Want die gaan niet naar school en zijn daar trots op?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:47 schreef DrDentz het volgende:
Voor een jongen van de straat wel hoor.
D.
Je bent helderziend!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Ze heeft nog 3 jaar te gaan tot de magische 27 jaren grens waarop veel muziekanten overleden zijn.
En als we het over artiesten en bands hebben die geboycot zouden moeten worden omdat ze drugs gebruiken dan zou de helft van de bands nergens meer optreden.
Moeten we ook acteurs die wel eens een lijnte nemen geen films meer laten maken, enz...
Die 27 is sowieso een ridicuul nummer, welk luguber persoon heeft dit bedacht? Zou die Amy Winehouse daar doelbewust op aangestuurd hebben om op die manier op een dramatische manier uit het leven te stappen en haarzelf een onsterfelijk aura mee te geven?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:58 schreef Verbal het volgende:
Hoe dan ook, ontopic. AW is dood. Ze is uit haar lijden verlost, ze heeft de 27 Club gehaald en ze bederft niet, want ze staat op sterk water.
Heel tragisch.
V.
Hé, ben je nou blij?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat mens moet gewoon dood, dan zijn we overal vanaf.
Amy Winehouse
Dat vind ik een snelle beschuldiging van je. Want in de OP is weer te lezen dat ze juist hulp weigerde en niet de makkelijkste patient was (in2008).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Juist omdat je het kon zien aankomen, is het schrijnend. En des te dubieuzer ook, want mensen die het hadden kunnen voorkomen, hebben dat nagelaten. Ik vind dat je er wel erg lichtzinnig over denkt. Deze zangeres is de vernieling in geholpen. Ja, daar heeft ze zelf een heel groot aandeel in, maar mensen die haar hadden kunnen stoppen, hebben dat niet of op z'n minst onvoldoende gedaan.
juist als iemand een tijdje clean is en ze beginnen weer met drugs is de kans dat ze een overdosis nemen groterquote:Op zondag 24 juli 2011 14:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat vind ik een snelle beschuldiging van je. Want in de OP is weer te lezen dat ze juist hulp weigerde en niet de makkelijkste patient was (in2008).
Misschien wilde ze op een gegeven moment zelf ook weer aan de slag. Ze heeft toch een hele tijd op een tropisch eilandje kunnen uitrusten?
En alsnog, zag ze er nu niet zo slecht uit als drie jaar geleden. Ben eens benieuwd wat ze allemaal gebruikt heeft wat haar fataal is geworden.
quote:En niemand heeft haar die drugs toegediend, ze heeft ze echt zelf gepakt.
Ik las die suggestie gisteren. Kan zomaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:04 schreef senesta het volgende:
Het eerste wat in me opkwam toen ik het hoorde was dat ze misschien wel zelfmoord had gepleegd
Ik vind dat jij er nogal lichtzinnig over denkt. Jij hebt zeker geen drugs- en alcoholverslaafden in je omgeving (en ook nooit gehad)? Het werkt echt niet zo van: "Nou eh, stop maar met gebruiken, eventueel breng ik je naar een kliniek en daarna is alles weer goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef Elfletterig het volgende:
Juist omdat je het kon zien aankomen, is het schrijnend. En des te dubieuzer ook, want mensen die het hadden kunnen voorkomen, hebben dat nagelaten. Ik vind dat je er wel erg lichtzinnig over denkt. Deze zangeres is de vernieling in geholpen. Ja, daar heeft ze zelf een heel groot aandeel in, maar mensen die haar hadden kunnen stoppen, hebben dat niet of op z'n minst onvoldoende gedaan.
Hoe kan ik er nou lichtzinnig over denken, terwijl ik juist het debat over ethische grenzen heb aangekaart? Vreemd verwijt.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vind dat jij er nogal lichtzinnig over denkt. Jij hebt zeker geen drugs- en alcoholverslaafden in je omgeving (en ook nooit gehad)? Het werkt echt niet zo van: "Nou eh, stop maar met gebruiken, eventueel breng ik je naar een kliniek en daarna is alles weer goed."
Als familielid/naaste is het zorgen voor een verslaafde en het zorgen dat de verslaafde zijn/haar verslaving niet voedt, een 24/7 aangelegenheid. Als je als familielid/naaste gaat zorgen voor een verslaafde en het zorgen dat de verslaafde zijn/haar verslaving niet voedt, dan moet je je eigen leven aan de kant zetten.
Verslaving is een ziekte die niet zómaar te genezen is, en het wordt nóg moeilijker als de verslaafde genoeg geld heeft om de verslaving te bekostigen.
Mag ik (als TS) weten waarom? Het onderwerp van dit topic lijkt me bijzonder actueel. Dat ze nu dood is, wil zeker niet zeggen dat het onderwerp daarmee geen voer voor discussie meer is. De vraag is nog eerder veel urgenter geworden.quote:
Dat mag.quote:Op maandag 25 juli 2011 01:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mag ik (als TS) weten waarom? Het onderwerp van dit topic lijkt me bijzonder actueel. Dat ze nu dood is, wil zeker niet zeggen dat het onderwerp daarmee geen voer voor discussie meer is. De vraag is nog eerder veel urgenter geworden.
Is ze echt het podium opgeduwd dan?quote:Op maandag 25 juli 2011 01:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe kan ik er nou lichtzinnig over denken, terwijl ik juist het debat over ethische grenzen heb aangekaart? Vreemd verwijt.
Ik heb nooit beweerd dat je makkelijk van een verslaving kunt afkicken. Ik heb willen aangeven dat iemand die zo verslaafd is, tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden en niet een podium opgeduwd moet worden. Dat probleem speelde al in 2008, toen ik dit topic opende. En het speelde zeker ook afgelopen maand in Belgrado.
Het effect is nog hetzelfde volgens mij, al dan niet erger.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is ze echt het podium opgeduwd dan?
En stel dat ze de uren ervoor wel nuchter was en zich aan de afspraken hield, wat moet je dan anders? Duizenden fans op het laatste moment laten zitten?
Verder heeft Amy Winehouse al heeeeel veel concerten wel afgezegd ivm haar drank-en drugsgebruik.
Die mensen die haar - volgens jou - het podium opgeduwd hebben, zijn geen hulpverleners/familie/vrienden. Dat zijn mensen met wie ze een zakelijke band en zakelijk contract had. Als ik zwaar onder invloed van alcohol en drugs op mijn werk verschijn gaat mijn baas ook niet zeggen:quote:Op maandag 25 juli 2011 01:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe kan ik er nou lichtzinnig over denken, terwijl ik juist het debat over ethische grenzen heb aangekaart? Vreemd verwijt.
Ik heb nooit beweerd dat je makkelijk van een verslaving kunt afkicken. Ik heb willen aangeven dat iemand die zo verslaafd is, tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden en niet een podium opgeduwd moet worden. Dat probleem speelde al in 2008, toen ik dit topic opende. En het speelde zeker ook afgelopen maand in Belgrado.
Nee, is niet vreemd: Zakelijke belangen, afgesloten contracten. Veel mensen en bedrijven die een financiële strop krijgen als die contracten en belangen niet nageleefd worden. Mensen die veel geld verdienen (zoals Amy Winehouse deed) hebben ook veel verantwoordelijkheden.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:23 schreef Elfletterig het volgende:
Toch vreemd dat het eerst nog tot 6 september moet duren voordat ze stopt.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2011 01:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat mag.
Het onderwerp bestaat niet in een wereld die draait om geld verdienen.
Zoals elke verslaafde keer op keer doet inderdaad, totdat de craving weer de overhand gaat nemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:55 schreef mvdejong het volgende:
Vermoedelijk omdat de beste dame beterschap had beloofd, en dan toch weer stomlazerus bij het concert aankomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |