abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59733823
Elmo

Beterschap voor Maud!

Lis heeft geen koorts meer maar is nog wel een beetje pieperig en hoesterig. Dus vandaag heeft ze een rustdagje met haar papa en broer.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:00:19 #52
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59733836
Nee Het duurt nog maanden voor ze twee is. Onze bijna-peuter.

Ze was niet zo onder de indruk, toen ze een poes zag lopen ging ze er meteen achteraan.

Beterschap voor Maud, oorontsteking is niet leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:21:46 #53
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59735364
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:00 schreef YPPY het volgende:
Nee Het duurt nog maanden voor ze twee is. Onze bijna-peuter.

Ze was niet zo onder de indruk, toen ze een poes zag lopen ging ze er meteen achteraan.

Beterschap voor Maud, oorontsteking is niet leuk.
Zie je dus mooi het verschil. Ik weet dat Anna rond Fleur d'r verjaardag ook jarig is. En aangezien die er zo ontzettend mee bezig is, lijkt het voor mij dus ongelofelijk (brr, was het nu met een v) dichtbij. Nog 2 maanden. Heerlijk nog een dreumes
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:50:01 #54
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59739778
Beterschap voor de zieke kindjes!

Die van mij heeft knalrode billen en rode wangetjes. Voor het eerst eigenlijk, die doorkomende tandjes zitten hem behoorlijk dwars. Mijn arme jochie...
.... met gevoel voor drama....
pi_59747694
Lis is toch nog ziek Gisteravond heeft ze overgegeven in haar bedje en nu zit ze met koorts op de bank heel zieligjes te zijn. Echt zielig.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 08:52:02 #56
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59747905
arme Lis!! ik vind dat spugen bij die kleintjes altijd zó zielig he
heel veel beterschap!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:00:25 #57
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59747942
Ah. Lis, snel beter worden hoor!

Anna d'r neus begint ook dicht te zitten en onmiddellijk drinkt ze ook weer minder. Dat vind ik niet leuk.Ze is vandaag heel de dag bij mijn ouders omdat wij gaan klussen, dus mijn moeder haalt een meloentje in huis. Dan heeft ze toch lekker vocht.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:18:56 #58
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59748043
Memmel, klus ze!

Ik heb weer een bo en mijn kleine wildebras presteert het elke keer weer om me vol op mijn borsten te slaan, duwen of schoppen, AU
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:51:01 #59
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59751275
Die arme Lis. Altijd zo zielig als die kleintjes ziek zijn.

Meloen is een goed idee Memmel, eten ze vaak goed en erg gezond.

Devin toch, lukt het niet om het hem af te leren?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 28 juni 2008 @ 15:20:44 #60
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59754108
YPPY, het gaat niet expres hoor! Spelen met een hyperactieve druktemaker, hem voeden en met hem rondzeulen is echter niet te doen zonder dat hij mijn borst raakt. En zelfs de lichtste aanraking is nu even te veel.

Devin heeft zich zo ontzettend vermaakt met een van zijn verjaardagskadootjes, de ballentent.
Een kleine koepeltent met ingang en een "raampje" waar hij tig keer achter elkaar uitklauterde om er via de ingang weer in te komen. En met 'n stuk of 120 ballen erin is mijn huiskamer inmiddels een mini-Ballorig
Op een gegeven moment had ik mijn schapenvel in de tent gelegd waarop hij daar als een klein baby'tje op ging rollen en kirren
Nu ligt hij helemaal moegespeeld te slapen, mijn kleine ballensmijtert
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:55:23 #61
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59760412
Lisje, beterschap!
En Kersjes ook. Naar, dat je weer BO hebt.

Wij zijn vandaag naar het sprookjesbos in Valkenburg geweest.
Kneuterigheid ten top, maar ons menneke heeft zich uitstekend vermaakt! En wij dus ook. Mijn god, ik wist niet dat het zó leuk kan zijn om in zo'n treintje te zitten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:13:50 #62
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59760774
Kersjes, beterschap.
Anna is ook niet in haar hummetje. Hoesten en huilerig. Maar ze was bij mijn ouders ivm klussen van ons en mijn moeder zei dat ik haar maar moest laten liggen. Dat is wel lekker hoor! Ik heb gezegd dat ze me gelijk moet bellen als ze zich niet zeker voelt wanneer Anna ziek blijkt te zijn.

Ik reed vandaag langs schaatscentrum de Uithof in Den Haag en volgens mij is daar ook een soort indoor speelgebeuren geopend voor kinderen, ik zal het eens uitpluizen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_59760825
auw kersjes beterschap

lis ook beterschap muppie.

ziet er leuk uit moonah.

morgen gaat renske haar eerste speelgoedje verkopen op de rommelmarkt. ben benieuwd of ze het ook snapt.
mama van 3 kids!
pi_59761232
haha die Moonah. Ik vind het zo geweldig dat ik al die dingen nu ongegeneerd kan doen omdat ik kinderen heb

Lis is nog steeds ziek. Flinke koorts en echt heel stilletjes en zielig. Nu toch maar een paracetamol gegeven want ze lag steeds zo zielig te huilen net En nu slaapt ze gelukkig.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 22:01:59 #65
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59761701
Moonah, leuk zijn dat soort dingen he?
Het Amstelpark hier vlakbij heeft ook een treintje, binnenkort maar eens kijken wat Devin daarvan gaat vinden...

En net wat Snoopy zegt: als je eenmaal kinderen hebt "mag" je ineens veel meer. Zingen tijdens het wandelen of fietsen, van de glijbaan roetsjen, het uitgillen van plezier tijdens het (buiten) spelen... En niemand die je voor gek verklaart, je bent dan gewoon een mama die lekker met d'r kind speelt

Popples, als ze maar niet vergeet geld in ontvangst te nemen
Veel plezier morgen!

Agossie, arme Lis...
pi_59761894
whahaha nee dat zullen we wel in de gaten houden. wij staan al jaren op de braderie/rommelmarkt en dit jaar is haar eerste keer dat ze gaat helpen. kan ze daarna met mama lekker nieuw speelgoedjes kopen.

arme lis snel beter worden hoor.
mama van 3 kids!
pi_59762441
Beterschap voor Lis en Anna !!

Memmel, veel plezier met het klussen

Vivi, hoe gaat het nu met Dean?

Wij zijn alle drie al een week "ziek" koortsig, verkouden en vooral heel veel snot en maar half horend
Ik ben het zo zat om zo vaak "ziek" te zijn Voorheen waren we nooit ziek, maar sinds we Jetje hebben .....

Dinsdag mooi weer dus ik dacht aan een dagje strand
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_59763157
he gatsie beaker beterschap voor jullie.
mama van 3 kids!
pi_59767519
beterschap voor de zieken!

en ook beetje voor ilse
die had gisteravond verhoging, vanmorgen overstuur wakker (wel hele nacht goed geslapen gelukkig!)
één neusgat met snot ... en net als Anna; minder drinken.
Meloen gaat goed

Het arme ding, net waren we boven aan het spelen.. na de paracetamol vanmorgen was ze toch vrij happy gelukkig. Ziet ze per ongeluk (verloren gewaand) haar dikkie-dik slaapknuffel liggen.
Ze grijpt hem, doet sabbel-armpje in haar mond en gaat er met haar hoofdje lekker bovenop liggen.
Normaal is er dus nooit rust te herkennen als madam wakker is!
Ondanks dat het pas 8:30uur was haar toch maar in bed gedaan dus.
pi_59767553
Goedemorgen!

Het lijkt hier allemaal heel goed te gaan nu Jet 's morgens brood krijgt
Dit is haar eetschema nu:

1 boterham met thee en melk
fruit
1 boterham met gewone melk
tussendoortje met diksap / roosvice / Wickey tuttiftrutti verdunnen met water ....
warm eten met vanilla vla

Best goed toch? Jet is zelf ook wel tevreden geloof ik Gezellig hoor zitten we 's morgens met zijn drieen te ontbijten

Straks lekker fietsen en vanmiddag wandelen naar de schapen en brood geven

Beterschap voor Ilse!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 29 juni 2008 @ 10:40:35 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59768259
Nu ben ik nogal een zeikerd qua eten maar ik vind dat je wel erg veel koemelk en suikers geeft.....maar oke, dat ben ik, Dean krijgt sowieso geen koemelk .

Lisje beterschap!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 29 juni 2008 @ 10:53:13 #72
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59768440
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 22:01 schreef Kersjes het volgende:
Moonah, leuk zijn dat soort dingen he?
Het Amstelpark hier vlakbij heeft ook een treintje, binnenkort maar eens kijken wat Devin daarvan gaat vinden...

Oh ja het treintje in het Amstelpark (puur jeugdsentiment) net als ponyritjes voor een gulden en kijken naar de zeehondjes

En Moonah wij gaan binnenkort een lang weekend kamperen met mijn ouders in Limburg en dan gaan we ook een dagje naar het sprookjesbos
pi_59768648
Lis heeft nu zelfs 40,2 graden koorts Net weer een zetpil gegeven. Ze zit op de bank en wil wel drinken en eet druifjes. Zolang ze dat blijft doen bel ik nog geen dokter. Maar ik vind het wel naar
  zondag 29 juni 2008 @ 11:14:52 #74
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_59768727
Ach, arme Lis.... Zo zielig altijd, die zieke kleintjes....
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 29 juni 2008 @ 11:48:35 #75
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59769161
Goh, misschien toch wel een virusje snoop? voor de kleine dame

Vivi, wat krijgt Dean ipv koemelk?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59769248
Dankjulliewel

Onze kinderen krijgen geitenmelk ipv koemelk.
  zondag 29 juni 2008 @ 11:56:31 #77
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59769292
Arme Lis. Wat voelt dat vervelend he Snoopy als je kleintje zo ziek is en je kan niks. Wel fijn dat ze nog wil eten en drinken.

Geven jullie je kinderen helemaal geen koemelk? En waarom is koemelk dan zo slecht?
  zondag 29 juni 2008 @ 12:01:22 #78
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59769373
Brent krijgt wel koemelk. Soms een glas chocomelk maar meestal yoghurt aangelengd met fruitsap.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 29 juni 2008 @ 12:03:53 #79
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769407
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:08 schreef snoopy het volgende:
Lis heeft nu zelfs 40,2 graden koorts Net weer een zetpil gegeven. Ze zit op de bank en wil wel drinken en eet druifjes. Zolang ze dat blijft doen bel ik nog geen dokter. Maar ik vind het wel naar
Jeetje,ik zou gewoon de dokter bellen hoor, beter te vaak dan te weinig denk ik altijd maar .

Arm schapie..
  zondag 29 juni 2008 @ 12:04:19 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769410
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Goh, misschien toch wel een virusje snoop? voor de kleine dame

Vivi, wat krijgt Dean ipv koemelk?
Dreumesmelk .

@Stiemie

Op geen enkele manier is ook maar heel licht aangetoond dat zuivel zorgt voor sterke botten, 70% van de wereldbevolking wordt ziek van melk (lactose intolerantie).
Verder zijn er zelfs vrij sterke aanwijzigingen dat de rest van de melk het effect van de calciumionen deels teniet doet door het stimuleren van de hoeveelheid 'insuline-like growth factor-I (IGF-I) die juist in verband wordt gebracht met meer darmkanker.
Als laatste is het vet in de melk met redelijke zekerheid medeveroorzaker van borst- en prostaatkanker, twee van de meest voorkomende kankers in de westerse wereld, zoek in http://scholar.google.com:(zoekopdracht bijvoorbeeld: milk breast prostate cancer).

Melk is slecht voor elk en de enige reden om het te drinken is omdat je het lekker vindt (en dat is omdat je ermee bent opgegroeid) of omdat je nou eenmaal een product bent van de maatschappij (lees indoctrinatie van de melkvee-industrie), wat min of meer op hetzelfde neerkomt, maar in godsnaam niet omdat het gezond zou zijn voor mensen na de zoogtijd (en IN de zoogtijd is mensenmelk nog VEEL gezonder).

Het is gewoon beter om na de zuigelingentijd geen melk meer te drinken. In de dierenwereld zie je dat ook nergens. De enige uitzondering is de mens. En sowieso is koemelk voor kalfjes, niet voor mensen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Vivi op 29-06-2008 12:18:22 ]
pi_59769509
da's ook koemelk
ik dacht al dat ik gemist had dat je nog bv geeft ofzo

Juliette lust het trouwens allemaal niet, maar wel yoghurt. Yoki en chocomel misschien ook wel, nooit geprobeerd.

Volgens oa Nutricia is een kind tot z'n 4e verjaardag zuigeling. Dat idee dat melk niet zo goed is geldt dus niet voor dreumesen en peuters.
Er wordt wel gedacht dat in de westerse wereld mensen koemelk wel kunnen verdragen omdat het hielp om aan voldoende vitamine D te komen. Ook zonder calcium-voordeel kan het nuttig zijn.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:15:00 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59769554
Poemojn was me voor

Ik snap alleen niet zo goed dat e afgeeft op het geven van een normaal glas melk, en vanille vla,
die dreumesmelk zit meer bocht in dan in een gewoon glas melk uit het pak
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 29 juni 2008 @ 12:16:31 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59769577
quote:
Op zondag 29 juni 2008 10:40 schreef Vivi het volgende:
Nu ben ik nogal een zeikerd qua eten maar ik vind dat je wel erg veel koemelk en suikers geeft.....maar oke, dat ben ik, Dean krijgt sowieso geen koemelk .

Lisje beterschap!
*pinkt traantje weg*

zondag 29 juni 2008 @ 12:16:56 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769583
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:11 schreef poemojn het volgende:
da's ook koemelk
ik dacht al dat ik gemist had dat je nog bv geeft ofzo

Juliette lust het trouwens allemaal niet, maar wel yoghurt. Yoki en chocomel misschien ook wel, nooit geprobeerd.

Volgens oa Nutricia is een kind tot z'n 4e verjaardag zuigeling. Dat idee dat melk niet zo goed is geldt dus niet voor dreumesen en peuters.
Er wordt wel gedacht dat in de westerse wereld mensen koemelk wel kunnen verdragen omdat het hielp om aan voldoende vitamine D te komen. Ook zonder calcium-voordeel kan het nuttig zijn.
Koemelk komt imo recht uit de koe, Als het bewerkt is, met allerlei extra vitamines etc vind ik het geen koemelk. Koemelk komt van een koe/pak en niet van een kv-fabriek snap je. Mijn issue is dat koemelk voor kalfjes is, en niet goed genoeg voor kindjes. Echter opgewerkt tot kv vind ik het wel goed. Zoals ik zei . Dus geef ik dreumesmelk. Ben ik ineens klaar en heeft hij alles wat hij nodig heeft. Plus dat Dean van gewone koemelk enorme slijmvorming kreeg, en van dreumesmelk niet. Ik heb soyamelk overwogen maar daar heb ik vanaf gezien door alle hormonen die daar in zitten.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:17:32 #85
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769592
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:16 schreef SHE het volgende:

[..]

*pinkt traantje weg*

Hij moet wel mooi blijven natuurlijk
  zondag 29 juni 2008 @ 12:20:20 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769629
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Poemojn was me voor

Ik snap alleen niet zo goed dat e afgeeft op het geven van een normaal glas melk, en vanille vla,
die dreumesmelk zit meer bocht in dan in een gewoon glas melk uit het pak

Dat valt reuze mee, als ik zo de ingredienten eens bekijk op het pak. Gewoon veel toegevoegde vitamines. En zoals ik al zei; geen last van slijmvorming, itt met gewone melk.

Daarbij dus essentiële vetzuren, vitaminen en mineralen, (ijzer, zink en selenium) en bifidus.

En je hoeft geen vitamine D bij te druppelen.
pi_59769648
Dreumesmelk bevat wel koemelkeiwitten (die dingen die oa baby-kv moeilijk te verteren maken voor baby's) en is volgens mij dus gewoon koemelk. Die dierlijke eiwitten zijn (bij teveel) overigens ook weer niet goed voor mensen, net als de dierlijke eiwittten in vlees. Het verschil tussen dreumesmelk en koemelk is veel kleiner dan het verschil tussen 'mensenmelk' en 'dreumesmelk'.
Koemelk uit een pak is ook bewerkt (magere melk, halfvolle melk, 0% vet, milk & fruit, enz).
  zondag 29 juni 2008 @ 12:22:35 #88
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59769655
Ik heb even naar dreumesmelk gekeken..maar ik zie dat er aardappelzetmeel aan toe is gevoegd.

Oh nee
En palmolie ( ontzettend slecht voor de darmpjes! )

Verder hebben ze wel echt hun best gedaan om er alles in te proppen wat een kind nodig kan hebben.
Al zou ik dan net zo lief geiten of paardenmelk aan je tod geven. Weet je zeker dat het geen extra rommel erbij krijgt.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:25:59 #89
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769703
Hm. Oke, dat van die palmolie en aardappelzetmeel wist ik niet, dat dat zo slecht is.. (weet je ook waarom? ) Dean heeft nogal een moeilijke periode qua avondeten (hij eet wel braaf twee broodjes pindakaas, eitjes en volkorenpannekoekjes ) en ik vond dit eigenlijk wel fijn, dat ie op deze manier toch een stoot extra vitaminen kreeg. Sowieso is koemelk echt geen optie vanwege de slijmvorming (hij heeft een lichte vorm van bronchitis). Is geitenmelk dan een beter alternatief?
pi_59769710
Zou goed kunnen dat dreumesmelk meer voorbewerkt is, net als yoghurt en karnemelk, die zijn ook minder slijmvormend dan standaard koemelk-uit-een-pak. Toch zijn yoghurt en karnemelk ook koemelk(producten).

Vivi, fout alternatief: drinkyoghurt maken van yoghurt met roosvicee-in-de-melk. nieuw soort roosvicee
  zondag 29 juni 2008 @ 12:27:26 #91
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769717
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:26 schreef poemojn het volgende:
Zou goed kunnen dat dreumesmelk meer voorbewerkt is, net als yoghurt en karnemelk, die zijn ook minder slijmvormend dan standaard koemelk-uit-een-pak. Toch zijn yoghurt en karnemelk ook koemelk(producten).
Ja, dat snap ik .

.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:28:13 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59769727
Wat she zegt,

maar als dean er goed bij vaart lekker doen
Maar moest wel beetje lachen, omdat je zo reageert op koemelk en je dean ook egwoon koemelk geeft, welliswaar in een andere vorm iets andere bewerking. Maar koemelk is koemelk.
pi_59769741
ezelmelk schijnt het beste overeen te komen, maar ezels zijn moeilijk te melken dus is die melk nooit gekozen door de voedingsindustrie als basis voor kv.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:30:13 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59769759
Als je echt helemaal koemelkvrij verantwoorde melk wilt geven, en geen soja moet je neocate advance gebruiken.
Die bevat geen eiwitten maar aminozuren .
Alleen isse duur
  zondag 29 juni 2008 @ 12:31:38 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59769784
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:29 schreef poemojn het volgende:
ezelmelk schijnt het beste overeen te komen, maar ezels zijn moeilijk te melken dus is die melk nooit gekozen door de voedingsindustrie als basis voor kv.
zijn nu wle met onderzoek bezig van kamelen melk
http://www.gezonderworden(...)-kamelenmelk-op.html
  zondag 29 juni 2008 @ 12:33:34 #96
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59769816
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:25 schreef Vivi het volgende:
Hm. Oke, dat van die palmolie en aardappelzetmeel wist ik niet, dat dat zo slecht is.. (weet je ook waarom? ) Dean heeft nogal een moeilijke periode qua avondeten (hij eet wel braaf twee broodjes pindakaas, eitjes en volkorenpannekoekjes ) en ik vond dit eigenlijk wel fijn, dat ie op deze manier toch een stoot extra vitaminen kreeg. Sowieso is koemelk echt geen optie vanwege de slijmvorming (hij heeft een lichte vorm van bronchitis). Is geitenmelk dan een beter alternatief?
Als ik de voedingswaarden zo bekijk dan is het wel degelijk een ijzersterk product.
Maar zoals je weet ben ik voorstander van het elimineren van ALLE onzin in de voeding van kleine kinderen.
Dus ook onzinnige dingen als aardappelzetmeel. Zeker als Nestlé er ook nog bij zet dat het 'zo'n lekker vol gevoel geeft'
Euh..dat is nu net niet de bedoeling, dat je je kind vult met melk.
Een peuter moet leren eten.

Er zit nog wel lactose in en ook dat vind ik zelf niet altijd even jofel; maar als Dean het goed verdraagt dan zou ik me geen zorgen maken.
Geitenmelk en zeker paardenmelk zijn hele gezonde alternatieven. Ze bevatten meer vitaminen en mineralen dan koemelk en zijn ook nog eens beter verteerbaar.
Pas wel op met een TEVEEL aan geitenmelk. Vitamine A ( die veelvuldig in geitenmelk aanwezig is ) wordt giftig bij overmatige consumptie.
Paardenmelk is echt de allerbeste melk; maar lastig te krijgen.

Matig geitenmelk voeren , wellicht icm met de dreumesmelk lijkt me prima. Wees gewoon matig met melk in zijn algemeenheid. Hij zal toch over moeten op grote mensen voedsel en melk zorgt er doorgaans voor dat het kind veel te laat over gaat op 'echte' voeding.
Het CB zal het hier wel over met me oneens zijn; maar dat ben ik ook met enige regelmaat met hun
pi_59769830
Evenstar, da's nieuwere info Ik had dit een paar jaar geleden gelezen in 'Milk, money and madness'.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:35:48 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59769844
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:26 schreef poemojn het volgende:

Vivi, fout alternatief: drinkyoghurt maken van yoghurt met roosvicee-in-de-melk. nieuw soort roosvicee
Yoghurt wat lang gefermenteerd heeft ( > 24uur ) is lactosevrij. Sommige bio-yoghurt ook.
Daar is weinig aan sporen van koemelk meer in te vinden.
Kun je dus prima geven aan peuters met slijmvorming, darmkrampjes of lactose-intolerantie.
  zondag 29 juni 2008 @ 12:38:23 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769882
Ik zal even opnoemen wat Dean krijgt zo op een dag.

7.00 uur: pap fles van dreumesmelk dus met Bambix 8 granenpap en twee volkoren of waldkorn broodjes (zonder korst) met appelstroop, pindakaas, of smeerkaas (voor kids) of tahin. Soms, heel soms een broodje met hazelnootpasta, en dan de andere met "gezond".

Tussendoor (over de gehele dag): dixap, plakje gerookte kalkoenborst, knappeltjes (ssort "chips"van gedroogde appelschijfjes) of rozijntjes van Zonnatura, een stuk ontbijtkoek met echte boter, of een eierkoek, soms een liga evergreen (ja, veel suiker.) (niets dit allemaal elke dag natuurlijk, maar afwisselend).

's middags: 1 broodje met beleg (zie hierboven) of een eitje . En drinken (water of dixap).

Avondeten: warm eten (ik, als vers eten puritein heb al mijn tupperware bakjes kunnen wegsmijten want meneer blieft momenteel alleen potjes,. Zónder stukjes , ik blijf echter wel 1 keer per week vers aanbieden, waarna ie met honger naar bed gaat )) en daarna volle bio-yoghurt (ja, dat is ook melk, I know), met afgewisseld, of een danoontje minder zoet erdoor, of wat roosvicee extra vit C zonder suiker.

Fruit bied ik aan maar moet ie op dit moment niks van hebben.....terwijl ie vroegah de sinaasappels van de fruitschaal jatte en met schil opat .

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 29-06-2008 12:45:15 ]
  zondag 29 juni 2008 @ 12:40:13 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59769914
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Als ik de voedingswaarden zo bekijk dan is het wel degelijk een ijzersterk product.
Maar zoals je weet ben ik voorstander van het elimineren van ALLE onzin in de voeding van kleine kinderen.
Dus ook onzinnige dingen als aardappelzetmeel. Zeker als Nestlé er ook nog bij zet dat het 'zo'n lekker vol gevoel geeft'
Euh..dat is nu net niet de bedoeling, dat je je kind vult met melk.
Een peuter moet leren eten.

Er zit nog wel lactose in en ook dat vind ik zelf niet altijd even jofel; maar als Dean het goed verdraagt dan zou ik me geen zorgen maken.
Geitenmelk en zeker paardenmelk zijn hele gezonde alternatieven. Ze bevatten meer vitaminen en mineralen dan koemelk en zijn ook nog eens beter verteerbaar.
Pas wel op met een TEVEEL aan geitenmelk. Vitamine A ( die veelvuldig in geitenmelk aanwezig is ) wordt giftig bij overmatige consumptie.
Paardenmelk is echt de allerbeste melk; maar lastig te krijgen.

Matig geitenmelk voeren , wellicht icm met de dreumesmelk lijkt me prima. Wees gewoon matig met melk in zijn algemeenheid. Hij zal toch over moeten op grote mensen voedsel en melk zorgt er doorgaans voor dat het kind veel te laat over gaat op 'echte' voeding.
Het CB zal het hier wel over met me oneens zijn; maar dat ben ik ook met enige regelmaat met hun
Als ik het CB binnenkom gaat mijn gezicht op stand "Stepford Wife" en zodra ik het buitenstap is al dat geleuter al geelimineerd uit mijn gedachtenwereld .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')