abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59636143
Deel 149

Babietjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 24-06-2008 20:16:26 ]
Saartje
pi_59636215
laatste posts:
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:32 schreef tinny het volgende:
hier hebben we last van de ....8 weken sprong denk ik...
ze is de hele dag al huilerig en eet slecht(halve flessen)en nu na de fles van 19:00 uur is er geen land mee te bezeilen....
ze wil alleen maar tegen mijn borst gedrukt/houden worden en klampt zich werkelijk waar vast aan mijn t-shirt....ik moet ook blijven lopen anders wordt t brullen...hen nu de laptop op de bar gezet... typ wat woordjes loop een stukje typ wat woordjes etc...nu na 1 uur zo rond banjeren wordt ze wat rustiger merk ik ...
ik hoop niet dat dit zo lang gatt duren (donderdag is ze 8 weken)
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:48 schreef Deepfreeze het volgende:
tinny.. Als het een sprongetjes is: de eerste paar sprongen duren niet zo heel lang.. Wat het ook is, hopelijk is Gaby snel weer happy..

Nijna, leuk is dat he.. Het gaan steeds meer echte mensjes lijken

Chris heeft gelukkig een hele gemiddelde haardos
En heeft niet de fluffie biljjartbal van mams (tot 2 jaar) geerfd
Maar dat is helemaal goedgekomen hoor
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:15 schreef tinny het volgende:
ik vind 1 z'on dag al slopend...
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
tinny..ff bij de werkende (vaat)wasmachine of droger staan werkt vaak wel om ze net zo soezig te krijgen dat ze zich over kunnen geven aan de slaap. Succes
Saartje
pi_59637342
Maneki, meen je dat??

Tinny, heb je wel eens een draagdoek geprobeerd? Dan heb je in elk geval je handen vrij...

Pepijn staat bovenaan!!!!

Jen wil niet slapen... Alleen maar met mama. Morgen ben ik 's avonds weg, dus ik heb vandaag flink wat gekolfd, ik heb 600cc voor 5 of 6 voedingen. Dat moet ik redden. Om 8 uur ben ik thuis en des noods kan ze dan nog inhalen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59637456
quote:
Op maandag 23 juni 2008 22:02 schreef Ticootje het volgende:

Pepijn staat bovenaan!!!!
Ja dat staat ie al een paar dagen, en wil ik eigenlijk helemaal niet weten..
Nog 9 nachtjes en mijn spookje is gewoon al 1!!

Een jaar geleden vloog ik tegen de muren op van verveling, omdat ik al na de uitgerekende datum zat, waarvan ik nooit verwacht had die te gaan halen...
pi_59637594
Ja Tico echt, we hebben hier heel wat avonden met een overstuur meisje bij de droger gestaan. Binnen 10 minuten was ze vertrokken
Saartje
pi_59637705
Nou, dat zal goed uitkomen hier, de droger draait hier bijna non-stop.

Pepijn alweer bijna 1!!! Wat gaat dat vreselijk snel zeg, ongelofelijk.
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2008 @ 22:26:44 #7
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59638004
Ticootje, mischien met jij dan juist eens naast een stille droger gaan staan met Jennifer
Lucie viel indertijd in slaap bij het geluid van de gehuurde elektrische dubbelzijdige borstkolf, Maja valt altijd in de draagdoek in slaap.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 23 juni 2008 @ 22:27:06 #8
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59638015
Hier helpt de stofzuiger ook nog wel eens. Win-win, je huis is netjes en je baby slaapt
Lekker douchen!
  maandag 23 juni 2008 @ 22:37:14 #9
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59638338
Mijn Baby wordt bang van de stofzuiger Alle trucjes die bij de Peuter wel werkten, hoef ik bij Baby niet te proberen
Een draagdoek werkt hier ook, maar dat moet ik hem wel om houden. Een rugmassage geeft ook resultaat, kwam ik gisteravond achter.
  maandag 23 juni 2008 @ 23:18:23 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59639600
Eli was ook bang van de stofzuiger. Was erg schattig.

Tinny, het gaat vanzelf wer over, dat het is fijne aan sprongetjes. Je weet waar het door komt, en dat het weer voorbij gaat. Sterkte iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59643439
Mijn hummel is vandaag 6 maand
Ben zo gek op m'n mannetje!!

Maarten sliep de eerste weken heel snel als de stofzuiger aan ging Nu niet meer

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2008 06:34:36 ]
pi_59643671
de stofzuiger helpt hier overdag wel ... de droger weet ik niet... die staat boven...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:00:02 #13
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59643697
zo gaat snel weer eens hier!!!

Alle ouders van beebies met sprongetjes veel sucses!

Hier gaat alles redelijk zijn gangetje, Volgens mij is de 19 weken sprong aardig voorbij, meneer loopt in ieder geval weer te gillen en de flessen gaan er weer lekker in. Wel heeft hij last van eczeem, maar dat moet met een zalfje zo over zijn.

vandaag een hele drukke dag, om 11:00 komt de fysio voor Dennis, om 14:00 uur moet Michelle naar de logopedist, om 15:45 moet Dennis naar het consultatie bureau voor zijn 3de prikjes. En om 19:00 komt de oppas voor het eerst(sinds we dennis hebben) en gaan we naar een verjaardag.
Vind ik dood eng ondanks dat deze dame echt wel vertrouw dat ze het allemaal kan, had ze liever weer naar opa en oma gebracht. Maar ja ik kan ze niet voor elk dingetje uit logeren brengen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_59643786
wat ik me wel afvraag/bang voor ben dat ik van verschillende andere (ook jonge)ouders hoor dat je de baby ook wel eens moet laten doorhuilen (15 minuten) Nu hebben we dit 2x maal geprobeerd bij gabi maar we vonden het beide geen succes...
Dientengevolge pakken we haar nu altijd op als ze huilt in haar bed, en doen een troostloopje (5-10 minuten) en dan valt ze weer in slaap...

Aan de ene kant denk ik... laat ze maar lullen onze kleine spruit is nog geen 8 weken en ik vind het zielig
Aan de andere kant maak ik me wel een beetje zorgen dat ze er aan gewend raakt (al die aandacht) en dat ze dan nooit meer zonder kan...

ik weet het is een bekend probleem maar je hoort hier zoveel tegenstrijdigheden over...
pi_59643816
Als jouw gevoel je verteld dat het niet goed zit om door te laten huilen dan gewoon niet doen.
Met Maarten twijfelde ik ook en elke keer kwam ik erachte met ZOVEEL dingen dat je naar je eigen gevoel moet luisteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2008 08:20:06 ]
pi_59644096
Maarten alweer 6 maanden.. En pepijn bijna een jaar.. Wat gaat dat hard.. Het blijft me verbazen, zeker nu Chris ook steeds meer richting dat jaar gaat

Tinny, gewoon blijven doen wat je gevoel je ingeeft en wat werkt voor je kleine meid!
Bij sommige baby's werkt laten huilen goed (hier ook, aangezien mama/papa zien=spelen). Bij andere is een knuffel en wat troost de beste oplossing.
Als de kleine wat ouder wordt, wordt het laten huilen vaak ook wat makkelijker, nu is ze nog zo klein..
pi_59644200
dank je wel depfreeze, mn de opmerking als hij wat ouder wordt doet me deugd
pi_59644271
Ardenlyn nu al weer dat is echt snel gegaan.

tinny doen wat jullie denken dat het beste is voor gabi.
mijn jongste dochter heeft ook heel lang gehuild zoals jullie gabi maar gelukkig is het hier voorbij en slaap ze nu na de fles van half tien tot de volgende ochtend 7/8 uur ligt eraan wanneer de oudste wakker word. ze liggen met zijn 2-en op 1 kamer.
mama van 3 kids!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:16:53 #19
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59644375
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 08:14 schreef tinny het volgende:
wat ik me wel afvraag/bang voor ben dat ik van verschillende andere (ook jonge)ouders hoor dat je de baby ook wel eens moet laten doorhuilen (15 minuten) Nu hebben we dit 2x maal geprobeerd bij gabi maar we vonden het beide geen succes...
Dientengevolge pakken we haar nu altijd op als ze huilt in haar bed, en doen een troostloopje (5-10 minuten) en dan valt ze weer in slaap...

Aan de ene kant denk ik... laat ze maar lullen onze kleine spruit is nog geen 8 weken en ik vind het zielig
Aan de andere kant maak ik me wel een beetje zorgen dat ze er aan gewend raakt (al die aandacht) en dat ze dan nooit meer zonder kan...

ik weet het is een bekend probleem maar je hoort hier zoveel tegenstrijdigheden over...
Ik heb Lilah nooit laten huilen en die gaat ook nog steeds gewoon naar bed zonder problemen. Ze zijn echt nog niet oud genoeg om er een spelletje van te maken volgens mij. Ik heb ooit eens een link van een artikel geplakt waarin stond dat als je jonge babies niet liet huilen je sneller een vertrouwensband met ze kreeg, en dat je dat juist kon schaden door ze wel te laten huilen. Nou lijkt dat tweede me wellicht iets overdreven, maar voor het eerste is wel wat te zeggen. Dus ik zou me geen zorgen maken over die 5 minuten rondlopen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:21:35 #20
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59644448
Tinny, het is jullie baby en je moet doen wat goed voelt. Een baby van 8 weken heeft ook echt nog wel mama-honger. En ook niet elk kindje "moet" even huilen om in slaap te komen. Ga gewoon op je gevoel af. Straks herken je echt wel of ze nu huilt omdat ze echt moe is of huilt omdat ze honger heeft of aandacht wilt. En ook elke dag is wat dat betreft verschillend. Ik laat Jen vaak wel even tutten (mekken), maar als ik hoor dat het te zot wordt dan ga ik ook echt even kijken en troosten.

Jen heeft vannacht eindelijk weer goed geslapen. Ze had gister avond lekker een fles gekregen, de voeding was nog over en moest op (vriezer), en weggooien vond ik zonde omdat ik voor vandaag juist een behoorlijke hoeveelheid nodig heb. Dus zij een fles ik aan de kolf, en lekker geslapen en ook nog eens in haar eigen bedje. Pas vanmorgen om 6 uur lag ze weer te wachten op mama, want dan slapen we nog even een uurtje samen.

Vanmorgen ben ik ook pas om 9 uur op mn werk verschenen, zo kon ik haar toch nog 2x zelf voeden vandaag.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 10:23:10 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59645588
@ DaviniaHR,

ik las in t kledingrecycletopic van t besnijden van Eli.
Nu vroeg ik me af, vond je dat zelf niet eng?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59645603
Ardenlyn, een half jaar alweer! Wat gaat het toch hard met al die kindjes.

Tinny, luister naar je gevoel hoor. In het begin pakte ik Mirte ook lekker uit bed als ze huilde. Inmiddels ligt het er maar net aan hoe ze huilt. Als ze overstuur is dan wordt ze niet vanzelf stil en halen we haar er even uit en proberen het een half uur later weer. Maar soms ligt ze ook gewoon te mopperen en valt ze met een muziekje aan wel lekker in slaap na een kus.

Mirte heeft verhoging/koorts... als het niet verder stijgt kan ze straks naar het KDV. Anders kan ik mn schoonzusje vragen, maar die heeft nog niet eerder opgepast op haar en daar zie ik dan toch een beetje tegenop. Dus ik hoop dat ze straks nog netjes onder de 38,5 zit dan kan ze toch naar het KDV. Ze eet wel lekker haar fruitjes, pitloze druiven met pit . Die ik er dan maar een beetje uitgepeuterd heb... verkoop ze dan niet als pitloze druiven...
Fake it till you make it...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:26:16 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59645653
Nijna, als ze verder gewoon vrolijk is kan ze toch gewoon naar het KDV? Op "ons" KDV wordt ik wel gebeld als Jen koorts heeft, maar als ze er zelf geen last van heeft kan ze gewoon blijven.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:30:00 #24
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59645721
Ok gisteren was echt afschuwelijk. Ze heeft 's avonds in totaal zo'n 4 a 5 uur gehuild. Soms echt hysterisch, krijsen en gillen, beentjes optrekken en wapperen. Ze had echt duidelijk krampjes, waar ze sinds donderdag al last van had en veel ook. Ze heeft sinds donderdag vreselijk veel gehuild en slecht geslapen. Ik kon haar niet bijhouden met de borst en dus kreeg ze kunstvoeding. Rond 22:00 viel ze eindelijk in slaap na in bad te zijn geweest en op onze armen te hangen en ik moest haar zelfs wakker maken om 03:00 omdat ze echt wat moest eten. Dat was weer kunstvoeding en daarna viel ze als een blok in slaap. Vanochtend weer kunstvoeding gegeven en zie daar, geen krampjes, geen gehuil en gekrijs maar gewoon onze vrolijke Yade.

Ik ben nu toch bang dat ze misschien wel degelijk allergisch is of intolerant voor iets. We houden het vandaag dus bij kunstvoeding en morgen overleggen we met de kinderarts. Ik ga niet weer voor een lactose vrij dieet. Dat is zo enorm lastig en moeilijk, en voor je het weet eet je wat verkeerds en moet zij er onder leiden. Mocht de kinderarts mee gaan in onze conclusie stoppen we met de borstvoeding en blijven we gewoon hypo allergene kunstvoeding geven. Rustiger voor haar en voor mij.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:40:14 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59645932
sil, misschien kun je met de kinderarts overleggen of ze dat kunnen testen. (En hoe) Dan heb je zekerheid. Mocht ze echt een allergie hebben voor koemelk dan is HA niet goed, dan zul je over moeten stappen naar pepti. Allergieen komen bij jouw toch voor? Dus dan kan het goed mogelijk zijn dat Yada ook een allergie heeft. (hoeft niet, kans is wel iets groter)

Hier heb ik bericht terug van de dietist, en haar advies is toch om de eerste 6 maanden alleen borstvoeding te geven. Dus pech voor Jen, die lekkere meloen moet ze nog 1,5 maand op wachten. Zo is de kans dat ze een andere allergie ontwikkelt kleiner. Jammer.....
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:42:36 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59645978
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:23 schreef Ynske het volgende:
@ DaviniaHR,

ik las in t kledingrecycletopic van t besnijden van Eli.
Nu vroeg ik me af, vond je dat zelf niet eng?
Ik heb ook niet gekeken Ik heb mijn zus diep in de ogen gekeken, en de meneer zei ook meteen "moeder, het is gebeurd"

Ik heb wel het idee dat hij er niet bijster veel last van heeft gehad. Kind was echt lamstraal bezopen. (Had een kwartiertje vooraf 5 druppels wijn gehad, en na afloop weer). Zo'n pasgeboren hummel (8 dagen) die dan nog duffer uit zijn ogen kijkt, vond ik het ergst, eigenlijk. (en de enorme stuwing omdat meneer zijn dronkenschap eraf sliep en ik de stekker van mijn kolf thuis vergeten was (we waren bij mijn vader voor de ceremonie))

Tico, heel goed dat je ff hebt overlegd (en niet alleen van de mensen van Fok bent uitgegaan )
Mag je wel al oefenen met een lepeltje mbv rijstebloem en zo? Dan kan je van gekolfde melk een papje maken, en krigt ze toch wat oefening.

Sil, ik hoop dat Yade geen allergieën heeft en dat dat snel duidelijk wordt. En als ze wel KMA heeft, dan is het ook klaar met de bv, dus. Is dan het beste voor jullie. (Had je een kolf gekocht of enkel gehuurd?)
Krijg je eigenlijk nog onderzoeken waarom Yade te vroeg was gekomen?
Hopelijk kan je vanmiddag wat bijslapen!
pi_59646050
Tico, ze is wel jengeliger dan anders. Maar als het echt niet gaat bellen ze wel en dan lossen we het wel op.

Sil wat vervelend dat Yade zich niet lekker voelde gister. Goed idd om even te overleggen met de KA als je zoveel verschil ziet in krampjes tussen de bv en kv, sterkte.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:47:26 #28
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59646076
Davinia, 5 druppels wijn??
Da's best veel!
Hoe vond je man het, heeft hij wel gekeken?
.... met gevoel voor drama....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 10:47:37 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59646078
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:42 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gekeken Ik heb mijn zus diep in de ogen gekeken, en de meneer zei ook meteen "moeder, het is gebeurd"

Ik heb wel het idee dat hij er niet bijster veel last van heeft gehad. Kind was echt lamstraal bezopen. (Had een kwartiertje vooraf 5 druppels wijn gehad, en na afloop weer). Zo'n pasgeboren hummel (8 dagen) die dan nog duffer uit zijn ogen kijkt, vond ik het ergst, eigenlijk. (en de enorme stuwing omdat meneer zijn dronkenschap eraf sliep en ik de stekker van mijn kolf thuis vergeten was (we waren bij mijn vader voor de ceremonie))

Tico, heel goed dat je ff hebt overlegd (en niet alleen van de mensen van Fok bent uitgegaan )
Mag je wel al oefenen met een lepeltje mbv rijstebloem en zo? Dan kan je van gekolfde melk een papje maken, en krigt ze toch wat oefening.

Sil, ik hoop dat Yade geen allergieën heeft en dat dat snel duidelijk wordt. En als ze wel KMA heeft, dan is het ook klaar met de bv, dus. Is dan het beste voor jullie. (Had je een kolf gekocht of enkel gehuurd?)
Krijg je eigenlijk nog onderzoeken waarom Yade te vroeg was gekomen?
Hopelijk kan je vanmiddag wat bijslapen!
kan ik me goed voorstellen
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:49:51 #30
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59646135
Davina, Jen mag ook geen rijstebloem...
Hier is het antwoord van de dietist:
quote:
Juist bij een voedselallergie is het advies pas met 6 maanden te starten met bijvoeding.
Als ze tot 6 maanden volledige borstvoeding hebben gehad is de kans op het ontwikkelen van andere (voedsel)allergieen kleiner.
Het advies is dus om niets bij te geven en pas met 6 maanden te starten met groente, fruit en rijstebloem.

Uiteindelijk is het je eigen keus als je eerder dan die 6 maanden iets geeft.
Weet je, eigenlijk is het ook nog een stukje ontkenning van mijn kant. Iedere keer heb ik zoiets van, is het wel echt zo... Misschien hebben we het toch verkeerd en is ze helemaal niet allergisch. Maar dan denk ik toch even terug naar de dag dat kippenei op het menu stond en daar ben ik zo van geschrokken. Ook is het een evrschil van dag en nacht hoe Jen de eerste 2 maanden was en nu. Ze had zo vreselijk veel last van haar buikje en ze had helemaal schrale wangen. En dan weet ik gewoon dat het echt zo is.... Maar ik vin het gewoon zo vervelend!
pi_59646397
en kwartje nu gevallen ticootje??

moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat je af en toe erg selectief eigenwijs bent... dat vanaf 6 maanden bijvoeden zeker bij allergieen komt hier ongeveer dagelijks voor bij, maar toch heb je jen al van alles gegeven, fruitdrank, ijs, banaan .... En dan ook echt dingen die uit heel veel verschillende dingen bestaan wat dus nog meer kans op reacties geeft... Ja 1 hapje is ook bijvoeding....

edit: mijn reactie is getypt voordat jij je onderste gedeelte van je reactie erbij ge-edit hebt
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:01:00 #32
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59646450
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:59 schreef p_iglet het volgende:
en kwartje nu gevallen ticootje??

moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat je af en toe erg selectief eigenwijs bent... dat vanaf 6 maanden bijvoeden zeker bij allergieen komt hier ongeveer dagelijks voor bij, maar toch heb je jen al van alles gegeven, fruitdrank, ijs, banaan .... En dan ook echt dingen die uit heel veel verschillende dingen bestaan wat dus nog meer kans op reacties geeft... Ja 1 hapje is ook bijvoeding....

edit: mijn reactie is getypt voordat jij je onderste gedeelte van je reactie erbij ge-edit hebt
Eigenwijs komt me heel bekend voor in de oren.

Ik vind het gewoon stom dat ik Jen niets mag geven. En ik vind het gewoon stom dat ze allergisch is.
pi_59646567
Ticootje, het is natuurlijk Jammer dat Jen dat lekkere fruit niet mag.. Maar hopelijk groeit ze over de allergien heen (of krijgt ze niet)! En kan ze de rest van haar leven wel genieten van al die lekkere dingen!

Sil, wat vervelend dat Yade zo'n last van de BV lijkt te hebben.. Hopelijk heeft de KA goede tips.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 11:08:00 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59646617
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eigenwijs komt me heel bekend voor in de oren.

Ik vind het gewoon stom dat ik Jen niets mag geven. En ik vind het gewoon stom dat ze allergisch is.
wat is er nu belangrijker? een kind volstoppen met eten wat je de rest van haar leven kunt blijven doen? of voorkomen dat ze een grote allergie ontwikkeld?

ik ben allang blij dat mijn ouders er ontzettend allert op waren dat ik geen melk en kleurstoffen binnenkreeg, heeft me heel wat rust gegeven ipv
de vele jankbuien die ik had van de pijn
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:10:47 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59646688
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat is er nu belangrijker? een kind volstoppen met eten wat je de rest van haar leven kunt blijven doen? of voorkomen dat ze een grote allergie ontwikkeld?

ik ben allang blij dat mijn ouders er ontzettend allert op waren dat ik geen melk en kleurstoffen binnenkreeg, heeft me heel wat rust gegeven ipv
de vele jankbuien die ik had van de pijn
Natuurlijk is Jen haar gezondheid het aller belangrijkste! Maar het is wel stom!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2008 @ 11:11:39 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59646709
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Natuurlijk is Jen haar gezondheid het aller belangrijkste! Maar het is wel stom!
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:19:22 #37
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59646893
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ik denk dat ik met mijn stom iets verkeerd over kom... Dat is het gevaar van woorden schrijven inplaats van ze te zeggen, nu zie je niet goed wat ik bedoel.

Ik bedoel meer dat ik het gewoon echt heel vervelend vind dat het zo is. Ik vind mijn dieet ook best zwaar en er zijn ook echt momenten dat ik echt flink baal. Melk zit in zo vreselijk veel voedingsmiddelen verwerkt, het is soms echt ongelofelijk waar het allemaal in kan zitten. Ook vind ik het soms wel vervelend dat Jen alleen mij heeft om aan eten te komen. Zeker vandaag moest ik echt even puzzelen hoe en wat. Echt er zijn momenten dat ik denk, waar ben ik nou mee bezig, het is zoveel makkelijker voor mij om haar gewoon flessenvoeding te geven. Ik zit gewoon met hele tegenstrijdige gevoelens... Ik wil zo graag bv blijven geven en het liefst tot ze zelf niet meer wil (ok er is wel ergens een grens), maar aan de andere kant verlang ik zo naar die lekkere chips, mayonaise, pizza, paella, biefstuk, filet, enz... Ik kan nooit zomaar ergens blijven eten of uit eten gaan... Het is gewoon kut.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:21:10 #38
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59646933
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan het me heel goed voorstellen dat je het niet leuk vindt Tico, want het is ook gewoon niet leuk om je kind EN jezelf dingen te moeten ontzeggen die een ander wel mag / zal mogen en daar mag je best ff teleurgesteld over zijn hoor. Maar hoe langer je het nu volhoudt, hoe minder kans er is dat je het later nog veel strenger moet doen en als Jennifer zichzelf ervan bewust is dat ze bepaalde dingen niet mag. Dus volhouden en kop op!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_59646976
ticootje tuurlijk is het rot, zeker met dieet etc.
Maar je kwam nu echt over als een stampvoetende, krijsende peuter.
Je houd het al 4 maanden vol, dus die 1,5 maand kan er ook nog wel bij.

Overigens het aanbod voor recepten of merken van allergie vrije producten staat nog steeds. Dan PM maar.
chips, paella, biefstuk zie ik het probleem niet zonder ei en melk eigenlijk....
mayonaise hebben ze eivrij bij de natuurwinkel, pizza zonder kaas is zelfgemaakt ook lekker... alleen kant en klare filet americain word lastig.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:23:30 #40
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59646993
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:21 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je het niet leuk vindt Tico, want het is ook gewoon niet leuk om je kind EN jezelf dingen te moeten ontzeggen die een ander wel mag / zal mogen en daar mag je best ff teleurgesteld over zijn hoor. Maar hoe langer je het nu volhoudt, hoe minder kans er is dat je het later nog veel strenger moet doen en als Jennifer zichzelf ervan bewust is dat ze bepaalde dingen niet mag. Dus volhouden en kop op!
Dat is het ook! Maar af en toe is dat zo vreselijk moeilijk.
pi_59647344
Je doet het goed, Ticootje!
Er komen hier wel andere dingen voorbij.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:38:00 #42
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59647396
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:23 schreef p_iglet het volgende:

Overigens het aanbod voor recepten of merken van allergie vrije producten staat nog steeds. Dan PM maar.
chips, paella, biefstuk zie ik het probleem niet zonder ei en melk eigenlijk....
mayonaise hebben ze eivrij bij de natuurwinkel, pizza zonder kaas is zelfgemaakt ook lekker... alleen kant en klare filet americain word lastig.
Zijn dit soort tips niet juist handig om wel hier (of een ander voedslgerelateerd topic te zetten?
Wellicht hebben andere mensen er ook wat aan?

(Ik heb een rustig dagje, is het te merken? )
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:42:36 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59647538
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:23 schreef p_iglet het volgende:

Echt?? Die ga ik dus echt halen! Ik mis mijn patatjes met mayo. chips is er ook wel, maar niet alle smaken van lays. En helaas is lays best dominant op de chipsmarkt.

Gewoon nog 1,5 maand volhouden (en het liefst nog wat langer)!
pi_59647699
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ok gisteren was echt afschuwelijk. Ze heeft 's avonds in totaal zo'n 4 a 5 uur gehuild. Soms echt hysterisch, krijsen en gillen, beentjes optrekken en wapperen. Ze had echt duidelijk krampjes, waar ze sinds donderdag al last van had en veel ook. Ze heeft sinds donderdag vreselijk veel gehuild en slecht geslapen. Ik kon haar niet bijhouden met de borst en dus kreeg ze kunstvoeding. Rond 22:00 viel ze eindelijk in slaap na in bad te zijn geweest en op onze armen te hangen en ik moest haar zelfs wakker maken om 03:00 omdat ze echt wat moest eten. Dat was weer kunstvoeding en daarna viel ze als een blok in slaap. Vanochtend weer kunstvoeding gegeven en zie daar, geen krampjes, geen gehuil en gekrijs maar gewoon onze vrolijke Yade.

Ik ben nu toch bang dat ze misschien wel degelijk allergisch is of intolerant voor iets. We houden het vandaag dus bij kunstvoeding en morgen overleggen we met de kinderarts. Ik ga niet weer voor een lactose vrij dieet. Dat is zo enorm lastig en moeilijk, en voor je het weet eet je wat verkeerds en moet zij er onder leiden. Mocht de kinderarts mee gaan in onze conclusie stoppen we met de borstvoeding en blijven we gewoon hypo allergene kunstvoeding geven. Rustiger voor haar en voor mij.
Machteloos voel je je dan hé?!
Hebben het hier met Damiën een tijd gehad, maar die was toen al een stuk ouder en heeft niet de vroege start van Yade gehad....

Hopelijk kan de kinderarts morgen wat meer duidelijkheid geven...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:53:55 #45
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_59649324
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:47 schreef Kersjes het volgende:
Davinia, 5 druppels wijn??
Da's best veel!
Hoe vond je man het, heeft hij wel gekeken?
Dat kan ik me niet meer herinnneren Volgens mij wel, maar was er weinig te zien. Het gaat zo snel, in een paar seconden is hij klaar en is het verbonden.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:16:50 #46
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59649864
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:53 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet meer herinnneren Volgens mij wel, maar was er weinig te zien. Het gaat zo snel, in een paar seconden is hij klaar en is het verbonden.
Lijkt mij ook vreselijk eng om te zien..

Maar als het dan is verbonden... hoe gaat het dan met plassen? En schoonhouden?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:21:11 #47
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_59649977
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lijkt mij ook vreselijk eng om te zien..

Maar als het dan is verbonden... hoe gaat het dan met plassen? En schoonhouden?
Netjes een verbandje eromheen. Het eikeltje is vrij dus plassen gaat normaal. Na een paar dagen gaat het verbandje eraf en geneest het netjes. Schoonhouden is dus geen probleem, gewoon wassen.
bron
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:08:11 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59651241
Gister moest ik thuis ook even kolven voor de voeding van vandaag. En ik denk toch dat Jen s' avonds wat minder drinkt dan overdag. Ik heb alleen gekolfd als zijn wilde eten, dan kreeg ze de fles. Ik heb er geen grote hoeveelheid uit gehaald en om de 3 uur gekolfd, maar nu heb ik dus mooi ploftieten! Ik moet dus om 3 uur kolven maar ik zit dus nu al met zware borsten..

Oh en ik mis Jen nu al... Raar he? Normaal heb ik dat niet zo erg, maar het idee dat ik haar niet eens zelf op bed kan leggen vandaag, de tranen staan in mn ogen.
pi_59651764
Ik ben weer thuis met Mirte, na ruim een uur belden ze van het KDV dat de koorts toch op bleef lopen en of ik haar wilde komen halen. Net zelf nog getemperatuurd 39.4, ze ligt nu lekker te slapen.
Gelukkig kon ik snel weg op mn werk, zelf vervanging geprobeerd te regelen maar dat lukte niet zo makkelijk. Leidinggevende gebeld en die vond dat ik weg kon als mn vrijwilligster het zag zitten om de groep even alleen te draaien tot er een invalster zou zijn. Ben ik toch echt heel blij met mn vrijwilligster!

Ticootje, balen van die allergieën en dat je Jen nog even die dingen als fruit zal "moeten" ontzeggen. Aan de andere kant is het wel voor een goed doel. Je hebt al 4 maanden volgehouden, tot de 6 ga je het ook redden en wie weet nog wel langer. Tuurlijk mag je het stom *insert stampvoet* vinden. Hou vol . En succes vandaag, de dag is al op de helft!
pi_59652470
Ik ben echt heel verbaasd over die 10 druppels wijn. Gebeurt dat altijd op die manier of wordt er ook wel een plaatselijke verdoving of iets dergelijks gebruikt.
pi_59652608
Nijna, vervelend dat Mirte ziek is.. Hopelijk is het snel weer over. Fijn dat je nu lekker met haar thuis kunt zijn!

Ticootje, veel plezier vanavond
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:24:24 #52
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_59653142

Mag ik me hier ook even melden met mijn tweede zoon, Martijn Casper Hij is morgen alweer 8 weken, woog gister 6080 gram en was 59 cm lang. Verder doet hij het goed op de fles, slaapt veel, is erg allert als hij wakker is en zijn grote broer is ook dol op hem Hij heeft alleen wel een voorkeurshouding, dus vanaf volgende week gaan we daarvoor naar de fysio.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:46:16 #53
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_59653683
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:56 schreef sombie het volgende:
Ik ben echt heel verbaasd over die 10 druppels wijn. Gebeurt dat altijd op die manier of wordt er ook wel een plaatselijke verdoving of iets dergelijks gebruikt.
Dat veschilt per stroming binnen het jodendom. In orthodoxe kringen gebeurt het altijd zo, in liberale omgeving gebeurt het vaak wel met plaatselijke verdoving. Een paar druppels wijn is echter zeer effectief.
bron
pi_59654816
jeetje, echt nooit geweten dat ze daar wijn voor gebruikten!
ongelooflijk eigenlijk, en wij maar moeilijk doen over of je nou al wèl of niet bij 5mnd al een inieminiehapje fruit mag geven!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:36:40 #55
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_59654907
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:33 schreef marit1978 het volgende:
ongelooflijk eigenlijk, en wij maar moeilijk doen over of je nou al wèl of niet bij 5mnd al een inieminiehapje fruit mag geven!
Het was ook éénmalig. Daarna heeft hij geen druppel meer gehad
bron
pi_59655300
daar ging ik wel vanuit ja !
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2008 @ 17:06:59 #57
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59655567
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:42 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Toen mijn neefje besneden werd waren we net te laat, vanwege file. Maar, zei mijn zus, we hadden toch niets kunnen zien omdat alle mannelijke aanwezigen er met hun neus bovenop stonden
ik hoefde het ook helemaal niet te zien hoor
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_59655608
wennie, ik weet eigenlijk helemaal niet of ik je al eens gefeliciteerd had met je zoon, maar bij deze dan alsnog: van harte!! leuke namen! ik zag net ook een paar hele lieve foto's van 'm. is Robin al een beetje gewend aan 't bigbrotherschap?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:09:29 #59
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59655614
hier zijn we weer terug van het CB. Meneer heeft het heel goed gedaan, 1ste prikje was geen probleem, hij huilde niet eens!! 2de deed wel pijn maar dat was zodra ze klaar was en maseerde ook weer over. Nu ligt hij uitgeput in bed. Al met al is hij vanaf 13:00 tot 16:00 wakker geweest. gecombineerd met dat ie vanochtend ook een half uur van zijn slaap heeft moeten missen, zorgde ervoor dat hij zijn ogen echt niet meer open kon houden.
Hij is ook flink gegroeit weer, is nu 4,5 maand en weegt 8295 gr en is 67 cm. nog steeds boven het gemiddelde.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:09:55 #60
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59655620
He lieverdje!

@Sombie, meestal is het plaatsen van de verdoving en alles veel lastiger voor het kind, dan de hele besnijdenis zelf. Althans, we waren bij iemand anders, waar het kind dus echt in een harnasje lag, verdoofd en de hele zwik, brullen, brullen, brullen. Die man was echt een kwartier bezig of zo. Wij waren zo klaar. Vantevoren beentjes inzwachtelen, en daarna is het zo gebeurd. Vind ik deze methode toch prettiger.

En Wennie ook welkom, uiteraard!
Nijna, wat vervelen dat Mirte ziek is Beterschap iig
pi_59656664
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:33 schreef marit1978 het volgende:
Ja, dat is precies waarom ik zo verbaasd was!
pi_59656789
Thomas is ook weer goedgekeurd vandaag, op zijn 4-maanden-apk:
7470 gram 67 cm. en maar een klein beetje zieligjes van de prikken. Nu hoeven we pas bij een half jaar weer.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:18:33 #63
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59656832
Hahaha, ik moet door dat hele besnijdenis + wijn -verhaal ineens denken aan de filmklassieker "Robin Hood: Men in Tights" Let's get verschniked!

Je moet hem gezien hebben heb ikzelf 'n keer of 100 gedaan
pi_59658546
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:18 schreef Kersjes het volgende:
Hahaha, ik moet door dat hele besnijdenis + wijn -verhaal ineens denken aan de filmklassieker "Robin Hood: Men in Tights" Let's get verschniked!

Je moet hem gezien hebben heb ikzelf 'n keer of 100 gedaan
Erg leuke film!!!
pi_59667780
Ik hoop dat we het grootste gedeelte van het 8-weken sprongetje met Gabi gehad hebben... ze was gisteren nog wel een beetje zeurderig maar dat concetreerde zich wel op de avond uurtjes (21.00-23.00) en ze kwam wat moeilijk in slaap en werd toen na een uur weer wakker...

We hebben nu wel een andere uitdaging erbij... ze tijgert in haar bed naar boven (ze is een buikslaper)
al daar aangekomen stoot ze haar hoofd (tegen de hoofdrand of spijltjes als ze diagonaal) gaat en dan wordt ze wakker en gaat ze brullen!

Hoe dit op te lossen? (ik heb ooit eens iets gelezen van een slaapzaak die je dan vast zet door hem onder het matras bij de voetjes te klemmen...
  woensdag 25 juni 2008 @ 07:37:26 #66
54772 Silmarwen
pi_59667822
We're men, we're men in tights! Ik moest er ook aan denken.

Tinny, je kunt inderdaad van die hele lange slaapzakken kopen en die vastzetten zoals je een dekentje zou vastzetten.

Yade had gisteravond veel minder last van erge krampjes. In totala heeft ze deze keer maar anderhalf uur liggen brullen, schreeuwen en huilen. We boeken vooruitgang. En ze werd pas om 4 uur wakker, dus we hebben zelfs wat geslapen. Straks naar de kinderarts toe.

Oh en ze had vanochtend gelukkig ook gepoept, dat scheelt weer.
  woensdag 25 juni 2008 @ 08:00:31 #67
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_59667955
Alleen schijnen die slaapzakken nogal gevaarlijk te zijn... Ik zou het niet doen in ieder geval
Wat je wel zou kunnen doen weet ik ook niet eigenlijk
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_59668291
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:09 schreef hestria het volgende:
hier zijn we weer terug van het CB. Meneer heeft het heel goed gedaan, 1ste prikje was geen probleem, hij huilde niet eens!! 2de deed wel pijn maar dat was zodra ze klaar was en maseerde ook weer over. Nu ligt hij uitgeput in bed. Al met al is hij vanaf 13:00 tot 16:00 wakker geweest. gecombineerd met dat ie vanochtend ook een half uur van zijn slaap heeft moeten missen, zorgde ervoor dat hij zijn ogen echt niet meer open kon houden.
Hij is ook flink gegroeit weer, is nu 4,5 maand en weegt 8295 gr en is 67 cm. nog steeds boven het gemiddelde.
das gewoon meer als Pepijn nu, en die wordt volgende week 1
mijn frummeltje is geloof ik echt klein
pi_59668508
tinny ik zou geen slaapzak vast zetten hoor.
mama van 3 kids!
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:28:35 #70
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59668985
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:45 schreef p_iglet het volgende:

[..]

das gewoon meer als Pepijn nu, en die wordt volgende week 1
mijn frummeltje is geloof ik echt klein
jouw frummeltje is klein en die van mij is een papzak

maar ben wel trots op mijn manneke, hij was zo moe dat ie niet wakker is geworden voor de avond fles, dus meneer heeft om 17:30 gedronken en is daarna gaan slapen tot 4:30!!! heeft gewoon 11 uur geslapen. had alleen vanochtend na 3 uur alweer honger, maar dat vind ik niet zo gek.
pi_59669072
Sil, veel succes straks bij de KA.

Ik heb het avondje uit overleeft. En Jen ook. Ze was wakker toen ik thuis kwam en precies toen ze mij zag begon ze te mekken voor eten. Mama is veel lekkerder dan die stomme fles.
pi_59669101
gaan babies nu juist meer slapen naarmate ze iets ouder worden?
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:37:56 #73
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59669144
Ligt aan de baby . Hier waren ze beiden na ongeveer 3 maanden 's avonds niet meer wakker.
Wij gingen met baby op buik op bed of bank liggen, boekje erbij, tv aan, en 1 keer per week eens even proberen of het wurm misschien in het eigen bed wilde slapen.
Wij relaxt, baby ook .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59669149
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:35 schreef tinny het volgende:
Volgens mij niet. Jen in elk geval niet. Slapen is voor kleine babies en Jen is al heeeel groot. Dat zelfde geldt voor liggen, want zitten is stoer en staan is nog stoerderderder.
pi_59669275
Ik wil niemand veroordelen wb allergieen en hoe daar mee om te gaan. Maar bedenk even hoe het is voor mensen die al hun hele leven geen melk, eieren, noten, etc. mogen hebben... Als je dat voor ogen houdt, valt misschien de tijd die je nog moet wel mee. Toch?

En echt niet vervelend bedoelt, maar ik moest het wel even kwijt.
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:03:45 #76
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59669644
hier sliep miesje echt helemaal niet, ja s'avonds/s'nachts sliep ze maar die was heel de dag wakker.

dennis is een echte slaapkop, die slaapt bijna elke dag volgens een vast ritme, hij is eigenlijk standaard een uur voor zijn fles wakker en blijft dan 2 uur op. daarna gaat hij slapen voor 2 uur.

07:00 tot 09:30
11:30 tot 13:30
15:30 tot 17:30
19:00 tot 04:30
05:00 tot 06:00
pi_59669759
Tinny, dat instoppen van slaapzakken wordt geloof ik afgeraden.. Ze zouden zich dan zo kunnen draaien dat ze klem komen te zitten.. Maar ligt zo al in een slaapzak? Hier hebben we het bewegen wat bemoeilijkt door een gewone slaapzak. Meneer kroop op zijn rug omhoog in bed..
Wel fijn dat Gaby weer wat happier wordt.

Sil, Heeft ze geen last van haar ontlasting gehad? Dat kan ook wel buikpijn veroorzaken..

Hestria en Piglet, wat een verschil tussen jullie mannen! Ach, ieder zijn eigen bouw, zolang ze maar happy zijn

Hestria, Chris zijn natuurlijke ritme was ook 19.00 -4.00-7.00 fles.. Maar door hem rond 23.00 wakker te maken kon hij door tot 7.00 Was wel fijn voor de nachtrust.
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:18:41 #78
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59669948
hier werkt dat dus niet, als ik hem om 23:00 wakker maakt dan komt ie na 4 uur weer. We hebben zelfs een tijd gehad dat hoe later wij hem wakker maakte hoe eerder hij wou drinken s'nachts.
Dus we laten het nu maar lekker, komt vanzelf goed en dan slaapt ie van 7 tot 7 en is het ook opgelost. Scheelt ook dat ik het niet erg vind om er om 6:00 uit te gaan en manlief vind het niet erg als ie rond 4:00 een flesje moet geven.
pi_59670054
Ik vind het ook niet erg om 's nachts even snel een slok te geven. Vannacht was ik alleen weer in slaap gevallen... Pas na een uur werd ik weer wakker, tiet bloot en een heel tevreden kind naast me... Ik heb haar maar weer lekker in haar bedje gelegd en toen kwam ze om 6 uur, want dan mag ze nog even tussenin slapen.
pi_59670135
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:18 schreef hestria het volgende:
niet erg vind om er om 6:00 uit te gaan en manlief vind het niet erg als ie rond 4:00 een flesje moet geven.
mmhh tinny wel, zijn wekker gaat om 6:15, dus flessen tussen 03:00 en 05:00 zorgen voor heeeelll weinig nachtrust bij tinny... (en de ervaring leert dat bij 3 van dit soort nachten tinny "collapsed" op zijn werk )
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:25:46 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59670145
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:35 schreef tinny het volgende:
Ik weet niet of ze meer gaan slapen, maar de slaapjes woren anders verdeeld. Eerst is het echt een weerkend ritme per 3 uur van eten en slapen, en dan gaan ze steeds minder overdag slapen en doen dat dan dus s nachts, dus da krijg je twee "maaltijden" tussen slaapjes en langer spelen.

Is ook omdat ze in de buik ook continue voeiding krijgen en niet gebonden zijn aan een dag-nachtritme. Dat verschuift vanzelf. Ik heb ergens een grafiek gezien dat de gemiddelde baby met 4 mnd het juiste dag-nachtritme heeft. Maar sommigen zijn dus sneller, en sommigen langzamer.

En over dat ze met haar hoofd tegen de spijlen aan ramt, is vervelend, maar kan je denk ik weinig aan doen. knuffels ervoor is onveilig mbt wiegedood, danwel verstikking... eli ligt ook regelmatig met zn kop in de spijlen geperst, maar hi vindt het kennelij prettig. Geborgen of zo. Mss moet Gabi leren voorzichtiger haar kop tegen de spijlen te rammen. Maar ik zou wel proberen zo summier mnogeljk te trootsen in de hoop dat ze dan weer verder slaapt.
Anders kan je wel iets zachts heel strak tegen de achterkant aan doen, als het geen ventilatieproblemen geft en ze het niet los kan trekken???

Sil, heb je geprobeerd om Yade met een geluidje aan te aten slapen? Wel fijn dat het beter lijkt te gaan!

En wat ik me ook nog bedacht mbt de besnijdenis: het is 9 mnd geleden, dus mss zijn het maar 3 druppels voor en 4 druppels na geweest. Weet ik echt niet meer. Maar die meneer heeft een dagtaak aan jongetjes te besnijden, en is een hele goede, dus daar maakten we ons geen zorgen om, dat het teveel wijn zou zijn.

Verder, bijvoeding met 4 mnd met allergische aanleg (irt een paar druppels wijn voor een pasgeborene) is imo anders, want een allergie hou je veel langer dan de tijdelijke dronkenschap. Dus ik sluit me aan bij Reinhilde.

P_iglet, Pepijn is ook mini. maar wel schattig mini. Ennn, als hij niet zo mini was geweest, had hij mss niet van de Stokke af kunnen klauteren. Elk nadeel hep zijn voordeel
pi_59670221
Hestria, gelukkig hebben jullie er niet teveel last van.. Ik kan zelf niet meer zo goed in slaap komen als ik rond die tijd wakker ben geweest, dus ik lag dan nog 3 uur wakker in bed, en natuurlijk 's avonds doodop (en soms gewoon om 8 uur mee naar bed gegaan
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:30:05 #83
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59670251
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Hestria, Chris zijn natuurlijke ritme was ook 19.00 -4.00-7.00 fles.. Maar door hem rond 23.00 wakker te maken kon hij door tot 7.00 Was wel fijn voor de nachtrust.
Same here. Bij ons was het schema heel lang 20.00-24.00-08.00 en dat werkte echt perfect voor ons en voor Ethan

Ik vertrek straks naar Madrid voor m'n werk en ben vrijdagavond laat weer thuis.. het is maar 2 nachtjes, maar ik mis Ethan nu al
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:33:05 #84
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59670327
Als ik weet dat manlief thuis is dan word ik nieteens wakker voor de 4:00 voeding, Ik doe oordopjes in en slaap gewoon door alles heen. Wordt alleen wakker als manlief wat langer nodig heeft om er uit te komen.
pi_59671259
Davina, je hoeft je niet te verontschuldigen voor de wijn hoor, zo komt het nu over. Het is bij jullie cultuur normaal, maar misschien kun je wel begrijpen dat voor mensen die niet die cultuur aanhangen dat wat raar vinden. Net zoals dat er mensen het raar vinden om je kind te laten dopen...

Vanmorgen werd Jen helemaal overstuur wakker. Ik lag al naar haar te kijken, en ik zag dat ze een vervelende drrom had en opeens uit het niets begint de kruimel te brullen. Ik over haar wang aaien en praten, maar niets hielp. Even opgepakt om haar wakker te maken en toen was het weer goed. Lekker een schone luier was nog beter en toen kwam de vertrouwde lach weer tevoorschijn. Ik weet het zeker babies dromen!
pi_59671580
Ticootje, grappig he dat dromen, jammer genoeg geen vrolijk droom vandaag.. Chris wordt ook af en toe brullend wakker. Dacht dat dat ook rond Jen haar leeftijd was begonnen..

Hestria, dat klinkt lekker, zo'n man
Ben hier ook gezegend met een papa die zijn handen niet wegtrekt van poepbroeken en nachtflesjes
pi_59671642
Hier hoeft papa niet wakker te worden 's nachts, aangezien hij geen borsten heeft 9ok een kleine cup a, maar dan nog niet functioneel). En ik heb tot nu toe nog geen poep gehad 's nachts, wel vroeg in de ochtend. Lekker poepen en eten tegelijk!
pi_59672009
Ik zit net een beetje te kijken naar die slaapzakjes maar...

- Gabi spuugt nog wel regelmatig wat, dat betekent dat heel die slaapzak de was in moet? Dus misschien 2 kopen?
- Gabi slaapt s'avonds nog wel wat moeilijk in , dus nemen we haar op de arm/borst en leggen haar dan slapend (op haar BUIK) heeelll voorzichtig in het bedje maar kan dat ook nog met die slaapzak?? of moet je dan allemaal hanessen om dat ding nog aan te krijgen? (en ze wakker wordt van al dat gehannes)
pi_59672091
ik zit net te bedenken (voo rmijn kruipprobleem) dat ik het bedje misschien wat kleiner kan maken met een met badstof beklede plank die ik tussen de spijlen steek.. (en zo telkens een plekje laat opschuiven, naarmate ze groter word)
pi_59672134
Ik heb 2 slaapzakken, inderdaad omdat er regelmatig 1 in de was zit. Verder doe ik Jen wakker in de slaapzak, dan begint ze wel te miepen, omdat ze weet dat het bedtijd is. Dan ga ik lekker met haar op bed liggen, nog even voeden en dan valt ze lekker in slaap. Zonder slaapzak slaapt ze trouwens niet. Als ik haar slapend uit de cosi haal dan moet ze dus even wakker worden, dan huilt ze wel omdat ze niet wakker wil zijn. Snel de slaapzak aan en in bed, speen en knuf en dan slaapt ze meteen verder.
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:03:01 #91
14746 k_i_m
pi_59675811
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:34 schreef tinny het volgende:
Ik zit net een beetje te kijken naar die slaapzakjes maar...

- Gabi spuugt nog wel regelmatig wat, dat betekent dat heel die slaapzak de was in moet? Dus misschien 2 kopen?
- Gabi slaapt s'avonds nog wel wat moeilijk in , dus nemen we haar op de arm/borst en leggen haar dan slapend (op haar BUIK) heeelll voorzichtig in het bedje maar kan dat ook nog met die slaapzak?? of moet je dan allemaal hanessen om dat ding nog aan te krijgen? (en ze wakker wordt van al dat gehannes)
Volgens mij he, maar dat heb ik zo ervaren, kan je haar best een keer wat minder voorzichtig in het bedje proberen te leggen als je zorgt dat het licht op haar kamer zo goed als uit is. Als ze eenmaal echt in slaap is wordt ze misschien nog wel even wakker, maar gaat ze waarschijnlijk gewoon weer slapen omdat het donker is en ze weet dat ze dan moet slapen.

Wij deden het in het begin ook enorm voorzichtig, en vaak ben je dan zelf al zo gestressed als het moment komt dat je haar neer moet leggen dat het je tien jaar van je leven kost terwijl dat misschien wel helemaal niet meer nodig is .
In my life
Why do I smile
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:25:18 #92
54772 Silmarwen
pi_59676387
Yade is een vreetzak. Ze is in twee weken tijd een halve kilo aangekomen en 3 centimeter gegroeid. Ze heeft dan ook geen last van krampjes, maar gewoon enorme honger omdat wij ons nog hielden aan het oude voedingpatroon. En ze heeft spruw waar ze nu medicijnen voor heeft en ik heb zalf. Daardoor zou ze minder goed willen drinken.

We gaan nu het volgende doen, weer terug naar de borst, echt aan de borst en bakeren voor ze gaat drinken. Ze wordt ze minder hysterisch en kan ze rustiger drinken. Verder hoeven we haar niet meer wakker te maken, ze mag lekker slapen als ze zin heeft en als ze brult gewoon eten. Ik ga deze week nog even met een lactatiekundige bellen erover voor nog wat tips omdat ze zo ongeduldig is.

Ze dacht overigens niet aan een allergie of krampjes omdat ze de hele dag nogal huilerig was en vaak brulde en omdat ze geen ruwe of hele schrale huid heeft, wel wat droog. Ook geen rode billen overigens. Het boeren en scheetjes laten komt volgens haar vanwege het harde huilen, daarbij slikt ze lucht in. Nou goed we gaan haar nu gewoon steeds voeding geven als ze huilt en dan kijken we het wel aan!

Maar goed, met Yade gaat het zo goed, dat ze niet meer naar de kinderarts hoeft in het ziekenhuis. En nu ga ik even snel nog slapen.
pi_59676602
Sil, wat goed zeg!!! Yade doet het enorm goed!! Dat inbakeren voor de voeding heb ik ook gedaan bij Jen, en dat werkte heel goed. Alleen had ik wel echt M. nodig. Ik maakte mij dan klaar voor de voeding, door goed te gaan zitten, voedingskussen goed neerleggen, stukje kolven... M. Deed dan Jen inbakeren en zodra ik ja zei legde M. aan goed aan. Ik deed ook rugbyhouding voeden, dan kon ik haar heel goed aanleggen, pas later ben ik gaan oefenen met buik tegen buik en pas weer later ben ik erbij gaan liggen.

Ik denk dat de LK zeker tips voor je heeft. Ze kan je ook heel goed helpen met aanleggen, en heeft vaak verschillende truukjes om de baby aan de borst te krijgen. Zo had ik een slangetje bij mn tepel, zodra Jen hapte spoot ik wat melk dan had ze door dat ze door moest zuigen....
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:23 #94
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59676843
Stijn heeft ons gisteren behoorlijk laten schrikken. Hij had ineens hele hoge koorts (39,8). De huisarts wilde hem graag even zien en heeft ons toen doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat hij de kinderarts even naar hem wilde laten kijken. Zo'n ukkie mag namelijk helemaal geen hoge koorts hebben. De kinderarts vertrouwde het helemaal niet en heeft hem gelijk opgenomen met een verdenking op hersenvliesontsteking
Ze hebben meteen een ruggenprik gedaan, bloed afgenomen en alles op kweek gezet wat ze maar konden bedenken. Nu moet hij in ieder geval drie dagen blijven. Hij krijgt antibiotica via het infuus. De eerste uitslagen zijn nu wel al binnen en die lijken allemaal erg mee te vallen. De koorts is gelukkig ook gezakt. Hij is alleen nog erg moe en ziet heel bleek.
Pfff, dus ik zit weer in het ziekenhuis.
Lekker douchen!
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:48:10 #95
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_59677023
Jeetje sjak....
Gelukkig lijkt het mee te vallen allemaal, maar je zal je evengoed druk maken denk ik! Sterkte
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_59677079
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:41 schreef sjak het volgende:
Stijn heeft ons gisteren behoorlijk laten schrikken. Hij had ineens hele hoge koorts (39,8). De huisarts wilde hem graag even zien en heeft ons toen doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat hij de kinderarts even naar hem wilde laten kijken. Zo'n ukkie mag namelijk helemaal geen hoge koorts hebben. De kinderarts vertrouwde het helemaal niet en heeft hem gelijk opgenomen met een verdenking op hersenvliesontsteking
Ze hebben meteen een ruggenprik gedaan, bloed afgenomen en alles op kweek gezet wat ze maar konden bedenken. Nu moet hij in ieder geval drie dagen blijven. Hij krijgt antibiotica via het infuus. De eerste uitslagen zijn nu wel al binnen en die lijken allemaal erg mee te vallen. De koorts is gelukkig ook gezakt. Hij is alleen nog erg moe en ziet heel bleek.
Pfff, dus ik zit weer in het ziekenhuis.
Sjak Veel sterkte in het ziekenhuis! En een voor Stijn, dat hij maar lekker snel mag opknappen.
pi_59677098
men, wat heb jij een pech zeg Sjak
Sterkte voor jou en voor je lieve kleine Stijn
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_59677112
He sjak, wat een schrik.. 39,8 is nogal wat.. Hopelijk gaat het met de AB allemaal snel beter.. In ieder geval veel beterschap!

Sil, wat fijn dat Yade door de kinderarts is goedgekeurd. En hopelijk werkt het voeden zo beter. Zal voor jou ook fijn zijn als ze live kan drinken, scheelt toch een hoop tijd..

Chris gaat steeds meer rechtop leven.. Trekt zich overal op tot zijn knieetjes.. Helaas is het naar beneden gaan nog iets lastiger. Gaat meestal wel goed, maar vandaag al 2 keer op zijn achterhoofd gestuiterd. De 1e keer ook nog op een kastrand, terwijl ik ernaast zat.. Gelukkig beide keren maar even gehuild, en verder geen last. Maar als dit zo door blijft gaan, geef ik hem een helmpje
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:56:43 #99
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59677248
Sjak Sterkte!
Het valt niet mee he, deze ronde..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:58:26 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59677288
Sjak, wat rot en sneu! Ik hoop dat alles meevalt, heel erg.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:00:37 #101
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_59677344
Sjak sterkte en knapt Stijn heel snel heel snel weer op
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_59677351
Och Sjak wat beroerd. Beterschap voor je kleine man en sterkte voor jullie!

Hier een beroerd nachtje gehad. Mirte werd steeds overstuur wakker, maar ze lijkt inmiddels wel weer aan de beterende hand. Gisteravond 39.7 ofzoiets en net 37.8. Ze lacht ook weer .
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:01:54 #103
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59677373
Jullie zijn lief. Ik duik even onder de douche en ga zo snel weer terug naar het ziekenhuis.
Lekker douchen!
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:02:18 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59677387
Wat heftig Sjak. En ontzettend zielig voor zo'n prupke lijkt me, een ruggenprik.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_59677595
ow Sjak, wat een schrik.

Ik hoop ook dat het meevalt en dat jullie snel weer thuis zijn..
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 15:22:37 #106
43556 miss_dynastie
pi_59677872
Sterkte Sjak
pi_59678320
sjak veel sterkte
mama van 3 kids!
pi_59678608
Wat een naar nieuws Sterkte, Sjak!
pi_59678676
Beterschap voor Stijn. Sterkte voor Sjak.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59679111
Ach wat zielig, beterschap voor Stijn! Hopelijk knapt hij snel weer op. En sterkte Sjak.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:13:22 #111
54772 Silmarwen
pi_59679213
Sjak, wat naar en wat eng. Gelukkig lijkt het mee te vallen. Sterkte voor jullie en beterschap voor je lieve mannetje!
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:47:16 #112
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_59680185
Sjak, sterkte voor jullie. Hopelijk valt het allemaal mee en is Stijn snel weer thuis.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_59680206
Oh Sjak, wat een vreselijke schrik
Ik hoop dat het meevalt en heel veel sterkte voor jullie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:54:31 #114
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59680376
Arme Stijn! Gelukkig lijkt alles mee te vallen maar je schrikt er niet minder om denk ik zo. Sterkte
Saartje
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:01:44 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59680572
Sjak en fam. Heel veel sterkte met stijn. Hopelijk oopt het met een sisser af!

Sil, was een omslag ineens! Mag ik vragen vanwaar je nu wel wil aan de borst wil laten drinken en een LK hebt gebeld? (interesse, niet veroordelend)
DF, sinds Eli leerde optrekken duurde het een week of drie tot hij doordat dat knieën ook gebogen konden worden om dan te gaan zitten. Dus dat gaat redelijk snel.
Nijna, fijn dat het weer beter gaat met Mirte!
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:04:44 #116
54772 Silmarwen
pi_59680662
Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze niet aan de borst dronk, maar ze werd zo superonrustig. De arts heeft al wat tips gegeven en ik wilde deze week sowieso al de lactatiekundige gaan bellen alleen twijfelde ik ineens zo omdat ze zo'n krampjes leek te hebben. Kunstvoeding is wat zwaarder en gaf haar dus een voller gevoel.

De borst geven is veel praktischer en ook fijner, maar ik werd er gek van. Ze was zo druk en boos. Ik ben nu weer wat meer uitgerust en heb weer wat meer energie om het nog eens te proberen.
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:32:29 #117
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59682517
Sjak, veel beterschap met Stijn
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59684454
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, sinds Eli leerde optrekken duurde het een week of drie tot hij doordat dat knieën ook gebogen konden worden om dan te gaan zitten. Dus dat gaat redelijk snel.
Chris trekt zich nog maar op tot zijn knieen.. tot staan optrekken lukt (nog) niet zelf..
Hij probeert alleen soms op zijn onderbenen te zitten, met zijn handjes los. En dat is niet altijd makkelijk (blijkt vandaag: achterhoofd vs tv-kastje, achterhoofd vs vloer & voorhoofd vs schuifpuiraam ) Blij dat hij een hard hoofd heeft
pi_59684764
de papa van Gabi is het nu echt even beu

Al 8 weken lang is het "kermis" tussen 17:00 en 23:00.
En ook vanavond weer... we hadden eerder deze week een 8 weken sprong... die is nu voorbij (dat zie je ook aan haar ontwikkeling) maar de onrust tussen 17:00 en 23:00 blijft

Het kan ook komen door papa zijn slaaptekort (afgelopen 2 nachtjes maar 2 x 4 uur) maar wanneer stopt dit nu eens? en kan dat kind gewoon tussen 17:00 en 23:00 vredig zijn en niet 6 uur lang aan papa en mama hangen
Nu is mama ook chagerijnig ...
pi_59685644
tsja, dat zijn net DE uurtjes he.. Sommige kindjes hebben er niet zoveel last van, maar anderen "clusteren" heel veel.. Ze zijn nog maar zo klein, ze kunnen hun frustatie van alle dingen die ze geleerd hebben die dag alleen maar kwijt door te huilen.
Wij hebben ook een paar weken gerommelt, steeds kleine flesjes geven, de speen, de pink. rondlopen, toch maar even laten huilen, en weer troosten.. En echt om de beurt bezig zijn. En ook gewoon even rustig proberen te raken als de ander met de kleine zit en niet te gefrustreerd raken. Is niet altijd makkelijk, maar het is maar tijdelijk!
Het houd uiteindelijk wel weer op. Wanneer? Hier rond de 3a4 maanden. Chris zat aan de hongerige baby voeding, en daardoor iets meer tevreden. Zijn eten en slapen kwam meer in een ritme, dus meer rust over de dag. En vooral niet teveel gedoe overdag met bezoek en uitjes.. Jullie huis is al een hele grote wereld na 9 maanden in mama's buik..
pi_59685667
tinny wat voor voeding heeft gabi? heb je het idee dat er iets is of dat ze honger heeft ofzo?
mama van 3 kids!
  woensdag 25 juni 2008 @ 21:03:33 #122
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59686722
Beterschap Stijn.

Zou fijn zijn als dat lukte Silmarwen. Live drinken is wel makkelijker.

Het is een normale tijd tinny dat ze onrustig is. Hier was dat tot een maand of 4. En eerlijk gezegd vind ik 2 x 4 uur niet zo heel weinig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 25 juni 2008 @ 21:18:20 #123
54772 Silmarwen
pi_59687345
Tinny, wij wisselen hier af. Knut even, ik even, Knut weer even en ik weer even. Ze heeft op het moment reuze honger, maar gelukkig heb ik twee uur bijgeslapen vanmiddag, dus kan ik weer wat meer hebben.
  woensdag 25 juni 2008 @ 21:29:20 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59687770
tja, ik zit hier nu ook met een babietje op schoot... ook brullen als ik haar weg leg en ook regelmatig op schoot even brullen van de krampjes..

Sja, het hoort er gewoon bij in het begin .. Als ik een perfect kind had gewild had ik beter een pop kunnen kopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator woensdag 25 juni 2008 @ 21:31:54 #125
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59687854
Sjak heeeeel veel sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59687874
Gewoon even een dikke voor de kleine Stijn en zijn familie..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_59687906
sjak & schanul, ik lees net pas van stijn, wat een schrik...! maar fijn dat de eerste resultaten er gunstig uit zagen. hopelijk houdt dit zo aan en is hij er gauw weer helemaal bovenop. sterkte ermee!

tinny, valt soms niet mee he, die eerste tijd. 1 houvast: er komt een einde aan deze periode, het is een kwestie van volhouden. vaak komt er vanaf een maand of 3 à 4 echt wat meer rust & ritme in. succes!
  woensdag 25 juni 2008 @ 21:33:41 #128
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59687908
Hang haar in de draagdoek! Dan heb je je handen vrij en heeft je kind lekker contact met je Ik heb heel wat avondjes met Saar in de draagdoek rondgehobbeld
Tinny ga er maar van uit dat het nog een week of 8 duurt voor het ritme ergens op begint te lijken. Alles wat eerder is, is meegenomen
Saartje
pi_59688177
Sjak, wat een verschrikking... bah, wat een angst moeten jullie hebben om je kleine ventje. Ik leef met jullie mee en hoop dat het met een sisser afloopt en dat hij snel weer -gezond en wel- thuis is.
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:22:28 #130
54772 Silmarwen
pi_59689832
Yad heeft trouwens het niet zo op draagdoeken suf genoeg. Een gewone draagdoek vindt ze echt niet fijn, de babybjorn vind ze soms fijn. Wat ik vaak doe is Yade op mijn buik leggen op de manier waarop ze ook in de buik lag en dan een zijden sjaal om haar en mijzelf binden. Dan kan ik niet rondlopen maar heb ik wel mijn handen vrij voor achter de pc. Is al wat natuurlijk. Ze slaapt trouwens nu al een half uur. Ze heeft wel gigantisch geclusterd, maar goed, who cares. Sinds het eerst sinds donderdag geen huilen, gillen en krijsen, alleen heel veel voeden. Heerlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2008 @ 22:24:55 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59689995
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:03 schreef tinny het volgende:
de papa van Gabi is het nu echt even beu

Al 8 weken lang is het "kermis" tussen 17:00 en 23:00.
En ook vanavond weer... we hadden eerder deze week een 8 weken sprong... die is nu voorbij (dat zie je ook aan haar ontwikkeling) maar de onrust tussen 17:00 en 23:00 blijft

Het kan ook komen door papa zijn slaaptekort (afgelopen 2 nachtjes maar 2 x 4 uur) maar wanneer stopt dit nu eens? en kan dat kind gewoon tussen 17:00 en 23:00 vredig zijn en niet 6 uur lang aan papa en mama hangen
Nu is mama ook chagerijnig ...
Wat had je dan verwacht met een baby
pi_59691621
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nou sommige weten echt niet wat er dan op hun afkomen hoor.

maar goed hun zijn met zijn tweeen. mijn man vlucht gewoon naar boven als de kleine huilt die kan daar absoluut niet tegen. zo ook met luiersverschonen. dus als ik zijn vrouw was zou ik maar niet chaggie worden maar in mijn handjes knijpen dat ze een man heeft die helpt.
mama van 3 kids!
pi_59691738
tsja, je mag er toch wel even doorheen zitten, of eens goed chagrijnig van worden? niet zo streng voor die verse ouders hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2008 @ 22:57:21 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59691899
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:53 schreef bixister het volgende:
tsja, je mag er toch wel even doorheen zitten, of eens goed chagrijnig van worden? niet zo streng voor die verse ouders hoor.
Jawel, maar je erover verbazen vind ik wel getuigen van weinig basis kennis mbt babies.
pi_59692379
Sjak, heel veel beterschap voor Stijn, en veel sterkte
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:27:33 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59692902
Sjak, wat een schrik!
Heel veel sterkte.
  donderdag 26 juni 2008 @ 00:02:54 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59693778
Oh Sjak, wat erg! Je stukje is 1 en al herkenning, bah, wat naar voor jullie. Succes, sterkte en ik leef met jullie mee. Zet ´m op met z´n allen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_59696175
Sjak
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:14:13 #139
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59696583
Oooh Sjak, wat naar...
Sterkte voor jullie en beterschap voor de kleine Stijn
pi_59696590
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel, maar je erover verbazen vind ik wel getuigen van weinig basis kennis mbt babies.
Wat wil je dan als het je eerste is? Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij mij kwam er na de baby alleen een placenta uit en geen gebruiksaanwijzing.
pi_59696678
Heb het idee dat tinny en partner overdonderd zijn met het huilen van Gabi.
Valt ook niet mee als het je eerste kindje is en dat je baby kan huilen weet iedereen maar blijkbaar huilt gabi zoveel dat het hun even teveel word.

Tinny:
Met Maarten zorgde ik er steeds voor dat ik hem vast hield en dat mijn ademhaling heel rustig werd.
Probeer het huilen uit te sluiten denoods door oordopjes oid.
Hou Gabi lekker vast en inplaats van haar stil te krijgen laat haar uithuilen hoe lang het ook duren zal.
Dit hielp bij Maarten. In het begin probeerden wij hem steeds te laten stoppen met huilen door hem te sussen enz. Hielp totaal niet en hij werd alleen maar onrustiger.
Ik liet hem lekker huilen omdat hij het blijkbaar nodig had. Nu heeft hij ook heel soms nog zo'n bui en dan hou ik hem vast en laten hem heerlijk huilen.
Zorg dus vooral dat jezelf rustig bent want als jij druk en gestressed(?) bent dan zal zij echt niet rustig worden.
Het is haar manier om de dag te verwerken en het beste wat je kan doen (tenzij ze wat anders heeft en geen gewone huiluurtjes heeft!!!) is haar lekker vast te houden.
En wat anderen zeggen is wissel elkaar af. Ene keer mama en papa naar bed met oordoppen in en andere weer andersom.
Ik hoop dat dit misschien werkt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2008 08:26:31 ]
pi_59696731
Tinny, heb je al eens gebeld met het CB? Echt als je er doorheen zit met het vele huilen, misschien dat zij echt goede tips voor je hebben.

Misschien is inbakeren iets (dan kan ze niet meer op haar buik slapen), samen met een goede regelmaat? En de avonden staan wel bekend om de huiluurtjes... Ik was altijd blij als het weer tijd was voor de laatste voeding, en dan hop naar bed.
Nu is Jen haar bedtijd rond een uur of 6, maar net of ze wel of niet moe is. Gister hield ze het opeens toch vol tot 8 uur. Helemaal vrolijk was ze nog (behalve bij het nagels knippen).

Ik kan trouwens nog wel een tip gebruiken omtrent nagels knippen. Hier moeten we dus met zn 2en zijn om Jen haar vingernagels te kunnen knippen. M. houd 1 arm in bedwang en dan moet ik de andere hand in een houdgreep houden om de nagels te kunnen knippen. Het is een regelrecht drama hier.
pi_59696774
Ik zing voor Maarten tijdens het knippen
Ik zing steeds z'n naam in allerlei toonhoogtes En heel langzaam. Maaaarrrtteeeennn en af en toe een Lalala tussen oid
Vreemd genoeg werkt het en ik kan z'n nagels (voet en hand) redelijk vlot knippen zo.
Hij let meer op mijn zingen dan op het knippen en dat gaat nog steeds best goed

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2008 08:37:05 ]
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:40:29 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59696806
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Idd 2 keer 4 uur is acht uur slaap hoor, zelfs zonder kind sliep ik nog minder

Sjak! Wat een schrik, hopelijk gaat het snel beter ....
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59696859
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Idd 2 keer 4 uur is acht uur slaap hoor, zelfs zonder kind sliep ik nog minder

Sjak! Wat een schrik, hopelijk gaat het snel beter ....
Oh, maar aan weinig slapen wen je vrij snel hoor. Ik merk dat ik pas chago wordt als ik minder dan 3 uur slaap krijg. Maar met 4 of 5 uur slaap op een nacht kan ik er toch weer fris en fruitig tegenaan.
Maar ik denk dat het scheelt dat ik 's nachts mn bedje niet uit hoef. Als Jen wakker is dan hoef ik haar alleen maar op te pakken en naast me te leggen, borst bloot en vaak val ik dan in slaap, of ik sudder een beetje door.
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:47:43 #146
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59696893
Ticootje, ik heb Devin z'n nagels nog nooit geknipt, ik durf het niet omdat hij geen seconde stilzit. Vijlen werkt een stuk beter, maar soms doe ik er een week over om bijvoorbeeld al zijn teenageltjes te doen. Stukje per keer. Oh ja, en soms grijp ik mijn kans en bijt ik stiekem zijn vingernagels af tijdens een spelletje "ik ga nu met mama's huig spelen"
pi_59696927
Aan de ene kant wilde ik ook zeggen van wat had je dan verwacht oid maar daar hebben hun en vooral Gabi niets aan.
Gaat mij vooral om hun kindje.

Moet toch ook even zeggen dat ik "dat kind" wel heel naar vind klinken. Wilde het eerst niet zeggen maar moet het even kwijt.

Ik hoop dat mijn tip helpt en anders wat Tico zei dat je naar het CB oid gaat bellen. Misschien hebben hun tips.

Succes!!
pi_59697143
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:47 schreef Kersjes het volgende:
Ticootje, ik heb Devin z'n nagels nog nooit geknipt, ik durf het niet omdat hij geen seconde stilzit. Vijlen werkt een stuk beter, maar soms doe ik er een week over om bijvoorbeeld al zijn teenageltjes te doen. Stukje per keer. Oh ja, en soms grijp ik mijn kans en bijt ik stiekem zijn vingernagels af tijdens een spelletje "ik ga nu met mama's huig spelen"
veilen, check. Waarom denk ik daar zelf niet aan?
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:11:34 #149
54772 Silmarwen
pi_59697238
Ik ben ook echt verbaasd met hoe weinig slaap je kunt functioneren. Vier uur lukt me nog, drie uur is echt te weinig en met 5 a 6 uur ben ik al erg blij. Normaliter sliep ik 8 a 9 uur.
pi_59697317
Hier werd in het begin ook veel gewisseld tussen mij en mijn vriend om Liande te troosten. Zo kon de ander even op adem komen.
Want helaas, zoals je hier dus leest is het eerder normaal gedrag voor een baby dan abnormaal
Verder sluit ik me gewoon aan bij de andere tips.

Nagels knippen is hier ook steeds een drama. Inderdaad met z'n tweetjes en in bedwang houden. Maar 't moet toch echt eens in de twee-drie weken gebeuren helaas
Vijlen lukte hier niet meer goed sinds ze dat baby-weke kwijt waren. Qua hardheid zijn het nog geen volwassen nagels maar toch al een hele poos een stuk harder dan toen ze pasgeboren (<8w) was.

Ow, en slaapgebrek went hier nog steeds niet hoor... wat zou ik graag een keertje aan 8 uur slaap komen. Maar dan zou ik bijna eerder dan Liande in bed moeten en dan moet zij ook nog meewillen
pi_59697680
ET en swets, hoe gaat het eigenlijk met Nienke? Huilt ze nog steeds zoveel? Of was dat maar eventjes?

Nagels knippen doen we hier met afleiding.. Dat kan een speeltje in zijn hand zijn, of een vrolijk tv-programma.. Maar meestal laat Chris het wel redelijk toe met de 1e 8 a 9 vingers . En gewoon goed vasthouden. Liever iets steviger vast, dan een velletje meeknippen. Tenen doe ik in de tafelstoel, dan kan hij er met zijn handje in ieder geval niet bij..

Ik kan steeds minder goed zonder mijn slaap.. Tijdens de zwangerschap ging dat beter, en sliep ik ook lichter. De 1e 9 maanden ging dat ook goed. Sliep nog steeds lichter, dus hoorde Chris wel, en was dan 's ochtends nog redelijk aanspreekbaar.. Maar nu is dat wel zo'n beetje over.. Ik slaap weer hele nachten zonder wakker te worden, en ben veel chagerijniger als ik wakker ben geweest.. Ik hoor Chris soms pas als vriendlief al bij de slaapkamerdeur staat, dus dan draai ik me maar weer om
pi_59697701
Gister had ik dus Jen haar nagels geknipt, ze was zo vreselijk boos op me. Ze wilde niet meer bij me, en bij papa werd ze meteen stil. Nou ik had het echt helemaal gedaan. Maar ze vind het dus ook heel vervelend als ik haar ogen even schoonmaak, maar ja ze is wat verkouden en heeft snotogen. Dus ik had het toch al gedaan, dus heb ik een natte washand gepakt en meteen even de ogen gedaan. Toen was ze pas echt boos. Zo... klaar. Gelukkig zijn ze het wel weer zo vergeten.
pi_59698441
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:

steeds kleine flesjes geven, de speen, de pink. rondlopen, toch maar even laten huilen, en weer troosten.. En echt om de beurt bezig zijn. En ook gewoon even rustig proberen te raken als de ander met de kleine zit en niet te gefrustreerd raken. Is niet altijd makkelijk, maar het is maar tijdelijk!
Het houd uiteindelijk wel weer op. Wanneer? Hier rond de 3a4 maanden.
ja precies, honger, slaap, pink, speen, huilen, lopen, honger, slaap speen, pink , huilen en dat zo 4 tot 5 uur achter elkaar...
pi_59698474
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:13 schreef tinny het volgende:

[..]

ja precies, honger, slaap, pink, speen, huilen, lopen, honger, slaap speen, pink , huilen en dat zo 4 tot 5 uur achter elkaar...
Geef het de tijd, echt het gaat voorbij...
pi_59698512
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:30 schreef Popples het volgende:
tinny wat voor voeding heeft gabi? heb je het idee dat er iets is of dat ze honger heeft ofzo?
ze krijgt nu nog OMNEO vanwege de krampjes.. dat helpt wel want de scherpe kant van de krampjes gaan met deze voeding eraf...

maar ik bedenk me nu ineens dat we ook wel eens die ëxtra honger stillende" variant eens kunnen proberen tussen die moeilijke uurtjes (17:00-23:00) aangezien in die periode om de 2 uur komt en mijn gevoel zegt datdat net iets te snel is...
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:16:11 #156
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_59698513
Sjak hoe is het met Stijn?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_59698637
tinny, dat zijn normale uurtjes om wat meer te drinken.. Die hongerige-baby-voeding ligt zwaarder op de maag, dus dan heb je de kans dat ze juist meer krampjes krijgt.. Dan ben je nog steeds die uurtjes aan het troosten
Het is een kwestie van geduld. En dat is niet makkelijk, maar als je jezelf heel druk gaat maken, ga je je alleen maar meer irriteren.. Het blijft normaal baby-gedrag...
pi_59698646
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:16 schreef tinny het volgende:

[..]

ze krijgt nu nog OMNEO vanwege de krampjes.. dat helpt wel want de scherpe kant van de krampjes gaan met deze voeding eraf...

maar ik bedenk me nu ineens dat we ook wel eens die ëxtra honger stillende" variant eens kunnen proberen tussen die moeilijke uurtjes (17:00-23:00) aangezien in die periode om de 2 uur komt en mijn gevoel zegt datdat net iets te snel is...
Echt!!! Bel nou even het CB voordat je weer gaat overstappen!! Misschien is ze flink gegroeid en heeft ze inderdaad meer voeding nodig.... Alleen bellen is toch niet zoveel moeite? Daar zijn ze nou voor, als je het niet meer weet.
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:25:33 #159
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59698742
Ticootje, ik knipte altijd de kleine nageltjes tijdens een slaapje
pi_59698883
Heb je het al gerprobeerd de tips van anderen of die van mij met rustig blijven.
Heb echt een heel groot vermoeden dat het een stresboel bij jullie is 's avonds en daar word ze niet rustiger van.
Sommige baby's die hebben het hard nodig om ff heerlijk te huilen. Laat haar huilen en hou haar heerlijk vast. Zie een vorige post van mij.
En als je het gevoel hebt dat je het niet vertrouwd en het idee dat er wat anders is bel dan het CB oid op.
pi_59698958
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:25 schreef Koosje het volgende:
Ticootje, ik knipte altijd de kleine nageltjes tijdens een slaapje
Dat heb ik 1x gedaan... En toen knipte ik in haar duim
pi_59699030
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:31 schreef Ardenlyn het volgende:
Heb je het al gerprobeerd de tips van anderen of die van mij met rustig blijven.
Heb echt een heel groot vermoeden dat het een stresboel bij jullie is 's avonds en daar word ze niet rustiger van.
Sommige baby's die hebben het hard nodig om ff heerlijk te huilen. Laat haar huilen en hou haar heerlijk vast. Zie een vorige post van mij.
En als je het gevoel hebt dat je het niet vertrouwd en het idee dat er wat anders is bel dan het CB oid op.
maar dat rustig blijven moet je leren. Echt waar ik 2 maanden geleden nog vreselijk in de stress schoot als ze lang huilde, kijk ik haar nu gewoon streng aan en zeg gewoon rustig dat ze een aansteller is (als het natuurlijk haar mooie aanstelhuiltje is... Dan lacht ze tussendoor). Verder blijf ik ook gewoon veel rustiger als ze huilt. Even lekker met haar lopen, sussen... Ik moet zeggen dat het een hele tijd geleden is dat ik het echt niet meer wist.
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:50:22 #163
14746 k_i_m
pi_59699355
Sjak, heel veel beterschap voor Stijn!

Mijn wederhelft bleek ook een stuk minder geduld te hebben als Lilah langer aan het huilen was. En daar werd ik dan enorm sjagerijnig van, want HIJ wilde toch ook een kind? Alsof dat kind expres aan het huilen was om hem te irriteren, zo deed hij het bijna overkomen. Dat heb ik toen ook mooi tegen hem gezegd. Dat het net leek alsof hij het niet meer zo leuk vond. Daar was hij toch wel een beetje van geschrokken, met als gevolg dat hij een stuk minder prikkelbaar was en de rust hier zowaar weer terugkeerde .

Volgens mij was dat precies dezelfde periode. Dat duurde wel een dikke vier weken voordat het ineens weer beter ging.
In my life
Why do I smile
pi_59699460
Helaas hebben wij rond die tijd gehad dat Jen echt niet getroost wilde worden door papa. Het werd alleen maar erger. Heel vervelend voor M. . Maar gelukkig is dat nu voorbij en gister mocht ik haar niet troosten.

Qua geduld komt me wel bekent voor hoor.
pi_59699736
Het is met name ook de onzekerheid over de periode dat het nog gaat duren... duurt dit nog 1 week of nog 20 weken? Als je weet dat het voorbij gaat op een bepaalde tijd in de toekomst kun je er een beetje naar toe leven...

Maar goed ik vind het al fijn om hier hoor en wedrhoor te krijgen (en ik moet toegeven dat na een nacht goede slaap= 6 uur) gaat het ook al een stuk beter.(wat Sil zegt, je kan er dan weer tegen aan)

Wat ik wel merk is dat wanneer we afzonderlijk bezig zijn met Gabi (dus of alleen papa of alleen mama) het beter voelt dan wanneer de partner erbij zit/ook thuis is... Je voelt je dan toch op één of andere manier "bekeken" en ik heb het gevoel dat dat toch wat met je doet en dat dat de baby voelt...
pi_59699864
Ik snap dat je het moet leren en in het begin zal het moeilijk zijn maar hier hielp het echt zo goed en heel erg snel en om nou meteen van voeding te veranderen lijkt mij ook een beetje te.
Maar tinny moet het zelf weten hoor. Heb het idee dat ze gewoon nu meteen een oplossing wil die ook meteen zal helpen. En ik snap het ergens ook wel omdat een huilende baby je heel onzeker kan maken maar wat ik nu weet is geduld hebben en rustig blijven.
En meerder zeggen het maar tja ze moet het zelf weten.
pi_59699952
Dat bekeken voelen moet je echt van je af gooien. Dat gevoel had ik ook en ik had ineens zoiets van jah dahag!! ik ben z'n mama en ik doe het op mijn manier. Zal mij een worst zijn hoe z'n papa erover denk (hem interesseerd het dus weinig het lag puur aan mezelf dat bekeken voelen)
Nu doe ik lekker gek met Maarten en ben echt helemaal mezelf.
En inderdaad Gabi zal jouw onzekerheid echt wel aanvoelen lijkt mij.
Succes het komt echt goed!!
pi_59700020
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:06 schreef Ardenlyn het volgende:
Heb het idee dat ZE gewoon nu meteen een oplossing wil die ook meteen zal helpen.
tinny is de PAPA van Gabi (ik ben denk ik de enige man hier)
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:15:36 #169
14746 k_i_m
pi_59700119
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:02 schreef tinny het volgende:
Het is met name ook de onzekerheid over de periode dat het nog gaat duren... duurt dit nog 1 week of nog 20 weken? Als je weet dat het voorbij gaat op een bepaalde tijd in de toekomst kun je er een beetje naar toe leven...
En als het nog 20 weken duurt? Je kan d'r moeilijk weer terugstoppen he? Het gaat uiteindelijk een keer over, leef daar maar naartoe .
In my life
Why do I smile
pi_59700208
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:12 schreef tinny het volgende:

[..]

We hebben ook Knut/GI en Swetsnegger....
pi_59700266
Tsja, mijn inmiddels bijna peuter heeft altijd periodes van slecht slapen gehad. Op dit moment prijs is me weer gelukkig als ze ergens voor de nacht in slaap valt en dan de nacht door slaapt. En soms heeft ze maanden dat ze na het eten er in gaat en ik uit kan slapen de volgende ochtend.

Er gaat gewoon niet bij alle kinderen *ineens* een knopje om waarna ze van 19.00 tot 09.00 slapen. Ik denk dat je je beter in kan stellen op het idee dat het óóít wel over zal gaan maar dat dat best nog heel lang kan duren. En dat je ondertussen maar beter een manier kan vinden om er mee om te leren gaan inplaats van je er tegen te verzetten.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:21:59 #172
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59700305
Ik zou (net k-i-m soort van zegt) toch proberen om je niet op een 'eind-datum' proberen te focussen, dat heeft gewoon geen zin.
Hoelang of hoekort het nog duurt, dat weet niemand...

En probeer naast het vinden van een mogelijke oplossing, gewoon te berusten in het feit dat de situatie NU nou eenmaal zo is, en er samen op een rustige manier mee om te gaan...

succes ermee!
Wij hebben ook uren met Floortje rond gelopen, gepinkt, dan maar weer aan de borst, heel wat slaapjes-op-mama's-schoot-want-in-bed-wil-echt-niet, inbakeren, laten huilen, toch maar niet....

Edit: Wij zijn met floortje naar een osteopaat geweest (ze was toen een week of 9), dat heeft echt na 2 keer maar, al super geholpen tegen de krampjes! En bij ons vergoedde het ziekenfonds het helemaal!

[ Bericht 16% gewijzigd door DeLiedje op 26-06-2008 11:27:41 ]
pi_59700310
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:20 schreef owlet het volgende:
Tsja, mijn inmiddels bijna peuter heeft altijd periodes van slecht slapen gehad. Op dit moment prijs is me weer gelukkig als ze ergens voor de nacht in slaap valt en dan de nacht door slaapt. En soms heeft ze maanden dat ze na het eten er in gaat en ik uit kan slapen de volgende ochtend.

Er gaat gewoon niet bij alle kinderen *ineens* een knopje om waarna ze van 19.00 tot 09.00 slapen. Ik denk dat je je beter in kan stellen op het idee dat het óóít wel over zal gaan maar dat dat best nog heel lang kan duren. En dat je ondertussen maar beter een manier kan vinden om er mee om te leren gaan inplaats van je er tegen te verzetten.
Er komt zelfs een tijd dat je rond een uur of 1 echt even gaat vertellen dat het tijd wordt om je bed uit te komen .
pi_59700412
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:15 schreef k_i_m het volgende:

[..]

En als het nog 20 weken duurt? Je kan d'r moeilijk weer terugstoppen he? Het gaat uiteindelijk een keer over, leef daar maar naartoe .
Ja dat weet ik ook wel, maar ik wil na 8 weken gewoon 1 x een avondje rustig 30 minuten samen met mijn partner kunnen genieten van het avondeten en niet snel hap-schrok en dan weer met die kleine in de weer..

Maar goed ik heb inmiddels mijn stoom kunnen afblazen hier dat voelt ook al wel goed...
pi_59700445
quote:

[..]

Ik probeer alleen maar te helpen heur dus sorry als ik ze zei inplaats van hij. Als dat het enige is wat je kan terugzeggen van alles wat ik getyped heb hier

Sorry meneer!
pi_59700490
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er komt zelfs een tijd dat je rond een uur of 1 echt even gaat vertellen dat het tijd wordt om je bed uit te komen .
pi_59700576
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:25 schreef tinny het volgende:

[..]

Ja dat weet ik ook wel, maar ik wil na 8 weken gewoon 1 x een avondje rustig 30 minuten samen met mijn partner kunnen genieten van het avondeten en niet snel hap-schrok en dan weer met die kleine in de weer..

Maar goed ik heb inmiddels mijn stoom kunnen afblazen hier dat voelt ook al wel goed...
Wij hebben gewoon een tijd lang apart van elkaar gegeten. Eerst ik, en daarna mijn man met Priscil. Tja, het is gewoon een kwestie van een beetje aanpassen. En lang leve de magnetron!
Nu kunnen we alweer een tijdje samen eten, Jen gaat dan in de wipper of ligt al op bed.
pi_59700584
quote:

[..]

oppas! Desnoods voor een uurtje wandelen terwijl jullie eten. Echt, dat kan wonderen doen en je hoeft er niet meteen een hele avond van te maken.

Ik ging/ga ook wel eens een dagje naar mijn moeder waarbij zij "oppast" terwijl ik gewoon ook in huis ben. Maar de mogelijkheid om even relaxed te kunnen douchen, eten en evt. een dutje doen maakt al weer een hoop goed.
Je bent gewoon heel veel van jezelf aan het geven met een kind. Niet alleen in de avonduren maar eigenlijk altijd. Als je zorgt dat je geregeld bij tankt, ook al doe je dat via kleine dingen, dan lijken de zwaardere momenten weer een stuk minder zwaar.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:33:01 #179
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59700614
quote:

[..]

Dat gevoel is ook heel herkenbaar hier!

Ik had een lief vriendinnetje die zei: Ik wil best een avondje oppassen, al huilt ze heel de avond, breng haar maar als jullie het even nodig hebben...
Als we een weekend bij mijn ouders waren liepen die uren met haar rond en konden wij even bijkomen.

Hebben jullie misschien niet iemand in de omgeving, je moet inderdaad ook af en toe aan jezelf denken... Je staat 24 uur per dag voor je kindje klaar, en het is heeeel logisch dat je af en toe eens denkt "ik wou dat we eens éven samen waren".

Ps) die tip van die osteopaat, daar moet je je echt eens even in verdiepen hoor... Ik vond het echt wonderlijk wat die man met Floortje deed, zo simpel, maar zoooo effectief... Ik hoor er vaker goede verhalen over!!
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:34:17 #180
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59700653
Owlet We posten steeds soort van hetzelfde!
pi_59700677
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:31 schreef owlet het volgende:

[..]

oppas! Desnoods voor een uurtje wandelen terwijl jullie eten. Echt, dat kan wonderen doen en je hoeft er niet meteen een hele avond van te maken.

Ik ging/ga ook wel eens een dagje naar mijn moeder waarbij zij "oppast" terwijl ik gewoon ook in huis ben. Maar de mogelijkheid om even relaxed te kunnen douchen, eten en evt. een dutje doen maakt al weer een hoop goed.
Je bent gewoon heel veel van jezelf aan het geven met een kind. Niet alleen in de avonduren maar eigenlijk altijd. Als je zorgt dat je geregeld bij tankt, ook al doe je dat via kleine dingen, dan lijken de zwaardere momenten weer een stuk minder zwaar.
Wij gaan elke dinsdag bij mn ouders eten. Heerlijk even niet te hoeven denken aan het eten, niet hoeven koken, en mijn ouders zijn dan lekker bezig met de kleine, dan kan ik lekker mn soapie volgen (en rustig eten).
Oh en douchen deed ik zodra manlief thuis was. Hup Jen in zijn armen en ik snel onder de douche. Verder ging ik elke dag minimaal een uur wandelen met Jen, dan sliep ze toch wel 2 uur achter elkaar door. En dan had ik dus een uurtje voor mezelf.

En elke dag sliepen we samen op de bank.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:39:43 #182
14746 k_i_m
pi_59700812
quote:

[..]

Als jij dat wil, en je weet dat ze op de normale etenstijd veel aandacht wil, dan moet je zorgen dat je op een andere tijd eet. Zij kan zich niet aanpassen, maar jij wel.
In my life
Why do I smile
pi_59700935
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Als jij dat wil, en je weet dat ze op de normale etenstijd veel aandacht wil, dan moet je zorgen dat je op een andere tijd eet. Zij kan zich niet aanpassen, maar jij wel.
maar dan eet ik pas na 23:00 uur
pi_59700980
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hier maakte het niet uit of we nu om 6 uur, 7 uur of 8 uur aten. Het leek wel alsof ze doorhad dat we gingen eten. Ook als ze lag te slapen en M. begon met koken werd ze altijd wakker.

Ze rook gewoon eten, misschien kreeg ze er honger door, wie zal het weten? Dus M. maakte gewoon eten voor mij, dan begon ze te miepen. Ik kon dan even eten. Dan wilde zij meteen eten en dan kon M. gaan koken voor zichzelf en Priscil. (Jeetje wat ben ik blij dat we dat hebben gehad!)
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:48:18 #185
14746 k_i_m
pi_59701034
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:44 schreef tinny het volgende:

[..]

Dan zou ik voorlopig ophouden met dat te willen. Dat maakt je leven een stuk makkelijker.
Show us some balls dude! .
In my life
Why do I smile
pi_59701060
Trouwens mijn vrouw komt net terug van het CB...
Ook weer een (onplezierige) ervaring rijker...

- Ze maakte er een enorm drama van dat Gabi nog op 6-7 voedingen zat (dat MOEST echt naar 5)
- Ook vonden ze het onverantwoord dat ze op haar buik sliep (dat MOEST echt anders)
- En tevens vonden ze dat ze te veel spuugde (als ze druk is na het eten geeft ze wel eens wat terug, maar nooit meer dan 1/3 van de totale voeding en ook niet met kracht maar het sijbelt er zo uit)

mhhhh... de twijfel tussen het ouderschapsgevoel en het "proffesionele" advies is nog nooit zo groot geweest

ps
@ardenlyn ...sorry dat het zo overkwam, was niet de bedoeling..
pi_59701080
Echt tijd voor jezelf is er gewoon niet bij hoor de eerste tijd. Ik merk dat ik nu af en toe voor mezelf wat kan doen, maar ik ben al tijden niet meer naar de kapper geweest en ik ben ook al een tijd toe aan het kleuren van mn haar, maar ik kom er echt niet aan toe.
pi_59701093
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:48 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dan zou ik voorlopig ophouden met dat te willen. Dat maakt je leven een stuk makkelijker.
Show us some balls dude! .
hahahah I'm trying K_I_M I'm trying!
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:50:59 #189
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59701102
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:44 schreef tinny het volgende:

[..]

Soms, is dat nou eenmaal niet anders.
Hier heeft het ook een paar maanden geduurd voordat mijn man en ik relaxt samen konden eten 's avonds en het over iets anders konden hebben dan de poepluiers, krampjes en hoeveel keer de kleine gespuugd had
En hoe vaak het eten niet alweer koud geworden was totdat ik eindelijk een hap kon nemen....
En nu is het soms nog steeds zo als hij ziek is of niet lekker in zijn vel zit. Je kind gaat nou eenmaal altijd voor, en pas als die tevreden/voldaan/in diepe slaap is komen papa en mama aan hun quality time toe.

Iedereen die anders beweert heeft waarschijnlijk een programeerbare robot i.p.v een baby
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:53:57 #190
14746 k_i_m
pi_59701193
Ik heb de eerste maanden alleen maar koud eten gegeten. Ik zei op een gegeven moment, ach, geef het maar zo, warm eten is overrated .
In my life
Why do I smile
pi_59701194
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:49 schreef tinny het volgende:

- Ze maakte er een enorm drama van dat Gabi nog op 6-7 voedingen zat (dat MOEST echt naar 5)- Ook vonden ze het onverantwoord dat ze op haar buik sliep (dat MOEST echt anders)
- En tevens vonden ze dat ze te veel spuugde (als ze druk is na het eten geeft ze wel eens wat terug, maar nooit meer dan 1/3 van de totale voeding en ook niet met kracht maar het sijbelt er zo uit)

mhhhh... de twijfel tussen het ouderschapsgevoel en het "proffesionele" advies is nog nooit zo groot geweest

ps

Sorry, maar dit blijf ik zo raar vinden! Jen drinkt nog zo'n 8x per dag en die is al 20 weken. Ik dacht dat je flessenvoeding ook op verzoek kon geven. Je kind volproppen met 5 grote flessen is zo onnatuurlijk.

Van het buikslapen had je wel kunnen verwachten. Hebben jullie al geprobeerd haar op haar zij te leggen? Is iets veiliger en je kan dat met speciale kussens regelen dat ze niet naar haar buik of rug rolt. Jen slaapt ook moeilijker op haar rug, maar als ik haar op haar zij leg is ze een veel blijere baby.

Teveel spugen... Laten jullie goed boeren??

Verder moet je je bedenken dat het CB een advies geeft. Het is en blijft jullie baby.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:55:22 #192
14746 k_i_m
pi_59701235
quote:

- Ze maakte er een enorm drama van dat Gabi nog op 6-7 voedingen zat (dat MOEST echt naar 5)
Nouja, als je denkt dat ze niet genoeg voeding krijgt is dat wel okee, want als je 5 keer de fles moet geven, moet je ook meer melk in de fles stoppen. Dan weet je gelijk of dat een onderdeel van het probleem is 's avonds.
In my life
Why do I smile
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:55:56 #193
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59701253
quote:

[..]

pi_59701372
Ja over die aantal voedingen blijft bij mij ook een raadsel, want:
- ze heeft een groei achterstandje omdat ze de eerste week in het ZH heeft gelegen omdat ze niet wou drinken
- ze heeft al een DAG en NACHT ritme (vanacht van 22:15 tot 06:00 uur geslapen)

Ze groeit nu goed (zit nu na 8 wkn net binnen de lijntjes) en dan denk ik "what the heck" als ze 6 of 7 keer wil is het wat mij betreft goed...

Alleen dat spugen/kwijlen brengt me aan het twijfelen...
ze zit na het eten zeker nog 10 minuten recht op, boert dan ook altijd nog minimaal 1 of meerdere keren..
Ze begint alleen met spugen/kwijlen als ze druk gaat doen (en dat doet ze tussen 17:00 en 23:00 veelvuldig) buiten die uren is het supgen en kwijlen minder (mits ze rustig aan doet, want bij het CB werd ze dus druk en ging ze kwijlen/spugen )
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:00:28 #195
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59701399
Als ik dit zo lees prijs ik me nog gelukkiger met Yade. Eten kan hier gewoon op normale tijd op de normale manier. Het wil nog wel eens gebeuren dat ze na 10 minuten doorheeft dat ze niet OP papa of mama ligt en dat ik met een half bord een kind op schoot neem. Hetgeen dan doorgegeven wordt zodra Sil haar bord leeg heeft. Al met al eten we gewoon gezellig met zijn tweeën op de normale manier. Ook de avonduren zijn goed te doen. Om en om Yade bezig houden door te lopen, duimen, spenen, voeden,lopen enz. Keyword hier is denk ik teamwork ipv elkaar te bekijken en bekeken voelen. Het is misschien een optie om het op die manier op te pakken tinny.
pi_59701428
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:55 schreef GI het volgende:

[..]

ah GI leest nog mee!
ps
sorry sorry GI...
pi_59701435
En gaven ze dan tips tegen het spugen.. Want zeggen dat het niet hoort is 1, maar je dan met lege handen naar huis sturen vind ik not done.
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:03:55 #198
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59701491
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:01 schreef tinny het volgende:

[..]

ah GI leest nog mee!
ps
sorry sorry GI...
Je bent wel de enige man waarvan de vrouw niet ook meepost
pi_59701565
Hier is het soms ook nog snel eten maar gaat al een stuk beter.

Koud eten herken ik heel goed
pi_59701622
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:07 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier is het soms ook nog snel eten maar gaat al een stuk beter.

Koud eten herken ik heel goed
Koude eten naar de hond en een patatje op de hoek.
pi_59701628
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sorry, maar dit blijf ik zo raar vinden! Jen drinkt nog zo'n 8x per dag en die is al 20 weken. Ik dacht dat je flessenvoeding ook op verzoek kon geven. Je kind volproppen met 5 grote flessen is zo onnatuurlijk.

Nou, dat CB zou bij mij helemaal over z'n toeren gaan dan
Mijn dochter krijgt ook nog 7-8 keer voeding per dag en die is al 10 maand. Ik weet dat er een verschil is tussen BV en FV, maar zoals Tico zegt, ik zie niet in wat er tegen is om de hoeveelheid die je normaal in 5 flessen propt, te blijven verdelen over 6 of zelfs 7 flesjes.
Het gaat toch om de totale daghoeveelheid? Sommige moeders hier doen het ook zo. Of deden het toch alvast (dacht dat k_i_m het zo deed?Op verzoek?)
Het is veel natuurlijker voor een baby om meerdere kleine hoeveelheden te eten per dag, maar goed, krijg dat er dus maar eens in, in de hoofden van de mensen en van de zorgverleners. Het is nu eenmaal cultureel gegroeid dat een kind liefst zo snel mogelijk op zo weinig voedingen moet gezet worden. Voor het gemak van de ouders...

Waarom leggen jullie haar eigenlijk op haar buikje? In het kader van wiegedoodpreventie wordt dat afgeraden...

En sja, dat spugen hoort nu eenmaal bij baby's en de ene baby heeft het al feller dan de andere baby. Heeft het CB of iemand in jullie omgeving al eens aan reflux gedacht? Dan zijn er naast het spugen ook pijnklachten (veel huilen enzo) Maar meestal is dat dan ook door de dag heen en niet zozeer in de moeilijke uurtjes.
pi_59701642
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:01 schreef Ticootje het volgende:
En gaven ze dan tips tegen het spugen.. Want zeggen dat het niet hoort is 1, maar je dan met lege handen naar huis sturen vind ik not done.
Ja... nou ja niet echt meestrelijk tips:
- lang recht op houden na het voeden (dat doen we nu minimaal 10 minuten) dus dat gaan we maar eens verhogen naar 15-20 minuten
- inbakeren (zodat ze rustig is) want ze spuugt als ze onrustig aan het rondspartelen is

Dat inbakeren twijfelen we over... we hebben het al een aantal keer eerder geprobeerd maar na hysterisch krijsen (eerst 10 minuten, de 2de keer 20 minuten) zijn we daarmee gestopt...
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:11:27 #203
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59701676
Bij ons op het cb zeiden ze juist dat dat spugen niet erg was (en ze spugde veel een tijdje!), zolang een kindje maar goede plasluiers blijft hebben, en goed groeit enzo...
pi_59701680
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:09 schreef Iksje het volgende:

[..]

Nou, dat CB zou bij mij helemaal over z'n toeren gaan dan
Mijn dochter krijgt ook nog 7-8 keer voeding per dag en die is al 10 maand. Ik weet dat er een verschil is tussen BV en FV, maar zoals Tico zegt, ik zie niet in wat er tegen is om de hoeveelheid die je normaal in 5 flessen propt, te blijven verdelen over 6 of zelfs 7 flesjes.
Het gaat toch om de totale daghoeveelheid? Sommige moeders hier doen het ook zo. Of deden het toch alvast (dacht dat k_i_m het zo deed?Op verzoek?)
Het is veel natuurlijker voor een baby om meerdere kleine hoeveelheden te eten per dag, maar goed, krijg dat er dus maar eens in, in de hoofden van de mensen en van de zorgverleners. Het is nu eenmaal cultureel gegroeid dat een kind liefst zo snel mogelijk op zo weinig voedingen moet gezet worden. Voor het gemak van de ouders...

Waarom leggen jullie haar eigenlijk op haar buikje? In het kader van wiegedoodpreventie wordt dat afgeraden...

En sja, dat spugen hoort nu eenmaal bij baby's en de ene baby heeft het al feller dan de andere baby. Heeft het CB of iemand in jullie omgeving al eens aan reflux gedacht? Dan zijn er naast het spugen ook pijnklachten (veel huilen enzo) Maar meestal is dat dan ook door de dag heen en niet zozeer in de moeilijke uurtjes.
Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat een ostheopaat hiermee goed kan helpen. En ik dacht dat DeLiedje het net ook postte. Het kan natuurlijk geen kwaad om eens een afspraak te maken.
pi_59701714
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:09 schreef Iksje het volgende:

[..]

nee het lijkt niet alsof ze pijn heeft... ze spuugd vrolijk zeg maar...
en het spugen concetreert zich op moeiloijke uurtjes, s'nachts en s'ochtends is het hoegenaam droog....(ze boert ook droog )
pi_59701741
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:10 schreef tinny het volgende:

[..]

Ja... nou ja niet echt meestrelijk tips:
- lang recht op houden na het voeden (dat doen we nu minimaal 10 minuten) dus dat gaan we maar eens verhogen naar 15-20 minuten
- inbakeren (zodat ze rustig is) want ze spuugt als ze onrustig aan het rondspartelen is

Dat inbakeren twijfelen we over... we hebben het al een aantal keer eerder geprobeerd maar na hysterisch krijsen (eerst 10 minuten, de 2de keer 20 minuten) zijn we daarmee gestopt...
Heb je een cursus inbakeren gevolgd?? Zomaar zelf beginnen is geen aanrader. De WVK van het CB kan het jullie goed voordoen hoe je goed bakerd. Heb je wel eens het boekje inbakeren en regelmaat erbij gepakt van Ria Blom? Kan misschien ook goed helpen.
edit-> Webkim heeft Thomas ook een tijdje gebakerd, misschien heeft zij ook goede tips!
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:15:51 #207
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59701790
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat een ostheopaat hiermee goed kan helpen. En ik dacht dat DeLiedje het net ook postte. Het kan natuurlijk geen kwaad om eens een afspraak te maken.
Tegen krampen én spugen.... Echt hoor tinny...

Zoek er gauw een op en probeer gewoon een afspraak... (toen mijn vriend op een middag na uren lopen met haar opbelde, en die vrouw floortje hoorde huilen, zei ze: kom vanmiddag maar even).
Als het ziekefonds het niet evrgoed kostte het 60 euro ofzo... Valt ook mee toch?
pi_59701805
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Koude eten naar de hond en een patatje op de hoek.

Geen hond hier maar wel katten maar die raken aan de schijterij van ons eten.
Vuilnisbak was vaak erg blij
pi_59701833
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:16 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

Geen hond hier maar wel katten maar die raken aan de schijterij van ons eten.
Vuilnisbak was vaak erg blij
ik verbaas me er nog steeds over hoe snel ik toch mn spijkerbroeken weer aankan. Echt patat WTF

Oh, ik zit nu te kolven, en ik voel weer een schijf aankomen op de plek waar vorige keer de ontsteking zat. Ik weet dat het nu dan nog een paar weken kan duren voordat de boel echt gaat ontsteken. Vorige keer begon het ook zo... Wat zal ik doen, dokter bellen en alvast AB vragen voor het geval dat de zooi in frankrijk gaat ontsteken of toch maar even aankijken?
pi_59701853
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik verbaas me er nog steeds over hoe snel ik toch mn spijkerbroeken weer aankan. Echt patat WTF
ik moet het dus nog vaker gaan eten?
Vanavond patat dan maar!!
Ik pas mijn oude broeken echt niet meer maar heb al 20 van de 30 aangekomen zwangerschapskilo's eraf dus klagen doe ik echt niet

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2008 12:19:52 ]
pi_59702033
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:18 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

ik moet het dus nog vaker gaan eten?
Vanavond patat dan maar!!
Ik pas mijn oude broeken echt niet meer maar heb al 20 van de 30 aangekomen zwangerschapskilo's eraf dus klagen doe ik echt niet
Ik ben gestopt met het kijken naar kilo's, maat is belangrijker en hoe mn velletje eruit ziet.
pi_59702201
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben gestopt met het kijken naar kilo's, maat is belangrijker en hoe mn velletje eruit ziet.
kijk ik nu toch liever naar de kilo's
Nee valt mee maat 38, geen straie en die dikke platte kont had ik ervoor al
Maar vanavond alsnog patat want heb er zin in gekregen

Maarten die is veel aan de babbel
blablabla, dadada, tatata, prrrttt en ga zo maar door
Heb zo'n zin om hem een dikke kus te geven maar die koortslip is er nog.
pi_59702361
Ik moet zo naar de tandarts, dus ik ga nu nog even een patatje scoren in de kantine.
pi_59702494
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:59 schreef tinny het volgende:

- ze heeft al een DAG en NACHT ritme (vanacht van 22:15 tot 06:00 uur geslapen)
Gij geluksvogel! Wat een lange nacht!
pi_59702937
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:43 schreef owlet het volgende:
[..]

Gij geluksvogel! Wat een lange nacht!
ja dat besef ik ook wel degelijk....
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:30:21 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59703800
Wow, wat kun je zo veel slapen!

De eerst drie maanden heb ik alleen maar koud gegeten. Soms lauw. Op bed, baby aan de borst en dan een beetje eten.

Hebben jullie al een draagdoek geprobeerd? Dat gaf hier wel wat rust.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59705576
Tinny, wij zijn met 3 maanden pas naar 5 flessen gegaan, daarvoor hadden we 6 flessen (waarvan 1 nacht).. Het CB kan het mooi vertellen, maar het moet wel werken.. En met grotere flesjes zou ze ook nog wel eens meer kunnen gaan spugen..
Voor dat spugen: bij sommige werkt een osteopaat, of wat langer rechtophouden. Bij ons heeft nutriton geholpen. Dat verdikt de voeding wat, waardoor het beter in de maag blijft zitten..

En verder vind ik het weer leuk om zoveel adviezen te lezen, voor een ouder-in-stress
  donderdag 26 juni 2008 @ 14:42:17 #218
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59706109
hier heeft dennis een tot geloof ik 8 weken, 8 flessen per dag gehad. Daarna zijn we in overleg met het CB overgegaan op forte, en toen is ie idd 7 flessen gaan drinken. Heb trouwens ook wel commentaar daarover gehad, maar meneer is nu bijna 5 maanden en zit nu uit zijn eigen op 5 flessen.

Inbakeren geeft altijd huilbuien, kunst is om door te zetten, ze moeten wennen aan het feit dat ze niet kunnen maaien met die armen. (zodra dennis in de doek ligt begint ie te gapen en te lachen, dus zo erg vinden ze het ook niet)

Dennis, spuugde met boogjes na elke fles, en dat was op te lossen door hem niet gelijk overeind te houden maar even lekker te laten liggen, na een min of 10, over de schouder en dan in de wipstoel neerleggen(net niet plat) toen we overgingen op forte spuugde hij niet meer boogjes maar gaf gewoon mondje terug.
Wat ook wil helpen is opletten, zodra ze gaan spelen met de fles weghalen, alles wat je er dan nog inkrijgt gooien ze er toch weer uit.

overigens blijf ik bij mijn advies, alleen probeer het eens wat langer vol te houden als een aantal keer(geef de baby de tijd om te wennen aan een nieuwe situatie)

overigens was ik met michelle heel bedreven in het met een hand eten, manlief sneed alles voor me en ik wandelde de kamer door terwijl ik af en toe een hapje prikte.
  donderdag 26 juni 2008 @ 15:44:58 #219
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_59707623
Marlien wil ook niet op de rug slapen, ze gaat ook spugen als ze op de rug ligt en niet als ze op de buik ligt (wat ik zelf wel onlogisch vind).
Wat is er eigenlijk zo gevaarlijk aan op de buik slapen? Ik weet dat wiegedood een stuk minder voorkomt sinds kinderen op de rug te slapen worden gelegd, maar weet 'men' ook waar het aan ligt?
Volgens mijn kraamverzorgster en nog iemand (ik meen de wijkverpleegkundige van het cb) kwam dat doordat de warmte bij buikligging minder goed weg kan. Een baby kan bij buikligging de dekentjes niet van zich aftrappen en bij rugligging wel.
Als dat inderdaad de reden is, dan is zijligging met zo'n speciaal kussen (heb ik aangeschaft voor de oudste i.v.m. sterke voorkeurshouding) net zo gevaarlijk als buikligging.
Tot nu toe leggen wij Marlien overdag op de buik als we erbij zijn en 's nachts en op de momenten dat we er niet bij zijn op de zij, zonder kussen (ze is nog niet op haar buik gerold, wel op haar rug).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_59708323
Net ff uit m`n stekker gegaan tegen een meisje wat hier aan het spelen is bij jongste knullie, madam dacht Saartje even uit de box te pakken toen ik het niet zag. Ze bleek waarschijnlijk toch wel zwaar te zijn en ze liet haar zo vallen Wel in de box en niet van hoog maar ik schrok me lam!
Ik gok zo dat meisje hier niet meer komt spelen hierna
Saartje
pi_59708450
Oe, maneki, dat zal wel schrikken geweest zijn.. Logisch zo'n eerste reactie. Hopelijk krijgt ze niet teveel nachtmerries over je
pi_59708637
Ow wat schrikken maneki!
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:42:40 #223
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59709137
ik zou me ook lam schrikken. Gelukkig waakt michelle met haar leven over dennis, zij mag hem niet oppakken dus andere kindjes ook niet. Ben wel een keer boos geworden op een buurjongetje die het leuk vond om in zijn gezicht te schreeuwen(meerdere keren zelfs na waarschuwen)
pi_59709288
Oef Maneki. Ik zou geloof ik ook uit m'n plaat gegaan zijn...
Tinny, hier is nog een topic over inbakeren. Bij Thomas heeft het erg goed geholpen. Als je er vragen over hebt moet je maar even een brul of een pm geven.
Tico, ik ben zo blij te lezen dat ik niet de enige duimenknipper ben!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:53:10 #225
14746 k_i_m
pi_59709392
Ai Maneki, dat is echt zo'n typisch voorbeeld waarom ik nog steeds een beetje "andere kinderen" angstig ben . Gelukkig is het nog goed afgelopen! Ik zit bij dit bericht alweer met kromme tenen als ik eraan denk dat we volgende week met mijn zwager en schoonzus een weekendje naar Zeeland gaan. Ja, die met dat hele drukke niet luisterende kind. Ik heb ook tegen mijn wederhelft gezegd dat hij er maar wat van moet zeggen als het te gek wordt, want dat als ik het moet doen er waarschijnlijk niet veel goeds van komt. In ieder geval zeker geen gezellig weekend .
In my life
Why do I smile
pi_59709509
Ik heb haar later nog wel ff uitgelegd waarom ik schreeuwde tegen haar en dat ze eerst moet vragn voor ze aan Saartje mag zitten en ze zei dat ze het wel begreep, maar ik zal het strkas iig ook wel tegen haar moeder zeggen zodat ze weet wat er gebeurd is als kindlief zegt dat ik tegen haar schreeuwde
Het was bij mij juist een 'laat maar gaan want het zal wel goedkomen, ik zal mezelf weer op zitten te naaien om niks' moment, volgende keer dat er visite komt blijft Saar mooi bij mij in de draagdoek. Dan maar controlefreak
Saartje
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:19:00 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59709991
Ticootje, wellicht vooin het bv-topic: ik zou een hele warme douche nemen en de schijf flijnk masseren in de hoop dat er wat uitkomt.

Tinny, wat de rest zegt, idd: wellicht is een otseopaat een idee. En anders, het duurt niet eeuwig. Als je de verhalen van oudere baby's leest, komt het nergens meer voor.
En verder, ze slaapt door, dus dat is oko al een zegen!
(Als je niet naar de osteopaat wil, kan je ook proberen johannesbroodpitmeel (NUTRITON) in de fles te doen. Maar dat is dan meer een lapmiddel dan een echte oplossing.

Grijs, volgens mij was buikspaen zo eng ivm rebreathing. dat ze uitgeademde lucht weer inademen, en die heeft wat minder zuurstof. omdat ze op hun buik liggen is de ventilatie minder goed, waardoor de uitgeademde lucht minder goed wegkan. Vandaar. en uiteraard de kans dat een kind zijn hoofd optiklt en face-down in de matras blijft liggen...

hestria, hebben jullie al besloten mbt het helpmje van dennis? wanneer is er nieuws?

Maneki, wat een schrik, zeg! Heeft Saar zich bezeerd?

En ik heb in de afgelopen 9,5 mnd eli nog nooit in zijn vinger geknipt!! * klopt af *
pi_59710211
één voordeel van de prikjes bij het CB is wel dat Gabi nu helemaal K.O. is... ze ligt sinds ze terugkwam en de voeding heeft gekregen (12:30) te slapen (zojuist half slapend er nog een fles ingewurmd)
pi_59710808
Maneki, ik weet van mn ouders dat ik mijn broertje een keer uit zn wiegje heb gehaald. Ik was toen dus 2,5 en mn broertje net een paar weken. Ik had m op de grond gelegd omdat hij wilde spelen. Mn moeder is zich echt rot geschrokken en mn vader is meteen naar de karwei gereden en die heeft gelijk een haakje en oogje gehaald zodat ik niet meer alleen de kinderkamer op kon. Maar ik had m niet laten vallen, maar kun je nagaan een baby van een paar weken oud... echt wat zal mn moeder geschrokken zijn!

Davina, dat masseren ga ik ook proberen en ze gaan ook 3x per dag helemaal leeg op de werkdagen, maar er zit een goedaardige bobbel en die drukt een beetje tegen een melkkanaal, en als het weer zover is gaat de boel ontsteken.
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:58:37 #230
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59711867
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:19 schreef DaviniaHR het volgende:

hestria, hebben jullie al besloten mbt het helpmje van dennis? wanneer is er nieuws?

we hebben pas 9 juli een gesprek met de kinderarts. Hebben al wel besloten dta als hij het nodig vind, Dennis gewoon een helmpje krijgt. Dus is nu even wachten wat er uti die afspraak komt.
  † In Memoriam † donderdag 26 juni 2008 @ 20:27:14 #231
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_59713911
Sjak wat eng zeg. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig is de koorts nu gezakt en lijkt hij weer aan de beterende hand. Wel adequaat gedrag van die kinderarts zeg, petje af!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_59714409
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:19 schreef DaviniaHR het volgende:
En ik heb in de afgelopen 9,5 mnd eli nog nooit in zijn vinger geknipt!! * klopt af *
Nee, maar jij hebt hem euh... elders laten knippen.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 26 juni 2008 @ 20:48:48 #233
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59714481
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:46 schreef Webkim het volgende:

[..]

Nee, maar jij hebt hem euh... elders laten knippen.
pi_59716438
ticootje overleg anders even met je ha.

maneki wat een schrik ik ben ook een controlefreak hoor. ik zou denk ik kei boos worden door de eerste schrik dan he. gelukkig is het goed gegaan.

tinny wat hebben ze voor tips gegeven over het spugen? niet dat je iets extra's in de fles moet doen ofzo?
ik zou graag willen dat ik een cb had die zei dat mijn kind teveel spuugde want dat gebeurt hier ook maar ze doen er geen hol aan en de ha ook niet.
over de 5 voedingen lekker in de wind schieten en doen wat gabi zelf wil. wij komen ook pas net een 2.5 week op 5 voedingen uit en nu mocht ze zogezegd 5 van 180cc en ik mocht absoluut niet naar 4 voedingen.
ik ben wel uit mijzelf gaan inbakeren, daar heb ik het cb niet voor nodig, de wvk deed zelfs moeilijk over het boekje.
mama van 3 kids!
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:04:03 #235
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59716980
Toch even een aanvulling. Het is wel verstandig om het inbakeren te leren van iemand die weet hoe het moet. Doe je het verkeerd dan kan het nl best gevaarlijk zijn.
pi_59718291
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef Leah het volgende:
Toch even een aanvulling. Het is wel verstandig om het inbakeren te leren van iemand die weet hoe het moet. Doe je het verkeerd dan kan het nl best gevaarlijk zijn.
klopt helemaal.

dan zal even aanvulling doen over mijn vorige post.
ik heb op het kdv stage gelopen en het al 10.000 keer gedaan, voordat jullie me voor gek verklaren.
mama van 3 kids!
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:41:31 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59718502
Ah, duidelijk .

Goed dat je het er even bijzet, voordat iemand het idee zou krijgen om op de bonnefooi te gaan inbakeren .
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:10:35 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59719439
quote:

[..]

Helaas heb je niet zoveel te willen met een kleine baby, kom op zeg.Sorry, maar ik vind het allemaal nogal raar....je weet toch dat sowieso het eerste jaar gewoon een tropenjaar is? Daarvoor hoef je echt niet veel van babies af te weten hoor. Er is in zo'n eerste jaar nu eenmaal weinig ruimte voor je eigen behoeftes. Als je het echt niet meer trekt breng haar dan een dagje bij oma en ga een nachtje met je vrouw in een hotel ofzo.

Sjak, is er nog Stijn nieuws?
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:13:22 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59719520
quote:

- Ook vonden ze het onverantwoord dat ze op haar buik sliep (dat MOEST echt anders)

ps

Buikslapen is idd gevaarlijk voor zo'n klein kindje, en als ze zoveel huilt en veel voeding teruggeeft heeft ze misschien last van reflux. Huilt ze juist als je haar neerlegt bijvoorbeeld?
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:18:41 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59719654
Oh, ik ben weer eens spuit elf...
pi_59719661
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:10 schreef Vivi het volgende:

Sjak, is er nog Stijn nieuws?
Ik ben ook benieuwd en hoop dat het gewoon ok is daar. Sjak, ik denk aan jullie
pi_59720490
Zucht hier zijn zojuist alle babyspulletjes (box, maxicosi, kinderwagenbak, mobiele, wipstoel, rammelspeelgoed etc) echt het huis uit gegaan.
Tijd om plek te maken voor nieuwe dingen.
Nog minder dan een week, en mijn kleine klauterkabouter is dan gewoon al 1
pi_59721478
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:50 schreef p_iglet het volgende:
Zucht hier zijn zojuist alle babyspulletjes (box, maxicosi, kinderwagenbak, mobiele, wipstoel, rammelspeelgoed etc) echt het huis uit gegaan. Tijd om plek te maken voor nieuwe dingen.
Nog minder dan een week, en mijn kleine klauterkabouter is dan gewoon al 1
Aan de ene kant; het ruimt lekker op, aan de andere kant lijkt me dat toch melancholisch gevoel geven... Ben blij dat het hier nog even niet hoeft!

Ik dacht dat wiegendood door buikligging veroorzaakt werd doordat kinderen op de buik 'te diep' in slaap vielen en daardoor 'vergaten' adem te halen. Maar ja, met wiegendood is alles slechts een aanname omdat het juist de term is als men niet weet waardoor de dood veroorzaakt is.
Ik heb Randy als baby eens in de box op de buik laten slapen (eventjes maar en ach... ik was er toch bij...) totdat ik zijn ademhaling niet meer zag. Ik liep er heen en hij voelde ook geen ademhaling meer. Heb hem volstrekt slap uit de box moeten pakken en heb hem flink met zijn buik 'geschud', het duurde zéker een halve minuut (in mijn beleving wel 5) voordat hij weer een beetje bij zijn positieven kwam. Ben me echt rot geschrokken en sindsdien komt geen kind van mij meer op zijn buik te slapen totdat je het ECHT niet meer tegen kunt houden.

Ik hoop dat we snel wat van Sjak horen... Ben toch wel bezorgd over haar kleine mannetje...
pi_59723161
SjakAlles goed?

Tja... Op je buik slapen... Buurvrouwtje heeft een heerlijk mannetje wat alleen maar slaapt als ie op zn buikje kan liggen!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 07:35:48 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59723267
Mammietje, wat eng, zeg! Ieuw! wel goed dat je er meteen bij was....

P_iglet Dat is nu het voordeel van een verhuizing Dan is alles al ingepakt en kan je selectief gaan uitpakken
Hier dient trouwens de wagenbak inzet als verzamelplek voor knuffels en speeltjes op eli's kamer. Is het toch nog nuttig, nietwaar?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 08:26:53 #246
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59723533
Nog geen nieuws van Sjak?
pi_59724482
Gabi heeft na haar eerste prikje geen koorts gehad en heel de nacht voorbeeldig doorgeslapen
ze spuugde wel een beetje (ik denk een mondje of 2-3 dat werd teruggeven) bij de voeding van 06:00 uur vanochtend...

En na wat het CB had gezegd gisteren, kwamen die "mondjes" wel hard aan...
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:45:09 #248
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59724656
Mijn oudste baby was een spuger. Aan spuugdoekjes hadden we niet genoeg om het op te vangen, we gebruikten handdoeken. Toch groeide hij heel goed en hij leek er geen last van te hebben, het was een blije spuger
Ik heb me er eigenlijk nooit te gek veel zorgen om gemaakt

Sjak..hoe is het nou?
Saartje
pi_59727004
Tinny, hebben jullie nog lekker kunnen ontspannen gisteravond/vannacht?
Dat spugen gaat niet zomaar over. Zou eerst de tips uit dit topic eens proberen.. En zolang Gaby er niet teveel last van heeft, je niet teveel erover stressen (maar natuurlijk wel oplossing zoeken).

Sjak? Nog steeds in het ziekenhuis?

Wij zijn gisteren een buggy wezen kopen, en een buggy-mee.. Dus nu alle onderdelen op de fiets monteren, en kan ik eindelijk met Chris een rondje fietsen
En hij heeft gisteren een kwart galia meloen gerapleyed.. We proberen hem wat meer zelf te laten eten/drinken. En dat gaat redelijk. Het meloensap zat in zijn shirt/broek/romper, maar het vruchtvlees allemaal in zijn mond En brood zelf eten lukt ook, en zelf flesjes vasthouden.. Eigenlijk gaat het weer even veel te vlug deze week
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:31:42 #250
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59727443
edit: *knip* toch maar niet....
pi_59727695
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat spugen gaat niet zomaar over. Zou eerst de tips uit dit topic eens proberen.. En zolang Gaby er niet teveel last van heeft, je niet teveel erover stressen (maar natuurlijk wel oplossing zoeken).
ja ik heb inmiddels aandachtig gelezen maar ik denk dat ik voor de tip van Maneki.Neko ga (of althans het proberen)
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:58:33 #252
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59728135
En dan niet te gauw opgeven he? Uitproberen heeft tijd nodig, baby's hebben tijd nodig om te wennen...

[ Bericht 6% gewijzigd door DeLiedje op 27-06-2008 12:10:53 ]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:07:42 #253
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59728350
wij zijn weer terug van een weekje Texel. Het was heeeerlijk. We zijn met Linde wezen fietsen, wandelen, naar het strand geweest en ze was echt zo relaxed. Heen en terug met de bus-trein-bus-boot en niks geen problemen Wat hebben we toch een lekker meisje Zo en nu eerst even bijkomen en dan bijlezen.
pi_59728419
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:31 schreef DeLiedje het volgende:
edit: *knip* toch maar niet....
Word dan toch nieuwsgierig wat er heeft gestaan

Maarten word nu niet meer 's nachts wakker. Hij werd nog wel heel vroeg wakker. Heb nu een deken voor z'n raam gedaan zodat de ochtendzon niet meer in z'n kamer zou schijnen en ineens werd ik wakker gemaakt door mijn eigen wekker
Al een paar weken niet meer gebeurd. Hij heeft ongeveer 9 en half uur geslapen en hij was gewoon wakker en druk druk druk
Ik hoop echt dat het blijft helpen want ik merk vandaag aan hem dat hij veel wakkerder is.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:16:19 #255
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59728567
Wat fijn Ardenlyn!
pi_59728748
ardenlyn wat fijn dat maarten weer lekker slaap.

stiemie klinkt als een heerlijke relaxte vakantie.
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:55:14 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59729573
Bel ik net de HA, zit daar een muts van een assistent die mij verteld dat ik maar naar de EH moet gaan... Fijn he? Inmiddels is de boel wel aan het ontsteken, de plek wordt alweer rood... Ik wacht wel even op mn man, om nu hals over kop naar het ziekenhuis te gaan...
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:00:51 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59733845
Ticootje, wat vervelend, weer een BO
Hopelijk lost het snel op! Veel (laten) drinken en goed warmhouden. Verder heel veel sterkte gewensten hoop ik echt voor je dat dit je laatste BO is.

Stiemie, lekker zo'n vakantie! Daten?

Verder: (ik hou het expres een beetje cryptisch...)
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:05:04 #259
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59733938
Ja hee...........?
pi_59734111
een drieling?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:14:25 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59734121
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:05 schreef DeLiedje het volgende:
Ja hee...........?
Nee, niet OUD-gerelateerd. niet zwanger dus. Als ik zwanger ben, meld ik me met een mooie echo in Z&G. Niet eerder.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 juni 2008 @ 16:14:36 #262
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59734125
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:

Verder: (ik hou het expres een beetje cryptisch...)
?
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 juni 2008 @ 16:15:17 #263
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59734143
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:14 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Nee, niet OUD-gerelateerd. niet zwanger dus. Als ik zwanger ben, meld ik me met een mooie echo in Z&G. Niet eerder.
heh
dan kan Eli vast lopen
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:18:11 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59734201
Hmm, mss had dit niet in het babietjestopic gemoeten

Nee, niet lopen, wel staan. Bijna los.

Voor de oneindig nieuwsgierigen bestaat er uiteraard ook PM (Voordat ik de modjes o mn dak krijg )
pi_59734334
Ik zeg het eerlijk...ik ben echt onwijs nieuwsgierig
Maar wie weet is het meer voor diegene die jouw al langer kennen
pi_59734442
stiemie, wat fijn dat Linde en jullie lekker hebben genoten van een weekje weg!!
Wij moeten nog wachten tot september

Ardelyn, goed dat de nachten beter gaan!!!
Hier was het vanochtend 8 uur geweest.. Dat is alweer heeeeel lang geleden..

Davinia, ik ben nieuwsgierig!! Vertel: nieuwe baan, nieuw huis, nieuw kind, nieuwe man... VERTEL, VERTEL VERTEL!!!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:08:58 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59735143
Davina, kom op dit kan je niet maken... Ik ben ook nieuwsgierig.
pi_59735171
zelfs ik kom hier voor terug naar het oude vertrouwde topic !
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:11:31 #269
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59735194
U heeft allen PM, en Eli is erg lief. Zo, toch nog een beetje on-topic

Al zit ik hier wel heel hard te lachen
Leuk zo!

Marit, binnen afzienbare tijd ben jij hier toch weer terug
pi_59735551
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:11 schreef DaviniaHR het volgende:

Marit, binnen afzienbare tijd ben jij hier toch weer terug
verrek ja !
dat realiseer ik me nu pas ja .. nu je het zo zegt !
Over 3mnd ben ik er weer !

edit; pm is aangekomen
pi_59735790
yay Davinia
pi_59736161
mijn spookje heeft vandaag zijn verjaardagsfeestje gevierd op het kdv,
Hij was helemaal onder de indruk, en pas op de fiets naar huis begon hij hiep hiep hoera te doen

FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 juni 2008 @ 18:11:58 #273
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59736218
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 18:09 schreef p_iglet het volgende:
mijn spookje heeft vandaag zijn verjaardagsfeestje gevierd op het kdv,
Hij was helemaal onder de indruk, en pas op de fiets naar huis begon hij hiep hiep hoera te doen

[ afbeelding ]
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 27 juni 2008 @ 18:14:46 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59736274
Wauw, Pepijn wat heb jij een mooie verjaardagshoed!
pi_59736719
Mijn meisje staat er ook al bij
Als ik niet meer zo snel dizzy ben ga ik even bijlezen hier en kom ik ook lekker meebabbelen
  vrijdag 27 juni 2008 @ 18:42:14 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59736796
Hoi Bla!
Nog gefeliciteerd met Dana (als ik het me goed herinner)
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:37:06 #277
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59739493
Pepijn je ziet er wel heel feestelijk uit zeg!

Davinia ik heb een vermoeden en als dat zo is: Gefeliciteerd!

Linde kruipt trouwens nog steeds niet maar als je haar nu neerzet en je houdt haar handjes vast, dan zet ze wel al vanzelf een paar stapjes. Ze staat nu trouwens tegen de poef aan en schudt met haar luierkont op de muziek van de sugarbabes die optreden bij het concert voor Mandela.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:45:38 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59739666
Stiemie, ze kan ook het kruipen overslaan.
pi_59739822
Pepijn met z'n mooie hoed/muts Al een beetje jarig!

Enne Davinia?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:59:31 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59739994
Tsja ik vraag me dus af of dat kwaad kan als ze niet gaat kruipen. Via Google kom ik op allerlei schrikbeelden (hoogbegaafd of juist he-le-maal niet zeg maar ) Zijn er hier ouders van niet kruipende maar wel willen lopende kindjes?
pi_59740149
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 20:59 schreef Stiemie het volgende:
Tsja ik vraag me dus af of dat kwaad kan als ze niet gaat kruipen. Via Google kom ik op allerlei schrikbeelden (hoogbegaafd of juist he-le-maal niet zeg maar ) Zijn er hier ouders van niet kruipende maar wel willen lopende kindjes?
Jayden heb denk ik een weekje ofzo, heel kort in elk geval pogingen gedaan tot kruipen, maar lopen ging makkelijker dus sloeg het kruipen zo goed als over, maar toen ie eenmaal goed kon lopen ging ie alsnog leren kruipen/voortslepen van zijn achterlijf ...
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:11:57 #282
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_59740307
quote:
Ehm ja, mijn oudste heeft het kruipen overgeslagen (en is ook hoogbegaafd).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_59740378
Wat een heerlijk verjaardagsmanneke zit daar onder koekiemonster verstopt!!

Enne...Davinia???
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:51:06 #284
14746 k_i_m
pi_59741129
Ik vandaag naar de Hema, om ein-de-lijk de foto's die ik alweer 3 weken geleden uitgezocht had af te drukken, loopt dat hele apparaat vast. Ik heb daar een uur gestaan en ben uiteindelijk met een grafhumeur zonder foto's weer vertrokken .

Maar jeetje hee, wat maken 3 maanden een verschil . Ik zou haar bijna niet meer herkennen op de allereerste foto's!
In my life
Why do I smile
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:03:32 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59741406
Grappig he kim hoe ze zo snel kunnen veranderen

Gelukkig zijn er dus meer kindjes die het kruipen overslaan! Bedankt voor jullie antwoorden. Al zal ik wel weer op mijn kop krijgen als ik komende week naar het cb moet want die mevrouw vindt dat ik Linde maar gewoon een tijdje op haar rug moet neerleggen totdat ze zelf gaat proberen te zitten enzo (Klinkt nog best als een goed idee ware het dat ik geen zin heb om een paar uur met een levende sirene in huis te zitten). En haar helpen met iets dat ze zelf nog niet kan is al helemaal uit den boze Ach we zien wel weer.

Het is Linde vandaag trouwens gelukt om (met een klein beetje hulp) drie blokjes in de vormenstoof te krijgen Helaas stortte ze daarna weer helemaal frustie ter aarde omdat ze wilde gaan staan en dat niet lukte. *zucht*
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:15:08 #286
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59741663
Kruipen overslaan komt best vaak voor. Het is wel een ontwikkelingsfase die belangrijk is (met name voor de ontwikkeling van de samenwerking tussen de linker en de rechter hersenhelft).

De kinderarts vertelde mij toendertijd dat als je kind niet gekropen heeft, het goed is om ze dat dan op latere leeftijd alsnog aan te leren.
Freek heeft niet gekropen (schoof op zijn billen), maar met dat in mijn achterhoofd heb ik Peuter wel veel langer gefrustreerd laten zijn in de aanloop naar de kruipfase. Puur omdat ik toch wel heel graag wilde dat deze wel zou kruipen.
Frustratie hoort er echt bij voor ze, kruipen leren is niet niks .
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:17:29 #287
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59741718
Overigens leren ze zitten vanuit buikligging . Dus je cb had het niet helemaal goed .

Vanuit buik, knietjes eronder en dan over 1 been op hun billen. Volgens het boekje dan hè?
pi_59741816
quote:
Mijn oudste 2 hebben het kruipen ook overgeslagen, ze liepen met 9 en 11 maanden, ze zijn pas gaan kruipen toen ze als kleuter met lego en autootjes op de grond gingen spelen. Het zijn 2 heel normale knullen geworden, niet hoogbegaafd, maar ook niet dom. Mijn dochter heeft wel gewoon eerst gekropen en is daarna gaan lopen.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:24:05 #289
14746 k_i_m
pi_59741907
Komt rollen trouwens niet ook voor zitten? Lilah probeert steeds zelf rechtop te zitten als ze in de zitzak zit. Ze doet een soort van buikspieroefening zegmaar, met de benen opgetrokken en het hoofd naar de knietjes.
In my life
Why do I smile
pi_59742223
Stiemie, dat vooral NIET HELPEN met gaan zitten (of staan) is wel een tip die ik toch ook van harte ondersteun. Piet heb ik destijds wel vaak gewoon zittend neergezet, vond ie erg leuk en ach, hij kon 't al zo leuk , ik dacht 'dan ziet ie de wereld eens van een andere kant', etc etc.. maar daardoor heeft ie er vreselijk lang over gedaan om dat zelf te leren en is hij ook zo'n beruchte billenschuiver geworden. kruipen heeft hij vrijwel niet gedaan. Anna heb ik daarom vervolgens dus nooit 'neergezet' (die kwam na 't inzicht dat dat gehelp van mij meer in dan uit de sloot was) en die werd daar al veel sneller zelf goed in, en heeft ook juist wél gekropen.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:35:55 #291
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59742231
Ja, rollen komt voor zitten. Dat op die buikspieren omhoog komen herken ik , maar ik heb nog geen kind gezien dat op deze manier ook werkelijk tot zit kwam.

Verida, het is ook niet zo dat er iets mis zou zijn met kinderen die niet gekropen hebben. Wèl zie je vaak dat als er iets is met kinderen, in de anamnese blijkt dat ze niet gekropen hebben.
pi_59742260
Pepijn, mooie muts zeg!

Bla, welkom!

K_i_m, balen van de foto's. Kan je ze niet online bestellen en ze dan later afhalen? Of was het juist het idee dat je ze dan gelijk had... . Balen.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:56:30 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59742845
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:35 schreef bixister het volgende:
Stiemie, dat vooral NIET HELPEN met gaan zitten (of staan) is wel een tip die ik toch ook van harte ondersteun. Piet heb ik destijds wel vaak gewoon zittend neergezet, vond ie erg leuk en ach, hij kon 't al zo leuk , ik dacht 'dan ziet ie de wereld eens van een andere kant', etc etc.. maar daardoor heeft ie er vreselijk lang over gedaan om dat zelf te leren en is hij ook zo'n beruchte billenschuiver geworden. kruipen heeft hij vrijwel niet gedaan. Anna heb ik daarom vervolgens dus nooit 'neergezet' (die kwam na 't inzicht dat dat gehelp van mij meer in dan uit de sloot was) en die werd daar al veel sneller zelf goed in, en heeft ook juist wél gekropen.
Ja ik kan me heel goed voorstellen dat niet helpen beter is hoor, maar na zo'n kwartier een loeiend meisje in de huiskamer ga ik toch vrij snel overstag Qua luisteren kan ik heel goed heel streng zijn, maar dit vind ik dan zo zielig dat ik haar maar ga helpen. En nu heb ik helemaal het idee dat ik niet meer terug kan omdat ik haar al een paar keer geholpen heb zeg maar

O ja Linde heeft ook het woordje "uit" ontdekt. Dus zodra ze in de wagen, box, bed zit zegt ze steeds "uit" Heb alleen wel het idee dat ze totaal niet snapt wat het betekent, maar dat het er meer om gaat dat ze dan een reactie van ons krijgt want ook drinken is "uit" en spelen ook
pi_59743537
toch is het echt beter om haar te laten loeien, je helpt haar er namelijk eigenlijk echt helemaal niet mee door 't haar niet zelf te laten doen. sterker nog (extra aanmoediging om het loeien te weerstaan ): je belemmert haar in haar ontwikkeling!

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 27-06-2008 23:29:25 ]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:19:04 #295
14746 k_i_m
pi_59743551
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:36 schreef Nijna het volgende:
Pepijn, mooie muts zeg!

Bla, welkom!

K_i_m, balen van de foto's. Kan je ze niet online bestellen en ze dan later afhalen? Of was het juist het idee dat je ze dan gelijk had... . Balen.
Ja dat heb ik nu ook gedaan. Duurde ook nog drie kwartier (250 foto's . ) maar als het goed is kan ik ze morgen ophalen. Ik hou maar gewoon voor ogen dat dit het eerste en het laatste is wat ik ooit ga inplakken .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:28:43 #296
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59743872
Wat ik vaak deed, (bij de tweede, Freek heb ik ook zo gedaan zoals Bix beschreef ), was er wel bij gaan zitten en dan maar helpen om die knietjes onder dat lijfje te krijgen.

En eerlijk is eerlijk, bij peuter deed me dat loeien ook minder zeer, ik had er domweg minder tijd voor
pi_59744198
Davinia

Pepijn: Coole feestmuts!!!

Chris is vanmiddag gezellig met mij op de fiets een klein stukje op pad geweest. Even een klein rondje gedaan.. En hij begon halverwege lekker te babbelen. Dat is dus goedgekeurd. Nu alleen nog kijken of Chris en buggy op de fiets gaan lukken..

En meneer liet vanmiddag ook gelijk zien dat op knieen steunen voor baby's is.. Stoere dreumussen trekken zich op te staan
Alleen het naar beneden gaan wordt nogal gehinderd door de zwaartekracht.. Weer 3 builen erbij vandaag
pi_59744363
kim ze veranderen eecht snel he. ik merk het ook echt.

davinia hup vertel

pepijn wat ben je een schatje!!!

ticootje heb je al iets gekregen ofzo voor je bo? het zit je ook niet mee he.

wij mogen volgende week vrijdag eindelijk naar fysio, ze wilden eerst dat ik nog 6 weken wachtte. nou mooi niet heb toen gezegd dat ze maar gelijk een helmpje konden regelen.
mama van 3 kids!
pi_59745065
Myrthe heeft ook niet gekropen maar loopt nu wel voor.
Fijne motoriek is ook goed (strijkkralen ed), schijnt vaak te zijn bij kinderen die billenschoven.
pi_59745140
dat van die fijne motoriek gaat hier niet op, helaas.
pi_59745697
uitzonderingen bevestigen de regel dan zeker
priegelen is ook meer voor meisjes misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')