quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha krijgt:
07.00 Fles 180cc met 6 schepjes Friso1 en dan een flinke berg rijstebloem erin om er een papfles van te maken.
09.00 Fruit (op het kdv dan, bij mij vaak in de middag, maar het cb raadde me ook de ochtend aan)
11.00 180cc met 6 schepjes Friso1
15.00 180cc met 6 schepjes Friso1
19.00 (vaak iets later) 210cc met 7 schepjes Friso1 en een flinke berg rijstebloem om er een papfles van te maken.
Gisteren op het cb kreeg ik het advies om van de eerste fles echt pap te maken en dat met een lepeltje te voeren.
En dan idd de fruit aan het eind van de ochtend en dan eind van de middag groente (ze had het over groente, aardappelen en vlees) en dan ergens dus nog wel 2 flessen van 180, dus ik denk dan zo rond 12.00 1 en rond 19-20 uur nog een ofzo. Maar dat moeten we dus nog even uit gaan proberen.
Ik hoor net dat ik dit weekend voor een week weg moet en dus wacht ik nog wel even met het schema aanpassen anders is Oma gelijk in de war.![]()
dat ze op is vind ik niet zo erg het is meer het drukke en hysterische waar ik kriegelig van wordt.quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:45 schreef Stiemie het volgende:
Tinny ik wil je niet ontmoedigen hoor maar Linde (bijna 11 maanden) zit ook wel eens om 23 uur nog op omdat ze dan nog een flesje krijgt. Soms (nou ja regelmatig) valt ze voor de laatste fles in slaap en dan is ze pas na een paar uur weer wakker en dan loopt alles gewoon wat uit. Ik denk dat je daar dus nog wel even mee blijft zitten
Dat was precies wat ik ook bedoelde. De fles gaat lekker snel en is gewoon lekker knus saampjes op de bank. Ipv getrut met een lepeltje en naar alle waarschijnlijkheid zowel ik als de bank als Sasha onder de pap-spettters.quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:25 schreef Stiemie het volgende:
BE als je 's morgens liever met Sasha wil kroelen in plaats van de fles geven, moet je dat gewoon lekker doen hoor!
Op de dagen dat Linde naar de opvang moet, moet ik haar echter om 8 uur wakker maken en dan hebben we nogal haast zeg maar. Maar ja ik vind het ook zo lullig om haar eerder wakker te maken alleen omdat ik haar pap wil geven met een lepeltje. Linde drinkt trouwens al zeker 2 maanden zelf al haar flesjes (melk, pap en sap). We hebben een setje handvatten van Avent gekocht en die werken echt prima. Nadeel is echter wel dat ze ook iets heeft om de fles een flinke zwieper mee te geven zodra die leeg is![]()
Ah dan had ik het verkeerd begrepenquote:Op woensdag 18 juni 2008 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat was precies wat ik ook bedoelde. De fles gaat lekker snel en is gewoon lekker knus saampjes op de bank. Ipv getrut met een lepeltje en naar alle waarschijnlijkheid zowel ik als de bank als Sasha onder de pap-spettters.
Naaah, ik geniet ook van het gekroel nog 's morgens. Klein half-slaapkoppie zo lekker dicht bij mequote:Op woensdag 18 juni 2008 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
Het is idd om een beetje over te gaan naar vaste/zwaardere voeding Iksje.
Eerst via de fles, en dan gewoon een bordje pap.
Eerst nog met rijstebloem en dan zo langzaamaan (bij een maand of 7-8 dacht ik) over naar Bambix etc.
Bij BV gaat dat idd niet op. Of je zou pap kunnen maken met bv...
Tinny is een man. Volgens mij verklaart dat het ongeduld, want dat had mijn wederhelft ookquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:16 schreef E.T. het volgende:
tinny, ze is nog maar 6 weken!! Onrustige avonden zijn heel normaal bij die kleintjes, en bij borstvoedingskindjes is dat misschien nog wel een beetje erger. Google eens op 'clusteren'
Gaat vanzelf over en zo lang jij er zelf gewoon rustig bij blijft, wordt Gabi ook rustiger. Gewoon lekker aan toegeven; installeer je lekker op bed/bank, afstandbediening in de buurt, je laat je man/vriend voor koffie/thee zorgen..
Gabi heeft gewoon nog behoefte aan intiem contact.
En een schrale troost.. het ritme verandert nog zo vaak, dat je nog wel eens het tegenovergestelde zult verzuchten. Dan ben je net ergens aan gewend en dan gooit ze alles weer om.
En probeer niet naar ritmes en schema's van andere baby's te kijken (zeker niet naar die van oudere baby's).. jij hebt jouw unieke kindje met haar eigen unieke schema.
Dan nog.. tel je zegeningen..quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Tinny is een man. Volgens mij verklaart dat het ongeduld, want dat had mijn wederhelft ook.
Zeker! Wij hebben ook een periode gehad dat Lilah niet naar bed wilde 's avonds. Maar ze sliep wel door. Nou, jammer dan, zolang ze doorslaapt vind ik het prima, aangezien ik degene ben die eruit moetquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dan nog.. tel je zegeningen..
Ze slaapt door van 23.00 tot 7.00.. Daar mag je jezelf heel gelukkig mee prijzen op 6 weken
jajajajajaquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Tinny is een man. Volgens mij verklaart dat het ongeduld, want dat had mijn wederhelft ook.
Wat leuk dat je zelf de borstvoeding geeftquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:51 schreef tinny het volgende:
[..]
jajajajaja
nu is het wel genoeg he, ik heb best veel vrouwlijke kwaliteiten!
Je ziet bijna niet aan me dat ik een man ben...
Goeie vraag! Wij zetten ook alle flessen en toebehoren elke dag in de sterilisator. Tot hoelang MOET dat eigenlijk??quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:48 schreef Stiemie het volgende:
Koken/ steriliseren jullie trouwens nog steeds regelmatig alles? Flessen en ringen komen uit de vaatwasser dus dat zit wel goed. Maar (fop)spenen? Bedacht me dat we nog steeds 1x per dag alle (fop)spenen in de sterilisator gooien. Is dat niet wat overdreven?
even een kanttekening, op het moment dat jij de spenen/flesjes afdroogt zijn ze niet meer steriel en heb je ze dus voor nop gedaan. Na het steriliseren nat in de koelkast zetten is het beste.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:21 schreef Iksje het volgende:
Stiemie, steriliseren doe ik niet meer, alleen mijn kolf omdat ik die op het werk/onderweg niet meteen kan afwassen.
Soms gaat er nog wel eens een flesje mee in de sterilisator, maar da's maar af en toe (en ik weet eigenlijk niet waarom ik het doe, afdrogen moet ik in beide gevallen-handwas of sterilisator- toch)
da's dan inclusief spenen.
Van haar fopspeentje is Liande met 6.5 maand zelf afgestapt, dus dat is niet meer aan de orde.
Hier in België is het advies nog steeds: dagelijks steriliseren tot 6 maand en daarna wekelijks tot 12 maand. Maar bij jullie geldt een ander advies dacht ik?
Ik ben eigenlijk gestopt met dagelijks steriliseren omdat ze toch al een pak actiever is en de wereld grondig verkent (en dus ook speelgoed dat ze vanuit haar speelgoedbak op de grond gooit weer oppakt en in haar mond stopt)
Dat doet die van mij nog niet eens altijd!!! En die wordt over 2 weken 1!!quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dan nog.. tel je zegeningen..
Ze slaapt door van 23.00 tot 7.00.. Daar mag je jezelf heel gelukkig mee prijzen op 6 weken
Nee hoor, hetzelfde geldt voor flessenspenen (ook wel logisch, want het komt op hetzelfde neer eigenlijk), maar als je er 8 hebt die je afwisselend gebruikt dan kun je ze natuurlijk een stuk langer gebruiken lijkt mequote:Op woensdag 18 juni 2008 14:46 schreef Stiemie het volgende:
Da's toch alleen met fopspenen? Wij hebben een stuk of 8 flesspenen die controleer ik altijd bij het schoonmaken. Als ze dan goed zijn, hoef ik ze toch niet weg te doen?
Lijkt me ook niet echt een pretje om die uit te koken in een pannetje waterquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:00 schreef p_iglet het volgende:
hhihi nog makkelijker... hier helemaal geen flesjes en spenen
mijn tepels hoeven niet gesteriliseerd of vervangen, dat scheelt
Check je ze wel regelmatig op gebreken?quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:00 schreef p_iglet het volgende:
hhihi nog makkelijker... hier helemaal geen flesjes en spenen
mijn tepels hoeven niet gesteriliseerd of vervangen, dat scheelt
Dan zal ik maar niet melden dat manlief er vannacht weer uit is geweest voor Maud..... (en die wordt in november 2)quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:17 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Dat doet die van mij nog niet eens altijd!!! En die wordt over 2 weken 1!!
Ja, dat is dan ook de enige maat die ze nu nog hebben, maar Pepijn is nu even groot als Ruben, dus daar schiet ik ook niets mee op.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:33 schreef p_iglet het volgende:
gokje... jasje met effen buitenkant, en dan gestreepte binnenkant??
Pepijn past nu net niet meer in zijn maatje 50/56 geboortejasje van lief... maar het heeft echt tot paar weken terug nog gepast... En zo klein is meneer toch ook weer niet
Heb je iig alvast een jasje voor volgend voorjaar
Omdat we die nog niet hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:36 schreef p_iglet het volgende:
BE waarom kan hij nog niet in een kinderstoel dan??
Hij is zo goed als 6 maanden toch?
Wil je dat svp NIET doen? Dan ga ik ook denken en kom tot de conclusie dat Eli ook nog maar 10 weken een baby is!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
En nu ga ik terug naar mijn eigen hok.. Tot over 8 weekjes
Overmorgen is Linde alweer 11 maandenquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:00 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Wil je dat svp NIET doen? Dan ga ik ook denken en kom tot de conclusie dat Eli ook nog maar 10 weken een baby is!
Dat hij vorige week 41 weken oud was, en dat ik daaruit ook eea kon opmaken laten we maar even achterwege.
Aargh, nog maar 10 weken! Wat gaan we doen met zijn eerste verjaardag!!![]()
STRESS!!!
Ahum, ben weer rustig![]()
quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:50 schreef Stiemie het volgende:
Mag ik trouwens even jubelen over mijn meisje?Het is echt zo'n vreselijk ontdeugend lief boefje. Ze geeft van die vieze kleffe kusjes als je zegt: " krijgt mama ook een kusje?"(met haar mond open en soms krijg je er bijna een lik bij
) en ze zei al een paar keer "meme". Oke, nog geen mama maar deze mama neemt daar voorlopig zeker genoegen mee
En ze snapt steeds meer. Als ze iets doet wat eigenlijk niet mag, dan zie je haar echt zo'n boevenkoppie trekken en probeer dan maar eens serieus te blijven kijken
Popplesquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:59 schreef Popples het volgende:
[..]
heerlijk!!!
mijn oudste die schud ook nee als ze iets niet mag.
zo lagen er bij opa en oma bonbons op tafel met vaderdag ze stond erbij en keek er naar en schudde zelf haar koppie van nee mag niet. belangrijkste ze bleef er netjes van af.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 07:44 schreef Silmarwen het volgende:
Ik zou vandaag een moord doen voor een feestend kindje van 17:00 tot 23:00 om vervolgens 8 uur te mogen slapen. Gisteren om 00:00 heeft ze slapend een flesje gekregen om vervolgens van 03:00 tot nou tot eigenlijk nu zo'n beetje elke 15 a 30 minuten wakker te worden en te gaan huilen.
Ik wil slapen.
Haha, dat had ik hier ook laatst, wordt ze nu alweer 10 maand? Slik, da's nog maar 2 maanden 'baby'quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:00 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Wil je dat svp NIET doen? Dan ga ik ook denken en kom tot de conclusie dat Eli ook nog maar 10 weken een baby is!
Dat hij vorige week 41 weken oud was, en dat ik daaruit ook eea kon opmaken laten we maar even achterwege.
Aargh, nog maar 10 weken! Wat gaan we doen met zijn eerste verjaardag!!![]()
STRESS!!!
Ahum, ben weer rustig![]()
Beetje verlatingsangst misschien?quote:Op donderdag 19 juni 2008 07:54 schreef Ardenlyn het volgende:
Is het normaal dat kindje van bijna 6 maand ineens vaker wakker worden 's nacht en slechter slapen?
Maarten die slaapt nu al bijna meer dan 3 week niet meer goed.
Ik ben nu bekaf maar vind het vooral voor Maarten rot omdat hij eigenlijk de hele dag wat duf is. Als ik hem overdag uit bed haal na een tukkie van 45 min dan is hij nog steeds moe maar verder slapen doet hij niet.
s"nachts sliep hij heel erg goed en hij was dan ook zo lekker vrolijk maar nu is hij ook wel vrolijk maar de hele dag blijft hij duf.
Zijn tukkies zijn dus ook de laatste dagen overdag steeds ong 45 minuten en heb het idee dat hij niet verder kan of wil slapen.
Ik kom er niet achter wat het is en er is niets veranderd de laatste tijd.
Hij heeft een behoorlijk rot 4 en half maand sprong gehad. Kan toch niet zijn dat het meteen overgaat in de 6 maand sprong?
Of kan het nou echt al die weken liggen aan die tandjes?
Verder gaat alles wel heel goed met hem gelukkig
Hij drinkt z'n flessen helemaal op en zijn fruit en avond hap gaan er heel goed in!![]()
Maar hij blijft de hele dag wat duf....en ik dus ook
![]()
Oe ja, herkenbaar... En dan met je slaperoge kop gaan kijken en zo de hele boel wakker makenquote:Op donderdag 19 juni 2008 08:14 schreef Silmarwen het volgende:
Vamp vanochtend had ik zelfs een moment dat ik me afvroeg of ik nu droomde dat ze weer huilde of echt huilde. Ik loop nu een beetje als een zombie door het huis en ze wil nog steeds niets. *zucht*
Nu maar weer de rest van de fles geven.
Donkere kamer zat ik ook aan te denken. Hij sliep normaal heel goed in een pikkedonkere kamer. Misschien dat maar eens veranderen vannacht.quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Beetje verlatingsangst misschien?
En/of zich bewuster van zn omgeving?
ik weet niet of ie 's nachts in het donker ligt, maar op een gegeven moment kan dat natuurlijk best eng zijn als je wakker wordt...Dan kom je ook zomaar weer niet in slaap....
En die tukkies overdag.... Tja... de ene heeft meer slaap nodig als de ander.... Mijn oudste sliep nog 2 x per dag terwijl dr 14 maanden jongere broertje met moeite 1 slaapje deed
Maarten is niet in paniek. Hij word wakker en huilt dan een beetje en na een paar minuten slaapt hij weer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef Silmarwen het volgende:
Eenkennigheid en of verlatingsangst zou heel goed kunnen. Is meestal tussen de 6 maanden en een jaar en je merkt dat heel goed aan babietjes. Ze willen dan inderdaad niet meer slapen tenzij er iemand bij blijft, huilen erg paniekerig, snel wakker worden en dan niet meer willen slapen.
Wat ik op mijn werk dan doe, is dat ik net zo lang blijven zitten bij het kindje tot het slaap. Lekker over zijn/haar bolletje wrijven en laten weten dat je nog in de buurt bent, in het zich blijven dus. Als ze dan slapen, even blijven wachten voor je weggaat. In geval van verlatingsangst werkt dat heel erg goed, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Dat laatste deed ik ook altijd, vooral bij de oudste... Tot ze op een gegeven moment door had dat je wegging en dan ging ze net zo lang brullen tot je weer bij dr wasquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef Silmarwen het volgende:
Eenkennigheid en of verlatingsangst zou heel goed kunnen. Is meestal tussen de 6 maanden en een jaar en je merkt dat heel goed aan babietjes. Ze willen dan inderdaad niet meer slapen tenzij er iemand bij blijft, huilen erg paniekerig, snel wakker worden en dan niet meer willen slapen.
Wat ik op mijn werk dan doe, is dat ik net zo lang blijven zitten bij het kindje tot het slaap. Lekker over zijn/haar bolletje wrijven en laten weten dat je nog in de buurt bent, in het zich blijven dus. Als ze dan slapen, even blijven wachten voor je weggaat. In geval van verlatingsangst werkt dat heel erg goed, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Sil, ze kan niet uit bed vallen.. (En ik had het dekbed niet over haar heen, want ik was aan het voeden....) Jen heeft de eerste 2 maanden ook bij ons in bed geslapen (op een verschoningskussen). Nu staat haar bedje pal naast mijn kant van het bed, maar blijkbaar is dat toch nog niet dicht genoeg bij me. Ik vind het niet zo erg, ik vind het ook niet eng. En ik hou me maar voor dat eer ze getrouwd is en het huis uit gaat dat ze dan niet meer in mijn bed wil slapen.... Ik geniet er toch stiekem een beetje van dat ik nog steeds een plakkindje heb..quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:41 schreef Silmarwen het volgende:
Ticootje, vind je dat niet doodeng? Ik zou zo bang zijn dat ze valt, onder het dekbed geraakt of dat ik haar pijn doen.
Ardelyn, dat klinkt inderdaad niet als verlatingsangst dan. Succes in ieder geval. Ik leef met je mee.
Die van mij staat meteen weer recht als ik ze in haar bedje leg, al dan niet brullend. Jammer genoeg werkt de truc buikje/bolletje wrijven hier nietquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef Silmarwen het volgende:
hij hoeft van mij ook echt niet op vaste tijden te drinken hoor, maar ik dacht altijd dat er wel min. 3 uur tussen moest zitten. maar dat is dus ook niet waar?quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:39 schreef Mibos2 het volgende:
Waarom voed je niet op verzoek of is dat op een of andere reden niet mogelijk? Hier eigenlijk altijd op verzoek gevoed en me nooit met tijden of schema's bezig gehouden en zeker al niet met 11 weken!
Ik heb nu met potlood de data bij de weken in dat ene overzicht gezet. Ik hou de weken nu niet meer bij en dan zit ik iedere keer te tellen en te mieren. Nu zie ik het wat sneller.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:55 schreef Ardenlyn het volgende:
Ben ook een stuk geruster nu dat ik weet dat het aan die sprong (weer) kan liggen!!
Heb zelf het boek maar las er blijkbaar overheen oid.
Normaal zou ik hem wel alleen laten, nu dus absoluut niet. Het is een echte kwajongen, een echte ondeugdquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:26 schreef Ticootje het volgende:
Troel, je laat m toch niet alleen in de box? Zo wel, dan zou ik het kleed wel vast zetten. Ruben gaat echt overal mee aan de haal he??
Jen heeft ook nog niet echt een ritme hoor. Wel meer als een maand geleden, maar ik voed ook nog steeds op verzoek. Jen drinkt zo'n 8x per dag. En doorslapen is er de laatste maand niet meer bij..
Het grappige hier is dat Maarten de kalenderweken volgtquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb nu met potlood de data bij de weken in dat ene overzicht gezet. Ik hou de weken nu niet meer bij en dan zit ik iedere keer te tellen en te mieren. Nu zie ik het wat sneller.
Niet dat ik er nu dan dus de klok op gelijk zet, maar mijn kwartje valt wat sneller.![]()
En als je haar schoenen aantrekt? Dan wordt het vast een stuk moeilijkerquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:02 schreef Stiemie het volgende:
Linde is vandaag precies 11 maanden![]()
Zijn er trouwens meer moeders die er last van hebben dat hun kindje 'nee' soms als een spelletje ziet? Gisteren liep ik in de stad en Linde wilde steeds haar sokken uittrekken en op de grond gooien. Dus ik steeds "Nee dat mag niet". En in plaats van dat ze het dan na een paar keer zeggen niet meer doet, gaat ze me gewoon uitlachen alsof het een spelletje is! Ze zat gewoon helemaal giechelend in de wagenUiteindelijk besloot ik maar gewoon om door te zetten en elke keer als zij aan haar sokken zat te pulken maar gewoon streng te zeggen "Nee, dat mag niet" en het lachen te negeren, maar aan het einde van de dag voelde ik me een soort Efteling pop (Papier hier, papier hier, papier hier, papier hier etc)
Da's een goed idee..! Of misschien moet ik zo'n kalender met foto's maken...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:07 schreef Troel het volgende:
Ik heb net een fotoalbumpje voor mijn ouders samengesteld
Welke maat zit je nu dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:40 schreef Webkim het volgende:
Nou, laat maar weten als -ie uit dingen groeit dan! Hij zal net mooi een maatje voorlopen op Thomas denk ik en ik heb dus juist helemaal niet veel.Ik ben niet zo'n winkelaar en vooruit kopen heb ik nog niet echt gedurfd, want ik dacht; dan zal je zien dat ik allemaal zomerspul koop wat -ie dan pas eind september past enzo.
Lezersactie van de Tubantia tot en met 23 juniquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:32 schreef Webkim het volgende:
[..]
Da's een goed idee..! Of misschien moet ik zo'n kalender met foto's maken...
Ruben draagt grotendeels nog 62, maar 68 gaat ook prima. Hier ligt ie thuis voornamelijk in enkel een rompertje, soms zelfs niet eens met mouwenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Welke maat zit je nu dan?
Sasha lijkt met sprongetjes te gaan. 56 heeft hij heel lang mee gedaan, 62 is hij zo doorheen geschoten en hij zit nu nog in 68. Hangt wel van het merk af. De RBB shirtjes vallen lekker ruim en gaan dus best een tijd mee. Broekjes vallen hier allemaal groot dus die gaan ook lang mee eigenlijk.
Overigens vind ik dat ook wel heel lastig hoor. Heb toevallig nu een paar shirtjes met korte mouw aangeschaft zo van 'voor als het warm wordt' maar voornamelijk is het nog lange mouwen werk hier. Vind ik toch prettiger zo op de grond liggend enzo.
De korte mouwen shirtjes heb ik dus al weer in 74 gekocht, dan gaan ze nog wel eventjes mee.
Ik haal hem zo wel weer weg hoorquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:45 schreef Webkim het volgende:
Oooeehhh, wij op OUD houden van kortingscodefraude.![]()
Het is hier nu 23,5 binnen en hij ligt nu in een romper met lange mouwen, maar ik heb ook heel veel van die hansopjesrompertjes, dus dan heeft hij wel iets broek aan zeg maarquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:47 schreef Webkim het volgende:
Thomas zit nu in 62 en dat duurt denk ik geen drie weken meer. In 68 heb ik echt nog geen reet. 74 idem.
Dus ik ontkom toch niet aan babyshoppen 1 dezer weken.
Alleen een romper Troel, serieus, is het dan zo warm bij jou in huis? Thomas heeft afgelopen week elke dag langebroekjes en longsleeves aangehad. Maar ik heb dan ook wel de hele dag de tuindeur open staan.
Helaas, Linde heeft nog steeds maatje 16, da's normaal de maat voor als je kindje een maandje of 3-4 is begreep ik. Ze heeft ook hele smalle voetjes dus er zijn bijna geen gewone schoentjes voor haar te koop. En aangezien de schoentjes die er wel zijn vaak dan meteen reteduur zijn, wacht ik wel tot ze ze echt nodig heeft.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En als je haar schoenen aantrekt? Dan wordt het vast een stuk moeilijker.
Be soms doen wij een langemouwenromper met een kortemouwent-shirt erover. Dan is het niet meteen heel koud en kan ze toch al die leuke echt zomerse shirtjes alvast aanquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Welke maat zit je nu dan?
Sasha lijkt met sprongetjes te gaan. 56 heeft hij heel lang mee gedaan, 62 is hij zo doorheen geschoten en hij zit nu nog in 68. Hangt wel van het merk af. De RBB shirtjes vallen lekker ruim en gaan dus best een tijd mee. Broekjes vallen hier allemaal groot dus die gaan ook lang mee eigenlijk.
Overigens vind ik dat ook wel heel lastig hoor. Heb toevallig nu een paar shirtjes met korte mouw aangeschaft zo van 'voor als het warm wordt' maar voornamelijk is het nog lange mouwen werk hier. Vind ik toch prettiger zo op de grond liggend enzo.
De korte mouwen shirtjes heb ik dus al weer in 74 gekocht, dan gaan ze nog wel eventjes mee.
Ik snap dat ook niet. Sokken hebben inderdaad precies hetzelfde probleem, ze zijn drie keer zo breed als dat ze lang zijnquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:54 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Helaas, Linde heeft nog steeds maatje 16, da's normaal de maat voor als je kindje een maandje of 3-4 is begreep ik. Ze heeft ook hele smalle voetjes dus er zijn bijna geen gewone schoentjes voor haar te koop. En aangezien de schoentjes die er wel zijn vaak dan meteen reteduur zijn, wacht ik wel tot ze ze echt nodig heeft.
Ze draagt nu van die sloffen met een leren zooltje eronder en een elastiekje over haar wreef. Bij een speciale schoenenzaak gekocht waar een mevrouw zei: En deze trekken ze nooooooit zelf uitMijn schoenen-houdini wel hoor
Zal morgen een foto makenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:14 schreef Brighteyes het volgende:
Doe es een foto van die korte broeken beentjes dan?
Bij ons ziet het er echt heel erg 'hoog water' uit namelijk.
Ik maar steeds naar de 'tussentand' rechtsboven kijken of die al door kwam, zie ik net dat de linker voortand zomaar ineens lijkt te gaan winnen.
Wedstrijdje tussen tand 4 en 5 dus.
Etos?? Bij de babyspullen... Daar komt mijn lampje vandaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:18 schreef Ardenlyn het volgende:
Zodra het hier weer lekker warm is krijgt maarten een kort broekje aanIk vind het juist lief staan van die dikke babybeentjes met een kort broekje
![]()
En als het echt te warm is heeft hij alleen een romper aan of alleen een dun truitje.
Schoentjes hem ik nog niet voor hem.
Edit: meneer slaapt nu al bijna 2 uur langeindelijk sinds dagen dat hij langer dan 45 minuten slaapt.
Gaan vandaag proberen een nachtlampje te vinden voor hem. Valt nog niet mee want in het centrum kon ik er zo gauw niet 1 vinden![]()
Misschien bij de Praxis.
Allergietechnisch gezien wordt het zeker afgeradenquote:Op zondag 22 juni 2008 00:13 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tico wat vroeg? Mag dat wel, allergietechnisch gezien?
Ik gok dat je het verkeerd leest of de situatie niet helemaal snapt.quote:Op maandag 23 juni 2008 08:53 schreef Ticootje het volgende:
Sil, heb je al geprobeerd om 's nachts zo min mogelijk licht aan te doen? Zo worden ze niet helemaal wakker...
Tja, en het gaat ook vanzelf weer over hoor. Dan heb je opeens een nacht dan wordt je 's morgens wakker, en ligt de kruimel nog heerlijk tevreden te slapen.
Misschien moet je even in je ondertitel zetten dat wat er ook aan de hand is, je geen advies wil, in plaats van je elke keer als een drol te gedragen als iemand een keer goedbedoeld advies geeftquote:Op maandag 23 juni 2008 09:12 schreef GI het volgende:
[..]
Ik gok dat je het verkeerd leest of de situatie niet helemaal snapt.
Ze komt om 3:00 zelf voor een voeding, daarna valt ze niet goed meer in slaap. Ze _is_ dus al wakker.
Ze geeft advies op een niet relevante situatie. Yade _is_ al wakker en geen licht aandoen maakt haar dan niet minder wakker. Maar ik zal braaf in mijn stulpje terugkruipenquote:Op maandag 23 juni 2008 09:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Misschien moet je even in je ondertitel zetten dat wat er ook aan de hand is, je geen advies wil, in plaats van je elke keer als een drol te gedragen als iemand een keer goedbedoeld advies geeft.
Dat zie ik inderdaad nergens staan tot jouw reactie. Maar ik heb het al vaker gezien dat het niks uit maakt wie er wat zegt, want jullie weten het toch allemaal beter. Prima, maar ga dan geen mensen lopen afzeiken omdat ze iets goed bedoelenquote:Op maandag 23 juni 2008 09:38 schreef GI het volgende:
[..]
Ze geeft advies op een niet relevante situatie. Yade _is_ al wakker en geen licht aandoen maakt haar dan niet minder wakker. Maar ik zal braaf in mijn stulpje terugkruipen
Je krijgt hier advies over alles wat je schrijft alsof het een vraag is. Als je daar niet tegenkan kun je beter in een dagboek gaan schrijven, die lult niet terug.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:38 schreef GI het volgende:
[..]
Ze geeft advies op een niet relevante situatie. Yade _is_ al wakker en geen licht aandoen maakt haar dan niet minder wakker. Maar ik zal braaf in mijn stulpje terugkruipen
Lees het borstvoedingstopic nog maar eens na jaquote:Op maandag 23 juni 2008 09:43 schreef Silmarwen het volgende:
Jullie?
Moet alles zo'n eenheidsworst worden waarbij iedereen het met elkaar eens is dan ? Ik zal mijn best doen wat minder veroordelend over te komen maar als ik het over dingen niet eens ben met wat er staat is het natuurlijk mijn goed recht om daar wat over te zeggenquote:Op maandag 23 juni 2008 09:41 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat zie ik inderdaad nergens staan tot jouw reactie. Maar ik heb het al vaker gezien dat het niks uit maakt wie er wat zegt, want jullie weten het toch allemaal beter. Prima, maar ga dan geen mensen lopen afzeiken omdat ze iets goed bedoelen.
Ja omdat ik doodziek wordt van het feit dat je met elk fucking wissewasje naar de lactatiekundige moet, alsof het een heilige is. Ik heb trouwens niet eens afwijzend gereageerd ik zei dat ik het wel zou overwegen, wat ik ook aan het doen ben.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Lees het borstvoedingstopic nog maar eens na ja.
Het niet met elkaar eens zijn? Dat zou zijn als je tegen iemand zegt; Bedankt voor je advies, maar het is niet van toepassing. In plaats van ze iets te verwijten wat er niet staatquote:Op maandag 23 juni 2008 09:46 schreef GI het volgende:
[..]
Moet alles zo'n eenheidsworst worden waarbij iedereen het met elkaar eens is dan ? Ik zal mijn best doen wat minder veroordelend over te komen maar als ik het over dingen niet eens ben met wat er staat is het natuurlijk mijn goed recht om daar wat over te zeggen
heb hier ook een monstertje gehad wat opeens dag en nacht door elkaar begon te halen... 's nachts veel wakker en danook willen spelen en kletsen enzo en overdag veel slapen... Heel langzaam met vooral vasthouden aan je eigen dag en nachtritme ( Dus niet onder het miom van, ach we zijn nu toch wakker en ik slaap zelf dan overdag ook maar een klein beetje bij dus laten we het maar gezellig maken) Is het toen weer omgeslagen...vermoeiend.... heul vermoeiend!quote:Op maandag 23 juni 2008 06:58 schreef Silmarwen het volgende:
Nou ik denk dat degene die de beurt heeft voor de nachtvoeding, maar moet wennen aan het feit dat Yade tussen 03:00 en 09:00 gewoon niet tot moeilijk verder slaapt, en 's middags de schade moet inhalen.
Ik dus doordeweeks en Knut vrijdag en zaterdag.
Ik moet hem nog even maken hoor, maar met je hormonen was alles weer normaal he?quote:Op maandag 23 juni 2008 09:47 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja omdat ik doodziek wordt van het feit dat je met elk fucking wissewasje naar de lactatiekundige moet, alsof het een heilige is. Ik heb trouwens niet eens afwijzend gereageerd ik zei dat ik het wel zou overwegen, wat ik ook aan het doen ben.
Verder was ik net de tip van Leah aan het lezen en dat vond ik een goede.
Dus hou je vooroordelen even voor je, ik kan prima voor mijzelf denken, hoef je niet voor mij te proberen. Of mag ik alleen nog maar "ja", "nee" en amen zeggen en alles afdoen als een sprongetje, constant mij kind volproppen met paracetamol zodra het neigt naar verhoging en als mijn borstvoeding schommelt meteen naar de lactatiekundige rennen? Sorry dat ik een andere visie heb op opvoeden en niet alle adviezen aan neem als de oplossing.
Een advies is geen plicht om op te volgen, maar vrijblijvend.
Ik zeg toch net dat ik minder veroordelend zal proberen te zijn. Dat staat zelfs in de post die je quote.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:49 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het niet met elkaar eens zijn? Dat zou zijn als je tegen iemand zegt; Bedankt voor je advies, maar het is niet van toepassing. In plaats van ze iets te verwijten wat er niet staat.
Ik heb haar vannacht steeds heel stug in een ritme gehouden, alleen wel beneden zodat Knut kon doorslapen.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
heb hier ook een monstertje gehad wat opeens dag en nacht door elkaar begon te halen... 's nachts veel wakker en danook willen spelen en kletsen enzo en overdag veel slapen... Heel langzaam met vooral vasthouden aan je eigen dag en nachtritme ( Dus niet onder het miom van, ach we zijn nu toch wakker en ik slaap zelf dan overdag ook maar een klein beetje bij dus laten we het maar gezellig maken) Is het toen weer omgeslagen...vermoeiend.... heul vermoeiend!
Hoe gezellig ben jij na 3 uur slaap?quote:Op maandag 23 juni 2008 09:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik moet hem nog even maken hoor, maar met je hormonen was alles weer normaal he?.
Sil, het gaat om de manier waarop. En die is niet bepaald aardig te noemen. Verder interesseert het me geen reet wat je wel en niet doet, maar je maakt het hier niet gezelliger met dat gesnauw tegen mensen die het alleen maar goed bedoelen.
Doei!quote:Op maandag 23 juni 2008 09:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hoe gezellig ben jij na 3 uur slaap?
En im snauwde niet ik zei alleen dat ik moe werd van het constante geleur met de lactatiekundige. Ik had nog niets in dit topic gezegd tot jij binnen kwam op je high horse.
Ik ben een paar keer na 22:00 op de couveuse afdeling geweest voor Yade en het is er op een klein nachtlampje voor de zusters na en het licht van de verschillende monitoren erg donker. Op de 'andere kamers' waar ze lag toen alleen de voeding nog op orde moest komen was het pikkedonker na 22:00.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:55 schreef Leah het volgende:
Hier was het èrg licht op de couveuseafdeling 's nachts hoor. Wel doeken over de couveuses, maar toch.
Anyway, succes ermee, ik trek mij weer schielijk terug uit dit topic.
Ik mankeer niets, Jen is degene die allergisch is voor ei, melk hebben we nog niet kunnen testen.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Sil en Knut/GI, ik wens jullie een goede nachtrust toe! Hopelijk gaat het slapen snel beter, en komt er meer rust in het voeden en zo.
JR, nou ben ik uiteraard wel benieuwd hoe ver Ethan de trap is opgeklommen
Tico, het wordt vast heel gezellig! Ben je eigenlijk zelf ook allergisch, of is e.e.a mel en eivrij voor Jennifer? Wel heel erg fijn en meedenkend dat ze dat voor je regelen.Zie je ook wel eens anders.
Ja maar jij speelt ook vals!! Saar kwam met een hele bos op de wereld..quote:Op maandag 23 juni 2008 14:48 schreef Maneki.Neko het volgende:had hij haar dan?
sorry, ik vind tegenwoordig alle babies kaal
Het groeit wel weer aan, echt
quote:Op maandag 23 juni 2008 14:51 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil ook een kindje met zoveel haar, dan kan ik ook een speltje in doen
buuf woont buiten bereik van de babyfoonquote:Op maandag 23 juni 2008 14:54 schreef Ticootje het volgende:
Maneki, ik zou dat niet durven hoor... Als ze nou wakker wordt? Is de buurvrouw niet thuis?
DE oplossing voor zoveel problemen (ook als Saar straks naar schoolfeestjes wil)quote:
Ik begin me nu af te vragen waar jullie dan wonen..quote:Op maandag 23 juni 2008 15:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
nja hij werkt zo goed als in de achtertuin, dus altijd handig in noodgevallen
tussen de kassenquote:Op maandag 23 juni 2008 15:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik begin me nu af te vragen waar jullie dan wonen..
ah... Ik heb denk ik wel een idee... Er staat me iets van bij dat de verloskundige eerst naar je kippen stond te kijken terwijl jij hoge nood had...quote:
Nou, hij was 'm aan het afklimmenquote:Op maandag 23 juni 2008 12:48 schreef DaviniaHR het volgende:
JR, nou ben ik uiteraard wel benieuwd hoe ver Ethan de trap is opgeklommen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |