Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef Frollo het volgende:
Met die indianen deed ik nooit veel trouwens. Als ze dingen wilden geven, prima. Als ze eten wilden, ook prima, als ik het kon missen. Maar verder liet ik ze met rust. Handelen was veel te omslachtig, met die karretjes die maar 1 vakje per beurt konden.
Dan speelde je zeker niet als de Spanish.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor.
Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan speelde je zeker niet als de Spanish.
Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten.
Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:19 schreef Frollo het volgende:
Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me.
Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen.quote:Hè, aan de ene kant heb ik altijd keiveel zin om Col te gaan doen als ik er weer eens over lees of zo, aan de andere kant weet ik dat ik het steevast na een paar uur saai ga vinden en de pot nooit afmaak.
Oh ja, natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:20 schreef Monidique het volgende:
Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben...
Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best.quote:Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen.
Dit weekend nog eens freecol gespeeld, en dit is inderdaad precies het probleem. Er is, als je de economie op poten hebt, eenvoudig te weinig te doen, behalve indianenstammen aflopen voor buit en wachten op groen licht voor de revolutie. Laten we hopen dat ze in de nieuwe versie ook wat middellangetermijndoelen hebben ingebouwd.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:37 schreef Frollo het volgende:
Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best.
Lekker ruim begrip...quote:
Alleen maar aandacht voor de verbeterde graphics.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:46 schreef Frollo het volgende:
Nog meer leesvoer!
Q&A: Meier on revolutionizing Colonization
Onmogelijk, maar dat hoeft ook niet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:25 schreef NoCigar het volgende:
Ik vraag me af of het nog in de schaduw van Civbts kan staan.
Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard...quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:40 schreef Frollo het volgende:
Ja, over dat units maken. Je ontwerpt toch gewoon één unit met het sterkste kanon van dat moment en één unit met het sterkste pantser van dat moment, die produceer je en masse en laat ze samen optrekken? Ik kan me niet voorstellen dat een andere aanpak handiger zou zijn, dus het nut van dat hele customizen is me nooit echt duidelijk geworden.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard...
Ik bedoelde dus óf stevige bepantsering óf sterke wapens. Ik maak units met het duurste kanon maar met een panster van bordkarton, én units met een proppenschieter maar het beste pantser, die de aanvallende units moeten beschermen. Beide soorten units hebben slechts één sterk onderdeel en zijn dus geen van beide overdreven duur.quote:Maar het punt is dat beter=duurder. Je kunt dus gerust veel pantser en sterke wapens gebruiken, maar zo'n unit maken kost 20 in plaats van 3 beurten...
Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:51 schreef beeer het volgende:
De reden waarom ik Civ 3 en 4 onspeelbaar vind, naast de teveel aan custom options, is dat het sinds deel 3 niet meer mogelijk is om vijandelijke eenheden te blokkeren met eigen eenheden. Je krijgt er gewoon te rare, onrealistische situaties mee. Strategisch gelegen terrein heeft totaal geen waarde meer, want ze lopen er gewoon langsheen.
In Civ IV is dat veranderd.quote:Ook als ze zonder oorlogsverklaring de grens overlopen en je ze moet aanvallen omdat je anders je stad kwijt bent, dan ben jij in de ogen van de wereld de aggressor
Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden,quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Frollo het volgende:
Kortom: het is gameplaytechnisch onmogelijk dat partijen aan het begin van een oorlog reeds units op elkaars grondgebied hebben.
Dat is wel gaar idd. Dan kun je theaters en bibliotheken bouwen wat je wilt, een transport met 6 tiles speed is toch in één beurt bij je.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden,.
Er is een mod die forten weer zoc geeft, lees ik net.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer.
[..]
En speel je dan ook een pot helemaal uit?quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:05 schreef VoreG het volgende:
Colonization! Vroeger helemaal grijsgespeeld en zelfs nu start ik het nog af en toe op!
Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
En speel je dan ook een pot helemaal uit?
Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:20 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg.
Weer eens tijd voor een Civ4 GOT'M'...quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:03 schreef Monidique het volgende:
Dank je.
Snob!quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:03 schreef Frollo het volgende:
Ja, een mod.
Ik heb in het verleden natuurlijk ook mijn portie Doom-levels gemaakt, en ik mag graag hier of daar een TC'tje downloaden om uit te checken. Maar mods horen niet nodig te zijn om gewoon een interessante spelervaring te hebben.
Sim City 4 zelfde verhaal. Daar schijn je tegenwoordig 4 GB aan mods voor te moeten installeren voordat het leuk wordt.
Doe het graagquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:44 schreef pfaf het volgende:
popo!Goede spelen trekken toffe users blijkt wel weer in dit topic.
Of een PBEM!quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Weer eens tijd voor een Civ4 GOT'M'...
Kijk hier onderscheiden de mannen zich dan van de lafhartigen. Ik speel het na al die jaren zo even uit op het moeilijkste niveau.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:23 schreef Frollo het volgende:
Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door.
Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch gingquote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.
Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
Toch pas nadat je een bepaald iemand in je Congress had?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch ging
Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen, en het is bijna onmogelijk om elke stad afzonderlijk te gaan verdedigen. Binnenlandse steden zijn veilig. Vandaar ook veel wegen bouwen en voor de wagon trains kun je trade routes instellen zodat het automatisch gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.
Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen.quote:Op zondag 22 juni 2008 09:15 schreef beeer het volgende:
[..]
Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen,
Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond! Toch een flink deel van de HD vol met een spel... maar het was het zeker waard.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:23 schreef Frollo het volgende:
Ik heb 'm ook op cd-rom, maar die heb ik pas een paar jaar geleden gekocht.
Destijds in 1994 had ik hem (illegaal, oooh!) op diskette. Paste makkelijk.
Mm, ja, misschien was het inderdaad wel groter dan één diskette en is de herinnering met me aan de haal gegaan.quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:24 schreef boofer het volgende:
[..]
Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond!
Met arj zeker terug te brengen tot 4,5.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:07 schreef Monidique het volgende:
Colonization was minstens vijf megabyte.
quote:Op zondag 22 juni 2008 14:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen.
ARJ!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Met arj zeker terug te brengen tot 4,5.
Het is wel écht Colonization, maar dan met de graphics van Civ.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef RickoKun het volgende:
Jammer dat het niet écht colonization is, maar gewoon een civ alleen dan met kolonisatie gebouwtjes/units
Het is me alleen niet duidelijk hoe serieus ik deze info moet nemen.quote:Right after you hit the big bell-shaped button that causes your colony to revolt, you'll have some big decisions to make. A series of either/or questions pop up immediately after you declare independence, the collective results of which will comprise your nation's constitution. Will you support slavery? Enforce the separation of church and state? Model yourself after your monarchist rulers, or opt for a representative democracy? Each of these elements will bestow certain global properties on your colony. If your state is against slavery, for instance, you'll enjoy a bonus to the population of each of your settlements.
Lees de OP eens, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:36 schreef Mindstate het volgende:
Dat spel is toch allang uit?
Nee.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:33 schreef Frollo het volgende:
Wat losse gedachten:Ziet er interessant uit. Een beetje druk, maar goed, daar zijn we niet bang voor, toch?
Gelijk het origineel.quote:Zo te zien blijft de city radius 9x9, en niet het fat cross zoals bij Civ.
In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!)quote:Wanneer een tile veel resources heeft wordt het een beetje onoverzichtelijk. Hoeveel voedsel wordt daar nou verbouwd op die tile ten zuiden van de stad?
Ja.quote:Ook van de tiles die niet bewerkt worden kun je zien hoeveel resources ze opleveren, heel fijn.
Wie weet.quote:Wat produceert die tile ten oosten van de stad nou? Is dat suikerriet?
Niet door de AI verstelbare posities?quote:Wat zijn die slotjes bij sommige mannetjes?
12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.)quote:Produceert de stad nou +9 of +12 cloth? Bij het mannetje links midden staat +9 maar in de balk onderaan staat +12.
85%. Great Persons? Continental raad?quote:Wat zou die rode balk zijn?
Ik ook.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:49 schreef Gellius het volgende:
Ik wil steeds mouseover doen op die screen.
Oh, kon dat? In Freecol kun je instellen boven de hoeveel hij een getalletje moet weergeven, dat weet ik wel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:43 schreef Monidique het volgende:
In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!)
De AI moet sowieso met z'n poten van mijn kolonies blijven.quote:Niet door de AI verstelbare posities?
Oh ja, Adam Smith was dat toch, die 1.5x factory production gaf?quote:12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.)
Heel goed mogelijk. Maar dan kunnen ze het volgens mij beter bovenaan, naast de bell production zetten.quote:85%. Great Persons? Continental raad?
Klopt. Het zijn vaak de 'mooie' beelden en om de een of andere reden denkt men dat we dat liever zien dan gameplaybeelden.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:07 schreef Gellius het volgende:
Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |