En dan vraag je je nog af waarom mensen zo op je reageren.
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:50 schreef SHE het volgende:[..]
Dat eerste is je reinste flauwekul. Ik heb er niet voor niets voor gestudeerd. Maar als jij de wetenschap al van huis uit hebt meegekregen, dan geloof ik je hoor.
Gelijk dat arrogante "Kijk mij eens de voedsel wetenschapper" toontje erbij. Dus JIJ hebt wel alle wijsheid mbt eten in pacht maar wij als ouders hebben blijkbaar GEEN kennis van kinderen in jouw optiek.....
quote:
Dat laatste is nog meer flauwekul. DAT is allemaal te doen.
Dat een gemiddelde moeder geen tijd heeft om haar koter in de wondere wereld van voeding los te laten begrijp ik, maar ik heb dat wel. Dat is mijn passie.
Dus klopt haar stelling volledig. Het is in een gemiddelde gezin NIET uitbvoerbaar om 1 moeilijke eter met eindeloos geduld van alles voor te gaan zetten tot er iets gevonden wordt wat die eet. 'Vreet maar wat de pot schaft' is geen gemakzucht, maar naast een opvoedkundige methode(!) vaak praktisch gezien ook de enige mogelijkheid.
quote:
Alle probleemkinderen die ik krijg, zijn de allerberoerdste eters op deze planeet en als ik klaar met ze ben dan eten ze allemaal. Dat is niet omdat ik 3 baarmoeders heb, of teveel vrije tijd, of bijzonder ben.
Dat heeft alles te maken met een mix van kennis en eindeloos geduld.
Ja, het is blijkbaar je werk. Ouders hebben NAAST die kinderen ook gewoon werk, en een huishouden... en wellicht nog meer kinderen, die ook aandacht en tijd nodig hebben. In veel gevallen is het onmogelijk om onverdeeld aandacht en eindeloos geduld aan 1 kind te besteden.
quote:
Ik duik wél in het eetgedrag van een dreumes. Net zo lang tot ik de oorzaak van het vervelende eetgedrag heb gevonden.
Wat ik kan, kan elk andere moeder. Uitvoerbaarheid is een keuze.