We worden de laatste maanden overspoeld met berichten over het exessieve drank- en drugsgebruik van een zangeres wiens problemen inmiddels haar talent ruimschoots hebben ingehaald. Er gaat bijna geen dag voorbij of er valt wel iets te lezen of het aantal lijntjes dat Amy heeft gesnoven en welke soorten sterke drank ze vandaag bij haar ontbijt had. Vorige week viel ze nog van een trap af, omdat ze flauwviel. Nu weer dit. Kliniek in en uit, behandeling gestart en gestopt. Afgezien van het feit dat al die aandacht zo onderhand irritant is, zijn de ontwikkelingen ook ronduit zorgwekkend.quote:'Symptomen Amy Winehouse duiden op tbc'
AMSTERDAM - De fysieke toestand van Amy Winehouse duidt op tuberculose. "Ze heeft vreselijke hoestbuien waarbij ze bloed ophoest", zegt een goede vriend van de in het ziekenhuis opgenomen zangeres in The Sun. "Artsen denken dat het tbc is en gaan het verder onderzoeken." De 24-jarige zangeres zou donderdagavond zijn overvallen door de hoestbuien en een heftige longinfectie.
Hartritmestoornissen
Volgens de bron gaat het niet goed met Winehouse. Naar verluidt maken artsen zich zorgen om haar gewichtsverlies, hartritmestoornissen en gebrek aan eetlust. Winehouse, die maandag werd opgenomen in het Londense ziekenhuis nadat ze thuis was flauwgevallen, zou ook niet de gemakkelijkste patient zijn. Zo zou ze niet van de drugs kunnen afblijven en doktersonderzoeken weigeren.
Mandela
De zangeres hoopt dat ze voldoende hersteld is voor haar optreden tijdens het Glastonbury Festival volgende week vrijdag. Ook wil ze het verjaardagsconcert voor Nelson Mandela in Londen een dag later niet missen. "Een besluit over de twee optredens wordt genomen met inachtneming van het advies van haar artsen", liet haar woordvoerder donderdag weten aan de BBC.
Eens en tevens TVP.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:02 schreef XiChico het volgende:
Uitpersen totdat ze er dood neer bij vallen, en dan daar vervolgens weer dik aan cashen. Hard, maar het brengt wel veel geld in het laatje.
27 Clubquote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Ze heeft nog 3 jaar te gaan tot de magische 27 jaren grens waarop veel muziekanten overleden zijn.
Bron: nu.nlquote:'Amy Winehouse heeft longemfyseem'
LONDEN - De Britse soulzangeres Amy Winehouse lijdt aan emfyseem aan haar longen. Als ze niet stopt met het gebruik van drugs zal ze binnenkort overlijden. Dat heeft haar vader zondag gezegd in de Engelse krant Sunday Mirror.
"Als drugs meer voor haar betekenen dan normaal ademen dan zij dat zo. Maar de artsen hebben haar gezegd dat als ze weer drugs gaat gebruiken, dat dat niet alleen haar stem zal vernielen, dat zal haar dood betekenen", aldus Mitch Winehouse.
De 24-jarige Amy Winehouse ligt sinds afgelopen maandag in een ziekenhuis in Londen. De laatste jaren kwam zij geregeld in het nieuws vanwege haar verslaving aan drank en drugs.
Dat gebeurt dus blijkbaar binnenkort, derhalve een tvp.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat mens moet gewoon dood, dan zijn we overal vanaf.
quote:Op maandag 23 juni 2008 09:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
Tsja, dat is de prijs voor roem en het grote geld he?
quote:Op maandag 23 juni 2008 10:31 schreef JohnDope het volgende:
maar ik heb haar eigenlijk nog nooit horen zingen.
Denk dat ze vooral in de smaak valt omdat de muziek in de smaak valt. En de prijs van roem is een verlies aan privacy.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zonder de roem en het geld was ze waarschijnlijk al lang overleden.
Ik vraag me overigens af of mevrouw wel kan zingen, want ik heb zo ongekend veel over haar gelezen en gezien, maar ik heb haar eigenlijk nog nooit horen zingen.
Waarschijnlijk vinden veel mensen haar gewoon goed, omdat veel mensen haar goed vinden
Ik denk eerder dat haar muziek zo in de smaak valt omdat ze zo gehyped wordt door die show-nieuws-achtige-programma's, het is zegmaar een soort een sneeuwbaleffect.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Denk dat ze vooral in de smaak valt omdat de muziek in de smaak valt.
Dat komt ook omdat zij de media op zoekt.quote:En de prijs van roem is een verlies aan privacy.
Zou kunnen, maar ik weet vrij zeker dat de muziek wel helpt hoorquote:Op maandag 23 juni 2008 10:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat haar muziek zo in de smaak valt omdat ze zo gehyped wordt door die show-nieuws-achtige-programma's, het is zegmaar een soort een sneeuwbaleffect.
Waar is je moderator-status trouwens?quote:Op maandag 23 juni 2008 10:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ik weet vrij zeker dat de muziek wel helpt hoor
Mis je niks aan.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:31 schreef JohnDope het volgende:
maar ik heb haar eigenlijk nog nooit horen zingen.
Boh, als je die zut tig keer per dag op de radio draait, wordt het vanzelf populair.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Zou kunnen, maar ik weet vrij zeker dat de muziek wel helpt hoor
M'n watte?quote:Op maandag 23 juni 2008 10:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Waar is je moderator-status trouwens?
God wat een ijzersterk voorbeeld draag je daar aanquote:Op maandag 23 juni 2008 12:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Mis je niks aan.
Je moet je voorstellen een Brits middel class meisje wat probeert te klinken als een Amerikaanse zwarte soulzangeres.
Ken je de het nummer Valerie van The Zutons? Welnu, producer Mark Ronson heeft allerlei bekende nummers gecovered in een ouderwetsche stijl mbv. gastmusisci/-zangers voor een verzamelcd. Helaas koos hij ervoor om Valerie te laten volblèren door AW, wat een complete verkrachting van het nummer opleverde. D'r is nu zelfs een soort 'unplugged' uitvoering die zelfs nog tenenkrommender is
oordeel zelf:
[..]
Boh, als je die zut tig keer per dag op de radio draait, wordt het vanzelf populair.
Aha ik dacht dat dat oranje kleurtje tijdelijk voor mods was, ik schrok al een beetjequote:Op maandag 23 juni 2008 12:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
M'n watte?
Ik had een oranje kleurtje, meer niet. Er is wel een bod gedaan door Danny, maar dat was een onnaceptabel en naar alle eerlijkheid lachwekkend bod.
Dus voorlopig nog effe niet.
Oh ja, de muziekkenners, dezelfde mensen die het waanzinnige werk van fantastische artiesten als 50 cent, Jay-Z en timbaland prijzen!quote:Op maandag 23 juni 2008 13:08 schreef LENUS het volgende:
AW wordt wel degelijk geroemd door muziekkenners, in tegenstelling wat een paar puisterige fokkers hier beweren. Daarnaast is het natuurlijk zonde van het talent, ze zal binnen een paar jaar tussen 6 planken liggen.
Mee eens. Wat kan ik daar toch ziek van worden.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, de muziekkenners, dezelfde mensen die het waanzinnige werk van fantastische artiesten als 50 cent, Jay-Z en timbaland prijzen!
Nee, idd, ze is van hetzelfde niveau, gejat, zielloos en nep!
Dat zeiden ze ook van Jantje Smit, die plurk zingt nu ook gewoon weer....quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ha! Ze is haar stem kwijt! Da's het beste Amy-nieuws sinds tijden.
Das veel minder erg hoor, daar hoor je niet om de 2 sec een nieuwsbericht over en daar zijn de meeste mensen het toch wel over eens dat het niets is. Amy wordt maar geroemd, en dat is ZO fucking onterecht. Met dr gejat en gefake. Dat ze nou wel eens een redelijk noot uit dr strot heeft weten te persen maakt dr niet goed! Hoe hoog en laag de fans ook springen. .Echt het niveau van wat tegenwoordig al goed is is zo belachelijk laag....quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:19 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van Jantje Smit, die plurk zingt nu ook gewoon weer....
Maar Jantje Smit is dan ook een gezonde Hollandsche knaap die van drugsgebruiken niet zijn dagbesteding heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:19 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van Jantje Smit, die plurk zingt nu ook gewoon weer....
Nee! Niet doen! Niet aan Chris Martin zitten!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:37 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Net als dat homofiele kutgejank van Coldplay.. Die zanger kan GODVERDOMME GEEN FATSOENLIJKE NOOT ZINGEN!
A zombiecunt.... even that's too warm for her.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:28 schreef HeatWave het volgende:
I'd call her a cunt. but she lacks the depth and the warmth.
Hetzelfde hadden we met 'Herman Brood' in Nederland. Hij wordt tot op heden nog steeds op handen gedragen door de Nederlandse pop-media en geadoreerd door een schare (pseudo-intellectuele) fans. Maar zeg nou zelf, wat voor baanbrekends en verheffende muziek heeft 'ie nou gemaakt?? Ik snap het nog steeds niet wat ze in hem zagenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:31 schreef Felixa het volgende:
Hoeveel mensen kunnen eigenlijk meer dan één liedje van Amy opnoemen??
De hele focus is verlegd naar de drank- en drugstoestanden.
Zelfde met Pete Doherty...
Vraag iemand op straat of ie Pete Doherty kent en als antwoord krijg je waarschijnlijk iets met "drugs" en/of "Kate Moss". Vraag naar de naam van een liedje of alleen al de naam van zijn band(s) en je krijgt waarschijnlijk nul op het rekest.
zn kunst daarentegen vond ik best okee.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:42 schreef Demophon het volgende:
[..]
Hetzelfde hadden we met 'Herman Brood' in Nederland. Hij wordt tot op heden nog steeds op handen gedragen door de Nederlandse pop-media en geadoreerd door een schare (pseudo-intellectuele) fans. Maar zeg nou zelf, wat voor baanbrekends en verheffende muziek heeft 'ie nou gemaakt?? Ik snap het nog steeds niet wat ze in hem zagen
Saturday night? Een nummer dat nogsteeds gedraaid wordt. Het schijnt eenzelfde soort following te genieten als "Little green bag" van George Baker.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:42 schreef Demophon het volgende:
[..]
Hetzelfde hadden we met 'Herman Brood' in Nederland. Hij wordt tot op heden nog steeds op handen gedragen door de Nederlandse pop-media en geadoreerd door een schare (pseudo-intellectuele) fans. Maar zeg nou zelf, wat voor baanbrekends en verheffende muziek heeft 'ie nou gemaakt?? Ik snap het nog steeds niet wat ze in hem zagen
Ik ook niet; en nog steeds niet, trouwens. Toen -ie zichzelf had omgebracht, kwam er nog een versie van 'My Way' uit die niet om aan te horen is, maar het werd wel een nummer 1-hit. Eén of twee klassiekers schrijven (Saturday Night, Rock & Roll Junkie) is leuk en aardig, maar probeer maar eens twintig hits te scoren; praten we dan verder.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:42 schreef Demophon het volgende:
Hetzelfde hadden we met 'Herman Brood' in Nederland. Hij wordt tot op heden nog steeds op handen gedragen door de Nederlandse pop-media en geadoreerd door een schare (pseudo-intellectuele) fans. Maar zeg nou zelf, wat voor baanbrekends en verheffende muziek heeft 'ie nou gemaakt?? Ik snap het nog steeds niet wat ze in hem zagen![]()
Wat dachten wij van ene André Hazes? Die was halverwege de jaren 90 echt bij het grote publiek niet meer populair. Zie die film, waar hij het moet hebben van optredens in café's, campingcantines en op studentenfeesten. Hij kwam bijvoorbeeld ook regelmatig optreden in een Grieks restaurant, om de hoek waar ik toen woonde.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook niet; en nog steeds niet, trouwens. Toen -ie zichzelf had omgebracht, kwam er nog een versie van 'My Way' uit die niet om aan te horen is, maar het werd wel een nummer 1-hit. Eén of twee klassiekers schrijven (Saturday Night, Rock & Roll Junkie) is leuk en aardig, maar probeer maar eens twintig hits te scoren; praten we dan verder.
Er is inderdaad wel een parallel met Amy, want die heeft ook maar een paar singles van betekenis gemaakt tot dusver. Ze komt niet in het nieuws met haar muziek, maar alleen met haar verslavingen en haar gezondheid. En dat zo ongeveer dag-in, dag-uit...
dat is natuurlijk het alsnog erkennen van een groot zangerquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat dachten wij van ene André Hazes? Die was halverwege de jaren 90 echt bij het grote publiek niet meer populair. Zie die film, waar hij het moet hebben van optredens in café's, campingcantines en op studentenfeesten. Hij kwam bijvoorbeeld ook regelmatig optreden in een Grieks restaurant, om de hoek waar ik toen woonde.
Na die film was hij weer wat in de picture, maar pas toen hij overleed, bleek heel het land opeens altijd al een groot fan te zijn geweest
Gelukkig worden de advertenties steeds intelligenter, getuige wat ik net aantrof:quote:
Ik deel trouwens de opmerkingen over André Hazes volledig, maar dat is een beetje een ander fenomeen dan waar het nu over gaat. Hazes is een overleden zanger en je ziet dan steeds dat mensen dan massaal zijn cd's gaan kopen. Hetzelfde zag je toen Jan Wolkers overleed; het liep storm bij de boekwinkels.quote:Amy Winehouse video
Bekijk de amy winehouse video van NRC TV
www.nrc.tv
Allergische reactie?
Lees hier wat Reactine ® voor u kan betekenen!
www.reactine.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |