abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:31:52 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59462095
Het vervolg op: Het grote kleine babietjes topic deel 148

Babietjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:32:06 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59462102
Ik sloot met een reply op DeLiedje:
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha krijgt:

07.00 Fles 180cc met 6 schepjes Friso1 en dan een flinke berg rijstebloem erin om er een papfles van te maken.
09.00 Fruit (op het kdv dan, bij mij vaak in de middag, maar het cb raadde me ook de ochtend aan)
11.00 180cc met 6 schepjes Friso1
15.00 180cc met 6 schepjes Friso1
19.00 (vaak iets later) 210cc met 7 schepjes Friso1 en een flinke berg rijstebloem om er een papfles van te maken.

Gisteren op het cb kreeg ik het advies om van de eerste fles echt pap te maken en dat met een lepeltje te voeren.
En dan idd de fruit aan het eind van de ochtend en dan eind van de middag groente (ze had het over groente, aardappelen en vlees) en dan ergens dus nog wel 2 flessen van 180, dus ik denk dan zo rond 12.00 1 en rond 19-20 uur nog een ofzo. Maar dat moeten we dus nog even uit gaan proberen.

Ik hoor net dat ik dit weekend voor een week weg moet en dus wacht ik nog wel even met het schema aanpassen anders is Oma gelijk in de war.
pi_59462169
De mijne ook nog een keer

Hier is het schema van Maarten:
ong 7:00 fles 180+3 schepjes (similac heeft grotere schepjes)
tussen 9 en 10 uur een fruithap van 100 ml
ong 11:30 fles 180+3 schepjes
ong 15:30 fles 180+3 schepjes
tussen 17 en 18 uur avondhapje (aardappel en groente) van ong 50 ml
en rond 20:00 laatste fles 180+3 schepjes.

Dat moet hem zijn. Avondhapje word meer maar hij heeft nog kleine porties in de vriezer die eerst opgaan
pi_59462515
Zijn er hier trouwens nog babietjes die ook meedoen aan het PINO??

PINO onderzoek

Pino is een afkorting voor: Pneumokokken Immunologie en Neus Onderzoek. Dit onderzoek is op 1 april 2008 gestart en wordt gecoördineerd vanuit het wetenschapsbureau van het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp (Dr. Reinier Veenhoven) in samenwerking met het UMCU in Utrecht (Prof. dr. Lieke Sanders). De bedoeling is om 780 kinderen binnen een periode van 6-8 maanden te includeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:15:57 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_59463259
Nooit van gehoord Tico. Of is dat datgene waaraan Jennifer meedoet met die aparte prikken?

Ruben krijgt hier vier flessen van 180cc met voeding erdoorheen, eerste en laatste met ook Nutrix erdoor.
Verder een fruithapje en een groentenhapje.
Als het erg warm is ook nog wat sap of thee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59464201
Vreemd is dat zeg. Ik zou nu gewoon al niet meer weten hoe het eetschema van Linde er toen uit zag Dat je dat allemaal zo snel vergeet

Nou Linde is toch ziek aan het worden Ze heeft nog steeds verhoging/koorts en nu ook diarree erbij. Of kan dat ook ein-de-lijk op tandjes wijzen?
pi_59464226
Wij hadden rond de 6 maanden ongeveer hetzelfde schema als ardelyn.. Misschien een half uurtje opgeschoven. Maar wel zoiets..
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:21:51 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59467995
Sasha is nog steeds niet kapot van fruit en groente...
Als ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik zelf eens in de keuken gaan staan voor verse hapjes, kijken of dat verschil maakt.

Vers fruit maakt niet heel veel meer indruk dan spul uit een potje iig.
pi_59468624
Stiemie, misschien wel tandjes...? Hopelijk wordt ze niet weer ziek.

Hier wachten we ook nog steeds op tandjes, een meisje wat onrustig slaapt (hadden ze op het KDV ook al opgemerkt, misschien toch ook iets onder de leden...?) en ik zie toch echt iets. Maar dat kan zeker ook nog heel lang duren voor ze echt doorkomen...
Fake it till you make it...
  Jubileum moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 19:45:37 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59468645
Volgens mij krijgt iedereen die pap-tip van het CB maar ik heb het nooit gedaan Wel geprobeerd maar het ging bij mijn ongeduldjes veel te langzaam, die slorpten dat liever weg uit een flesje.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59468716
En een stukje fruit, BE?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:50:10 #12
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59468763
Hier doen we de ochtendpap ook heerlijk vanuit de fles. Linde gaat de box in en drinkt zelf haar flesje zodat ik me ondertussen kan douchen en aankleden Scheelt zo heerlijk veel tijd.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:18:07 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59469451
Echt, van die pap? Ik vroeg me al af of dat echt moest omdat die papfles er namelijk normaal gesproken supersnel in gaat en dat dus geen problemen geeft. En juist in de ochtend vind ik het kroelen zo gezellig.

Stukje fruit heb ik nog niet geprobeerd, Sasha lijkt niet echt heel erg veel dingen in zijn mond te stoppen dus het leek me nutteloos, maar als ik even goed nadenk is hij nu de laatste dagen wel bezig met alles in zijn mondje stoppen. Ik zou hem dus wel een stukje banaan kunnen geven.
Wat voor andere soorten fruit doen jullie dan in stukken geven?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:27:42 #14
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59469655
Bedankt voor jullie schema's! Ik ga het hier ook maar eens ongeveer zo doen...

BE, Floortje heeft peer en perzik in stukken gehad... Glibbert lekker, maar ze vond het super!
pi_59469808
Hier de ochtendpap ook meestal uit de fles. Soms met een lepeltje, maar dat is zoveel gedoe met een half duf hoofd.
Goed dat Linde zelf haar flesje drinkt! Chris wordt nog graag bedient, en het is ook wel even gezellig 's ochtends. Maar ik hoef dan de deur ook niet uit..

En misschien wel tandjes Stiemie.. Hier staat een voortand op knappen. de eerste witte bult zit er, nu alleen nog doorbreken.

BE. Het is natuurlijk ook even wennen dat nieuwe eten en smaak. Ik heb wel eens gehoord dat mensen eerst nog iets melk door de groente doen, voor de smaak.. Al lijkt het mij niet zo smakelijk..
pi_59470290
Ik heb vanaf het begin hem meteen puur fruit gegeven zonder melk of liga enz.
Hier krijgt hij geen stukken maar grof gepureerd fruit zoals perzik, banaan, appel, nectarine en appel.
Gaat er allemaal super in en zelfs de laatste dagen gaat z'n mond wijd open en een dikke AAAHHH erbij als ik het lepeltje voor z'n mond hou

Peer is favoriet hier want als het op is begint hij vaak te huilen
pi_59470311
Hier gaat de pap 's morgens ook uit de fles. Scheelt een hoop in tijd nog. Als ze straks wat groter is gaan we wel voor pap uit een bordje of een boterham ofzo. Ik vind het wel gezellig even bij ons op bed, fles geven en in het weekend nog even kroelen daarna.

BE, lekker zacht fruit (banaan, peer, perzik, pruim, meloen, mango (alleen heb ik die tot nu toe nog geprakt gegeven omdat het zo glibbert)) doet het goed hier. En inmiddels krijgt Mirte ook halve druiven en halve mandarijnpartjes. Soms vind ik het nog wel een hele kunst om de partjes zo te snijden dat ze het ook goed vast kan houden.

Overigens banaan, wist je dat dat uit 3 partjes bestaat? Als je een stuk afsnijdt dan kan je het als het ware in 3 stukken breken. En die zijn minder glad en beter vast te houden dan wanneer je het snijdt (mocht een stuk banaan te dik zijn om goed vast te kunnen houden)
Fake it till you make it...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:07:29 #18
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59472585
Pfffff.... Lilah is vandaag weer bij oma geweest, en die vertelde vol trots dat ze wel twee keer was wezen wandelen, en dat ze langs die vriendin, en die vriendin, en die andere ook nog geweest was. En dat het zo gezellig was. Ja, totdat we weer thuis waren .

Mijn wederhelft moest net niezen, en daar schrok ze zo van dat ze een hysterische huilbui kreeg. Nou, dat hebben we nog niet eerder meegemaakt, ik schrok ervan heel eerlijk gezegd. Ze had ook weer niet gepoept en ze ging ook niet gezellig met me praten en naar me lachen toen ze me weer zag. Ik ben er goed klaar mee, dat oppassen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59472671
Trotse oma's, breek me de bek niet open. Wij hebben er hier ook een die haar kleinkind het liefst overal mee naartoe zou zeulen als ze de kans kreeg. Nou: mooi niet.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:12:16 #20
14746 k_i_m
pi_59472740
Ik ga inderdaad even een hartig woordje met haar spreken idd. Wij wandelen al niet eens twee keer op een dag met haar. En als we ergens langs gaan, dan gaan we ook niet bij 3 verschillende mensen langs. Dat ze niet snapt dat het voor dat kind al genoeg te verwerken is dat ze daar de hele dag zit, ik snap het echt niet. Maargoed, het zal dat @#*$@#()*&$@(#)&$(#@ enthousiasme wel weer zijn.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:12:32 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_59472748
Mag ik deze kans dan aangrijpen om nog eens lovend over mijn mams te praten? Ze wilde zelfs al van vakantie terugkomen om hier op te passen zodat ik beter aan kon sterken, maar zij heeft dus echt helemaal niet van die nare trekjes dat ze overal heen moet met Ruben. Ze laat Ruben lekker zijn gang gaan en probeert zo veel mogelijk zijn eigen schema te volgen

De enige tik die ze heeft is een niet zo erge (en is een beetje door mij aangepraat): we noemen haar al liefkozend duploma
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:31:49 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59473337
Nou, we hebben hem net even met een banaan laten stoeien en hoewel er wel wat kleine beetjes inbleven werd het toch voornamelijk samengeknepen in de knuistjes. Maar goed, het hoeft ook niet in 1 keer.
pi_59473550
BE, banaan is ook wel een van de moeilijkste dingen om zelf te eten. Tenminste hier wel.
Dat knijpt zo makkelijk fijn.
Dan gaan grote stukken peer en mango veel beter.
pi_59473642
Sasha is...: Bananenman.
Kim, gelijk proberen duidelijke afspraken te maken hoor; als je daar pas over een tijdje mee komt is dat veel lulliger dan wanneer je meteen aan de bel trekt.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:39:51 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59473667
Morgen maar eens kijken of ik een zachte kan vinden dan.
Gezien dat ik zaterdag voor een week weg ga en Sasha dan bij mijn schoonouders is, ga ik nu niet van alles uit de kast trekken om te proberen zeg maar. Ik denk dat Oma de stress van de evt. zooi en het kokhalzen ook niet zou trekken.
pi_59475082
Deepfreeze en Chacama... helaas is de draagdoek ook niet de oplossing voor Bink. Als hij al eenmaal huilt, is het te laat en helaas huilt hij al voordat ik gelegenheid het ding om te knopen. De osteopaat stel ik nog even uit, eerst maar eens 'gewoon' naar de huisarts, ik heb zelf een flauw vermoeden dat het wel eens verborgen reflux kan zijn. Hij kokhalst namelijk erg veel en trekt vieze en pijnlijke gezichten. En zo zijn er nog wat kleine aanwijzingen. (Jaaah... ik zoek wat!)
Bink is vanmorgen voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en aan de voeding lag het zeker niet! Meneer was maar liefst 6 cm. en meer dan een kilo gegroeid! Hij is nu 56 cm. en 4780 gram. De (helaas) vervangende arts nam het vele huilen gelukkig erg serieus maar dat was misschien ook omdat ze er zelf amper overheen kon schreeuwen! Hartje heeft ze 3 keer proberen te luisteren, maar hoorde ze niet goed daardoor en hij hield zijn oogjes ook stijf dicht, zo ging hij tekeer! De arts vond dat ik even naar de huisarts moest vanwege zijn huilen, i.v.m. eventuele reflux en dat ik dan ook even urine mee moest nemen vanwege een mogelijke urineweginfectie omdat hij de eerste week weinig plaste. Verder zou ze de wijkverpleegkundige vragen om contact met me op te nemen zodra die terug was van vakantie.
Eenmaal weer in de auto was hij klaarwakker maar zat verbouwereerd om zich heen te kijken en heeft zich van schrik de hele dag niet meer laten horen! (Tot aan vanavond natuurlijk!) Ik denk er dus over om dagelijks even naar het CB te gaan!
  woensdag 18 juni 2008 @ 00:04:50 #27
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59476424
Ik weet niet of ik nog gejompeld heb voor Ilse, anders nog bij deze! Van harte met je eerste verjaardag!
Nu staat pepijn bovenaan

Stiemie, idd de schema's van een paar maanden geleden (if any). Geen flauw idee meer. Raar eigenljk, he?
Wij doen trouwens wel s ochtends pap uiit bord. Dan eten we lekker samen, ik eet mijn corn flakes en voer eli intussen zijn pap. Gaat prima. en daarna achter elkaar door tanden poetsen (vanochtend niet gedaan, want was netjes in pak, maar dat terzijde)
BE, geen tips vanaf hier mbt hapjes en eten en zo. Eli vreet alles, zolang hij het lekker vindt. Mss vindt hij de smaak niet lekker, of moet wennen aan de textuur? Het voelt natuurlijk heel anders dan vloeistof...
Maar zolang hij 3 flessen per dag krijgt is het echt nog oefenen, want alle voedingsstoffen zitten ook in de fles. Vond ik altijd een rustig idee.

Mammietje, fijn dat het huilen serieus is genomen door het cb. zijn er dingen die je kan doen nu al, als het reflux blijkt te zijn? de jongste van SAINT had erge reflux, mss heeft hij zij tips.

De tandenstrijd lijkt gewonnen te zijn door de tweede boventand. Hij is voor een stukje al doorgebroken. Nu de rest nog

Vannacht hebben we lekker gefeest om 2 uur s nachts Meneer vond het tijd om te staan in bed. En daarna brullen uiteraard, terwijl ik een belangrijke vergadering had. Dus PR probeerde hte zo goed en zo kwaad als het ging op te lossen, maar meneer heeft voldoende volume om te toch wakker te krijgen. maar alles is goed gekomen
En eli heeft heeeeel veel geslapen overdag op het kdv

inmiddels kan hij zelf ook gaan zitten vanaf staan! Wel, hij laat zich vallen en blijft dan zitten. Werkt ook. Ik weet alleen niet hoe goed het werkt als hij vlak daarvoor een volle poepluier heeft geproduceerd, maar we leggen ons vertrouwen in Pampers en dat Eli een beter manier vindt om weer te gaan zitten.

Ik haal eli vanmiddag op van het kdv en leidster zegt: "Had je nog gehoord wat er gister is gebeurd?"
"nee, wat dan?"
"nou, de andere leidster was wat aan het afwassen na aflooop van de lunch en toen ze zich omdraaide zag ze dat eli de fles van een ander kindje die rustig in de wipper lag te drinken had gepakt en zelf helemaal had opgedronken! (geen friso, maar iets heel anders) De leidster was not amused "
Dus meneer kan wel zittend zijn fles drinken! terwijl hij thuis gevoerd moet worden, of in de doomooseat ligt, omdat we dachten dat hij niet zel kon omhoog houden/drinken!

zou hij het drinken uit andermans fles trouwens van iemand hebben afgekeken?

(zo, nou hoef ik morgen niet meer te denken wat ik op mijn weblog schrijf )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 18 juni 2008 @ 08:25:37 #28
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59479835
BE als je 's morgens liever met Sasha wil kroelen in plaats van de fles geven, moet je dat gewoon lekker doen hoor!

Op de dagen dat Linde naar de opvang moet, moet ik haar echter om 8 uur wakker maken en dan hebben we nogal haast zeg maar. Maar ja ik vind het ook zo lullig om haar eerder wakker te maken alleen omdat ik haar pap wil geven met een lepeltje. Linde drinkt trouwens al zeker 2 maanden zelf al haar flesjes (melk, pap en sap). We hebben een setje handvatten van Avent gekocht en die werken echt prima. Nadeel is echter wel dat ze ook iets heeft om de fles een flinke zwieper mee te geven zodra die leeg is

Eli ik zou maar niet te hard neerploffen hoor als je een volle luier hebt Voor je het weet kunnen je ouders opnieuw gaan behangen

Mammietje heb je voor vandaag alweer een nieuwe afspraak bij het CB gemaakt

Fruit geven we hier meestal nog geprakt/ even snel met de staafmixer. Behalve mandarijn dan. Ze is nog iets teveel in het fruit-werp-stadium om ook maar iets binnen te krijgen als ze het in stukjes krijgt. Linde eet wel helemaal zelf haar boterham als je die in kleine stukjes op haar bordje neerlegt Alleen snoept ze dan bv soms wel eerst het beleg eraf en gaat je dan een beetje zielig aankijken, lang leve de smeerbare geitenkaas

Ik ben trouwens bang dat het geen tandje is bij Linde. Ik kan tenminste geen witte bobbels ofzo in haar mondje ontdekken. Wel vanmorgen alweer boven de 37,5 dus ze is vandaag een dagje thuisgebleven bij mijn vriend. Gaan ze er samen een leuk ontspannen dagje van maken
pi_59480032
Wat ik me afvroeg is of het ritme van Gabi (nu 6 weken en 6 dgn oud) nog gaat veranderen?

En dan heb ik het met name over het avond ritme (zeg maar tussen 17:00 en 23:00) ze is sinds de geboorte tijdens die uurtjes nu zo hyper actief (en dus ook vaak huilerig en hangerig) en ik merk dat ik er zelf steeds kriegeliger van begint worden met name zo tussen 22:00 en 23:00.

Dan strampelt (armpjes heftig bewegen en voetjes heftig trappelen) ze zo erg dat je er eigenlijk niks mee kan.
Zeker dat laatste uurtje is het een constante wisseling van:
- op de borst liggen met vinger/speen in de mond (5 minuten)
- stukje rondwandelen in huis
- op de borst liggen met vinger speen
- wandelen...etc etc
Haar dan weglieggen in haar bedje heeft geen zin (--> brullen)
haar laten spelen in de box heeft ook geen zin (--> brullen)
haar wat eerder laten eten heeft ook geen zin (--> eet moeilijk, en niet voldoende dan)

Het is dan echt net of je haar echt dan een goed uur (soms wel 2 uur 21:00-23:00) moet entertainen.
(wat overigens wel fijn is als je dan het laatste fles geeft (22:30/23:00) ze daarna in slaap valt en tot 07:00 uur door maft in 1 ruk)

We hebben al veel geprobeerd (badje om 21:00 uur, flesje op een andere tijdstip) maar dat helpt allemaal niet, ze is gewoon druk (en af en toe tegen het hysterische aan) tussen die uurtjes...

De reden waarom ik het vraag is dat ik hierboven af en toe lees dat mensen aan hun X maanden oude baby om 20:00 uur een fles geven en dat er dan geslapen wordt... en op 1 of andere manier lijkt dat mijlenver weg voor mij...
  woensdag 18 juni 2008 @ 08:45:51 #30
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59480073
Tinny ik wil je niet ontmoedigen hoor maar Linde (bijna 11 maanden) zit ook wel eens om 23 uur nog op omdat ze dan nog een flesje krijgt. Soms (nou ja regelmatig) valt ze voor de laatste fles in slaap en dan is ze pas na een paar uur weer wakker en dan loopt alles gewoon wat uit. Ik denk dat je daar dus nog wel even mee blijft zitten
pi_59480125
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 08:45 schreef Stiemie het volgende:
Tinny ik wil je niet ontmoedigen hoor maar Linde (bijna 11 maanden) zit ook wel eens om 23 uur nog op omdat ze dan nog een flesje krijgt. Soms (nou ja regelmatig) valt ze voor de laatste fles in slaap en dan is ze pas na een paar uur weer wakker en dan loopt alles gewoon wat uit. Ik denk dat je daar dus nog wel even mee blijft zitten
dat ze op is vind ik niet zo erg het is meer het drukke en hysterische waar ik kriegelig van wordt.
Ze is dan wakker en aanwezig van 17:00 tot 22:30/23:00 en begint te brullen zodra je haar niet entertained, vast houdt...
  woensdag 18 juni 2008 @ 08:50:16 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59480150
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 08:25 schreef Stiemie het volgende:
BE als je 's morgens liever met Sasha wil kroelen in plaats van de fles geven, moet je dat gewoon lekker doen hoor!

Op de dagen dat Linde naar de opvang moet, moet ik haar echter om 8 uur wakker maken en dan hebben we nogal haast zeg maar. Maar ja ik vind het ook zo lullig om haar eerder wakker te maken alleen omdat ik haar pap wil geven met een lepeltje. Linde drinkt trouwens al zeker 2 maanden zelf al haar flesjes (melk, pap en sap). We hebben een setje handvatten van Avent gekocht en die werken echt prima. Nadeel is echter wel dat ze ook iets heeft om de fles een flinke zwieper mee te geven zodra die leeg is
Dat was precies wat ik ook bedoelde. De fles gaat lekker snel en is gewoon lekker knus saampjes op de bank. Ipv getrut met een lepeltje en naar alle waarschijnlijkheid zowel ik als de bank als Sasha onder de pap-spettters.

Oh ja, die handvatten, die heb ik ook maar vergeet ik steeds. Leek mij ook zo handig als Sasha hem zelf vast ging houden.

Hmmm... en een zeer ontaarde moeder ben ik ook sinds gisteren... de rijstebloem was op! Gisterenavond lukte het nog net, maar voor vanmorgen had ik niet meer. Straks maar gelijk in bulk inslaan.
  woensdag 18 juni 2008 @ 08:57:05 #33
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59480258
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 08:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
Dat was precies wat ik ook bedoelde. De fles gaat lekker snel en is gewoon lekker knus saampjes op de bank. Ipv getrut met een lepeltje en naar alle waarschijnlijkheid zowel ik als de bank als Sasha onder de pap-spettters.
Ah dan had ik het verkeerd begrepen
pi_59480466
Na twee weken met nauwelijks internet val ik gewoon even binnen, moet nog bijlezen...
Zo cursief zie ik iets staan van eerste fles tot pap maken door ze in te binden? En waarom eigenlijk standaard rijstebloem of nutrilon of ander verdikkingsmiddel aan een fles toevoegen?
Waarom geven ze dat advies? Is dat om de overgang naar vaste voeding te vergemakkelijken?
Heb er hier nog nooit van gehoord (toch van kennissen, ik geef nog steeds BV en daar kan je 's morgens moeilijk pap van maken )

En verder gaat alles z'n gangetje, Liande is alweer bijna 10 maand, ze is overactief (en vecht daardoor vaak tegen de slaap 's avonds ) maar evolueert niet echt voor de moment. Ze kruipt, wandelt rond de salontafel en langs de zetel, en soms gaat ze met de stoelen op pad, maar los staan heeft ze maar 1 keer gedaan en ook stappen aan de handjes wil ze nog niet.
Ach wat, ik geniet gewoon van mijn kleine meid, moeder zijn is echt zo leuk

[ Bericht 4% gewijzigd door Iksje op 18-06-2008 09:17:27 ]
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:14:23 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59480509
Het is idd om een beetje over te gaan naar vaste/zwaardere voeding Iksje.
Eerst via de fles, en dan gewoon een bordje pap.
Eerst nog met rijstebloem en dan zo langzaamaan (bij een maand of 7-8 dacht ik) over naar Bambix etc.

Bij BV gaat dat idd niet op. Of je zou pap kunnen maken met bv...
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:16:59 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59480555
tinny, ze is nog maar 6 weken!! Onrustige avonden zijn heel normaal bij die kleintjes, en bij borstvoedingskindjes is dat misschien nog wel een beetje erger. Google eens op 'clusteren'
Gaat vanzelf over en zo lang jij er zelf gewoon rustig bij blijft, wordt Gabi ook rustiger. Gewoon lekker aan toegeven; installeer je lekker op bed/bank, afstandbediening in de buurt, je laat je man/vriend voor koffie/thee zorgen..
Gabi heeft gewoon nog behoefte aan intiem contact.

En een schrale troost.. het ritme verandert nog zo vaak, dat je nog wel eens het tegenovergestelde zult verzuchten. Dan ben je net ergens aan gewend en dan gooit ze alles weer om.

En probeer niet naar ritmes en schema's van andere baby's te kijken (zeker niet naar die van oudere baby's).. jij hebt jouw unieke kindje met haar eigen unieke schema.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59480606
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
Het is idd om een beetje over te gaan naar vaste/zwaardere voeding Iksje.
Eerst via de fles, en dan gewoon een bordje pap.
Eerst nog met rijstebloem en dan zo langzaamaan (bij een maand of 7-8 dacht ik) over naar Bambix etc.

Bij BV gaat dat idd niet op. Of je zou pap kunnen maken met bv...
Naaah, ik geniet ook van het gekroel nog 's morgens. Klein half-slaapkoppie zo lekker dicht bij me
Om dan eerst te kolven en dan pap te gaan voeren, pfff het is veel leuker op de gewone manier.

Groente eet ze best goed, alleen fruit blijft een probleem. Alleen bij de onthaalmoeder wil ze fruitpap, maar ik gok dat dat komt omdat die er vitabis onder doet en bij ons krijgt ze geen vitabis
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:22:52 #38
14746 k_i_m
pi_59480689
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:16 schreef E.T. het volgende:
tinny, ze is nog maar 6 weken!! Onrustige avonden zijn heel normaal bij die kleintjes, en bij borstvoedingskindjes is dat misschien nog wel een beetje erger. Google eens op 'clusteren'
Gaat vanzelf over en zo lang jij er zelf gewoon rustig bij blijft, wordt Gabi ook rustiger. Gewoon lekker aan toegeven; installeer je lekker op bed/bank, afstandbediening in de buurt, je laat je man/vriend voor koffie/thee zorgen..
Gabi heeft gewoon nog behoefte aan intiem contact.

En een schrale troost.. het ritme verandert nog zo vaak, dat je nog wel eens het tegenovergestelde zult verzuchten. Dan ben je net ergens aan gewend en dan gooit ze alles weer om.

En probeer niet naar ritmes en schema's van andere baby's te kijken (zeker niet naar die van oudere baby's).. jij hebt jouw unieke kindje met haar eigen unieke schema.
Tinny is een man. Volgens mij verklaart dat het ongeduld, want dat had mijn wederhelft ook .
In my life
Why do I smile
pi_59480691
tinny ben je al naar de ha geweest?

kim duidleijke af spraken maken scheelt heel veel, mijn moeder houd zich eraan en de andere die mag niet oppassen. mijn schoonmoeder heeft alleen maar commentaar op mij, tja doei dan ook niet oppassen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Popples op 18-06-2008 09:31:46 ]
mama van 3 kids!
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:27:04 #40
3011 E.T.
pi_59480799
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:22 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Tinny is een man. Volgens mij verklaart dat het ongeduld, want dat had mijn wederhelft ook .
Dan nog.. tel je zegeningen..
Ze slaapt door van 23.00 tot 7.00.. Daar mag je jezelf heel gelukkig mee prijzen op 6 weken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:35:57 #41
14746 k_i_m
pi_59480992
Ik heb haar al gebeld. Ze zei gelijk heel verongelijkt "Oh, nou, dan ga ik toch niet meer met haar wandelen?" . Dus ik heb maar gezegd dat ze best een stukje kan wandelen, maar dat ze het gewoon niet te gek moet maken met al die visite.
In my life
Why do I smile
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:38:53 #42
14746 k_i_m
pi_59481040
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:27 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ze slaapt door van 23.00 tot 7.00.. Daar mag je jezelf heel gelukkig mee prijzen op 6 weken
Zeker! Wij hebben ook een periode gehad dat Lilah niet naar bed wilde 's avonds. Maar ze sliep wel door. Nou, jammer dan, zolang ze doorslaapt vind ik het prima, aangezien ik degene ben die eruit moet . Nu gaat ze trouwens steeds vroeger naar bed, en ze ligt 's avonds ook nog een keer extra in haar bed tussen de voedingen. Maar dat is ook pas sinds een paar weken.
In my life
Why do I smile
pi_59481289
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:22 schreef k_i_m het volgende:

[..]

jajajajaja
nu is het wel genoeg he , ik heb best veel vrouwlijke kwaliteiten! Je ziet bijna niet aan me dat ik een man ben...
pi_59481685
Hier geven we de banaan soms met een stukje schil er nog aan.. Dus de banaan doormidden, nog 5 cm schil eraf. En dan heeft Chris een mooi handvat aan de rest van de schil..

tinny, die avonduren waren hier ook het moeilijkst.. zoals je zelf al zegt, je blijft vermaken. Het heeft hier niet eens zo lang geduurd. Misschien een paar weekjes. Voordat het echt een probleem werd was het al weer over.. En dat doorslapen is ook al heel lekker (dat duurde hier tot zo'n 13 weken)

We zijn hier nu echt over naar 2 slaapjes.. Het is soms nog wel moeilijk om de avond te halen. Maar dat 3e slaapje dwingen geeft veel meer drama, dan de moeheid 's avonds...
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:36:19 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_59482324
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:51 schreef tinny het volgende:

[..]

jajajajaja
nu is het wel genoeg he , ik heb best veel vrouwlijke kwaliteiten! Je ziet bijna niet aan me dat ik een man ben...
Wat leuk dat je zelf de borstvoeding geeft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:10:01 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59483158
tinny, wat natuurlijk ook meespeelt, is dat gabi s avonds natuurlijk de prikkels van de hele dag al een beetje aan het verwreken is. daar wordt ze al drukker van. (sommige kindjes krijgen dan ook kramp), dus dan zou ik denken, zo rustig moelijk entertainen, zodat ze niet teveel nieuwe prikkels krijgt. mss dat dat helpt.

is 6 wk niet ook een sprongetje?? staat bij zo bij? dat kan ook helpen in de onrust.

enneh. over oma's en zo. schoonmoeder doet het prima vind ik. eens in de maand ergens op bezoek (hele oude mensen die geen eigen kinderen hebben. dat is natuurlijk een genot om eli dan ff te mogen zien en knuffelen) of minder, en verder gewoon samen kroelen en boodschappen doen.
en stiefmoeder is ook heel lief voor hem.
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:39:00 #47
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59483877
Vanaf hoe oud kun je trouwens gaan merken of je baby een allergie heeft? Niet dat ik vermoed dat Yade er een heeft, maar ik wil nog niet te vroeg juichen aangezien ik een astma patient ben met veel allergieen en exceem klachten. Ik hoop uiteraard heel heel heel erg dat Yade niets heeft, maar zo ver ik kan zien niet. Wel een droge huid maar ze heeft zelfs geen luieruitslag.

*snel afklopt*
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:48:02 #48
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59484153
Koken/ steriliseren jullie trouwens nog steeds regelmatig alles? Flessen en ringen komen uit de vaatwasser dus dat zit wel goed. Maar (fop)spenen? Bedacht me dat we nog steeds 1x per dag alle (fop)spenen in de sterilisator gooien. Is dat niet wat overdreven?
pi_59484552
Saartje van bijna 4 maanden slaapt sinds 2 weken de avonden in bed. Tot die tijd was ze `s avonds bij ons in de wipstoel of op schoot of aan de borst. De eerste weken had ze daar ook nog krampjes bij, toen was het brullen tot een uur of 10, na een week of 10 was ze 'alleen maar' klaarwakker
Geef het nog even de tijd Tinny, en blijf goed naar je eigen kind kijken. Je kunt beter accepteren dat ze nou eenmaal wakker is, dat scheelt je zelf een hoop frustratie
Saartje
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:17:11 #50
14746 k_i_m
pi_59484980
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 11:48 schreef Stiemie het volgende:
Koken/ steriliseren jullie trouwens nog steeds regelmatig alles? Flessen en ringen komen uit de vaatwasser dus dat zit wel goed. Maar (fop)spenen? Bedacht me dat we nog steeds 1x per dag alle (fop)spenen in de sterilisator gooien. Is dat niet wat overdreven?
Goeie vraag! Wij zetten ook alle flessen en toebehoren elke dag in de sterilisator. Tot hoelang MOET dat eigenlijk??
In my life
Why do I smile
pi_59485083
Stiemie, steriliseren doe ik niet meer, alleen mijn kolf omdat ik die op het werk/onderweg niet meteen kan afwassen.
Soms gaat er nog wel eens een flesje mee in de sterilisator, maar da's maar af en toe (en ik weet eigenlijk niet waarom ik het doe , afdrogen moet ik in beide gevallen-handwas of sterilisator- toch)
da's dan inclusief spenen.

Van haar fopspeentje is Liande met 6.5 maand zelf afgestapt, dus dat is niet meer aan de orde.

Hier in België is het advies nog steeds: dagelijks steriliseren tot 6 maand en daarna wekelijks tot 12 maand. Maar bij jullie geldt een ander advies dacht ik?

Ik ben eigenlijk gestopt met dagelijks steriliseren omdat ze toch al een pak actiever is en de wereld grondig verkent (en dus ook speelgoed dat ze vanuit haar speelgoedbak op de grond gooit weer oppakt en in haar mond stopt)
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:36:40 #52
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59486835
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 12:21 schreef Iksje het volgende:
Stiemie, steriliseren doe ik niet meer, alleen mijn kolf omdat ik die op het werk/onderweg niet meteen kan afwassen.
Soms gaat er nog wel eens een flesje mee in de sterilisator, maar da's maar af en toe (en ik weet eigenlijk niet waarom ik het doe , afdrogen moet ik in beide gevallen-handwas of sterilisator- toch)
da's dan inclusief spenen.

Van haar fopspeentje is Liande met 6.5 maand zelf afgestapt, dus dat is niet meer aan de orde.

Hier in België is het advies nog steeds: dagelijks steriliseren tot 6 maand en daarna wekelijks tot 12 maand. Maar bij jullie geldt een ander advies dacht ik?

Ik ben eigenlijk gestopt met dagelijks steriliseren omdat ze toch al een pak actiever is en de wereld grondig verkent (en dus ook speelgoed dat ze vanuit haar speelgoedbak op de grond gooit weer oppakt en in haar mond stopt)
even een kanttekening, op het moment dat jij de spenen/flesjes afdroogt zijn ze niet meer steriel en heb je ze dus voor nop gedaan. Na het steriliseren nat in de koelkast zetten is het beste.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:47:34 #53
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59487102
Maar tot hoe oud is het dan van belang dat alles steriel is? Linde stopt ook gewoon speelgoed en dergelijke in haar mond dat op de grond heeft gelegen
pi_59487858
Ik droog af met een gestreken handdoek, ik heb mijn flesjes eigenlijk nooit in de koelkast gezet (gek ook weer, dat verschil tussen landen, dat advies wordt hier niet gegeven), gewoon in de kast op hun eigen schap...

Goh, en verder: geen idee tot hoe lang het belangrijk is dat alles steriel is...vermoedelijk tot het punt dat ze zichzelf frequent beginnen blootstellen aan allerlei bacteriën
En zoals al vermeld, de steriliteit wordt al deels gebroken op het moment dat je ze uit het water/de sterilisator haalt.
pi_59487949
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:27 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dat doet die van mij nog niet eens altijd!!! En die wordt over 2 weken 1!!
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:23:27 #56
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59488119
Wij spoelen de fles na elk gebruik met heet water en wassen 'm 1x per dag af (met de hand). De sterillisator staat al een heule tijd stof te vangen hier Waar ik wel echt best precies in ben is de flesspenen regelmatig vervangen, dat vind ik eigenlijk al heel wat
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:24:41 #57
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59488149
flesspenen vervangen?
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:30:06 #58
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59488321
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:24 schreef Stiemie het volgende:
flesspenen vervangen?
nu ben ik nog trotser op mezelf
Red de zeehond!
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:36:44 #59
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59488536
maar wanneer en waarom moet je flesspenen vervangen?
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:44:11 #60
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59488758
Omdat ze slijten en kaopt kunnen gaan waardoor ze niet meer goed werken of kleine stukjes los kunnen komen enzo. Het advies is om ze om de 6 weken te vervangen

edit; ik merk trouwens ook echt dat een nieuwe speen vaak ook beter werkt - ik denk dat wij ze 1 x in de 2 maanden vervangen (of als ze er te doffig en afgesabbeld uitgaan zien )
Red de zeehond!
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:46:30 #61
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59488829
Da's toch alleen met fopspenen? Wij hebben een stuk of 8 flesspenen die controleer ik altijd bij het schoonmaken. Als ze dan goed zijn, hoef ik ze toch niet weg te doen?
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:48:33 #62
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59488890
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:46 schreef Stiemie het volgende:
Da's toch alleen met fopspenen? Wij hebben een stuk of 8 flesspenen die controleer ik altijd bij het schoonmaken. Als ze dan goed zijn, hoef ik ze toch niet weg te doen?
Nee hoor, hetzelfde geldt voor flessenspenen (ook wel logisch, want het komt op hetzelfde neer eigenlijk), maar als je er 8 hebt die je afwisselend gebruikt dan kun je ze natuurlijk een stuk langer gebruiken lijkt me (Wij hebben standaard maar 2 spenen in gebruik, geloof ik)
Red de zeehond!
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:56:12 #63
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59489147
Ik heb nooit zin om meteen na de fles alles af te wassen Dus gooi ik alles in een bak op mijn aanrecht en was ik alles aan het eind van de dag in 1 keer af voor de volgende dag
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:57:04 #64
14746 k_i_m
pi_59489172
Wat een gedoe met die flesjes eigenlijk. Wat ben ik dan blij met ons apparaat, waar de flesjes gewoon in kunnen blijven staan totdat we ze gebruiken .
In my life
Why do I smile
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:58:57 #65
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59489233
Valt toch wel mee qua gedoe. Ik heb een kratje met een deksel en daar gooien we alles steeds in als het schoon is. Spenen, flessen, fopspenen, flessendoppen alles zit daarin. Net zo handig
pi_59489265
hhihi nog makkelijker... hier helemaal geen flesjes en spenen
mijn tepels hoeven niet gesteriliseerd of vervangen, dat scheelt
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:05:00 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_59489437
Wij hebben ook zo'n kratje en zetten alles ernaast
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:05:44 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_59489451
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:00 schreef p_iglet het volgende:
Lijkt me ook niet echt een pretje om die uit te koken in een pannetje water
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:08:36 #69
14746 k_i_m
pi_59489533
Ai .
In my life
Why do I smile
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:09:57 #70
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59489580
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:00 schreef p_iglet het volgende:
Check je ze wel regelmatig op gebreken?
pi_59489627
Drinkt Pepijn dan niet meer uit de fles als jij er niet bent?

Liande krijgt nog steeds twee flesjes overdag, eentje in de voormiddag en eentje in de namiddag omdat ze nog maar weinig fruit wil eten.
Maar flesspenen hebben we ook nog niet vervangen , nu ja, 1x, nr 2 en 3 standenspenen omdat ze wat ouder werd. Scheelt misschien ook wel dat er meerdere spenen in omloop zijn en dat de flesjes best weinig gebruikt werden tot 1 maand terug. Ze zijn allemaal nog helder dus... fopspeentjes werden wel weggegooid toen ze dof werden.
pi_59489697
Ach ja je hebt misschien niet elke dag het gedoe met flesjes maar je hebt net zo goed flesjes en een kolf om schoon te maken, en dingen als spruw e.d. Maar goed hier zijn mijn tepels ook nog niet aan vervanging toe geloof ik (stond niks over vervangen in de handleiding)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_59489864
Iksje, Pepijn drinkt niet uit de fles als ik er niet ben, al maanden niet meer..
We moesten iedere keer vechten om er 30cc ofzo in te krijgen, nou dan niet.

Op de opvang krijgt hij soms pap als ik toevallig gekolft heb, en er dus melk is. Diepvriesmelk moet meneer niet.
Thuis drinkt hij alleen mama melk, als ik er ben. Anders kan hij prima zonder
Verder drinkt hij absoluut niet uit een flesje (tenzij hij die van iemand anders uit de handen pakt... he eli )
Ik kolf nauwelijks meer als ik weg ben, alleen als ik langer dan een uur of 16 van Pepijn weg ben.

Hij drinkt met hulp uit een open beker, of spaflesje, of pakje. Als het maar geen tuitbeker of fles is.
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:29:42 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59490245
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:17 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Dat doet die van mij nog niet eens altijd!!! En die wordt over 2 weken 1!!
Dan zal ik maar niet melden dat manlief er vannacht weer uit is geweest voor Maud..... (en die wordt in november 2)
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:30:27 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_59490266
Leuk jasje besteld bij Lief, maatje 74. Nou, het lijkt eerder maatje 86, het is echt gewoon groter dan het jasje maat 80 wat ik hier heb liggen en wat Ruben echt nog te groot is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59490357
gokje... jasje met effen buitenkant, en dan gestreepte binnenkant??

Pepijn past nu net niet meer in zijn maatje 50/56 geboortejasje van lief... maar het heeft echt tot paar weken terug nog gepast... En zo klein is meneer toch ook weer niet

Heb je iig alvast een jasje voor volgend voorjaar
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:35:02 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59490395
Sasha zit hier nu te genieten van een partje mango. Hij moe alleen wel heel erg kokhalzen van de stukjes (iets waar mama van gruwelt) maar goed, hij vind het overduidelijk lekker en is even lekker ana het prutsen ermee.
Het zou volgens mij wel makkelijker zijn als hij bijv. al in een kinderstoel zat. Nu kan hij het stukje niet meer vinden als het valt zeg maar, dan heb je iig nog het tafelblad.
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:36:00 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_59490422
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:33 schreef p_iglet het volgende:
gokje... jasje met effen buitenkant, en dan gestreepte binnenkant??

Pepijn past nu net niet meer in zijn maatje 50/56 geboortejasje van lief... maar het heeft echt tot paar weken terug nog gepast... En zo klein is meneer toch ook weer niet

Heb je iig alvast een jasje voor volgend voorjaar
Ja, dat is dan ook de enige maat die ze nu nog hebben, maar Pepijn is nu even groot als Ruben, dus daar schiet ik ook niets mee op.
Ik baal van die maten van Lief Nou heb ik dus NOG geen fatsoenlijke jas voor Ruben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59490430
Fopspenen heb ik de laatste paar maanden alleen afgewassen onder heet water.. Maar niet heel regelmatig. Meneer likt ook de banden van de kinderwagen Dan kan zo'n fopspeen met eigen bacterieen ook best.. Maar daar hebben we geen last meer van

Flessen en spenen gaan in de vaatwasser. We hebben 2 sets (klein flesje, groot flesje, nr2 speen, 1-2-3 speen). Die wisselen we per dag om, en dan ligt de rest in de kast.. Maar vernieuwen hebben nog niet echt gedaan. De spenen zijn nog heel, en meneer begint nu het drinken uit een beker ook leuker te vinden.
Maar tot 6 maanden hebben we nog heel regelmatig (meer dan 2x per week) de spullen uitgekookt..

Sil, allergieen zijn soms moeilijk te vinden (en soms ook heel simpel). Als jij iets hebt gegeten, dan zou de kleine daar op kunnen reageren via je BV. Met exceem, bultjes, krampjes, huilerigheid etc. Maar het kan ook komen door nieuwe ongewassen kleertjes, ander wasmiddel of gewoon warmteuitslag. Ik denk dat het wel gaat opvallen als Yade klachten gaat krijgen, als jij daarvoor steeds hetzelfde hebt gegeten/gedaan..
En ik ga nog even zeggen dat ik het top vind dat je Yade gekolfde BV wil geven! Het kost best veel moeite om dat toch elke keer te blijven doen.. Hier kwam de klad en na een week of 3 in. En daarna is het afgezakt naar FV. Maar zeker met mogelijke allergien is het toch goed dat je dat voor Yade kan doen!

Zonet weer eens lekker met Chris naar de stad gewandeld.. Konden we papa gezellig ontmoeten tijdens zijn lunch. En nog wat spulletjes kopen. Onderweg is er bijna een sok verloren, gelukkig kwam er een jongeman ons achterna met een klein sokje in zijn handen
pi_59490431
BE waarom kan hij nog niet in een kinderstoel dan??
Hij is zo goed als 6 maanden toch?
pi_59490576
Hier hebben we een kinderstoel maar ik vind Maarten nog niet goed rechtop zitten.
Zou wel handig zijn maar voor nu werkt de wipstoel ook goed
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:48:28 #82
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59490800
Ik vind die kindermaten sowieso een gepuzzel. Hoevaak ik niet thuiskom met iets wat veeel te groot is, net te klein, of nog een week aan kan. Het scheelt zoveel per merk!

BE, ik zette Lena al vrij snel in de kinderstoel bij dingen als mango. Gewoon eventjes, met ondersteuning van moeders.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 18 juni 2008 @ 16:35:52 #83
14746 k_i_m
pi_59492268
Zo had ik laatst een heel leuk bloesje van Noppies gekocht, maat 62. Dat kan nog 2 weken aan denk ik . Terwijl de t-shirtjes nog goed zitten van maat 62 .
In my life
Why do I smile
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:22:27 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59493559
Hmm, flessenspenen dus vervangen als ze dof worden? Er zitten geen barstjes in, datwas toch het crierium?

BE, stukje lijkt dus te werken voor Sasha, dat is wel fijn, toch?
(En de Stokke heeft geen tafelblad, zou ik nu soms wel handig vinden, maar ach)

Qua kindermaten, ik sla er altijd 1 over, (eli had heel lang spul van 50/56 aan, en toen we overgingen op de volgende maat zat 68 ook al prima, dus dat was zonde van maatje 62. Weten we dat ook weer voor de volgende keer) en bij broeken zelfs twee
Ik bedoel, rol de pijpen van onder op, en dan past het ook. Lekker baggy, gaat prima.

Past Ruben al in maatje 68! Dat gaat dan ook hard, zeg!
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:44:06 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59494085
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:36 schreef p_iglet het volgende:
BE waarom kan hij nog niet in een kinderstoel dan??
Hij is zo goed als 6 maanden toch?
Omdat we die nog niet hebben. We hebben een tegoedbon gekregen van mijn ouders bij de geboorte voor een kinderstoel, maar die moeten we dus nog wel halen.

Nou ja, we hebben wel zo'n Ikea-douche-kinderstoel- maar ik ging er eig. vanuit dat dat nog niet mocht zolang hij niet echt kan zitten. Hij begint nu net aan een beetje stabiel te kunnen zitten op schoot, maar hij kukelt zo om.
Toch dat ding maar eens van zolder halen dan maar.

Toch makkelijk, zo'n forum.
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:47:08 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59494168
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:00:21 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59495794
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:51 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

En nu ga ik terug naar mijn eigen hok.. Tot over 8 weekjes
Wil je dat svp NIET doen? Dan ga ik ook denken en kom tot de conclusie dat Eli ook nog maar 10 weken een baby is!
Dat hij vorige week 41 weken oud was, en dat ik daaruit ook eea kon opmaken laten we maar even achterwege.
Aargh, nog maar 10 weken! Wat gaan we doen met zijn eerste verjaardag!! STRESS!!!

Ahum, ben weer rustig

[ Bericht 6% gewijzigd door DaviniaHR op 18-06-2008 19:07:11 ]
pi_59496607
hihi Davinia, Don't stress. Geniet nog lekker van die 10 weken.. Dat zijn er al 2 meer dan wij

Verjaardag wordt makkelijk. Opa, oma, pake, beppe 2xtantes, 2xooms op visite. Niet te moeilijk doen. Misschien bij mooi weer nog even wandelen in het park of naar de kinderboerderij.. We maken niet teveel drukte, dan heeft Chris er tenminste ook nog wat aan..
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:38:24 #89
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59496718
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:00 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wil je dat svp NIET doen? Dan ga ik ook denken en kom tot de conclusie dat Eli ook nog maar 10 weken een baby is!
Dat hij vorige week 41 weken oud was, en dat ik daaruit ook eea kon opmaken laten we maar even achterwege.
Aargh, nog maar 10 weken! Wat gaan we doen met zijn eerste verjaardag!! STRESS!!!

Ahum, ben weer rustig
Overmorgen is Linde alweer 11 maanden De uitnodigingen voor haar feestje zijn gedrukt en verzonden (we nodigen al onze neven, nichten en vrienden met kleine kindjes uit). We vieren haar verjaardag op de kinderboerderij. Heb er zin in!
pi_59497012
Gister had ik Jen opgehaald van het kdv en daar stond een invalpoppetje. Ik had meteen een heel naar gevoel, Jen was aan het huilen in bed, zonder haar knufje en zonder haar speen. Ze had haar meteen gepakt toen ik zei dat ik haar hoorde, maar jen was al helemaal klam, dus ze had al een poosje liggen huilen. Haar speen lag in haar mandje, vond ik ook raar... Nou gewoon het totaalbeeld, ze was ook niet lief tegen de andere kindjes.. Ze wist gewoon niet zo goed wat ze moest. Dus ik had dat vandaag, met lood in mn schoenen, verteld tegen de vaste leidster. Gelukkig nam ze het goed op en ze zag ook dat er dingen niet goed waren gegaan (doordat de speen ook niet in de koelkast lag, maar nog steeds in het mandje). Mijn man ging haar vanmiddag halen en ze hebben hun excuus aangeboden en deze invalster mag niet meer op de groep staan, er hadden blijkbaar nog meer moeders geklaagd over haar doen.... Klopte mijn gevoel toch.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59497629
Waar is mijn lieve kleine babietje???

Mijn kleine klauterkaboutertje is vandaag op de eettafel geklommen bij de opvang... Zat in een onbewaakt ogenblik ineens midden op de eettafel een boekje te lezen

Nog 2 weekjes... Dan is Pepijn 1
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:39:21 #92
3011 E.T.
pi_59498509
BE, gewoon stutten met handdoeken en knuffels
pi_59498588
ticootje wees maar blij dan. nou heerlijke invalster dan.

ik zelf doe het om de dag maar ik gebruik dan ook 2 flessen.

op internet gevonden.
*Tot 6 maanden. Door te steriliseren dood je de bacteriën.
*Vanaf 6 maanden volstaat het om eenmaal per week te steriliseren.
*Reinig wel elke dag grondig de flessen en de spenen. Melkrestjes zijn een voedingsbodem voor bacteriën. Ze kunnen je baby besmetten.
mama van 3 kids!
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:50:51 #94
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59498887
Mag ik trouwens even jubelen over mijn meisje? Het is echt zo'n vreselijk ontdeugend lief boefje. Ze geeft van die vieze kleffe kusjes als je zegt: " krijgt mama ook een kusje?"(met haar mond open en soms krijg je er bijna een lik bij ) en ze zei al een paar keer "meme". Oke, nog geen mama maar deze mama neemt daar voorlopig zeker genoegen mee En ze snapt steeds meer. Als ze iets doet wat eigenlijk niet mag, dan zie je haar echt zo'n boevenkoppie trekken en probeer dan maar eens serieus te blijven kijken
pi_59499171
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:50 schreef Stiemie het volgende:
Mag ik trouwens even jubelen over mijn meisje? Het is echt zo'n vreselijk ontdeugend lief boefje. Ze geeft van die vieze kleffe kusjes als je zegt: " krijgt mama ook een kusje?"(met haar mond open en soms krijg je er bijna een lik bij ) en ze zei al een paar keer "meme". Oke, nog geen mama maar deze mama neemt daar voorlopig zeker genoegen mee En ze snapt steeds meer. Als ze iets doet wat eigenlijk niet mag, dan zie je haar echt zo'n boevenkoppie trekken en probeer dan maar eens serieus te blijven kijken
heerlijk!!!
mijn oudste die schud ook nee als ze iets niet mag.
zo lagen er bij opa en oma bonbons op tafel met vaderdag ze stond erbij en keek er naar en schudde zelf haar koppie van nee mag niet. belangrijkste ze bleef er netjes van af.
mama van 3 kids!
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:13:30 #96
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59499700
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:59 schreef Popples het volgende:

[..]

heerlijk!!!
mijn oudste die schud ook nee als ze iets niet mag.
zo lagen er bij opa en oma bonbons op tafel met vaderdag ze stond erbij en keek er naar en schudde zelf haar koppie van nee mag niet. belangrijkste ze bleef er netjes van af.
Popples Wel goed dat ze er afbleef hoor!

Laatst dronk mijn moeder een blikje cola en Linde wilde dat blikje pakken. Dus oma zegt: "nee Linde dat mag niet" en ze schudt nee. Vervolgens wil mijn tante later dat blikje even verplaatsen. Gaat Linde ook nee schudden als ze ziet dat mijn tante aan het blikje wil zitten
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:24:02 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59500090
Jubel maar een eind weg hoor Stiemie!
pi_59500094
leuk he als ze alles na-apen
mama van 3 kids!
  donderdag 19 juni 2008 @ 07:44:56 #99
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59508780
Ik zou vandaag een moord doen voor een feestend kindje van 17:00 tot 23:00 om vervolgens 8 uur te mogen slapen. Gisteren om 00:00 heeft ze slapend een flesje gekregen om vervolgens van 03:00 tot nou tot eigenlijk nu zo'n beetje elke 15 a 30 minuten wakker te worden en te gaan huilen.

Ik wil slapen.
pi_59508828
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 07:44 schreef Silmarwen het volgende:
Ik zou vandaag een moord doen voor een feestend kindje van 17:00 tot 23:00 om vervolgens 8 uur te mogen slapen. Gisteren om 00:00 heeft ze slapend een flesje gekregen om vervolgens van 03:00 tot nou tot eigenlijk nu zo'n beetje elke 15 a 30 minuten wakker te worden en te gaan huilen.

Ik wil slapen.
Slapen....? Wasda??
Het gaat allemaal beter worden hoor! ( Zeggen ze)
Ik had gister ook weer vermoeidheids/verstrooidheidsproblemen.....
Ga ik boodschappen doen, eerst t ene monster uit de auto, in het boodschappenwagentje...Wil de kleine met maxi cosi en al uit de auto halen.... Doe de deur open, maak de gordel los en doe de duer weer dicht....
Uhm... Later wil ik de maxi cosi op de achterbank zetten, daar past ie helemaal niet, gordels zijn te kort...Kind staat altijd op de bijrijdersstoel...
Wil de kids van school halen, zet het ene monster weer in de auto..Haal het andere monster, wat heerlijk in de maxicosi zat te wachten tot ie mee mocht uit de maxi cosi en leg hem in de box.... En dan nog zo verdwaasd om me heen kijken van huh... Ben ik niet iets vergeten?

Vandaag weer barstende koppijn, maar vanancht wel minder wakker geweest...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')