abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59521566
Colonization! Vroeger helemaal grijsgespeeld en zelfs nu start ik het nog af en toe op!
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:15:38 #52
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59521788
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:05 schreef VoreG het volgende:
Colonization! Vroeger helemaal grijsgespeeld en zelfs nu start ik het nog af en toe op!
En speel je dan ook een pot helemaal uit?
pi_59521927
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

En speel je dan ook een pot helemaal uit?
Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:23:07 #54
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59521990
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:20 schreef VoreG het volgende:

[..]

Nee dat niet, ik haak meestal af als ik ruzie met Europa krijg.
Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:25:06 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59522034
Nice. Zoveel leuker dan Civ dit Colonization. Kan niet wachten.

Ruzie met Europa is juist leuk, die hele bende in elkaar beuken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:44:23 #56
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59525821
Dank je.
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:12:21 #58
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:21:23 #59
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_59526370
Tvp enzo.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:31:49 #60
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_59526718
tvp
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_59527163
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:03 schreef Frollo het volgende:
Ja, een mod.

Ik heb in het verleden natuurlijk ook mijn portie Doom-levels gemaakt, en ik mag graag hier of daar een TC'tje downloaden om uit te checken. Maar mods horen niet nodig te zijn om gewoon een interessante spelervaring te hebben.

Sim City 4 zelfde verhaal. Daar schijn je tegenwoordig 4 GB aan mods voor te moeten installeren voordat het leuk wordt.
Snob!
pi_59527263
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:44 schreef pfaf het volgende:
popo! Goede spelen trekken toffe users blijkt wel weer in dit topic.
Doe het graag
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:27:16 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59528480
What's up pfof?

Zelfs dat beginmuziekje zit nog in m'n hoofd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:39:23 #64
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59553918
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Weer eens tijd voor een Civ4 GOT'M'...
Of een PBEM!
pi_59559173
Vandaag even een demo van Civ revolutions gespeeld: een soort Civ-lite voor consoles begrijp ik. Ach, het is best leuk gedaan, hoewel de adviseurs en de stemmen mega-irritant zijn met allemaal een vet Amerikaans accent als ze een verzonnen of een dode taal spreken.
Ik miste behalve muis en tobo vooral wat diepgang, maar het was maar een beperkte demo.
anonieme razernist
pi_59559391
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:23 schreef Frollo het volgende:
Zelfde probleem als bij Gellius en mij dus. Lees het topic maar 'ns door.
Kijk hier onderscheiden de mannen zich dan van de lafhartigen. Ik speel het na al die jaren zo even uit op het moeilijkste niveau.



Hmm de franse en engelsche kolonien waren alleen wel eerder onafhankelijk dan ik, maar zij hoefden geen onafhankelijkheidsoorlog te voeren

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2008 20:36:59 ]
  zaterdag 21 juni 2008 @ 10:28:37 #67
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59572655
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.

Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
pi_59573095
Ik bouwde alleen zilverkolonies ( geen stèden, Frollo! Tsk!) in het binnenland. En dan automatische handelsroutes.
pi_59575142
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.

Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch ging
pi_59576480
Lekkere bug: als je in Europa x niet kon verhandelen, dan doet x het ook niet met Trade Routes...
  zaterdag 21 juni 2008 @ 17:15:35 #71
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59580736
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:06 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je kon handelsroutes opzetten zodat het automagisch ging
Toch pas nadat je een bepaald iemand in je Congress had?
pi_59581017
zitten we strax weer om 7 uur 's ochtends achter het pc'tje, addicted as hell
pi_59597467
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat doe je niet slecht. Steden van 15+.

Überhaupt binnenlandse steden. Dat doe ik echt nooit. Dat gehannes met die trieste karretjes die maar 1 vakje kunnen.
Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen, en het is bijna onmogelijk om elke stad afzonderlijk te gaan verdedigen. Binnenlandse steden zijn veilig. Vandaar ook veel wegen bouwen en voor de wagon trains kun je trade routes instellen zodat het automatisch gaat.
  zondag 22 juni 2008 @ 09:18:28 #74
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59597487
De Graphics vond ik altijd zo kut, dan vond ik Civ 1 nog lekkerder.
[KNE]-Mod
pi_59603297
quote:
Op zondag 22 juni 2008 09:15 schreef beeer het volgende:

[..]

Tja, als jullie nou eens tot na de revolutie gespeeld hadden dan zou je weten dat de continentale legers bij de havensteden landen,
Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen.
pi_59630920
edit/
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_59630925
Colonization *zucht*
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_59637144
tvp
  woensdag 25 juni 2008 @ 00:24:52 #79
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_59666148
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:23 schreef Frollo het volgende:
Ik heb 'm ook op cd-rom, maar die heb ik pas een paar jaar geleden gekocht.

Destijds in 1994 had ik hem (illegaal, oooh!) op diskette. Paste makkelijk.
Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond! Toch een flink deel van de HD vol met een spel... maar het was het zeker waard.
  woensdag 25 juni 2008 @ 07:29:01 #80
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59667798
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:24 schreef boofer het volgende:

[..]

Ik had er wel 6x 1.44mb diskettes voor nodig! Ik kan me nog herinneren dat ik dat echt gigantisch vond!
Mm, ja, misschien was het inderdaad wel groter dan één diskette en is de herinnering met me aan de haal gegaan.
pi_59668753
Even in de gaten houden dit topic.
pi_59672840
Colonization was minstens vijf megabyte.
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:13:07 #83
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59672955
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:07 schreef Monidique het volgende:
Colonization was minstens vijf megabyte.
Met arj zeker terug te brengen tot 4,5.
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:19:19 #84
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59673083
Jammer dat het niet écht colonization is, maar gewoon een civ alleen dan met kolonisatie gebouwtjes/units
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:20:17 #85
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59673110
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Flauw is dat, dat ze jouw soldaten kunnen laten verdwijnen, als er geen plek is om te landen.
Inderdaad, probeerde ik ook, op elk tegeltje een poppetje neerzetten! Konden ze er gewoon op landen
pi_59674836
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Met arj zeker terug te brengen tot 4,5.
ARJ! .
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:18:41 #87
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59676200
ARJ!
LHA!
PKUNZIP!
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:20:40 #88
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59676259
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef RickoKun het volgende:
Jammer dat het niet écht colonization is, maar gewoon een civ alleen dan met kolonisatie gebouwtjes/units
Het is wel écht Colonization, maar dan met de graphics van Civ.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:20:55 #89
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59946469
Interessant. Volgens deze preview zal de nieuwe Col de heikele slavernijkwestie nu eens niet proberen te omzeilen:
quote:
Right after you hit the big bell-shaped button that causes your colony to revolt, you'll have some big decisions to make. A series of either/or questions pop up immediately after you declare independence, the collective results of which will comprise your nation's constitution. Will you support slavery? Enforce the separation of church and state? Model yourself after your monarchist rulers, or opt for a representative democracy? Each of these elements will bestow certain global properties on your colony. If your state is against slavery, for instance, you'll enjoy a bonus to the population of each of your settlements.
Het is me alleen niet duidelijk hoe serieus ik deze info moet nemen.
pi_59978237
Keuzes! Politiek!

.
pi_60073452
WTF?! Dat ik dit topic nu pas zie. Heb dit spel echt vaak gespeeld vroeger
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:33:59 #92
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60323418
Nieuwe screens!
Het is een beetje onzinnig om de screens van Gamespot hier neer te plempen, maar één screenshot wil ik jullie niet onthouden, namelijk van de city colony interface:



Wat losse gedachten:
  • Ziet er interessant uit. Een beetje druk, maar goed, daar zijn we niet bang voor, toch?
  • Zo te zien blijft de city radius 9x9, en niet het fat cross zoals bij Civ.
  • Wanneer een tile veel resources heeft wordt het een beetje onoverzichtelijk. Hoeveel voedsel wordt daar nou verbouwd op die tile ten zuiden van de stad?
  • Ook van de tiles die niet bewerkt worden kun je zien hoeveel resources ze opleveren, heel fijn.
  • Wat produceert die tile ten oosten van de stad nou? Is dat suikerriet?
  • Wat zijn die slotjes bij sommige mannetjes?
  • Produceert de stad nou +9 of +12 cloth? Bij het mannetje links midden staat +9 maar in de balk onderaan staat +12.
  • Wat zou die rode balk zijn?

    Spannend, spannend!
  • pi_60323475
    Dat spel is toch allang uit?
      donderdag 24 juli 2008 @ 16:40:37 #94
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60323553
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:36 schreef Mindstate het volgende:
    Dat spel is toch allang uit?
    Lees de OP eens, zou ik zeggen.
    pi_60323630
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:33 schreef Frollo het volgende:
    Wat losse gedachten:
  • Ziet er interessant uit. Een beetje druk, maar goed, daar zijn we niet bang voor, toch?
  • Nee.
    quote:
  • Zo te zien blijft de city radius 9x9, en niet het fat cross zoals bij Civ.
  • Gelijk het origineel.
    quote:
  • Wanneer een tile veel resources heeft wordt het een beetje onoverzichtelijk. Hoeveel voedsel wordt daar nou verbouwd op die tile ten zuiden van de stad?
  • In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!)
    quote:
  • Ook van de tiles die niet bewerkt worden kun je zien hoeveel resources ze opleveren, heel fijn.
  • Ja.
    quote:
  • Wat produceert die tile ten oosten van de stad nou? Is dat suikerriet?
  • Wie weet.
    quote:
  • Wat zijn die slotjes bij sommige mannetjes?
  • Niet door de AI verstelbare posities?
    quote:
  • Produceert de stad nou +9 of +12 cloth? Bij het mannetje links midden staat +9 maar in de balk onderaan staat +12.
  • 12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.)
    quote:
  • Wat zou die rode balk zijn?
  • 85%. Great Persons? Continental raad?
    pi_60323755
    Ik wil steeds mouseover doen op die screen .
      donderdag 24 juli 2008 @ 16:53:41 #97
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60323837
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:49 schreef Gellius het volgende:
    Ik wil steeds mouseover doen op die screen .
    Ik ook.
      donderdag 24 juli 2008 @ 17:02:14 #98
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60324020
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 16:43 schreef Monidique het volgende:

    In Colonization kan je zo klikken dat er een getal naast de resources komt te staan. Misschien nu ook. (Anders: mod!)
    Oh, kon dat? In Freecol kun je instellen boven de hoeveel hij een getalletje moet weergeven, dat weet ik wel.
    quote:
    Niet door de AI verstelbare posities?
    De AI moet sowieso met z'n poten van mijn kolonies blijven.
    quote:
    12. Maar wie weet? Handel? Modifier gebouw? (Raw workshop dinges.)
    Oh ja, Adam Smith was dat toch, die 1.5x factory production gaf?
    quote:
    85%. Great Persons? Continental raad?
    Heel goed mogelijk. Maar dan kunnen ze het volgens mij beter bovenaan, naast de bell production zetten.
    pi_60325074
    Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg.
      donderdag 24 juli 2008 @ 18:34:50 #100
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_60325523
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 18:07 schreef Gellius het volgende:
    Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg.
    Klopt. Het zijn vaak de 'mooie' beelden en om de een of andere reden denkt men dat we dat liever zien dan gameplaybeelden.
    Ik heb thuis gamesdoosjes waar alleen maar screens uit cutscenes op staan en die dus geen enkele indruk geven van het spel zelf.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')