Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:32 schreef Frollo het volgende:
Met die indianen deed ik nooit veel trouwens. Als ze dingen wilden geven, prima. Als ze eten wilden, ook prima, als ik het kon missen. Maar verder liet ik ze met rust. Handelen was veel te omslachtig, met die karretjes die maar 1 vakje per beurt konden.
Dan speelde je zeker niet als de Spanish.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik had eens maar een paar steden in Argentinië, die zorgden aardig voor zichzelf en elkaar en ondertussen kon ik mooi zilver kopen van de Inca's voor geen geld. Wel handig, hoor.
Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan speelde je zeker niet als de Spanish.
Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dutch, he. English zijn ook wel goed. Lekker veel immigranten.
Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:19 schreef Frollo het volgende:
Als je vooral met de natives handelt hoef je niet per se Dutch te zijn, lijkt me.
Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen.quote:Hè, aan de ene kant heb ik altijd keiveel zin om Col te gaan doen als ik er weer eens over lees of zo, aan de andere kant weet ik dat ik het steevast na een paar uur saai ga vinden en de pot nooit afmaak.
Oh ja, natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:20 schreef Monidique het volgende:
Als je zilver koopt van de indianen is het handig een stabiele thuismarkt te hebben...
Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best.quote:Ik ken het. Tegelijkertijd blijft het altijd uitdagend een heerlijk geoliede economie op te bouwen.
Dit weekend nog eens freecol gespeeld, en dit is inderdaad precies het probleem. Er is, als je de economie op poten hebt, eenvoudig te weinig te doen, behalve indianenstammen aflopen voor buit en wachten op groen licht voor de revolutie. Laten we hopen dat ze in de nieuwe versie ook wat middellangetermijndoelen hebben ingebouwd.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:37 schreef Frollo het volgende:
Lol, meestal stop ik voor die tijd al. Als ik een stuk of vijf, zes steden heb op dermate mooie locaties dat het vrijwel zeker is dat ik een geoliede economie op kan bouwen, vind ik het al best.
Lekker ruim begrip...quote:
Alleen maar aandacht voor de verbeterde graphics.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:46 schreef Frollo het volgende:
Nog meer leesvoer!
Q&A: Meier on revolutionizing Colonization
Onmogelijk, maar dat hoeft ook niet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:25 schreef NoCigar het volgende:
Ik vraag me af of het nog in de schaduw van Civbts kan staan.
Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard...quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:40 schreef Frollo het volgende:
Ja, over dat units maken. Je ontwerpt toch gewoon één unit met het sterkste kanon van dat moment en één unit met het sterkste pantser van dat moment, die produceer je en masse en laat ze samen optrekken? Ik kan me niet voorstellen dat een andere aanpak handiger zou zijn, dus het nut van dat hele customizen is me nooit echt duidelijk geworden.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, sowieso rust je alle units uit met chemische wapens... uiteraard...
Ik bedoelde dus óf stevige bepantsering óf sterke wapens. Ik maak units met het duurste kanon maar met een panster van bordkarton, én units met een proppenschieter maar het beste pantser, die de aanvallende units moeten beschermen. Beide soorten units hebben slechts één sterk onderdeel en zijn dus geen van beide overdreven duur.quote:Maar het punt is dat beter=duurder. Je kunt dus gerust veel pantser en sterke wapens gebruiken, maar zo'n unit maken kost 20 in plaats van 3 beurten...
Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:51 schreef beeer het volgende:
De reden waarom ik Civ 3 en 4 onspeelbaar vind, naast de teveel aan custom options, is dat het sinds deel 3 niet meer mogelijk is om vijandelijke eenheden te blokkeren met eigen eenheden. Je krijgt er gewoon te rare, onrealistische situaties mee. Strategisch gelegen terrein heeft totaal geen waarde meer, want ze lopen er gewoon langsheen.
In Civ IV is dat veranderd.quote:Ook als ze zonder oorlogsverklaring de grens overlopen en je ze moet aanvallen omdat je anders je stad kwijt bent, dan ben jij in de ogen van de wereld de aggressor
Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden,quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Frollo het volgende:
Kortom: het is gameplaytechnisch onmogelijk dat partijen aan het begin van een oorlog reeds units op elkaars grondgebied hebben.
Dat is wel gaar idd. Dan kun je theaters en bibliotheken bouwen wat je wilt, een transport met 6 tiles speed is toch in één beurt bij je.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar vanaf zee wil ik nog wel eens verrast worden,.
Er is een mod die forten weer zoc geeft, lees ik net.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, dat is jammer, dat ze de Zone of Control gedropt hebben. Ook forten bouwen heeft dus geen zin meer.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |