Misschien moet je het grote gazpacho kookboek halen. Is zonder stukjes en lijkt op potjesquote:Op zondag 29 juni 2008 12:38 schreef Vivi het volgende:
Ik zal even opnoemen wat Dean krijgt zo op een dag.
7.00 pap fles van dreumesmelk dus met Bambix 8 granenpap en twee volkoren of waldkorn broodjes (zonder korst) met appelstroop, pindakaas, of smeerkaas (voor kids) of tahin. Soms, heel soms een broodje met hazelnootpasta, en dan de andere met "gezond".
Tussendoor (over de gehele dag): dixap, plakje gerookte kalkoenborst, knappeltjes of rozijntjes van Zonnatura, een stuk ontbijtkoek met echte boter, of een eierkoek, soms een liga evergreen (ja, veel suiker.)
's middags: 1 broodje met beleg (zie hierboven). En drinken (water of dixap).
Avondeten: warm eten (ik, als vers eten puritein heb al mijn tupperware bakjes kunnen wegsmijten want meneer blieft momenteel alleen potjes,. Zónder stukjes, ik blijf echter wel 1 keer per week vers aanbieden, waarna ie met honger naar bed gaat
)) en daarna volle bio-yoghurt (ja, dat is ook melk, I know), met afgewisseld, of een danoontje minder zoet erdoor, of wat roosvicee extra vit C zonder suiker.
Fruit bied ik aan maar moet ie op dit moment niks van hebben.....terwijl ie vroegah de sinaasappels van de fruitschaal jatte en met schil opat.
Zoiets krijgen ze hier ook! En dat ontbijten 's ochtends is inderdaad super ! Vind eigenlijk alle eetmomentjes wel gezellig !quote:Op zondag 29 juni 2008 08:57 schreef Beaker het volgende:
Goedemorgen!
Het lijkt hier allemaal heel goed te gaan nu Jet 's morgens brood krijgt
Dit is haar eetschema nu:
1 boterham met thee en melk
fruit
1 boterham met gewonemelk
tussendoortje met diksap / roosvice / Wickey tuttiftrutti verdunnen met water ....
warm eten met vanilla vla![]()
Best goed toch? Jet is zelf ook wel tevreden geloof ikGezellig hoor zitten we 's morgens met zijn drieen te ontbijten
![]()
Straks lekker fietsen en vanmiddag wandelen naar de schapen en brood geven
Beterschap voor Ilse!
Geitenmelk is lichter verteerbaar en bevat meer vitamines.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:52 schreef Stiemie het volgende:
Maar waarom is geitenmelk dan bijvoorbeeld gezonder dan koemelk? Ik drink zelf nooit gewone melkmaar we komen nu met Linde op een punt dat we na de nutrilon 3 over moeten gaan op iets anders. En wat gaat dat dan worden?
Je kan het kopen bij de AH. Die hebben overigens ook een soort melk op basis van rijstquote:Op zondag 29 juni 2008 13:10 schreef Stiemie het volgende:
Linde heeft zowel last van astmatische klachten als can eczeem, dus geitenmelk is dan wel een aanrader. Alleen is ze pas bijna 1 jaar, dus we moeten dan nog een jaartje wachten begrijp ik?
Waar koop je trouwens geitenmelk?
Als ze geen lactose problemen heeft, dan zou ik voor Geitenmelk kiezen. Zeker als ze last heeft van eczeem.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:23 schreef Stiemie het volgende:Oke maar nu snap ik het dus geloof ik niet meer
Geitenmelk, dreumesmelk en koemelk schelen allemaal niet veel. Soyamelk bevat veel hormonen. Maar wat moet ik Linde dan vanaf 1 jaar geven?
Ze zijn idd vaak blij me te zien, dat krijg ik ook te horen, dat ze dat fijn vinden, een keer een moeder die niet zo hysterisch reageert op alles. Zoiets als jij nu doet bijvoorbeeld.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:12 schreef marit1978 het volgende:
Beaker, mooi schema !
en..vivi; waarom ga jij godsnaam naar het cb ?
omdat ze daar zo blij zijn je te zien ofzo? Zo te lezen besteed jij je kostbare tijd aan andermans lol ipv aan jezelf?
Soja is sterk allergeen; dat moet je zelfs een gezonde peuter niet geven.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:40 schreef Beaker het volgende:
Als Jet nu nog een allergie zou hebben moesten we haar Sojamelk gaan geven, maar dat is dus ook niet goed![]()
Gelukkig is ze er van af en ben ik zeer tevreden met haar eet en drink schema
Ik volg gewoon de regels van de kinderarts en dieetiste op![]()
Stiemie, wel lastig inderdaadsucces met je keuze! Mijn zus gaf haar zoontje ook geitenmelk ivm eczeem en dat ging erg goed! Het is een kwestie ( net als nu bij Jet ) van proberen!
Precies ! Je mag van alles.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:28 schreef marit1978 het volgende:
het leuke is .. je 'moet' niets
het lastige is .. je 'mag' alles !
(in geval van géén allergie uiteraard ! )
dan is er niets verkeerd aan haar gewoon 300cc aan normale zuivelprod. te geven, zoals halfvolle melk/magere yoghurt/vla en daarbij dagelijks 5microgram vit.D druppeltjes zodat ze de calcium voldoende kan opnemen.
Er zijn van diverse fabrikanten TIG andere produkten die aanbevolen worden hoor!
denk aan de dreumesmelk, pyjamapapjes, danoontjes etc. etc.
It's up to you, maar laat je niet wijsmaken dat halfvolle melk slecht zou zijn.
quote:Op zondag 29 juni 2008 13:55 schreef marit1978 het volgende:
maarja, een olifant als verjaardagskado ?
volgens mij werd alle roosvicee ed door SHE afgekeurd in verband met suiker, vandaar.quote:Op zondag 29 juni 2008 14:14 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien lees ik er overheen maar... roosvicee met yoghurt niet goed?
Je meent hetquote:Op zondag 29 juni 2008 16:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hee Viev, geitenmelk doe je ook maar niet he
dat is voor baby-geitjes
Met Fons alles goed. Ik hang nog steeds iets te veel over de wcpot naar mijn goesting, maar ja...quote:Op zondag 29 juni 2008 15:47 schreef PM-girl het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Fons en zijn mama?
Ronja krijgt af en toe melk, net zoals ze af en toe kant-en-klare-drinkyoghurt krijgt en ze bij mijn moeder de rijstemelk met mij broertje meedrinkt.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:37 schreef Stiemie het volgende:
Al is het dus ook een optie om gewoon helemaal geen melk te geven, maar wel zaken als yoghurt enzo?
Ah Owlet dit lijkt mij ook wel wat om dat zo te gaan doen. Niet zoals ik vroeger elke dag verplicht een beker melk moest drinken (en soms echt uuuuuuuren aan tafel zat tot ik mijn inmiddels vieze warm geworden melk ophad) Al wil ik die geitenmelk ook wel eens bij haar proberen. Ook omdat die minder slijmvormend is en ze daar regelmatig last van heeft na haar flesjes.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:59 schreef owlet het volgende:
[..]
Ronja krijgt af en toe melk, net zoals ze af en toe kant-en-klare-drinkyoghurt krijgt en ze bij mijn moeder de rijstemelk met mij broertje meedrinkt.
"voor het lekkere" dus, zoals wij zelf ook zuivel eten. Niet structureel dus en soms hele periodes niets, maar ook niet panisch geweerd.
Yoghurt, boter en kaas krijgt ze van alle zuivelproducten nog het meeste. Soms als ze het water zat en minder drinkt wat verdunde yoghurt met sap bijvoorbeeld.
Ik vind het wel best zo
Sorry, had hier overheen gelezen...ik zou zelf ipv Wicky of dat soort spul gewoon dixap geven, en geen vanille vla (sowieso geen vla) maar gewoon yoghurt, samen met die roosvicee en ook nog fruit kom je anders aan behoorlijk veel suikersquote:Op zondag 29 juni 2008 13:08 schreef Beaker het volgende:
@ Vivi, waaruit blijkt dat Jet teveel suiker krijgt.....
Ze eet niet heel anders dan Dean hoorals ik zo zijn schema zie
![]()
Tussendoortjes bied ik aan, maar die eet ze niet of nauwelijks....
Ik verdun de wickey met waterquote:Op zondag 29 juni 2008 22:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sorry, had hier overheen gelezen...ik zou zelf ipv Wicky of dat soort spul gewoon dixap geven, en geen vanille vla (sowieso geen vla) maar gewoon yoghurt, samen met die roosvicee en ook nog fruit kom je anders aan behoorlijk veel suikers.
(Maar zoals ik al zei ben ik een behoorlijke zeikerd mbt suikers).
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
(in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)
Wel, hij heeft zo een dertigtal 'woordjes' of beter gezegd klanken, die wij wel begrijpen, maar ik weet niet of dat telt als woordenschat.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:41 schreef PM-girl het volgende:
Fons maakt het goed dus, hoe is het met zijn vocabulaire
Tja, hier spraken ze ook al van in het oog houden en eventueel op dieet, de eerste maanden, toen Fons boven het bovenste lijntje zat.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
Pff, hier een gevalletje starheid bij het CB
Misschien eet hij wel veel te weinig.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:07 schreef E.T. het volgende:
Lis, beterschap!![]()
Pff, hier een gevalletje starheid bij het CB
Had een andere wvk dan normaal..
'Hij is wel erg zwaar he? Kijk maar, hij zit precies op het bovenste lijntje van de curve'
"Z'n lengte gaat ook goed he.. vlak onder het bovenste lijntje.. Lange jongen hoor!"
Om vervolgens door te zagen over z'n voeding.
"misschien moet je eens wat vaker magere kaas op z'n brood doen, of geen koekje geven" ..
"ehm.. hij eet een boterham en de korstjes gooit ie weg.. en hij eet al regelmatig 20+ kaas ipv volvet"
"O"
"en dat koekje.. tja, hij eet 's middags een droge cracotte als koekje.. "
"O"
"Dan eet ie zeker veel aardappelen en vlees?"
"nee, avondeten moet ik er bijna inproppen, want anders eet ie niets"
"en het toetje dan?" (in een wanhopige poging iets te vinden dat ik verkeerd zou doen)
"magere yoghurt, zonder iets erin"
Dan zal ie vast wel de hele dag voor de tv zitten.. terwijl ik nog geen 2 minuten eerder heb verteld dat ie de rust niet in z'n lichaam heeft om een bladzijde van een boekje te lezen en de hele tijd loopt te rennen en klauteren.
Het is gewoon een beer van een jongen. Hij is lang, hij is zwaar.. Z'n handen zijn net zo groot als die van Saskia.. en bij honden kun je aan de poten zien of het een grote of kleine hond is als ze nog puppy zijn.. Ik heb zo het vage vermoeden dat je zoiets ook wel bij mensen kunt stellen..
Tijn is groot, en hij zal groot blijven denk ik. (en als je de familie aan vaderskant bekijkt, zal dat niets verbazen iig)
WHO CARES!? Start een voedingsblog en neem zelf een kind. Iedereen hier heeft het allerbeste voor met zijn/haar kindje. Lekker boeiend wat een ander er van vindt. Die kleintjes bepalen grotendeels zelf al wat er wel of niet in gaat en aan ons de taak evenwichtige voeding aan te bieden en bidden dat ze het willen eten en drinken. Als dat niet lukt zit je al snel met je handen in het haar en als melk (van de koe, geit, rijst, sojaboon of moeder zelfquote:Op maandag 30 juni 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
Ik bedoelde:
Stel een kind krijgt op een dag een bakje vla, drinkt wicky , en krijgt wat koekjes
Een ander kind krijgt een paar stukken fruit, yoghurt met roosvicee en drinkt diksap.
Per saldo hebben beiden kinderen evenveel suikers binnen gekregen. Er is geen enkel verschil behalve dat het ene kind wel meer voedingsstoffen heeft binnengekregen.
Feit blijft wel dat beiden kinderen teveel suikers hebben binnengekregen.
De truuk is dus niet zozeer het geven van 'gezonde' suikers, want die bestaan niet. De truuk is het beperken van suikers.
Ik weet niet of het echt heel slecht is, maar je kunt er wel fikse buikpijn van krijgen.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Iemand trouwens enig idee of onrijp fruit slecht is?
De bessen en druiven in onze tuin redden het niet meer tot ze een kleurtje krijgen...
Ja, spijsverteringsstoornissen las ik ook ergens, maar dat zou ik wel zien vermoed ik...quote:Op maandag 30 juni 2008 15:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet niet of het echt heel slecht is, maar je kunt er wel fikse buikpijn van krijgen.
Ja, vertel eensquote:Op maandag 30 juni 2008 16:02 schreef PM-girl het volgende:
Zal ik overigens nog even vertellen wat Simon op vakantie allemaal gegeten en gedronken heeft?
Zoals op vakantie, vind ik.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:30 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja, vertel eensWat een geweldige foto's trouwens van Simon
![]()
Ons eetbeleid zwalkt hier nogal tussen het een en ander. Aan de ene kant wil ik het liefst alles vers en biologisch maar ik kan vertklappen dat dat niet altijd luktWe doen ons best
![]()
Wicky komt er bij ons bijvoorbeeld niet in. Als ik daar naar kijk springt het glazuur al van m'n tanden. Maar als we ergens zijn waar andere kindjes het wel krijgen verbied ik het ook niet. Soms mogen foute dingen wel
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:46 schreef Moonah het volgende:
En verder wil ik melden dat ik de tips/inzichten van SHE ook met interesse lees.
Ik vind dat ze vaak wel dingen verteld die ik nog niet wist/weet, en het hoeft niet altijd even praktisch uitvoerbaar te zijn toch....dat is met zoveel theoretische dingen zo, die kan je als richtlijn nemen (als het je aanspreekt dan) en verder geef je er gewoon je eigen draai aan...maar dat spreekt voor zichquote:Op maandag 30 juni 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind het serieus niets nieuws onder de zon. Heel logisch maar niet altijd in praktijk uitvoerbaar en dat was mijn punt eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |