Bron: http://www.schoonheidsspe(...)haren__Body_Sugaringquote:Body Sugaring (ontharen met behulp van suikerpasta) is een zachte, velige en moderne methode om alle delen van het lichaam te ontharen met een suikerpasta. Het werkt perfect voor zowel mannen als vrouwen. De methode is uit Egypte, via Canada naar Europa gekomen. Body Sugar maakt de huid zeer zacht en zijdeachtig. Je kunt het overal op toepassen: op benen, billen, bikinilijn, armen, nek, rug en gezicht en de methode is geschikt voor alle huidtypen. Bovendien werkt het materiaal desinfecterend. Het verwijderen is huidvriendelijk.
Restanten hoef je alleen maar af te wassen met lauw water of weg te vegen met een vochtig doekje. Er komen geen ontharingsstrips aan te pas. Het haar wordt verwijderd bij de wortel en komt zachter terug. Het verschil in techniek is dat de haren met de haargroei mee worden verwijderd en niet tegen de haargroei in.
De suikerpasta kun je kopen (Alexandria Professional Bodysugaring) of je je kunt de pasta zelf maken. Hier volgt het recept voor de suikerpasta
Bron: http://www.schoonheidsspe(...)haren__Body_Sugaringquote:Benodigheden:
1. Magnetron-bestendig bakje.
2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.
Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)
Gebruik hars:
Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei. Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)
Leg een stukje katoen op de hars. Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, met de haargroei mee.
Resultaat: (tenminste, het gewenste resultaat..) een haarloze, gladde huid de wekenlang glad blijft.
Restanten hars kun je verwijderen met water.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat het pijnloos is als je de haren er met wortel en al uittrekt.
Je kunt beter een oud laken gebruiken. Onderbroeken zijn elastisch, dat is lastiger om je haren er soepel mee te verwijderen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:36 schreef roooosje het volgende:
Ik ook niet.
Boodschappen zijn gedaan. Vanavond het goedje alvast maken en morgenochtend smeren. Het moet met een stukje katoen, dus ergens maar een oude onderbroek opduikelen.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:38 schreef ColdFeet het volgende:
Ga je nou hete caramel op je lijf smeren
quote:
Duhhhh. Maar wordt die meuk niet pas smeerbaar bij temperaturen >50 graden? Lijkt me geen pretje voor je huid.quote:
Hars verwarm je toch ook. Ik deed de hars altijd in de magnetron en hopla, smeren maar.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Duhhhh. Maar wordt die meuk niet pas smeerbaar bij temperaturen >50 graden? Lijkt me geen pretje voor je huid.
Klopt (dat vond ik ook al onaangenaam). Maar verbrande caramel heeft niet per definitie dezelfde smelteigenschappen als hars, nietwaarquote:Op woensdag 11 juni 2008 09:49 schreef noekje het volgende:
[..]
Hars verwarm je toch ook. Ik deed de hars altijd in de magnetron en hopla, smeren maar.
Komt goed, ze ziet er verstandig uit.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Klopt (dat vond ik ook al onaangenaam). Maar verbrande caramel heeft niet per definitie dezelfde smelteigenschappen als hars, nietwaar
Ik probeer alleen maar te zeggen dat Rooosje echt voorzichtig moet zijn!
Zo erg is het nu ook weer niet.quote:
klinkt goed! ik ga het ook een keer proberen denk ik. Pannetje zou je eens kunnen uitkoken met wat soda. Dus water, een schep soda en dan een kwartiertje laten koken, als het goed is kun je dan alles er zo uitwassen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:45 schreef roooosje het volgende:
<knip>
Voordelen:
- Goedkoop
- Pijnloos
- Hars is inderdaad goed van de huid af te wassen met wat water
- Haarloos
- Ik heb het recept gehalveerd, maar kan nog jaren vooruit met dit bakkie.
Nadelen:
- Het is allemaal wel wat plakkerig
- Mijn pannetje waarin ik het heb gemaakt is erg lastig schoon te maken (tips?)
wat obli zei dus.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:47 schreef Oblivion het volgende:
Pannetje met soda even laten koken!
Ik ga het ook proberen!![]()
Bedankt voor de tip en het voorgaan...![]()
Neequote:Op woensdag 11 juni 2008 11:56 schreef PeRi het volgende:
Woah!! Dat ziet er goed uit! Heb je je andere arm nu ook gedaan?.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik ben opgegroeid met harsen en heb eigenlijk nooit een epileerapparaat gebruikt. Harsen is dan ook een momentje voor jezelf, eerst harsen en daarna lekker badderen, als onderdeel van een beauty-ritueeltje. Daarnaast heb ik een grondige hekel aan apparaatjes die veel geluid maken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:54 schreef Naamah het volgende:
Misschien een beetje ot, maar wat is nou het voordeel van harsen boven epileren? Ik zie het niet zo.. Epileerapparaatje zet je aan, net zo lang over te ontharen lichaamsdeel tot het klaar is, apparaatje uit en klaar. Harsen is volgens mij veel meer werk qua hars opwarmen en achteraf schoonmaken enzo.. Dus waarom toch harsen?
Ik geloof dat het vanaf 2 millimeter kan, maar ik kan me vergissenquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:01 schreef littledrummergirl het volgende:
ziet er goed uit ( en een stuk goedkoper dan zelf strips en harszooi kopen )
werkt dit alleen bij wat langere haartjes, of zou ik mn beenstoppels van een week er ook mee afkijgen?
Hehe, okequote:Op woensdag 11 juni 2008 12:01 schreef roooosje het volgende:
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik ben opgegroeid met harsen en heb eigenlijk nooit een epileerapparaat gebruikt. Harsen is dan ook een momentje voor jezelf, eerst harsen en daarna lekker badderen, als onderdeel van een beauty-ritueeltje. Daarnaast heb ik een grondige hekel aan apparaatjes die veel geluid maken..
Het deed echt geen zeer!quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:07 schreef LastRequest het volgende:
Dus er moest een dikkere laag hars op?
Hoe dik dan?
Ik heb echt een lage pijngrens haha, volgens mij durf ik dit nooit.
Dat denk ik wel, al zou ik dan de strips er iets langer op laten zitten en stevig wrijven.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:16 schreef zoeperzazke het volgende:
en zou dit ook op de bikinilijn kunnen? Het klinkt wel heel goed, stukken beter dan klassieke hars in ieder geval!
Dat klopt. Daar vertelde zo'n moeder dat ze het zo erg vond dat haar dochtertje van 10 bruidsmeisje was en zulke behaarde armpjes hadquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:16 schreef littledrummergirl het volgende:
volgens mij had tellsell een aantal jaar geleden ook zoiets op suikerbasis bedacht ik me net... zal je zien dat ze gewoon voor 40 dollar het potje suiker met citroen hebben verkocht
Ik wrijf ongeveer 10 seconde over de strip en ruk m er dan af.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:17 schreef Naamah het volgende:
Moet je het na het smeren dan eerst een beetje laten drogen/afkoelen of kan je het er dan meteen afhalen?
Het kan gewoon in een voorraadkast, of ergens waar je een plekje vrij hebt. Ik zou erg wel iets van een plastic zak omdoen, omdat het plakkerig is en in verband met mieren.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:20 schreef shinydiscoball het volgende:
Ziet er goed uit![]()
Kun je dat echt zo lang bewaren? Waar bewaar je het?
Hmmm, das een goeie! Dat deed ie inderdaad, he? Volgens mij lukt dat niet met dit mengseltje, maar als iemand zin heeft om het te proberenquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:19 schreef Dipkip het volgende:
Haha stoer van je![]()
Maar op TV deed die man het zonder strips, hij pakte die suikersmurrie vast als een soort kauwgom. Kon dat niet met jouw mengseltje?
Het lijkt me makkelijker om gewoon wat minder te maken eigenlijk...quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:20 schreef shinydiscoball het volgende:
Ziet er goed uit![]()
Kun je dat echt zo lang bewaren? Waar bewaar je het?
Wat deed je nou de keer dat het wel lukte anders? Alleen een dikkere laag hars?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:45 schreef roooosje het volgende:
. Ik smeerde een heeele dunne laag hars op mijn arm, strip erop en.. RATSJ...! Auw!En bovendien, nog steeds haar
. Hmmm, ik herhaalde dit alles nog een keer en het werkte weer niet
. Alles plakte inmiddels en het zag er naar uit dat ik jullie teleur moest stellen. Ik besloot het nog 1 keer te proberen met een dikkere laag hars en...pijnloos?
Haar weg?
Schone huid zonder harsresten?
.
Ik heb meerdere lapjes stof gebruikt, maar je kunt ze ook omspoelenquote:Op woensdag 11 juni 2008 13:05 schreef littledrummergirl het volgende:
eneehm als ik het zo ga proberen, heb ik dan meerdere reepjes stof nodig, of heb je er een of twee die steeds worden omgespoeld ofzo?
Die werken bij mij nooit zo goed en dit is minder pijnlijk. En het gaat er heel makkelijk af.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:06 schreef Noway666 het volgende:
En wat is er nu beter aan dan die harspakketjes uit de drogisterij ? Behalve de prijs even, dat snap ik wel.
Gaat het onder de douche / kraan er wel makkelijk af?
Yep. Dat was het enige.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:13 schreef Innocence het volgende:
[..]
Wat deed je nou de keer dat het wel lukte anders? Alleen een dikkere laag hars?
Ik heb het met de haargroei mee gedaan, zo voorkom je dat de haartjes afbreken en dus zonder wortel verwijderd worden.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:57 schreef Maisnon het volgende:
en dan maar een vraagje van mij
Met haargroei richting mee of toch ertegenin?
zou niet weten waarom nietquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:17 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga het denk ik ook proberen te maken, morgen. Zou je het ook au bain marie kunnen opwarmen? Ik heb geen magnetron
Ik heb het 20 minuten op laten staan en ook echt laten koken. Zat een hele schuimkrans opquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:36 schreef littledrummergirl het volgende:
hmm het wordt alleen nog niet echt bruin, het is nou een soort van gelig... ik wacht nog ff af
ik zou rond de 60 milliliter doenquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:55 schreef Naamah het volgende:
Zouden die hoeveelheden veel uitmaken? Stel dat ik 1/4 ervan wil maken.. 250 gr suiker lukt nog wel (), een halve eetlepel zout valt ook nog wel te schatten, maar het sap van een halve citroen.. ik heb alleen zo'n flesje citroensap. Gewoon een beetje gokken?
volgens mij doet dat citroensap niet zoveel spannends, ik heb een kwartflesje leeggeknepen boven mn halve kilo suiker, eneehm het is nog steeds dikke suikersmurrie, dus ik denk dat het wel goed zit.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:55 schreef Naamah het volgende:
Zouden die hoeveelheden veel uitmaken? Stel dat ik 1/4 ervan wil maken.. 250 gr suiker lukt nog wel (), een halve eetlepel zout valt ook nog wel te schatten, maar het sap van een halve citroen.. ik heb alleen zo'n flesje citroensap. Gewoon een beetje gokken?
Volgens mij ook niet nee, het gaat er meer om dat het verdund wordt en de suiker iets heeft om in te koken, waarom dat precies citroensap is, weet ik ook niet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
volgens mij doet dat citroensap niet zoveel spannends, ik heb een kwartflesje leeggeknepen boven mn halve kilo suiker, eneehm het is nog steeds dikke suikersmurrie, dus ik denk dat het wel goed zit.
er stond niet op mijn sapflesje hoeveel citroenen erin zatenniet handig...
het ruikt in ieder geval wel weer lekker fris citroenig in mn keukentjequote:Op woensdag 11 juni 2008 14:59 schreef roooosje het volgende:
[..]
Volgens mij ook niet nee, het gaat er meer om dat het verdund wordt en de suiker iets heeft om in te koken, waarom dat precies citroensap is, weet ik ook niet.
Minder pijnlijk of niet pijnlijk? *watje is*quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:02 schreef roooosje het volgende:
Die werken bij mij nooit zo goed en dit is minder pijnlijk. En het gaat er heel makkelijk af.
* littledrummergirl voelt zich proefkonijnquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:29 schreef Innocence het volgende:
Ik wacht eerst even af of dat het iedereen gaat lukken. 3 uit 3 vind ik wel een veilige score
Dan ga ik binnenkort ook eens m'n benen doen op die manier!
Bij mij niet pijnlijk, maar ik heb dan wel weer een hoge pijngrens. Maar ik voelde echt bijna niksquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Minder pijnlijk of niet pijnlijk? *watje is*
ik heb dat schuim er net afgeschept ( dikke plakkerige lichtgele koek) en wat zag mijn ooGquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:41 schreef roooosje het volgende:
[..]
Ik heb het 20 minuten op laten staan en ook echt laten koken. Zat een hele schuimkrans op.
Same herequote:Op woensdag 11 juni 2008 15:29 schreef Innocence het volgende:
Ik wacht eerst even af of dat het iedereen gaat lukken. 3 uit 3 vind ik wel een veilige score
Dan ga ik binnenkort ook eens m'n benen doen op die manier!
Oke, dan is het goed. Bij harsen neem ik altijd maar een klein stukje namelijk en ik moet er niet aan denken met grote lappen op mijn benen te zitten en dan niet meer verder te durvenquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:47 schreef roooosje het volgende:
[..]
Bij mij niet pijnlijk, maar ik heb dan wel weer een hoge pijngrens. Maar ik voelde echt bijna niks.
Me dunkt dat de kans op allergische reacties minimaal is... Wel kans op irritatie natuurlijk, door zout & zuur. Maar ik durf het wel aan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:23 schreef DarkElf het volgende:
pijngrens is niet zo boeiend voor mij, boeiender is hoe mijn huid erna reageert...
dus als nou ff iemand t gaat proberen die hééél allergisch reageert op veel ...
ik ben er ook over aan t nadenkenquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Me dunkt dat de kans op allergische reacties minimaal is... Wel kans op irritatie natuurlijk, door zout & zuur. Maar ik durf het wel aan.
Bikinilijn of oksel, please?quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:58 schreef ColdFeet het volgende:
Maar ik durf het wel aan.
Misschien deed het bij mij daarom minder pijn? Maar dan zal ik dat ook eens proberen!quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ow en trouwensniet met de haargroei mee trekken maar ertegenin gaat bij mij beter
heb het allebei geprobeerdquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:05 schreef roooosje het volgende:
[..]
Misschien deed het bij mij daarom minder pijn? Maar dan zal ik dat ook eens proberen!
ja zoiets deed die man op tv toch ook?quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:08 schreef alors het volgende:
Wat grappig, ik heb er wel eens over gelezen. Dat komt toch uit de Arabische wereld? Maar ik dacht dat je er zo'n dikke kauwgombal van moest kneden waarmee je over je huid gaat.
ja netquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:08 schreef Brighteyes het volgende:
*volgt...
littledrummergirl? Heb je het al gedaan?
dat plakt helemaal aan je vingers vast lijkt me, volgens mij kan dat hiervan niet..quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:13 schreef DarkElf het volgende:
maareuh konden jullie geen bal ervan maken ofzo waarmee je het doet of is dat te ingewikkeld?
ik heb steeds ieder stukje een keer of drie gebruikt, daarna werd de laag suikerprut erop te dik om nog te gebruiken en kwam er niks meer af.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:13 schreef Red_Cat het volgende:
Ik heb nog nooit geharst maar dit lijkt me best wel leuk om te gaan proberen.. Nou ben ik een leek wat dat betreft, maar ik vraag me af; gebruik je zo'n strip (katoenen lap) 1 keer voor je hele lichaam, of moet je bij ieder nieuw stuk ook een nieuw stukje lap gebruiken??
hoewel, als ik dat filmpje zie... zoiets moet wel te doen zijn ( wel smerig om te doen denkquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat plakt helemaal aan je vingers vast lijkt me, volgens mij kan dat hiervan niet..
Ah kijk dank jequote:Op woensdag 11 juni 2008 17:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik heb steeds ieder stukje een keer of drie gebruikt, daarna werd de laag suikerprut erop te dik om nog te gebruiken en kwam er niks meer af.
Echt heel zout water wil ook nog wel eens irriteren. Maar omdat je het er niet lang op laat zitten, verwacht ik dat de kans op irritatie door citroen of zout minimaal is.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:00 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik ben er ook over aan t nadenkenzat net ook te denken, je huid reageert wrs alleen op het feit dat je haar eruit getrokken wordt... wat kan er nou gebeuren met suiker enzo verder?
Sorry, had het topic te lang open staan. Gevonden nu!quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja netbeknopt verslagje ( zonder pic,s camera is op reparatie ) staat ergens hierboven.
Kort samengevatniet pijnloos maar wel een makkelijk goedkoop huismiddeltje wat ook nog eens werkt
Ik heb al eens zowel mijn bikinilijn als mijn oksel laten harsen. Met de pijn heb ik geen probleem, maar het was niet goed genoeg. Moest nog uhm... bijgewerkt worden met een pincet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:24 schreef ColdFeet het volgende:
Wyccie, lekker dierno way, slechte ervaringen met het harsen van oksels
Maar het lijkt me voor je benen wel aardig (ben ik de enige die z'n armen no way gaat ontharen, trouwens?)
TVP. Ik ben ook erg benieuwd naar bikinilijn/benenquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:04 schreef roooosje het volgende:
[..]
Ik ga vanavond mijn bikinilijn doen.
Dan heb je nog geluk. Bij mij voelt het nooit glad, zelfs als ik tegen de richting in scheer is het maar zo zo.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:46 schreef Debsterr het volgende:
Interesting! Scheermesjes zijn te duur en na een dag voelt het al niet echt meer glad.. En al die littekentjes van het scheren zijn ook niet mooi.
Ik kan dat niet zien. Moet me inloggen omdat het voor 18+ is.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:48 schreef Trusten het volgende:
Wat bij mij met scheren helpt om het echt glad te maken is direct na het scheren de koude kraan erop, en dan meteen nog een keer het mes erlangs. Door de kou steken de "stoppels" net iets verder uit en krijg je het dus echt glad. Voor een dag, dat wel..quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:15 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dan heb je nog geluk. Bij mij voelt het nooit glad, zelfs als ik tegen de richting in scheer is het maar zo zo.![]()
[..]
Ik kan dat niet zien. Moet me inloggen omdat het voor 18+ is.
de "was" gaat er met lauw water al afquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:44 schreef ymme het volgende:
Zo ik heb ook een pan vol met smurrie.
Pan is ook al weer schoon. Gewoon water erin, laten koken, meteen wegspoelen en schoon
Straks maar even een paar oude t-shirts in lappen knippen.
Zou je die gebruikte lappen ook kunnen wassen (kookwas:?). Anders moet ik elke keer t-shirt kapot knippen.
Ja, ik meen dat TS dat ook heeft gedaan. Lijkt me zeer geschikt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:08 schreef ymme het volgende:
PHoe, oud laken?
Anders zou ik zo niet weten wat ik aan fladderen moet knippen.
Dát lijkt me nou wel handig! Maar het lijkt me lastig om echt zo'n goede bal te krijgen...quote:Op maandag 16 juni 2008 20:21 schreef Caramel het volgende:
Hallooo, ik heb een recept gevonden voor die "kauwgumbal" in de filmpjes. Ik kan zelf nog niet doen (pas geharst enzo), maar misschien iemand die het wil proberen?
http://www.wnn.nu/NL/haarverwijderen/sugaring.html
Dat duurt nog even, ben deze week niet thuis en heb mijn bakkie wax op het aanrecht vergeten.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Roooosje
Ik wacht nog op haar ervaring daarmee.
Prima, ik houd het topic in de gaten.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:26 schreef roooosje het volgende:
Dat duurt nog even, ben deze week niet thuis en heb mijn bakkie wax op het aanrecht vergeten.
Volgens mij zijn het twee verschillende dingen. Twee recepten dus. Bij de één krijg je een harsmengsel waarbij je katoenen strips moet gebruiken (sugar waxing). Bij de andere krijg je een vastere substantie waarbij je het gewoon met de hand eraf kunt trekken (sugaring).quote:Op maandag 16 juni 2008 21:37 schreef ymme het volgende:
Bal of in een bakje maakt toch niet veel uit.
Jaja, maar zie je ook wat ik zie?quote:Op maandag 16 juni 2008 22:51 schreef Hopey het volgende:
Dit is wel interessant. Ik denk dat ik de bal wel eens wil proberen. Vond dit filmpje ook nog
Zo snel
quote:Gebruik
Zorg dat de huid helemaal droog is, gebruik eventueel babypoeder. Leg wat van het suikermengsel op de huid, druk dit vlak in de richting van de haargroei. Pak een randje van het mengsel stevig vast en trek dit weg in een snelle beweging. De haren, vastgeplakt aan het suikermengsel, worden met wortel en al uitgerukt. Herhaal dit proces maar trek de pasta dan in verschillende andere richtingen weg. De huid zal wat rood worden, maar dit trekt snel weg.
dat joch naast haar zit het gewoon op te eten!!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Jaja, maar zie je ook wat ik zie?
Die doen het toch tegen de haar richting in...
Hmm....
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:10 schreef kwakveense het volgende:
volgens mij is dat het proces ná de eerste verwijdering, ik las ergens dat je het dan nog een paar keer in alle richtingen eroverheen moet doen zeg maar..
Ik denk het ook...quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:04 schreef Noli. het volgende:
Volgens mij heeft Kwakveense gelijk.![]()
Uit de voorgenoemde link:
[..]
ik heb het gebruikt toen het vrij heet was. Niet zo heet dat je je er echt aan brand, maar wel zo van " oeh, toch wel erg warm zo" zeg maarquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:33 schreef Innocence het volgende:
Ging bij mij niet helemaal top. Het was steeds te heet en als ik eht liet afkoelen werd het te hard...
Maar merkte wel dat het zou kunnen werken, m'n haar was echter nog niet lang genoeg.
Jammer! Hij zou zacht moeten blijven toch? Misschien werkt ie als stuiterbalquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:17 schreef RandomMoron het volgende:
nou..dat is dus keihard en onbruikbaar geworden..
Te lang gekookt?quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:17 schreef RandomMoron het volgende:
nou..dat is dus keihard en onbruikbaar geworden..
Ik denk dat dat wel het probleem is. Ik heb het gisteren ook geprobeerd te maken maar dat van mij is nu ook heel hard geworden. Ik las ook op een site dat wanneer je het te hard is om iets mee te doen dat het dan inderdaad te lang gekookt is.quote:
wat is het?quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:10 schreef -Mellow- het volgende:
Ik gebruikte altijd Camsakizi van de Turk.
een prutje van suiker en citroenquote:
juist. dat was mijn puntquote:Op donderdag 19 juni 2008 10:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, dus dat kun je ook gewoon kant en klaar kopen
jha, like, duh, dat is me nu duidelijkquote:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:59 schreef Noway666 het volgende:
Iemand al ervaring met het ontharen van intieme gedeeltes ? Ben zelf wel man maar wie weet vinden ik en mijn liefde het leuk eens te experimenteren met elkaar zonder elkaars tanden te flossen.
Is dat dan zo'n bal of is het hars waarbij je ook weer een lapje nodig hebt om het er af te halen?quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:10 schreef -Mellow- het volgende:
deed ik vroeger ook altijd, maar ben ermee gekapt omdat het zo'n plakzooi werd en ik epileren beter vind.
Ik gebruikte altijd Camsakizi van de Turk. Kost nog geen 2 euro en scheelt tijd
quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:08 schreef Innocence het volgende:
[..]
![]()
Heb een klein stukje geprobeerd, zonder in de buurt van al te intieme delen te komen. Venusheuvel ging erg goed![]()
Haartjes waren alleen nog niet echt lang genoeg, dus ga ook daar vrijdag even mee verder.
je moet het au-bain marie verwarmen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:58 schreef Innocence het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet meer gekookt te worden?
het zit in een plastic potje. Ik deed het altijd met mijn handen maar je kunt er vast ook een lapje bij gebruiken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:09 schreef Naamah het volgende:
[..]
Is dat dan zo'n bal of is het hars waarbij je ook weer een lapje nodig hebt om het er af te halen?
zeezoutscrub is je vriendquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:59 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb trouwens wel vreselijk last van ingegroeide haartjes nu ( wat er nog aan haartjes op zit is nu dus ontstoken) das wel een kuttig bijverschijnsel van harsen...
heb ik staanquote:
erna.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
heb ik staan
maareehm ervoor of erna?
dat denk ik dus ook..maar hoe weet je dan of het goed is?quote:
Wat voor recept is dat dan?quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:05 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
dat denk ik dus ook..maar hoe weet je dan of het goed is?ik heb nu een recept gevonden die heel anders is. Waarbij je om de minuut een druppeltje op een wit tissuetje moet gooien om te kijken of het goed is, is het licht amberkleurig dan is het ok.
een hollywood?quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:40 schreef Syrena het volgende:
TeeveepeeIk heb mijn vriend een Hollywood beloofd voor zijn verjaardag (augustus), in de tussentijd wil ik zelf nog maar eens experimenteren
![]()
Morgen citroenen kopenEn een oud laken ergens vandaan krijgen.
Ja. Kaalquote:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:52 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja. Kaal![]()
Ik ben zelf meer van de Brazilian (dus nog een streepje ofzo) maar hij is jarig
HA!quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:10 schreef -Mellow- het volgende:
Ik gebruikte altijd Camsakizi van de Turk. Kost nog geen 2 euro en scheelt tijd
blijft die vloeibaar of moet je die ook opwarmen?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
HA!
Die had ik onthouden en bij de Turk kunnen vinden!
Hij wist gelijk waar ik het over had!![]()
Vanavond proberen!
Van wat ik van de buuf begreep was het 10 minuten in warm/kokend water...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
blijft die vloeibaar of moet je die ook opwarmen?
Ziet het er zo uit?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
HA!
Die had ik onthouden en bij de Turk kunnen vinden!
Hij wist gelijk waar ik het over had!![]()
Vanavond proberen!
Dat ga ik zo dus ook doen!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:07 schreef DarkElf het volgende:
ik heb mijn benen gewoon geschoren net, met mijn tweede venus vibrance
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:09 schreef Merel het volgende:
Ik heb gewoon harsen één keer geprobeerd. Kreeg meteen een bloeduitstorting (blauwe plek) op m'n been in de vorm van de rechthoekige lap die ik ervoor gebruikt hadEn alle haartjes zaten er nog! Zou dat hierbij anders zijn?
Niet lachen!quote:
Lichaamstemperatuur of net iets warmer, dus niet gloeiend heet. Het lijkt me dat de bal redelijk op temperatuur blijft doordat je er op je lichaam mee bezig bent.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:17 schreef heaven7 het volgende:
Hm klinkt interessant maar ik heb 1 keer lopen kloten met wax die je moest verwarmen en kon daarna alle gebruikte attributen weggooien en had verbrande benen met haarDus ik ben geen grote fan van spul wat je moet verwarmen. Hoe zit het met die bal dan, is die koud en zacht of moet je die ook steeds verwarmen?
Zoiets heb ik ook gedaan. Als het afgekoeld is is het behoorlijk dik hoor! Maar zodra het weer een beetje opwarmd weer vrij dun, en ontzettend plakkerig.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:00 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb net het mengsel proberen te maken, maar het is volgens mij te dun? Ik heb het gemaakt volgens die link, 1 kop suiker, halve kop water, halve kop citroensap. Dat was nog veel dunner, dus heb er nog een kop suiker bij gegooid, langer laten koken. Het geeft nu wel de goede kleur, maar volgens mij is het nog steeds te dun.
hahaha!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb mezelf net voor lul gezet in de islamitische slagerij door naar het spul te vragen, allemaal vraagtekens te zien, en vervolgens te beweren dat het een turks product is..
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb mezelf net voor lul gezet in de islamitische slagerij door naar het spul te vragen, allemaal vraagtekens te zien, en vervolgens te beweren dat het een turks product is..
Nah, mijn buurman is ook slager en heeft het ook, zo gek is het is niet.......quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
Nope..quote:Op zondag 22 juni 2008 02:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, gelukkig, dan ben ik dus niet helemaal gek![]()
Nee niet echt langzaam, als het hard is gaat het er makkelijk af. Ik rol het met de groeirichting mee.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:00 schreef -Mellow- het volgende:
je rolt t eraf...je doet het langzaam dus?
Ik heb zaterdag ook die Camzakizi gehaald, en het inderdaad heel stroperig als je het warm hebt gemaakt. Kunst is om niet bang te zijn voor vieze handen, je moet blijven kneden tot het een soort van kauwgum is, ff oefenen... Moet er zelf ook nog wat meer handigheid in krijgen, maar het werkt wel!quote:Op maandag 23 juni 2008 14:58 schreef warrel het volgende:
Ik ben in Utrecht de Kanaalstraat afgegaan en heb 2 verschillende gekocht. Deze (Mim paste):[ afbeelding ]
en de Çamsakizi Süper Agda. De Mim paste is als de 'klei' te gebruiken volgens mij, het is in ieder geval niet zo vloeibaar als de ÇamsakiziDat is net siroop, hoe krijg je daar een bal van zonder dat je knoeit?!
Hoeveel moet je eigenlijk in je handen nemen? Alles? Of is helft/minder ook goed? En hoe lang kneed je én, hoe lang kan je het als zo'n bolletje eigenlijk bewaren? Net zo lang totdat het te vol zit met haren en niet meer plakt, of heb je elke keer weer nieuw spul nodig?quote:Op maandag 23 juni 2008 15:42 schreef Raantje het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag ook die Camzakizi gehaald, en het inderdaad heel stroperig als je het warm hebt gemaakt. Kunst is om niet bang te zijn voor vieze handen, je moet blijven kneden tot het een soort van kauwgum is, ff oefenen... Moet er zelf ook nog wat meer handigheid in krijgen, maar het werkt wel!
Oh, en Koelkast, deze kan je zonder lapjes gebruiken, ik rol het er weer met haar en al vanaf.
Ik had een lepel in de smurrie gestoken, smurrie van de lepel gepakt en gaan kneden. Niet zoveel dus... Ik heb het pas één keer gedaan, maar ik heb net zolang gekneed tot een soort van kauwgum werd. Wel een knoeiboel hoor!quote:Op maandag 23 juni 2008 16:20 schreef warrel het volgende:
[..]
Hoeveel moet je eigenlijk in je handen nemen? Alles? Of is helft/minder ook goed? En hoe lang kneed je én, hoe lang kan je het als zo'n bolletje eigenlijk bewaren? Net zo lang totdat het te vol zit met haren en niet meer plakt, of heb je elke keer weer nieuw spul nodig?![]()
Oh, en warm maken? Het is bij mij al nu zo uit het potje al stroperig. Moet het nog warmer? Of moet het warm worden tijdens het kneden?
![]()
Het plaatje deed het 'm. Die potjes heb ik al vaak zien staan, maar nu weet ik dat het camzakizi, een onthaarproduct is! Ik heb meteeneen potje meegenomen. Het is echt cheap, 1,99 voor een potje. Ik weet niet hoe lang je ermee doet, maar een buil heb ik me er niet aan gevallen.quote:
Ja!quote:Op maandag 23 juni 2008 21:25 schreef wyccie het volgende:
Alien.
quote:Op maandag 23 juni 2008 21:24 schreef warrel het volgende:
Ik had dan wel vanmorgen de Mim Paste en Çamsakizi gekocht, ik verveelde me vanmiddag! En m'n haren zijn nog niet lang genoeg om tot echte actie over te gaan, dus ging ik zelf bodysugar maken
Tegen m'n vrienden zeg ik dat ik het scheikundeproject van vroeger nog eens wilde doen![]()
[ afbeelding ]
Hoe lang moeten de haartjes eigenlijk minimaal zijn voor het beste resultaat?
iddquote:Op maandag 23 juni 2008 21:33 schreef -Mellow- het volgende:
Je hoeft er niet eens per se een bal van te maken, volgens mij plakt het juist steeds minder hoe meer je er aan zit.
Wat ik altijd deed is gewoon een klodder pakken, die zo dun mogelijk uitsmeren op je huid, en 'm dan aan het uiteinde in een keer eraf trekken.
Dit herhaal je tot de klodder niet meer goed werkt en dan pak je een nieuwe.
met de blote pootjes.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:57 schreef Aventura het volgende:
Hoe pak je het uithet potje? Gebruiken jullie een lepel?
Ja en dan gooi je hem weg en pak je een nieuw stuk. Je maakt natuurlijk niet 1 balletje maar een hele voorraad. Het spul is 2 jaar houdbaar.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:27 schreef Maisnon het volgende:
Krijg je niet op een gegeven moment een heel er harige blob na al dat ontharen
ik wel eensquote:Op maandag 23 juni 2008 23:54 schreef DarkElf het volgende:
had nou al iemand het op zijn of haar edele delen geprobeerd?
lol, ik bedoelde wat je NIET gebruikt natuurlijkquote:Op maandag 23 juni 2008 23:53 schreef -Mellow- het volgende:
niet weggooien naderhand dus. Je kan er nog haarkoekjes van maken
--> CUL
doet fukking zeerquote:Op maandag 23 juni 2008 23:58 schreef DarkElf het volgende:
want die benen boeien me niet zoik heb blond haar en weinig haar.... maar bikinilijn vind ik al een stuk vervelender en scheren levert toch nooit echt goed resultaat op... maar ja ik ben een chicken
dus zomaar die prut erop smeren durf ik niet
Kom op joh, er moet er een de eerste zijn!quote:Op maandag 23 juni 2008 23:58 schreef DarkElf het volgende:
want die benen boeien me niet zoik heb blond haar en weinig haar.... maar bikinilijn vind ik al een stuk vervelender en scheren levert toch nooit echt goed resultaat op... maar ja ik ben een chicken
dus zomaar die prut erop smeren durf ik niet
kheb net geschoren dus dat moet sowieso ff wachten danquote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op joh, er moet er een de eerste zijn!
Dan is het te heet geworden, je moet het kleinste pitje gebruiken en zo zacht als hij gaat he. Niet ongeduldig zijn en de boel zo snel mogelijk laten koken, dan verkloot je de moleculaire structuur en krijg je van die keihard plakken die je nooit meer goed krijgt. Het wordt te donker en als je een stukje proeft smaakt het ook verbrand.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:00 schreef wyccie het volgende:
Kut, volgens mij is het niet goed geworden. Het is aan het afkoelen, maar wordt erg hard daar waar het koeler is. Maar de binnenkant is nog erg heet. Dus dat kneden gaat niet zo leuk worden.
Ik heb het ongeveer tien minuten laten koken, op een laag vuurtje.
De afgekoelde randjes breken af (die vang ik weer op in mijn eetpannetje).
ja ik ook. Maar vooralsnog doe ik alleen de randjes, de rest trek ik nietquote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:06 schreef DarkElf het volgende:
[..]
pijn is fijnen als t goed onthaart heb ik er wel wat voor over
Gewoon heet water er in, lost vanzelf op als het niet tè aangebrand is.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:10 schreef wyccie het volgende:
Ik heb geduldig gewacht, maar heb wel een redelijk grote pit gebruikt.
Hoe krijg ik de pan nu schoon zodat ik het nog een keer kan proberen? Ik heb geen soda.
En ik gebruik citroensap uit een flesje. Is een lepel ongeveer evenveel als wat er uit een halve citroen komt?
2 jaar??quote:Op maandag 23 juni 2008 23:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja en dan gooi je hem weg en pak je een nieuw stuk. Je maakt natuurlijk niet 1 balletje maar een hele voorraad. Het spul is 2 jaar houdbaar.
Maar is het wel heel dik? Wij moeten onze dingen ff door elkaar heen gooienquote:Op dinsdag 24 juni 2008 01:19 schreef wyccie het volgende:
Weer mislukt. Het blijft niet aan de huid plakken.
Als je mijn recept volgt komt het goed.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 01:15 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb denk ik teveel citroensap gebruikt. Het plakt als een ziekte maar is niet dik genoeg.
Wel afgedekt bewaren natuurlijk. Het is in feite caramel en dat is heel lang houdbaar ja. Al zal het natuurlijk wel lichtjes uitdrogen, maar het maakt dus niet uit om een voorraadje voor een half jaar of langer te maken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:26 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
2 jaar??Seriously?
Dit topic is hard gegaan zeg trouwens. Ff bijlezen
Bij de turkse winkel betaal je nog geen 2 euro voor hetzelfde product...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:21 schreef Quispi het volgende:
Vandaag zag ik bij de bodyshop ook een potje met een sugarwax mengsel. Kostte 13 euro....\
Toch eerst maar eens een keer gaan kokkerellen
Ik heb er meer geen zin in, dat ik het ga doen en dat er geen haartje te vinden, moeite- en tijdverspilling enzo. Dan weet je iig zeker of het werkt of nietquote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:58 schreef -Mellow- het volgende:
Toen ik een aantal jaar terug met harsen begon heb ik ook ALLES op mijn benen eerst aan laten groeien.
Seksie is anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |