abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:51:26 #1
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59304227
Zojuist word ik er door user Gellius op gewezen dat Take-Two Interactive bezig is om het veertien jaar oude Sid Meier's Colonization te herschrijven voor de Civilization IV-engine!

Op zich leuk nieuws, want hoewel het originele Col voor diehards nog prima te spelen is, zullen nieuwkomers wellicht afknappen op de prehistorische graphics en interface.

Aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje makkelijk scoren: de formule bestaat al, de engine bestaat al, en het enige wat Take 2 doet is die twee combineren. Als ik het persbericht zo zie gaat er nauwelijks iets veranderen aan de gameplay.

Maar goed, ik hou het vol interesse in de gaten!

Lees het persbericht hier:
http://ir.take2games.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=315205

Voor wie niet kan wachten is er natuurlijk altijd nog FreeCol.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:07:41 #2
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_59304703
Aaaaahahahahaha eeeeeindelijk!!!!!

Weet je hoeveel irritante mailtjes ik al naar Firaxis heb gestuurd met smeekbedes om Colonization te remaken en Civ naar de DS te brengen!!!

Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_59304838
woohoo! Dat werd tijd
Alhoewel ik de originele Colonization af en toe nog wel speel, zijn de graphics idd niet meer erg up to date
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59305017
Ik vond Colonization vooral zo geweldig omdat het leek op het bordspel Koopvaart, wat bij ons thuis wel gespeeld werd . Daarnaast was het het eerste spel dat ik bezat op een cd-rom, geloof ik.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:21:16 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59305065
Ik vond Colonization eigenlijk minder leuk dan Civ, ik ben benieuwd... Wel leuk dat je standaard met Nederland kon spelen.
[KNE]-Mod
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:23:26 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59305139
Ik heb 'm ook op cd-rom, maar die heb ik pas een paar jaar geleden gekocht.

Destijds in 1994 had ik hem (illegaal, oooh!) op diskette. Paste makkelijk.
pi_59305165
Colonization had een aantal zaken voor op de oude versie van Civ: een flexibele economie, een groeiende of dalende steun onder de bevolking en indianenstammen die politiek te beïnvloeden en te bekeren waren. Ik vond dat ijzersterke punten.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:26:34 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59305236
En Civ had dan weer een hoop leuke elementen die Col niet had.

Wacht eens... misschien waren het gewoon twee verschillende spellen!
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:32:26 #9
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59305428
Met die indianen deed ik nooit veel trouwens. Als ze dingen wilden geven, prima. Als ze eten wilden, ook prima, als ik het kon missen. Maar verder liet ik ze met rust. Handelen was veel te omslachtig, met die karretjes die maar 1 vakje per beurt konden.
Ja ok, als ik die ene knakker in het congres had waarmee alle missionaries automatisch expert worden, dan wilde ik nog wel eens een petty criminal als missionaris naar de indianen sturen. Dat was wel handig. Stond er regelmatig zo'n roodhuid op de stoep die wel op mijn tabaksplantages wilde werken.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:38:18 #10
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_59305620
Conquest of the new world FTW!
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:22:51 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:21:48 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59308749
duidelijk op Civ IV gebaseerd ja, ziet er tof uit!
[KNE]-Mod
pi_59309051
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef Frollo het volgende:
Met die indianen deed ik nooit veel trouwens. Als ze dingen wilden geven, prima. Als ze eten wilden, ook prima, als ik het kon missen. Maar verder liet ik ze met rust. Handelen was veel te omslachtig, met die karretjes die maar 1 vakje per beurt konden.
Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor.
  woensdag 11 juni 2008 @ 17:23:01 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59310417
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor.
Dan speelde je zeker niet als de Spanish.
pi_59342992
ey ik ben civ fan en heb net deze gekocht:
http://www.gamefaqs.com/console/ps3/home/941683.html

heb net een paar uur gespeeld best relaxt , een game gaat wel 10x sneller dan normale civ games op pc

wel tof dat het dus ook online kan, nog niet gedaan, ben benieuwd
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:38:30 #16
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_59345351
Tof!, ik heb mij altijd afgevraagd waar een remake/sequel bleef, vond hem inderdtijd leuker dan civ.
pi_59356407
Ik heb Colonization wel eens geprobeerd vroeger, maar vond Civ toch altijd leuker. Misschien dat deze versie me enthousiast kan maken.
And there was much rejoicing.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:42:37 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59360198
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan speelde je zeker niet als de Spanish.
Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:19:07 #20
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59360320
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten.
Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me.

Hè, aan de ene kant heb ik altijd keiveel zin om Col te gaan doen als ik er weer eens over lees of zo, aan de andere kant weet ik dat ik het steevast na een paar uur saai ga vinden en de pot nooit afmaak.
pi_59360364
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:19 schreef Frollo het volgende:
Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me.
Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben...
quote:
Hè, aan de ene kant heb ik altijd keiveel zin om Col te gaan doen als ik er weer eens over lees of zo, aan de andere kant weet ik dat ik het steevast na een paar uur saai ga vinden en de pot nooit afmaak.
Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:37:59 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59360701
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:20 schreef Monidique het volgende:

Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben...
Oh ja, natuurlijk.
quote:
Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen.
Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best.
pi_59409628


Naast Civ een van mijn alltime favourites
  zondag 15 juni 2008 @ 18:08:05 #24
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_59409859
Is er al iets van een releasedate bekend?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 juni 2008 @ 07:16:00 #25
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59423552
Fall 2008.
  maandag 16 juni 2008 @ 09:00:34 #26
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59424732
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:37 schreef Frollo het volgende:

Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best.
Dit weekend nog eens freecol gespeeld, en dit is inderdaad precies het probleem. Er is, als je de economie op poten hebt, eenvoudig te weinig te doen, behalve indianenstammen aflopen voor buit en wachten op groen licht voor de revolutie. Laten we hopen dat ze in de nieuwe versie ook wat middellangetermijndoelen hebben ingebouwd.
  maandag 16 juni 2008 @ 09:45:14 #28
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_59424869
quote:
Op maandag 16 juni 2008 07:16 schreef Frollo het volgende:
Fall 2008.
Lekker ruim begrip...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 juni 2008 @ 10:46:29 #29
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59426435
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:46 schreef Frollo het volgende:
Nog meer leesvoer!


Q&A: Meier on revolutionizing Colonization
Alleen maar aandacht voor de verbeterde graphics. .
pi_59480745
Ik vraag me af of het nog in de schaduw van Civbts kan staan.
anonieme razernist
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:08:10 #32
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59481659
Colonization was ongelovelijk vet!! Daar heb ik echt uren mee zitten klooien!

Ben benieuwd of dit me net zo zal weten te boeien!!
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:15:38 #33
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59481822
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 09:25 schreef NoCigar het volgende:
Ik vraag me af of het nog in de schaduw van Civbts kan staan.
Onmogelijk, maar dat hoeft ook niet.
pi_59496500
Colonization heb ik ook gespeeld. Eén havenstad bouwen en de rest van de steden landinwaarts was mijn credo.. Civ 4 vind ik alleen niks en dit lijkt me er teveel op. Teveel customizable options die het spel al snel of te makkelijk of juist veel te moeilijk maken.

Een remake van Alpha Centauri zou ik veel meer verwelkomen
pi_59498028
Alpha Centauri, dat vond ik nu een interessante case study. Het spel had allerlei elementen waarvan ik als fervent Civ-speler gedroomd had (customizable units!) en toch... het leefde niet. Vond ik. Het wilde maar nooit spànnend worden. Er was nauwelijks een motivatie om door te spelen anders dan de hersens van Miriam Godwinson in te willen slaan.
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:50:07 #36
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59509437
Ik vond AC geniaal! Misschien wel de beste telg uit de familie. Misschien wel juist omdat het in de toekomst is en deze nog alle kanten op kan gaan en alles nog mogelijk is. Dit in tegenstelling tot het naspelen van een geschiedenis die nooit heeft plaats gevonden.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:57:29 #37
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59510866
SMAC! Het had z'n voors en z'n tegens.

De persoonlijkheden van de leiders waren goed uitgewerkt, het customizen van units had van mij niet gehoeven maar nu het er eenmaal inzat vond ik het toch wel leuk, de social engineering was schitterend gevonden, de blind research ook. Allemaal puike gameplay-elementen die op dat moment nog niet in Civ zaten (en sommige nog steeds niet). En inderdaad, wat pfaf zegt, het idee dat je aan een toekomst aan het werken bent was heel spannend.

Maar! Het terrein! Alles was bruin, roodbruin of groenbruin. En de hoogte van een tile (belangrijk voor ik meen de energieopbrengst ervan) was onmogelijk zomaar af te lezen. Ik heb er gewoon nooit aan kunnen wennen. Ik zat continue te Ctrl+klikken op vakjes om te bepalen waar mijn formers het beste naartoe konden gaan.

Ook aan de terminologie kon ik maar moeilijk wennen. Het was allemaal zo ver van m'n bed. Waarom zou ik een Command Center bouwen? O ja, omdat het een Barracks is. Defense Perimeter? Oooh, je bedoelt City Walls! Gene Splicing, Singularity Inductor, Monopole Magnets, Echelon Mirror? Euh?

Toch slaat de balans absoluut positief uit. Het sfeertje was heerlijk futuristisch en tot in de kleinste details doorgevoerd. En als je echt goed probeert te roleplayen geeft het een geweldige ervaring. Ik kan me een pot herinneren waarin ik als Yang de hele Planet overspoelde met mijn gebrainwashte, zich snel voortplantende, onder politiedruk sidderende volk.

Hmm, vanavond maar weer 's opstarten?
pi_59513382
Het is inderdaad lastig dat zo'n invloedrijk onderdeel als tile-hoogte zo slecht zichtbaar is. Jammer.

Ik vind Alpha Centauri geweldig en het heeft bepaalde dingen die pas veeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat in Civilization zijn gestopt, met name diplomatie, en ik vind het maken van units ook helemaal tof, maar dat is toch meer AC dan Civ.

Wat, volgens mij, het grootste negatieve punt is van AC, twee negatieve punten, is dat het ten eerste futuristisch is. Dat is weliswaar leuk, spannend, maar tegelijkertijd, sja, we hebben niets met wat nog niet is geweest. Je de geschiedenis niet herhalen, maar dan zoals jij wilt. Het tweede "negatieve" punt is dat het allemaal erg vrij was, uhm, zeebases, je kunt overal steden maken en je doet maar wat... Af en toe leek AC meer op spel als C&C.
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:40:13 #39
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59513616
Ja, over dat units maken. Je ontwerpt toch gewoon één unit met het sterkste kanon van dat moment en één unit met het sterkste pantser van dat moment, die produceer je en masse en laat ze samen optrekken? Ik kan me niet voorstellen dat een andere aanpak handiger zou zijn, dus het nut van dat hele customizen is me nooit echt duidelijk geworden.
pi_59513693
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:40 schreef Frollo het volgende:
Ja, over dat units maken. Je ontwerpt toch gewoon één unit met het sterkste kanon van dat moment en één unit met het sterkste pantser van dat moment, die produceer je en masse en laat ze samen optrekken? Ik kan me niet voorstellen dat een andere aanpak handiger zou zijn, dus het nut van dat hele customizen is me nooit echt duidelijk geworden.
Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard...

Maar het punt is dat beter=duurder. Je kunt dus gerust veel pantser en sterke wapens gebruiken, maar zo'n unit maken kost 20 in plaats van 3 beurten... Daarnaast zijn er behalve de noodzakelijke chemische wapens nog meer aanpassingen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:49:21 #41
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59513876
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard...
quote:
Maar het punt is dat beter=duurder. Je kunt dus gerust veel pantser en sterke wapens gebruiken, maar zo'n unit maken kost 20 in plaats van 3 beurten...
Ik bedoelde dus óf stevige bepantsering óf sterke wapens. Ik maak units met het duurste kanon maar met een panster van bordkarton, én units met een proppenschieter maar het beste pantser, die de aanvallende units moeten beschermen. Beide soorten units hebben slechts één sterk onderdeel en zijn dus geen van beide overdreven duur.

Iedere andere aanpak is gedoemd te mislukken volgens mij, want met net-niet-sterk-genoege wapens bereik je niks en met net-te-zwakke bepantsering ook niet.
pi_59513943
Tilehoogte in een bepaald gebied is heel snel te scannen met de numerieke toetsen. Dat is voor mij een automatisme geworden. Maar goed, daarom een remake. Wat de tech tree betreft, die heb ik eigenlijk ook nooit onder de knie gekregen. Ik moet na bijna 10 jaar nog steeds in de databanks kijken welke tech bij welk project/facility/unit hoort. Grote voordeel van AC is dat het terrein lang niet zo statisch is als in Civ. Niets voelt zo goed als met een planet buster (nuke) niet alleen een basis helemaal te vernietigen, maar ook het gebied eromheen te veranderen in een nieuw zoetwatermeer en onfortuinlijke naburige bases te zien verzwolgen worden.

De reden waarom ik Civ 3 en 4 onspeelbaar vind, naast de teveel aan custom options, is dat het sinds deel 3 niet meer mogelijk is om vijandelijke eenheden te blokkeren met eigen eenheden. Je krijgt er gewoon te rare, onrealistische situaties mee. Strategisch gelegen terrein heeft totaal geen waarde meer, want ze lopen er gewoon langsheen. Ook als ze zonder oorlogsverklaring de grens overlopen en je ze moet aanvallen omdat je anders je stad kwijt bent, dan ben jij in de ogen van de wereld de aggressor
pi_59514028
Rare kritiek. Ten eerste custom opties zijn dat, opties. Ten tweede, AC had al veul ende veul eerder dat units van andere landen bij elkaar op een tile konden staan.
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:58:23 #44
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59514177
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:51 schreef beeer het volgende:
De reden waarom ik Civ 3 en 4 onspeelbaar vind, naast de teveel aan custom options, is dat het sinds deel 3 niet meer mogelijk is om vijandelijke eenheden te blokkeren met eigen eenheden. Je krijgt er gewoon te rare, onrealistische situaties mee. Strategisch gelegen terrein heeft totaal geen waarde meer, want ze lopen er gewoon langsheen.
Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer.
quote:
Ook als ze zonder oorlogsverklaring de grens overlopen en je ze moet aanvallen omdat je anders je stad kwijt bent, dan ben jij in de ogen van de wereld de aggressor
In Civ IV is dat veranderd.
Een rivaal kan niet zomaar in jouw gebied komen zonder Right of Passage agreement (RoP). Wil hij toch over je erf heen, dan MOET hij de oorlog verklaren. En hebben jullie wel een RoP en besluit hij ineens oorlog te willen voeren, dan vervalt de RoP vanzelfsprekend en worden al zijn units automatisch tot buiten jouw grenzen verplaatst.
Kortom: het is gameplaytechnisch onmogelijk dat partijen aan het begin van een oorlog reeds units op elkaars grondgebied hebben.
pi_59514262
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Frollo het volgende:
Kortom: het is gameplaytechnisch onmogelijk dat partijen aan het begin van een oorlog reeds units op elkaars grondgebied hebben.
Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden, .
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:04:00 #46
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59514360
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden, .
Dat is wel gaar idd. Dan kun je theaters en bibliotheken bouwen wat je wilt, een transport met 6 tiles speed is toch in één beurt bij je.
pi_59514589
Toch heeft grensverdediging (als in het strategisch positioneren van eenheden langs de grens met als doel de eerste aanvalsgolf tegen te houden dan wel te vertragen) totaal geen zin omdat ze er gewoon langsheen hobbelen.
pi_59514704
Forten hebben trouwens twee positieve punten: je kunt er goed resources mee verdedigen en ze zijn te gebruiken als kanaal.
pi_59514824
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer.
[..]
Er is een mod die forten weer zoc geeft, lees ik net.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:03:44 #50
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59521525
Ja, een mod.

Ik heb in het verleden natuurlijk ook mijn portie Doom-levels gemaakt, en ik mag graag hier of daar een TC'tje downloaden om uit te checken. Maar mods horen niet nodig te zijn om gewoon een interessante spelervaring te hebben.

Sim City 4 zelfde verhaal. Daar schijn je tegenwoordig 4 GB aan mods voor te moeten installeren voordat het leuk wordt.
pi_59521566
Colonization! Vroeger helemaal grijsgespeeld en zelfs nu start ik het nog af en toe op!
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:15:38 #52
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59521788
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:05 schreef VoreG het volgende:
Colonization! Vroeger helemaal grijsgespeeld en zelfs nu start ik het nog af en toe op!
En speel je dan ook een pot helemaal uit?
pi_59521927
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

En speel je dan ook een pot helemaal uit?
Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:23:07 #54
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59521990
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:20 schreef VoreG het volgende:

[..]

Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg.
Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:25:06 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59522034
Nice. Zoveel leuker dan Civ dit Colonization. Kan niet wachten.

Ruzie met Europa is juist leuk, die hele bende in elkaar beuken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:44:23 #56
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59525821
Dank je.
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:12:21 #58
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:21:23 #59
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_59526370
Tvp enzo.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:31:49 #60
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_59526718
tvp
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_59527163
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:03 schreef Frollo het volgende:
Ja, een mod.

Ik heb in het verleden natuurlijk ook mijn portie Doom-levels gemaakt, en ik mag graag hier of daar een TC'tje downloaden om uit te checken. Maar mods horen niet nodig te zijn om gewoon een interessante spelervaring te hebben.

Sim City 4 zelfde verhaal. Daar schijn je tegenwoordig 4 GB aan mods voor te moeten installeren voordat het leuk wordt.
Snob!
pi_59527263
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:44 schreef pfaf het volgende:
popo! Goede spelen trekken toffe users blijkt wel weer in dit topic.
Doe het graag
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:27:16 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59528480
What's up pfof?

Zelfs dat beginmuziekje zit nog in m'n hoofd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:39:23 #64
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59553918
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Weer eens tijd voor een Civ4 GOT'M'...
Of een PBEM!
pi_59559173
Vandaag even een demo van Civ revolutions gespeeld: een soort Civ-lite voor consoles begrijp ik. Ach, het is best leuk gedaan, hoewel de adviseurs en de stemmen mega-irritant zijn met allemaal een vet Amerikaans accent als ze een verzonnen of een dode taal spreken.
Ik miste behalve muis en tobo vooral wat diepgang, maar het was maar een beperkte demo.
anonieme razernist
pi_59559391
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:23 schreef Frollo het volgende:
Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door.
Kijk hier onderscheiden de mannen zich dan van de lafhartigen. Ik speel het na al die jaren zo even uit op het moeilijkste niveau.



Hmm de franse en engelsche kolonien waren alleen wel eerder onafhankelijk dan ik, maar zij hoefden geen onafhankelijkheidsoorlog te voeren

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2008 20:36:59 ]
  zaterdag 21 juni 2008 @ 10:28:37 #67
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59572655
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.

Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
pi_59573095
Ik bouwde alleen zilverkolonies ( geen stèden, Frollo! Tsk!) in het binnenland. En dan automatische handelsroutes.
pi_59575142
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.

Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch ging
pi_59576480
Lekkere bug: als je in Europa x niet kon verhandelen, dan doet x het ook niet met Trade Routes...
  zaterdag 21 juni 2008 @ 17:15:35 #71
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59580736
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:06 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch ging
Toch pas nadat je een bepaald iemand in je Congress had?
pi_59581017
zitten we strax weer om 7 uur 's ochtends achter het pc'tje, addicted as hell
pi_59597467
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.

Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen, en het is bijna onmogelijk om elke stad afzonderlijk te gaan verdedigen. Binnenlandse steden zijn veilig. Vandaar ook veel wegen bouwen en voor de wagon trains kun je trade routes instellen zodat het automatisch gaat.
  zondag 22 juni 2008 @ 09:18:28 #74
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59597487
De Graphics vond ik altijd zo kut, dan vond ik Civ 1 nog lekkerder.
[KNE]-Mod
pi_59603297
quote:
Op zondag 22 juni 2008 09:15 schreef beeer het volgende:

[..]

Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen,
Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen.
pi_59630920
edit/
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_59630925
Colonization *zucht*
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_59637144
tvp
  woensdag 25 juni 2008 @ 00:24:52 #79
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_59666148
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:23 schreef Frollo het volgende:
Ik heb 'm ook op cd-rom, maar die heb ik pas een paar jaar geleden gekocht.

Destijds in 1994 had ik hem (illegaal, oooh!) op diskette. Paste makkelijk.
Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond! Toch een flink deel van de HD vol met een spel... maar het was het zeker waard.
  woensdag 25 juni 2008 @ 07:29:01 #80
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59667798
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:24 schreef boofer het volgende:

[..]

Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond!
Mm, ja, misschien was het inderdaad wel groter dan één diskette en is de herinnering met me aan de haal gegaan.
pi_59668753
Even in de gaten houden dit topic.
pi_59672840
Colonization was minstens vijf megabyte.
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:13:07 #83
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59672955
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:07 schreef Monidique het volgende:
Colonization was minstens vijf megabyte.
Met arj zeker terug te brengen tot 4,5.
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:19:19 #84
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59673083
Jammer dat het niet écht colonization is, maar gewoon een civ alleen dan met kolonisatie gebouwtjes/units
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:20:17 #85
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59673110
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen.
Inderdaad, probeerde ik ook, op elk tegeltje een poppetje neerzetten! Konden ze er gewoon op landen
pi_59674836
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Met arj zeker terug te brengen tot 4,5.
ARJ! .
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:18:41 #87
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59676200
ARJ!
LHA!
PKUNZIP!
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:20:40 #88
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59676259
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef RickoKun het volgende:
Jammer dat het niet écht colonization is, maar gewoon een civ alleen dan met kolonisatie gebouwtjes/units
Het is wel écht Colonization, maar dan met de graphics van Civ.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:20:55 #89
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59946469
Interessant. Volgens deze preview zal de nieuwe Col de heikele slavernijkwestie nu eens niet proberen te omzeilen:
quote:
Right after you hit the big bell-shaped button that causes your colony to revolt, you'll have some big decisions to make. A series of either/or questions pop up immediately after you declare independence, the collective results of which will comprise your nation's constitution. Will you support slavery? Enforce the separation of church and state? Model yourself after your monarchist rulers, or opt for a representative democracy? Each of these elements will bestow certain global properties on your colony. If your state is against slavery, for instance, you'll enjoy a bonus to the population of each of your settlements.
Het is me alleen niet duidelijk hoe serieus ik deze info moet nemen.
pi_59978237
Keuzes! Politiek!

.
pi_60073452
WTF?! Dat ik dit topic nu pas zie. Heb dit spel echt vaak gespeeld vroeger
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:33:59 #92
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60323418
Nieuwe screens!
Het is een beetje onzinnig om de screens van Gamespot hier neer te plempen, maar één screenshot wil ik jullie niet onthouden, namelijk van de city colony interface:



Wat losse gedachten:
  • Ziet er interessant uit. Een beetje druk, maar goed, daar zijn we niet bang voor, toch?
  • Zo te zien blijft de city radius 9x9, en niet het fat cross zoals bij Civ.
  • Wanneer een tile veel resources heeft wordt het een beetje onoverzichtelijk. Hoeveel voedsel wordt daar nou verbouwd op die tile ten zuiden van de stad?
  • Ook van de tiles die niet bewerkt worden kun je zien hoeveel resources ze opleveren, heel fijn.
  • Wat produceert die tile ten oosten van de stad nou? Is dat suikerriet?
  • Wat zijn die slotjes bij sommige mannetjes?
  • Produceert de stad nou +9 of +12 cloth? Bij het mannetje links midden staat +9 maar in de balk onderaan staat +12.
  • Wat zou die rode balk zijn?

    Spannend, spannend!
  • pi_60323475
    Dat spel is toch allang uit?
      donderdag 24 juli 2008 @ 16:40:37 #94
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60323553
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:36 schreef Mindstate het volgende:
    Dat spel is toch allang uit?
    Lees de OP eens, zou ik zeggen.
    pi_60323630
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:33 schreef Frollo het volgende:
    Wat losse gedachten:
  • Ziet er interessant uit. Een beetje druk, maar goed, daar zijn we niet bang voor, toch?
  • Nee.
    quote:
  • Zo te zien blijft de city radius 9x9, en niet het fat cross zoals bij Civ.
  • Gelijk het origineel.
    quote:
  • Wanneer een tile veel resources heeft wordt het een beetje onoverzichtelijk. Hoeveel voedsel wordt daar nou verbouwd op die tile ten zuiden van de stad?
  • In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!)
    quote:
  • Ook van de tiles die niet bewerkt worden kun je zien hoeveel resources ze opleveren, heel fijn.
  • Ja.
    quote:
  • Wat produceert die tile ten oosten van de stad nou? Is dat suikerriet?
  • Wie weet.
    quote:
  • Wat zijn die slotjes bij sommige mannetjes?
  • Niet door de AI verstelbare posities?
    quote:
  • Produceert de stad nou +9 of +12 cloth? Bij het mannetje links midden staat +9 maar in de balk onderaan staat +12.
  • 12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.)
    quote:
  • Wat zou die rode balk zijn?
  • 85%. Great Persons? Continental raad?
    pi_60323755
    Ik wil steeds mouseover doen op die screen .
      donderdag 24 juli 2008 @ 16:53:41 #97
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60323837
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:49 schreef Gellius het volgende:
    Ik wil steeds mouseover doen op die screen .
    Ik ook.
      donderdag 24 juli 2008 @ 17:02:14 #98
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60324020
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:43 schreef Monidique het volgende:

    In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!)
    Oh, kon dat? In Freecol kun je instellen boven de hoeveel hij een getalletje moet weergeven, dat weet ik wel.
    quote:
    Niet door de AI verstelbare posities?
    De AI moet sowieso met z'n poten van mijn kolonies blijven.
    quote:
    12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.)
    Oh ja, Adam Smith was dat toch, die 1.5x factory production gaf?
    quote:
    85%. Great Persons? Continental raad?
    Heel goed mogelijk. Maar dan kunnen ze het volgens mij beter bovenaan, naast de bell production zetten.
    pi_60325074
    Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg.
      donderdag 24 juli 2008 @ 18:34:50 #100
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60325523
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 18:07 schreef Gellius het volgende:
    Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg.
    Klopt. Het zijn vaak de 'mooie' beelden en om de een of andere reden denkt men dat we dat liever zien dan gameplaybeelden.
    Ik heb thuis gamesdoosjes waar alleen maar screens uit cutscenes op staan en die dus geen enkele indruk geven van het spel zelf.
      † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 20:21:01 #101
    88815 The_Emotion
    98.3
    pi_60327182
    Tof! het werd eens tijd dat Colonization ook eens vernieuwd wordt!
    "Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
    - Ian Malcolm
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')