ja precies, honger, slaap, pink, speen, huilen, lopen, honger, slaap speen, pink , huilen en dat zo 4 tot 5 uur achter elkaar...quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
steeds kleine flesjes geven, de speen, de pink. rondlopen, toch maar even laten huilen, en weer troosten.. En echt om de beurt bezig zijn. En ook gewoon even rustig proberen te raken als de ander met de kleine zit en niet te gefrustreerd raken. Is niet altijd makkelijk, maar het is maar tijdelijk!
Het houd uiteindelijk wel weer op. Wanneer? Hier rond de 3a4 maanden.
Geef het de tijd, echt het gaat voorbij...quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:13 schreef tinny het volgende:
[..]
ja precies, honger, slaap, pink, speen, huilen, lopen, honger, slaap speen, pink , huilen en dat zo 4 tot 5 uur achter elkaar...
ze krijgt nu nog OMNEO vanwege de krampjes.. dat helpt wel want de scherpe kant van de krampjes gaan met deze voeding eraf...quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:30 schreef Popples het volgende:
tinny wat voor voeding heeft gabi? heb je het idee dat er iets is of dat ze honger heeft ofzo?
Echt!!! Bel nou even het CB voordat je weer gaat overstappen!! Misschien is ze flink gegroeid en heeft ze inderdaad meer voeding nodig.... Alleen bellen is toch niet zoveel moeite? Daar zijn ze nou voor, als je het niet meer weet.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:16 schreef tinny het volgende:
[..]
ze krijgt nu nog OMNEO vanwege de krampjes.. dat helpt wel want de scherpe kant van de krampjes gaan met deze voeding eraf...
maar ik bedenk me nu ineens dat we ook wel eens die ëxtra honger stillende" variant eens kunnen proberen tussen die moeilijke uurtjes (17:00-23:00) aangezien in die periode om de 2 uur komt en mijn gevoel zegt datdat net iets te snel is...
Dat heb ik 1x gedaan... En toen knipte ik in haar duimquote:Op donderdag 26 juni 2008 10:25 schreef Koosje het volgende:
Ticootje, ik knipte altijd de kleine nageltjes tijdens een slaapje
maar dat rustig blijven moet je leren. Echt waar ik 2 maanden geleden nog vreselijk in de stress schoot als ze lang huilde, kijk ik haar nu gewoon streng aan en zeg gewoon rustig dat ze een aansteller is (als het natuurlijk haar mooie aanstelhuiltje is... Dan lacht ze tussendoor). Verder blijf ik ook gewoon veel rustiger als ze huilt. Even lekker met haar lopen, sussen... Ik moet zeggen dat het een hele tijd geleden is dat ik het echt niet meer wist.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:31 schreef Ardenlyn het volgende:
Heb je het al gerprobeerd de tips van anderen of die van mij met rustig blijven.
Heb echt een heel groot vermoeden dat het een stresboel bij jullie is 's avonds en daar word ze niet rustiger van.
Sommige baby's die hebben het hard nodig om ff heerlijk te huilen. Laat haar huilen en hou haar heerlijk vast. Zie een vorige post van mij.
En als je het gevoel hebt dat je het niet vertrouwd en het idee dat er wat anders is bel dan het CB oid op.
tinny is de PAPA van Gabi (ik ben denk ik de enige man hier)quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:06 schreef Ardenlyn het volgende:
Heb het idee dat ZE gewoon nu meteen een oplossing wil die ook meteen zal helpen.
En als het nog 20 weken duurt? Je kan d'r moeilijk weer terugstoppen he? Het gaat uiteindelijk een keer over, leef daar maar naartoequote:Op donderdag 26 juni 2008 11:02 schreef tinny het volgende:
Het is met name ook de onzekerheid over de periode dat het nog gaat duren... duurt dit nog 1 week of nog 20 weken? Als je weet dat het voorbij gaat op een bepaalde tijd in de toekomst kun je er een beetje naar toe leven...
We hebben ook Knut/GI en Swetsnegger....quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:12 schreef tinny het volgende:
[..]
tinny is de PAPA van Gabi (ik ben denk ik de enige man hier)
Er komt zelfs een tijd dat je rond een uur of 1 echt even gaat vertellen dat het tijd wordt om je bed uit te komenquote:Op donderdag 26 juni 2008 11:20 schreef owlet het volgende:
Tsja, mijn inmiddels bijna peuter heeft altijd periodes van slecht slapen gehad. Op dit moment prijs is me weer gelukkig als ze ergens voor de nacht in slaap valt en dan de nacht door slaapt. En soms heeft ze maanden dat ze na het eten er in gaat en ik uit kan slapen de volgende ochtend.
Er gaat gewoon niet bij alle kinderen *ineens* een knopje om waarna ze van 19.00 tot 09.00 slapen. Ik denk dat je je beter in kan stellen op het idee dat het óóít wel over zal gaan maar dat dat best nog heel lang kan duren. En dat je ondertussen maar beter een manier kan vinden om er mee om te leren gaan inplaats van je er tegen te verzetten.
Ja dat weet ik ook wel, maar ik wil na 8 weken gewoon 1 x een avondje rustig 30 minuten samen met mijn partner kunnen genieten van het avondeten en niet snel hap-schrok en dan weer met die kleine in de weer..quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:15 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En als het nog 20 weken duurt? Je kan d'r moeilijk weer terugstoppen he? Het gaat uiteindelijk een keer over, leef daar maar naartoe.
Ik probeer alleen maar te helpen heur dus sorry als ik ze zei inplaats van hij. Als dat het enige is wat je kan terugzeggen van alles wat ik getyped heb hierquote:Op donderdag 26 juni 2008 11:12 schreef tinny het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er komt zelfs een tijd dat je rond een uur of 1 echt even gaat vertellen dat het tijd wordt om je bed uit te komen.
Wij hebben gewoon een tijd lang apart van elkaar gegeten. Eerst ik, en daarna mijn man met Priscil. Tja, het is gewoon een kwestie van een beetje aanpassen. En lang leve de magnetron!quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:25 schreef tinny het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook wel, maar ik wil na 8 weken gewoon 1 x een avondje rustig 30 minuten samen met mijn partner kunnen genieten van het avondeten en niet snel hap-schrok en dan weer met die kleine in de weer..
Maar goed ik heb inmiddels mijn stoom kunnen afblazen hier dat voelt ook al wel goed...
oppas! Desnoods voor een uurtje wandelen terwijl jullie eten. Echt, dat kan wonderen doen en je hoeft er niet meteen een hele avond van te maken.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:25 schreef tinny het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook wel, maar ik wil na 8 weken gewoon 1 x een avondje rustig 30 minuten samen met mijn partner kunnen genieten van het avondeten en niet snel hap-schrok en dan weer met die kleine in de weer..
Maar goed ik heb inmiddels mijn stoom kunnen afblazen hier dat voelt ook al wel goed...
Dat gevoel is ook heel herkenbaar hier!quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:25 schreef tinny het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:31 schreef owlet het volgende:
[..]
oppas! Desnoods voor een uurtje wandelen terwijl jullie eten. Echt, dat kan wonderen doen en je hoeft er niet meteen een hele avond van te maken.
Ik ging/ga ook wel eens een dagje naar mijn moeder waarbij zij "oppast" terwijl ik gewoon ook in huis ben. Maar de mogelijkheid om even relaxed te kunnen douchen, eten en evt. een dutje doen maakt al weer een hoop goed.
Je bent gewoon heel veel van jezelf aan het geven met een kind. Niet alleen in de avonduren maar eigenlijk altijd. Als je zorgt dat je geregeld bij tankt, ook al doe je dat via kleine dingen, dan lijken de zwaardere momenten weer een stuk minder zwaar.
Als jij dat wil, en je weet dat ze op de normale etenstijd veel aandacht wil, dan moet je zorgen dat je op een andere tijd eet. Zij kan zich niet aanpassen, maar jij wel.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:25 schreef tinny het volgende:
[..]
maar dan eet ik pas na 23:00 uurquote:Op donderdag 26 juni 2008 11:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als jij dat wil, en je weet dat ze op de normale etenstijd veel aandacht wil, dan moet je zorgen dat je op een andere tijd eet. Zij kan zich niet aanpassen, maar jij wel.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als jij dat wil, en je weet dat ze op de normale etenstijd veel aandacht wil, dan moet je zorgen dat je op een andere tijd eet. Zij kan zich niet aanpassen, maar jij wel.
Dan zou ik voorlopig ophouden met dat te willen. Dat maakt je leven een stuk makkelijker.quote:
hahahah I'm trying K_I_M I'm trying!quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:48 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dan zou ik voorlopig ophouden met dat te willen. Dat maakt je leven een stuk makkelijker.
Show us some balls dude!.
Soms, is dat nou eenmaal niet anders.quote:
Sorry, maar dit blijf ik zo raar vinden! Jen drinkt nog zo'n 8x per dag en die is al 20 weken. Ik dacht dat je flessenvoeding ook op verzoek kon geven. Je kind volproppen met 5 grote flessen is zo onnatuurlijk.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:49 schreef tinny het volgende:
Trouwens mijn vrouw komt net terug van het CB...
Ook weer een (onplezierige) ervaring rijker...
- Ze maakte er een enorm drama van dat Gabi nog op 6-7 voedingen zat (dat MOEST echt naar 5)- Ook vonden ze het onverantwoord dat ze op haar buik sliep (dat MOEST echt anders)
- En tevens vonden ze dat ze te veel spuugde (als ze druk is na het eten geeft ze wel eens wat terug, maar nooit meer dan 1/3 van de totale voeding en ook niet met kracht maar het sijbelt er zo uit)
mhhhh... de twijfel tussen het ouderschapsgevoel en het "proffesionele" advies is nog nooit zo groot geweest
ps
@ardenlyn ...sorry dat het zo overkwam, was niet de bedoeling..
Nouja, als je denkt dat ze niet genoeg voeding krijgt is dat wel okee, want als je 5 keer de fles moet geven, moet je ook meer melk in de fles stoppen. Dan weet je gelijk of dat een onderdeel van het probleem is 's avonds.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:49 schreef tinny het volgende:
- Ze maakte er een enorm drama van dat Gabi nog op 6-7 voedingen zat (dat MOEST echt naar 5)
quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:12 schreef tinny het volgende:
[..]
Je bent wel de enige man waarvan de vrouw niet ook meepostquote:Op donderdag 26 juni 2008 12:01 schreef tinny het volgende:
[..]
ah GI leest nog mee!
ps
sorry sorry GI...
Koude eten naar de hond en een patatje op de hoek.quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:07 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier is het soms ook nog snel eten maar gaat al een stuk beter.
Koud eten herken ik heel goed
Nou, dat CB zou bij mij helemaal over z'n toeren gaan danquote:Op donderdag 26 juni 2008 11:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sorry, maar dit blijf ik zo raar vinden! Jen drinkt nog zo'n 8x per dag en die is al 20 weken. Ik dacht dat je flessenvoeding ook op verzoek kon geven. Je kind volproppen met 5 grote flessen is zo onnatuurlijk.
Ja... nou ja niet echt meestrelijk tips:quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:01 schreef Ticootje het volgende:
En gaven ze dan tips tegen het spugen.. Want zeggen dat het niet hoort is 1, maar je dan met lege handen naar huis sturen vind ik not done.
Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat een ostheopaat hiermee goed kan helpen. En ik dacht dat DeLiedje het net ook postte. Het kan natuurlijk geen kwaad om eens een afspraak te maken.quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:09 schreef Iksje het volgende:
[..]
Nou, dat CB zou bij mij helemaal over z'n toeren gaan dan
Mijn dochter krijgt ook nog 7-8 keer voeding per dag en die is al 10 maand. Ik weet dat er een verschil is tussen BV en FV, maar zoals Tico zegt, ik zie niet in wat er tegen is om de hoeveelheid die je normaal in 5 flessen propt, te blijven verdelen over 6 of zelfs 7 flesjes.
Het gaat toch om de totale daghoeveelheid? Sommige moeders hier doen het ook zo. Of deden het toch alvast (dacht dat k_i_m het zo deed?Op verzoek?)
Het is veel natuurlijker voor een baby om meerdere kleine hoeveelheden te eten per dag, maar goed, krijg dat er dus maar eens in, in de hoofden van de mensen en van de zorgverleners. Het is nu eenmaal cultureel gegroeid dat een kind liefst zo snel mogelijk op zo weinig voedingen moet gezet worden. Voor het gemak van de ouders...
Waarom leggen jullie haar eigenlijk op haar buikje? In het kader van wiegedoodpreventie wordt dat afgeraden...
En sja, dat spugen hoort nu eenmaal bij baby's en de ene baby heeft het al feller dan de andere baby. Heeft het CB of iemand in jullie omgeving al eens aan reflux gedacht? Dan zijn er naast het spugen ook pijnklachten (veel huilen enzo) Maar meestal is dat dan ook door de dag heen en niet zozeer in de moeilijke uurtjes.
nee het lijkt niet alsof ze pijn heeft... ze spuugd vrolijk zeg maar...quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:09 schreef Iksje het volgende:
[..]
En sja, dat spugen hoort nu eenmaal bij baby's en de ene baby heeft het al feller dan de andere baby. Heeft het CB of iemand in jullie omgeving al eens aan reflux gedacht? Dan zijn er naast het spugen ook pijnklachten (veel huilen enzo) Maar meestal is dat dan ook door de dag heen en niet zozeer in de moeilijke uurtjes.
Heb je een cursus inbakeren gevolgd?? Zomaar zelf beginnen is geen aanrader. De WVK van het CB kan het jullie goed voordoen hoe je goed bakerd. Heb je wel eens het boekje inbakeren en regelmaat erbij gepakt van Ria Blom? Kan misschien ook goed helpen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:10 schreef tinny het volgende:
[..]
Ja... nou ja niet echt meestrelijk tips:
- lang recht op houden na het voeden (dat doen we nu minimaal 10 minuten) dus dat gaan we maar eens verhogen naar 15-20 minuten
- inbakeren (zodat ze rustig is) want ze spuugt als ze onrustig aan het rondspartelen is
Dat inbakeren twijfelen we over... we hebben het al een aantal keer eerder geprobeerd maar na hysterisch krijsen (eerst 10 minuten, de 2de keer 20 minuten) zijn we daarmee gestopt...
quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat een ostheopaat hiermee goed kan helpen. En ik dacht dat DeLiedje het net ook postte. Het kan natuurlijk geen kwaad om eens een afspraak te maken.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Koude eten naar de hond en een patatje op de hoek.
ik verbaas me er nog steeds over hoe snel ik toch mn spijkerbroeken weer aankan. Echt patat WTFquote:Op donderdag 26 juni 2008 12:16 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
![]()
Geen hond hier maar wel katten maar die raken aan de schijterij van ons eten.
Vuilnisbak was vaak erg blij
quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik verbaas me er nog steeds over hoe snel ik toch mn spijkerbroeken weer aankan. Echt patat WTF
Ik ben gestopt met het kijken naar kilo's, maat is belangrijker en hoe mn velletje eruit ziet.quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:18 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
ik moet het dus nog vaker gaan eten?
![]()
![]()
Vanavond patat dan maar!!
Ik pas mijn oude broeken echt niet meer maar heb al 20 van de 30 aangekomen zwangerschapskilo's eraf dus klagen doe ik echt niet![]()
kijk ik nu toch liever naar de kilo'squote:Op donderdag 26 juni 2008 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met het kijken naar kilo's, maat is belangrijker en hoe mn velletje eruit ziet.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:59 schreef tinny het volgende:
- ze heeft al een DAG en NACHT ritme (vanacht van 22:15 tot 06:00 uur geslapen)
ja dat besef ik ook wel degelijk....quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:43 schreef owlet het volgende:
[..]
Gij geluksvogel! Wat een lange nacht!
we hebben pas 9 juli een gesprek met de kinderarts. Hebben al wel besloten dta als hij het nodig vind, Dennis gewoon een helmpje krijgt. Dus is nu even wachten wat er uti die afspraak komt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:19 schreef DaviniaHR het volgende:
hestria, hebben jullie al besloten mbt het helpmje van dennis? wanneer is er nieuws?
Nee, maar jij hebt hem euh... elders laten knippen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:19 schreef DaviniaHR het volgende:
En ik heb in de afgelopen 9,5 mnd eli nog nooit in zijn vinger geknipt!!* klopt af *
quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:46 schreef Webkim het volgende:
[..]
Nee, maar jij hebt hem euh... elders laten knippen.![]()
klopt helemaal.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef Leah het volgende:
Toch even een aanvulling. Het is wel verstandig om het inbakeren te leren van iemand die weet hoe het moet. Doe je het verkeerd dan kan het nl best gevaarlijk zijn.
Helaas heb je niet zoveel te willen met een kleine baby, kom op zeg.Sorry, maar ik vind het allemaal nogal raar....je weet toch dat sowieso het eerste jaar gewoon een tropenjaar is? Daarvoor hoef je echt niet veel van babies af te weten hoor. Er is in zo'n eerste jaar nu eenmaal weinig ruimte voor je eigen behoeftes. Als je het echt niet meer trekt breng haar dan een dagje bij oma en ga een nachtje met je vrouw in een hotel ofzo.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:25 schreef tinny het volgende:
[..]
Buikslapen is idd gevaarlijk voor zo'n klein kindje, en als ze zoveel huilt en veel voeding teruggeeft heeft ze misschien last van reflux. Huilt ze juist als je haar neerlegt bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:49 schreef tinny het volgende:
- Ze maakte er een enorm drama van dat Gabi nog op 6-7 voedingen zat (dat MOEST echt naar 5)
- Ook vonden ze het onverantwoord dat ze op haar buik sliep (dat MOEST echt anders)
- En tevens vonden ze dat ze te veel spuugde (als ze druk is na het eten geeft ze wel eens wat terug, maar nooit meer dan 1/3 van de totale voeding en ook niet met kracht maar het sijbelt er zo uit)
mhhhh... de twijfel tussen het ouderschapsgevoel en het "proffesionele" advies is nog nooit zo groot geweest
ps
@ardenlyn ...sorry dat het zo overkwam, was niet de bedoeling..
Ik ben ook benieuwd en hoop dat het gewoon ok is daar. Sjak, ik denk aan julliequote:
Aan de ene kant; het ruimt lekker op, aan de andere kant lijkt me dat toch melancholisch gevoel geven...quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:50 schreef p_iglet het volgende:
Zucht hier zijn zojuist alle babyspulletjes (box, maxicosi, kinderwagenbak, mobiele, wipstoel, rammelspeelgoed etc) echt het huis uit gegaan.Tijd om plek te maken voor nieuwe dingen.
Nog minder dan een week, en mijn kleine klauterkabouter is dan gewoon al 1
ja ik heb inmiddels aandachtig gelezen maar ik denk dat ik voor de tip van Maneki.Neko gaquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat spugen gaat niet zomaar over. Zou eerst de tips uit dit topic eens proberen.. En zolang Gaby er niet teveel last van heeft, je niet teveel erover stressen (maar natuurlijk wel oplossing zoeken).
Word dan toch nieuwsgierig wat er heeft gestaanquote:
Nee, niet OUD-gerelateerd. niet zwanger dus. Als ik zwanger ben, meld ik me met een mooie echo in Z&G. Niet eerder.quote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Verder:![]()
![]()
(ik hou het expres een beetje cryptisch...)
hehquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:14 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Nee, niet OUD-gerelateerd. niet zwanger dus. Als ik zwanger ben, meld ik me met een mooie echo in Z&G. Niet eerder.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:11 schreef DaviniaHR het volgende:
Marit, binnen afzienbare tijd ben jij hier toch weer terug
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:09 schreef p_iglet het volgende:
mijn spookje heeft vandaag zijn verjaardagsfeestje gevierd op het kdv,
Hij was helemaal onder de indruk, en pas op de fiets naar huis begon hij hiep hiep hoera te doen
[ afbeelding ]
Jayden heb denk ik een weekje ofzo, heel kort in elk geval pogingen gedaan tot kruipen, maar lopen ging makkelijker dus sloeg het kruipen zo goed als over, maar toen ie eenmaal goed kon lopen ging ie alsnog leren kruipen/voortslepen van zijn achterlijf ...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:59 schreef Stiemie het volgende:
Tsja ik vraag me dus af of dat kwaad kan als ze niet gaat kruipen. Via Google kom ik op allerlei schrikbeelden (hoogbegaafd of juist he-le-maal niet zeg maar) Zijn er hier ouders van niet kruipende maar wel willen lopende kindjes?
Ehm ja, mijn oudste heeft het kruipen overgeslagen (en is ook hoogbegaafd).quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:59 schreef Stiemie het volgende:
Tsja ik vraag me dus af of dat kwaad kan als ze niet gaat kruipen. Via Google kom ik op allerlei schrikbeelden (hoogbegaafd of juist he-le-maal niet zeg maar) Zijn er hier ouders van niet kruipende maar wel willen lopende kindjes?
Mijn oudste 2 hebben het kruipen ook overgeslagen, ze liepen met 9 en 11 maanden, ze zijn pas gaan kruipen toen ze als kleuter met lego en autootjes op de grond gingen spelen. Het zijn 2 heel normale knullen geworden, niet hoogbegaafd, maar ook niet dom. Mijn dochter heeft wel gewoon eerst gekropen en is daarna gaan lopen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:59 schreef Stiemie het volgende:
Ja ik kan me heel goed voorstellen dat niet helpen beter is hoor, maar na zo'n kwartier een loeiend meisje in de huiskamer ga ik toch vrij snel overstagquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:35 schreef bixister het volgende:
Stiemie, dat vooral NIET HELPEN met gaan zitten (of staan) is wel een tip die ik toch ook van harte ondersteun. Piet heb ik destijds wel vaak gewoon zittend neergezet, vond ie erg leuk en ach, hij kon 't al zo leuk, ik dacht 'dan ziet ie de wereld eens van een andere kant', etc etc.. maar daardoor heeft ie er vreselijk lang over gedaan om dat zelf te leren en is hij ook zo'n beruchte billenschuiver geworden. kruipen heeft hij vrijwel niet gedaan. Anna heb ik daarom vervolgens dus nooit 'neergezet' (die kwam na 't inzicht dat dat gehelp van mij meer in dan uit de sloot was) en die werd daar al veel sneller zelf goed in, en heeft ook juist wél gekropen.
Ja dat heb ik nu ook gedaan. Duurde ook nog drie kwartier (250 foto'squote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:36 schreef Nijna het volgende:
Pepijn, mooie muts zeg!
Bla, welkom!
K_i_m, balen van de foto's. Kan je ze niet online bestellen en ze dan later afhalen? Of was het juist het idee dat je ze dan gelijk had.... Balen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |