Autobrand is de eerste melding hè, en die blijft er in staanquote:Op maandag 16 juni 2008 12:01 schreef Fredo55 het volgende:
Dat kan nooit 1 auto zijn, dat is namelijk zo geblust.
Kwartiertje en het is klaar.![]()
maar hier moeten gewoon 5 blusgroepen op af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
quote:Op maandag 16 juni 2008 12:07 schreef IkWilbert het volgende:
Net op RTVOost,
Eigenaar van cafe de Rechter heeft zelf het cafe in de brand gestoken, is vervolgens naar het gemeentehuis gegaan en stak daar zijn auto in de brand, en heeft een hij loopt nu met een pistool in het gemeentehuis.
Later meer info
Die vent is gek, écht gek.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:07 schreef IkWilbert het volgende:
Net op RTVOost,
Eigenaar van cafe de Rechter heeft zelf het cafe in de brand gestoken, is vervolgens naar het gemeentehuis gegaan en stak daar zijn auto in de brand, en heeft een hij loopt nu met een pistool in het gemeentehuis.
Later meer info
Dan is daar iets goed mis. Hopelijk escaleert dat niet teveel.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:07 schreef IkWilbert het volgende:
Net op RTVOost,
Later meer info
quote:
Is dat nou van Basten?quote:
bron: RTV oostquote:In het gemeentehuis van Almelo wordt wethouder Kuiper gegijzeld.
De gijzelnemer is een man die ervan wordt verdacht een uur geleden zijn restaurant even verderop aan de Waag in brand te hebben gestoken. Vervolgens zou hij met z'n auto naar het stadhuis zijn gereden en de auto in brand hebben gestoken. De man is het stadhuis binnen gegaan en houdt sinds enige tijd de wethouder in gijzeling. Door deze situatie is een crisisteam samengesteld. Diverse arrestatieteams zijn op de plek aanwezig, mogelijk om binnen afzienbare tijd in te grijpen.
of autopech hebben en een lift willenquote:Op maandag 16 juni 2008 12:24 schreef IkWilbert het volgende:
Die beste man moet ergens heel boos over zijn...
Bron: http://www.jeejar.nl/Gemeenten/Archief%20Almelo.htmquote:24 mei 2008 "De Rechter" naar de Rechter.
Het nieuwe horecabedrijf "De Rechter" aan het Waagplein heeft van de gemeente een dwangsom besluit gekregen.
De gemeente wil per 1 juni 2008 dit horecabedrijf een dwangsom opleggen omdat het volgens de gemeente illegaal in exploitatie is en volgens de gemeente de vergunning niet binnen afzienbare tijd kan worden verleend. En dat terwijl de gemeente al meer dan een jaar 4 wijkgebouwen in exploitatie heeft waar alcoholhoudende drank wordt geschonken zonder vergunning en waarbij het maar de vraag is wanneer Gedeputeerde Staten van Overijssel vergunning gaat verlenen.
Er wordt weer eens met twee maten gemeten.
Het definitieve besluit is gisteren op 23 mei op de deurmat van de exploitante terecht gekomen en moet over één week al ingaan. Er rest de exploitante dus niets anders dan niet alleen een bezwaarschrift in te dienen maar tevens om de President van de rechtbank, sector Bestuursrecht te vragen om in te grijpen tegen dit gemeentelijke geweld om gelijk te krijgen. De gemeentelijke horeca exploitaties in de wijken mag dus gewoon doorgaan maar iedere andere moet zich aan de wet houden.
Een horecabedrijf als aanwinst voor het Waagplein. Dat, gezien de procedure, mag verwachten dat er binnen 2 tot 3 maanden een vergunning door het college zal moeten worden verleend krijgt een dusdanige hoge dwangsom opgelegd dat het zal moeten sluiten. En dat heeft verre gaande gevolgen.
iddquote:Op maandag 16 juni 2008 12:44 schreef rudedeltadude het volgende:
die beelden op RTV oost nu...
zet dan een foto neer.... dat geluid ook...
inderdaad....quote:Op maandag 16 juni 2008 12:49 schreef twentemeisje het volgende:
Inderdaad, kutgeluid. Nu een verslaggever, het werd tijd.
Zit ziek thuis dus helaas geen mogelijkheid om er even langs te gaan. Zie vanaf hier (niet ver van het centrum) ook geen rook... Zo eens even boven kijken of ik wat zie.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:48 schreef paddy het volgende:
Zijn er geen foto's door users gemaakt?Niemand in de gelegenheid?
En met vuurquote:Op maandag 16 juni 2008 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
Deze man speelt wel heel letterlijk voor eigen Rechter...
Deze mafkees gaat zich ook wel overgeven, al dan niet vrijwillig...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:00 schreef -skippybal- het volgende:
Doet me trouwens een beetje denken aan die Albaniër (ofzo) die een rechter gijzelde in het Paleis van Justitie in Arnhem.
Die gaf zich toen over...
quote:Op maandag 16 juni 2008 13:01 schreef raptorix het volgende:
Tenminste iemand met ballen
Hij zal zelf ook wel begrijpen dat hij het point of no return voorbij is.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:59 schreef MinderMutsig het volgende:
Die vergunning gaat er nu natuurlijk helemaal niet meer komen.
Mag je nog hopen dat daarbinnen niemand hem dat vertelt want dan kon hij wel eens helemaal over de rooie gaan.
quote:Op maandag 16 juni 2008 12:54 schreef Libris het volgende:
ALMELO - Op dit moment wordt de Almelose wethouder B. Kuiper gegijzeld in zijn werkkamer in het stadhuis. Die berichten worden steeds sterker en worden bevestigd door ambtenaren uit het stadhuis van Almelo. De gijzelnemer zou de eigenaar zijn van grand café De Rechter dat opmerkelijk genoeg ook in brand staat.
Bij die brand is tenminste één gewonde gevallen. In het stadhuis heeft de verdachte eerder op de dag slecht nieuws gekregen - onduidelijk is nog waarover - waarna hij zijn auto in brand stak. Deze Opel Zafira stond geparkeerd op het Stadhuisplein. Hij moet vervolgens een wapen hebben gepakt en daarmee het stadhuis weer zijn binnengegaan. De politie heeft het Stadhuisplein inmiddels volledig afgezet met linten, van de Hagenstraat tot Het Baken. Ook wordt gewerkt aan de inrichting van een perscentrum.
De berichten over de gijzeling zijn niet bevestigd of ontkend door de politie en de afdeling communicatie van de gemeente Almelo.
Grand café De Rechter is gevestigd in het voormalige onderkomen van de V en D in Almelo. De opening is net achter de rug. De vestiging van het café is opmerkelijk omdat de gemeente Almelo het pand waarin het etablissement is ondergebracht wil laten slopen in het kader van het binnenstadplan. Ook zou De Rechter niet over een horecavergunning beschikken.
tubantia
quote:Op maandag 16 juni 2008 13:01 schreef raptorix het volgende:
Tenminste iemand met ballen
Ik hoop het niet.. knap stom van die man!quote:Op maandag 16 juni 2008 13:04 schreef Karammel het volgende:
Deze man heeft dus zijn eigen restaurant/café en auto al in de brand gestoken. Het lijkt erop alsof hij nu niets meer te verliezen heeft als je het mij vraagt. Een wanhoopsdaad. Volgens mij kan dit wel eens verkeerd af gaan lopen.
Wat probeer je nou te zeggen? Dat 'ie gelijk heeft?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zal maar ondernemer zijn in nederland
en je komt niet even op het idee wat foto's te fixxen?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:04 schreef Remzz het volgende:
Was aan het werk in de Mc en we moesten om half 12 ontruimt worden. Eerst zagen de brand aan de voorkant(stadhuis) en toen we de achterduur opendeden konden we haast niet door de rook heen kijken.
Nee achteraf stomquote:Op maandag 16 juni 2008 13:06 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
en je komt niet even op het idee wat foto's te fixxen?
Op internet zie ik juist veel krantenartikels die over de eigenaresse spreken...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:05 schreef EastAnon het volgende:
De 40-jarige man, luisterend naar de naam Okci-Erdem.
Rare manier om je voetbaloverwinning te vieren.
Daar denk ik ook aan ja, hij heeft niet voor niets een pistool op zak lijkt mij.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:04 schreef Karammel het volgende:
Deze man heeft dus zijn eigen restaurant/café en auto al in de brand gestoken. Het lijkt erop alsof hij nu niets meer te verliezen heeft als je het mij vraagt. Een wanhoopsdaad. Volgens mij kan dit wel eens verkeerd af gaan lopen.
Vrouw toch?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:05 schreef EastAnon het volgende:
De 40-jarige man, luisterend naar de naam Okci-Erdem.
Rare manier om je voetbaloverwinning te vieren.
quote:ALMELO - Grand Café De Rechter blijft voorlopig open. De rechtbank in Almelo wees gisteren het verzoek voor een voorlopige voorziening tegen het opleggen van een dwangsom per 1 juni toe.
Zou het verzoek zijn afgewezen, dan moest eigenares A. Okci-Erdem elke dag 5000 euro betalen. Dat was althans de insteek van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Almelo.
Bron: NOSquote:In het gemeentehuis van Almelo worden waarschijnlijk vier mensen gegijzeld. Eén van de gijzelaars zou een wethouder zijn.
De gijzelnemer is een man die ervan wordt verdacht een uur geleden zijn eigen restaurant De Rechter aan de Waag in brand te hebben gestoken.
De man is na de brandstichting met zijn auto naar het stadhuis gereden. Daar zou hij zijn auto in brand hebben gestoken.
Vervolgens is hij het gemeentehuis ingegaan. De begane grond van het Almelose stadhuis is ontruimd. De man zou zijn gijzelaars vasthouden op de eerste verdieping.
Geschil
De gijzelnemer heeft volgens RTV Oost een geschil met een wethouder. Vandaag zou de rechtbank een voor de dader negatieve uitspraak doen. Onduidelijk is nog waar het geschil over gaat.
De burgemeester heeft een crisisteam samengesteld. Diverse arrestatieteams zijn aanwezig.
Tuurlijk niet, maar wel dat ik me kan voorstellen dat iemand zo gefrustreerd raakt dat ie dit soort idiote dingen gaat doenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:05 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Dat 'ie gelijk heeft?
Ga dan lekker zelf ook je zooi in de fik steken. Sufferd
Op het NOS journaal weerlegt de voorlichter van politie Twente dit bericht. Er wordt een aantal personen gegijzeld, maar het is niet bekend hoeveel en of de wethouder daar één van is.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:09 schreef IkWilbert het volgende:
rtl meldt 4 mensen gegijzeld. Bevestigd door politie
Tuurlijk, je opent een kroeg zonder vergunning en gijzelt een wethouder die gewoon zijn werk doet... Erg stoerquote:Op maandag 16 juni 2008 13:12 schreef charleen het volgende:
En toch,he, vind ik het best een stoere aktie! Hij pakt ook de juiste bij zijn lurven (en zichzelf), maar de meeste mensen accepteren alles altijd maar. Snap alleen niet waarom hij zijn auto in de fik steekt.... Hopelijk doet ie nu niet zo stom door zijn pistool ook daadwerkelijk te gebruiken....
Precies en dan steekt die ook nog eens z'n eigen bak in de fik. Dat is niet stoer, dat is debiel.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:16 schreef Libris het volgende:
[..]
Tuurlijk, je opent een kroeg zonder vergunning en gijzelt een wethouder die gewoon zijn werk doet... Erg stoer
Denk niet dat hij Januari 2009 ook niet gaat halen.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:12 schreef EastAnon het volgende:
Meneer Okci en mevrouw Okci-Erdem. Waarschijnlijk staat meneer binnen met gun;
http://www.deondernemer.nl/artikel/84481/%27De_Rechter%27:_%22Wij_doen_niets_illegaals%22
Echtgenoot A. Okci: "In elk geval zou de gemeente dan kunnen zorgen voor een ander huurpand. Wij staan in ons recht en doen niks verkeerd. Ik heb hier geen seksshop, ik verkoop geen drugs. Ik wil een restaurant beginnen. En dat gaat open in januari, hoe dan ook."
Hij kreeg hem toch niet, terwijl hij waarschijnlijk wel aan alle voorwaarden voldeed? Onderschat de bureaucratie hier ff niet, hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:16 schreef Libris het volgende:
[..]
Tuurlijk, je opent een kroeg zonder vergunning en gijzelt een wethouder die gewoon zijn werk doet... Erg stoer
Denk dat die de gehele vergunning wel kan vergeten ja..quote:Op maandag 16 juni 2008 13:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Denk niet dat hij Januari 2009 ook niet gaat halen.
Hier ff niet? Hier is Nederland toch?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:19 schreef charleen het volgende:
[..]
Hij kreeg hem toch niet, terwijl hij waarschijnlijk wel aan alle voorwaarden voldeed? Onderschat de bureaucratie hier ff niet, hoor.
Duurde langer dan ik het verwacht voordat deze "grap" kwamquote:Op maandag 16 juni 2008 13:18 schreef dennistd het volgende:
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Almelo is altijd wat te doen...
En terecht, wat een kutlul zeg!quote:Op maandag 16 juni 2008 13:20 schreef ursel het volgende:
[..]
Denk dat die de gehele vergunning wel kan vergeten ja..![]()
Waarom bedacht ik die nietquote:Op maandag 16 juni 2008 13:18 schreef dennistd het volgende:
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Almelo is altijd wat te doen...
omdat herman finkers hem bedachtquote:
Flauwe rickrollquote:
...en hier verwachtte ik 'm dus echt nietquote:
Gewoon je pistool pakken en afdwingen die papieren. Er zijn zat mensen die staan te juichen bij dit soort retarde acties.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:22 schreef charleen het volgende:
[..]
Ja hier is Nederland, een en al bureaucratie ja.
Ja, zoiets wilde ik ook zeggen, kan er (als het zo werkelijk zou zijn gegaan) dat ik er wel enigszins begrip voor op kan brengen...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:23 schreef paddy het volgende:
Ik vind het zo vreemd. Hij huurt het pand toch al? Heeft er een verbouwing opzitten en is dus denk ik wijsgemaakt dat hij die vergunning wel kreeg? Hij heeft zelfs zijn zaak geopend?
Verhalen worden steeds bizarder. Ik denk wel dat wanneer jij je hele hebben en houden (en nog veel meer) in je zaak hebt gestoken , je door kan draaien wanneer je al het geld kwijt bent en je nooit meer uit de schulden zult komen, omdat het allemaal weg is. Degene heeft niets te verliezen...wat op zich ook gevaarlijk is.
Whehe kun jij niet meer sjikkerenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:25 schreef Roycoooooo het volgende:
Kerel klap van de molen gehad, wat een dorpsgek!
Ben benieuwd hoe t afloopt..
Als afleidingsmanoeuvre, eveneens het cafe dat hij in brand heeft gestoken.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:12 schreef charleen het volgende:
Snap alleen niet waarom hij zijn auto in de fik steekt....
Ik sta niet te juichen, keur het ook af, maar kom op hee, hij pakt niet een paar onschuldige lui en begint er maar wat op los te schieten, maar loopt ook echt naar de wethouder toe. Je weet niet wat er aan vooraf is gegaan, het is nog niet helemaal duidelijk waar het over gaat, maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Goed is het niet, laten we daar geen onduidelijkheid over bestaan, voorlopig staat hem op dit moment gevangenis of de dood te wachten...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:24 schreef noekje het volgende:
[..]
Gewoon je pistool pakken en afdwingen die papieren. Er zijn zat mensen die staan te juichen bij dit soort retarde acties.
Die liegtquote:Op maandag 16 juni 2008 13:15 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Op het NOS journaal weerlegt de voorlichter van politie Twente dit bericht. Er wordt een aantal personen gegijzeld, maar het is niet bekend hoeveel en of de wethouder daar één van is.
Het blijft dus vaag...
quote:Op maandag 16 juni 2008 13:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Hij had ook geen parkeervergunning om te parkeren bij het stadhuis
Zo klinkt het logischerquote:Op maandag 16 juni 2008 13:32 schreef Fredo55 het volgende:
Laatste nieuws:
Gijzelaar Gijzelnemer houd Kuipers onder schot.
Brand restaurant is geblust.
En hij kreeg ook al geen stookvergunning voor op het Stadhuispleinquote:Op maandag 16 juni 2008 13:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Hij had ook geen parkeervergunning om te parkeren bij het stadhuis
Huh. Lijkt wel een comedy.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:32 schreef Fredo55 het volgende:
Laatste nieuws:
Gijzelaar houd Kuipers onder schot.
Irritant he? En als ze nu nog goede muziek zouden draaien... zucht.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:36 schreef Apache4U het volgende:
ja, RTVOost is erbij....ik dacht, heb ik eindelijk eens profijt van alle regionale zenders op mijn digitale TV. Valt weer tegen, ik zit hier naar een webcam te kijken ofzo..Lekker actueel die lui.
Daar is bureaucratie voor. Dat kom ik elke dag wel tegen.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Ergens nog wel zielig ook. Dat de Nederlandse bureaucratie die welwillende ondernemer zo de kop heeft vergiftigd dat hij tot dit soort dingen over gaat.
Criminelen zetten hun bezit heel vaak op de naam van hun vrouw.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Op internet zie ik juist veel krantenartikels die over de eigenaresse spreken...
Je bent duidelijk een simpele loonslaaf; de meeste ondernemers volgen deze constructie. Heeft niets met criminaliteit te makenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:39 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Criminelen zetten hun bezit heel vaak op de naam van hun vrouw.
Hartstikke leuk voor je, maar bij jou zal er wellicht wat minder op het spel staan.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:39 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Daar is bureaucratie voor. Dat kom ik elke dag wel tegen.
Idd, risicospreidingquote:Op maandag 16 juni 2008 13:42 schreef SHE het volgende:
Je bent duidelijk een simpele loonslaaf; de meeste ondernemers volgen deze constructie. Heeft niets met criminaliteit te maken
Maar ook niet met gezond zaken doen.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Je bent duidelijk een simpele loonslaaf; de meeste ondernemers volgen deze constructie. Heeft niets met criminaliteit te maken
Mwa, gewoon een slechte ondernemer lijkt me. Iedere debiel weet dat je je vergunningen op orde moet hebben.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:27 schreef SCH het volgende:
Klinkt best zielig als je dat verhaal over die ondernemer leest.
Is dat zo? Vertel dan eens hoe het zit, want daar ben ik heel benieuwd naarquote:Op maandag 16 juni 2008 13:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar ook niet met gezond zaken doen.
Ik hou het er maar op dat iemand die dusdanig door het lint gaat zonder vangnetjes wel enige reden tot klagen heeft. Maar goed je weet het nooit.
Nee dat ben ik niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso, maar als ondernemers zijnde kun je niet altijd wachten totdat alle bureaucratische rompslomp geregeld is. Dat zie je bij kleine ondernemers, maar ook bij grote multi-nationals.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:44 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Mwa, gewoon een slechte ondernemer lijkt me. Iedere debiel weet dat je je vergunningen op orde moet hebben.
Dat niet alleen, maar ze hebben hier allemaal criminologie, fiscaal recht en psychologie gestudeerd.quote:
of de man is gewoon een volslagen mongool.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:38 schreef SHE het volgende:
Ik voel idd met de gijzelnemer mee. Je wordt in dit land echt zo krankjorum van gemeentelijke pesterij, ambtenarij en bureaucratie. Ik kan me de woede echt zo vreselijk goed voorstellen.
Ik denk ook dat je iemand echt heel onrechtvaardig moet behandelen wil hij tot zoiets in staat zijn.
Begrip voor z'n frustratie en begrip voor z'n daden zijn 2 aparte dingen, maar dat zal wel te moeilijk zijnquote:Op maandag 16 juni 2008 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
Begrip voor iemand die dit soort daden pleegt? Nooit.
Ga ik eerder van uit. Als je gewoon kwaad bent (misschien begrijpelijk) ga je langs om verhaal te halen , en steek je niet de hele zooi in de fikquote:Op maandag 16 juni 2008 13:49 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
of de man is gewoon een volslagen mongool.
Had je ook maar criminologie, fiscaal recht en psychologie moeten studerenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar ze hebben hier allemaal criminologie, fiscaal recht en psychologie gestudeerd.
Ik kan me hier echt dood aan ergeren.
Daar zit Jack Bauer in, alleen mogen we dat niet wetenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:52 schreef twentemeisje het volgende:
Wat doen ze nu met die bus? Besloten vervoer....
Je hebt geen idee hoe je jarenlang met een gemeentelijke instelling overhoop kunt liggen. Die mensen kunnen nagenoeg alles maken en zeggen zonder dat er op voorzienbare termijn repercussies tegenover staan.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ga ik eerder van uit. Als je gewoon kwaad bent (misschien begrijpelijk) ga je langs om verhaal te halen , en steek je niet de hele zooi in de fik
quote:Op maandag 16 juni 2008 13:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Daar zit Jack Bauer in, alleen mogen we dat niet weten.
Begrip voor zijn frustratie, paniek en dergelijke. Waarom niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie hier sommige reacties waaruit een soort van begrip voor deze gijzelnemer naar voren komt. Onder het mom van: tja, het wordt je als ondernemer ook zo lastig gemaakt...
Ja hoor, natuuuuurlijk. Er is geen kroegbaas die anno 2008 nog normaal een kroeg kan runnen en het is de normaalste zaak van de wereld om dan maar de boel in de fik te steken en de wethouder te gijzelen.
Begrip voor iemand die dit soort daden pleegt? Nooit.
Touchéquote:Op maandag 16 juni 2008 13:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Had je ook maar criminologie, fiscaal recht en psychologie moeten studeren.
Wat ik lees, is een zeker begrip voor zijn daden. Bijvoorbeeld de ondertoon in deze reactie:quote:Op maandag 16 juni 2008 13:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Begrip voor z'n frustratie en begrip voor z'n daden zijn 2 aparte dingen, maar dat zal wel te moeilijk zijn.
Alsof het volstrekt logisch is dat de 'welwillende' ondernemer (hoezo - waar leid je uit af dat deze man zo welwillend is?) die zo is 'vergiftigd' (hoezo? is iemand op regels wijzen hetzelfde als vergiftigen?), daarna overgaat tot deze daden.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Ergens nog wel zielig ook. Dat de Nederlandse bureaucratie die welwillende ondernemer zo de kop heeft vergiftigd dat hij tot dit soort dingen over gaat.
kneusquote:Op maandag 16 juni 2008 13:58 schreef Kadesh het volgende:
Die wethouder heeft het allemaal uitgelokt.
Duh, zoiets hebben ze nog nooit meegemaakt daarquote:Op maandag 16 juni 2008 13:57 schreef twentemeisje het volgende:
En dan ook niet even een telefoonverbindinkje leggen met de verslaggever ter plekke om te horen waarom ze niet meer mogen filmen... RTV Oost slaat de plank wel mis zeg...
Mijn pa ging zelf ooit failliet omdat een concullega van hem failliet ging. De beste man had geld, huizen en auto's. Maar alles stond op naam van vrouwlief, dus een zogenaamde faillisementsboedel bestond uit 3 ijzeren knopen en een linnen zakdoek.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Is dat zo? Vertel dan eens hoe het zit, want daar ben ik heel benieuwd naar
Als je het niet erg vind heb ik geen zin in deze welles-nietes discussie.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:56 schreef Elfletterig het volgende:
Alsof het volstrekt logisch is dat de 'welwillende' ondernemer (hoezo - waar leid je uit af dat deze man zo welwillend is?) die zo is 'vergiftigd' (hoezo? is iemand op regels wijzen hetzelfde als vergiftigen?), daarna overgaat tot deze daden.
Andere horeca-ondernemers hebben zich ook aan regels te houden. En die gedragen zich normaal.
De vuurwerkramp stelde ook niets voor vergeleken met deze gijzeling...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:59 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Duh, zoiets hebben ze nog nooit meegemaakt daar
quote:Op maandag 16 juni 2008 13:00 schreef -skippybal- het volgende:
Doet me trouwens een beetje denken aan die Albaniër (ofzo) die een rechter gijzelde in het Paleis van Justitie in Arnhem.
Die gaf zich toen over...
als het ook maar zo aflooptquote:
radio denk ik?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:03 schreef el_godi het volgende:
RTV Oost: ""Sluipschutters staan klaar!"
I've got a clear shot: Ready Aim FIRE!!!!!
Iddquote:
Vaak ook nog speciaal aangepaste wagens. Redelijk bepantsering hebben die en zijn ondankt het hoge gewicht toch nog pijlsnel.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Arrestatieteam worden in dikke BMW 7 series vervoerd
JP wordt toch ook in zo'n bak vervoerd? Gezien de beveiliging niet geheel onterechtquote:Op maandag 16 juni 2008 14:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Vaak ook nog speciaal aangepaste wagens. Redelijk bepantsering hebben die en zijn ondankt het hoge gewicht toch nog pijlsnel.
Lekker doorgebakkenquote:Op maandag 16 juni 2008 14:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Zou best goed smaken volgens mij, die dagschotel kip.
kan me de frustratie en wanhoop voorstellen van een ondernemer die onterecht dwars gezeten wordt... het doorslaan kan ik ook voorstellen. tot op zekere hoogte, echter wat het weer dubieus maakt, is dat de man blijkbaar een wapen bezit, hetgeen dubieus milieu doet vermoeden en ms ook weer dubieuze zaakjes.... maar ja, wie weet is een wapen tegenwoordig wel een veilgiheidsvereiste als horecaondernemer, avondwinkel, pompstationwinkelquote:Op maandag 16 juni 2008 14:07 schreef JohnDope het volgende:
De Gijzelaar blijkt trouwens een PvdA-ert te wezen, dus de kans is groot dat het een afgunstige ambtenaar is die gewoon weer aan ondernemertje pesten doet.
Euh; let op..quote:Op maandag 16 juni 2008 13:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik lees, is een zeker begrip voor zijn daden. Bijvoorbeeld de ondertoon in deze reactie:
[..]
Alsof het volstrekt logisch is dat de 'welwillende' ondernemer (hoezo - waar leid je uit af dat deze man zo welwillend is?) die zo is 'vergiftigd' (hoezo? is iemand op regels wijzen hetzelfde als vergiftigen?), daarna overgaat tot deze daden.
Andere horeca-ondernemers hebben zich ook aan regels te houden. En die gedragen zich normaal.
Geen Stijl is tofquote:En dan schakelen we nu live over naar Almelo. Normaal gebeurt daar nooit wat, maar nu even wel. Een wel heel boze eigenaar van grandcafé De Rechter heeft vanochtend zijn zaak aan De Waag in de fik gestoken, om vervolgens afstand te doen van zijn Opel Zafira. Daarna is hij richting het gemeentehuis gewandeld om daar een aantal mensen in gijzeling te nemen. Een van de gijzelaars is PvdA-wethouder Bert Kuiper die verantwoordelijk is voor volkshuisvesting. De 40-jarige man, luisterend naar de naam Okci-Erdem, zou volgens geruchten gewapend zijn met een gun. Inzet zou een verschil van mening zijn met de gemeente over de horecavergunning. Die is er namelijk niet, maar de zaak is al wel sinds april van dit jaar open. Okci-Erdem kreeg daarop een dwangsom opgelegd en moest voor 1 juni dicht. Maar daar was de eigenaar het blijkbaar niet mee eens. Enfin, arrestatieteams zijn inmiddels ter plekke om in te grijpen. Wordt vervolgd...
Dat klopt volgens mij. Zijn verschillende wagens die daar speciaal voor ingericht zijn. Op discovery zijn daar wel mooie docu's over te vinden hoe sterk zulke wagens zijn en waar ze allemaal tegen bestand zijn.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
JP wordt toch ook in zo'n bak vervoerd? Gezien de beveiliging niet geheel onterecht.
quote:
quote:Update: Op verzoek van de politie heeft TV Oost de live coverage van het stadhuis gestaakt. Meneer de gijzelnemert zat namelijk lekker mee te kijken.
Daar is tegenwoordig echt niet meer zo moeilijk aan te komen hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:10 schreef milagro het volgende:
kan me de frustratie en wanhoop voorstellen van een ondernemer die onterecht dwars gezeten wordt... het doorslaan kan ik ook voorstellen. tot op zekere hoogte, echter wat het weer dubieus maakt, is dat de man blijkbaar een wapen bezit, hetgeen dubieus milieu doet vermoeden en ms ook weer dubieuze zaakjes.... maar ja, wie weet is een wapen tegenwoordig wel een veilgiheidsvereiste als horecaondernemer, avondwinkel, pompstationwinkel
Ik vind eerlijk gezegd geen enkele reden legitiem om een wapen te dragen. Daar komt altijd ellende van.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:10 schreef milagro het volgende:
[..]
kan me de frustratie en wanhoop voorstellen van een ondernemer die onterecht dwars gezeten wordt... het doorslaan kan ik ook voorstellen. tot op zekere hoogte, echter wat het weer dubieus maakt, is dat de man blijkbaar een wapen bezit, hetgeen dubieus milieu doet vermoeden en ms ook weer dubieuze zaakjes.... maar ja, wie weet is een wapen tegenwoordig wel een veilgiheidsvereiste als horecaondernemer, avondwinkel, pompstationwinkel
nee, dat weet ik, maar de intentie om eraan te komen is natuurlijk wel dubieus al, en doet vermoeden wat ik zei... ik bedoel, niet iedereen gaat meteen een wapen regelen om zijn recht te halenquote:Op maandag 16 juni 2008 14:12 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Daar is tegenwoordig echt niet meer zo moeilijk aan te komen hoor.
Tja, er liep ook nog een onderzoek inzake de wet BIBOB, dat zou dus criminele banden kunnen veronderstellen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:10 schreef milagro het volgende:
[..]
quote:Ambtenaren denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, gewoon eens luisteren naar de burgers doet wonderen.
quote:Niet goed natuurlijk, maar met alle regeltjes in dit land snap je dat kleine ondernemers tot wanhoop gedreven worden. Ongetwijfeld een PvdA wethouder....
quote:net goed aanpakken die machthebbers. moesten ze in den haag ook doen. wij hebben niks meer te zeggen,.
quote:Dit is toch ongelofeljk!, mensen doen maar tegenwoordig,alemaal de schuld van balkeende en zijn linkse aanpak, geert waar ben je? ik hoop dat deze man door het arrestatieteam hard word aangepakt,..gelijk chip in zijn lichaam aanbrengen zodat hij geregistreerd word en dna afgeven deze man mag geen kinderen meer krijgen want dat worden ook criminelen.
quote:die wethouder is ongetwijfeld weer een ambtenaar die het bloed onder de nagels van een hardwerkende ondernemer heeft uitgehaald.
quote:Als je brood van hardwerkende ondernemers pikt en ze het moeilijk maakt om een bedrijf draaiende te houden dan is dit het gevolgd daarvan. Ik hoop dat de wethouder een afgeslacht wordt. Dat zal de 2de kamer wel wakker schudden. Ze moeten eens afblijven van de hardwerkende ondernemers. Niet overgeven, maakt de wethouder af. Binnen 5 jaar ben je vrij vanwege ontoerekeningsvatbaar!
quote:Die wethouder zal best op persoonlijke titel getracht hebben die ondernemer te slachten... en dit is het resultaat!! Komt door de fascistische houding van ambtenaren!!
quote:Eindelijk eens iemand die durft die overbetaalde overbodige ambtenaartjes aan te pakken!
quote:En dit zal vaker gebeuren zolang de overheid de hardwerkende burgers blijft uitknijpen. De maat is een keer vol, en worden die zakkenvullers een keertje aangepakt. Ik kan het me heel goed voorstellen. Tijd voor een revolutie
quote:Kan me goed voorstellen dat deze man zwaar gefrustreerd is door toedoen van de huidige amtenarij in dit regeltjes land.Stem daarom PVV!!! dat is tot nu toe de enige partij die daar daadwerkelijk iets aan wil doen.Er moet echt een keer de bezem doorheen!!!!
quote:Tja , ik heb gèèn medelijden met deze man! Dit is nog maar een begin...De Nederlander wordt eindelijk wakker en accepteerd het misdadige gedrag niet meer van ambtenaren en regerings leiders.Eindelijk!
quote:Waarom staan er arrestatie teams klaar? Laat die PVDA wethouder lekker zitten, komt vanzelf wel een keertje vrij.
klopt, maar ja, ik denk soms wel eens, zoals met die vermoorde jonge Turkse avondwinkelier, die kort voor zijn dood bij Prem nog aan de noodklok trok, had hij er maar 1 gehad toen die laatste keer...quote:Op maandag 16 juni 2008 14:13 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd geen enkele reden legitiem om een wapen te dragen. Daar komt altijd ellende van.
Stuk voor stuk kansloze reactiesquote:Op maandag 16 juni 2008 14:15 schreef Klopkoek het volgende:
Telegraafreacties weer:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Welles-nietes? Jij bent degene die suggereert dat die ondernemer 'welwillend' is en door bureaucratie 'vergifitigd' is...quote:Op maandag 16 juni 2008 14:00 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je het niet erg vind heb ik geen zin in deze welles-nietes discussie.
En dan ook nog DIT zeggen...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Duh, zoiets hebben ze nog nooit meegemaakt daar![]()
Niet?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:17 schreef Incolumis het volgende:
sinds wanneer praten we Haags in Almelo?
uit Turkulo waarschijnlijkquote:Op maandag 16 juni 2008 14:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar komt deze tokkie vandaanNiet uit Almelo
Mischien is ie wel gewoon lid van een schietclub en heeft ie helemaal legaal een vuurwapen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:14 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, dat weet ik, maar de intentie om eraan te komen is natuurlijk wel dubieus al, en doet vermoeden wat ik zei... ik bedoel, niet iedereen gaat meteen een wapen regelen om zijn recht te halen
Ik vind iets zielig ook vanwege de gevolgen die hij alleen maar erger maakt zo. Jij vindt het totaal niet zielig. Kunnen we nog een paar uur over blijven steggelen. Maar dat heeft weinig zin lijkt me.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
Welles-nietes?
Verschrikkelijk verhaal was dat inderdaad. Al had een wapen niet per definitie zijn leven hoeven redden.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:16 schreef milagro het volgende:
[..]
klopt, maar ja, ik denk soms wel eens, zoals met die vermoorde jonge Turkse avondwinkelier, die kort voor zijn dood bij Prem nog aan de noodklok trok, had hij er maar 1 gehad toen die laatste keer...
Als hij er woont wel, neanderthaler.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar komt deze tokkie vandaanNiet uit Almelo
hmm, ik zou het als een voorteken beschouwenquote:Op maandag 16 juni 2008 14:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Overigens wel een grappig beeld van die 2 tokkies die in ondertrouw wilden vandaag. Zichtbaar aangeslagen door het feit dat het gemeentehuis vandaag waarschijnlijk niet open zal zijn
Ik bedoelde meer die mevrouw met dr Haagse/Rotterdamse accent.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:20 schreef zwaaibaai het volgende:
Als hij er woont wel, neanderthaler.
kijk eerst effe TV Oost voordat je een bericht plaats aub. het ging over een interview met mensen die in ondertrouw gingen toen die turk langskwamquote:Op maandag 16 juni 2008 14:20 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Als hij er woont wel, neanderthaler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |