En C-evo, kende je die al?quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:35 schreef Gellius het volgende:
Ik wist trouwens helemaal niet dat er ook een FreeCiv bestond.
Ik geloof het niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:29 schreef Gellius het volgende:
... maar aan een FreeSMAC heeft nog niemand zich gewaagd, dus? Het klinkt ook wel een beetje onsmakelijk.
Ambitieuze plannen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik geloof het niet.
Kun jij een beetje programmeren?
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:46 schreef pfaf het volgende:
Wellicht dat Beta Centauri dan een meer geschikte naam is.
OpenTTD is het enige open source project dat een voldoende scoort, maar in released versions (niet de NB) zijn nog steeds 8-bits graphics.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:25 schreef Frollo het volgende:
Tja.
Dat soort projecten, het is hartverwarmend dat ze bestaan, maar het blijft natuurlijk een goedbedoelde poging van amateurs. Aan Freecol wordt al 5 jaar gewerkt en nog steeds is er zelfs geen v1.0.
Hoe voorkom jij die market crashes dan. Mij is het nooit gelukt tenzij ik de andere al zo erg in puin had genuked dat het net zo goed een conquest of electory victory kon zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar enfin, SMAC blijft een meesterlijk spel natuurlijk.
Ben vorige week weer een potje begonnen als Morgan en mijn streven is een economic victory.
Ik heb het ook nooit begrepen. Misschien is het als een atmosfeer catcher bedoeld of zo. Waarde nul in elk geval.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:07 schreef Gellius het volgende:
Je zou toch wensen dat spelletjesmakers eens ophielden met dit soort "screenshots". Dit is hoogstens een cutscene en die klik ik meestal bij de eerste keer spelen al weg.
Heb je ooit "Hidden Agenda" geprobeerd. Een heel oud zwart wit spel/simulatie waarin je de leider bent van een net geslaagde revolutie in een fictief bananenrepubliekje. Het beste spel wat betreft politieke keuzes maken dat ik ken. Zoek op "hidden agenda download" en je komt er welquote:
Tot er weer eens zo'n pleurisindiaan de weg oversteekt en in plaats van dat je hem gewoon te pletter rijdt je wagon train de jungle in kartquote:Op zondag 22 juni 2008 09:15 schreef beeer het volgende:
voor de wagon trains kun je trade routes instellen zodat het automatisch gaat.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=284808quote:Also, 2K Games' Jason Bergamn posted on Apolyton with news of the 1994 version's availability. He wrote that the classic game will be available for free download online sometime soon and that it is compatible with various Windows installations, including XP and Vista. This should give players a good chance to try out the old game with no obligation to see if they enjoy it. When it is released, we will let you know!
quote:Op woensdag 24 september 2008 19:16 schreef maartena het volgende:
Dit spel is gisteren hier in de VS in de winkels verschenen. Zag de dozen al liggen toen ik gisteren bij een kantoorboekhandel was voor andere redenen, wellicht dat ik em vandaag nog even koop.
Verkeerde topic?quote:Op maandag 29 september 2008 03:51 schreef jpjedi het volgende:
morguh![]()
Gedaan met Fortis... Straks worden we nog communistisch.. 49% van de Nederlandse staat![]()
1.6 Euro per aandeel.De Tijd meldt dat mensen massaal contant geld opnemen... Tja dat is een doodsteek natuurlijk.
Grandioze aderlating voor de aandeelhouders dus.Maar wel weer goed voor het nationaal gevoel dat ABN-AMRO weeer een kans krijgt en waarschijnlijk onder de hoede van ING.
Tsssk tsssk, je moet toch weten dat in de oude colonization ook niet met één man-o-war aan komen zetten!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:37 schreef Onderbroek het volgende:
zojuist verslagen na m'n onafhankelijkheids oorlog
Speelde met Nederland en had 3 nederzettingen gebouwd. Had het redelijk volzitten met soldaten (veteran, militia verhouding ongeveer 50/50 p/nederzetting).
1 Nederzetting was had niet zoveel soldaten (ongeveer 8 plus een paar kanonnen).
Rond 1655 mezelf onafhankelijk verklaard en het wachten op het koninklijk leger kon beginnen...komt dat figuur na 3 buurten aanzetten met stuk of 8 ship of the lines stámpvol met kannonnen, soldaten en dragoons.
M'n vloot (1 ship of the line en 1 privateer woohoo!!!) wordt meteen weggevaagd (m'n ship of the line wist wel een ship ot line van de koning af te maken hehe).
M'n tegenstand was vrij zwak. Wist bij fort nassau redelijk weerstand te bieden, de rest ging vrij snel verloren.
tips voor de volgende keer:
-bouw nederzettingen waar ore in de grond zit -> handig als een kolonie zelf wapens kan maken
-stuur kolonisten naar de indianen om skills te leren -> ik had in een kolonie een fur trapper en een cotton planter zitten...als je de ruwe materialen verwerkt tot kleding etc dan gaat dat op den duur véél geld opleveren.
-zo snel mogelijk experts in je kolonie zetten -> lumberjacks, carpenters, farmers en fishermen laten je kolonie snel groeien
-bouw geen oorlogsschepen -> dingen zijn erg prijzig en het duurt te lang voordat je een fatsoenlijke vloot op kan zetten
Ik vind het bij deze colonization jammer dat de europese mogendheden niet zo snel met elkaar in oorlog raken, heb het pas 1 a 2 keer gezien terwijl ik toch regelmatig speel. Daarnaast kon ik geen hulp vragen voor hulp tijdens de oorlog, jammer
Daarvoor moet je mensen in je kerk zetten om kruisjes te maken, In je europa-scherm zie je onderin hoeveel kruisjes je nodig hebt tot de volgende kolonist zich gratis aanmeld.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:59 schreef twister_rodriguez het volgende:
wrom komen er geen gratis kolonisten aan bij de docks, ik kan alleen maar kopen of hurryen.. bij de eerste col waren er altijd tientallen gratis kolonisten
omg, nu weet ik dus pas wat die crosses inhoudenquote:Op zondag 5 oktober 2008 19:47 schreef Remqo het volgende:
[..]
Daarvoor moet je mensen in je kerk zetten om kruisjes te maken, In je europa-scherm zie je onderin hoeveel kruisjes je nodig hebt tot de volgende kolonist zich gratis aanmeld.
Bij de oude Col kon je bij het vinden van Fountain of youth een rits gratis kolonisten krijgen, of het bij deze versie ook zo is....? ik heb het tot nu toe nog niet gevonden
Ik meen in een interview gelezen te hebben dat ze geen random gebeurtenissen meer wilden die een pot kunnen maken of breken. Dus de Fountain of Youth is er waarschijnlijk inderdaad uitgehaald. Terecht imho, de impact van 8+ gratis kolonisten (waarvan een groot deel experts) was belachelijk groot.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:47 schreef Remqo het volgende:
Bij de oude Col kon je bij het vinden van Fountain of youth een rits gratis kolonisten krijgen, of het bij deze versie ook zo is....? ik heb het tot nu toe nog niet gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |