quote:Op maandag 23 juni 2008 20:32 schreef tinny het volgende:
hier hebben we last van de ....8 weken sprong denk ik...
ze is de hele dag al huilerig en eet slecht(halve flessen)en nu na de fles van 19:00 uur is er geen land mee te bezeilen....
ze wil alleen maar tegen mijn borst gedrukt/houden worden en klampt zich werkelijk waar vast aan mijn t-shirt....ik moet ook blijven lopen anders wordt t brullen...hen nu de laptop op de bar gezet... typ wat woordjes loop een stukje typ wat woordjes etc...nu na 1 uur zo rond banjeren wordt ze wat rustiger merk ik ...
ik hoop niet dat dit zo lang gatt duren (donderdag is ze 8 weken)
quote:Op maandag 23 juni 2008 20:48 schreef Deepfreeze het volgende:
tinny.. Als het een sprongetjes is: de eerste paar sprongen duren niet zo heel lang.. Wat het ook is, hopelijk is Gaby snel weer happy..
Nijna, leuk is dat he.. Het gaan steeds meer echte mensjes lijken![]()
Chris heeft gelukkig een hele gemiddelde haardos
En heeft niet de fluffie biljjartbal van mams (tot 2 jaar) geerfd![]()
Maar dat is helemaal goedgekomen hoor
quote:Op maandag 23 juni 2008 21:15 schreef tinny het volgende:
ik vind 1 z'on dag al slopend...
quote:Op maandag 23 juni 2008 21:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
tinny..ff bij de werkende (vaat)wasmachine of droger staan werkt vaak wel om ze net zo soezig te krijgen dat ze zich over kunnen geven aan de slaap. Succes
Ja dat staat ie al een paar dagen, en wil ik eigenlijk helemaal niet weten..quote:
Ik heb Lilah nooit laten huilen en die gaat ook nog steeds gewoon naar bed zonder problemen. Ze zijn echt nog niet oud genoeg om er een spelletje van te maken volgens mij. Ik heb ooit eens een link van een artikel geplakt waarin stond dat als je jonge babies niet liet huilen je sneller een vertrouwensband met ze kreeg, en dat je dat juist kon schaden door ze wel te laten huilen. Nou lijkt dat tweede me wellicht iets overdreven, maar voor het eerste is wel wat te zeggen. Dus ik zou me geen zorgen maken over die 5 minuten rondlopenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:14 schreef tinny het volgende:
wat ik me wel afvraag/bang voor ben dat ik van verschillende andere (ook jonge)ouders hoor dat je de baby ook wel eens moet laten doorhuilen (15 minuten) Nu hebben we dit 2x maal geprobeerd bij gabi maar we vonden het beide geen succes...
Dientengevolge pakken we haar nu altijd op als ze huilt in haar bed, en doen een troostloopje (5-10 minuten) en dan valt ze weer in slaap...
Aan de ene kant denk ik... laat ze maar lullen onze kleine spruit is nog geen 8 weken en ik vind het zielig
Aan de andere kant maak ik me wel een beetje zorgen dat ze er aan gewend raakt (al die aandacht) en dat ze dan nooit meer zonder kan...
ik weet het is een bekend probleem maar je hoort hier zoveel tegenstrijdigheden over...
Ik heb ook niet gekekenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:23 schreef Ynske het volgende:
@ DaviniaHR,
ik las in t kledingrecycletopic van t besnijden van Eli.
Nu vroeg ik me af, vond je dat zelf niet eng?
kan ik me goed voorstellenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:42 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gekekenIk heb mijn zus diep in de ogen gekeken, en de meneer zei ook meteen "moeder, het is gebeurd"
Ik heb wel het idee dat hij er niet bijster veel last van heeft gehad. Kind was echt lamstraal bezopen. (Had een kwartiertje vooraf 5 druppels wijn gehad, en na afloop weer). Zo'n pasgeboren hummel (8 dagen) die dan nog duffer uit zijn ogen kijkt, vond ik het ergst, eigenlijk. (en de enorme stuwing omdat meneer zijn dronkenschap eraf sliep en ik de stekker van mijn kolf thuis vergeten was (we waren bij mijn vader voor de ceremonie))
Tico, heel goed dat je ff hebt overlegd (en niet alleen van de mensen van Fok bent uitgegaan)
Mag je wel al oefenen met een lepeltje mbv rijstebloem en zo? Dan kan je van gekolfde melk een papje maken, en krigt ze toch wat oefening.
Sil, ik hoop dat Yade geen allergieėn heeft en dat dat snel duidelijk wordt. En als ze wel KMA heeft, dan is het ook klaar met de bv, dus. Is dan het beste voor jullie. (Had je een kolf gekocht of enkel gehuurd?)
Krijg je eigenlijk nog onderzoeken waarom Yade te vroeg was gekomen?
Hopelijk kan je vanmiddag wat bijslapen!
Weet je, eigenlijk is het ook nog een stukje ontkenning van mijn kant. Iedere keer heb ik zoiets van, is het wel echt zo... Misschien hebben we het toch verkeerd en is ze helemaal niet allergisch. Maar dan denk ik toch even terug naar de dag dat kippenei op het menu stond en daar ben ik zo van geschrokken. Ook is het een evrschil van dag en nacht hoe Jen de eerste 2 maanden was en nu. Ze had zo vreselijk veel last van haar buikje en ze had helemaal schrale wangen. En dan weet ik gewoon dat het echt zo is.... Maar ik vin het gewoon zo vervelend!quote:Juist bij een voedselallergie is het advies pas met 6 maanden te starten met bijvoeding.
Als ze tot 6 maanden volledige borstvoeding hebben gehad is de kans op het ontwikkelen van andere (voedsel)allergieen kleiner.
Het advies is dus om niets bij te geven en pas met 6 maanden te starten met groente, fruit en rijstebloem.
Uiteindelijk is het je eigen keus als je eerder dan die 6 maanden iets geeft.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:59 schreef p_iglet het volgende:
en kwartje nu gevallen ticootje??
moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat je af en toe erg selectief eigenwijs bent... dat vanaf 6 maanden bijvoeden zeker bij allergieen komt hier ongeveer dagelijks voor bij, maar toch heb je jen al van alles gegeven, fruitdrank, ijs, banaan.... En dan ook echt dingen die uit heel veel verschillende dingen bestaan wat dus nog meer kans op reacties geeft... Ja 1 hapje is ook bijvoeding....
edit: mijn reactie is getypt voordat jij je onderste gedeelte van je reactie erbij ge-edit hebt
wat is er nu belangrijker? een kind volstoppen met eten wat je de rest van haar leven kunt blijven doen? of voorkomen dat ze een grote allergie ontwikkeld?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eigenwijs komt me heel bekend voor in de oren.
![]()
Ik vind het gewoon stom dat ik Jen niets mag geven. En ik vind het gewoon stom dat ze allergisch is.![]()
![]()
Natuurlijk is Jen haar gezondheid het aller belangrijkste! Maar het is wel stom!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat is er nu belangrijker? een kind volstoppen met eten wat je de rest van haar leven kunt blijven doen? of voorkomen dat ze een grote allergie ontwikkeld?
ik ben allang blij dat mijn ouders er ontzettend allert op waren dat ik geen melk en kleurstoffen binnenkreeg, heeft me heel wat rust gegeven ipv
de vele jankbuien die ik had van de pijn
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Natuurlijk is Jen haar gezondheid het aller belangrijkste! Maar het is wel stom!
Ik denk dat ik met mijn stom iets verkeerd over kom... Dat is het gevaar van woorden schrijven inplaats van ze te zeggen, nu zie je niet goed wat ik bedoel.quote:
Ik kan het me heel goed voorstellen dat je het niet leuk vindt Tico, want het is ook gewoon niet leuk om je kind EN jezelf dingen te moeten ontzeggen die een ander wel mag / zal mogen en daar mag je best ff teleurgesteld over zijn hoor. Maar hoe langer je het nu volhoudt, hoe minder kans er is dat je het later nog veel strenger moet doen en als Jennifer zichzelf ervan bewust is dat ze bepaalde dingen niet mag. Dus volhouden en kop op!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:10 schreef Ticootje het volgende:
Natuurlijk is Jen haar gezondheid het aller belangrijkste! Maar het is wel stom!
Dat is het ook! Maar af en toe is dat zo vreselijk moeilijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:21 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ik kan het me heel goed voorstellen dat je het niet leuk vindt Tico, want het is ook gewoon niet leuk om je kind EN jezelf dingen te moeten ontzeggen die een ander wel mag / zal mogen en daar mag je best ff teleurgesteld over zijn hoor. Maar hoe langer je het nu volhoudt, hoe minder kans er is dat je het later nog veel strenger moet doen en als Jennifer zichzelf ervan bewust is dat ze bepaalde dingen niet mag. Dus volhouden en kop op!
Zijn dit soort tips niet juist handig om wel hier (of een ander voedslgerelateerd topic te zetten?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:23 schreef p_iglet het volgende:
ticootje tuurlijk is het rot, zeker met dieet etc.
Maar je kwam nu echt over als een stampvoetende, krijsende peuter.
Je houd het al 4 maanden vol, dus die 1,5 maand kan er ook nog wel bij.
Overigens het aanbod voor recepten of merken van allergie vrije producten staat nog steeds. Dan PM maar.
chips, paella, biefstuk zie ik het probleem niet zonder ei en melk eigenlijk....
mayonaise hebben ze eivrij bij de natuurwinkel, pizza zonder kaas is zelfgemaakt ook lekker... alleen kant en klare filet americain word lastig.
Echt?? Die ga ik dus echt halen! Ik mis mijn patatjes met mayo. chips is er ook wel, maar niet alle smaken van lays. En helaas is lays best dominant op de chipsmarkt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:23 schreef p_iglet het volgende:
ticootje tuurlijk is het rot, zeker met dieet etc.
Maar je kwam nu echt over als een stampvoetende, krijsende peuter.
Je houd het al 4 maanden vol, dus die 1,5 maand kan er ook nog wel bij.
Overigens het aanbod voor recepten of merken van allergie vrije producten staat nog steeds. Dan PM maar.
chips, paella, biefstuk zie ik het probleem niet zonder ei en melk eigenlijk....
mayonaise hebben ze eivrij bij de natuurwinkel, pizza zonder kaas is zelfgemaakt ook lekker... alleen kant en klare filet americain word lastig.
Machteloos voel je je dan hé?!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ok gisteren was echt afschuwelijk. Ze heeft 's avonds in totaal zo'n 4 a 5 uur gehuild. Soms echt hysterisch, krijsen en gillen, beentjes optrekken en wapperen. Ze had echt duidelijk krampjes, waar ze sinds donderdag al last van had en veel ook. Ze heeft sinds donderdag vreselijk veel gehuild en slecht geslapen. Ik kon haar niet bijhouden met de borst en dus kreeg ze kunstvoeding. Rond 22:00 viel ze eindelijk in slaap na in bad te zijn geweest en op onze armen te hangen en ik moest haar zelfs wakker maken om 03:00 omdat ze echt wat moest eten. Dat was weer kunstvoeding en daarna viel ze als een blok in slaap. Vanochtend weer kunstvoeding gegeven en zie daar, geen krampjes, geen gehuil en gekrijs maar gewoon onze vrolijke Yade.
Ik ben nu toch bang dat ze misschien wel degelijk allergisch is of intolerant voor iets. We houden het vandaag dus bij kunstvoeding en morgen overleggen we met de kinderarts. Ik ga niet weer voor een lactose vrij dieet. Dat is zo enorm lastig en moeilijk, en voor je het weet eet je wat verkeerds en moet zij er onder leiden. Mocht de kinderarts mee gaan in onze conclusie stoppen we met de borstvoeding en blijven we gewoon hypo allergene kunstvoeding geven. Rustiger voor haar en voor mij.
Dat kan ik me niet meer herinnnerenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:47 schreef Kersjes het volgende:
Davinia, 5 druppels wijn??
Da's best veel!
Hoe vond je man het, heeft hij wel gekeken?
Lijkt mij ook vreselijk eng om te zien..quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet meer herinnnerenVolgens mij wel, maar was er weinig te zien. Het gaat zo snel, in een paar seconden is hij klaar en is het verbonden.
Netjes een verbandje eromheen. Het eikeltje is vrij dus plassen gaat normaal. Na een paar dagen gaat het verbandje eraf en geneest het netjes. Schoonhouden is dus geen probleem, gewoon wassen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lijkt mij ook vreselijk eng om te zien..
Maar als het dan is verbonden... hoe gaat het dan met plassen? En schoonhouden?
Dat veschilt per stroming binnen het jodendom. In orthodoxe kringen gebeurt het altijd zo, in liberale omgeving gebeurt het vaak wel met plaatselijke verdoving. Een paar druppels wijn is echter zeer effectief.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:56 schreef sombie het volgende:
Ik ben echt heel verbaasd over die 10 druppels wijn. Gebeurt dat altijd op die manier of wordt er ook wel een plaatselijke verdoving of iets dergelijks gebruikt.
Het was ook éénmalig. Daarna heeft hij geen druppel meer gehadquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:33 schreef marit1978 het volgende:
jeetje, echt nooit geweten dat ze daar wijn voor gebruikten!
ongelooflijk eigenlijk, en wij maar moeilijk doen over of je nou al wčl of niet bij 5mnd al een inieminiehapje fruit mag geven!
Toen mijn neefje besneden werd waren we net te laat, vanwege file. Maar, zei mijn zus, we hadden toch niets kunnen zien omdat alle mannelijke aanwezigen er met hun neus bovenop stondenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:42 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gekekenIk heb mijn zus diep in de ogen gekeken, en de meneer zei ook meteen "moeder, het is gebeurd"
Ja, dat is precies waarom ik zo verbaasd was!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:33 schreef marit1978 het volgende:
jeetje, echt nooit geweten dat ze daar wijn voor gebruikten!
ongelooflijk eigenlijk, en wij maar moeilijk doen over of je nou al wčl of niet bij 5mnd al een inieminiehapje fruit mag geven!
Erg leuke film!!!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:18 schreef Kersjes het volgende:
Hahaha, ik moet door dat hele besnijdenis + wijn -verhaal ineens denken aan de filmklassieker "Robin Hood: Men in Tights"Let's get verschniked!
![]()
Je moet hem gezien hebben heb ikzelf 'n keer of 100 gedaan
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:09 schreef hestria het volgende:
hier zijn we weer terug van het CB. Meneer heeft het heel goed gedaan, 1ste prikje was geen probleem, hij huilde niet eens!! 2de deed wel pijn maar dat was zodra ze klaar was en maseerde ook weer over. Nu ligt hij uitgeput in bed. Al met al is hij vanaf 13:00 tot 16:00 wakker geweest. gecombineerd met dat ie vanochtend ook een half uur van zijn slaap heeft moeten missen, zorgde ervoor dat hij zijn ogen echt niet meer open kon houden.
Hij is ook flink gegroeit weer, is nu 4,5 maand en weegt 8295 gr en is 67 cm. nog steeds boven het gemiddelde.
jouw frummeltje is klein en die van mij is een papzakquote:Op woensdag 25 juni 2008 08:45 schreef p_iglet het volgende:
[..]das gewoon meer als Pepijn nu, en die wordt volgende week 1
mijn frummeltje is geloof ik echt klein
Volgens mij niet. Jen in elk geval niet. Slapen is voor kleine babies en Jen is al heeeel groot. Dat zelfde geldt voor liggen, want zitten is stoer en staan is nog stoerderderder.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:35 schreef tinny het volgende:
gaan babies nu juist meer slapen naarmate ze iets ouder worden?
mmhh tinny wel, zijn wekker gaat om 6:15, dus flessen tussen 03:00 en 05:00 zorgen voor heeeelll weinig nachtrust bij tinny... (en de ervaring leert dat bij 3 van dit soort nachten tinny "collapsed" op zijn werkquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:18 schreef hestria het volgende:
niet erg vind om er om 6:00 uit te gaan en manlief vind het niet erg als ie rond 4:00 een flesje moet geven.
Ik weet niet of ze meer gaan slapen, maar de slaapjes woren anders verdeeld. Eerst is het echt een weerkend ritme per 3 uur van eten en slapen, en dan gaan ze steeds minder overdag slapen en doen dat dan dus s nachts, dus da krijg je twee "maaltijden" tussen slaapjes en langer spelen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:35 schreef tinny het volgende:
gaan babies nu juist meer slapen naarmate ze iets ouder worden?
Same here. Bij ons was het schema heel lang 20.00-24.00-08.00 en dat werkte echt perfect voor ons en voor Ethanquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Hestria, Chris zijn natuurlijke ritme was ook 19.00 -4.00-7.00 fles.. Maar door hem rond 23.00 wakker te maken kon hij door tot 7.00 Was wel fijn voor de nachtrust.
Volgens mij he, maar dat heb ik zo ervaren, kan je haar best een keer wat minder voorzichtig in het bedje proberen te leggen als je zorgt dat het licht op haar kamer zo goed als uit is. Als ze eenmaal echt in slaap is wordt ze misschien nog wel even wakker, maar gaat ze waarschijnlijk gewoon weer slapen omdat het donker is en ze weet dat ze dan moet slapen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:34 schreef tinny het volgende:
Ik zit net een beetje te kijken naar die slaapzakjes maar...
- Gabi spuugt nog wel regelmatig wat, dat betekent dat heel die slaapzak de was in moet? Dus misschien 2 kopen?
- Gabi slaapt s'avonds nog wel wat moeilijk in , dus nemen we haar op de arm/borst en leggen haar dan slapend (op haar BUIK) heeelll voorzichtig in het bedje maar kan dat ook nog met die slaapzak?? of moet je dan allemaal hanessen om dat ding nog aan te krijgen? (en ze wakker wordt van al dat gehannes)
Sjakquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:41 schreef sjak het volgende:
Stijn heeft ons gisteren behoorlijk laten schrikken. Hij had ineens hele hoge koorts (39,8). De huisarts wilde hem graag even zien en heeft ons toen doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat hij de kinderarts even naar hem wilde laten kijken. Zo'n ukkie mag namelijk helemaal geen hoge koorts hebben. De kinderarts vertrouwde het helemaal niet en heeft hem gelijk opgenomen met een verdenking op hersenvliesontsteking![]()
Ze hebben meteen een ruggenprik gedaan, bloed afgenomen en alles op kweek gezet wat ze maar konden bedenken. Nu moet hij in ieder geval drie dagen blijven. Hij krijgt antibiotica via het infuus. De eerste uitslagen zijn nu wel al binnen en die lijken allemaal erg mee te vallen. De koorts is gelukkig ook gezakt. Hij is alleen nog erg moe en ziet heel bleek.
Pfff, dus ik zit weer in het ziekenhuis.
Chris trekt zich nog maar op tot zijn knieen.. tot staan optrekken lukt (nog) niet zelf..quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:01 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, sinds Eli leerde optrekken duurde het een week of drie tot hij doordat dat knieėn ook gebogen konden worden om dan te gaan zitten. Dus dat gaat redelijk snel.
Wat had je dan verwacht met een babyquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:03 schreef tinny het volgende:
de papa van Gabi is het nu echt even beu![]()
Al 8 weken lang is het "kermis" tussen 17:00 en 23:00.
En ook vanavond weer... we hadden eerder deze week een 8 weken sprong... die is nu voorbij (dat zie je ook aan haar ontwikkeling) maar de onrust tussen 17:00 en 23:00 blijft![]()
Het kan ook komen door papa zijn slaaptekort (afgelopen 2 nachtjes maar 2 x 4 uur) maar wanneer stopt dit nu eens? en kan dat kind gewoon tussen 17:00 en 23:00 vredig zijn en niet 6 uur lang aan papa en mama hangen![]()
Nu is mama ook chagerijnig ...
nou sommige weten echt niet wat er dan op hun afkomen hoor.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht met een baby
Jawel, maar je erover verbazen vind ik wel getuigen van weinig basis kennis mbt babies.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:53 schreef bixister het volgende:
tsja, je mag er toch wel even doorheen zitten, of eens goed chagrijnig van worden? niet zo streng voor die verse ouders hoor.
Wat wil je dan als het je eerste is? Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij mij kwam er na de baby alleen een placenta uit en geen gebruiksaanwijzing.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, maar je erover verbazen vind ik wel getuigen van weinig basis kennis mbt babies.
Iddquote:Op woensdag 25 juni 2008 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht met een baby
Oh, maar aan weinig slapen wen je vrij snel hoor. Ik merk dat ik pas chago wordt als ik minder dan 3 uur slaap krijg. Maar met 4 of 5 uur slaap op een nacht kan ik er toch weer fris en fruitig tegenaan.quote:Op donderdag 26 juni 2008 08:40 schreef Vivi het volgende:
[..]
Idd2 keer 4 uur is acht uur slaap hoor, zelfs zonder kind sliep ik nog minder
Sjak! Wat een schrik, hopelijk gaat het snel beter ....
veilen, check. Waarom denk ik daar zelf niet aan?quote:Op donderdag 26 juni 2008 08:47 schreef Kersjes het volgende:
Ticootje, ik heb Devin z'n nagels nog nooit geknipt, ik durf het niet omdat hij geen seconde stilzit. Vijlen werkt een stuk beter, maar soms doe ik er een week over om bijvoorbeeld al zijn teenageltjes te doen. Stukje per keer. Oh ja, en soms grijp ik mijn kans en bijt ik stiekem zijn vingernagels af tijdens een spelletje "ik ga nu met mama's huig spelen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |