ik ben ook "even" een maandje later gegaan :pquote:Op maandag 14 juli 2008 23:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Even een weekje later kun je wel vergeten.
Omdat er toen een lichting op het programma stond neem ik aan. Ik bedoelde meer dat je niet maar kunt komen wanneer jij daar zin in hebt.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:55 schreef Esses het volgende:
[..]
ik ben ook "even" een maandje later gegaan :p
Als daar nog ruimte is zal dat wel kunnen inderdaad.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:29 schreef Remco026 het volgende:
Maar kan ik bijvoorbeeld niet zeggen: ik wil graag in de lichting september ofzo?
Je hebt een PMquote:Op maandag 14 juli 2008 19:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
daar wordt je kledingmaat opgemeten enzo voor je pakkie.
Maar ben enorm blij dat het nu definitief is, mijn dag kan niet meer stuk.
Paas anders je mail ofzo, is lache![]()
Wen er maar vast aan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:42 schreef Pumatje het volgende:
idd , het kan goed en slecht uitpakken.. dat overnachten.
bij mij was het redelijk.
bedden waren hard, slechte roomservice en ik moest de douche delen..
ja, begin ja, vandaar mijn verbazing ookquote:Op woensdag 16 juli 2008 13:38 schreef Pumatje het volgende:
Begin???
Het was toch dat je aan die eis moest voldoen aan het EIND van INI-1 ?
??
Oh je moest eens weten hoeveel mensen er naar avondsport mogenquote:Op woensdag 16 juli 2008 13:56 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Dat gaat iedereen mkkelijk redden denk ik zo.
avondsport is fijnquote:Op vrijdag 18 juli 2008 07:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oh je moest eens weten hoeveel mensen er naar avondsport mogen
Psychologische keuring is niet zo moeilijk, je krijgt eerst een vragen lijst met 150 vragen en later op de dag heb je een gesprek met een psycholoog. Als je gewoon eerlijk en consequent in je antwoordenn blijft is het prima te doen. Het is ongeveer hetzelfde als het AAC-gesprek, alleen gaat het nu wat meer over jezelf. Lees je trouwens wel in. Zorg dat je dat feiten van de Marine en de opleiding goed op een rijtje hebt want daar krijg je gegarandeerd een paar vragen over.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:00 schreef wientjes het volgende:
ik ben nu bezig met keuring voor officier van de zeedienst kort model. 31 juli heb ik psychologische keuring en 8 augustus medische en sport keuring. Als alles goed komt kan ik 12 augustus beginnen.
maar ik wou wel weten of de psychologische keuring voor officier zeedienst moeilijk is en of er meer mensen zijn die dan beginnen?
Ik zal me nog wel eens goed voorbereiden, boekjes doorlezen en de site van de marine bekijken en dan denk ik dat het allemaal wel goed komt. Net bericht gehad dat sportkeuring is verplaatst naar 1 augustus dus dan kan ik mooi blijven overnachten daar. En dan zien we elkaar denk ik nog wel 12 augustusquote:Op zondag 20 juli 2008 17:46 schreef Bartuc het volgende:
[..]
Psychologische keuring is niet zo moeilijk, je krijgt eerst een vragen lijst met 150 vragen en later op de dag heb je een gesprek met een psycholoog. Als je gewoon eerlijk en consequent in je antwoordenn blijft is het prima te doen. Het is ongeveer hetzelfde als het AAC-gesprek, alleen gaat het nu wat meer over jezelf. Lees je trouwens wel in. Zorg dat je dat feiten van de Marine en de opleiding goed op een rijtje hebt want daar krijg je gegarandeerd een paar vragen over.
Als je 12 augustus opkomt dan zitten we in dezelfde lichting. Hier nog een officier zeedienst kort model.
als je 1 augustus de keuring hebt, kom je echt niet meer in de 12 augustus lichting terecht volgens mij..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:49 schreef wientjes het volgende:
[..]
Ik zal me nog wel eens goed voorbereiden, boekjes doorlezen en de site van de marine bekijken en dan denk ik dat het allemaal wel goed komt. Net bericht gehad dat sportkeuring is verplaatst naar 1 augustus dus dan kan ik mooi blijven overnachten daar. En dan zien we elkaar denk ik nog wel 12 augustus
AAC heb ik al gehad in mei en daar ben ik doorheen gekomen. En ze vertelden zelf dat de opleiding voor mij zou beginnen op 12 augustus. Maar ik wacht eerst de keuringen wel af en dan zie ik wel verder.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:00 schreef MrDrako het volgende:
[..]
als je 1 augustus de keuring hebt, kom je echt niet meer in de 12 augustus lichting terecht volgens mij..
zeker gezien je nog naar de AAC moet..
Volgens de banenwinkel zou ik beginnen in februari, volgens degene met wie je na de sport/psycho praat over salaris en dergelijke zou ik 28 april beginnen, en nu start ik 12 augustusquote:Op woensdag 23 juli 2008 09:43 schreef wientjes het volgende:
[..]
AAC heb ik al gehad in mei en daar ben ik doorheen gekomen. En ze vertelden zelf dat de opleiding voor mij zou beginnen op 12 augustus. Maar ik wacht eerst de keuringen wel af en dan zie ik wel verder.
Waarom stop je dan ooit? En welk onderdeel wil je dat je blind mag zijn?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:16 schreef Beach het volgende:
Ik heb het uiteindelijk gevonden; -6 en +6.
Zit ik net goed met mn -5.75 en -5![]()
Hopenlijk kan ik daar nog wat mee.
Ik heb trouwens geen diploma van de middelbare school (alleen vwo3 afgerond waardoor ik mavo zou hebben werd gezegd toendertijd).
Gelukkig heb ik wel wvo/hbo denkniveau; dus zo'n test zal wel lukken neem ik aan
volgens mij mag je met die enorme afwijking van je alleen richting administratie of transport oid,quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:19 schreef Beach het volgende:
Geen idee; ik kon het gewoon aanklikken.
28 aug een sollicitatie
dan gaan ze je op de sollicitatie vertellen dattie volzit, anders ga ik stampij makenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:19 schreef Beach het volgende:
Geen idee; ik kon het gewoon aanklikken.
28 aug een sollicitatie
quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:50 schreef Bartuc het volgende:
Hoef nu alleen nog maar even te fietsen voor cluster 1, als dat goed gaat
ik ben vorige week ook goed gekeurd voor officier zeedienst. 11 augustus kleren aanmeten en 12 augustus naar den helder heen. Dan zie ik je daar nog wel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:42 schreef Bartuc het volgende:![]()
![]()
![]()
Goedgekeurd, volgende week dinsdag beginnen aan het KIM
![]()
![]()
![]()
Het feit dat je problemen thuis hebt betekent niet direct dat je ongeschikt bent, de ECHTE keuring is ook pas tijdens de AMO.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:25 schreef JLMR het volgende:
Ja sowieso, ik bedoel er zijn best wat lui uitgevallen in de AMO omdat ze problemen hadden thuis die ze voordat ze begonnen ook al hadden. Er was zelfs een jongen die na 2 dagen al stopte omdat zijn ouders en vriendin het toch niet goed vonden dat hij bij de landmacht ging.
Als de keuring strakker wordt hebben we helemaal geen instroom meer...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:25 schreef Pumatje het volgende:
die keuring moet strakker inderdaad..
Alhoewel bij mij de retards er wel uit werden gevist.
@erasmo, so true.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:34 schreef Pumatje het volgende:
Ja maar Esses, dat verhaal van JLMR is toch wel even maf.
Punt ligt hier ook bij zijn ouders en vriendin.
Houd hem dan tegen ( vind ik nog achterlijk mgoed )bij het gehele sollicitatie en keuringsproces, niet als hij er na maanden keuren eindelijk inzit![]()
Verder zal die jongen of heel erg naar zijn ouders luisteren, of geen ruggegraat hebben want het is toch tenslotte jou leven. En een vriendin die mijn toekomst in de weg staat ( ik weet dan niet of ze een kind hadden, dat verandert de zaak wel natuurlijk )... die zou er bij mij meteen uitvliegen.
Toen ik mijn toenmalige vriendin vertelde dat ik het leger inwilde, of in ieder geval liet doorschijnen kreeg ik de hele tijd van die achterbakse opmerkingen.
Ik zou nooooooooit een jongen willen die in het leger zit, bah bah.
en Dag hoorrrr schatje
Volgens mij is het zelfs Instituut voor keuring en selectiequote:Op zondag 10 augustus 2008 17:05 schreef Bob-B het volgende:
Topictitel moet worden Instituut keuring en selectie...zo heet het namelijk.
valt mee, bij 1e weging woog ik 63 en ik ben 1.84.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:36 schreef Sperrieman het volgende:
62 kilo, 1,79
vetpercentage weet ik niet... zal wel 0 zijn ofzo, haha:P
Maar ga vanaf vandaag elke dag een pak chocolade-vla eten met slagroom, dan komen die 3 kilo er wel snel aan...hoop ik:P
Driemaal daags langs de mac, of je de keuring haalt kan ik dan weer niet garanderenquote:Op maandag 11 augustus 2008 15:36 schreef Sperrieman het volgende:
62 kilo, 1,79
vetpercentage weet ik niet... zal wel 0 zijn ofzo, haha:P
Maar ga vanaf vandaag elke dag een pak chocolade-vla eten met slagroom, dan komen die 3 kilo er wel snel aan...hoop ik:P
Idd, dat is ook mijn leefschema ;-)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:41 schreef Erasmo het volgende:![]()
[..]
Driemaal daags langs de mac, of je de keuring haalt kan ik dan weer niet garanderen
Nootjes eten, dat helpt echt heel goed. Blijf er wel een beetje bij trainen want gewicht rond de middel heb je weinig aan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:29 schreef Sperrieman het volgende:
(niemand meer briljante tips? of iemand die toevallig ook de 21e moet?)
Beetje een oude man met een bril tochquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:24 schreef Sperrieman het volgende:
21e keuring gehad! Was erg gezellig, ben blijven slapen!![]()
Bleek alleen dat voor de medische keuring enzo die dag geen tijd was, dus ik had alleen psycho-keuring, maar die heb ik gehaald, ben ik wel blij mee...was wel even bang aangezien die psycholoog op professor Sneep leek en zeer onvriendelijk was. Maar toch goedgekomen, nu 17 september de medische keuring nog!![]()
![]()
![]()
Het officiersschap is idd voor een groot gedeelte bureauwerk. De eerste functies als bv PC zullen dat wat minder zijn maar hoe hoger het laddertje op, hoe stoffiger de functies. Maar vergis je niet; je bent 29 (als ik goed heb gekeken), en ook jouw lichaam kent grenzen. Nu ben je graag actief bezig, maar hoe zit dat als je 10 jaar ouder bent. Dan is de kans groot dat je het niet zo erg zult vinden als je wat vaker achter je bureau zult moeten kruipen...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:35 schreef LordSpock het volgende:
Dat is afhankelijk van wat er op de keuringen uitkomt. Als ik niet bij KCT kan dan wil ik naar de KMS of KMA als (onder)officier infanterie. Net bij de banenwinkel geweest en als ik deze man zo hoorde praten komt de KMA toch voor een groot deel neer op bureauwerk (buiten de uitzendingen dan) en dat is juist iets wat ik niet wil. Ik ben dus hard aan het denken over: Wat als KCT niet door gaat.
Ook officier der Mariniers staat erg hoog op mijn lijst.
Yo hierzo.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:05 schreef unox_worst het volgende:
ik heb po en medisch ook gehaald. 1,2 en 3 september heb ik vooropkomst en 29 september beginnen. Toevallig nog meer mariniers hier?
Yo,quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:59 schreef unox_worst het volgende:
Je hebt idd geen sportkleren nodig, ik iig niet maar neem ze voor de zekerheid maar mee, je weet maar nooit![]()
Een trainingsbroek is trouwens wel handig om aan te hebben aangezien je 2 of 3x uit de kleren moet (hopelijk voor een lekkere assistente)
Heb je al een datum voor psycho/geneeskundig?
Wat voor hindernisbaan moest je trouwens doen in die gymzaal? Ben wel benieuwd of dat dezelfde is als die ik gedaan heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |