abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:00:37 #101
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_59677344
Sjak sterkte en knapt Stijn heel snel heel snel weer op
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_59677351
Och Sjak wat beroerd. Beterschap voor je kleine man en sterkte voor jullie!

Hier een beroerd nachtje gehad. Mirte werd steeds overstuur wakker, maar ze lijkt inmiddels wel weer aan de beterende hand. Gisteravond 39.7 ofzoiets en net 37.8. Ze lacht ook weer .
Fake it till you make it...
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:01:54 #103
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59677373
Jullie zijn lief. Ik duik even onder de douche en ga zo snel weer terug naar het ziekenhuis.
Lekker douchen!
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:02:18 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59677387
Wat heftig Sjak. En ontzettend zielig voor zo'n prupke lijkt me, een ruggenprik.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_59677595
ow Sjak, wat een schrik.

Ik hoop ook dat het meevalt en dat jullie snel weer thuis zijn..
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2008 @ 15:22:37 #106
43556 miss_dynastie
pi_59677872
Sterkte Sjak
pi_59678320
sjak veel sterkte
mama van 3 kids!
pi_59678608
Wat een naar nieuws Sterkte, Sjak!
pi_59678676
Beterschap voor Stijn. Sterkte voor Sjak.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59679111
Ach wat zielig, beterschap voor Stijn! Hopelijk knapt hij snel weer op. En sterkte Sjak.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:13:22 #111
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59679213
Sjak, wat naar en wat eng. Gelukkig lijkt het mee te vallen. Sterkte voor jullie en beterschap voor je lieve mannetje!
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:47:16 #112
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_59680185
Sjak, sterkte voor jullie. Hopelijk valt het allemaal mee en is Stijn snel weer thuis.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_59680206
Oh Sjak, wat een vreselijke schrik
Ik hoop dat het meevalt en heel veel sterkte voor jullie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:54:31 #114
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59680376
Arme Stijn! Gelukkig lijkt alles mee te vallen maar je schrikt er niet minder om denk ik zo. Sterkte
Saartje
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:01:44 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59680572
Sjak en fam. Heel veel sterkte met stijn. Hopelijk oopt het met een sisser af!

Sil, was een omslag ineens! Mag ik vragen vanwaar je nu wel wil aan de borst wil laten drinken en een LK hebt gebeld? (interesse, niet veroordelend)
DF, sinds Eli leerde optrekken duurde het een week of drie tot hij doordat dat knieën ook gebogen konden worden om dan te gaan zitten. Dus dat gaat redelijk snel.
Nijna, fijn dat het weer beter gaat met Mirte!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:04:44 #116
54772 Silmarwen
pi_59680662
Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze niet aan de borst dronk, maar ze werd zo superonrustig. De arts heeft al wat tips gegeven en ik wilde deze week sowieso al de lactatiekundige gaan bellen alleen twijfelde ik ineens zo omdat ze zo'n krampjes leek te hebben. Kunstvoeding is wat zwaarder en gaf haar dus een voller gevoel.

De borst geven is veel praktischer en ook fijner, maar ik werd er gek van. Ze was zo druk en boos. Ik ben nu weer wat meer uitgerust en heb weer wat meer energie om het nog eens te proberen.
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:32:29 #117
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59682517
Sjak, veel beterschap met Stijn
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59684454
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, sinds Eli leerde optrekken duurde het een week of drie tot hij doordat dat knieën ook gebogen konden worden om dan te gaan zitten. Dus dat gaat redelijk snel.
Chris trekt zich nog maar op tot zijn knieen.. tot staan optrekken lukt (nog) niet zelf..
Hij probeert alleen soms op zijn onderbenen te zitten, met zijn handjes los. En dat is niet altijd makkelijk (blijkt vandaag: achterhoofd vs tv-kastje, achterhoofd vs vloer & voorhoofd vs schuifpuiraam ) Blij dat hij een hard hoofd heeft
pi_59684764
de papa van Gabi is het nu echt even beu

Al 8 weken lang is het "kermis" tussen 17:00 en 23:00.
En ook vanavond weer... we hadden eerder deze week een 8 weken sprong... die is nu voorbij (dat zie je ook aan haar ontwikkeling) maar de onrust tussen 17:00 en 23:00 blijft

Het kan ook komen door papa zijn slaaptekort (afgelopen 2 nachtjes maar 2 x 4 uur) maar wanneer stopt dit nu eens? en kan dat kind gewoon tussen 17:00 en 23:00 vredig zijn en niet 6 uur lang aan papa en mama hangen
Nu is mama ook chagerijnig ...
pi_59685644
tsja, dat zijn net DE uurtjes he.. Sommige kindjes hebben er niet zoveel last van, maar anderen "clusteren" heel veel.. Ze zijn nog maar zo klein, ze kunnen hun frustatie van alle dingen die ze geleerd hebben die dag alleen maar kwijt door te huilen.
Wij hebben ook een paar weken gerommelt, steeds kleine flesjes geven, de speen, de pink. rondlopen, toch maar even laten huilen, en weer troosten.. En echt om de beurt bezig zijn. En ook gewoon even rustig proberen te raken als de ander met de kleine zit en niet te gefrustreerd raken. Is niet altijd makkelijk, maar het is maar tijdelijk!
Het houd uiteindelijk wel weer op. Wanneer? Hier rond de 3a4 maanden. Chris zat aan de hongerige baby voeding, en daardoor iets meer tevreden. Zijn eten en slapen kwam meer in een ritme, dus meer rust over de dag. En vooral niet teveel gedoe overdag met bezoek en uitjes.. Jullie huis is al een hele grote wereld na 9 maanden in mama's buik..
pi_59685667
tinny wat voor voeding heeft gabi? heb je het idee dat er iets is of dat ze honger heeft ofzo?
mama van 3 kids!
  woensdag 25 juni 2008 @ 21:03:33 #122
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59686722
Beterschap Stijn.

Zou fijn zijn als dat lukte Silmarwen. Live drinken is wel makkelijker.

Het is een normale tijd tinny dat ze onrustig is. Hier was dat tot een maand of 4. En eerlijk gezegd vind ik 2 x 4 uur niet zo heel weinig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 25 juni 2008 @ 21:18:20 #123
54772 Silmarwen
pi_59687345
Tinny, wij wisselen hier af. Knut even, ik even, Knut weer even en ik weer even. Ze heeft op het moment reuze honger, maar gelukkig heb ik twee uur bijgeslapen vanmiddag, dus kan ik weer wat meer hebben.
  woensdag 25 juni 2008 @ 21:29:20 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59687770
tja, ik zit hier nu ook met een babietje op schoot... ook brullen als ik haar weg leg en ook regelmatig op schoot even brullen van de krampjes..

Sja, het hoort er gewoon bij in het begin .. Als ik een perfect kind had gewild had ik beter een pop kunnen kopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator woensdag 25 juni 2008 @ 21:31:54 #125
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59687854
Sjak heeeeel veel sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59687874
Gewoon even een dikke voor de kleine Stijn en zijn familie..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_59687906
sjak & schanul, ik lees net pas van stijn, wat een schrik...! maar fijn dat de eerste resultaten er gunstig uit zagen. hopelijk houdt dit zo aan en is hij er gauw weer helemaal bovenop. sterkte ermee!

tinny, valt soms niet mee he, die eerste tijd. 1 houvast: er komt een einde aan deze periode, het is een kwestie van volhouden. vaak komt er vanaf een maand of 3 à 4 echt wat meer rust & ritme in. succes!
  woensdag 25 juni 2008 @ 21:33:41 #128
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59687908
Hang haar in de draagdoek! Dan heb je je handen vrij en heeft je kind lekker contact met je Ik heb heel wat avondjes met Saar in de draagdoek rondgehobbeld
Tinny ga er maar van uit dat het nog een week of 8 duurt voor het ritme ergens op begint te lijken. Alles wat eerder is, is meegenomen
Saartje
pi_59688177
Sjak, wat een verschrikking... bah, wat een angst moeten jullie hebben om je kleine ventje. Ik leef met jullie mee en hoop dat het met een sisser afloopt en dat hij snel weer -gezond en wel- thuis is.
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:22:28 #130
54772 Silmarwen
pi_59689832
Yad heeft trouwens het niet zo op draagdoeken suf genoeg. Een gewone draagdoek vindt ze echt niet fijn, de babybjorn vind ze soms fijn. Wat ik vaak doe is Yade op mijn buik leggen op de manier waarop ze ook in de buik lag en dan een zijden sjaal om haar en mijzelf binden. Dan kan ik niet rondlopen maar heb ik wel mijn handen vrij voor achter de pc. Is al wat natuurlijk. Ze slaapt trouwens nu al een half uur. Ze heeft wel gigantisch geclusterd, maar goed, who cares. Sinds het eerst sinds donderdag geen huilen, gillen en krijsen, alleen heel veel voeden. Heerlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2008 @ 22:24:55 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59689995
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:03 schreef tinny het volgende:
de papa van Gabi is het nu echt even beu

Al 8 weken lang is het "kermis" tussen 17:00 en 23:00.
En ook vanavond weer... we hadden eerder deze week een 8 weken sprong... die is nu voorbij (dat zie je ook aan haar ontwikkeling) maar de onrust tussen 17:00 en 23:00 blijft

Het kan ook komen door papa zijn slaaptekort (afgelopen 2 nachtjes maar 2 x 4 uur) maar wanneer stopt dit nu eens? en kan dat kind gewoon tussen 17:00 en 23:00 vredig zijn en niet 6 uur lang aan papa en mama hangen
Nu is mama ook chagerijnig ...
Wat had je dan verwacht met een baby
pi_59691621
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nou sommige weten echt niet wat er dan op hun afkomen hoor.

maar goed hun zijn met zijn tweeen. mijn man vlucht gewoon naar boven als de kleine huilt die kan daar absoluut niet tegen. zo ook met luiersverschonen. dus als ik zijn vrouw was zou ik maar niet chaggie worden maar in mijn handjes knijpen dat ze een man heeft die helpt.
mama van 3 kids!
pi_59691738
tsja, je mag er toch wel even doorheen zitten, of eens goed chagrijnig van worden? niet zo streng voor die verse ouders hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2008 @ 22:57:21 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59691899
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:53 schreef bixister het volgende:
tsja, je mag er toch wel even doorheen zitten, of eens goed chagrijnig van worden? niet zo streng voor die verse ouders hoor.
Jawel, maar je erover verbazen vind ik wel getuigen van weinig basis kennis mbt babies.
pi_59692379
Sjak, heel veel beterschap voor Stijn, en veel sterkte
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:27:33 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59692902
Sjak, wat een schrik!
Heel veel sterkte.
  donderdag 26 juni 2008 @ 00:02:54 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59693778
Oh Sjak, wat erg! Je stukje is 1 en al herkenning, bah, wat naar voor jullie. Succes, sterkte en ik leef met jullie mee. Zet ´m op met z´n allen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_59696175
Sjak
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:14:13 #139
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59696583
Oooh Sjak, wat naar...
Sterkte voor jullie en beterschap voor de kleine Stijn
.... met gevoel voor drama....
pi_59696590
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel, maar je erover verbazen vind ik wel getuigen van weinig basis kennis mbt babies.
Wat wil je dan als het je eerste is? Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij mij kwam er na de baby alleen een placenta uit en geen gebruiksaanwijzing.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59696678
Heb het idee dat tinny en partner overdonderd zijn met het huilen van Gabi.
Valt ook niet mee als het je eerste kindje is en dat je baby kan huilen weet iedereen maar blijkbaar huilt gabi zoveel dat het hun even teveel word.

Tinny:
Met Maarten zorgde ik er steeds voor dat ik hem vast hield en dat mijn ademhaling heel rustig werd.
Probeer het huilen uit te sluiten denoods door oordopjes oid.
Hou Gabi lekker vast en inplaats van haar stil te krijgen laat haar uithuilen hoe lang het ook duren zal.
Dit hielp bij Maarten. In het begin probeerden wij hem steeds te laten stoppen met huilen door hem te sussen enz. Hielp totaal niet en hij werd alleen maar onrustiger.
Ik liet hem lekker huilen omdat hij het blijkbaar nodig had. Nu heeft hij ook heel soms nog zo'n bui en dan hou ik hem vast en laten hem heerlijk huilen.
Zorg dus vooral dat jezelf rustig bent want als jij druk en gestressed(?) bent dan zal zij echt niet rustig worden.
Het is haar manier om de dag te verwerken en het beste wat je kan doen (tenzij ze wat anders heeft en geen gewone huiluurtjes heeft!!!) is haar lekker vast te houden.
En wat anderen zeggen is wissel elkaar af. Ene keer mama en papa naar bed met oordoppen in en andere weer andersom.
Ik hoop dat dit misschien werkt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2008 08:26:31 ]
pi_59696731
Tinny, heb je al eens gebeld met het CB? Echt als je er doorheen zit met het vele huilen, misschien dat zij echt goede tips voor je hebben.

Misschien is inbakeren iets (dan kan ze niet meer op haar buik slapen), samen met een goede regelmaat? En de avonden staan wel bekend om de huiluurtjes... Ik was altijd blij als het weer tijd was voor de laatste voeding, en dan hop naar bed.
Nu is Jen haar bedtijd rond een uur of 6, maar net of ze wel of niet moe is. Gister hield ze het opeens toch vol tot 8 uur. Helemaal vrolijk was ze nog (behalve bij het nagels knippen).

Ik kan trouwens nog wel een tip gebruiken omtrent nagels knippen. Hier moeten we dus met zn 2en zijn om Jen haar vingernagels te kunnen knippen. M. houd 1 arm in bedwang en dan moet ik de andere hand in een houdgreep houden om de nagels te kunnen knippen. Het is een regelrecht drama hier.
pi_59696774
Ik zing voor Maarten tijdens het knippen
Ik zing steeds z'n naam in allerlei toonhoogtes En heel langzaam. Maaaarrrtteeeennn en af en toe een Lalala tussen oid
Vreemd genoeg werkt het en ik kan z'n nagels (voet en hand) redelijk vlot knippen zo.
Hij let meer op mijn zingen dan op het knippen en dat gaat nog steeds best goed

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2008 08:37:05 ]
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:40:29 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59696806
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Idd 2 keer 4 uur is acht uur slaap hoor, zelfs zonder kind sliep ik nog minder

Sjak! Wat een schrik, hopelijk gaat het snel beter ....
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59696859
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Idd 2 keer 4 uur is acht uur slaap hoor, zelfs zonder kind sliep ik nog minder

Sjak! Wat een schrik, hopelijk gaat het snel beter ....
Oh, maar aan weinig slapen wen je vrij snel hoor. Ik merk dat ik pas chago wordt als ik minder dan 3 uur slaap krijg. Maar met 4 of 5 uur slaap op een nacht kan ik er toch weer fris en fruitig tegenaan.
Maar ik denk dat het scheelt dat ik 's nachts mn bedje niet uit hoef. Als Jen wakker is dan hoef ik haar alleen maar op te pakken en naast me te leggen, borst bloot en vaak val ik dan in slaap, of ik sudder een beetje door.
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:47:43 #146
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59696893
Ticootje, ik heb Devin z'n nagels nog nooit geknipt, ik durf het niet omdat hij geen seconde stilzit. Vijlen werkt een stuk beter, maar soms doe ik er een week over om bijvoorbeeld al zijn teenageltjes te doen. Stukje per keer. Oh ja, en soms grijp ik mijn kans en bijt ik stiekem zijn vingernagels af tijdens een spelletje "ik ga nu met mama's huig spelen"
.... met gevoel voor drama....
pi_59696927
Aan de ene kant wilde ik ook zeggen van wat had je dan verwacht oid maar daar hebben hun en vooral Gabi niets aan.
Gaat mij vooral om hun kindje.

Moet toch ook even zeggen dat ik "dat kind" wel heel naar vind klinken. Wilde het eerst niet zeggen maar moet het even kwijt.

Ik hoop dat mijn tip helpt en anders wat Tico zei dat je naar het CB oid gaat bellen. Misschien hebben hun tips.

Succes!!
pi_59697143
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:47 schreef Kersjes het volgende:
Ticootje, ik heb Devin z'n nagels nog nooit geknipt, ik durf het niet omdat hij geen seconde stilzit. Vijlen werkt een stuk beter, maar soms doe ik er een week over om bijvoorbeeld al zijn teenageltjes te doen. Stukje per keer. Oh ja, en soms grijp ik mijn kans en bijt ik stiekem zijn vingernagels af tijdens een spelletje "ik ga nu met mama's huig spelen"
veilen, check. Waarom denk ik daar zelf niet aan?
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:11:34 #149
54772 Silmarwen
pi_59697238
Ik ben ook echt verbaasd met hoe weinig slaap je kunt functioneren. Vier uur lukt me nog, drie uur is echt te weinig en met 5 a 6 uur ben ik al erg blij. Normaliter sliep ik 8 a 9 uur.
pi_59697317
Hier werd in het begin ook veel gewisseld tussen mij en mijn vriend om Liande te troosten. Zo kon de ander even op adem komen.
Want helaas, zoals je hier dus leest is het eerder normaal gedrag voor een baby dan abnormaal
Verder sluit ik me gewoon aan bij de andere tips.

Nagels knippen is hier ook steeds een drama. Inderdaad met z'n tweetjes en in bedwang houden. Maar 't moet toch echt eens in de twee-drie weken gebeuren helaas
Vijlen lukte hier niet meer goed sinds ze dat baby-weke kwijt waren. Qua hardheid zijn het nog geen volwassen nagels maar toch al een hele poos een stuk harder dan toen ze pasgeboren (<8w) was.

Ow, en slaapgebrek went hier nog steeds niet hoor... wat zou ik graag een keertje aan 8 uur slaap komen. Maar dan zou ik bijna eerder dan Liande in bed moeten en dan moet zij ook nog meewillen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')