Ik verdun de wickey met waterquote:Op zondag 29 juni 2008 22:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sorry, had hier overheen gelezen...ik zou zelf ipv Wicky of dat soort spul gewoon dixap geven, en geen vanille vla (sowieso geen vla) maar gewoon yoghurt, samen met die roosvicee en ook nog fruit kom je anders aan behoorlijk veel suikers.
(Maar zoals ik al zei ben ik een behoorlijke zeikerd mbt suikers).
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
(in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)
Wel, hij heeft zo een dertigtal 'woordjes' of beter gezegd klanken, die wij wel begrijpen, maar ik weet niet of dat telt als woordenschat.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:41 schreef PM-girl het volgende:
Fons maakt het goed dus, hoe is het met zijn vocabulaire
Tja, hier spraken ze ook al van in het oog houden en eventueel op dieet, de eerste maanden, toen Fons boven het bovenste lijntje zat.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
Pff, hier een gevalletje starheid bij het CB
Misschien eet hij wel veel te weinig.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
Lis, beterschap!![]()
Pff, hier een gevalletje starheid bij het CB
Had een andere wvk dan normaal..
'Hij is wel erg zwaar he? Kijk maar, hij zit precies op het bovenste lijntje van de curve'
"Z'n lengte gaat ook goed he.. vlak onder het bovenste lijntje.. Lange jongen hoor!"
Om vervolgens door te zagen over z'n voeding.
"misschien moet je eens wat vaker magere kaas op z'n brood doen, of geen koekje geven" ..
"ehm.. hij eet een boterham en de korstjes gooit ie weg.. en hij eet al regelmatig 20+ kaas ipv volvet"
"O"
"en dat koekje.. tja, hij eet 's middags een droge cracotte als koekje.. "
"O"
"Dan eet ie zeker veel aardappelen en vlees?"
"nee, avondeten moet ik er bijna inproppen, want anders eet ie niets"
"en het toetje dan?" (in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)
"magere yoghurt, zonder iets erin"
Dan zal ie vast wel de hele dag voor de tv zitten.. terwijl ik nog geen 2 minuten eerder heb verteld dat ie de rust niet in z'n lichaam heeft om een bladzijde van een boekje te lezen en de hele tijd loopt te rennen en klauteren.
Het is gewoon een beer van een jongen. Hij is lang, hij is zwaar.. Z'n handen zijn net zo groot als die van Saskia.. en bij honden kun je aan de poten zien of het een grote of kleine hond is als ze nog puppy zijn.. Ik heb zo het vage vermoeden dat je zoiets ook wel bij mensen kunt stellen..
Tijn is groot, en hij zal groot blijven denk ik. (en als je de familie aan vaderskant bekijkt, zal dat niets verbazen iig)
WHO CARES!? Start een voedingsblog en neem zelf een kind. Iedereen hier heeft het allerbeste voor met zijn/haar kindje. Lekker boeiend wat een ander er van vindt. Die kleintjes bepalen grotendeels zelf al wat er wel of niet in gaat en aan ons de taak evenwichtige voeding aan te bieden en bidden dat ze het willen eten en drinken. Als dat niet lukt zit je al snel met je handen in het haar en als melk (van de koe, geit, rijst, sojaboon of moeder zelfquote:Op maandag 30 juni 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
Ik bedoelde:
Stel een kind krijgt op een dag een bakje vla, drinkt wicky , en krijgt wat koekjes
Een ander kind krijgt een paar stukken fruit, yoghurt met roosvicee en drinkt diksap.
Per saldo hebben beiden kinderen evenveel suikers binnen gekregen. Er is geen enkel verschil behalve dat het ene kind wel meer voedingsstoffen heeft binnengekregen.
Feit blijft wel dat beiden kinderen teveel suikers hebben binnengekregen.
De truuk is dus niet zozeer het geven van 'gezonde' suikers, want die bestaan niet. De truuk is het beperken van suikers.
Ik weet niet of het echt heel slecht is, maar je kunt er wel fikse buikpijn van krijgen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Iemand trouwens enig idee of onrijp fruit slecht is?
De bessen en druiven in onze tuin redden het niet meer tot ze een kleurtje krijgen...
Ja, spijsverteringsstoornissen las ik ook ergens, maar dat zou ik wel zien vermoed ik...quote:Op maandag 30 juni 2008 15:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet niet of het echt heel slecht is, maar je kunt er wel fikse buikpijn van krijgen.
Ja, vertel eensquote:Op maandag 30 juni 2008 16:02 schreef PM-girl het volgende:
Zal ik overigens nog even vertellen wat Simon op vakantie allemaal gegeten en gedronken heeft?
Zoals op vakantie, vind ik.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:30 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja, vertel eensWat een geweldige foto's trouwens van Simon
![]()
Ons eetbeleid zwalkt hier nogal tussen het een en ander. Aan de ene kant wil ik het liefst alles vers en biologisch maar ik kan vertklappen dat dat niet altijd luktWe doen ons best
![]()
Wicky komt er bij ons bijvoorbeeld niet in. Als ik daar naar kijk springt het glazuur al van m'n tanden. Maar als we ergens zijn waar andere kindjes het wel krijgen verbied ik het ook niet. Soms mogen foute dingen wel
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:46 schreef Moonah het volgende:
En verder wil ik melden dat ik de tips/inzichten van SHE ook met interesse lees.
Ik vind dat ze vaak wel dingen verteld die ik nog niet wist/weet, en het hoeft niet altijd even praktisch uitvoerbaar te zijn toch....dat is met zoveel theoretische dingen zo, die kan je als richtlijn nemen (als het je aanspreekt dan) en verder geef je er gewoon je eigen draai aan...maar dat spreekt voor zichquote:Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.
Ehm, heb jij het bericht van ET eigenlijk wel goed gelezen?quote:Op maandag 30 juni 2008 11:32 schreef Lois het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ze kan toch zien dat hij altijd dit lijntje volgt? Ik snap dat niet hoor, ik begrijp wel dat ze alert zijn op overgewicht maar Tijn is nog zo klein!
Ja, dat heb ik 3x gedaan. Ik geloof dat ik zojuist een minpuntje aan mezelf ontdekt heb. Ik ben niet zo goed in ergens overheen lezen (en Vivi zelf trouwens ook nietquote:Op maandag 30 juni 2008 20:58 schreef Moonah het volgende:
Voor mij was bv het feit dat het lichaam geen onderscheid maakt tussen de diverse suikers wél nieuw.
En ik kan me best voorstellen dat het niet interessant is als je er al veel van weet, maar net wat Vief zei, je kunt er toch ook overheen lezen?
Een splinter in je eigen oog..quote:Op maandag 30 juni 2008 21:03 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik 3x gedaan. Ik geloof dat ik zojuist een minpuntje aan mezelf ontdekt heb. Ik ben niet zo goed in ergens overheen lezen (en Vivi zelf trouwens ook niet)
KP: Ik zou bijna zeggen dat Brent in een sprongetje zit de laatste tijd. Zo graag wil hij in me kruipen en me kusjes geven. Zijn vader is momenteel wat minder gaaf als normaal, lijkt het wel. Hij is gelukkig in verhouding met gister weer bijgetrokken tot 'normaal' gedrag.
hahaha, die anticlimaxquote:Op maandag 30 juni 2008 22:26 schreef Vivi het volgende:
Ik smeer ze altijd in met knof, echte boter, en dan doe ik er van die gele aromat op.
Dat eerste is je reinste flauwekul. Ik heb er niet voor niets voor gestudeerd. Maar als jij de wetenschap al van huis uit hebt meegekregen, dan geloof ik je hoor.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.
maggiquote:Op maandag 30 juni 2008 23:07 schreef Vivi het volgende:
I know
Soms. Heel soms, dan snaai ik wat van dat poeder recht uit het busje. En ik neem ook wel eens een slokje Maggi.
WAAAAT? Moet ik het dreumestopic uit?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:22 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Lucie, lieve Lucie, een heel fijne verjaardag en tot over een paar maandjes in de peutergroep!![]()
(Macka, een foto van het feestvarkentje zou wel heel leuk zijn hier!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |