Frollo | woensdag 11 juni 2008 @ 13:51 |
Zojuist word ik er door user Gellius op gewezen dat Take-Two Interactive bezig is om het veertien jaar oude Sid Meier's Colonization te herschrijven voor de Civilization IV-engine! Op zich leuk nieuws, want hoewel het originele Col voor diehards nog prima te spelen is, zullen nieuwkomers wellicht afknappen op de prehistorische graphics en interface. Aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje makkelijk scoren: de formule bestaat al, de engine bestaat al, en het enige wat Take 2 doet is die twee combineren. Als ik het persbericht zo zie gaat er nauwelijks iets veranderen aan de gameplay. Maar goed, ik hou het vol interesse in de gaten! ![]() Lees het persbericht hier: http://ir.take2games.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=315205 Voor wie niet kan wachten is er natuurlijk altijd nog FreeCol. ![]() | |
SillyWalks | woensdag 11 juni 2008 @ 14:07 |
Aaaaahahahahaha eeeeeindelijk!!!!! Weet je hoeveel irritante mailtjes ik al naar Firaxis heb gestuurd met smeekbedes om Colonization te remaken en Civ naar de DS te brengen!!! ![]() | |
spijkerbroek | woensdag 11 juni 2008 @ 14:12 |
woohoo! Dat werd tijd ![]() Alhoewel ik de originele Colonization af en toe nog wel speel, zijn de graphics idd niet meer erg up to date ![]() | |
Gellius | woensdag 11 juni 2008 @ 14:19 |
Ik vond Colonization vooral zo geweldig omdat het leek op het bordspel Koopvaart, wat bij ons thuis wel gespeeld werd ![]() | |
ThE_ED | woensdag 11 juni 2008 @ 14:21 |
Ik vond Colonization eigenlijk minder leuk dan Civ, ik ben benieuwd... Wel leuk dat je standaard met Nederland kon spelen. | |
Frollo | woensdag 11 juni 2008 @ 14:23 |
Ik heb 'm ook op cd-rom, maar die heb ik pas een paar jaar geleden gekocht. Destijds in 1994 had ik hem (illegaal, oooh!) op diskette. Paste makkelijk. ![]() | |
Gellius | woensdag 11 juni 2008 @ 14:24 |
Colonization had een aantal zaken voor op de oude versie van Civ: een flexibele economie, een groeiende of dalende steun onder de bevolking en indianenstammen die politiek te beïnvloeden en te bekeren waren. Ik vond dat ijzersterke punten. | |
Frollo | woensdag 11 juni 2008 @ 14:26 |
En Civ had dan weer een hoop leuke elementen die Col niet had. Wacht eens... misschien waren het gewoon twee verschillende spellen! ![]() | |
Frollo | woensdag 11 juni 2008 @ 14:32 |
Met die indianen deed ik nooit veel trouwens. Als ze dingen wilden geven, prima. Als ze eten wilden, ook prima, als ik het kon missen. Maar verder liet ik ze met rust. Handelen was veel te omslachtig, met die karretjes die maar 1 vakje per beurt konden. ![]() Ja ok, als ik die ene knakker in het congres had waarmee alle missionaries automatisch expert worden, dan wilde ik nog wel eens een petty criminal als missionaris naar de indianen sturen. Dat was wel handig. Stond er regelmatig zo'n roodhuid op de stoep die wel op mijn tabaksplantages wilde werken. ![]() | |
Draganta | woensdag 11 juni 2008 @ 14:38 |
Conquest of the new world FTW! | |
Frollo | woensdag 11 juni 2008 @ 15:22 |
Screens! ![]() ![]() ![]() Meer artikelen: http://www.worthplaying.com/article.php?sid=52828 http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=18950 | |
ThE_ED | woensdag 11 juni 2008 @ 16:21 |
duidelijk op Civ IV gebaseerd ja, ziet er tof uit! | |
Monidique | woensdag 11 juni 2008 @ 16:30 |
quote:Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor. | |
Frollo | woensdag 11 juni 2008 @ 17:23 |
quote:Dan speelde je zeker niet als de Spanish. ![]() | |
twister_rodriguez | donderdag 12 juni 2008 @ 19:16 |
ey ik ben civ fan en heb net deze gekocht: http://www.gamefaqs.com/console/ps3/home/941683.html heb net een paar uur gespeeld best relaxt ![]() wel tof dat het dus ook online kan, nog niet gedaan, ben benieuwd ![]() | |
PaRoDiUzZ | donderdag 12 juni 2008 @ 20:38 |
Tof!, ik heb mij altijd afgevraagd waar een remake/sequel bleef, vond hem inderdtijd leuker dan civ. | |
SuperSiem | vrijdag 13 juni 2008 @ 09:41 |
Ik heb Colonization wel eens geprobeerd vroeger, maar vond Civ toch altijd leuker. Misschien dat deze versie me enthousiast kan maken. ![]() | |
pfaf | vrijdag 13 juni 2008 @ 09:42 |
![]() | |
Monidique | vrijdag 13 juni 2008 @ 12:13 |
quote:Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten. | |
Frollo | vrijdag 13 juni 2008 @ 12:19 |
quote:Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me. Hè, aan de ene kant heb ik altijd keiveel zin om Col te gaan doen als ik er weer eens over lees of zo, aan de andere kant weet ik dat ik het steevast na een paar uur saai ga vinden en de pot nooit afmaak. ![]() | |
Monidique | vrijdag 13 juni 2008 @ 12:20 |
quote:Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben... quote:Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen. | |
Frollo | vrijdag 13 juni 2008 @ 12:37 |
quote:Oh ja, natuurlijk. ![]() quote:Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best. ![]() | |
jpjedi | zondag 15 juni 2008 @ 17:54 |
![]() Naast Civ een van mijn alltime favourites ![]() | |
Bart | zondag 15 juni 2008 @ 18:08 |
Is er al iets van een releasedate bekend? | |
Frollo | maandag 16 juni 2008 @ 07:16 |
Fall 2008. ![]() | |
pfaf | maandag 16 juni 2008 @ 09:00 |
De zee ziet er wel tof uit trouwens. ![]() | |
Gellius | maandag 16 juni 2008 @ 09:36 |
quote:Dit weekend nog eens freecol gespeeld, en dit is inderdaad precies het probleem. Er is, als je de economie op poten hebt, eenvoudig te weinig te doen, behalve indianenstammen aflopen voor buit en wachten op groen licht voor de revolutie. Laten we hopen dat ze in de nieuwe versie ook wat middellangetermijndoelen hebben ingebouwd. | |
Bart | maandag 16 juni 2008 @ 09:45 |
quote:Lekker ruim begrip... | |
Frollo | maandag 16 juni 2008 @ 10:46 |
Nog meer leesvoer! PCs undergoing re-Colonization Q&A: Meier on revolutionizing Colonization | |
Gellius | maandag 16 juni 2008 @ 11:00 |
quote:Alleen maar aandacht voor de verbeterde graphics. ![]() | |
NoCigar | woensdag 18 juni 2008 @ 09:25 |
Ik vraag me af of het nog in de schaduw van Civbts kan staan. | |
Twarres | woensdag 18 juni 2008 @ 10:08 |
Colonization was ongelovelijk vet!! Daar heb ik echt uren mee zitten klooien! ![]() Ben benieuwd of dit me net zo zal weten te boeien!! | |
pfaf | woensdag 18 juni 2008 @ 10:15 |
quote:Onmogelijk, maar dat hoeft ook niet. | |
#ANONIEM | woensdag 18 juni 2008 @ 19:28 |
Colonization heb ik ook gespeeld. Eén havenstad bouwen en de rest van de steden landinwaarts was mijn credo.. Civ 4 vind ik alleen niks en dit lijkt me er teveel op. Teveel customizable options die het spel al snel of te makkelijk of juist veel te moeilijk maken. Een remake van Alpha Centauri zou ik veel meer verwelkomen | |
Gellius | woensdag 18 juni 2008 @ 20:23 |
Alpha Centauri, dat vond ik nu een interessante case study. Het spel had allerlei elementen waarvan ik als fervent Civ-speler gedroomd had (customizable units!) en toch... het leefde niet. Vond ik. Het wilde maar nooit spànnend worden. Er was nauwelijks een motivatie om door te spelen anders dan de hersens van Miriam Godwinson in te willen slaan. | |
pfaf | donderdag 19 juni 2008 @ 08:50 |
Ik vond AC geniaal! ![]() | |
Frollo | donderdag 19 juni 2008 @ 09:57 |
SMAC! Het had z'n voors en z'n tegens. De persoonlijkheden van de leiders waren goed uitgewerkt, het customizen van units had van mij niet gehoeven maar nu het er eenmaal inzat vond ik het toch wel leuk, de social engineering was schitterend gevonden, de blind research ook. Allemaal puike gameplay-elementen die op dat moment nog niet in Civ zaten (en sommige nog steeds niet). En inderdaad, wat pfaf zegt, het idee dat je aan een toekomst aan het werken bent was heel spannend. Maar! Het terrein! Alles was bruin, roodbruin of groenbruin. ![]() Ook aan de terminologie kon ik maar moeilijk wennen. Het was allemaal zo ver van m'n bed. Waarom zou ik een Command Center bouwen? O ja, omdat het een Barracks is. Defense Perimeter? Oooh, je bedoelt City Walls! Gene Splicing, Singularity Inductor, Monopole Magnets, Echelon Mirror? Euh? Toch slaat de balans absoluut positief uit. Het sfeertje was heerlijk futuristisch en tot in de kleinste details doorgevoerd. En als je echt goed probeert te roleplayen geeft het een geweldige ervaring. Ik kan me een pot herinneren waarin ik als Yang de hele Planet overspoelde met mijn gebrainwashte, zich snel voortplantende, onder politiedruk sidderende volk. ![]() Hmm, vanavond maar weer 's opstarten? ![]() | |
Monidique | donderdag 19 juni 2008 @ 11:30 |
Het is inderdaad lastig dat zo'n invloedrijk onderdeel als tile-hoogte zo slecht zichtbaar is. Jammer. Ik vind Alpha Centauri geweldig en het heeft bepaalde dingen die pas veeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat in Civilization zijn gestopt, met name diplomatie, en ik vind het maken van units ook helemaal tof, maar dat is toch meer AC dan Civ. Wat, volgens mij, het grootste negatieve punt is van AC, twee negatieve punten, is dat het ten eerste futuristisch is. Dat is weliswaar leuk, spannend, maar tegelijkertijd, sja, we hebben niets met wat nog niet is geweest. Je de geschiedenis niet herhalen, maar dan zoals jij wilt. Het tweede "negatieve" punt is dat het allemaal erg vrij was, uhm, zeebases, je kunt overal steden maken en je doet maar wat... Af en toe leek AC meer op spel als C&C. | |
Frollo | donderdag 19 juni 2008 @ 11:40 |
Ja, over dat units maken. Je ontwerpt toch gewoon één unit met het sterkste kanon van dat moment en één unit met het sterkste pantser van dat moment, die produceer je en masse en laat ze samen optrekken? Ik kan me niet voorstellen dat een andere aanpak handiger zou zijn, dus het nut van dat hele customizen is me nooit echt duidelijk geworden. | |
Monidique | donderdag 19 juni 2008 @ 11:42 |
quote:Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard... Maar het punt is dat beter=duurder. Je kunt dus gerust veel pantser en sterke wapens gebruiken, maar zo'n unit maken kost 20 in plaats van 3 beurten... Daarnaast zijn er behalve de noodzakelijke chemische wapens nog meer aanpassingen. | |
Frollo | donderdag 19 juni 2008 @ 11:49 |
quote: ![]() quote:Ik bedoelde dus óf stevige bepantsering óf sterke wapens. Ik maak units met het duurste kanon maar met een panster van bordkarton, én units met een proppenschieter maar het beste pantser, die de aanvallende units moeten beschermen. Beide soorten units hebben slechts één sterk onderdeel en zijn dus geen van beide overdreven duur. Iedere andere aanpak is gedoemd te mislukken volgens mij, want met net-niet-sterk-genoege wapens bereik je niks en met net-te-zwakke bepantsering ook niet. | |
#ANONIEM | donderdag 19 juni 2008 @ 11:51 |
Tilehoogte in een bepaald gebied is heel snel te scannen met de numerieke toetsen. Dat is voor mij een automatisme geworden. Maar goed, daarom een remake. Wat de tech tree betreft, die heb ik eigenlijk ook nooit onder de knie gekregen. Ik moet na bijna 10 jaar nog steeds in de databanks kijken welke tech bij welk project/facility/unit hoort. Grote voordeel van AC is dat het terrein lang niet zo statisch is als in Civ. Niets voelt zo goed als met een planet buster (nuke) niet alleen een basis helemaal te vernietigen, maar ook het gebied eromheen te veranderen in een nieuw zoetwatermeer en onfortuinlijke naburige bases te zien verzwolgen worden. De reden waarom ik Civ 3 en 4 onspeelbaar vind, naast de teveel aan custom options, is dat het sinds deel 3 niet meer mogelijk is om vijandelijke eenheden te blokkeren met eigen eenheden. Je krijgt er gewoon te rare, onrealistische situaties mee. Strategisch gelegen terrein heeft totaal geen waarde meer, want ze lopen er gewoon langsheen. Ook als ze zonder oorlogsverklaring de grens overlopen en je ze moet aanvallen omdat je anders je stad kwijt bent, dan ben jij in de ogen van de wereld de aggressor | |
Monidique | donderdag 19 juni 2008 @ 11:54 |
Rare kritiek. Ten eerste custom opties zijn dat, opties. Ten tweede, AC had al veul ende veul eerder dat units van andere landen bij elkaar op een tile konden staan. | |
Frollo | donderdag 19 juni 2008 @ 11:58 |
quote:Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer. quote:In Civ IV is dat veranderd. Een rivaal kan niet zomaar in jouw gebied komen zonder Right of Passage agreement (RoP). Wil hij toch over je erf heen, dan MOET hij de oorlog verklaren. En hebben jullie wel een RoP en besluit hij ineens oorlog te willen voeren, dan vervalt de RoP vanzelfsprekend en worden al zijn units automatisch tot buiten jouw grenzen verplaatst. Kortom: het is gameplaytechnisch onmogelijk dat partijen aan het begin van een oorlog reeds units op elkaars grondgebied hebben. | |
Monidique | donderdag 19 juni 2008 @ 12:01 |
quote:Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden, ![]() | |
Frollo | donderdag 19 juni 2008 @ 12:04 |
quote:Dat is wel gaar idd. Dan kun je theaters en bibliotheken bouwen wat je wilt, een transport met 6 tiles speed is toch in één beurt bij je. | |
#ANONIEM | donderdag 19 juni 2008 @ 12:10 |
Toch heeft grensverdediging (als in het strategisch positioneren van eenheden langs de grens met als doel de eerste aanvalsgolf tegen te houden dan wel te vertragen) totaal geen zin omdat ze er gewoon langsheen hobbelen. | |
Monidique | donderdag 19 juni 2008 @ 12:14 |
Forten hebben trouwens twee positieve punten: je kunt er goed resources mee verdedigen en ze zijn te gebruiken als kanaal. | |
Gellius | donderdag 19 juni 2008 @ 12:18 |
quote:Er is een mod die forten weer zoc geeft, lees ik net. | |
Frollo | donderdag 19 juni 2008 @ 16:03 |
Ja, een mod. ![]() Ik heb in het verleden natuurlijk ook mijn portie Doom-levels gemaakt, en ik mag graag hier of daar een TC'tje downloaden om uit te checken. Maar mods horen niet nodig te zijn om gewoon een interessante spelervaring te hebben. Sim City 4 zelfde verhaal. Daar schijn je tegenwoordig 4 GB aan mods voor te moeten installeren voordat het leuk wordt. ![]() | |
VoreG | donderdag 19 juni 2008 @ 16:05 |
Colonization! Vroeger helemaal grijsgespeeld en zelfs nu start ik het nog af en toe op! | |
Frollo | donderdag 19 juni 2008 @ 16:15 |
quote:En speel je dan ook een pot helemaal uit? | |
VoreG | donderdag 19 juni 2008 @ 16:20 |
quote:Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg. | |
Frollo | donderdag 19 juni 2008 @ 16:23 |
quote:Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door. ![]() | |
popolon | donderdag 19 juni 2008 @ 16:25 |
Nice. Zoveel leuker dan Civ dit Colonization. Kan niet wachten. Ruzie met Europa is juist leuk, die hele bende in elkaar beuken. ![]() | |
pfaf | donderdag 19 juni 2008 @ 18:44 |
popo! ![]() | |
Monidique | donderdag 19 juni 2008 @ 19:03 |
Dank je. | |
pfaf | donderdag 19 juni 2008 @ 19:12 |
quote:Weer eens tijd voor een Civ4 GOT'M'... | |
Gamer_V | donderdag 19 juni 2008 @ 19:21 |
Tvp enzo. | |
AQuila360 | donderdag 19 juni 2008 @ 19:31 |
tvp | |
Gellius | donderdag 19 juni 2008 @ 19:45 |
quote:Snob! | |
VoreG | donderdag 19 juni 2008 @ 19:49 |
quote:Doe het graag | |
popolon | donderdag 19 juni 2008 @ 20:27 |
What's up pfof? Zelfs dat beginmuziekje zit nog in m'n hoofd. ![]() | |
Frollo | vrijdag 20 juni 2008 @ 16:39 |
quote:Of een PBEM! ![]() | |
NoCigar | vrijdag 20 juni 2008 @ 20:21 |
Vandaag even een demo van Civ revolutions gespeeld: een soort Civ-lite voor consoles begrijp ik. Ach, het is best leuk gedaan, hoewel de adviseurs en de stemmen mega-irritant zijn met allemaal een vet Amerikaans accent als ze een verzonnen of een dode taal spreken. Ik miste behalve muis en tobo vooral wat diepgang, maar het was maar een beperkte demo. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juni 2008 @ 20:30 |
quote:Kijk hier onderscheiden de mannen zich dan van de lafhartigen. Ik speel het na al die jaren zo even uit op het moeilijkste niveau. ![]() Hmm de franse en engelsche kolonien waren alleen wel eerder onafhankelijk dan ik, maar zij hoefden geen onafhankelijkheidsoorlog te voeren ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2008 20:36:59 ] | |
Frollo | zaterdag 21 juni 2008 @ 10:28 |
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+. ![]() Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen. ![]() | |
Gellius | zaterdag 21 juni 2008 @ 11:02 |
Ik bouwde alleen zilverkolonies ( geen stèden, Frollo! Tsk!) in het binnenland. En dan automatische handelsroutes. | |
VoreG | zaterdag 21 juni 2008 @ 13:06 |
quote:Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch ging | |
Monidique | zaterdag 21 juni 2008 @ 14:06 |
Lekkere bug: als je in Europa x niet kon verhandelen, dan doet x het ook niet met Trade Routes... | |
Frollo | zaterdag 21 juni 2008 @ 17:15 |
quote:Toch pas nadat je een bepaald iemand in je Congress had? | |
twister_rodriguez | zaterdag 21 juni 2008 @ 17:25 |
zitten we strax weer om 7 uur 's ochtends achter het pc'tje, addicted as hell ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 juni 2008 @ 09:15 |
quote:Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen, en het is bijna onmogelijk om elke stad afzonderlijk te gaan verdedigen. Binnenlandse steden zijn veilig. Vandaar ook veel wegen bouwen en voor de wagon trains kun je trade routes instellen zodat het automatisch gaat. | |
ThE_ED | zondag 22 juni 2008 @ 09:18 |
De Graphics vond ik altijd zo kut, dan vond ik Civ 1 nog lekkerder. | |
Monidique | zondag 22 juni 2008 @ 14:25 |
quote:Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen. | |
Onderbroek | maandag 23 juni 2008 @ 17:55 |
edit/ | |
Onderbroek | maandag 23 juni 2008 @ 17:55 |
Colonization *zucht* ![]() | |
MartinoGilieam | maandag 23 juni 2008 @ 21:54 |
tvp | |
boofer | woensdag 25 juni 2008 @ 00:24 |
quote:Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond! Toch een flink deel van de HD vol met een spel... maar het was het zeker waard. ![]() | |
Frollo | woensdag 25 juni 2008 @ 07:29 |
quote:Mm, ja, misschien was het inderdaad wel groter dan één diskette en is de herinnering met me aan de haal gegaan. ![]() | |
Ulreazj | woensdag 25 juni 2008 @ 09:16 |
Even in de gaten houden dit topic. | |
Monidique | woensdag 25 juni 2008 @ 12:07 |
Colonization was minstens vijf megabyte. | |
pfaf | woensdag 25 juni 2008 @ 12:13 |
quote:Met arj zeker terug te brengen tot 4,5. ![]() | |
Rickocum | woensdag 25 juni 2008 @ 12:19 |
Jammer dat het niet écht colonization is, maar gewoon een civ alleen dan met kolonisatie gebouwtjes/units | |
Rickocum | woensdag 25 juni 2008 @ 12:20 |
quote: ![]() ![]() | |
Gellius | woensdag 25 juni 2008 @ 13:27 |
quote:ARJ! ![]() | |
Frollo | woensdag 25 juni 2008 @ 14:18 |
ARJ! ![]() LHA! ![]() PKUNZIP! ![]() | |
Frollo | woensdag 25 juni 2008 @ 14:20 |
quote:Het is wel écht Colonization, maar dan met de graphics van Civ. | |
Frollo | maandag 7 juli 2008 @ 13:20 |
Interessant. Volgens deze preview zal de nieuwe Col de heikele slavernijkwestie nu eens niet proberen te omzeilen:quote:Het is me alleen niet duidelijk hoe serieus ik deze info moet nemen. | |
Gellius | dinsdag 8 juli 2008 @ 18:31 |
Keuzes! Politiek!![]() | |
Brentmeister | zondag 13 juli 2008 @ 13:09 |
WTF?! Dat ik dit topic nu pas zie. Heb dit spel echt vaak gespeeld vroeger ![]() | |
Frollo | donderdag 24 juli 2008 @ 16:33 |
Nieuwe screens! Het is een beetje onzinnig om de screens van Gamespot hier neer te plempen, maar één screenshot wil ik jullie niet onthouden, namelijk van de ![]() Wat losse gedachten: Spannend, spannend! | |
Mindstate | donderdag 24 juli 2008 @ 16:36 |
Dat spel is toch allang uit? | |
Frollo | donderdag 24 juli 2008 @ 16:40 |
quote:Lees de OP eens, zou ik zeggen. ![]() | |
Monidique | donderdag 24 juli 2008 @ 16:43 |
quote:Nee. quote:Gelijk het origineel. quote:In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!) quote:Ja. quote:Wie weet. quote:Niet door de AI verstelbare posities? quote:12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.) quote:85%. Great Persons? Continental raad? | |
Gellius | donderdag 24 juli 2008 @ 16:49 |
Ik wil steeds mouseover doen op die screen ![]() | |
Frollo | donderdag 24 juli 2008 @ 16:53 |
quote:Ik ook. ![]() | |
Frollo | donderdag 24 juli 2008 @ 17:02 |
quote:Oh, kon dat? In Freecol kun je instellen boven de hoeveel hij een getalletje moet weergeven, dat weet ik wel. quote:De AI moet sowieso met z'n poten van mijn kolonies blijven. ![]() quote:Oh ja, Adam Smith was dat toch, die 1.5x factory production gaf? quote:Heel goed mogelijk. Maar dan kunnen ze het volgens mij beter bovenaan, naast de bell production zetten. | |
Gellius | donderdag 24 juli 2008 @ 18:07 |
Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg. | |
Frollo | donderdag 24 juli 2008 @ 18:34 |
quote:Klopt. Het zijn vaak de 'mooie' beelden en om de een of andere reden denkt men dat we dat liever zien dan gameplaybeelden. Ik heb thuis gamesdoosjes waar alleen maar screens uit cutscenes op staan en die dus geen enkele indruk geven van het spel zelf. | |
The_Emotion | donderdag 24 juli 2008 @ 20:21 |
Tof! het werd eens tijd dat Colonization ook eens vernieuwd wordt! ![]() | |
pfaf | donderdag 24 juli 2008 @ 20:40 |
Niet dat graphics me ook maar enigszins interesseren, maar ik vind dit er best wel geil uitzien:![]() ![]() | |
Gellius | donderdag 24 juli 2008 @ 21:40 |
De schepen. Ja, ik hoop dat ze daar ook echt wat moois van gaan maken. Meer types, of dezelfde types die je zelf kan customizen. Beter type kanonnen, snellere zeilen, weet ik wat voor voordeeltje dat je met een navigatietechtree zou kunnen bereiken. Ik hield er van om in Col de aanvoerroutes van mijn tegenstanders te controleren met privateers en om strategische doorgangen te bewaken met fregatten. Ik zie ook wel iets in strategisch te plaatsen kustforten (dus geen kolonies met de status van fortress). Ken iemand het oude bordspel Koopvaart nog? Daar konden goed geplaatste forten een spel beslissen. | |
Gellius | donderdag 24 juli 2008 @ 22:35 |
Ik wist trouwens helemaal niet dat er ook een FreeCiv bestond. | |
Frollo | vrijdag 25 juli 2008 @ 10:10 |
quote:En C-evo, kende je die al? | |
Gellius | vrijdag 25 juli 2008 @ 10:15 |
Verrek. Waarom vertellen mensen mij nooit iets. | |
pfaf | vrijdag 25 juli 2008 @ 10:21 |
Ik heb vannacht over COL gedroomd! ![]() ![]() | |
Frollo | vrijdag 25 juli 2008 @ 10:25 |
Tja. Dat soort projecten, het is hartverwarmend dat ze bestaan, maar het blijft natuurlijk een goedbedoelde poging van amateurs. Aan Freecol wordt al 5 jaar gewerkt en nog steeds is er zelfs geen v1.0. | |
Gellius | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:29 |
... maar aan een FreeSMAC heeft nog niemand zich gewaagd, dus? Het klinkt ook wel een beetje onsmakelijk. | |
Frollo | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:32 |
quote:Ik geloof het niet. Kun jij een beetje programmeren? | |
Gellius | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:39 |
Niet op het niveau van een goedbedoelende amateur in ieder geval. | |
pfaf | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:41 |
quote:Ambitieuze plannen? ![]() | |
Frollo | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:43 |
quote:Wacht jij maar af. Over 3 jaar de alpha van v0.0.1! ![]() | |
pfaf | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:46 |
Wellicht dat Beta Centauri dan een meer geschikte naam is. ![]() | |
Frollo | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:49 |
quote: ![]() Maar enfin, SMAC blijft een meesterlijk spel natuurlijk. Ben vorige week weer een potje begonnen als Morgan en mijn streven is een economic victory. | |
ouderejongere | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:04 |
quote:OpenTTD is het enige open source project dat een voldoende scoort, maar in released versions (niet de NB) zijn nog steeds 8-bits graphics. | |
#ANONIEM | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:13 |
quote:Hoe voorkom jij die market crashes dan. Mij is het nooit gelukt tenzij ik de andere al zo erg in puin had genuked dat het net zo goed een conquest of electory victory kon zijn. quote:Ik heb het ook nooit begrepen. Misschien is het als een atmosfeer catcher bedoeld of zo. Waarde nul in elk geval. quote:Heb je ooit "Hidden Agenda" geprobeerd. Een heel oud zwart wit spel/simulatie waarin je de leider bent van een net geslaagde revolutie in een fictief bananenrepubliekje. Het beste spel wat betreft politieke keuzes maken dat ik ken. Zoek op "hidden agenda download" en je komt er wel | |
Gellius | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:15 |
Ik zou eerst graag even een paar cutscenes zien, beeeer. | |
#ANONIEM | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:23 |
![]() Het is natuurlijk niet helemaal representatief, omdat het een cutscene is. En die zijn meestal veel mooier dan het echte spel | |
Litpho | maandag 28 juli 2008 @ 12:17 |
quote:Tot er weer eens zo'n pleurisindiaan de weg oversteekt en in plaats van dat je hem gewoon te pletter rijdt je wagon train de jungle in kart ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 juli 2008 @ 12:57 |
Indianen dienen natuurlijk gedecimeerd ende uitgemoord te worden | |
Gellius | maandag 28 juli 2008 @ 13:10 |
Pas nà het toetreden van Hernan Cortez natuurlijk. Tot die tijd zoete broodjes bakken, cadeautjes en skilled laborers van ze loskletsen. | |
Monidique | dinsdag 29 juli 2008 @ 14:12 |
quote:http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=284808 | |
Dagonet | woensdag 30 juli 2008 @ 12:48 |
Tof. Als er nu ook nog iemand opstaat die Seven Cities of Gold en Heart of Africa uit het stof trekt. | |
maartena | woensdag 24 september 2008 @ 19:16 |
Dit spel is gisteren hier in de VS in de winkels verschenen. Zag de dozen al liggen toen ik gisteren bij een kantoorboekhandel was voor andere redenen, wellicht dat ik em vandaag nog even koop. ![]() | |
pfaf | woensdag 24 september 2008 @ 19:25 |
Ik zag het in het grote Intertoys-speelgoed boek eergisteren. ![]() | |
Gellius | woensdag 24 september 2008 @ 19:28 |
quote: ![]() | |
popolon | woensdag 24 september 2008 @ 21:30 |
$29.99, mooie prijs ook. | |
The_Emotion | zondag 28 september 2008 @ 20:51 |
Tof spel, in een CIV IV jasje, maar het voelt weer als vanouds om het te spelen ![]() | |
maartena | maandag 29 september 2008 @ 00:44 |
Ik heb em dus in huis.... Heb al gespeeld, maar mijn eerste onafhankelijkheidsverklaring leidde tot gepwned worden door de koning en zijn 20 man-o-wars..... ![]() | |
jpjedi | maandag 29 september 2008 @ 03:42 |
Men ik wil hem ook... dit weekend weer veel te veel uren verspilt aan civilization. ![]() | |
jpjedi | maandag 29 september 2008 @ 03:51 |
beetje fout inderdaad ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door jpjedi op 29-09-2008 11:31:24 ] | |
pfaf | maandag 29 september 2008 @ 08:33 |
quote:Verkeerde topic? ![]() Enfin: Ik heb gisteren COL gedownload. ![]() | |
Onderbroek | vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:31 |
ik zuig zo hard in dit spel met pijn en moeite kolonies opbouwen en geld proberen te verdienen. Als het eindelijk begint te lopen is het spel afgelopen en wint de koning ![]() Ben er wel achter dat het érg handig is dat je beroepen van de indianen kan leren, heb daar dan ook flink gebruik van gemaakt ![]() | |
maartena | vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:35 |
Ik heb eindelijk een keer gewonnen.... ![]() Maar ik had dan een hoofdstad op een gunstige plek die als een gek wapens aan het produceren was (ijzer mijn, twee blacksmiths, twee gunsmiths) en alle vrije poppetjes gingen daar heen om soldaat te worden...... Ik had bij onafhankelijkheidsverklaring 4 steden (2 landinwaarts) en 30 soldaatjes, 5 kanonnen in de twee steden aan de kust..... en iets van 15 soldaatjes, 10 dragoons in de landinwaartse steden (dragoons om eventueel een tegenaanval te doen). Raakte New Holland wel kwijt, maar wist het weer terug te pakken. Een vloot..... begin er niet aan. Ik had 7 Ship Of The Lines gebouwd, komt de koning met zijn Man-O-Wars, en binnen twee beurten waren ze allemaal weg. ![]() | |
Onderbroek | zaterdag 4 oktober 2008 @ 00:37 |
zojuist verslagen na m'n onafhankelijkheids oorlog ![]() Speelde met Nederland en had 3 nederzettingen gebouwd. Had het redelijk volzitten met soldaten (veteran, militia verhouding ongeveer 50/50 p/nederzetting). 1 Nederzetting was had niet zoveel soldaten (ongeveer 8 plus een paar kanonnen). Rond 1655 mezelf onafhankelijk verklaard en het wachten op het koninklijk leger kon beginnen...komt dat figuur na 3 buurten aanzetten met stuk of 8 ship of the lines stámpvol met kannonnen, soldaten en dragoons. M'n vloot (1 ship of the line en 1 privateer woohoo!!! ![]() M'n tegenstand was vrij zwak. Wist bij fort nassau redelijk weerstand te bieden, de rest ging vrij snel verloren. tips voor de volgende keer: -bouw nederzettingen waar ore in de grond zit -> handig als een kolonie zelf wapens kan maken -stuur kolonisten naar de indianen om skills te leren -> ik had in een kolonie een fur trapper en een cotton planter zitten...als je de ruwe materialen verwerkt tot kleding etc dan gaat dat op den duur véél geld opleveren. -zo snel mogelijk experts in je kolonie zetten -> lumberjacks, carpenters, farmers en fishermen laten je kolonie snel groeien -bouw geen oorlogsschepen -> dingen zijn erg prijzig en het duurt te lang voordat je een fatsoenlijke vloot op kan zetten Ik vind het bij deze colonization jammer dat de europese mogendheden niet zo snel met elkaar in oorlog raken, heb het pas 1 a 2 keer gezien terwijl ik toch regelmatig speel. Daarnaast kon ik geen hulp vragen voor hulp tijdens de oorlog, jammer ![]() | |
Rickocum | zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:27 |
quote:Tsssk tsssk, je moet toch weten dat in de oude colonization ook niet met één man-o-war aan komen zetten! ![]() | |
NoCigar | zaterdag 4 oktober 2008 @ 20:50 |
Ik heb bijna mijn eerste potje verloren ![]() | |
The_Emotion | zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:28 |
Yes, net m'n eerste potje gewonnen, maar het was wel een bittere pil. New Amsterdam werd zo onder de voet gelopen Fort Nassau hield ook niet lang stand. Door een foutje van mij werf Fort Oranje ook ingenomen en hield ik alleen New Holland over, die wat verder in het binnenland stond. Gelukkig had ik wel genoeg troepen in de buurt om Fort Oranje weer terug te pakken en daarna moedig weerstand wist te bieden aan de Koninklijke overheersers. Gelukkig waren de plaatselijke indianen bereid om mee te vechten. Zo kon ik de productie van kanonnen weer op voeren en uiteindelijk kon ik met een overmacht aan kanonnen en enkele soldaten mijn Fort Nassau en New Amsterdam weer innemen. ![]() | |
twister_rodriguez | zondag 5 oktober 2008 @ 00:06 |
welk nivo spelen jullie? | |
twister_rodriguez | zondag 5 oktober 2008 @ 17:59 |
wrom komen er geen gratis kolonisten aan bij de docks, ik kan alleen maar kopen of hurryen.. bij de eerste col waren er altijd tientallen gratis kolonisten ![]() | |
Gellius | zondag 5 oktober 2008 @ 19:20 |
Ik krijg het niet aan de praat onder WINE. | |
The_Emotion | zondag 5 oktober 2008 @ 19:47 |
quote:Daarvoor moet je mensen in je kerk zetten om kruisjes te maken, In je europa-scherm zie je onderin hoeveel kruisjes je nodig hebt tot de volgende kolonist zich gratis aanmeld. Bij de oude Col kon je bij het vinden van Fountain of youth een rits gratis kolonisten krijgen, of het bij deze versie ook zo is....? ik heb het tot nu toe nog niet gevonden | |
du_ke | zondag 5 oktober 2008 @ 19:56 |
Dit klinkt als een leuk spel om binnenkort mee te beginnen zag het al in een winkel liggen ![]() | |
twister_rodriguez | zondag 5 oktober 2008 @ 20:27 |
quote:omg, nu weet ik dus pas wat die crosses inhouden ![]() *gaat weer verder spelen ![]() | |
twister_rodriguez | zondag 5 oktober 2008 @ 20:28 |
tip: je kunt bij diplomacy de koning om goedkope troepen vragen | |
Frollo | maandag 6 oktober 2008 @ 13:21 |
quote:Ik meen in een interview gelezen te hebben dat ze geen random gebeurtenissen meer wilden die een pot kunnen maken of breken. Dus de Fountain of Youth is er waarschijnlijk inderdaad uitgehaald. Terecht imho, de impact van 8+ gratis kolonisten (waarvan een groot deel experts) was belachelijk groot. | |
Frollo | maandag 6 oktober 2008 @ 13:23 |
O ja, kan een modje even dat 'aangekondigd' uit de TT slopen? ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 6 oktober 2008 @ 18:53 |
welk nivo spelen jullie? ik zit nu op het makkelijkste nivo en heb t idee dat dat echt een eitje is: the spanjaarden verklaren oorlog aan apaches-> apaches verwoesten 2 spaanse steden ![]() ik verklaar de oorlog aan de fransen, ik pak quebec zonder tegenstand! en in de hoofdstad die ik pak staat maar 1 indiaan te verdedigen ![]() | |
PurnodePurno | maandag 6 oktober 2008 @ 18:58 |
Keihard vet koningsspel. Meteen maar even binnenslurpen. | |
Frollo | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:29 |
Heb nu een beurt of 60 gespeeld en ik ben tot nu toe behoorlijk tevreden. Er zitten gelukkig nog best wat vernieuwingen in ten opzichte van het oude spel, bijvoorbeeld de manier waarop je Founding Fathers werft, de Great Generals en vooral de unit promotions die in Civ IV ook al zo leuk waren. Niet dat ik al heb hoeven vechten, maar als ik in de Civilopedia al die mogelijke promotions zie om fijn mee te experimenteren, kan ik niet wachten om de onafhankelijkheidsoorlog te beginnen. ![]() Volgens mij is het ook makkelijker geworden om met de natives te interageren. Ik kan me althans herinneren dat ik dat destijds in 1994 nooit deed omdat ik dat zo'n gedoe vond. Nu kun je gewoon net als in Civ IV heel eenvoudig met één rechtsklik de onderhandelingen starten. Vanochtend vlak voordat ik naar mijn werk ging nog even Pocahontas aangewerfd. Meteen +4 bij alle native betrekkingen en dat was precies genoeg om Sitting Bull over de streep te trekken om een defensive pact met mij te sluiten. | |
Frollo | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:37 |
Wel storend is dat er ineens een King of the Netherlands schijnt te bestaan. ![]() Stadtholder (zoals in het oude spel) of desnoods Prince was beter geweest. | |
NoCigar | dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:15 |
De invasiemacht van de koning is wel érg groot. En dat die alleen maar kuststeden aanvalt klopt ook al niet ![]() Op een site werd een soort guerilla-taktiek voorgesteld. Wie weet gaat dat beter. Dat automatisch handelen tussen je eigen steden gaat trouwens erg goed. Ik had maar een stad of vier die overigens wel goed liepen. Ik zal eens een opgeslagen spel laden en wat meer betrekkingen met de locals aangaan zodat ze straks een beetje mee gaan vechten. Bij je onafhankelijkheid wordt je gevraagd of je voor gelijke rechten voor de natives bent en zo ja, staan ze allemaal aan je kant is mijn idee. (Dan kan ik een paar jaar na de onafhankelijkeheid altijd nog onze verdragen terug draaien ![]() ![]() | |
Frollo | dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:30 |
quote:Té goed zelfs. Die wagon trains blijven maar tabak dumpen in mijn hoofdstad, mijn arme sigarenmakertje kan het niet bijbenen! ![]() Gelukkig verdwijnen je voorraadoverschotten nu nog maar met 5 eenheden per beurt in plaats van in één keer. Toch wat realistischer en in elk geval vergevingsgezinder dan de aanpak van het origineel. | |
JAM | dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:41 |
quote:In het zelfde straatje vond ik Conflict ook helemaal zo slecht niet. ![]() | |
KreKkeR | woensdag 8 oktober 2008 @ 00:54 |
Ik ben zelf totaal niet bekend met Colonization maar het klinkt interessant! Zie je op de wereldkaart eigenlijk ook het moederland? (Vergelijkbaar met hoe je een ander rijk in de Civ-games ziet? En is het spel ondertussen al uit in Nederland? | |
twister_rodriguez | woensdag 8 oktober 2008 @ 02:21 |
quote:nee moederland is niet zichtbaar, je ziet alleen als je schepen in je moederland aankomen een venster wat een haven moet voorstellen 2de vraag weet k niet | |
Frollo | woensdag 8 oktober 2008 @ 08:16 |
quote:Ja. Onder andere bij Dynabyte en Dixons is hij op voorraad. Plus hij staat op Steam, is met de huidige dollarkoers nog 2 euro goedkoper ook. | |
KreKkeR | woensdag 8 oktober 2008 @ 12:43 |
quote:Toch wel een Engelse versie met Engelse handleiding hoop ik? | |
Frollo | woensdag 8 oktober 2008 @ 13:08 |
quote:Geen idee, ik neem aan van wel. Alleen EA wil geloof ik nog wel eens een game vernederlandsen, een verdwaalde Sims of Harry Potter of zo. Met normale, volwassen games gebeurt dat vrijwel niet. Misschien kun je het zo regelen met de winkel dat je 'm terug kunt brengen als hij niet-Engels is. | |
Frollo | woensdag 8 oktober 2008 @ 13:13 |
Maar het is inderdaad lastig,. dat stomme vertalen van games. Ik woon vlak bij Duitsland en ga daar dus ook wel eens winkelen. Maar ik kan me de moeite besparen om in de budgetbakken te kijken, want alle spellen zijn geheid in het ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Frollo | woensdag 8 oktober 2008 @ 16:51 |
Zijn er nog mensen te porren voor een PBEM? Het lijkt me wel leuk om met z'n vieren te spelen, elk een eigen natie, meteen de oorlog verklaren zodra je een andere human speler tegenkomt, de overblijver wint en die hele revolutie vergeten we gewoon. ![]() | |
PaRoDiUzZ | woensdag 8 oktober 2008 @ 17:30 |
quote:mwoah burnout 3 en pure heb ik jammergenoeg dus wel nederlandstalig ![]() ![]() | |
PurnodePurno | woensdag 8 oktober 2008 @ 18:27 |
Kan ik een pionier ook handmatig opdrachten tot verbetering van het land geven? In plaats van dat hij alles automatisch gaat doen. Automatisch zuigt namelijk grote tijd, zeker in het begin. ![]() | |
Rickocum | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:41 |
Of jullie tyfen op met het bespreken van andere spellen in dit masterlijke topic ![]() | |
PurnodePurno | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:49 |
quote:Geef anders even antwoord op mijn vraag. | |
Frollo | woensdag 8 oktober 2008 @ 20:53 |
quote:UIteraard kan dat, gewoon naar het gewenste vakje laten lopen en aldaar de gewenste actie uitvoeren. Waarschijnlijk kun je dat ook queuen met Shift, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. | |
PurnodePurno | woensdag 8 oktober 2008 @ 21:19 |
quote:Oké tanx. Ik heb Civ 4 nooit gespeeld en heb bijzonder veel moeite met de interface. Ik vind het er eerlijk gezegd allemaal niet beter en duidelijker op geworden. Wel mooier. | |
remlof | woensdag 8 oktober 2008 @ 21:21 |
Omg, Civ4 ligt in de aanbiedingenbak bij Mediamarkt voor 8 euro ![]() | |
KreKkeR | woensdag 8 oktober 2008 @ 21:28 |
quote:Ik heb 'm vandaag gehaald. Nederlandse handleiding, spel is geloof ik gewoon in het Engels (afgaande van het installatiemenu). Ik wilde 'm eerst niet halen vanwege de Nederlandse handleiding (vertaling units e.d. komt vaak niet overeen met ingame), maar heb 'm toen uiteindelijk toch maar wel gehaald. Geen zin om te wachten op play.com of iets dergelijks ![]() (Dit ondanks dat ik al een gedownloade versie binnen heb). De Nederlandse handleiding telt trouwens incl. laatste lege pagina voor notities 68 pagina's. Zijn er hier toevallig mensen met de Engelse handleiding? Ben benieuwd hoeveel pagina's deze heeft. Ben namelijk benieuwd of er zaken zijn weggelaten. Ik vind de handleiding namelijk zeer beknopt, zeker vergeleken met die van Civ 4... [ Bericht 13% gewijzigd door KreKkeR op 08-10-2008 22:30:35 ] | |
#ANONIEM | zondag 12 oktober 2008 @ 21:23 |
![]() | |
Frollo | maandag 13 oktober 2008 @ 07:08 |
quote:Mijn Engelse handleiding heeft 72 pags. Dus zo heel veel zal de vertaling ook niet weggelaten hebben. Een greep uit de inhoudsopgave: Starting a game...6 The interface...10 Combat...28 Goods and trade...42 Diplomacy...56 Credits...66 License agreement...69 Gaat dat een beetje gelijk op met de Nederlandse? | |
Frollo | maandag 13 oktober 2008 @ 07:10 |
quote:Gefeli. ![]() Turn 645? Marathon speed? Ik zit zelf nog steeds in mijn allereerste pot, turn 180 of zo. De economie draait, voornamelijk op stoffen en sigaren, al verscheep ik eens in de zoveel jaar ook een bootje rum, bontmantels of zilver. De tijd van onbezorgdheid is voorbij en ik ben nu naarstig geweren en paarden aan het sparen. | |
Cubewoods | dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:45 |
Ik heb dus van die farmers enzo in me steden gezet, ze laten farmen en dan jobs gelockt. Maar toch blijven ze steeds andere dingen gaan doen waardoor me stadjes steeds zonder voedsel zitten en iedereen eruit schoppen. Heb automation geprobeert, proberen te locken maar het blijft steeds veranderen. Iemand enig idee of dat nou gewoon een bug is of ik wat fout doe? Nog nooit eerder een civ game gespeeld =c | |
Frollo | dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:20 |
quote:Nog nooit meegemaakt. Zolang je de automation maar uit hebt staan, hoort elk mannetje te doen wat je hem hebt opgedragen te doen. Dit vind ik typisch: quote:Het is zo dat als een stad 200 food gespaard heeft, er een nieuwe kolonist in die stad verschijnt en de food weer naar 0 gaat. Is dat niet gewoon wat er gebeurt bij jou? | |
Cubewoods | dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:22 |
Nee ik laat me expert farmers farmen, druk op dat slotje zodat ze gelocked zijn, en als ik dan een move verder ga, staan ze opeens in de blacksmith etc, en is er geen voedsel meer ![]() | |
Frollo | dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:26 |
Volgens mij moet je niet op dat slotje drukken, ik heb het althans nooit hoeven doen. Je sleept het mannetje naar de plek waar je hem wilt hebben (of je dubbelklikt op hem en kiest de gewenste taak voor hem) en that's it. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:37 |
quote:marathon speed inderdaad quote:Ik heb gemerkt dat ze inderdaad automatisch kunnen wisselen van functie; maar dat zouden ze alleen moeten doen wanneer dat andere beroep hoog-nodig is. is het een specefiek iets wat ze gaan doen dan? | |
Cubewoods | dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:21 |
Nee niet echt, ze willen gewoon niet farmen ![]() Heb echt van alles geprobeert nu maar het blijft veranderen. | |
Frollo | dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:30 |
Ik vind het echt een heel bizar probleem. Staat er in je city scherm iets van Citizen Automation? Of bij de options? | |
Cubewoods | dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:45 |
Nee heb echt geen idee ![]() | |
NoCigar | dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:57 |
Wanneer is het verstanding om met het zaaien van onrust te beginnen? Ik ben bang dat ik iets te laat begonnen ben om te voorkomen dat de koning zich bewapende. Is er een richtlijn voor te geven? Overigens Cubewoods, dat locken van farmers doe ik ook nooit en bij mij gaat alles goed, dus ik denk dat het daar aan ligt, althans dat is het enige afwijkende dat ik zie. | |
Frollo | dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:05 |
quote:Geen idee, ben zelf ook pas in mijn eerste pot. Maar van wat ik zo hier en daar op Civfanatics oppik, reageert de koning voornamelijk op je productie van liberty bells (waaruit ik opmaak dat of je nou snel of langzaam bent met rebel sentiment kweken, de groei van het koninklijke leger ongeveer gelijk zal zijn, maar ik weet niet of die theorie klopt) én op je wapenvoorraden. Het schijnt dan ook een goed idee te zijn om geweren en paarden niet in je steden, maar in wagon trains te bewaren. quote:Precies. Zoals ik al zei, jJe sleept hem naar waar je hem hebben wil en that's it. Er staat dan een slotje bij en dat is goed, dat betekent dat de kolonist op die plaats gelockt is. Je moet dus niet op dat slotje klikken. | |
Frollo | woensdag 15 oktober 2008 @ 09:05 |
Cubewoods, kun je anders een save uploaden? | |
Cubewoods | woensdag 15 oktober 2008 @ 19:30 |
http://rapidshare.com/fil(...)olonizationSave.html Weet niet of ik het goed geupload heb maar ok =c Ik ben trouwens pas begonnen met me farmers te locken nadat alles opeens steeds om werd gegooit. Dus dat kan ook niet de reden zijn ![]() Maarja gebeurt in vrijwel al me stadjes, als je een paar turns doet zie je vanzelf wel starvation verschijnen. | |
Frollo | donderdag 16 oktober 2008 @ 19:19 |
quote:Ja, er is zeker starvation, vooral in New Amsterdam. Maar volgens mij komt dat doordat je steden elkaar te veel overlappen. Er waren inderdaad een paar stedelingen die op Automated stonden, maar dat los je op door elke stad op handmatig te zetten. Je had al trade routes opgezet van steden met te veel food naar New Amsterdam, dat lijkt me ok, veel meer kun je niet doen denk ik. Wel heb ik food in elke stad op Emphasize gezet. Ik denk dat je steden zo dicht op elkaar de oorzaak van de starvation is, ikzelf bouw mijn steden verder uit elkaar. Al heb je zo wel een mooie val voor de REF. ![]() | |
Floripas | donderdag 23 oktober 2008 @ 00:42 |
![]() EINDELIJK!!! Dat heeft me ook een keer of zes verlies gekost ![]() | |
Mr_Brownstone | donderdag 23 oktober 2008 @ 00:53 |
Kan niet wachten tot ik dit kan spelen. Helaas zit ik met een kapotte monitor ![]() | |
Dunckie | zondag 26 oktober 2008 @ 21:06 |
JAAAAAAAAAAAAAA! | |
MrTorture | maandag 27 oktober 2008 @ 00:28 |
Geweldig spel ![]() maar ik krijg geen cottonplanters ![]() ![]() En mijn grootste steden draaien op cotton, maar hebben dus meer aanvoer nodig ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 oktober 2008 @ 08:02 |
quote:De enige manier is ze naar de native's te sturen welke m kunnen opleiden | |
MrTorture | maandag 27 oktober 2008 @ 15:19 |
quote:Ik was er al een beetje bang voor ![]() Eens kijken of ik er nog wat in leven heb gelaten ![]() | |
WammesWaggel | dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:26 |
Geweldige game, hij draait zelfs goed op mijn redelijk oude 2.4ghz celeron ![]() | |
Monidique | donderdag 13 november 2008 @ 16:54 |
![]() O, dus in het nieuwe spel slagen indianen er wél in je kolonies uit te vagen, ![]() Vroegâh liet je die indianen gewoon hun ding doen. Whatever. Dacht ik nu ook te doen, elke militair kon ik wel gebruiken. Weg Jamestown. | |
Frollo | donderdag 13 november 2008 @ 17:36 |
Ik heb de indianen het hele spel ruimhartig van wapens en paarden voorzien, in de hoop dat ze me later tegen de koning zouden beschermen. Dat leek ook te lukken, met onder andere Pocahontas in mijn congres waren de betrekkingen uitstekend. Maar zodra de eerste Man-O-War aan de einder verscheen kropen ze pijlsnel in hun tipi's -met MIJN paarden en MIJN geweren- om er de rest van het spel bibberend te blijven zitten... ![]() | |
Litpho | donderdag 13 november 2008 @ 17:41 |
quote:Goede historische simulatie, dat wilde je toch? | |
Monidique | donderdag 13 november 2008 @ 18:42 |
Alleen jammer dat pioneers nu geld nodig hebben. Daar gaat je autarkie. | |
Frollo | donderdag 13 november 2008 @ 21:08 |
quote:Mm... Een warehouse dat tweemaal is vergroot verkoopt automatisch zijn overschotten voor de helft van de dagwaarde. Dat is de enige mogelijkheid waar ik zo gauw op kan komen om aan geld te komen zonder actief handel te hoeven drijven. Is dat autarkisch genoeg voor je? | |
Frollo | donderdag 13 november 2008 @ 21:11 |
quote:Ik wou -net als in The Last of the Mohicans- de wilden voor, of in elk geval náást me laten vechten. Maar niets van dit alles. ![]() | |
Frutsel | woensdag 19 november 2008 @ 18:36 |
Ben dit spel sinds gisteren aan het spelen.... en kan nog niet echt wennen, maar het ziet er toppie uit ![]() Ga het zo weer doen... er is alleen één mega irritant nadeel.. Als ik het spel afsluit, dan blijft mijn beeldscherm zwart... en moet ik mijn pc rebooten. Dat blijft dan zwart en zo ben ik gauw tien minuten aan het kutten, hele pc moet uit, kabels los en dan via veilige modus kom ik er weer in ![]() Dit probleem heb ik met geen enkel ander spel, BEHALVE met Civ4 Beyond the sword...daar had ik het ook iemand een idee? | |
Rickocum | woensdag 19 november 2008 @ 20:02 |
Ik heb het spel net geïnstalleerd en héél eventjes gespeeld. Heb nu 3x de game overnieuw gedaan omdat ik maar niet op een GOED stuk grond kan komen ZONDER er een indianenstad naast te zien. Ik word daar schijtziek van, was ook niet zo met de originele colonization. Ik ga nu maar beginnen met de Spanjaarden om die indianen es effe goed van de map te vegen | |
Frutsel | donderdag 20 november 2008 @ 10:46 |
Hmm...kon gewoon de slaap niet vatten vanwege Colonization... ![]() |