Zie je dus mooi het verschil. Ik weet dat Anna rond Fleur d'r verjaardag ook jarig is. En aangezien die er zo ontzettend mee bezig is, lijkt het voor mij dus ongelofelijk (brr, was het nu met een v) dichtbij. Nog 2 maanden. Heerlijk nog een dreumesquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:00 schreef YPPY het volgende:
NeeHet duurt nog maanden voor ze twee is. Onze bijna-peuter.
Ze was niet zo onder de indruk, toen ze een poes zag lopen ging ze er meteen achteraan.
Beterschap voor Maud, oorontsteking is niet leuk.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:01 schreef Kersjes het volgende:
Moonah, leuk zijn dat soort dingen he?
Het Amstelpark hier vlakbij heeft ook een treintje, binnenkort maar eens kijken wat Devin daarvan gaat vinden...
Jeetje,ik zou gewoon de dokter bellen hoor, beter te vaak dan te weinig denk ik altijd maarquote:Op zondag 29 juni 2008 11:08 schreef snoopy het volgende:
Lis heeft nu zelfs 40,2 graden koortsNet weer een zetpil gegeven. Ze zit op de bank en wil wel drinken en eet druifjes. Zolang ze dat blijft doen bel ik nog geen dokter. Maar ik vind het wel naar
Dreumesmelkquote:Op zondag 29 juni 2008 11:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Goh, misschien toch wel een virusje snoop?voor de kleine dame
Vivi, wat krijgt Dean ipv koemelk?
*pinkt traantje weg*quote:Op zondag 29 juni 2008 10:40 schreef Vivi het volgende:
Nu ben ik nogal een zeikerd qua eten maar ik vind dat je wel erg veel koemelk en suikers geeft.....maar oke, dat ben ik, Dean krijgt sowieso geenkoemelk
.
Lisje beterschap!
Koemelk komt imo recht uit de koe, Als het bewerkt is, met allerlei extra vitamines etc vind ik het geen koemelk. Koemelk komt van een koe/pak en niet van een kv-fabriek snap je. Mijn issue is dat koemelk voor kalfjes is, en niet goed genoeg voor kindjes. Echter opgewerkt tot kv vind ik het wel goed. Zoals ik zei . Dus geef ik dreumesmelk. Ben ik ineens klaar en heeft hij alles wat hij nodig heeft. Plus dat Dean van gewone koemelk enorme slijmvorming kreeg, en van dreumesmelk niet. Ik heb soyamelk overwogen maar daar heb ik vanaf gezien door alle hormonen die daar in zitten.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:11 schreef poemojn het volgende:
da's ook koemelk
ik dacht al dat ik gemist had dat je nog bv geeft ofzo
Juliette lust het trouwens allemaal niet, maar wel yoghurt. Yoki en chocomel misschien ook wel, nooit geprobeerd.
Volgens oa Nutriciais een kind tot z'n 4e verjaardag zuigeling. Dat idee dat melk niet zo goed is geldt dus niet voor dreumesen en peuters.
Er wordt wel gedacht dat in de westerse wereld mensen koemelk wel kunnen verdragen omdat het hielp om aan voldoende vitamine D te komen. Ook zonder calcium-voordeel kan het nuttig zijn.
Dat valt reuze mee, als ik zo de ingredienten eens bekijk op het pak. Gewoon veel toegevoegde vitamines. En zoals ik al zei; geen last van slijmvorming, itt met gewone melk.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Poemojn was me voor
Ik snap alleen niet zo goed dat e afgeeft op het geven van een normaal glas melk, en vanille vla,
die dreumesmelk zit meer bocht in dan in een gewoon glas melk uit het pak
Ja, dat snap ikquote:Op zondag 29 juni 2008 12:26 schreef poemojn het volgende:
Zou goed kunnen dat dreumesmelk meer voorbewerkt is, net als yoghurt en karnemelk, die zijn ook minder slijmvormend dan standaard koemelk-uit-een-pak. Toch zijn yoghurt en karnemelk ook koemelk(producten).
zijn nu wle met onderzoek bezig van kamelen melkquote:Op zondag 29 juni 2008 12:29 schreef poemojn het volgende:
ezelmelk schijnt het beste overeen te komen, maar ezels zijn moeilijk te melken dus is die melk nooit gekozen door de voedingsindustrie als basis voor kv.
Als ik de voedingswaarden zo bekijk dan is het wel degelijk een ijzersterk product.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:25 schreef Vivi het volgende:
Hm. Oke, dat van die palmolie en aardappelzetmeel wist ik niet, dat dat zo slecht is.. (weet je ook waarom? ) Dean heeft nogal een moeilijke periode qua avondeten (hij eet wel braaf twee broodjes pindakaas, eitjes en volkorenpannekoekjes![]()
) en ik vond dit eigenlijk wel fijn, dat ie op deze manier toch een stoot extra vitaminen kreeg. Sowieso is koemelk echt geen optie vanwege de slijmvorming (hij heeft een lichte vorm van bronchitis). Is geitenmelk dan een beter alternatief?
Yoghurt wat lang gefermenteerd heeft ( > 24uur ) is lactosevrij. Sommige bio-yoghurt ook.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:26 schreef poemojn het volgende:
Zou goed kunnen dat dreumesmelk meer voorbewerkt is, net als yoghurt en karnemelk, die zijn ook minder slijmvormend dan standaard koemelk-uit-een-pak. Toch zijn yoghurt en karnemelk ook koemelk(producten).
Vivi, fout alternatief: drinkyoghurt maken van yoghurt met roosvicee-in-de-melk.nieuw soort roosvicee
Als ik het CB binnenkom gaat mijn gezicht op stand "Stepford Wife" en zodra ik het buitenstap is al dat geleuter al geelimineerd uit mijn gedachtenwereldquote:Op zondag 29 juni 2008 12:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Als ik de voedingswaarden zo bekijk dan is het wel degelijk een ijzersterk product.
Maar zoals je weet ben ik voorstander van het elimineren van ALLE onzin in de voeding van kleine kinderen.
Dus ook onzinnige dingen als aardappelzetmeel. Zeker als Nestlé er ook nog bij zet dat het 'zo'n lekker vol gevoel geeft'
Euh..dat is nu net niet de bedoeling, dat je je kind vult met melk.
Een peuter moet leren eten.
Er zit nog wel lactose in en ook dat vind ik zelf niet altijd even jofel; maar als Dean het goed verdraagt dan zou ik me geen zorgen maken.
Geitenmelk en zeker paardenmelk zijn hele gezonde alternatieven. Ze bevatten meer vitaminen en mineralen dan koemelk en zijn ook nog eens beter verteerbaar.
Pas wel op met een TEVEEL aan geitenmelk. Vitamine A ( die veelvuldig in geitenmelk aanwezig is ) wordt giftig bij overmatige consumptie.
Paardenmelk is echt de allerbeste melk; maar lastig te krijgen.
Matig geitenmelk voeren , wellicht icm met de dreumesmelk lijkt me prima. Wees gewoon matig met melk in zijn algemeenheid. Hij zal toch over moeten op grote mensen voedsel en melk zorgt er doorgaans voor dat het kind veel te laat over gaat op 'echte' voeding.
Het CB zal het hier wel over met me oneens zijn; maar dat ben ik ook met enige regelmaat met hun
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |