abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59781369
Agossie
  zondag 29 juni 2008 @ 22:41:20 #152
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59781806
Bass MIss, wat vervelend dat je zo misselijk bent.
Fons maakt het goed dus, hoe is het met zijn vocabulaire
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59782610
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:00 schreef Vivi het volgende:

[..]

Sorry, had hier overheen gelezen...ik zou zelf ipv Wicky of dat soort spul gewoon dixap geven, en geen vanille vla (sowieso geen vla) maar gewoon yoghurt, samen met die roosvicee en ook nog fruit kom je anders aan behoorlijk veel suikers .

(Maar zoals ik al zei ben ik een behoorlijke zeikerd mbt suikers ).
Ik verdun de wickey met water En die vanille vla daar smult ze zo van die mag ze gewoon!
Ze krijgt 1 flesje diksap oid bij meer dorst krijgt ze water en tussendoortjes eet ze niet af en toe een stukje ontbijtkoek....
Dus volgens mij valt het best mee qua suikers ..... Nou ja ik zal het iig op het cb navragen

FLOOR!! wat goehoed!

BassMiss
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 29 juni 2008 @ 23:19:47 #154
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59782998
Simonneke Wat een heerlijk (en grappig!) mannetje is het ook <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 29 juni 2008 @ 23:27:52 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59783247
Floor aan de wandel

Disco-Simon, wat schattig!

Memmel, wat een lenige dame heb je.

Devin krijgt bv en daarnaast vrijwel elke dag als toetje yoghurt, al dan niet met (vers) fruit of vanillevla Soms als tussendoortje een Danoontje.
Gewone melk hebben we hier heel soms in huis, eigenlijk alleen als ik weer eens een pak Special K heb staan, Devin krijgt dat dus ook niet.
Meneer is een heuse kaaskop, hij is er dol op! Gewone Goudse uit het vuistje of op brood, zuivelspread op brood, blokjes feta uit de salade, hapjes brie... En soms wat geraspte kaas over het avondeten. Misschien niet altijd even functioneel, maar hij vindt het zo lekker en dat is ook wat waard. Net als de hele koemelk-discussie: Mijn man en collega´s krijgen op het werk dagelijks een verzorgde lunch waarbij ook altijd liters melk doorheen gaan. Hijzelf drinkt dan meestal 4 glazen. Misschien niet zo gezond, maar dat is sap, koffie en frisdrank ook niet! Gebrainwashed door de melk-industrie? Misschien wel, maar wat dan nog?
Zou iedereen dan maar altijd water moeten gaan drinkeñ? Gaat niet werken denk ik... Niks is meer gezond tegenwoordig lijkt het!

We hebben de dag bij vrienden doorgebracht die een feestje hadden. Ze wonen in Leiden, aan het water, en Devin vond de voorbijvarende bootjes en de rondzwemmende eendjes leuk, en de rondlopende honden al helemaal! Hij heeft veel aandacht gekregen waar hij van genoot en de kleine charmeur heeft volgens mij heel wat dames aan het rammelen gekregen
.... met gevoel voor drama....
pi_59787294
Lis heeft nog steeds koorts (39.6) om 11 uur kunnen we bij de huisarts terecht.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_59787560
succes bij de HA Snoopy en nogmaals beterschap voor Lis!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 30 juni 2008 @ 11:07:14 #158
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59789098
Lis, beterschap!

Pff, hier een gevalletje starheid bij het CB
Had een andere wvk dan normaal..
'Hij is wel erg zwaar he? Kijk maar, hij zit precies op het bovenste lijntje van de curve'
"Z'n lengte gaat ook goed he.. vlak onder het bovenste lijntje.. Lange jongen hoor!"
Om vervolgens door te zagen over z'n voeding.
"misschien moet je eens wat vaker magere kaas op z'n brood doen, of geen koekje geven" ..
"ehm.. hij eet een boterham en de korstjes gooit ie weg.. en hij eet al regelmatig 20+ kaas ipv volvet"
"O"
"en dat koekje.. tja, hij eet 's middags een droge cracotte als koekje.. "
"O"
"Dan eet ie zeker veel aardappelen en vlees?"
"nee, avondeten moet ik er bijna inproppen, want anders eet ie niets"
"en het toetje dan?" (in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)
"magere yoghurt, zonder iets erin"

Dan zal ie vast wel de hele dag voor de tv zitten.. terwijl ik nog geen 2 minuten eerder heb verteld dat ie de rust niet in z'n lichaam heeft om een bladzijde van een boekje te lezen en de hele tijd loopt te rennen en klauteren.

Het is gewoon een beer van een jongen. Hij is lang, hij is zwaar.. Z'n handen zijn net zo groot als die van Saskia.. en bij honden kun je aan de poten zien of het een grote of kleine hond is als ze nog puppy zijn.. Ik heb zo het vage vermoeden dat je zoiets ook wel bij mensen kunt stellen..
Tijn is groot, en hij zal groot blijven denk ik. (en als je de familie aan vaderskant bekijkt, zal dat niets verbazen iig)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 30 juni 2008 @ 11:13:56 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_59789250
Heeft dat CB geen curve van lengte-naar-gewicht? Want dat is de meest nuttige manier om naar gewicht te kijken, net zoals dat bij ons je BMI meer zegt dan puur je gewicht. En zo te horen zou hij daar prima in uitkomen. Gelukkig laat je je geen zorgen aanpraten

En beterschap voor Lis!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Jubileum moderator maandag 30 juni 2008 @ 11:32:52 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59789735
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
(in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)

Ze kan toch zien dat hij altijd dit lijntje volgt? Ik snap dat niet hoor, ik begrijp wel dat ze alert zijn op overgewicht maar Tijn is nog zo klein!

Ach Lisje toch, ik hoop dat de huisarts iets kan doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59791284
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:41 schreef PM-girl het volgende:

Fons maakt het goed dus, hoe is het met zijn vocabulaire
Wel, hij heeft zo een dertigtal 'woordjes' of beter gezegd klanken, die wij wel begrijpen, maar ik weet niet of dat telt als woordenschat.

kaa-----kers
naan---banaan
teita---aardbei
pa---spa
poe---poep
kla---chocola
kchhhlleeecchht----kleertjes
kqqoeekie---koekje
tate---water
beloen---ballon
bloen---bloem
ka---kast
bov---boven

...
pi_59791364
quote:

Tja, hier spraken ze ook al van in het oog houden en eventueel op dieet, de eerste maanden, toen Fons boven het bovenste lijntje zat.
En nu is hij eerder mager en gemiddeld van lengte, dus ja, veel zegt dat niet...
Fons heeft ook grote handen, maar dat heeft hij gewoon van mij, en ik ben niet speciaal groot.
pi_59792586
We zijn weer terug en Lis heeft longonsteking. De huisarts stuurde ons gelijk door voor een foto in het ziekenhuis om de hoek en daar zagen ze een kleine ontsteking. Ze heeft antibiotica gekregen en ligt nu bekaf te slapen.
  maandag 30 juni 2008 @ 13:31:23 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59792676
Arme Lis Veel beterschap meisje!
  maandag 30 juni 2008 @ 13:34:45 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_59792763
ach arme Lis, ik hoop dat ze snel opknapt snoop!
stormy waters...
sailin'
  maandag 30 juni 2008 @ 13:41:47 #166
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59792937
quote:
Lis, beterschap!

Had een andere wvk dan normaal..
'Hij is wel erg zwaar he? Kijk maar, hij zit precies op het bovenste lijntje van de curve'
"Z'n lengte gaat ook goed he.. vlak onder het bovenste lijntje.. Lange jongen hoor!"
Om vervolgens door te zagen over z'n voeding.
"misschien moet je eens wat vaker magere kaas op z'n brood doen, of geen koekje geven" ..
"ehm.. hij eet een boterham en de korstjes gooit ie weg.. en hij eet al regelmatig 20+ kaas ipv volvet"
"O"
"en dat koekje.. tja, hij eet 's middags een droge cracotte als koekje.. "
"O"
"Dan eet ie zeker veel aardappelen en vlees?"
"nee, avondeten moet ik er bijna inproppen, want anders eet ie niets"
"en het toetje dan?" (in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)
"magere yoghurt, zonder iets erin"

Dan zal ie vast wel de hele dag voor de tv zitten.. terwijl ik nog geen 2 minuten eerder heb verteld dat ie de rust niet in z'n lichaam heeft om een bladzijde van een boekje te lezen en de hele tijd loopt te rennen en klauteren.

Het is gewoon een beer van een jongen. Hij is lang, hij is zwaar.. Z'n handen zijn net zo groot als die van Saskia.. en bij honden kun je aan de poten zien of het een grote of kleine hond is als ze nog puppy zijn.. Ik heb zo het vage vermoeden dat je zoiets ook wel bij mensen kunt stellen..
Tijn is groot, en hij zal groot blijven denk ik. (en als je de familie aan vaderskant bekijkt, zal dat niets verbazen iig)
Misschien eet hij wel veel te weinig.
Overgewicht is nauwelijks erfelijk; slechts de milieufactoren zijn erfelijk.
Aanleg kan wel overgenomen worden, maar dat los je als moeder weer op met goede voeding en passende beweging. En helaas heeft het ene mens een suffe verbranding, de andere een supersnelle.

Ik vind het alleen wat flauw van een CB dat ze beginnen over magere producten. Doorgaans hebben forse mensen en kinderen niet zozeer een slecht voedingspatroon; maar eten ze veel te weinig (voedzame ) dingen.

@ Vivi: Anal zijn over suikers is ok; altijd. Maar je maakt een denkfout door te denken dat veelvuldig voeren van yoghurt met roosvicee en fruit wel beter is.
Dat is het dus niet. Klinkt erg vervelend, maar roosvicee en fruit zijn uiteindelijk ook gewoon suikers.
Een lichaam maakt geen onderscheid tussen suikers uit fruit en chemische suikers.
Het enige verschil is dat chemische suiker geen voedingsstoffen levert en fruit natuurlijk wel.
Enige stelregel is : alle zoets met heel veel mate.
  maandag 30 juni 2008 @ 13:44:32 #167
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59793007
Dat zeg ik toch juist ook
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 30 juni 2008 @ 13:45:40 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59793034
Oh en Snoops, beterschap voor Lisje, zielig hoor voor je kleine schaapje.
  maandag 30 juni 2008 @ 13:50:21 #169
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59793151
Ik bedoelde:

Stel een kind krijgt op een dag een bakje vla, drinkt wicky , en krijgt wat koekjes
Een ander kind krijgt een paar stukken fruit, yoghurt met roosvicee en drinkt diksap.
Per saldo hebben beiden kinderen evenveel suikers binnen gekregen. Er is geen enkel verschil behalve dat het ene kind wel meer voedingsstoffen heeft binnengekregen.
Feit blijft wel dat beiden kinderen teveel suikers hebben binnengekregen.
De truuk is dus niet zozeer het geven van 'gezonde' suikers, want die bestaan niet. De truuk is het beperken van suikers.
pi_59794313
Er is nu al veel gezegd over suikers enz, ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet.
Ik vind bijv het schema van Beaker prima, een ander vindt er teveel suikers inzitten.
Een enkele keer wat lekkers vind ik best kunnen.

Arme Lis, een longontsteking...gelukkig is AB een paardemiddel, dus hopelijk knapt ze snel weer op
Een dikke knuffel voor je kleine meid Snoop!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 14:44:43 #171
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59794319
Beterschap voor Lis!

En nu moeten Lucie en ik jullie gedag zwaaien
Het was een prachtig en enerverend jaar, waarin Lucie heeft leren lopen, praten, begrijpen, stout zijn, grapjes maken, kusjes geven, koppig doen, kopjes thee inschenken, delen, drama's opvoeren en kietelen. En vast nog veel meer dingen, die ik vergeet omdat de ontwikkeling met zo'n enorme sneltreinvaart gegaan is. Van grappige net zittende baby tot mondige heerlijk scharrelende dreumes. Tot ziens bij de peuters!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_59794338
Aaah weer iemand die ons gaat verlaten.....

Gefeliciteerd Lucie, en veel plezier bij de peutertjes!!
pi_59794389
Hee is Lucie jarig?

Dag Lucie, tot over 3 maanden in het volgende topic

Jubileum moderator maandag 30 juni 2008 @ 14:52:30 #174
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59794501
Ach arm Lisje hopen dat de AB snel aanslaat, geef haar maar een dikke kus van me
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59794914
Ach Lis wat zielig! Heel veel beterschap en hopelijk knapt ze weer snel op dankzij de AB.

Lucie, gefeliciteerd en tot over een tijdje.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:22:11 #176
190853 RockabeIIa
pi_59795157
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
Ik bedoelde:

Stel een kind krijgt op een dag een bakje vla, drinkt wicky , en krijgt wat koekjes
Een ander kind krijgt een paar stukken fruit, yoghurt met roosvicee en drinkt diksap.
Per saldo hebben beiden kinderen evenveel suikers binnen gekregen. Er is geen enkel verschil behalve dat het ene kind wel meer voedingsstoffen heeft binnengekregen.
Feit blijft wel dat beiden kinderen teveel suikers hebben binnengekregen.
De truuk is dus niet zozeer het geven van 'gezonde' suikers, want die bestaan niet. De truuk is het beperken van suikers.
WHO CARES!? Start een voedingsblog en neem zelf een kind. Iedereen hier heeft het allerbeste voor met zijn/haar kindje. Lekker boeiend wat een ander er van vindt. Die kleintjes bepalen grotendeels zelf al wat er wel of niet in gaat en aan ons de taak evenwichtige voeding aan te bieden en bidden dat ze het willen eten en drinken. Als dat niet lukt zit je al snel met je handen in het haar en als melk (van de koe, geit, rijst, sojaboon of moeder zelf ) er niet met plezier in gaat dan mag je blij zijn dat het wel lukt met een beetje vruchtensap of roosvicee.

Lucie, lieve Lucie, een heel fijne verjaardag en tot over een paar maandjes in de peutergroep!
(Macka, een foto van het feestvarkentje zou wel heel leuk zijn hier!)

Lisje, arm ding, snel beter worden!
  maandag 30 juni 2008 @ 15:28:20 #177
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59795286
Oh wacht, ik moet inderdaad een kind nemen. Opdat ik net zo'n aanmatigend kutwijf kan worden als jij.
Ik was even vergeten dat je OUD moet mijden als de pest.

Happy breeding, biatch!
  maandag 30 juni 2008 @ 15:34:17 #178
190853 RockabeIIa
pi_59795419
au revoir...
pi_59795629
Iemand trouwens enig idee of onrijp fruit slecht is?
De bessen en druiven in onze tuin redden het niet meer tot ze een kleurtje krijgen...
  Licht Ontvlambaar maandag 30 juni 2008 @ 15:46:20 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59795687
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Iemand trouwens enig idee of onrijp fruit slecht is?
De bessen en druiven in onze tuin redden het niet meer tot ze een kleurtje krijgen...
Ik weet niet of het echt heel slecht is, maar je kunt er wel fikse buikpijn van krijgen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_59795723
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik weet niet of het echt heel slecht is, maar je kunt er wel fikse buikpijn van krijgen.
Ja, spijsverteringsstoornissen las ik ook ergens, maar dat zou ik wel zien vermoed ik...
  maandag 30 juni 2008 @ 15:49:33 #182
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59795767
Ik weet niet, ik dacht dat je daar buikkramp van kon krijgen? Zowel volwassenen als kinderen dus.
Dag Lucie, fijne verjaardag!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 30 juni 2008 @ 16:02:39 #183
94046 PM-girl
pi_59796124
Snoop, wat vervelend zeg, longontsteking! Ik hoop dat de medicijnen vlug aanslaan en dat Lis vlug opknapt. Beterschap

Lucie alweer 2 jaar, jeetje! Tot snel (of liever nog even niet, ik vind het peutertopic nog even een nogo voor mijzelf )

Bass Miss, Fons bedoelt er toch iets mee? Voor mij zijn het dan woordjes hoor!

Zal ik overigens nog even vertellen wat Simon op vakantie allemaal gegeten en gedronken heeft ?
*
pi_59796809
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:02 schreef PM-girl het volgende:
Zal ik overigens nog even vertellen wat Simon op vakantie allemaal gegeten en gedronken heeft ?
Ja, vertel eens Wat een geweldige foto's trouwens van Simon

Ons eetbeleid zwalkt hier nogal tussen het een en ander. Aan de ene kant wil ik het liefst alles vers en biologisch maar ik kan verklappen dat dat niet altijd lukt We doen ons best
Wicky komt er bij ons bijvoorbeeld niet in. Als ik daar naar kijk springt het glazuur al van m'n tanden. Maar als we ergens zijn waar andere kindjes het wel krijgen verbied ik het ook niet. Soms mogen foute dingen wel

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 30-06-2008 17:16:32 ]
  maandag 30 juni 2008 @ 16:34:48 #185
94046 PM-girl
pi_59796910
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:30 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ja, vertel eens Wat een geweldige foto's trouwens van Simon

Ons eetbeleid zwalkt hier nogal tussen het een en ander. Aan de ene kant wil ik het liefst alles vers en biologisch maar ik kan vertklappen dat dat niet altijd lukt We doen ons best
Wicky komt er bij ons bijvoorbeeld niet in. Als ik daar naar kijk springt het glazuur al van m'n tanden. Maar als we ergens zijn waar andere kindjes het wel krijgen verbied ik het ook niet. Soms mogen foute dingen wel
Zoals op vakantie, vind ik.
Dan eet je zelf ook anders en snoep je meer, wij tenminste
*
  maandag 30 juni 2008 @ 17:12:29 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59797820
Ik vind de reactie op SHE een beetje belachelijk eerlijk gezegd, zij bedoelt het goed en je kan er toch overheen lezen als het je niet boeit, of niet soms. Ik vind het iig wél interessant.
pi_59797915
Ik vind het ook interessant hoor. Ik pik de dingen eruit die mij aanspreken
  maandag 30 juni 2008 @ 17:38:12 #188
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59798330
Dat bedoel ik, zij komt heus niet bij je thuis met een moorddadige pollepel als je niet precies doet wat ze zegt hoor. Maar ik vind het belachelijk als bepaalde mensen hier voor anderen gaan bepalen dat een "gesprek" afgelopen is terwijl je er net zo goed geen aandacht aan kan besteden als het je toch niet boeit en gewoon je eigen dingen kan posten.

Ik vind het altijd zo typisch dat mensen zich zo snel persoonlijk aangevallen voelen als anderen iets anders doen dan zijzelf, en dan die open deuren "Iedereen doet het op zijn eigen manier"( m.a.w.: en nu je kop houden)...Jóh!!! .

[ Bericht 15% gewijzigd door Vivi op 30-06-2008 18:43:25 ]
  maandag 30 juni 2008 @ 17:42:15 #189
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59798412
Die voeding allemaal.. interessante materie inderdaad! En ook verhelderend dat iemand als SHE en Vivi hier hun wetenschap willen delen

Ik heb er echter niet de discipline voor om zo met voeding bezig te zijn. Mijn oudste krijgt gewoon datgene wat in mijn ogen gezond lijkt. Water in plaats van diksap of aanleng, een cracker of rijstwafel in plaats van koekjes en rozijntjes of tomaatjes in plaats van snoep. Dat soort dingen.
Misschien ben ik er te nuchter voor want ik denk altijd: zelf ben ik ook groot geworden
  maandag 30 juni 2008 @ 17:48:16 #190
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59798551
Nou nou... ik pretendeer niet dat ik er oh zo veel wetenschap van heb hoor....mijn interesse ligt iig wél bij voeding en koken en ik vind het gewoon leuk om er meer over te weten te komen. En dan ga je er automatisch naar koken ook. Ook voor je kind, maar zoals ik al eerder aangaf moet af en toe iets "ongezonds" kunnen, ik zal het alleen zelf nooit in huis halen en ik hoop dat ik daardoor de smaak van mijn zoontje al vast wat kan beinvloeden. Wicky idd of dat soort dingen vind ik gewoon totaal onnodig.
  maandag 30 juni 2008 @ 17:56:27 #191
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59798699
Dat soort dingen reken ik ook onder 'verwennerij' en daar hebben we Oma's voor
pi_59799307
Ik vind het ook interessant. Soms wat erg rechtlijnig als het gaat om de OPvoedingsaspecten die bij de voedingsaspecten komen kijken, maar qua weetjes over wat gezond is en wat niet vind ik het erg leerzaam.

Zo hebben wij een heel bewuste keus gemaakt om dingen als wicky, chips, snoep, koek, yokidrink, etc. niet standaard in huis te hebben maar áls we het hebben en het loopt zo dat Ronja het ook graag wil we het niet gaan verbieden.
Niet uit gemakzucht, maar heel bewust omdat we al die dingen een niet al te grote bijzonderheidsfactor willen geven. Het zijn verwendingen, en soms mag je verwend worden. Dat idee.

Overigens was ik ooit heel blij met She's mening over ei en pindakaas. Sinds die tijd voel ik me niet meer schuldig als Ronja voor de zoveelste keer pindakaas op haar brood eet inplaats van variatie in de vorm van appelstroop of smeerkaas.
  maandag 30 juni 2008 @ 18:41:23 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59799670
Precies Owlet, gewoon gezond doen maar er geen issue van maken als er eens wat "ongezonds" doorslipt, anders leg je er juist de nadruk op en wordt het automatisch een extra begeerd item .

Oh ja, ik wilde mezelf ook nog even nuanceren; ik heb niet zozeer een extreem probleem met suikers, als wel met geraffineerde suikers.
  maandag 30 juni 2008 @ 20:31:23 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59802403
Lucie

En lieve kleine Lis. Zorg maar dat je snel beter wordt. Hoop dat de AB snel aanslaat.

En verder weinig nieuws onder de zon hier. Behalve dan een heerlijk peuter dreumes die steeds meer weet duidelijk te maken wat ze wel en niet wil. Ook naar haar grote zus toe, wat zo af en toe wat aanpassingsvermogen eist van zowel Fleur als Maud. Leuk en leerzaam, maar soms ook heeeeeeuuuul vermoeiend.
pi_59802656
Ik geloof zowaar dat het iets beter gaat met Lis. Ze speelt al weer wat meer en is wat energieker. En belangrijk ook, haar koorts is gezakt tot 38 graden

En iedereen hier bedankt voor de beterschapswensen
  maandag 30 juni 2008 @ 20:46:17 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59802887
Snoop, wat fijn dat de AB aanslaat. Longontsteking zeg...

PM, wat een übercute foto's van Simon zeg!!!

Lucie...!!!! Al TWEE jaar! Gefeliciteerd!

En verder wil ik melden dat ik de tips/inzichten van SHE ook met interesse lees.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 30 juni 2008 @ 20:55:00 #197
190853 RockabeIIa
pi_59803150
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:46 schreef Moonah het volgende:
En verder wil ik melden dat ik de tips/inzichten van SHE ook met interesse lees.
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.
pi_59803213
Hoe is het eigenlijk met meneer Brent ?
  maandag 30 juni 2008 @ 20:58:41 #199
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59803272
Voor mij was bv het feit dat het lichaam geen onderscheid maakt tussen de diverse suikers wél nieuw.

En ik kan me best voorstellen dat het niet interessant is als je er al veel van weet, maar net wat Vief zei, je kunt er toch ook overheen lezen?
  maandag 30 juni 2008 @ 20:59:35 #200
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59803302
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.
Ik vind dat ze vaak wel dingen verteld die ik nog niet wist/weet, en het hoeft niet altijd even praktisch uitvoerbaar te zijn toch....dat is met zoveel theoretische dingen zo, die kan je als richtlijn nemen (als het je aanspreekt dan) en verder geef je er gewoon je eigen draai aan...maar dat spreekt voor zich .

En daarnet bracht je het toch op een iets andere toon .
  maandag 30 juni 2008 @ 21:03:02 #201
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59803417
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:32 schreef Lois het volgende:

[..]

Ze kan toch zien dat hij altijd dit lijntje volgt? Ik snap dat niet hoor, ik begrijp wel dat ze alert zijn op overgewicht maar Tijn is nog zo klein!
Ehm, heb jij het bericht van ET eigenlijk wel goed gelezen?
  maandag 30 juni 2008 @ 21:03:59 #202
190853 RockabeIIa
pi_59803451
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:58 schreef Moonah het volgende:
Voor mij was bv het feit dat het lichaam geen onderscheid maakt tussen de diverse suikers wél nieuw.

En ik kan me best voorstellen dat het niet interessant is als je er al veel van weet, maar net wat Vief zei, je kunt er toch ook overheen lezen?
Ja, dat heb ik 3x gedaan. Ik geloof dat ik zojuist een minpuntje aan mezelf ontdekt heb. Ik ben niet zo goed in ergens overheen lezen (en Vivi zelf trouwens ook niet )

KP: Ik zou bijna zeggen dat Brent in een sprongetje zit de laatste tijd. Zo graag wil hij in me kruipen en me kusjes geven. Zijn vader is momenteel wat minder gaaf als normaal, lijkt het wel. Hij is gelukkig in verhouding met gister weer bijgetrokken tot 'normaal' gedrag.
  maandag 30 juni 2008 @ 21:06:01 #203
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59803507
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:03 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik 3x gedaan. Ik geloof dat ik zojuist een minpuntje aan mezelf ontdekt heb. Ik ben niet zo goed in ergens overheen lezen (en Vivi zelf trouwens ook niet )

KP: Ik zou bijna zeggen dat Brent in een sprongetje zit de laatste tijd. Zo graag wil hij in me kruipen en me kusjes geven. Zijn vader is momenteel wat minder gaaf als normaal, lijkt het wel. Hij is gelukkig in verhouding met gister weer bijgetrokken tot 'normaal' gedrag.
Een splinter in je eigen oog..

Oh, en de rollen hebben zich dan omgekeerd Rocka, Dean is momenteel vreselijk, ik heb vanochtend mijn eerste echte supermarkt scene met hem meegemaakt..krijsend in het midden van het gangpad, pose a la Garfield .
  maandag 30 juni 2008 @ 21:08:11 #204
190853 RockabeIIa
pi_59803559
Ik denk in mijn blinde oog!
  maandag 30 juni 2008 @ 21:53:00 #205
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59804823
Ah, het gaat over eten! Dit eet mijn kleine dreumes met smaak:

Snoopy, veel beterschap voor Lis. Wat zielig dat ze longontsteking heeft, arm klein ding. Hopelijk blijft de koorts nu echt zakken en voelt ze zich vlug weer beter.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 30 juni 2008 @ 21:54:54 #206
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59804875
Weet je wel dat daar echt HEUL veel suikers in zitten. Sugar.
  maandag 30 juni 2008 @ 22:01:17 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59805063
Ja. Heurlijk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_59805075
Die maisfoto!

Wat doe je eigenlijk met zo'n maiskolf voor je die kan eten? Hij zit op een grilspies ofzo?
(Gelukkig hoeft mijn kind nog geen vast voedsel, dus ik kan alle gezonde dingen eerst nog leren. )
Hardloper.
IG @webkim
pi_59805151
haha Storm, goed bezig!!
Die handvatten, handig zeg!
  maandag 30 juni 2008 @ 22:07:13 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59805235
Gewoon koken, een kwartiertje. En natuurlijk een schep suiker in het kookwater erbij doen. Het is suikermais, dus dan ook maar vol in de suikers, he?
Die prikkers zijn inderdaad heel handig, verkopen ze wel bij kookwinkels.
  maandag 30 juni 2008 @ 22:26:47 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59805797
Ik smeer ze altijd in met knof, echte boter, en dan doe ik er van die gele aromat op .
  maandag 30 juni 2008 @ 22:34:25 #212
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59806034
Storm, lekkerbek!
Maiskolven van de BBQ met boter en chilipoeder

Lis, dus toch meer dan een virusje
Hopelijk voelt ze zich met de ab snel weer beter!
pi_59806146
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:26 schreef Vivi het volgende:
Ik smeer ze altijd in met knof, echte boter, en dan doe ik er van die gele aromat op .
hahaha, die anticlimax
maiskolf...mmm...knof...mmmmmmm...echte boter....mmmmmmmmmmmMMMMMM.... aromat
  maandag 30 juni 2008 @ 22:43:08 #214
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59806287
Erg he ! Het is iets uit mijn jeugd .
  maandag 30 juni 2008 @ 22:50:50 #215
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59806565
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Dat eerste is je reinste flauwekul. Ik heb er niet voor niets voor gestudeerd. Maar als jij de wetenschap al van huis uit hebt meegekregen, dan geloof ik je hoor.
Dat laatste is nog meer flauwekul. DAT is allemaal te doen.
Dat een gemiddelde moeder geen tijd heeft om haar koter in de wondere wereld van voeding los te laten begrijp ik, maar ik heb dat wel. Dat is mijn passie.
Alle probleemkinderen die ik krijg, zijn de allerberoerdste eters op deze planeet en als ik klaar met ze ben dan eten ze allemaal. Dat is niet omdat ik 3 baarmoeders heb, of teveel vrije tijd, of bijzonder ben.
Dat heeft alles te maken met een mix van kennis en eindeloos geduld. Ik duik wél in het eetgedrag van een dreumes. Net zo lang tot ik de oorzaak van het vervelende eetgedrag heb gevonden.
Wat ik kan, kan elk andere moeder. Uitvoerbaarheid is een keuze.

Jij mag je er wel lekker tegen afzetten hoor; en heel hard roepen dat het allemaal onhaalbaar is, maar een kind eruit wurmen maakt je nog geen wereldwonder. Dus ook jij zult best nog wel iets te leren hebben.
Het enige verschil is tussen jou en vele anderen is, dat zij zich wel kunnen overgeven aan de kennis en kunde van een ander en jij liever halstarrig blijft volharden dat je zo perfect bent.

In mijn optiek, de grootste denkfout die je in je leven kunt maken. Ik leer nog dagelijks van de kinderen én voilwassen die ik behandel.
  maandag 30 juni 2008 @ 22:52:53 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59806633
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:43 schreef Vivi het volgende:
Erg he ! Het is iets uit mijn jeugd .
Smeerlap
  maandag 30 juni 2008 @ 23:07:09 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59807155
I know

Soms. Heel soms, dan snaai ik wat van dat poeder recht uit het busje. En ik neem ook wel eens een slokje Maggi .
  maandag 30 juni 2008 @ 23:11:51 #218
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59807308
Gatver
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 30 juni 2008 @ 23:13:15 #219
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59807346
Het heeft allemaal bijgedragen aan dit goddelijke lijf .
pi_59807467
quote:
Op maandag 30 juni 2008 23:07 schreef Vivi het volgende:
I know

Soms. Heel soms, dan snaai ik wat van dat poeder recht uit het busje. En ik neem ook wel eens een slokje Maggi .
maggi En waarom dat nog steeds stiekem moet weet ik niet, maar een lepeltje maggi zo uit het keukenkastje is niet te versmaden
  maandag 30 juni 2008 @ 23:18:08 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59807500
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 23:47:44 #222
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59808335
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:22 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]
Lucie, lieve Lucie, een heel fijne verjaardag en tot over een paar maandjes in de peutergroep!
(Macka, een foto van het feestvarkentje zou wel heel leuk zijn hier!)
WAAAAT? Moet ik het dreumestopic uit?

Kieteldood voor mama!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 30 juni 2008 @ 23:51:42 #223
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59808440
Haha, die Lucie
Op de valreep ook nog even hier: gefeliciteerd!

Gelukkig duurt het nog heeeeel lang voordat Devin een peuter wordt. Eerst maar even serieus gaan dreumessen nog
  dinsdag 1 juli 2008 @ 07:24:46 #224
190853 RockabeIIa
pi_59811201
Macka, wat een leuke foto's. Ik meende altijd dat jongenskinderen leuker zijn dan meisjeskinderen maar dat is dus duidelijk niet zo!
Wat heeft ze gekregen?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 07:42:27 #225
640 snoopy
peanuts
pi_59811275
Lucie

Ik dacht ook altijd dat jongenskinderen leuker waren maar hier is gebleken dat dat toch niet zo is. Ze zijn allebei leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')