Rehab ging toch al over haar alcohol verslaving?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:54 schreef SEMTEX het volgende:
Nope, toen ze begon met zingen zag ze er ook nog prima uit (ten tijde van Back to black bijv.), toen ze bekender werd begon ze zich eenzaam te voelen en trok ze figuren als ze die Blake Fielder-Civil aan en begon het drugsgebruik toe te nemen..
quote:Met het succes komen ook de problemen en komt Winehouse vooral in het nieuws met haar drank- en drugsgebruik. Het nummer Rehab gaat erover dat iedereen wil dat ze afkickt van haar hevig alcoholgebruik. Dit vindt zij zelf niet nodig. Toch laat ze verstek gaan op Pinkpop 2007 omdat ze stomdronken is, waarop Krezip haar plaats inneemt. Ook haar concert op het North Sea Jazz Festival, gepland voor zondag 15 juli 2007, vindt geen doorgang, officieel door oververmoeidheid. Marcus Miller wordt de vervangende act. Het uitverkochte concert op 22 oktober 2007 in de Heineken Music Hall gaat wel door, maar Winehouse wekt de indruk dat ze niet helemaal nuchter is.
Tijdens de uitreiking van de MTV Europe Music Awards op 1 november 2007 in München treden diverse grote internationale artiesten op, maar toch weet zij het meeste op te vallen. Presentator Snoop Dogg kondigt haar als volgt aan: "She didn't go to rehab, she came out here to sing (...)". Winehouse wekt de indruk niet helemaal nuchter op het podium te staan[1].
Op 13 november 2007 reist een journalist van het maandblad MOJO naar Birmingham af; het concert in de NIA wordt door pers en publiek gekraakt en omdat Winehouse niet in staat is de geplande vragen te beantwoorden rest er niets anders dan terug te blikken op het interview uit 2004.
Ik kende haar ervoor ook niet!quote:Op maandag 20 juni 2011 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
Je hebt gelijk, ik bedoel ten tijde van het album 'Frank'. Pas tijdens 'Back to black' heeft ze zich ook zo'n gek suikerspin kapsel aangemeten.
Wiki:
Die concertbezoekers staan haar voor niets uit te fluiten? Wat denk je dat hun verwachtingen waren?quote:Op maandag 20 juni 2011 13:55 schreef sp3c het volgende:
mjah ... je kunt niet zeggen dat ze de verwachtingen niet waargemaakt heeft
Het is ook een gegeven dat mensen in creatieve 'beroepen' meer naar alcohal en andere drugs hangen dan archivarissen en belastinginspecteurs. Het is echt niet alleen de muziekwereld, natuurlijk is het daarin makkelijk te krijgen, maar dat is een beetje kip en ei-verhaal. Als je ergens meerdere kunstenaars tegenkomt ben je al bijna bij de goeie drugs.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik kende haar ervoor ook niet!Maar dat zegt natuurlijk niks over haar bekendheid, meer over mijn beperkte muziekkennis op Jazz/ Pop gebied.
Ze zal er in ieder geval wel 'aanleg' voor hebben gehad. Het is natuurlijk een beetje simpel om alles op de (ongetwijfeld grote) werkdruk en (ongetwijfeld grote) hebberigheid van de platenmaatschappij en andere te wijten.
Ik heb wel iets van medelijden met haar. Jezelf zo naar de k*nker helpen vind ik altijd zielig.
Het zou mij verbazen als ze daar een nuchter nachtegaaltje hadden verwacht. Heb diverse opnames gezien waar dat mens op het podium te bezopen was om zich haar eigen naam te herinneren.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die concertbezoekers staan haar voor niets uit te fluiten? Wat denk je dat hun verwachtingen waren?
klinkt beter dan mvr zeikhuisquote:Op maandag 20 juni 2011 15:19 schreef Smulbaard het volgende:
Wie interesseert het überhaupt een snars of die reutelende vogelverschrikker van het podium klettert.
Wat mensen er in zien ontgaat mij volledig.
Een optreden van die vleermuis klinkt voor mij ongeveer zo:
Dit noem jij heel middelmatig?quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:59 schreef HeatWave het volgende:
Probleem is dat de popmuziek zo uitgehold is tegenwoordig dat zelfs een hele middelmatige zangeres als ons alles eemie als goed bevonden kan worden.
ja, die nasale kutstem is echt meteen een afknapper van jewelste, tel die mateloos irritante kutnummers erbij en we zullen dr niet missen.. wat een graf "artiest"quote:Op maandag 20 juni 2011 16:14 schreef mane het volgende:
[..]
Dit noem jij heel middelmatig?
Nee, het is echt zonde, voor haar en haar talent.
nee het is ranzig.quote:
Zonder alcohol en drugs was er minimaal de helft minder aan muziek gemaakt.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wat ik wel knap vind is hoe ze ooit die muziek en die liedjes geschreven heeft. In die spaarzame momenten waarop ze nuchter is?
quote:Op maandag 20 juni 2011 16:22 schreef HeatWave het volgende:
Al dr nummers zijn slechts "co-written by" dus ze zal ergens een "oe, yeah" hebben bijgedragen gok ik zo.
Het zit je wel dwars hequote:Op maandag 20 juni 2011 16:22 schreef HeatWave het volgende:
Al dr nummers zijn slechts "co-written by" dus ze zal ergens een "oe, yeah" hebben bijgedragen gok ik zo.
Dat is dan ook wel weer zo. Peace men!!quote:Op maandag 20 juni 2011 16:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zonder alcohol en drugs was er minimaal de helft minder aan muziek gemaakt.
Als ze de pijp uit is, vindt iedereen haar geweldig en is iedereen weer een fan.quote:het grote voordeel voor haar fans is dat als ze de pijp uit is krijg je der voor 4.95 op een verzamel cd.
Bron: http://www.demorgen.be/dm(...)n-niet-meer-op.dhtmlquote:Amy Winehouse treedt komende jaren niet meer op
Amy Winehouse is door haar management op non-actief gezet en zal "jarenlang" niet meer op een podium verschijnen. Dit besluit nam haar manager nadat Winehouse het voorbije weekend een lading drank in de concertzaal had binnengesmokkeld (en soldaat gemaakt) vlak voordat ze de mist in ging in Belgrado.
Het is de eerste keer dat manager Ray Cosbert op die manier ingrijpt. Nooit eerder heeft hij Winehouse vermaand, hij oordeelde immers dat hij daar niet de geschikte man voor was.
Voor haar gezondheid
Maar omwille van haar gezondheid draagt hij haar nu op voor onbepaalde tijd te stoppen met optreden. Alle concerten tijdens haar Europese tournee, die in Belgrado begon, zijn geannuleerd.
"Het was de voorbije jaren moeilijk voor hem om toe te kijken hoe ze zich telkens weer in de problemen werkte. Maar nu is de maat vol. Amy stapt er uit en nu kan het voor jaren zijn", stelt een bron uit de omgeving van de zangeres in The Sun.
Ultieme vernedering
"Ray heeft tien jaar van zijn leven in deze bijzonder getalenteerde zangeres geïnvesteerd. Maar hij is haar vader niet, en hoe dwing je een miljonair dat ze haar leven moet veranderen? Dit is voor haar de ultieme vernedering. Ze moet dringend opnieuw in een ontwenningsprogramma, weg uit Londen en met voltijdse begeleiding. Dat kan jaren duren, maar dat kan ze zich veroorloven".
bronquote:'Amy Winehouse werd podium opgeduwd'
Laatste update: 22 juni 2011 12:10 info
AMSTERDAM - Amy Winehouse had niet op willen treden op de avond van haar geplande comebackoptreden in Belgrado, maar ze zou door bodyguards het podium opgeduwd zijn.
Foto: Wenn.com
Dat meldt Ana Zoe Kida vandaag tegen de Britse krant The Sun. Kida is zangeres van de Servische band Zemlja Gruva en was zaterdag backstage aanwezig toen Winehouse het podium opging. “Ze wilde niet en schopte schennis terwijl ze probeerde te ontsnappen.”
“Het was verontrustend om te zien”, voegt de Servische muzikante eraan toe. “Ze had duidelijk hulp nodig.”
Een woordvoerder van Amy Winehouse ontkent de beweringen van Kida en zegt dat Winehouse vrijwillig het podium opliep. Op videobeelden van het optreden ziet de zangeres er echter verward uit.
geeft de tekst 'zuigen kreng!' toch een andere betekenisquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:14 schreef simmu het volgende:
[..]
bron
kennelijk speelt er wel e.e.a. op de achtergrond
Weer een nieuwe dimensie in dit toch al dubieuze, lang slepende verhaal. Ik heb me steeds afgevraagd waarom haar management dit allemaal heeft toegelaten. Als dit bericht waar is - en waarom zou die Servische zangeres liegen - dan heeft die manager van Winehouse heel wat uit te leggen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:14 schreef simmu het volgende:
bron
kennelijk speelt er wel e.e.a. op de achtergrond
Vermoedelijk omdat de beste dame beterschap had beloofd, en dan toch weer stomlazerus bij het concert aankomt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
Weer een nieuwe dimensie in dit toch al dubieuze, lang slepende verhaal. Ik heb me steeds afgevraagd waarom haar management dit allemaal heeft toegelaten. Als dit bericht waar is - en waarom zou die Servische zangeres liegen - dan heeft die manager van Winehouse heel wat uit te leggen.
Welke manager zou nu nog de gok willen nemen om een paar ton in PR aan deze dame te besteden ? Zelfs in haar hoogtijdagen stond ze op het podium vocht tot zich te nemen met een niet te verwaarlozen alcoholisch aandeel, en het is alleen maar erger geworden, terwijl ze duidelijk niet echt bereid is om af te kicken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:58 schreef thumbnail het volgende:
Ze neemt toch gewoon een andere manager?
Ik denk niet dat ze ooit nog de oude wordt, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:42 schreef lezzer het volgende:
Als ze over tien jaar weer zo terug komt ->![]()
Fantastische zangeres, zelfs strontlazerus nog zo muzikaal als de neten. Echt doodzonde wat er met haar gebeurt.
De vrouwelijke George Best van de muziek. Enorm getalenteerd en dan je leven zo invullen. Doodzonde.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze ooit nog de oude wordt, eerlijk gezegd.
Winehouse is toch geen uitzondering in die wereld?quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:36 schreef mvdejong het volgende:
Welke manager zou nu nog de gok willen nemen om een paar ton in PR aan deze dame te besteden ? Zelfs in haar hoogtijdagen stond ze op het podium vocht tot zich te nemen met een niet te verwaarlozen alcoholisch aandeel, en het is alleen maar erger geworden, terwijl ze duidelijk niet echt bereid is om af te kicken.
Dankzij het downloaden moet momenteel het grootste deel van de inkomsten van een artiest uit het live-werk komen, en zie nu nog maar eens een plek van enige omvang/allure te vinden dat haar wil laten optreden zonder een refund&boete clausule in het contract. En welke manager zou dat aandurven ?
Uhuhquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:42 schreef lezzer het volgende:
zelfs strontlazerus nog zo muzikaal als de neten
Het komt niet zovaak voor dat een artiest die een live-concert moet geven dermate onder invloed is van wat dan ook dat hij/zij niet in staat is tot enige performance.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Winehouse is toch geen uitzondering in die wereld?
Waar staat precies "strontlazerus in belgrado"?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:00 schreef very het volgende:
[..]
Uhuh![]()
Niet bepaald een muzikaal hoogstandje dit.
Denk inderdaad dat ze ook wel wat geinjecteerd had, alle symptomen waren in ieder geval aanwezig.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:58 schreef opgebaarde het volgende:
noooo way dat ze alleen alcohol op had
Titel van het filmpje?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Waar staat precies "strontlazerus in belgrado"?
Het is ook niet alleen haar eigen toekomst die ze verpest, ze maakt op deze manier ook haar muzikanten werkeloos.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:30 schreef Hukkie het volgende:
De leden van haar band zullen vast ook niet vrolijk worden, keer op keer hetzelfde gemekker.
Risico van het vak.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen haar eigen toekomst die ze verpest, ze maakt op deze manier ook haar muzikanten werkeloos.
Jawel, ik weet dat je als muzikant nooit echt zeker bent, maar toch zullen ze er stevig van balen lijkt mij.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:38 schreef very het volgende:
[..]
Risico van het vak.
Ze weten wie ze is, dus ze kiezen er bewust voor.
Muzikant zijn is 1 ding, maar muzikant zijn voor Amy Winehouse is wel een heel groot risico :pquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, ik weet dat je als muzikant nooit echt zeker bent, maar toch zullen ze er stevig van balen lijkt mij.
Dat soort professionele live-muzikanten komt echt wel opnieuw aan de bak.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:13 schreef Lavenderr het volgende:
Het is ook niet alleen haar eigen toekomst die ze verpest, ze maakt op deze manier ook haar muzikanten werkeloos.
Best mogelijk dat er meer dan alleen alcohol in het spel was. Ik kwam een overzicht tegen van haar 10 slechtste optredens en de beschrijvingen spreken voor zich: http://digitallife.nl/muz(...)n-amy-winehouse.htmlquote:Op donderdag 23 juni 2011 10:58 schreef opgebaarde het volgende:
noooo way dat ze alleen alcohol op had![]()
Het is haar gelukt. Gefeliciteerd.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:02 schreef Farenji het volgende:
Ze heeft nog tot 14 september om er een eind aan te maken.
Tja, als je er niet tegen kan om te leven als 99% van de rest van de wereldbevolking, dan schrijf je dat ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:18 schreef DrDentz het volgende:
'better to burn out than to fade away' schreef Kurt ooit.
The fack.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Ze heeft nog 3 jaar te gaan tot de magische 27 jaren grens waarop veel muziekanten overleden zijn.
En als we het over artiesten en bands hebben die geboycot zouden moeten worden omdat ze drugs gebruiken dan zou de helft van de bands nergens meer optreden.
Moeten we ook acteurs die wel eens een lijnte nemen geen films meer laten maken, enz...
Er is een actuele aanleiding om dit topic te uppen. Overigens door mezelf gestart en ook door mij weer ge-upt. Maar ook daarover moet ik nu verantwoording afleggen, begrijp ik?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:21 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Oh ja. Nu gaan we alle Amy-topics uppen?
Ja, dat heeft hij bedacht jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:18 schreef DrDentz het volgende:
Kurt was niet de meest originele. Net als Amy.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:18 schreef DrDentz het volgende:
Duurde nog lang.quote:Op maandag 23 juni 2008 00:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus blijkbaar binnenkort, derhalve een tvp.
Southpark did it.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
De vraag blijft natuurlijk overeind of haar dood te voorkomen was geweest als managers en anderen in haar omgeving haar beter tegen zichzelf in bescherming hadden genomen.
Hoe ze laatst in Belgrado stond op te treden, was al heel schrijnend. En niemand die ingreep. Er gaan zelfs verhalen dat ze het podium zou zijn opgeduwd.
Als-dan, als-dan. Het is gebeurd en iedereen had het kunnen zien aankomen. Some stars explode, some melt away.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
De vraag blijft natuurlijk overeind of haar dood te voorkomen was geweest als managers en anderen in haar omgeving haar beter tegen zichzelf in bescherming hadden genomen.
Hoe ze laatst in Belgrado stond op te treden, was al heel schrijnend. En niemand die ingreep. Er gaan zelfs verhalen dat ze het podium zou zijn opgeduwd.
Nee dat was Neil Young. En Freddie Mercury zei het ook regelmatig. Cobain papegaaide dat een beetje na en dat bleek helaas iets te toepasselijk. Een beetje als die ene dichter Tupac die deed alsof hij gangster was totdat ie neergeknald werd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:18 schreef DrDentz het volgende:
Juist omdat je het kon zien aankomen, is het schrijnend. En des te dubieuzer ook, want mensen die het hadden kunnen voorkomen, hebben dat nagelaten. Ik vind dat je er wel erg lichtzinnig over denkt. Deze zangeres is de vernieling in geholpen. Ja, daar heeft ze zelf een heel groot aandeel in, maar mensen die haar hadden kunnen stoppen, hebben dat niet of op z'n minst onvoldoende gedaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:35 schreef Ringo het volgende:
Als-dan, als-dan. Het is gebeurd en iedereen had het kunnen zien aankomen. Some stars explode, some melt away.
Dat klopt. Sommige mensen zijn onbestuurbare wezens. De een wordt keurig boekhouder en sterft rijk en gelukkig, de ander (met 1000x meer talent en charisma) eindigt ondanks bakken geld, loftuiten en hemelprijzen gewoon in de goot.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Juist omdat je het kon zien aankomen, is het schrijnend. En des te dubieuzer ook, want mensen die het hadden kunnen voorkomen, hebben dat nagelaten. Ik vind dat je er wel erg lichtzinnig over denkt. Deze zangeres is de vernieling in geholpen. Ja, daar heeft ze zelf een heel groot aandeel in, maar mensen die haar hadden kunnen stoppen, hebben dat niet of op z'n minst onvoldoende gedaan.
O, zijn dát al moeilijke woorden?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:46 schreef DrDentz het volgende:
Welnee, ik laat de stoere moeilijke woorden over aan de echte forumbazen.
D.
Want die gaan niet naar school en zijn daar trots op?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:47 schreef DrDentz het volgende:
Voor een jongen van de straat wel hoor.
D.
Je bent helderziend!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Ze heeft nog 3 jaar te gaan tot de magische 27 jaren grens waarop veel muziekanten overleden zijn.
En als we het over artiesten en bands hebben die geboycot zouden moeten worden omdat ze drugs gebruiken dan zou de helft van de bands nergens meer optreden.
Moeten we ook acteurs die wel eens een lijnte nemen geen films meer laten maken, enz...
Die 27 is sowieso een ridicuul nummer, welk luguber persoon heeft dit bedacht? Zou die Amy Winehouse daar doelbewust op aangestuurd hebben om op die manier op een dramatische manier uit het leven te stappen en haarzelf een onsterfelijk aura mee te geven?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:58 schreef Verbal het volgende:
Hoe dan ook, ontopic. AW is dood. Ze is uit haar lijden verlost, ze heeft de 27 Club gehaald en ze bederft niet, want ze staat op sterk water.
Heel tragisch.
V.
Hé, ben je nou blij?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat mens moet gewoon dood, dan zijn we overal vanaf.
Amy Winehouse
Dat vind ik een snelle beschuldiging van je. Want in de OP is weer te lezen dat ze juist hulp weigerde en niet de makkelijkste patient was (in2008).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Juist omdat je het kon zien aankomen, is het schrijnend. En des te dubieuzer ook, want mensen die het hadden kunnen voorkomen, hebben dat nagelaten. Ik vind dat je er wel erg lichtzinnig over denkt. Deze zangeres is de vernieling in geholpen. Ja, daar heeft ze zelf een heel groot aandeel in, maar mensen die haar hadden kunnen stoppen, hebben dat niet of op z'n minst onvoldoende gedaan.
juist als iemand een tijdje clean is en ze beginnen weer met drugs is de kans dat ze een overdosis nemen groterquote:Op zondag 24 juli 2011 14:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat vind ik een snelle beschuldiging van je. Want in de OP is weer te lezen dat ze juist hulp weigerde en niet de makkelijkste patient was (in2008).
Misschien wilde ze op een gegeven moment zelf ook weer aan de slag. Ze heeft toch een hele tijd op een tropisch eilandje kunnen uitrusten?
En alsnog, zag ze er nu niet zo slecht uit als drie jaar geleden. Ben eens benieuwd wat ze allemaal gebruikt heeft wat haar fataal is geworden.
quote:En niemand heeft haar die drugs toegediend, ze heeft ze echt zelf gepakt.
Ik las die suggestie gisteren. Kan zomaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:04 schreef senesta het volgende:
Het eerste wat in me opkwam toen ik het hoorde was dat ze misschien wel zelfmoord had gepleegd
Ik vind dat jij er nogal lichtzinnig over denkt. Jij hebt zeker geen drugs- en alcoholverslaafden in je omgeving (en ook nooit gehad)? Het werkt echt niet zo van: "Nou eh, stop maar met gebruiken, eventueel breng ik je naar een kliniek en daarna is alles weer goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe kan ik er nou lichtzinnig over denken, terwijl ik juist het debat over ethische grenzen heb aangekaart? Vreemd verwijt.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vind dat jij er nogal lichtzinnig over denkt. Jij hebt zeker geen drugs- en alcoholverslaafden in je omgeving (en ook nooit gehad)? Het werkt echt niet zo van: "Nou eh, stop maar met gebruiken, eventueel breng ik je naar een kliniek en daarna is alles weer goed."
Als familielid/naaste is het zorgen voor een verslaafde en het zorgen dat de verslaafde zijn/haar verslaving niet voedt, een 24/7 aangelegenheid. Als je als familielid/naaste gaat zorgen voor een verslaafde en het zorgen dat de verslaafde zijn/haar verslaving niet voedt, dan moet je je eigen leven aan de kant zetten.
Verslaving is een ziekte die niet zómaar te genezen is, en het wordt nóg moeilijker als de verslaafde genoeg geld heeft om de verslaving te bekostigen.
Mag ik (als TS) weten waarom? Het onderwerp van dit topic lijkt me bijzonder actueel. Dat ze nu dood is, wil zeker niet zeggen dat het onderwerp daarmee geen voer voor discussie meer is. De vraag is nog eerder veel urgenter geworden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |