abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59508835
Is het normaal dat kindje van bijna 6 maand ineens vaker wakker worden 's nacht en slechter slapen?
Maarten die slaapt nu al bijna meer dan 3 week niet meer goed.
Ik ben nu bekaf maar vind het vooral voor Maarten rot omdat hij eigenlijk de hele dag wat duf is. Als ik hem overdag uit bed haal na een tukkie van 45 min dan is hij nog steeds moe maar verder slapen doet hij niet.
s"nachts sliep hij heel erg goed en hij was dan ook zo lekker vrolijk maar nu is hij ook wel vrolijk maar de hele dag blijft hij duf.

Zijn tukkies zijn dus ook de laatste dagen overdag steeds ong 45 minuten en heb het idee dat hij niet verder kan of wil slapen.
Ik kom er niet achter wat het is en er is niets veranderd de laatste tijd.
Hij heeft een behoorlijk rot 4 en half maand sprong gehad. Kan toch niet zijn dat het meteen overgaat in de 6 maand sprong?
Of kan het nou echt al die weken liggen aan die tandjes?

Verder gaat alles wel heel goed met hem gelukkig
Hij drinkt z'n flessen helemaal op en zijn fruit en avond hap gaan er heel goed in!
Maar hij blijft de hele dag wat duf ....en ik dus ook
pi_59508856
Het monstertje zelf doet het gelukkig heeeerlijk!!
Het is zo'n vrolijk ventje... Alleen nog steeds regelmatig om de 2 uur willen eten....
Hoewel, als we lekekr aan het lopen zijn en meneer zit in de draagdoek kan ie het uuuuuren aan een stuk volhouden... 's avonds is ie tegenwoordig ook langer wakker... Eerst ging ik rond goede tijden ( de oudste mogen dat zien en gaan daarna naar bed) met 'm op de bank liggen tutten, dan dronk ie lekekr en viel in slaap, maar de laatste paar dagen gaat dat in slaap vallen vaak pas rond 22.00 uur gebeuren..
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:14:40 #103
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59509016
Vamp vanochtend had ik zelfs een moment dat ik me afvroeg of ik nu droomde dat ze weer huilde of echt huilde. Ik loop nu een beetje als een zombie door het huis en ze wil nog steeds niets. *zucht*

Nu maar weer de rest van de fles geven.
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:32:26 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59509207
Meiden wat rot dat jullie kindjes niet lekker slapen op het moment.

Ardenlyn, er is rond 29 weken een sprong en die heeft een behoorlijk lange aanloop, vanaf 23 weken al. Daar zou het wel mee te maken kunnen hebben natuurlijk.

Ik wilde hier gaan juichen over het feit dat Sasha gisteren eindelijk weer vanaf half 9 tot 7 geslapen heeft. Maar ik mag helemaal niet 'klagen' lees ik hier al, het enige dat hij namelijk anders deed de afgelopen dagen was om 23.00 nog een keertje een half flesje willen en daarna was het ook stil.
Dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken bij wat ik hier lees...

Silmarwen, zou het iets van 'regelen' kunnen zijn?
pi_59509332
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:00 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wil je dat svp NIET doen? Dan ga ik ook denken en kom tot de conclusie dat Eli ook nog maar 10 weken een baby is!
Dat hij vorige week 41 weken oud was, en dat ik daaruit ook eea kon opmaken laten we maar even achterwege.
Aargh, nog maar 10 weken! Wat gaan we doen met zijn eerste verjaardag!! STRESS!!!

Ahum, ben weer rustig
Haha, dat had ik hier ook laatst, wordt ze nu alweer 10 maand? Slik, da's nog maar 2 maanden 'baby'
Eerste verjaardag wordt gewoon met grootouders en tante en nonkel van liande. Meer moet dat niet zijn
Alleen nog een lekker suikervrije taart bedenken voor haar, want slagroomtaart voor een kind van 1 jaar zie ik niet zo zitten (ben daarin wel de enige in mijn omgeving-pfff-altijd dat opboksen tegen 'de anderen'-ik doe haar heus niet tekort omdat ze nog geen toegevoegde suikers of kinderkoeken krijgt)

* iksje sluit zich aan bij de slapeloze bende
Ze lag er gelukkig op tijd in (nu ja, van 20-21u geslapen en dan een hoop gehuil tot ze om 21u40 terug in slaap lag)
Maar toen werd ze wakker om 1u en het duurde nog een poos voor ik doorhad dat ze echt wel huilde en dat vriendlief niet bij haar was, maar dat die al 1,5u naast mij lag te pitten.
En toen ik terugkwam, wist ik zelfs even niet of ik in de juiste slaapkamer was gelopen (we wonen tijdelijk bij mijn vader in)
's morgens om 6u was ze weer wakker, ik sta op en besef dat ik mijn pyjama-shirt niet meer aan heb- hoe dat nu zo weer gekomen was?
Dusseh: hoe bedoel je niet meer weten of je wakker bent of droomt
pi_59509374
Ik heb het boek dus straks nog meer even kijken.
Snap het gewoon niet.
En ik klaag verder niet hoor In het begin met Maarten hadden wij ook huiluren en paar keer per nacht eruit enz enz.
Normaal gesproken slaapt hij ongeveer 10 uur per nacht.
En ik klaag/baal omdat hij gewoon niet uitgerust is en ik vind het zo sneu voor hem.
Ben heel erg blij dat hij wel vrolijk is en dat hij goed eet en drinkt maar 90% van de dag zie ik een duf koppie

En lekker juichen hoor is toch heerlijk dat hij zo fijn slaapt
pi_59509562
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 07:54 schreef Ardenlyn het volgende:
Is het normaal dat kindje van bijna 6 maand ineens vaker wakker worden 's nacht en slechter slapen?
Maarten die slaapt nu al bijna meer dan 3 week niet meer goed.
Ik ben nu bekaf maar vind het vooral voor Maarten rot omdat hij eigenlijk de hele dag wat duf is. Als ik hem overdag uit bed haal na een tukkie van 45 min dan is hij nog steeds moe maar verder slapen doet hij niet.
s"nachts sliep hij heel erg goed en hij was dan ook zo lekker vrolijk maar nu is hij ook wel vrolijk maar de hele dag blijft hij duf.

Zijn tukkies zijn dus ook de laatste dagen overdag steeds ong 45 minuten en heb het idee dat hij niet verder kan of wil slapen.
Ik kom er niet achter wat het is en er is niets veranderd de laatste tijd.
Hij heeft een behoorlijk rot 4 en half maand sprong gehad. Kan toch niet zijn dat het meteen overgaat in de 6 maand sprong?
Of kan het nou echt al die weken liggen aan die tandjes?

Verder gaat alles wel heel goed met hem gelukkig
Hij drinkt z'n flessen helemaal op en zijn fruit en avond hap gaan er heel goed in!
Maar hij blijft de hele dag wat duf ....en ik dus ook
Beetje verlatingsangst misschien?
En/of zich bewuster van zn omgeving?
ik weet niet of ie 's nachts in het donker ligt, maar op een gegeven moment kan dat natuurlijk best eng zijn als je wakker wordt...Dan kom je ook zomaar weer niet in slaap....
En die tukkies overdag.... Tja... de ene heeft meer slaap nodig als de ander.... Mijn oudste sliep nog 2 x per dag terwijl dr 14 maanden jongere broertje met moeite 1 slaapje deed
pi_59509605
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 08:14 schreef Silmarwen het volgende:
Vamp vanochtend had ik zelfs een moment dat ik me afvroeg of ik nu droomde dat ze weer huilde of echt huilde. Ik loop nu een beetje als een zombie door het huis en ze wil nog steeds niets. *zucht*

Nu maar weer de rest van de fles geven.
Oe ja, herkenbaar... En dan met je slaperoge kop gaan kijken en zo de hele boel wakker maken
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:07:54 #109
54772 Silmarwen
pi_59509722
BE het zou me niet verbazen, maar ze regelt dan nu al drie dagen. Misschien komt het omdat ze nu alleen nog maar fles krijgt en helemaal geen borst meer. Wel borstvoeding dus. Ze is nu in ieder geval semi stil, niet meer huilen. Net krijste ze zo enorm hard dat ze helemaal rood werd, maar ik moest echt even kolven.

Ik ga maar lekker met haar knuffelen op de bank, dan lijkt ze wel redelijk tevreden te zijn. Wish me luck.
pi_59509772
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 08:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Beetje verlatingsangst misschien?
En/of zich bewuster van zn omgeving?
ik weet niet of ie 's nachts in het donker ligt, maar op een gegeven moment kan dat natuurlijk best eng zijn als je wakker wordt...Dan kom je ook zomaar weer niet in slaap....
En die tukkies overdag.... Tja... de ene heeft meer slaap nodig als de ander.... Mijn oudste sliep nog 2 x per dag terwijl dr 14 maanden jongere broertje met moeite 1 slaapje deed
Donkere kamer zat ik ook aan te denken. Hij sliep normaal heel goed in een pikkedonkere kamer. Misschien dat maar eens veranderen vannacht.
Maar als ik hem welterusten wens en de deur dicht doe is het al heel erg donker en dan huilt hij niet.

Bij hem zijn er nooit vaste tukkies geweest maar nog geen week terug deed hij soms een tukkie van 2 en half uur.
En wat mij nu opvalt is dat het steeds iets van 45 minuten is.
Die sprong zou best kunnen. Ben allang blij dat de rest wel goed gaat!
Hopen dat het gauw voorbij is en dat hij z'n rust weer kan krijgen

Bedenk mij net dat het al iets van 3 week aan de gang is dat slapen van hem dus als het 1 tot 5 week kan duren dan zijn we al over de helft

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2008 09:13:37 ]
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:10:54 #111
54772 Silmarwen
pi_59509777
Eenkennigheid en of verlatingsangst zou heel goed kunnen. Is meestal tussen de 6 maanden en een jaar en je merkt dat heel goed aan babietjes. Ze willen dan inderdaad niet meer slapen tenzij er iemand bij blijft, huilen erg paniekerig, snel wakker worden en dan niet meer willen slapen.

Wat ik op mijn werk dan doe, is dat ik net zo lang blijven zitten bij het kindje tot het slaap. Lekker over zijn/haar bolletje wrijven en laten weten dat je nog in de buurt bent, in het zich blijven dus. Als ze dan slapen, even blijven wachten voor je weggaat. In geval van verlatingsangst werkt dat heel erg goed, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
pi_59509922
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef Silmarwen het volgende:
Eenkennigheid en of verlatingsangst zou heel goed kunnen. Is meestal tussen de 6 maanden en een jaar en je merkt dat heel goed aan babietjes. Ze willen dan inderdaad niet meer slapen tenzij er iemand bij blijft, huilen erg paniekerig, snel wakker worden en dan niet meer willen slapen.

Wat ik op mijn werk dan doe, is dat ik net zo lang blijven zitten bij het kindje tot het slaap. Lekker over zijn/haar bolletje wrijven en laten weten dat je nog in de buurt bent, in het zich blijven dus. Als ze dan slapen, even blijven wachten voor je weggaat. In geval van verlatingsangst werkt dat heel erg goed, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Maarten is niet in paniek. Hij word wakker en huilt dan een beetje en na een paar minuten slaapt hij weer.
om ong 22:00 huilen, 23:45 huilen maar iets langer, rond 3 a 4 uur weer huilen en ong rond 5:30 is hij wat aan de babbel maar huilt helemaal niet. is alleen maar wha wha enz aan het zeggen
Normaal is het naar bed en na 1 uurtje wat huilen en daarna sliep hij door tot ongeveer 6:30
Wie weet heeft hij een milde versie ervan
Eenkennigheid hebben wij al een keer gehad met hem en toen wilde hij z'n vader niet eens
pi_59510199
Jen sliep vannacht weer lekker naast me. Ik werd om 3 uur wakker want de kleine lag heerlijk te schoppen in haar eigen bedje, dan wil ze eten. Dus ik lichtje aan en kind aangekoppeld, maar ik viel dus in slaap om vervolgens om 5 uur weer wakker te worden, kind lekker naast me op mn borst en licht dus nog aan. Ik heb Jen even verschoven naar de andere kant van het bed, lichtje uit en verder slapen... En dan kan ze opeens wel tot 7 uur slapen! (Ik heb gister een cursus gevolgd en ik was ook helemaal verrot...)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59510275
quote:

Dat laatste deed ik ook altijd, vooral bij de oudste... Tot ze op een gegeven moment door had dat je wegging en dan ging ze net zo lang brullen tot je weer bij dr was
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:41:39 #115
54772 Silmarwen
pi_59510454
Ticootje, vind je dat niet doodeng? Ik zou zo bang zijn dat ze valt, onder het dekbed geraakt of dat ik haar pijn doen.

Ardelyn, dat klinkt inderdaad niet als verlatingsangst dan. Succes in ieder geval. Ik leef met je mee.
pi_59510606
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:41 schreef Silmarwen het volgende:
Ticootje, vind je dat niet doodeng? Ik zou zo bang zijn dat ze valt, onder het dekbed geraakt of dat ik haar pijn doen.

Ardelyn, dat klinkt inderdaad niet als verlatingsangst dan. Succes in ieder geval. Ik leef met je mee.
Sil, ze kan niet uit bed vallen.. (En ik had het dekbed niet over haar heen, want ik was aan het voeden....) Jen heeft de eerste 2 maanden ook bij ons in bed geslapen (op een verschoningskussen). Nu staat haar bedje pal naast mijn kant van het bed, maar blijkbaar is dat toch nog niet dicht genoeg bij me. Ik vind het niet zo erg, ik vind het ook niet eng. En ik hou me maar voor dat eer ze getrouwd is en het huis uit gaat dat ze dan niet meer in mijn bed wil slapen.... Ik geniet er toch stiekem een beetje van dat ik nog steeds een plakkindje heb..

Maar vaak slaapt ze overdag ook op mijn plek, dan leg ik wel het dekbed over haar heen (over de benen). Ze ligt altijd in een slaapzak, en ik ga ook erg vaak kijken of alles nog goed gaat.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:02:06 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59510986
Na het gejubel van gisteren even een baalmomentje hier. Ik heb al een tijd last van mijn hand en heb daarom ook bloed laten prikken laatst. De dokter dacht namelijk eerst aan reuma, maar dat is het gelukkig niet.

Hij denkt nu aan een peesontsteking en gaf de volgende tips om het sneller te laten herstellen: Niet te veel ermee doen, niet te veel tillen en niet te veel achter de computer.Uhhh ik heb een kind van 11 maanden dat nog niet zelf loopt en ik ben internetredacteur Misschien kan mijn man/vriend dan wat meer doen? Uhhh nee want die is vorige week bij u geweest omdat ie door zijn rug gegaan is...

Nou ja ik moet er maar een verbandje omheen doen en een week rustig aan doen, maar ja dat verband is er inmiddels al vanaf want Linde heeft steeds dunne poepluiers en dat is geen handige combi met verband om je hand Ik ga nu maar een weekje even rustig aandoen en dan zien we of ik alsnog fysio en ontstekingsremmers nodig heb
pi_59511149
quote:
Die van mij staat meteen weer recht als ik ze in haar bedje leg, al dan niet brullend. Jammer genoeg werkt de truc buikje/bolletje wrijven hier niet
Maar bij veel kindjes werkt het wel, ik lees het in elk geval vaak als tip op fora...
pi_59511369
Bij Jen werkt het helemaal niet. In haar bedje en dan erbij blijven.... Ze wordt dan veel te druk omdat ze moet lachen en praten. Op mijn bed slaapt ze vrijwel meteen... Maar ik blijf gewoon volhouden door haar toch steeds in haar eigen bed te blijven leggen.
pi_59511490
Stiemie balen van je hand.. Werkt anders tillen ook niet? Wat meer op je onderarm/over je schouder. Ipv veel met je hand steunen? Maar je kunt je hand inderdaad moeilijk niet gebruiken bij zo'n kleintje

Sil, dat bij het kindje blijven zitten werkt hier ook niet.. Meneer is gelijk klaarwakker en wil spelen. Als je weg gaat, en even 10 minuutjes laat huilen slaapt hij wel.. Maar elk kind verschilt. Het is altijd te proberen.
Vanaf een maand of 6 hebben wij overdag de rolluiken (zo'n ding buiten dat 99% verduisterd) ook bijna dicht. Bij het licht werd chris teveel afgeleid. Nu slaapt hij redelijk snel overdag. En met 6 maanden hadden we ook een verandering van ritme. Met al die hapjes op andere tijden was het even puzzelen om de slaapjes daar goed tussenin te krijgen.. Dan sliep hij vaak 45 minuten voor een maaltijd, dan wakker van de honger=eten, en dan nog 45 minuten slapen omdat hij ook wel moe was.. Heeft een paar weekjes geduurd voordat er weer een fatsoenlijk ritme in zat..

Tico, naar zo'n invaller.. Gelukkig komt ze niet weer op Jen haar groep.

En pepijn die op een tafel klimt!! Die is hard aan het oefen met dreumes dingen!!

En even een voor al geradbraakte mama's en kiddo's...
pi_59516080
Zo, net even naar het inloopspreekuur van het CB geweest. Was lekker rustig. 2 andere kindjes.. Allebei 2 weken oud en iniemimie.. Eentje had nu het gewicht waarmee Chris naar de neonatologie werd gestuurd omdat hij teveel was afgevallen
Chris gaat lekker.. Hij is nu 11,120 kilo.. Zijn lijntje begint al iets bij te trekken nu hij zo actief tijgert. Eindelijk weer wat richting de +1 lijn (hij zat bijna op 1,5)
We mogen hem ook meenemen op de fiets, meestal adviseren ze dat vanaf 11 maanden, maar Chris bleef daar heel goed zitten..
Alleen zijn liefde voor karnemelk moeten we nog even inhouden. Het mag in ieder geval nog niet als vervanging voor de melk. Soms eens een glaasje tussendoor kan wel.. Vanaf 11,5 maand mogen we langzaam over naar de gewone melk..

Had ik al gezegd dat hij probeert trap te klimmen.. En dat ook nog redelijk lukt. Het gaat hier deze week weer in sprongen..
pi_59518964
stiemie wat een heerlijke combi's zeg je hand in het verband en een poepluier, je man door zijn rug en jij rustig aan doen. ik hoop voor je dat het snel overgaat.

vanmorgen naar het cb geweest joepie.....not
6 kilo en 58 cm. verder prikjes gehad en we hebben een doorverwijzing voor de fysio voor de voorkeurshouding en haar afgeplat bolletje. bij de prikjes was het brullen, ze heeft het hele cb bijelkaar gebrult totdat ze in de auto zat.
mama van 3 kids!
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:40:40 #123
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59521030
Popples,

Stiemie, als je een oppas nodig hebt voor Linde... Sterkte met je hand verder!
DF, was er een speciale reden dat je op het inloopsreekuur was? (ik kan me zo even niets bijzonders herinneren van Chris. Want hij heeft toch nog niet de 11-mnd prikjes gehad?)

Ardenlyn en andere brakke mama's
Het klinkt trouwens als een sprong, danwel fase. Heeft Eli volgens mij ook gehad een paar weken. Relatief slecht slapen. Valt Maarten weer in slaap als je hem laat brullen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59521361
Gelukkig is hij niet aan het brullen maar beetje hard ana het huilen.
Als 100% het hardste is wat maarten kan met huilen dan is het 60%
Valt dus opzich best wel mee.
Hij valt ook weer zelf in slaap na een aantal minuten.
Ik hoop dat hij gauw z'n rust weer heeft en lekker wakker kan zijn tussen alle slaapjes door.

Ben ook een stuk geruster nu dat ik weet dat het aan die sprong (weer) kan liggen!!
Heb zelf het boek maar las er blijkbaar overheen oid.
pi_59521394
Davinia, niks bijzonders. Was nieuwsgierig naar het gewicht. Hij is gaan tijgeren vlak na de vorige afspraak, en zijn grafiek gaat inderdaad weer wat naar beneden. Maar niks raars, het is gewoon een groot geval En nu kon ik mooi even dat fietsstoeltje & karnemelk vraag stellen.
Volgende afspraak is 16 juli, dan krijgt hij ook de volgende prikjes
pi_59521541
Heeft iemand enig idee hoe ik een beetje regelmaat in het eet- slaappatroon van mijn 11 weken oude kindje kan krijgen? De ene keer wordt hij na 2 uur wakker dan weer na 4 uur. Als hij erg vroeg wakker is dan probeer ik de voeding (borstvoeding) nog iets uit te stellen dmv een speentje, maar dat werkt niet altijd. 's nachts slaapt hij meestal wel 6 uurtjes door. Op deze manier is het nogal vermoeiend.
pi_59521657
niet, tot hij kan klok kijken...

met 11 weken en dan 's nachts 6 uur tussen voedingen en overdag soms 4 uur, mag je je gelukkig prijzen denk ik!!
Een voeding of 8 per dag is voor een bv kindje van 11 weken echt heel normaal.

waarom wil iedereen altijd schema's??
kindjes kunnen geen klok kijken.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:18:17 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59521860
Liatris. Je kleintje is nog maar zo jong. Probeer hem een beetje te volgen. Hij heeft maanden alleen maar geleefd van jou. Nu wil jij regelmaat erin krijgen. Iets dat zijn lichaam nog niet begrijpt. Dat ie 's nachts al 6 uur er tussen laat, vind ik wonderbaarlijk en daar mag je jezelf rijk mee prijzen. Daarbij zeg je dat ie 11 weken is. Dit is ook een gegeven regelmoment. Zeker met borstvoeding is om de 2 uur niet eens zo heel vreemd.

Maar misschien dat Jelief meeleest en ook wil reageren....
pi_59522372
Vanmorgen even met Mirte bij de HA geweest omdat ze al 2 weken hoest. Maar het klonk weliswaar snotterig, maar niet alsof het vast zat. Gelukkig, dus gewoon afwachten maar.
Kleine dame ligt nog te slapen, dus ik ga haar zo maar eens voorzichtig wakker maken, ze ligt er al vanaf hafl 2 in, lekker slaapkoppie.
Fake it till you make it...
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:39:02 #130
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_59522402
Waarom voed je niet op verzoek of is dat op een of andere reden niet mogelijk? Hier eigenlijk altijd op verzoek gevoed en me nooit met tijden of schema's bezig gehouden en zeker al niet met 11 weken!
pi_59522419
ah oke, ik krijg altijd de indruk dat andere kindjes wel een bepaald ritme hebben (om de 3 uur bijv)
maar dat is dus helemaal niet zo?
En dat hij 's nachts 6 uur lang doorslaapt ben ik ook echt blij mee hoor
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:43:07 #132
219033 Mibos2
pi_59522522
Laitris hier ook een dametje wat overdag veel dronk en meteen doorsliep van 20.00 tot 8.00 zonder nachtvoeding en dat kon ze ook hebben wat ze was ruim 8 pond. Daar waren de kraam en vk het mee eens en verder overdag gewoon gevoed op verzoek en soms zat daar 3 uur tussen en soms maar een uur... en dan weer 5 maar nooit een probleem van gemaakt en bij nr. 2 over een paar weken willen we het eigenlijk weer hetzelfde aanpakken en als deze wel voor de nacht komt dan krijgt ze ook gewoon te eten hoor!!! Als je juist makkelijk opstelt dan zal je zien dat er vanzelf een soort van ritme inkomt. Althans dat is mijn ervaring.
pi_59522567
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:39 schreef Mibos2 het volgende:
Waarom voed je niet op verzoek of is dat op een of andere reden niet mogelijk? Hier eigenlijk altijd op verzoek gevoed en me nooit met tijden of schema's bezig gehouden en zeker al niet met 11 weken!
hij hoeft van mij ook echt niet op vaste tijden te drinken hoor, maar ik dacht altijd dat er wel min. 3 uur tussen moest zitten. maar dat is dus ook niet waar?
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:51:40 #134
219033 Mibos2
pi_59522773
Hier niet in elk geval nee. Maar misschien kun je ook even navraag doen in het borstvoedingstopic. Daar zitten mama's die nog voeden en die misschien nog tips voor je hebben...
pi_59522827
liatris, minimaal 3 uur er tussen hoeft echt niet, dat is een flesjes regel.
Met borstvoeding zijn er zelfs genoeg kindjes die clusteren, en die dus uren aan 1 stuk willen drinken.
pi_59523037
ik ben wel even gerustgesteld eigenlijk , het is ook meer dat de mensen in mijn omgeving er een probleem mee hebben dan ik zelf eigenlijk.
als ik nog meer vragen heb dan zal ik het in het bv-topic plaatsten
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:08:40 #137
219033 Mibos2
pi_59523258
Dat is wel fijn liatris. Je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt.
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:19:33 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_59523502
Ruben rolt zich in zijn boxkleed alsof hij een hotdog is Moet ik het boxkleed vast gaan zetten of hem gewoon dit soort rare fratsen laten doen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59523605
troel ik zou hem maar vastzetten. stel je voor dat hij niet terug kan rollen.
mama van 3 kids!
pi_59523648
Troel, je laat m toch niet alleen in de box? Zo wel, dan zou ik het kleed wel vast zetten. Ruben gaat echt overal mee aan de haal he??

Jen heeft ook nog niet echt een ritme hoor. Wel meer als een maand geleden, maar ik voed ook nog steeds op verzoek. Jen drinkt zo'n 8x per dag. En doorslapen is er de laatste maand niet meer bij..
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:48:59 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59524111
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:55 schreef Ardenlyn het volgende:
Ben ook een stuk geruster nu dat ik weet dat het aan die sprong (weer) kan liggen!!
Heb zelf het boek maar las er blijkbaar overheen oid.
Ik heb nu met potlood de data bij de weken in dat ene overzicht gezet. Ik hou de weken nu niet meer bij en dan zit ik iedere keer te tellen en te mieren. Nu zie ik het wat sneller.
Niet dat ik er nu dan dus de klok op gelijk zet, maar mijn kwartje valt wat sneller.
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:55:08 #142
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59525619
Da's een handige tip BE. Wij hebben het boek helaas van iemand geleend, dus ik zal je tip maar niet opvolgen

Vandaag lekker de stad in geweest. Overal opruiming Bij Zara allemaal leuke meisjespolo's gekocht voor maar 5 euro per stuk en bij de hema heel veel kleertjes voor de helft van de prijs. Bij Kruidvat de Fisher Price telefoon voor maar 5 euro. Kan mooi bij de verjaardagscadeau's voor Linde (als ik het volhou om 'm zolang niet te geven )
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:05:59 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_59525908
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:26 schreef Ticootje het volgende:
Troel, je laat m toch niet alleen in de box? Zo wel, dan zou ik het kleed wel vast zetten. Ruben gaat echt overal mee aan de haal he??

Jen heeft ook nog niet echt een ritme hoor. Wel meer als een maand geleden, maar ik voed ook nog steeds op verzoek. Jen drinkt zo'n 8x per dag. En doorslapen is er de laatste maand niet meer bij..
Normaal zou ik hem wel alleen laten, nu dus absoluut niet. Het is een echte kwajongen, een echte ondeugd

Heerlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59526411
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb nu met potlood de data bij de weken in dat ene overzicht gezet. Ik hou de weken nu niet meer bij en dan zit ik iedere keer te tellen en te mieren. Nu zie ik het wat sneller.
Niet dat ik er nu dan dus de klok op gelijk zet, maar mijn kwartje valt wat sneller.
Het grappige hier is dat Maarten de kalenderweken volgt
Zodra het week 26 van dit jaar is dan is hij ook 26 enz is wel makkelijk.
Hoef alleen maar in een kalender op een mobiel of pc te kijken en ik weet zijn leeftijd in weken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2008 19:23:00 ]
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:25:52 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59528417
Dat is hier natuurlijk ook zo.
Of althans... aan het eind van die week dan.
Nooit zo over nagedacht!

Sasha gaat ineens heel hard achteruit... schuivend de kamer door! Stoer om te zien!

[ Bericht 28% gewijzigd door BE op 19-06-2008 20:34:24 ]
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:21:41 #146
54772 Silmarwen
pi_59530868
Bolletje of buikje aaien tot ze slapen werkt inderdaad niet altijd. Vooral in de kinderopvang is dat dan heel erg lastig, omdat je natuurlijk niet de ouder zelf bent, en dat maakt het voor het kind vaak al moeilijk. Als ze zo'n fase hebben heb ik altijd erg veel meelij met de ouders omdat de kinderen vaak dood en dood op zijn omdat ze en niet willen slapen en erg boos worden omdat ze zo moe zijn. Gelukkig duurt zo'n periode bij de vaste leidsters nooit zo lang, maar heb je een invaller of ben je er eentje....
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:54:45 #147
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_59532550
Nog makkelijker! Je maakt een beebiesite aan, die vertelt je pcies hoe oud je kind is!
Bijvoorbeeld Beebiesite.nl
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:20:43 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:17:47 #149
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_59536855
Hihi wat een heerlijk ventje BE ! Errug makkelijk als in de kinderstoel kunnen zitten

Pepijn, onze KlauterKabouter, heeft vandaag weer wat nieuws, hij klimt uit zijn tripp trapp stoel...
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_59538348
Wij waren met Thomas op bezoek bij vrennissen vanavond. Ze verwachten zelf in september hun eerste kindje. We hadden om 20:30 afgesproken en hadden bedacht Thomas in zijn wandelwagenbak in de gang te slapen te leggen, zoals we wel meer doen als we ergens zijn. Maar! Daar had hij beslist geen zin in. Hij heeft zichzelf tot half elf wakker weten te houden en ging harder en harder en harder huilen. Dus toen besloten we maar naar huis te gaan. Bij de voordeur zei zij met een blik op haar 26 weken buik: "Kunnen we nog terug?!"

Eenmaal thuis heeft Thomas vijf minuutjes gedronken en kon ik hem slapend in bed leggen. Eigen haard is goud waard.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')