Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef Frollo het volgende:
Met die indianen deed ik nooit veel trouwens. Als ze dingen wilden geven, prima. Als ze eten wilden, ook prima, als ik het kon missen. Maar verder liet ik ze met rust. Handelen was veel te omslachtig, met die karretjes die maar 1 vakje per beurt konden.
Dan speelde je zeker niet als de Spanish.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor.
Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan speelde je zeker niet als de Spanish.
Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten.
Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:19 schreef Frollo het volgende:
Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me.
Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen.quote:Hè, aan de ene kant heb ik altijd keiveel zin om Col te gaan doen als ik er weer eens over lees of zo, aan de andere kant weet ik dat ik het steevast na een paar uur saai ga vinden en de pot nooit afmaak.
Oh ja, natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:20 schreef Monidique het volgende:
Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben...
Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best.quote:Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen.
Dit weekend nog eens freecol gespeeld, en dit is inderdaad precies het probleem. Er is, als je de economie op poten hebt, eenvoudig te weinig te doen, behalve indianenstammen aflopen voor buit en wachten op groen licht voor de revolutie. Laten we hopen dat ze in de nieuwe versie ook wat middellangetermijndoelen hebben ingebouwd.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:37 schreef Frollo het volgende:
Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best.
Lekker ruim begrip...quote:
Alleen maar aandacht voor de verbeterde graphics.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:46 schreef Frollo het volgende:
Nog meer leesvoer!
Q&A: Meier on revolutionizing Colonization
Onmogelijk, maar dat hoeft ook niet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:25 schreef NoCigar het volgende:
Ik vraag me af of het nog in de schaduw van Civbts kan staan.
Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard...quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:40 schreef Frollo het volgende:
Ja, over dat units maken. Je ontwerpt toch gewoon één unit met het sterkste kanon van dat moment en één unit met het sterkste pantser van dat moment, die produceer je en masse en laat ze samen optrekken? Ik kan me niet voorstellen dat een andere aanpak handiger zou zijn, dus het nut van dat hele customizen is me nooit echt duidelijk geworden.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard...
Ik bedoelde dus óf stevige bepantsering óf sterke wapens. Ik maak units met het duurste kanon maar met een panster van bordkarton, én units met een proppenschieter maar het beste pantser, die de aanvallende units moeten beschermen. Beide soorten units hebben slechts één sterk onderdeel en zijn dus geen van beide overdreven duur.quote:Maar het punt is dat beter=duurder. Je kunt dus gerust veel pantser en sterke wapens gebruiken, maar zo'n unit maken kost 20 in plaats van 3 beurten...
Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:51 schreef beeer het volgende:
De reden waarom ik Civ 3 en 4 onspeelbaar vind, naast de teveel aan custom options, is dat het sinds deel 3 niet meer mogelijk is om vijandelijke eenheden te blokkeren met eigen eenheden. Je krijgt er gewoon te rare, onrealistische situaties mee. Strategisch gelegen terrein heeft totaal geen waarde meer, want ze lopen er gewoon langsheen.
In Civ IV is dat veranderd.quote:Ook als ze zonder oorlogsverklaring de grens overlopen en je ze moet aanvallen omdat je anders je stad kwijt bent, dan ben jij in de ogen van de wereld de aggressor
Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden,quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Frollo het volgende:
Kortom: het is gameplaytechnisch onmogelijk dat partijen aan het begin van een oorlog reeds units op elkaars grondgebied hebben.
Dat is wel gaar idd. Dan kun je theaters en bibliotheken bouwen wat je wilt, een transport met 6 tiles speed is toch in één beurt bij je.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden,.
Er is een mod die forten weer zoc geeft, lees ik net.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer.
[..]
En speel je dan ook een pot helemaal uit?quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:05 schreef VoreG het volgende:
Colonization! Vroeger helemaal grijsgespeeld en zelfs nu start ik het nog af en toe op!
Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
En speel je dan ook een pot helemaal uit?
Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:20 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg.
Weer eens tijd voor een Civ4 GOT'M'...quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:03 schreef Monidique het volgende:
Dank je.
Snob!quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:03 schreef Frollo het volgende:
Ja, een mod.
Ik heb in het verleden natuurlijk ook mijn portie Doom-levels gemaakt, en ik mag graag hier of daar een TC'tje downloaden om uit te checken. Maar mods horen niet nodig te zijn om gewoon een interessante spelervaring te hebben.
Sim City 4 zelfde verhaal. Daar schijn je tegenwoordig 4 GB aan mods voor te moeten installeren voordat het leuk wordt.
Doe het graagquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:44 schreef pfaf het volgende:
popo!Goede spelen trekken toffe users blijkt wel weer in dit topic.
Of een PBEM!quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Weer eens tijd voor een Civ4 GOT'M'...
Kijk hier onderscheiden de mannen zich dan van de lafhartigen. Ik speel het na al die jaren zo even uit op het moeilijkste niveau.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:23 schreef Frollo het volgende:
Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door.
Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch gingquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.
Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
Toch pas nadat je een bepaald iemand in je Congress had?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch ging
Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen, en het is bijna onmogelijk om elke stad afzonderlijk te gaan verdedigen. Binnenlandse steden zijn veilig. Vandaar ook veel wegen bouwen en voor de wagon trains kun je trade routes instellen zodat het automatisch gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.
Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen.quote:Op zondag 22 juni 2008 09:15 schreef beeer het volgende:
[..]
Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen,
Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond! Toch een flink deel van de HD vol met een spel... maar het was het zeker waard.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:23 schreef Frollo het volgende:
Ik heb 'm ook op cd-rom, maar die heb ik pas een paar jaar geleden gekocht.
Destijds in 1994 had ik hem (illegaal, oooh!) op diskette. Paste makkelijk.
Mm, ja, misschien was het inderdaad wel groter dan één diskette en is de herinnering met me aan de haal gegaan.quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:24 schreef boofer het volgende:
[..]
Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond!
Met arj zeker terug te brengen tot 4,5.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:07 schreef Monidique het volgende:
Colonization was minstens vijf megabyte.
quote:Op zondag 22 juni 2008 14:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen.
ARJ!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Met arj zeker terug te brengen tot 4,5.
Het is wel écht Colonization, maar dan met de graphics van Civ.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef RickoKun het volgende:
Jammer dat het niet écht colonization is, maar gewoon een civ alleen dan met kolonisatie gebouwtjes/units
Het is me alleen niet duidelijk hoe serieus ik deze info moet nemen.quote:Right after you hit the big bell-shaped button that causes your colony to revolt, you'll have some big decisions to make. A series of either/or questions pop up immediately after you declare independence, the collective results of which will comprise your nation's constitution. Will you support slavery? Enforce the separation of church and state? Model yourself after your monarchist rulers, or opt for a representative democracy? Each of these elements will bestow certain global properties on your colony. If your state is against slavery, for instance, you'll enjoy a bonus to the population of each of your settlements.
Lees de OP eens, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:36 schreef Mindstate het volgende:
Dat spel is toch allang uit?
Nee.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:33 schreef Frollo het volgende:
Wat losse gedachten:Ziet er interessant uit. Een beetje druk, maar goed, daar zijn we niet bang voor, toch?
Gelijk het origineel.quote:Zo te zien blijft de city radius 9x9, en niet het fat cross zoals bij Civ.
In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!)quote:Wanneer een tile veel resources heeft wordt het een beetje onoverzichtelijk. Hoeveel voedsel wordt daar nou verbouwd op die tile ten zuiden van de stad?
Ja.quote:Ook van de tiles die niet bewerkt worden kun je zien hoeveel resources ze opleveren, heel fijn.
Wie weet.quote:Wat produceert die tile ten oosten van de stad nou? Is dat suikerriet?
Niet door de AI verstelbare posities?quote:Wat zijn die slotjes bij sommige mannetjes?
12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.)quote:Produceert de stad nou +9 of +12 cloth? Bij het mannetje links midden staat +9 maar in de balk onderaan staat +12.
85%. Great Persons? Continental raad?quote:Wat zou die rode balk zijn?
Ik ook.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:49 schreef Gellius het volgende:
Ik wil steeds mouseover doen op die screen.
Oh, kon dat? In Freecol kun je instellen boven de hoeveel hij een getalletje moet weergeven, dat weet ik wel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:43 schreef Monidique het volgende:
In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!)
De AI moet sowieso met z'n poten van mijn kolonies blijven.quote:Niet door de AI verstelbare posities?
Oh ja, Adam Smith was dat toch, die 1.5x factory production gaf?quote:12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.)
Heel goed mogelijk. Maar dan kunnen ze het volgens mij beter bovenaan, naast de bell production zetten.quote:85%. Great Persons? Continental raad?
Klopt. Het zijn vaak de 'mooie' beelden en om de een of andere reden denkt men dat we dat liever zien dan gameplaybeelden.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:07 schreef Gellius het volgende:
Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg.
En C-evo, kende je die al?quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:35 schreef Gellius het volgende:
Ik wist trouwens helemaal niet dat er ook een FreeCiv bestond.
Ik geloof het niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:29 schreef Gellius het volgende:
... maar aan een FreeSMAC heeft nog niemand zich gewaagd, dus? Het klinkt ook wel een beetje onsmakelijk.
Ambitieuze plannen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik geloof het niet.
Kun jij een beetje programmeren?
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:46 schreef pfaf het volgende:
Wellicht dat Beta Centauri dan een meer geschikte naam is.
OpenTTD is het enige open source project dat een voldoende scoort, maar in released versions (niet de NB) zijn nog steeds 8-bits graphics.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:25 schreef Frollo het volgende:
Tja.
Dat soort projecten, het is hartverwarmend dat ze bestaan, maar het blijft natuurlijk een goedbedoelde poging van amateurs. Aan Freecol wordt al 5 jaar gewerkt en nog steeds is er zelfs geen v1.0.
Hoe voorkom jij die market crashes dan. Mij is het nooit gelukt tenzij ik de andere al zo erg in puin had genuked dat het net zo goed een conquest of electory victory kon zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar enfin, SMAC blijft een meesterlijk spel natuurlijk.
Ben vorige week weer een potje begonnen als Morgan en mijn streven is een economic victory.
Ik heb het ook nooit begrepen. Misschien is het als een atmosfeer catcher bedoeld of zo. Waarde nul in elk geval.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:07 schreef Gellius het volgende:
Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg.
Heb je ooit "Hidden Agenda" geprobeerd. Een heel oud zwart wit spel/simulatie waarin je de leider bent van een net geslaagde revolutie in een fictief bananenrepubliekje. Het beste spel wat betreft politieke keuzes maken dat ik ken. Zoek op "hidden agenda download" en je komt er welquote:
Tot er weer eens zo'n pleurisindiaan de weg oversteekt en in plaats van dat je hem gewoon te pletter rijdt je wagon train de jungle in kartquote:Op zondag 22 juni 2008 09:15 schreef beeer het volgende:
voor de wagon trains kun je trade routes instellen zodat het automatisch gaat.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=284808quote:Also, 2K Games' Jason Bergamn posted on Apolyton with news of the 1994 version's availability. He wrote that the classic game will be available for free download online sometime soon and that it is compatible with various Windows installations, including XP and Vista. This should give players a good chance to try out the old game with no obligation to see if they enjoy it. When it is released, we will let you know!
quote:Op woensdag 24 september 2008 19:16 schreef maartena het volgende:
Dit spel is gisteren hier in de VS in de winkels verschenen. Zag de dozen al liggen toen ik gisteren bij een kantoorboekhandel was voor andere redenen, wellicht dat ik em vandaag nog even koop.
Verkeerde topic?quote:Op maandag 29 september 2008 03:51 schreef jpjedi het volgende:
morguh![]()
Gedaan met Fortis... Straks worden we nog communistisch.. 49% van de Nederlandse staat![]()
1.6 Euro per aandeel.De Tijd meldt dat mensen massaal contant geld opnemen... Tja dat is een doodsteek natuurlijk.
Grandioze aderlating voor de aandeelhouders dus.Maar wel weer goed voor het nationaal gevoel dat ABN-AMRO weeer een kans krijgt en waarschijnlijk onder de hoede van ING.
Tsssk tsssk, je moet toch weten dat in de oude colonization ook niet met één man-o-war aan komen zetten!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:37 schreef Onderbroek het volgende:
zojuist verslagen na m'n onafhankelijkheids oorlog
Speelde met Nederland en had 3 nederzettingen gebouwd. Had het redelijk volzitten met soldaten (veteran, militia verhouding ongeveer 50/50 p/nederzetting).
1 Nederzetting was had niet zoveel soldaten (ongeveer 8 plus een paar kanonnen).
Rond 1655 mezelf onafhankelijk verklaard en het wachten op het koninklijk leger kon beginnen...komt dat figuur na 3 buurten aanzetten met stuk of 8 ship of the lines stámpvol met kannonnen, soldaten en dragoons.
M'n vloot (1 ship of the line en 1 privateer woohoo!!!) wordt meteen weggevaagd (m'n ship of the line wist wel een ship ot line van de koning af te maken hehe).
M'n tegenstand was vrij zwak. Wist bij fort nassau redelijk weerstand te bieden, de rest ging vrij snel verloren.
tips voor de volgende keer:
-bouw nederzettingen waar ore in de grond zit -> handig als een kolonie zelf wapens kan maken
-stuur kolonisten naar de indianen om skills te leren -> ik had in een kolonie een fur trapper en een cotton planter zitten...als je de ruwe materialen verwerkt tot kleding etc dan gaat dat op den duur véél geld opleveren.
-zo snel mogelijk experts in je kolonie zetten -> lumberjacks, carpenters, farmers en fishermen laten je kolonie snel groeien
-bouw geen oorlogsschepen -> dingen zijn erg prijzig en het duurt te lang voordat je een fatsoenlijke vloot op kan zetten
Ik vind het bij deze colonization jammer dat de europese mogendheden niet zo snel met elkaar in oorlog raken, heb het pas 1 a 2 keer gezien terwijl ik toch regelmatig speel. Daarnaast kon ik geen hulp vragen voor hulp tijdens de oorlog, jammer
Daarvoor moet je mensen in je kerk zetten om kruisjes te maken, In je europa-scherm zie je onderin hoeveel kruisjes je nodig hebt tot de volgende kolonist zich gratis aanmeld.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:59 schreef twister_rodriguez het volgende:
wrom komen er geen gratis kolonisten aan bij de docks, ik kan alleen maar kopen of hurryen.. bij de eerste col waren er altijd tientallen gratis kolonisten
omg, nu weet ik dus pas wat die crosses inhoudenquote:Op zondag 5 oktober 2008 19:47 schreef Remqo het volgende:
[..]
Daarvoor moet je mensen in je kerk zetten om kruisjes te maken, In je europa-scherm zie je onderin hoeveel kruisjes je nodig hebt tot de volgende kolonist zich gratis aanmeld.
Bij de oude Col kon je bij het vinden van Fountain of youth een rits gratis kolonisten krijgen, of het bij deze versie ook zo is....? ik heb het tot nu toe nog niet gevonden
Ik meen in een interview gelezen te hebben dat ze geen random gebeurtenissen meer wilden die een pot kunnen maken of breken. Dus de Fountain of Youth is er waarschijnlijk inderdaad uitgehaald. Terecht imho, de impact van 8+ gratis kolonisten (waarvan een groot deel experts) was belachelijk groot.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:47 schreef Remqo het volgende:
Bij de oude Col kon je bij het vinden van Fountain of youth een rits gratis kolonisten krijgen, of het bij deze versie ook zo is....? ik heb het tot nu toe nog niet gevonden
Té goed zelfs. Die wagon trains blijven maar tabak dumpen in mijn hoofdstad, mijn arme sigarenmakertje kan het niet bijbenen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:15 schreef NoCigar het volgende:
Dat automatisch handelen tussen je eigen steden gaat trouwens erg goed.
In het zelfde straatje vond ik Conflict ook helemaal zo slecht niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:23 schreef beeer het volgende:
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk niet helemaal representatief, omdat het een cutscene is. En die zijn meestal veel mooier dan het echte spel
nee moederland is niet zichtbaar, je ziet alleen als je schepen in je moederland aankomen een venster wat een haven moet voorstellenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:54 schreef KreKkeR het volgende:
Ik ben zelf totaal niet bekend met Colonization maar het klinkt interessant!
Zie je op de wereldkaart eigenlijk ook het moederland? (Vergelijkbaar met hoe je een ander rijk in de Civ-games ziet?
En is het spel ondertussen al uit in Nederland?
Ja. Onder andere bij Dynabyte en Dixons is hij op voorraad.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:54 schreef KreKkeR het volgende:
En is het spel ondertussen al uit in Nederland?
Toch wel een Engelse versie met Engelse handleiding hoop ik?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:16 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja. Onder andere bij Dynabyte en Dixons is hij op voorraad.
Plus hij staat op Steam, is met de huidige dollarkoers nog 2 euro goedkoper ook.
Geen idee, ik neem aan van wel. Alleen EA wil geloof ik nog wel eens een game vernederlandsen, een verdwaalde Sims of Harry Potter of zo. Met normale, volwassen games gebeurt dat vrijwel niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Toch wel een Engelse versie met Engelse handleiding hoop ik?
mwoah burnout 3 en pure heb ik jammergenoeg dus wel nederlandstaligquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Geen idee, ik neem aan van wel. Alleen EA wil geloof ik nog wel eens een game vernederlandsen, een verdwaalde Sims of Harry Potter of zo. Met normale, volwassen games gebeurt dat vrijwel niet.
Misschien kun je het zo regelen met de winkel dat je 'm terug kunt brengen als hij niet-Engels is.
Geef anders even antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:41 schreef RickoKun het volgende:
Of jullie tyfen op met het bespreken van andere spellen in dit masterlijke topic
UIteraard kan dat, gewoon naar het gewenste vakje laten lopen en aldaar de gewenste actie uitvoeren. Waarschijnlijk kun je dat ook queuen met Shift, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:27 schreef PurnodePurno het volgende:
Kan ik een pionier ook handmatig opdrachten tot verbetering van het land geven? In plaats van dat hij alles automatisch gaat doen. Automatisch zuigt namelijk grote tijd, zeker in het begin.
Oké tanx. Ik heb Civ 4 nooit gespeeld en heb bijzonder veel moeite met de interface.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
UIteraard kan dat, gewoon naar het gewenste vakje laten lopen en aldaar de gewenste actie uitvoeren. Waarschijnlijk kun je dat ook queuen met Shift, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb 'm vandaag gehaald. Nederlandse handleiding, spel is geloof ik gewoon in het Engels (afgaande van het installatiemenu).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Geen idee, ik neem aan van wel. Alleen EA wil geloof ik nog wel eens een game vernederlandsen, een verdwaalde Sims of Harry Potter of zo. Met normale, volwassen games gebeurt dat vrijwel niet.
Misschien kun je het zo regelen met de winkel dat je 'm terug kunt brengen als hij niet-Engels is.
Mijn Engelse handleiding heeft 72 pags. Dus zo heel veel zal de vertaling ook niet weggelaten hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef KreKkeR het volgende:
De Nederlandse handleiding telt trouwens incl. laatste lege pagina voor notities 68 pagina's. Zijn er hier toevallig mensen met de Engelse handleiding? Ben benieuwd hoeveel pagina's deze heeft. Ben namelijk benieuwd of er zaken zijn weggelaten. Ik vind de handleiding namelijk zeer beknopt, zeker vergeleken met die van Civ 4...
Gefeli.quote:
Nog nooit meegemaakt. Zolang je de automation maar uit hebt staan, hoort elk mannetje te doen wat je hem hebt opgedragen te doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:45 schreef Cubewoods het volgende:
Ik heb dus van die farmers enzo in me steden gezet, ze laten farmen en dan jobs gelockt. Maar toch blijven ze steeds andere dingen gaan doen waardoor me stadjes steeds zonder voedsel zitten en iedereen eruit schoppen. Heb automation geprobeert, proberen te locken maar het blijft steeds veranderen. Iemand enig idee of dat nou gewoon een bug is of ik wat fout doe? Nog nooit eerder een civ game gespeeld =c
Het is zo dat als een stad 200 food gespaard heeft, er een nieuwe kolonist in die stad verschijnt en de food weer naar 0 gaat. Is dat niet gewoon wat er gebeurt bij jou?quote:zonder voedsel zitten en iedereen eruit schoppen
marathon speed inderdaadquote:Op maandag 13 oktober 2008 07:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Gefeli.
Turn 645? Marathon speed?
Ik zit zelf nog steeds in mijn allereerste pot, turn 180 of zo. De economie draait, voornamelijk op stoffen en sigaren, al verscheep ik eens in de zoveel jaar ook een bootje rum, bontmantels of zilver. De tijd van onbezorgdheid is voorbij en ik ben nu naarstig geweren en paarden aan het sparen.
Ik heb gemerkt dat ze inderdaad automatisch kunnen wisselen van functie; maar dat zouden ze alleen moeten doen wanneer dat andere beroep hoog-nodig is. is het een specefiek iets wat ze gaan doen dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:45 schreef Cubewoods het volgende:
Ik heb dus van die farmers enzo in me steden gezet, ze laten farmen en dan jobs gelockt. Maar toch blijven ze steeds andere dingen gaan doen waardoor me stadjes steeds zonder voedsel zitten en iedereen eruit schoppen. Heb automation geprobeert, proberen te locken maar het blijft steeds veranderen. Iemand enig idee of dat nou gewoon een bug is of ik wat fout doe? Nog nooit eerder een civ game gespeeld =c
Geen idee, ben zelf ook pas in mijn eerste pot. Maar van wat ik zo hier en daar op Civfanatics oppik, reageert de koning voornamelijk op je productie van liberty bells (waaruit ik opmaak dat of je nou snel of langzaam bent met rebel sentiment kweken, de groei van het koninklijke leger ongeveer gelijk zal zijn, maar ik weet niet of die theorie klopt) én op je wapenvoorraden. Het schijnt dan ook een goed idee te zijn om geweren en paarden niet in je steden, maar in wagon trains te bewaren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:57 schreef NoCigar het volgende:
Wanneer is het verstanding om met het zaaien van onrust te beginnen? Ik ben bang dat ik iets te laat begonnen ben om te voorkomen dat de koning zich bewapende. Is er een richtlijn voor te geven?
Precies. Zoals ik al zei, jJe sleept hem naar waar je hem hebben wil en that's it. Er staat dan een slotje bij en dat is goed, dat betekent dat de kolonist op die plaats gelockt is. Je moet dus niet op dat slotje klikken.quote:Overigens Cubewoods, dat locken van farmers doe ik ook nooit en bij mij gaat alles goed, dus ik denk dat het daar aan ligt, althans dat is het enige afwijkende dat ik zie.
Ja, er is zeker starvation, vooral in New Amsterdam. Maar volgens mij komt dat doordat je steden elkaar te veel overlappen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:30 schreef Cubewoods het volgende:
http://rapidshare.com/fil(...)olonizationSave.html
Weet niet of ik het goed geupload heb maar ok =c
Ik ben trouwens pas begonnen met me farmers te locken nadat alles opeens steeds om werd gegooit. Dus dat kan ook niet de reden zijn![]()
Maarja gebeurt in vrijwel al me stadjes, als je een paar turns doet zie je vanzelf wel starvation verschijnen.
De enige manier is ze naar de native's te sturen welke m kunnen opleidenquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:28 schreef MrTorture het volgende:
Geweldig spel
maar ik krijg geen cottonplanterskan ze niet kopen en niet opleiden
En mijn grootste steden draaien op cotton, maar hebben dus meer aanvoer nodig
Ik was er al een beetje bang voorquote:Op maandag 27 oktober 2008 08:02 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
De enige manier is ze naar de native's te sturen welke m kunnen opleiden
Goede historische simulatie, dat wilde je toch?quote:Op donderdag 13 november 2008 17:36 schreef Frollo het volgende:
Maar zodra de eerste Man-O-War aan de einder verscheen kropen ze pijlsnel in hun tipi's -met MIJN paarden en MIJN geweren- om er de rest van het spel bibberend te blijven zitten...
Mm...quote:Op donderdag 13 november 2008 18:42 schreef Monidique het volgende:
Alleen jammer dat pioneers nu geld nodig hebben. Daar gaat je autarkie.
Ik wou -net als in The Last of the Mohicans- de wilden voor, of in elk geval náást me laten vechten. Maar niets van dit alles.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Goede historische simulatie, dat wilde je toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |