Zoiets heb ik ook gedaan. Als het afgekoeld is is het behoorlijk dik hoor! Maar zodra het weer een beetje opwarmd weer vrij dun, en ontzettend plakkerig.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:00 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb net het mengsel proberen te maken, maar het is volgens mij te dun? Ik heb het gemaakt volgens die link, 1 kop suiker, halve kop water, halve kop citroensap. Dat was nog veel dunner, dus heb er nog een kop suiker bij gegooid, langer laten koken. Het geeft nu wel de goede kleur, maar volgens mij is het nog steeds te dun.
hahaha!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb mezelf net voor lul gezet in de islamitische slagerij door naar het spul te vragen, allemaal vraagtekens te zien, en vervolgens te beweren dat het een turks product is..
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb mezelf net voor lul gezet in de islamitische slagerij door naar het spul te vragen, allemaal vraagtekens te zien, en vervolgens te beweren dat het een turks product is..
Nah, mijn buurman is ook slager en heeft het ook, zo gek is het is niet.......quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
Nope..quote:Op zondag 22 juni 2008 02:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, gelukkig, dan ben ik dus niet helemaal gek![]()
Nee niet echt langzaam, als het hard is gaat het er makkelijk af. Ik rol het met de groeirichting mee.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:00 schreef -Mellow- het volgende:
je rolt t eraf...je doet het langzaam dus?
Ik heb zaterdag ook die Camzakizi gehaald, en het inderdaad heel stroperig als je het warm hebt gemaakt. Kunst is om niet bang te zijn voor vieze handen, je moet blijven kneden tot het een soort van kauwgum is, ff oefenen... Moet er zelf ook nog wat meer handigheid in krijgen, maar het werkt wel!quote:Op maandag 23 juni 2008 14:58 schreef warrel het volgende:
Ik ben in Utrecht de Kanaalstraat afgegaan en heb 2 verschillende gekocht. Deze (Mim paste):[ afbeelding ]
en de Çamsakizi Süper Agda. De Mim paste is als de 'klei' te gebruiken volgens mij, het is in ieder geval niet zo vloeibaar als de ÇamsakiziDat is net siroop, hoe krijg je daar een bal van zonder dat je knoeit?!
Hoeveel moet je eigenlijk in je handen nemen? Alles? Of is helft/minder ook goed? En hoe lang kneed je én, hoe lang kan je het als zo'n bolletje eigenlijk bewaren? Net zo lang totdat het te vol zit met haren en niet meer plakt, of heb je elke keer weer nieuw spul nodig?quote:Op maandag 23 juni 2008 15:42 schreef Raantje het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag ook die Camzakizi gehaald, en het inderdaad heel stroperig als je het warm hebt gemaakt. Kunst is om niet bang te zijn voor vieze handen, je moet blijven kneden tot het een soort van kauwgum is, ff oefenen... Moet er zelf ook nog wat meer handigheid in krijgen, maar het werkt wel!
Oh, en Koelkast, deze kan je zonder lapjes gebruiken, ik rol het er weer met haar en al vanaf.
Ik had een lepel in de smurrie gestoken, smurrie van de lepel gepakt en gaan kneden. Niet zoveel dus... Ik heb het pas één keer gedaan, maar ik heb net zolang gekneed tot een soort van kauwgum werd. Wel een knoeiboel hoor!quote:Op maandag 23 juni 2008 16:20 schreef warrel het volgende:
[..]
Hoeveel moet je eigenlijk in je handen nemen? Alles? Of is helft/minder ook goed? En hoe lang kneed je én, hoe lang kan je het als zo'n bolletje eigenlijk bewaren? Net zo lang totdat het te vol zit met haren en niet meer plakt, of heb je elke keer weer nieuw spul nodig?![]()
Oh, en warm maken? Het is bij mij al nu zo uit het potje al stroperig. Moet het nog warmer? Of moet het warm worden tijdens het kneden?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |