Haha, dat had ik hier ook laatst, wordt ze nu alweer 10 maand? Slik, da's nog maar 2 maanden 'baby'quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:00 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Wil je dat svp NIET doen? Dan ga ik ook denken en kom tot de conclusie dat Eli ook nog maar 10 weken een baby is!
Dat hij vorige week 41 weken oud was, en dat ik daaruit ook eea kon opmaken laten we maar even achterwege.
Aargh, nog maar 10 weken! Wat gaan we doen met zijn eerste verjaardag!!![]()
STRESS!!!
Ahum, ben weer rustig![]()
Beetje verlatingsangst misschien?quote:Op donderdag 19 juni 2008 07:54 schreef Ardenlyn het volgende:
Is het normaal dat kindje van bijna 6 maand ineens vaker wakker worden 's nacht en slechter slapen?
Maarten die slaapt nu al bijna meer dan 3 week niet meer goed.
Ik ben nu bekaf maar vind het vooral voor Maarten rot omdat hij eigenlijk de hele dag wat duf is. Als ik hem overdag uit bed haal na een tukkie van 45 min dan is hij nog steeds moe maar verder slapen doet hij niet.
s"nachts sliep hij heel erg goed en hij was dan ook zo lekker vrolijk maar nu is hij ook wel vrolijk maar de hele dag blijft hij duf.
Zijn tukkies zijn dus ook de laatste dagen overdag steeds ong 45 minuten en heb het idee dat hij niet verder kan of wil slapen.
Ik kom er niet achter wat het is en er is niets veranderd de laatste tijd.
Hij heeft een behoorlijk rot 4 en half maand sprong gehad. Kan toch niet zijn dat het meteen overgaat in de 6 maand sprong?
Of kan het nou echt al die weken liggen aan die tandjes?
Verder gaat alles wel heel goed met hem gelukkig
Hij drinkt z'n flessen helemaal op en zijn fruit en avond hap gaan er heel goed in!![]()
Maar hij blijft de hele dag wat duf....en ik dus ook
![]()
Oe ja, herkenbaar... En dan met je slaperoge kop gaan kijken en zo de hele boel wakker makenquote:Op donderdag 19 juni 2008 08:14 schreef Silmarwen het volgende:
Vamp vanochtend had ik zelfs een moment dat ik me afvroeg of ik nu droomde dat ze weer huilde of echt huilde. Ik loop nu een beetje als een zombie door het huis en ze wil nog steeds niets. *zucht*
Nu maar weer de rest van de fles geven.
Donkere kamer zat ik ook aan te denken. Hij sliep normaal heel goed in een pikkedonkere kamer. Misschien dat maar eens veranderen vannacht.quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Beetje verlatingsangst misschien?
En/of zich bewuster van zn omgeving?
ik weet niet of ie 's nachts in het donker ligt, maar op een gegeven moment kan dat natuurlijk best eng zijn als je wakker wordt...Dan kom je ook zomaar weer niet in slaap....
En die tukkies overdag.... Tja... de ene heeft meer slaap nodig als de ander.... Mijn oudste sliep nog 2 x per dag terwijl dr 14 maanden jongere broertje met moeite 1 slaapje deed
Maarten is niet in paniek. Hij word wakker en huilt dan een beetje en na een paar minuten slaapt hij weer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef Silmarwen het volgende:
Eenkennigheid en of verlatingsangst zou heel goed kunnen. Is meestal tussen de 6 maanden en een jaar en je merkt dat heel goed aan babietjes. Ze willen dan inderdaad niet meer slapen tenzij er iemand bij blijft, huilen erg paniekerig, snel wakker worden en dan niet meer willen slapen.
Wat ik op mijn werk dan doe, is dat ik net zo lang blijven zitten bij het kindje tot het slaap. Lekker over zijn/haar bolletje wrijven en laten weten dat je nog in de buurt bent, in het zich blijven dus. Als ze dan slapen, even blijven wachten voor je weggaat. In geval van verlatingsangst werkt dat heel erg goed, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Dat laatste deed ik ook altijd, vooral bij de oudste... Tot ze op een gegeven moment door had dat je wegging en dan ging ze net zo lang brullen tot je weer bij dr wasquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef Silmarwen het volgende:
Eenkennigheid en of verlatingsangst zou heel goed kunnen. Is meestal tussen de 6 maanden en een jaar en je merkt dat heel goed aan babietjes. Ze willen dan inderdaad niet meer slapen tenzij er iemand bij blijft, huilen erg paniekerig, snel wakker worden en dan niet meer willen slapen.
Wat ik op mijn werk dan doe, is dat ik net zo lang blijven zitten bij het kindje tot het slaap. Lekker over zijn/haar bolletje wrijven en laten weten dat je nog in de buurt bent, in het zich blijven dus. Als ze dan slapen, even blijven wachten voor je weggaat. In geval van verlatingsangst werkt dat heel erg goed, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Sil, ze kan niet uit bed vallen.. (En ik had het dekbed niet over haar heen, want ik was aan het voeden....) Jen heeft de eerste 2 maanden ook bij ons in bed geslapen (op een verschoningskussen). Nu staat haar bedje pal naast mijn kant van het bed, maar blijkbaar is dat toch nog niet dicht genoeg bij me. Ik vind het niet zo erg, ik vind het ook niet eng. En ik hou me maar voor dat eer ze getrouwd is en het huis uit gaat dat ze dan niet meer in mijn bed wil slapen.... Ik geniet er toch stiekem een beetje van dat ik nog steeds een plakkindje heb..quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:41 schreef Silmarwen het volgende:
Ticootje, vind je dat niet doodeng? Ik zou zo bang zijn dat ze valt, onder het dekbed geraakt of dat ik haar pijn doen.
Ardelyn, dat klinkt inderdaad niet als verlatingsangst dan. Succes in ieder geval. Ik leef met je mee.
Die van mij staat meteen weer recht als ik ze in haar bedje leg, al dan niet brullend. Jammer genoeg werkt de truc buikje/bolletje wrijven hier nietquote:Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef Silmarwen het volgende:
hij hoeft van mij ook echt niet op vaste tijden te drinken hoor, maar ik dacht altijd dat er wel min. 3 uur tussen moest zitten. maar dat is dus ook niet waar?quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:39 schreef Mibos2 het volgende:
Waarom voed je niet op verzoek of is dat op een of andere reden niet mogelijk? Hier eigenlijk altijd op verzoek gevoed en me nooit met tijden of schema's bezig gehouden en zeker al niet met 11 weken!
Ik heb nu met potlood de data bij de weken in dat ene overzicht gezet. Ik hou de weken nu niet meer bij en dan zit ik iedere keer te tellen en te mieren. Nu zie ik het wat sneller.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:55 schreef Ardenlyn het volgende:
Ben ook een stuk geruster nu dat ik weet dat het aan die sprong (weer) kan liggen!!
Heb zelf het boek maar las er blijkbaar overheen oid.
Normaal zou ik hem wel alleen laten, nu dus absoluut niet. Het is een echte kwajongen, een echte ondeugdquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:26 schreef Ticootje het volgende:
Troel, je laat m toch niet alleen in de box? Zo wel, dan zou ik het kleed wel vast zetten. Ruben gaat echt overal mee aan de haal he??
Jen heeft ook nog niet echt een ritme hoor. Wel meer als een maand geleden, maar ik voed ook nog steeds op verzoek. Jen drinkt zo'n 8x per dag. En doorslapen is er de laatste maand niet meer bij..
Het grappige hier is dat Maarten de kalenderweken volgtquote:Op donderdag 19 juni 2008 17:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb nu met potlood de data bij de weken in dat ene overzicht gezet. Ik hou de weken nu niet meer bij en dan zit ik iedere keer te tellen en te mieren. Nu zie ik het wat sneller.
Niet dat ik er nu dan dus de klok op gelijk zet, maar mijn kwartje valt wat sneller.![]()
En als je haar schoenen aantrekt? Dan wordt het vast een stuk moeilijkerquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:02 schreef Stiemie het volgende:
Linde is vandaag precies 11 maanden![]()
Zijn er trouwens meer moeders die er last van hebben dat hun kindje 'nee' soms als een spelletje ziet? Gisteren liep ik in de stad en Linde wilde steeds haar sokken uittrekken en op de grond gooien. Dus ik steeds "Nee dat mag niet". En in plaats van dat ze het dan na een paar keer zeggen niet meer doet, gaat ze me gewoon uitlachen alsof het een spelletje is! Ze zat gewoon helemaal giechelend in de wagenUiteindelijk besloot ik maar gewoon om door te zetten en elke keer als zij aan haar sokken zat te pulken maar gewoon streng te zeggen "Nee, dat mag niet" en het lachen te negeren, maar aan het einde van de dag voelde ik me een soort Efteling pop (Papier hier, papier hier, papier hier, papier hier etc)
Da's een goed idee..! Of misschien moet ik zo'n kalender met foto's maken...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:07 schreef Troel het volgende:
Ik heb net een fotoalbumpje voor mijn ouders samengesteld
Welke maat zit je nu dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:40 schreef Webkim het volgende:
Nou, laat maar weten als -ie uit dingen groeit dan! Hij zal net mooi een maatje voorlopen op Thomas denk ik en ik heb dus juist helemaal niet veel.Ik ben niet zo'n winkelaar en vooruit kopen heb ik nog niet echt gedurfd, want ik dacht; dan zal je zien dat ik allemaal zomerspul koop wat -ie dan pas eind september past enzo.
Lezersactie van de Tubantia tot en met 23 juniquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:32 schreef Webkim het volgende:
[..]
Da's een goed idee..! Of misschien moet ik zo'n kalender met foto's maken...
Ruben draagt grotendeels nog 62, maar 68 gaat ook prima. Hier ligt ie thuis voornamelijk in enkel een rompertje, soms zelfs niet eens met mouwenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Welke maat zit je nu dan?
Sasha lijkt met sprongetjes te gaan. 56 heeft hij heel lang mee gedaan, 62 is hij zo doorheen geschoten en hij zit nu nog in 68. Hangt wel van het merk af. De RBB shirtjes vallen lekker ruim en gaan dus best een tijd mee. Broekjes vallen hier allemaal groot dus die gaan ook lang mee eigenlijk.
Overigens vind ik dat ook wel heel lastig hoor. Heb toevallig nu een paar shirtjes met korte mouw aangeschaft zo van 'voor als het warm wordt' maar voornamelijk is het nog lange mouwen werk hier. Vind ik toch prettiger zo op de grond liggend enzo.
De korte mouwen shirtjes heb ik dus al weer in 74 gekocht, dan gaan ze nog wel eventjes mee.
Ik haal hem zo wel weer weg hoorquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:45 schreef Webkim het volgende:
Oooeehhh, wij op OUD houden van kortingscodefraude.![]()
Het is hier nu 23,5 binnen en hij ligt nu in een romper met lange mouwen, maar ik heb ook heel veel van die hansopjesrompertjes, dus dan heeft hij wel iets broek aan zeg maarquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:47 schreef Webkim het volgende:
Thomas zit nu in 62 en dat duurt denk ik geen drie weken meer. In 68 heb ik echt nog geen reet. 74 idem.
Dus ik ontkom toch niet aan babyshoppen 1 dezer weken.
Alleen een romper Troel, serieus, is het dan zo warm bij jou in huis? Thomas heeft afgelopen week elke dag langebroekjes en longsleeves aangehad. Maar ik heb dan ook wel de hele dag de tuindeur open staan.
Helaas, Linde heeft nog steeds maatje 16, da's normaal de maat voor als je kindje een maandje of 3-4 is begreep ik. Ze heeft ook hele smalle voetjes dus er zijn bijna geen gewone schoentjes voor haar te koop. En aangezien de schoentjes die er wel zijn vaak dan meteen reteduur zijn, wacht ik wel tot ze ze echt nodig heeft.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En als je haar schoenen aantrekt? Dan wordt het vast een stuk moeilijker.
Be soms doen wij een langemouwenromper met een kortemouwent-shirt erover. Dan is het niet meteen heel koud en kan ze toch al die leuke echt zomerse shirtjes alvast aanquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Welke maat zit je nu dan?
Sasha lijkt met sprongetjes te gaan. 56 heeft hij heel lang mee gedaan, 62 is hij zo doorheen geschoten en hij zit nu nog in 68. Hangt wel van het merk af. De RBB shirtjes vallen lekker ruim en gaan dus best een tijd mee. Broekjes vallen hier allemaal groot dus die gaan ook lang mee eigenlijk.
Overigens vind ik dat ook wel heel lastig hoor. Heb toevallig nu een paar shirtjes met korte mouw aangeschaft zo van 'voor als het warm wordt' maar voornamelijk is het nog lange mouwen werk hier. Vind ik toch prettiger zo op de grond liggend enzo.
De korte mouwen shirtjes heb ik dus al weer in 74 gekocht, dan gaan ze nog wel eventjes mee.
Ik snap dat ook niet. Sokken hebben inderdaad precies hetzelfde probleem, ze zijn drie keer zo breed als dat ze lang zijnquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:54 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Helaas, Linde heeft nog steeds maatje 16, da's normaal de maat voor als je kindje een maandje of 3-4 is begreep ik. Ze heeft ook hele smalle voetjes dus er zijn bijna geen gewone schoentjes voor haar te koop. En aangezien de schoentjes die er wel zijn vaak dan meteen reteduur zijn, wacht ik wel tot ze ze echt nodig heeft.
Ze draagt nu van die sloffen met een leren zooltje eronder en een elastiekje over haar wreef. Bij een speciale schoenenzaak gekocht waar een mevrouw zei: En deze trekken ze nooooooit zelf uitMijn schoenen-houdini wel hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |