geloof ik je hoor.
Gelijk dat arrogante "Kijk mij eens de voedsel wetenschapper" toontje erbij. Dus JIJ hebt wel alle wijsheid mbt eten in pacht maar wij als ouders hebben blijkbaar GEEN kennis van kinderen in jouw optiek.....
quote:
Dat laatste is nog meer flauwekul. DAT is allemaal te doen.
Dat een gemiddelde moeder geen tijd heeft om haar koter in de wondere wereld van voeding los te laten begrijp ik, maar ik heb dat wel. Dat is mijn passie.
Dus klopt haar stelling volledig. Het is in een gemiddelde gezin NIET uitbvoerbaar om 1 moeilijke eter met eindeloos geduld van alles voor te gaan zetten tot er iets gevonden wordt wat die eet. 'Vreet maar wat de pot schaft' is geen gemakzucht, maar naast een opvoedkundige methode(!) vaak praktisch gezien ook de enige mogelijkheid.
quote:
Alle probleemkinderen die ik krijg, zijn de allerberoerdste eters op deze planeet en als ik klaar met ze ben dan eten ze allemaal. Dat is niet omdat ik 3 baarmoeders heb, of teveel vrije tijd, of bijzonder ben.
Dat heeft alles te maken met een mix van kennis en eindeloos geduld.
Ja, het is blijkbaar je werk. Ouders hebben NAAST die kinderen ook gewoon werk, en een huishouden... en wellicht nog meer kinderen, die ook aandacht en tijd nodig hebben. In veel gevallen is het onmogelijk om onverdeeld aandacht en eindeloos geduld aan 1 kind te besteden.
quote:
Ik duik wél in het eetgedrag van een dreumes. Net zo lang tot ik de oorzaak van het vervelende eetgedrag heb gevonden.
Wat ik kan, kan elk andere moeder. Uitvoerbaarheid is een keuze.
Eerst geef je aan dat je begrijpt dat niet elke moeder de tijd ervoor heeft en dat het jouw passie is, en nu roep je weer dat het een keuze is. Daarmee degeradeer je iedere ouder voor wie het praktisch niet uitvoerbaar is, om de redenen die ik hierboven noem, direct tot harteloze secreten die niet het beste met hun kind(eren) voor hebben. Nogmaals, vind je het gek dat er negatief op je gereageerd wordt?
quote:
Jij mag je er wel lekker tegen afzetten hoor; en heel hard roepen dat het allemaal onhaalbaar is, maar een kind eruit wurmen maakt je nog geen wereldwonder. Dus ook jij zult best nog wel iets te leren hebben.
Het enige verschil is tussen jou en vele anderen is, dat zij zich wel kunnen overgeven aan de kennis en kunde van een ander en jij liever halstarrig blijft volharden dat je zo perfect bent.
Net als jezelf bedoel je? Jij blijft toch even halstarrig bij JOUW punt? Evengoed als jij vanuit jouw ervaring denkt te weten dat het kan, ziet zij vanuit haar ervaring dat het niet kan. Jullie uitgangspunten en situaties zijn wezenlijk verschillend dus wie zegt dat jullie beide, in JULLIE specifieke situatie niet beide gelijk hebben?
quote:
In mijn optiek, de grootste denkfout die je in je leven kunt maken. Ik leer nog dagelijks van de kinderen én voilwassen die ik behandel.
Maar je lijkt maar niet te willen leren van de volwassenen hier. Als je een beetje tegengas krijgt op je ansich prima informatieve posts hier, ga je door het lint.
Plaats gewoon je voedingsadviezen, maar realiseer je dat een kind NAAST normale dagelijkse bezigheden anders is als een kind waar je vanuit een professionele positie mee bezig bent.
Waarschijnlijk zal je ook op deze post wel weer afwijzend reageren, maar ik bedoel hem in ieder geval opbouwend.