Bron: NOSquote:In het gemeentehuis van Almelo worden waarschijnlijk vier mensen gegijzeld. Eén van de gijzelaars zou een wethouder zijn.
De gijzelnemer is een man die ervan wordt verdacht een uur geleden zijn eigen restaurant De Rechter aan de Waag in brand te hebben gestoken.
De man is na de brandstichting met zijn auto naar het stadhuis gereden. Daar zou hij zijn auto in brand hebben gestoken.
Vervolgens is hij het gemeentehuis ingegaan. De begane grond van het Almelose stadhuis is ontruimd. De man zou zijn gijzelaars vasthouden op de eerste verdieping.
Geschil
De gijzelnemer heeft volgens RTV Oost een geschil met een wethouder. Vandaag zou de rechtbank een voor de dader negatieve uitspraak doen. Onduidelijk is nog waar het geschil over gaat.
De burgemeester heeft een crisisteam samengesteld. Diverse arrestatieteams zijn aanwezig.
Tuurlijk niet, maar wel dat ik me kan voorstellen dat iemand zo gefrustreerd raakt dat ie dit soort idiote dingen gaat doenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:05 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Dat 'ie gelijk heeft?
Ga dan lekker zelf ook je zooi in de fik steken. Sufferd
Op het NOS journaal weerlegt de voorlichter van politie Twente dit bericht. Er wordt een aantal personen gegijzeld, maar het is niet bekend hoeveel en of de wethouder daar één van is.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:09 schreef IkWilbert het volgende:
rtl meldt 4 mensen gegijzeld. Bevestigd door politie
Tuurlijk, je opent een kroeg zonder vergunning en gijzelt een wethouder die gewoon zijn werk doet... Erg stoerquote:Op maandag 16 juni 2008 13:12 schreef charleen het volgende:
En toch,he, vind ik het best een stoere aktie! Hij pakt ook de juiste bij zijn lurven (en zichzelf), maar de meeste mensen accepteren alles altijd maar. Snap alleen niet waarom hij zijn auto in de fik steekt.... Hopelijk doet ie nu niet zo stom door zijn pistool ook daadwerkelijk te gebruiken....
Precies en dan steekt die ook nog eens z'n eigen bak in de fik. Dat is niet stoer, dat is debiel.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:16 schreef Libris het volgende:
[..]
Tuurlijk, je opent een kroeg zonder vergunning en gijzelt een wethouder die gewoon zijn werk doet... Erg stoer
Denk niet dat hij Januari 2009 ook niet gaat halen.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:12 schreef EastAnon het volgende:
Meneer Okci en mevrouw Okci-Erdem. Waarschijnlijk staat meneer binnen met gun;
http://www.deondernemer.nl/artikel/84481/%27De_Rechter%27:_%22Wij_doen_niets_illegaals%22
Echtgenoot A. Okci: "In elk geval zou de gemeente dan kunnen zorgen voor een ander huurpand. Wij staan in ons recht en doen niks verkeerd. Ik heb hier geen seksshop, ik verkoop geen drugs. Ik wil een restaurant beginnen. En dat gaat open in januari, hoe dan ook."
Hij kreeg hem toch niet, terwijl hij waarschijnlijk wel aan alle voorwaarden voldeed? Onderschat de bureaucratie hier ff niet, hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:16 schreef Libris het volgende:
[..]
Tuurlijk, je opent een kroeg zonder vergunning en gijzelt een wethouder die gewoon zijn werk doet... Erg stoer
Denk dat die de gehele vergunning wel kan vergeten ja..quote:Op maandag 16 juni 2008 13:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Denk niet dat hij Januari 2009 ook niet gaat halen.
Hier ff niet? Hier is Nederland toch?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:19 schreef charleen het volgende:
[..]
Hij kreeg hem toch niet, terwijl hij waarschijnlijk wel aan alle voorwaarden voldeed? Onderschat de bureaucratie hier ff niet, hoor.
Duurde langer dan ik het verwacht voordat deze "grap" kwamquote:Op maandag 16 juni 2008 13:18 schreef dennistd het volgende:
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Almelo is altijd wat te doen...
En terecht, wat een kutlul zeg!quote:Op maandag 16 juni 2008 13:20 schreef ursel het volgende:
[..]
Denk dat die de gehele vergunning wel kan vergeten ja..![]()
Waarom bedacht ik die nietquote:Op maandag 16 juni 2008 13:18 schreef dennistd het volgende:
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Almelo is altijd wat te doen...
omdat herman finkers hem bedachtquote:
Flauwe rickrollquote:
...en hier verwachtte ik 'm dus echt nietquote:
Gewoon je pistool pakken en afdwingen die papieren. Er zijn zat mensen die staan te juichen bij dit soort retarde acties.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:22 schreef charleen het volgende:
[..]
Ja hier is Nederland, een en al bureaucratie ja.
Ja, zoiets wilde ik ook zeggen, kan er (als het zo werkelijk zou zijn gegaan) dat ik er wel enigszins begrip voor op kan brengen...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:23 schreef paddy het volgende:
Ik vind het zo vreemd. Hij huurt het pand toch al? Heeft er een verbouwing opzitten en is dus denk ik wijsgemaakt dat hij die vergunning wel kreeg? Hij heeft zelfs zijn zaak geopend?
Verhalen worden steeds bizarder. Ik denk wel dat wanneer jij je hele hebben en houden (en nog veel meer) in je zaak hebt gestoken , je door kan draaien wanneer je al het geld kwijt bent en je nooit meer uit de schulden zult komen, omdat het allemaal weg is. Degene heeft niets te verliezen...wat op zich ook gevaarlijk is.
Whehe kun jij niet meer sjikkerenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:25 schreef Roycoooooo het volgende:
Kerel klap van de molen gehad, wat een dorpsgek!
Ben benieuwd hoe t afloopt..
Als afleidingsmanoeuvre, eveneens het cafe dat hij in brand heeft gestoken.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:12 schreef charleen het volgende:
Snap alleen niet waarom hij zijn auto in de fik steekt....
Ik sta niet te juichen, keur het ook af, maar kom op hee, hij pakt niet een paar onschuldige lui en begint er maar wat op los te schieten, maar loopt ook echt naar de wethouder toe. Je weet niet wat er aan vooraf is gegaan, het is nog niet helemaal duidelijk waar het over gaat, maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Goed is het niet, laten we daar geen onduidelijkheid over bestaan, voorlopig staat hem op dit moment gevangenis of de dood te wachten...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:24 schreef noekje het volgende:
[..]
Gewoon je pistool pakken en afdwingen die papieren. Er zijn zat mensen die staan te juichen bij dit soort retarde acties.
Die liegtquote:Op maandag 16 juni 2008 13:15 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Op het NOS journaal weerlegt de voorlichter van politie Twente dit bericht. Er wordt een aantal personen gegijzeld, maar het is niet bekend hoeveel en of de wethouder daar één van is.
Het blijft dus vaag...
quote:Op maandag 16 juni 2008 13:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Hij had ook geen parkeervergunning om te parkeren bij het stadhuis
Zo klinkt het logischerquote:Op maandag 16 juni 2008 13:32 schreef Fredo55 het volgende:
Laatste nieuws:
Gijzelaar Gijzelnemer houd Kuipers onder schot.
Brand restaurant is geblust.
En hij kreeg ook al geen stookvergunning voor op het Stadhuispleinquote:Op maandag 16 juni 2008 13:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Hij had ook geen parkeervergunning om te parkeren bij het stadhuis
Huh. Lijkt wel een comedy.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:32 schreef Fredo55 het volgende:
Laatste nieuws:
Gijzelaar houd Kuipers onder schot.
Irritant he? En als ze nu nog goede muziek zouden draaien... zucht.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:36 schreef Apache4U het volgende:
ja, RTVOost is erbij....ik dacht, heb ik eindelijk eens profijt van alle regionale zenders op mijn digitale TV. Valt weer tegen, ik zit hier naar een webcam te kijken ofzo..Lekker actueel die lui.
Daar is bureaucratie voor. Dat kom ik elke dag wel tegen.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Ergens nog wel zielig ook. Dat de Nederlandse bureaucratie die welwillende ondernemer zo de kop heeft vergiftigd dat hij tot dit soort dingen over gaat.
Criminelen zetten hun bezit heel vaak op de naam van hun vrouw.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Op internet zie ik juist veel krantenartikels die over de eigenaresse spreken...
Je bent duidelijk een simpele loonslaaf; de meeste ondernemers volgen deze constructie. Heeft niets met criminaliteit te makenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:39 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Criminelen zetten hun bezit heel vaak op de naam van hun vrouw.
Hartstikke leuk voor je, maar bij jou zal er wellicht wat minder op het spel staan.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:39 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Daar is bureaucratie voor. Dat kom ik elke dag wel tegen.
Idd, risicospreidingquote:Op maandag 16 juni 2008 13:42 schreef SHE het volgende:
Je bent duidelijk een simpele loonslaaf; de meeste ondernemers volgen deze constructie. Heeft niets met criminaliteit te maken
Maar ook niet met gezond zaken doen.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Je bent duidelijk een simpele loonslaaf; de meeste ondernemers volgen deze constructie. Heeft niets met criminaliteit te maken
Mwa, gewoon een slechte ondernemer lijkt me. Iedere debiel weet dat je je vergunningen op orde moet hebben.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:27 schreef SCH het volgende:
Klinkt best zielig als je dat verhaal over die ondernemer leest.
Is dat zo? Vertel dan eens hoe het zit, want daar ben ik heel benieuwd naarquote:Op maandag 16 juni 2008 13:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar ook niet met gezond zaken doen.
Ik hou het er maar op dat iemand die dusdanig door het lint gaat zonder vangnetjes wel enige reden tot klagen heeft. Maar goed je weet het nooit.
Nee dat ben ik niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso, maar als ondernemers zijnde kun je niet altijd wachten totdat alle bureaucratische rompslomp geregeld is. Dat zie je bij kleine ondernemers, maar ook bij grote multi-nationals.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:44 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Mwa, gewoon een slechte ondernemer lijkt me. Iedere debiel weet dat je je vergunningen op orde moet hebben.
Dat niet alleen, maar ze hebben hier allemaal criminologie, fiscaal recht en psychologie gestudeerd.quote:
of de man is gewoon een volslagen mongool.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:38 schreef SHE het volgende:
Ik voel idd met de gijzelnemer mee. Je wordt in dit land echt zo krankjorum van gemeentelijke pesterij, ambtenarij en bureaucratie. Ik kan me de woede echt zo vreselijk goed voorstellen.
Ik denk ook dat je iemand echt heel onrechtvaardig moet behandelen wil hij tot zoiets in staat zijn.
Begrip voor z'n frustratie en begrip voor z'n daden zijn 2 aparte dingen, maar dat zal wel te moeilijk zijnquote:Op maandag 16 juni 2008 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
Begrip voor iemand die dit soort daden pleegt? Nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |