abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59579880
Hier staat weer een mengel (1/2 kilo suiker, sap van 2 citroenen, 1 eetlepen honing, 1 eetlepel zout) af te koelen... ben benieuwd!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_59580545
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 16:00 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb net het mengsel proberen te maken, maar het is volgens mij te dun? Ik heb het gemaakt volgens die link, 1 kop suiker, halve kop water, halve kop citroensap. Dat was nog veel dunner, dus heb er nog een kop suiker bij gegooid, langer laten koken. Het geeft nu wel de goede kleur, maar volgens mij is het nog steeds te dun.
Zoiets heb ik ook gedaan. Als het afgekoeld is is het behoorlijk dik hoor! Maar zodra het weer een beetje opwarmd weer vrij dun, en ontzettend plakkerig.

Ik kan er dus niet echt een bal van maken Maar het is wel best dik. Net een stukje snel geprobeerd op de traditionele harsmanier, en dat ging eh, ok. Niet geweldig... straks meer proberen.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 17:09:16 #228
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59580571
ik heb mezelf net voor lul gezet in de islamitische slagerij door naar het spul te vragen, allemaal vraagtekens te zien, en vervolgens te beweren dat het een turks product is..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59582197
Ik zou er ook raar van opkijken als ik slager was.
pi_59582999
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 17:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb mezelf net voor lul gezet in de islamitische slagerij door naar het spul te vragen, allemaal vraagtekens te zien, en vervolgens te beweren dat het een turks product is..
hahaha! ik lachte hardop in de trein
Pretentieus geneuzel.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 19:04:24 #231
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_59583260
quote:

maar je hebt wel gelijk, het is een turks product. Maar misschien kan je beter naar de super gaan ipv de slager? :
)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 21 juni 2008 @ 20:15:20 #232
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59584565
zeg, stelletje mutsen, de slagerijen hier verkopen ook verzorgingsproducten
pi_59591905
Muts, dat kunnen wij toch niet weten, want logisch is het niet.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 23:59:02 #234
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59592537
*hihi*

pi_59595542
quote:
Nah, mijn buurman is ook slager en heeft het ook, zo gek is het is niet.......
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 22 juni 2008 @ 02:03:19 #236
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59595737
oh, gelukkig, dan ben ik dus niet helemaal gek
pi_59595757
quote:
Op zondag 22 juni 2008 02:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, gelukkig, dan ben ik dus niet helemaal gek
Nope..

Vandaag niet dus..
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_59602452
Ik heb me ook aan de camsakizi gewaagd en het gaat heel goed. Gebruik ook geen lapjes, maar rol het er zo af
  zondag 22 juni 2008 @ 14:00:19 #239
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_59602859
je rolt t eraf...je doet het langzaam dus?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_59603048
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:00 schreef -Mellow- het volgende:
je rolt t eraf...je doet het langzaam dus?
Nee niet echt langzaam, als het hard is gaat het er makkelijk af. Ik rol het met de groeirichting mee.
pi_59606736
is het ook ergens te koop dat je het niet meer zelf hoeft te make?

enne is het ook voor manne of niet?
  zondag 22 juni 2008 @ 17:48:45 #242
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_59606795
anders lees je het topic ff ofzo
pi_59626573
Ik ben in Utrecht de Kanaalstraat afgegaan en heb 2 verschillende gekocht. Deze (Mim paste):
en de Çamsakizi Süper Agda. De Mim paste is als de 'klei' te gebruiken volgens mij, het is in ieder geval niet zo vloeibaar als de Çamsakizi Dat is net siroop, hoe krijg je daar een bal van zonder dat je knoeit?!
I will take the sun in my mouth
  Moderator maandag 23 juni 2008 @ 15:16:23 #244
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_59626978
Dit is wel wat voor mijn vriendin dus vanavond even zoiets maken, echter als ik het filmpje bekijk wat eerder in dit topic is gegeven: dan zie je dat ze helemaal geen katoen gebruikt, gewoon er op smeren en er af trekken. Dit lijkt me veel handiger.
Is dat dan een ander recept of wat?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_59627628
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:58 schreef warrel het volgende:
Ik ben in Utrecht de Kanaalstraat afgegaan en heb 2 verschillende gekocht. Deze (Mim paste):[ afbeelding ]
en de Çamsakizi Süper Agda. De Mim paste is als de 'klei' te gebruiken volgens mij, het is in ieder geval niet zo vloeibaar als de Çamsakizi Dat is net siroop, hoe krijg je daar een bal van zonder dat je knoeit?!
Ik heb zaterdag ook die Camzakizi gehaald, en het inderdaad heel stroperig als je het warm hebt gemaakt. Kunst is om niet bang te zijn voor vieze handen, je moet blijven kneden tot het een soort van kauwgum is, ff oefenen... Moet er zelf ook nog wat meer handigheid in krijgen, maar het werkt wel!
Oh, en Koelkast, deze kan je zonder lapjes gebruiken, ik rol het er weer met haar en al vanaf.
pi_59628438
Ik heb hier geloof ik niet genoeg geduld voor, het is nog niet echt bruin en ook niet echt dik. Maar het duurde zo lang. Ben benieuwd of het nog wat word.
pi_59628608
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:42 schreef Raantje het volgende:

[..]

Ik heb zaterdag ook die Camzakizi gehaald, en het inderdaad heel stroperig als je het warm hebt gemaakt. Kunst is om niet bang te zijn voor vieze handen, je moet blijven kneden tot het een soort van kauwgum is, ff oefenen... Moet er zelf ook nog wat meer handigheid in krijgen, maar het werkt wel!
Oh, en Koelkast, deze kan je zonder lapjes gebruiken, ik rol het er weer met haar en al vanaf.
Hoeveel moet je eigenlijk in je handen nemen? Alles? Of is helft/minder ook goed? En hoe lang kneed je én, hoe lang kan je het als zo'n bolletje eigenlijk bewaren? Net zo lang totdat het te vol zit met haren en niet meer plakt, of heb je elke keer weer nieuw spul nodig?
Oh, en warm maken? Het is bij mij al nu zo uit het potje al stroperig. Moet het nog warmer? Of moet het warm worden tijdens het kneden?
I will take the sun in my mouth
pi_59629623
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:20 schreef warrel het volgende:

[..]

Hoeveel moet je eigenlijk in je handen nemen? Alles? Of is helft/minder ook goed? En hoe lang kneed je én, hoe lang kan je het als zo'n bolletje eigenlijk bewaren? Net zo lang totdat het te vol zit met haren en niet meer plakt, of heb je elke keer weer nieuw spul nodig?
Oh, en warm maken? Het is bij mij al nu zo uit het potje al stroperig. Moet het nog warmer? Of moet het warm worden tijdens het kneden?

Ik had een lepel in de smurrie gestoken, smurrie van de lepel gepakt en gaan kneden. Niet zoveel dus... Ik heb het pas één keer gedaan, maar ik heb net zolang gekneed tot een soort van kauwgum werd. Wel een knoeiboel hoor!
Maar bij mij was het toen ik het potje openmaakte nog behoorlijk hard hoor! 10 minuutjes opwarmen (au bain marie) tot je het er met een lepel in kan, zo lukte het bij mij. Ik had trouwens twee bolletjes per onderbeen, nog geen half potje.
  maandag 23 juni 2008 @ 19:27:07 #249
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59633005
ga volgende week in turkije maar eens op zoek naar het echte spul ben het knoeien thuis nu al zat en mn eigen voorraadje was na twee armen en een half been op.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59634079
Ik dacht eraan om het te maken enzo, maar ik heb al zoveel geprobeerd qua ontharen....Komt vriendlief ineens: Neem ff suiker en citroensap mee, gaan we het maken
Nouja, vriendlief heul lang in die prut geroerd en nu staat het af te koelen
Onze ervaringen volgen!
Proud property of hollander172
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')